Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6011z ostatnich 7 dni
21759z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Usuwanie wyrobów zawierających azbest

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Usuwanie wyrobów zawierających azbest

Data zamieszczenia: 2024-05-06
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki
ul. POW 10/16
97-200 Tomaszów Mazowiecki
powiat: tomaszowski (mazowiecki)
tel. +48 447242311, wew. 642, 652, wew. 589
zam.pub.oferta@tomaszow-maz.pl
Województwo: łódzkie
Miasto: Tomaszów Mazowiecki
Wadium: 2 000,00 zł
Nr telefonu: tel. +48 447242311,
Termin składania ofert: 2024-05-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Rodzaj zamówienia - usługa
którego przedmiotem jest:

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Tomaszowa Mazowieckiego w ramach zadania - ,,Program usuwania materiałów zawierających azbest".

Rozdział 1 - Nazwa zamówienia

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Tomaszowa Mazowieckiego w ramach zadania - ,,Program usuwania materiałów zawierających azbest".
Rozdział 2 - Opis przedmiotu zamówienia

1. Nazwa zamówienia: Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Tomaszowa Mazowieckiego w ramach zadania -,,Program usuwania materiałów zawierających azbest"
2. Opis przedmiotu zamówienia, warunki i sposób realizacji:
2.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na:
1) Demontażu, odbiorze i unieszkodliwieniu materiałów zawierających azbest w ilości ok. 2 288 m2;
2) Odbiorze i unieszkodliwieniu materiałów zawierających azbest w ilości ok. 4 017 m2 z terenu nieruchomości zlokalizowanych w granicach administracyjnych Gminy miasto Tomaszów Mazowiecki,
2.2 Łączna ilość wyrobów zawierających azbest, tych przedmiotem zamówienia, będzie wynosiła ok. 6 305 m2.
2.3 Wskazana ilość w pkt 2.2. jest ilością szacowaną, ustaloną na podstawie wniosków składanych przez właścicieli lub zarządców nieruchomości do Urzędu Miasta Tomaszowa Mazowieckiego, dotyczących usunięcia wyrobów zawierających azbest. W związku z tym Zamawiający nie jest w stanie jednoznacznie i precyzyjnie określić ilość docelowej objętej zamówieniem. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z potrzebami wynikającymi ze składanych wniosków przez właścicieli lub zarządców nieruchomości, dlatego też możliwa jest zmiana ilości wyrobów zawierających azbest objętych zamówieniem, przy zachowaniu cen jednostkowych za usuniecie 1 m2 powierzchni. Zamawiający zastrzega, że minimalna ilość wyrobów podlegających usunięciu w ramach umowy nie będzie mniejsza niż 50% ilości wskazanej w pkt 2.2, tj. nie mniej niż 3 152,50 m2.
2.4 Szczegółowy zakres prac obejmuje:
1) demontaż, odbiór i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest, w ilości około 2 288 m2, dotyczy pokryć dachowych wykonanych z płyt azbestowo-cementowych, znajdujących się na budynkach wyszczególnionych w wykazie nieruchomości, o których mowa w pkt 2.5; w ramach prac wykonane zostaną:
a) demontaż pokrycia dachowego,
b) ułożenia na paletach i zapakowanie (ofoliowanie) zdjętych płyt azbestowo-cementowych,
c) załadunek i transport odpadów z miejsca odbioru do miejsca unieszkodliwienia,
d) rozładunek i zdeponowanie na składowisku odpadów niebezpiecznych.
2) odbiór i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest, w ilości około 4 017 m2, dotyczy pokryć dachowych wykonanych z płyt azbestowo-cementowych, zgromadzonych na nieruchomościach wyszczególnionych w wykazie nieruchomości, o których mowa w pkt 2.5; w ramach prac wykonane zostaną:
a) załadunek i transport odpadów z miejsca odbioru do miejsca unieszkodliwienia, poprzedzony w razie potrzeby zapakowaniem (ofoliowaniem) zgromadzonych płyt azbestowo-cementowych,
b) rozładunek i zdeponowanie na składowisku odpadów niebezpiecznych.
3) wykonawca realizując usługi zobowiązany jest:
a) uzgodnić zakres prac oraz termin usunięcia odpadów zawierających azbest z właścicielem/zarządcą nieruchomości, na której odpady znajdują się w terminie 21 dni od dnia podpisania umowy,
b) zapewnić odpowiednie maszyny lub urządzenia oraz specjalistyczny samochód - odpowiednie dla załadunku i transportu odpadów zawierających azbest,
c) zapewnić wykonanie usługi przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia wymagane przepisami prawa,
d) realizować transport oraz przekazanie odpadów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
e) prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów zgodnie z wymogami przewidzianymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.), z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych w rejestrze BDO - ,,Karta przekazania odpadu",
f) załatwić wszelkie formalności związane z unieszkodliwieniem odpadów zawierających azbest, w tym pokryć koszty z tym związane na składowisku odpadów niebezpiecznych,
g) przedłożyć zamawiającemu, po wykonaniu usług, sprawozdania z wykonania usług zawierającego w szczególności:
? protokół/potwierdzenie odbioru odpadu wystawione przez wykonawcę i zawierające: dane nieruchomości, z której odebrano odpady, datę odbioru, ilość odebranych odpadów wyrażoną w m?, podpis właściciela/zarządcy nieruchomości potwierdzający usunięcie odpadów,
? kartę przekazania odpadu na składowisko zawierającą: datę przekazania odpadów, masę przekazanych odpadów wyrażoną w tonach, potwierdzenie odbioru przez podmiot uprawniony do unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest,
? oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac oraz o oczyszczeniu terenu nieruchomości z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych.
2.5 Wykaz nieruchomości określający lokalizację i dane właściciela posesji, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest, wykonawca otrzyma przy podpisaniu umowy. W przypadku wprowadzenia zmian w wykazie zamawiający niezwłocznie powiadomi wykonawcę o tym fakcie.

