Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6011z ostatnich 7 dni
21759z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Kompleksowy remont pokryć dachowych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Kompleksowy remont pokryć dachowych

Data zamieszczenia: 2024-05-07
Dane kontaktowe Zamawiającego: Sąd Rejonowy w Chorzowie
Dr. Józefa Rostka 2
41-500 Chorzów
powiat: Chorzów
gospodarczy@chorzow.sr.gov.pl
Województwo: śląskie
Miasto: Chorzów
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: ---
Termin składania ofert: 2024-05-16 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Kompleksowy remont pokryć dachowych w budynku Sądu Rejonowego w Chorzowie przy Ul. dr J. Rostka 2
Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowalnych dotyczących kompleksowego remontu dachu budynku Sądu przy Ul. dr. J. Rostka 2 obejmujący:
rozbiórkę pokrycia dachowego (papa),
rozbiórkę obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych
pokrycie dachu papą termozgrzewalną,
wykonanie obróbek blacharskich,
uzupełnienie tynków zewnętrznych na kominach,
rozebranie istniejących zabezpieczeń poziomych oraz pionowych zwodów piorunochronów,
wykonanie nowych poziomych oraz pionowych zwodów piorunochronów,
roboty towarzyszące

CPV: 45000000-7, 45210000-2,45421000-4,45450000-6

Dokument nr: 2024/BZP 00313188, OG 261.7.2024

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-05-16 10:05

Specyfikacja:
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-955f3e99-0c62-11ef-9b7e-467806a93518
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak.
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewnionych przez
system zapewniający obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej
,,Platformy e-zamówienia" udostępnianej przez Urząd Zamówień Publicznych, zwany dalej Systemem. 3. System jest dostępny pod
adresem: https://ezamowienia.gov.pl 4. Korzystanie z platformy e-zamówienia jest bezpłatne. 5. Szczegółowe zasady i warunki
korzystania z Platformy e-zamówienia określa Regulamin dostępny na stronie internetowej pod linkiem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin 6. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga
posiadania konta w Systemie, ani logowania do Systemu. 7. Komunikacja w postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana
informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 8. Do
zachowania zasad postaci elektronicznej dokumentów wymagane jest łączne spełnienie przez nie następujących warunków: - są
utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytanie, zapisanie i powielanie, a także przekazanie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniki danych; - umożliwiają prezentacje treści w postaci elektronicznej, w
szczególności przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym; - umożliwiają prezentację treści w postaci papierowej, w
szczególności za pomocą wydruku; - zawierają dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości co do treści i kontekstu zapisanych
informacji. 9. Zamawiający zapewnia pełny, bezpłatny, nieograniczony i bezpośredni dostęp do SWZ od dnia zamieszczenia
ogłoszenia o zamówieniu, nie krócej niż do dnia udzielenia zamówienia na Platformie e-zamówienia. 10. Korzystanie z Systemu
możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez sprzęt, z którego korzystają użytkownicy Wykonawcy następujących minimalnych
wymagań technicznych i specyfiki połączenia: 10.1 posiadanie komputera PC o parametrach minimum Intel Core2Duo, 2 GB RAM,
HDD z zainstalowanym jednym z systemów operacyjnych MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac Os 10.10, Ubuntu 14.04: - w
zakresie podstawowych funkcjonalności - przegląd, pobieranie i załączanie dokumentów: a) przeglądarka internetowa Chrome ver.
66 i późniejsze lub Firefox 59.0 i późniejsze, Safari 11.1 lub nowsza, Microsoft Edge ver 14 i późniejsze. 10.2 Tablet lub telefon -
parametry minimum 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshamallow, iOS 10.3, przeglądarka Chrome 61 lub późniejsza.
10.3 Dla skorzystania z pełniej funkcjonalności może być konieczne włączenie przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji
danych SSL, obsługi Java Script oraz cookies. 10.4 Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i
oznaczania czasu odbioru danych: -specyfikacja połączenia - formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2; - format
danych oraz kodowanie: formularze są formacie HTML z kodowaniem UTF-8; - oznaczenia czasu obioru danych: wszelkie operacje
opierają się o czas serwera i dane zapisywane z dokładnością co do sekundy. 11. Wykonawca zamierzający wziąć udział w
postępowaniu musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" w Systemie. 12. W sytuacji awarii Systemu lub niedostępności Systemu,
uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego poprzez System, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą
poczty elektronicznej na adres: gospodarczy@chorzow.sr.gov.pl nie dotyczy składania ofert). 13. Komunikacja w postępowaniu
odbywa się za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce ,,Formularze" (z wyjątkiem złożenia oferty) na
Platformie e-zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA ZAMAWIAJĄCEGO W ZAKRESIE PRZETWARZNIA DANYCH OSOBOWYCH ZAWARTA JEST W SEKCJI XXII SWZ

