Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Przebudowa i rozbudowa istniejących systemów klimatyzacji i wentylacji |
Data zamieszczenia: | 2024-05-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
,,Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego" ul. Nowowiejska 28 A 02-010 Warszawa powiat: Warszawa tel. 261-874-328, fax. 261-874-329 |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Warszawa |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. 261-874-328, fa |
Termin składania ofert: | 2024-06-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE O CHĘĆ UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Nazwa nadana postępowaniu: Przebudowa i rozbudowa istniejących systemów klimatyzacji i wentylacji w obiektach typu Radio Site (w 7 lokalizacjach) dla potrzeb realizacji systemu GAG. Rozdział 3) Opis przedmiotu zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa istniejących systemów klimatyzacji i wentylacji, w tym wykonanie robót budowlano-montażowych oraz doposażenie o nowe sieci, instalacje i urządzenia, a także opracowanie i skompletowanie dokumentacji powykonawczej dla potrzeb realizacji systemu GAG w obiektach typu Radio Site, w siedmiu nw. lokalizacjach: 1) 360. prdz Brzoskwinia (Część 1 Przedmiotu Umowy); 2) 341. krt Chojnice (Część 2 Przedmiotu Umowy); 3) 211. prdz Chruściel (Część 3 Przedmiotu Umowy); 4) 110. prdz Łabunie (Część 4 Przedmiotu Umowy); 5) 144. prdz Roskosz (Część 5 Przedmiotu Umowy); 6) 184. prdz Szypliszki (Część 6 Przedmiotu Umowy); 7) 170. prdz Wronowice (Część 7 Przedmiotu Umowy). 1.2. Zakres rzeczowy zadania, został określony w załączniku nr 1 do zapytania o chęć udziału w postępowaniu. Przedmiot Umowy będzie realizowany oddzielnie dla każdej z lokalizacji w następujących podziałach: 1) Faza 1 - czynności związane z przygotowaniem i wykonaniem robót budowlano -montażowych oraz dostawa i montaż systemu klimatyzacji i wentylacji; 2) Faza 2 - rozruch, czynności związane z odbiorami, przekazanie zadania do użytkowania i eksploatacji oraz odbiór końcowy. 1.4. Szczegółowy zakres robót budowlano-montażowych w ramach Przedmiotowego Zamówienia, poza Umową, określać będą: 1) projekt architektoniczno - budowlany, oddzielne opracowanie dla każdej lokalizacji (łącznie 7 szt. opracowań); 2) projekt Wykonawczy, oddzielne opracowanie dla każdej lokalizacji (łącznie 7 szt. opracowań); 3) przedmiar Robót - oddzielne opracowanie dla każdej lokalizacji z podziałem na branże (łącznie 27 szt. opracowań); 4) specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) - oddzielne opracowanie dla każdej lokalizacji z podziałem na branże (łącznie 27 szt. opracowań); 5) wyciąg z umowy z Wykonawcą Dokumentacji (w zakresie nadzoru autorskiego); zwane dalej łącznie ,,dokumentami referencyjnymi", które zostaną przekazane Wykonawcom zaproszonym do składania ofert wraz ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, zwaną dalej ,,SWZ". 1.5. Pełen zakres obowiązków określać będą Ogólne Warunki Umowy, stanowiące załącznik do SWZ. 4.3 Terminy realizacji Faz 1 i Faz 2, o których mowa w ust. 4.2 powyżej , obejmują już czynności odbiorowe, co GW powinien uwzględnić w ramach realizacji Umowy i planowania kolejnych prac na rzecz Zamawiającego. Dokument nr: NCB/R/5/2024 Składanie ofert: Termin złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu do siedziby Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Warszawie upływa w dniu 03.06.2024 r. godz. 11:00. Miejsce i termin realizacji: Termin realizacji zamówienia: 4.1 Wykonawca będzie realizował Przedmiot Zamówienia w okresie do 9 miesięcy od dnia zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem ust. 4.2 poniżej. Strony przyjmują, że po upływie terminu realizacji Umowy, Zamawiający zachowuje wszelkie uprawnienia umowne względem GW ustalone na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania przez GW jakiegokolwiek obowiązku określonego lub wynikającego z Umowy. 4.2 Strony ustalają następujące terminy realizacji Przedmiotu Umowy przez GW: 1) Część 1 Przedmiotu Umowy - 360. prdz Brzoskwinia; a) Faza 1 - do 45 dni od dnia przekazania terenu budowy, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej, b) Faza 2 - do 35 dni od dnia odbioru Fazy 1, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej; 2) Część 2 Przedmiotu Umowy - 341. krt Chojnice; a) Faza 1 - do 45 dni od dnia przekazania terenu budowy, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej, b) Faza 2 - do 35 dni od dnia odbioru Fazy 1, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej; 3) Część 3 Przedmiotu Umowy - 211. prdz Chruściel: a) Faza 1 - do 45 dni od dnia przekazania terenu budowy, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej, b) Faza 2 - do 35 dni od dnia odbioru Fazy 1, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej; 4) Część 4 Przedmiotu Umowy - 110. prdz Łabunie; a) Faza 1 - do 45 dni od dnia przekazania terenu budowy, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej, b) Faza 2 - do 35 dni od dnia odbioru Fazy 1, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej; 5) Część 5 Przedmiotu Umowy - 144. prdz Roskosz; a) Faza 1 - do 45 dni od dnia przekazania terenu budowy, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej, b) Faza 