Dokument nr: WI.271.2.11.2024.ZP

Otwarcie ofert: 6. Otwarcie ofert polegające na otworzeniu przesłanych przez wykonawców plików nastąpi w siedzibie zamawiającego w Wydziale Rozwoju i Inwestycji p. 11 (budynek C), w dniu 14.05.2024 r. o godz. 0910.

Składanie ofert:
2. Adres poczty elektronicznej, na który należy przesłać ofertę: zam.pub.oferta@tomaszow-maz.pl
3. Termin złożenia oferty ustala się do dnia 14.05.2024 r. do godz. 0900 (decyduje data wpływu na pocztę elektroniczną zamawiającego).
4. Przesyłana przez wykonawcę oferta powinna być zatytułowana: Oferta na: Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Tomaszowa Mazowieckiego.
5. Ofertę złożoną po terminie składania ofert, zamawiający odrzuca.

Miejsce i termin realizacji:
Rozdział 3 - Termin wykonania zamówienia

Termin realizacji - nie później niż do dnia 29 listopada 2024 roku.

Wymagania:
ADRES STRONY INTERNETOWEJ PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA ORAZ NA KTÓREJ UDOSTĘPNIANE BĘDĄ ZMIANY I WYJASNIENIA TREŚCI OGŁOSZENIA ORAZ INNE DOKUMENTY ZAMÓWIENIA
http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/?id=217171
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
o wartości od 50 000 zł - 130 000 zł netto

Rozdział 4 - Warunki udziału w postępowaniu i ich opis (jeżeli są wymagane)

O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu.

1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Sposób oceny:
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.

2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile to wynika to z odrębnych przepisów.

Sposób oceny:
1) Wykonawca oświadczy, że posiada:
a. kompetencje, uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie bezpiecznego usuwania azbestu,
b. zdolności techniczne oraz zawodowe w zakresie bezpiecznego usuwania azbestu
c. uprawnienia do unieszkodliwienia i magazynowania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest lub oświadczamy, że posiadamy:
d. zawartą ważną umowę z podmiotem uprawnionym do odbioru odpadów zawierających azbest,
e. spełniamy wymogi rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) oraz z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U.2010 nr 162 poz.1089) tzn. posiadać sprzęt i odpowiednie urządzenia do usunięcia wyrobów zawierających azbest oraz pracownicy firmy muszą być odpowiednio przeszkoleni
w zakresie bezpiecznego usuwania azbestu.