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-05-16 10:00
Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

Miejsce i termin realizacji:
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

Wymagania:
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OG 261.7.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowalnych dotyczących kompleksowego remontu dachu budynku Sądu przy ul. dr. J. Rostka 2 obejmujący:
rozbiórkę pokrycia dachowego (papa),
rozbiórkę obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych
pokrycie dachu papą termozgrzewalną,
wykonanie obróbek blacharskich,
uzupełnienie tynków zewnętrznych na kominach,
rozebranie istniejących zabezpieczeń poziomych oraz pionowych zwodów piorunochronów,
wykonanie nowych poziomych oraz pionowych zwodów piorunochronów,
roboty towarzyszące
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie definiuje warunku udziału w tym zakresie.
2) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej - o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę gwarancyjną minimum 500 000,00 zł
3) Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadania doświadczenia poprzez wykazanie, że Wykonawca:
a) Wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: dwie roboty budowlane związane z budową, rozbudową, przebudową lub remontem pokrycia dachowego , której każda wartość brutto każdej z nich wyniosła minimum 150 000, 00 zł brutto.
b) Wykonawca dysponuje, co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń.
c) Wykonawca dysponuje co najmniej 1 osobą, która będzie wykonywać prace instalacyjne w zakresie instalacji odgromowej i uziomu oraz związane z tym pomiary posiadającą uprawnienia G-1 w rozumieniu rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci (Dz. U. 2003 nr 89 poz. 828 z późn. zm.) potwierdzone ważnym świadectwem kwalifikacji (typ E).
d) Wykonawca dysponuje co najmniej 2 pracownikami wykonującymi bezpośrednie czynności związane z realizacją robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia. Osoby te winny być zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) w
celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający zażąda następujących
dokumentów:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Załącznik nr 5 do SWZ;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający zażąda następujących dokumentów:
3) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający zażąda następujących dokumentów:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. - Załącznik nr 4 do SWZ;
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowalnymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 7 do SWZ;
c) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości minimum 500 000,00 zł.
Dokumenty wskazane w punkcie 1) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków go z nim stosunków
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy - Załącznik nr 8 do SWZ.
5. W przypadku, gdy Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu bazuje na udostępnionych zasobach podmiotu trzeciego - spełnienie wymogu dotyczącego braku podstaw wykluczenia, o którym mowa w rozdziale. VIII musi zostać wykazane również przez ten podmiot.
6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - Załącznik nr 9 do SWZ.
7. Zamawiający na każdym etapie postępowania może uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia.
8. Zamawiający nie wymaga wykazania braku podstaw do wykluczenia w stosunku do podwykonawców, którym Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a którzy nie udostępniają Wykonawcy swoich zasobów na wykazanie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Na podstawie przepisu art. 455 Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia opisanych poniżej zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, na warunkach określonych w SWZ w następujących przypadkach:
a. w przypadku zmiany przepisów prawa, opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim lub Dzienniku Urzędowym odpowiedniego ministra, Zamawiający dopuszcza zmiany sposobu realizacji Umowy, zmiany zakresu świadczeń Wykonawcy, terminów realizacji lub zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wymuszone takimi zmianami prawa;
b. terminów realizacji przedmiotu umowy, w przypadku, gdy pojawiły się okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, zwłaszcza w sytuacji:
- wystąpienia potrzeby realizacji robót zamiennych,
- wstrzymania realizacji projektu przez Zamawiającego z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, - wystąpienia opóźnienia w uzyskiwaniu decyzji i uzgodnień wydawanych przez inne organy w stosunku do terminów przewidzianych ustawowo lub w stosunku do innych przepisów;
c. Robót zamiennych po wcześniejszym uzgodnieniu możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych - bez konieczności zwiększania wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawcy. 2. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporządzenie podpisanego przez Strony Protokołu konieczności określającego przyczyny zmiany oraz potwierdzającego wystąpienie, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w ustępie powyżej.
3. Strony postanawiają, że w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług - Wynagrodzenie przewidziane Umową ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysokości podatku od towarów i usług (ulegnie korekcie o wysokość zmiany podatku VAT), przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do wynagrodzenia lub jego części, o którym mowa w § 6 ust. 1
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Uwagi:
Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Termin związania ofertą: do 2024-06-14

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.