Ocena powyższych warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu w/w warunków udziału w postępowaniu oraz na podstawie kopii posiadanych uprawnień do unieszkodliwienia i magazynowania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest lub kopię zawartej ważnej umowy z podmiotem uprawnionym do odbioru odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.

2) Wykonawca musi posiadać zezwolenia do wykonywania określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich zezwoleń, a w szczególności musi posiadać zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych o kodach:
17 06 01 - materiały izolacyjne zawierające azbest,
17 06 05 - materiały konstrukcyjne zawierające azbest,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).

Ocena zostanie dokonana na podstawie kopii zezwolenia na transport odpadów niebezpiecznych o kodach: 17 06 01, 17 06 05.

3) Sytuacji finansowej lub ekonomicznej.
Sposób oceny:
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.

4) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Sposób oceny:
Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu spełniania warunku.

W związku z tym, iż w niniejszym postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych, a procedura prowadzona jest na podstawie wewnętrznego regulaminu Urzędu Miasta, zamawiający nie dopuszcza, aby wykonawca w celu wykazania się spełnieniem ww. warunków udziału w postępowaniu (w zakresie posiadania zezwolenia na transport odpadów niebezpiecznych) powoływał się na zasoby innych podmiotów, tzn., że wykonawca musi samodzielnie spełniać postawione warunki udziału w postępowaniu i nie może korzystać z zasobów udostępnionych przez podmioty trzecie.

Rozdział 5 - Dokumenty na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu (jeżeli są wymagane)

1) W celu potwierdzenia, iż wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu dot. posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile to wynika to z odrębnych przepisów, należy złożyć:
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru na formularzu ofertowym - załącznik nr 1 do ogłoszenia,
b) kopię posiadanych uprawnień do unieszkodliwienia i magazynowania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest lub kopię zawartej ważnej umowy z podmiotem uprawnionym do odbioru odpadów niebezpiecznych zawierających azbest,
c) kopię zezwolenia na transport odpadów niebezpiecznych o kodach: 17 06 01, 17 06 05.

Rozdział 6 - Pozostałe dokumenty wymagane od wykonawców w ofercie

1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy wraz z oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 1 do ogłoszenia,
2. Odpis z właściwego rejestru (KRS) lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
3. Pełnomocnictwo (w przypadku reprezentowania wykonawcy przez pełnomocnika).

Rozdział 7 - Dodatkowe informacje do wiadomości wykonawców

1. Za wykonawcę uważa się osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.
2. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia oferty w języku polskim zgodnie z postanowieniami rozdziału 14.
3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
4. Oferta (wszystkie dokumenty i oświadczenia) winna być podpisana przez wykonawcę zgodnie z wpisem do właściwego rejestru lub przez pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania wykonawcy.
5. W przypadku reprezentowania wykonawcy przez pełnomocnika do składanej oferty należy dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo.
6. Formularze i oświadczenia powinny zostać wypełnione, podpisane i dołączone do oferty.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych przewidujących inny sposób realizacji zamówienia niż określony w niniejszym ogłoszeniu o zamówieniu.
9. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających polegających na powtórzeniu usług.
10. Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić ogłoszenie o zamówieniu lub zaproszenie do składania ofert. O dokonanej zmianie zamawiający niezwłocznie informuje na stronie internetowej, na której opublikowano ogłoszenie o zamówieniu, a w przypadku zapytania ofertowego wykonawców, którym je przekazano.
11. Procedura opisana w ust. 10 dotyczy również odpowiedzi i wyjaśnień udzielanych na pytania zadane w trakcie postępowania.
12. Jeżeli w wyniku dokonanej zmiany, udzielonych odpowiedzi lub wyjaśnień niezbędny jest dodatkowy czas na przygotowanie oferty lub wprowadzenie zmian w ofercie, zamawiający może przedłużyć termin skłania ofert.
13. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia.
14. Zamawiający udziela wyjaśnień albo pozostawia wniosek bez rozpoznania.
15. Wykonawca jest związany ofertą nie dłużej niż 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.

Rozdział 8 - Podmioty występujące wspólnie

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia.
2. Zamawiający, nie będzie traktował wspólników spółki cywilnej jako konsorcjum. Stąd w przypadku spółki cywilnej zaleca się załączenie do oferty umowy/ uchwały wspólników regulującej zasady reprezentacji, w przypadku gdy oferty nie składają wszyscy wspólnicy w reprezentacji łącznej (tj. nie podpisują się wszyscy na ofercie) albo oddzielne ustanowienie pełnomocnika.
3. Wykonawcy występujący wspólnie w postępowaniu - w formie konsorcjum, zobowiązani są, ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
4. Pełnomocnictwo załączane do oferty powinno zawierać określenie postępowania, oznaczenie wykonawców występujących wspólnie, określenie pełnomocnika, określenie zakresu umocowania.
5. Dokumenty, formularze i oświadczenia załączane do oferty winny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika albo w przypadku spółki cywilnej przez umocowanego wspólnika spółki cywilnej lub wszystkie podmioty/ osoby fizyczne składające wspólnie ofertę.
6. Korespondencja będzie prowadzona z ustanowionym pełnomocnikiem.
7. Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za prawidłową realizację zamówienia. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez partnera kierującego lub od wszystkich partnerów łącznie lub od każdego z osobna.
8. Wykonawca/Wykonawcy występujący wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) zobowiązani są wskazać w formularzu oferty dokładną nazwę/nazwy wszystkich podmiotów składających ofertę jak również ich NIP i REGON. Powyższe informacje umożliwią zamawiającemu weryfikację, czy osoby podpisujące ofertę lub udzielające pełnomocnictwa posiadają uprawnienia do reprezentowania wykonawcy.

Rozdział 9 - Podwykonawstwo

Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców.

Rozdział 10 - Informacja o sposobie komunikowania się zamawiającego z wykonawcami

1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym składanie ofert, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
2. Każda ze stron na żądanie drugiej strony zobowiązana jest niezwłocznie potwierdzić fakt otrzymania korespondencji przy użyciu komunikacji elektronicznej przesyłając informację zwrotną.
3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania dokumentu, o którym mowa w ust. 2 przez wykonawcę, uznaje się, iż pismo wysłane na adres poczty elektronicznej wykonawcy w zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się z jego treścią.
Rozdział 11 - Sposób rozliczeń

1. Za wykonanie przedmiotu umowy zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe na podstawie ceny jednostkowej podanej w formularzu ofertowym.
2. Wynagrodzenie jednostkowe wskazane w ofercie obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją usługi objętej przedmiotem zamówienia, oraz ryzyko wykonawcy z tytułu prawidłowego ich oszacowania i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty, w tym koszty dojazdu i transportu do miejsc docelowych.
3. Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za faktycznie zrealizowane usługi, obliczone na podstawie ceny jednostkowej wskazanej w ofercie.
4. Płatność za wykonane usługi nastąpi na podstawie faktury końcowej wystawionej przez wykonawcę po zrealizowaniu całości usług.
5. Podstawą do wystawienia faktury końcowej będzie protokół odbioru zamówienia oraz wykaz nieruchomości sporządzony przez wykonawcę, z których zostały usunięte materiały zawierające azbest wraz z protokołami odbioru odpadu potwierdzającymi wykonanie robót i kopiami kart przekazania odpadu.
6. Warunkiem zapłaty wynagrodzenia należnego wykonawcy będzie potwierdzenie realizacji usług poprzez dołączenie do faktury oświadczenia wykonawcy wraz z protokołem wykonania robót.
7. Dniem płatności jest dzień wydania przez zamawiającego polecenia zapłaty do banku, w którym prowadzony jest rachunek zamawiającego.
8. Szczegółowe warunki dotyczące realizacji zamówienia, odbioru i zapłaty wynagrodzenia określa wzór umowy - załącznik nr 2 do ogłoszenia.
9. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
10. Wykonawca, składając ofertę, informuje zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.

Rozdział 12 - Sposób oceny ofert

1. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.
2. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.
3. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
4. Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (najwyżej oceniona), nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
5. Jeżeli wykonawca, o którym mowa powyżej uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców lub unieważnić postępowanie.
6. W toku oceny ofert, zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert a także może wezwać do uzupełnienia w szczególności pełnomocnictw oraz dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów przedmiotowych.
7. Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym, a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty z zastrzeżeniem ust. 8.
8. Przed dokonaniem przez zamawiającego wyboru oferty, dopuszcza się możliwość negocjowania
z wykonawcą, obniżenia wynagrodzenia w celu uzyskania możliwie jak najniższej ceny.
9. Zamawiający może poprawić w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
10. W przypadku, gdy cena oferty wydaje się zbyt niska i budzi wątpliwości, co do możliwości prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, zamawiający może zwrócić się do wykonawcy z żądaniem podania szczegółów dotyczących zaproponowanej ceny.
11. Dokonując analizy złożonych wyjaśnień zamawiający będzie miał w szczególności na uwadze możliwość uzyskania przez wykonawcę osiągnięcia zysku, rozwiązania techniczne i funkcjonalne, metody realizacji, koszty materiałowe, koszty personelu.
12. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie wykazują możliwości wykonania zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia.
13. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) jej treść nie odpowiada treści ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów ogłoszenia,
2) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z postępowania,
3) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
4) wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy,
5) zawiera inny sposób wykonania zamówienia, niż ten, który został opisany przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia,
6) została złożona po terminie składania ofert,
7) została złożona przez wykonawcę nie zaproszonego do składania ofert.
14. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawców, którzy:
1) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu,
2) wyrządzili szkodę zamawiającemu lub wykonali wcześniejsze zamówienia nienależycie,
3) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania.
15. Ofertę wykonawcy wykluczonego odrzuca się.

Rozdział 13 - Opis kryteriów, jakimi będzie się kierował zamawiający przy wyborze oferty najkorzystniejszej

1. Kryteriami oceny ofert są:
- CENA OFERTY - znaczenie 100%

1. Punktacja ofert dokonana będzie według następujących zasad:

Nazwa kryterium
Waga [%]
Znaczenie pkt
Sposób oceny spełnienia kryterium
C - Cena oferty
C - 100%
1% = 1 pkt

Cena najniższa z badanych
Ilość punktów = -------------------------------- x 100
Cena badanej oferty brutto

C - ilość punktów
100 - znaczenie kryterium
Maksymalna liczba punktów przyznana w ramach kryterium nie przekroczy 100 punktów.

3. Punkty będą przydzielone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Zamawiający porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez zamawiającego.

Rozdział 14 - Informacja o miejscu oraz terminie składania i otwarcia ofert

1. Wykonawca składa ofertę w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej zgodnie z wyborem:
1) podpisem zaufanym,
2) podpisem osobistym,
3) podpisem kwalifikowanym,
4) lub przesyła jej zeskanowaną kopię.
7. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda nazwę zamówienia, kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, ilość założonych ofert, a następnie otworzy oferty i poda nazwy wykonawców, ceny ofert.
8. Nie dopuszcza się składania ofert poprzez E-PUAP (zamawiający pozostawi tak złożoną ofertę bez rozpoznania).

Rozdział 15 - Informacja o wniesieniu wadium

1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych).
2. Wadium należy wnieść w formie pieniężnej.
3. Wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego (58 1050 1461 1000 0023 6464 4415 Bank ING Bank Śląski). Na przelewie należy umieścić informację identyfikującą postępowanie np. jego nazwę, tj. wadium: Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Tomaszowa Mazowieckiego.
4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem następujących przypadków:
1) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
2) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia.
6. Zamawiający niezwłocznie zwraca wadium wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postępowania.
7. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
9. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.

Rozdział 16 - Informacja o wymaganym zabezpieczeniu należytego wykonania umowy

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia w niniejszym postępowaniu.

Rozdział 17 - Rozstrzygnięcie postępowania

1. Zamawiający niezwłocznie po dokonaniu wyboru oferty informuje jednocześnie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty o ofercie najkorzystniejszej, odrzuceniu ofert, planowanym terminie zawarcia umowy.
2. Informacje, o których mowa w ust. 1 zamieszczane są na stornie internetowej zamawiającego (BIP).
3. Zamawiający zawiera umowę z wybranym wykonawcą w terminie nie krótszym niż 2 dni od dnia przesłania informacji o wyborze oferty.
4. Zamawiający może zawrzeć umowę niezwłocznie, jeżeli wpłynęła tylko jedna oferta.
5. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego kończy się w chwilą zawarcia umowy lub unieważnienia postępowania.

Rozdział 18 - Unieważnienie postępowania

1. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
1) nie złożono żadnej ważnej oferty,
2) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
3) wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym lub interesie zamawiającego,
4) postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego,
5) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy.
2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zakończenia postępowania bez wyboru oferty niezwłocznie zawiadamiając wykonawców.
3. Zamawiający może unieważnić postępowanie przed upływem terminu do składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.
4. O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty i zamieszcza te informacje na własnej stronie internetowej.

Rozdział 19 - Informacja o możliwości wniesienia do zamawiającego środka ochrony prawnej

1. Wykonawca może wnieść do zamawiającego środek ochrony prawnej zwany sprzeciwem na czynność podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechanie czynności, do której zamawiający był zobowiązany.
2. Sprzeciw przysługuje wyłącznie wykonawcy, który wykaże, że ma lub miał interes
w uzyskaniu zamówienia.
3. Sprzeciw powinien wskazywać czynność zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z Regulaminem Udzielania Zamówień Publicznych tut. Urzędu, obowiązującymi przepisami prawa lub czynność zaniechaną, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające jego wniesienie.
4. Sprzeciw wnosi się w terminie 2 dni od dnia w którym wykonawca mógł przy dołożeniu należytej staranności powziąć informację o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 4 zamawiający może rozpoznać sprzeciw lub pozostawić bez rozpoznania.
6. W przypadku uznania zasadności sprzeciwu zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w Regulaminie Udzielania Zamówień Publicznych tut. Urzędu.

Rozdział 20 - Postanowienia umowne/wzór umowy

1. Do obowiązku Wykonawcy należy przedstawienie w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy opłaconej aktualnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy, na kwotę nie mniejszą niż wartość przedmiotu zamówienia, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
2. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia Zamawiającemu w terminie 21 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, harmonogramu prac zawierającego ustalone z właścicielem/zarządcą nieruchomości zakres i terminy realizacji prac.
3. Wszelkie postanowienia umowne zawarte są we Wzorze umowy - załączniku nr 2 do ogłoszenia.
4. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.

Uwagi:
Rozdział 21 - Klauzula RODO art. 13

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
o administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki, w imieniu której działa Prezydent Miasta Tomaszowa Mazowieckiego, ul. POW 10/16, 97-200 Tomaszów Maz., NIP 773-16-56-546, REGON 590648310,
o inspektorem ochrony danych osobowych jest osoba wskazana przez Prezydenta miasta,
o Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
o odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania,
o Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
o obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
o w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
o posiada Pani/Pan:
o na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
o na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
o na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
o prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
o nie przysługuje Pani/Panu:
o w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
o prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
o na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
______________________
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego

Kontakt:
4. Osobami upoważnionymi do kontaktów z wykonawcami, w godzinach pracy urzędu od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30 są: w zakresie przedmiotu zamówienia: Tomasz Surmański, Katarzyna Kasprzak tel. (44) 724-23-11 wew. 642, 652; w sprawach dotyczących procedury zamówień publicznych: Agata Ciecińska-Borowska (44) 724-23-11 wew. 589 adres: e-mail: zam.pub@tomaszow-maz.pl.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.