2 - 35 dni od dnia odbioru Fazy 1, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej; 6) Część 6 Przedmiotu Umowy - 184. prdz Szypliszki: a) Faza 1 - do 45 dni od dnia przekazania placu budowy, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej, b) Faza 2 - do 35 dni od dnia odbioru Fazy 1, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej; 7) Część 6 Przedmiotu Umowy - 170. prdz Wronowice: a) Faza 1 - do 45 dni od dnia przekazania placu budowy, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej, b) Faza 2 - do 35 dni od dnia odbioru Fazy 1, z zastrzeżeniem ust. 4.3 poniżej. Wymagania: Tryb udzielenia zamówienia: Przedmiotowe zamówienie udzielane jest w trybie ,,przetarg", zgodnie z § 21 Regulaminu udzielania przez instytucję gospodarki budżetowej pod nazwą Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, których wartość jest niższa od progu unijnego, zwanego dalej ,,Regulaminem", który dostępny jest na stronie www.ziotp.wp.mil.pl 4.4 W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających GW realizację Przedmiotu Umowy całkowicie lub w określonym terminie, GW zobowiązuje się do powiadomienia Zamawiającego o przyczynie opóźnienia lub przyczynie uniemożliwiającej świadczenie Przedmiotu Umowy lub wykonywanie prac niezwłocznie po jej wystąpieniu, pod rygorem uznania, że przeszkody takie nie zachodzą i rygorem wyłączenia prawa powoływania się na takie okoliczności w przyszłości. Obowiązek powiadomienia o przyczynie opóźnienia lub przyczynie uniemożliwiającej świadczenie Przedmiotu Umowy lub wykonywanie prac niezwłocznie po jej ustąpieniu nie zwalnia GW z odpowiedzialności odszkodowawczej i powstałej konieczności zapłaty kar umownych. Miejsce i termin złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 6.1. Wykonawca zainteresowany udziałem w postępowaniu składa wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w postaci papierowej, opatrzonej własnoręcznym podpisem - oryginał, bezpośrednio w siedzibie Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Warszawie, ul. Nowowiejska 28A, 02-010 Warszawa, Kancelaria Zamawiającego lub za pośrednictwem poczty, bądź firmy kurierskiej. 6.2. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z dokumentami i oświadczeniami należy złożyć w zamkniętym opakowaniu (kopercie). Opakowanie należy zaadresować według następującego wzoru: SKARB PAŃSTWA - MINISTER OBRONY NARODOWEJ reprezentowany przez: gen. bryg. Dariusza MENDRALĘ Dyrektora Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego ul. Nowowiejska 28A, 02-010 Warszawa Numer postępowania: NCB/R/5/2024 z dopiskiem: NIE OTWIERAĆ PRZED 03.06.2024 r. godz. 11:15 OTWIERA KOMISJA PRZETARGOWA Na opakowaniu poza oznaczeniem jak wyżej, należy podać w lewym górnym rogu nazwę i adres (pieczęć) Wykonawcy. 6.4. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wysłany pocztą lub za pośrednictwem firmy kurierskiej będzie skuteczny pod warunkiem jego doręczenia do siedziby Zakładu Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego w Warszawie przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 6.3. powyżej. 6.5. W ZIOTP obowiązuje system kontroli dostępu. W związku z powyższym w celu terminowego złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w Kancelarii Zamawiającego należy uwzględnić czas niezbędny pracownikowi Kancelarii do odbioru wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu z Biura Przepustek. Jeżeli Wykonawca chce otrzymać potwierdzenie złożenia wniosku winien posiadać kserokopię koperty, na której pracownik Kancelarii może potwierdzić złożenie wniosku. Zamawiający odrzuci wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu jeżeli zachodzi jedna z przesłanek, o których mowa w § 23 ust. 5 Regulaminu. Rozdział 7) Opis warunków udziału w postępowaniu 7.1. O udzielnie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy mający siedzibę albo miejsce zamieszkania w jednym z państw członkowskich NATO, którzy: 7.1.1. nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu zgodnie z Rozdziałem 8 Zapytania o chęć udziału w postępowaniu; 7.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 7.1.2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie, 7.1.2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie, 7.1.2.3 wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych: Zamawiający wymaga od Wykonawcy posiadania zdolności do ochrony informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE z wyłączeniem możliwości przetwarzania takich informacji we własnych akredytowanych systemach teleinformatycznych oraz obiektach użytkowanych przez Wykonawcę. 7.1.2.4 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową, co najmniej 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych i 00/100). 7.1.2.5 zdolności technicznej lub zawodowej: 7.1.2.5.1 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca: 1) posiadał odpowiednie doświadczenie zawodowe tj.: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (zakończył) co najmniej 2 (dwa) zamówienia polegające na realizacji robót budowlanych wraz z dostawą, montażem i wdrożeniem systemu klimatyzacji i wentylacji o wartości nie mniejszej niż 600 000,00 zł netto dla każdego zamówienia; 7.1.2.5.2 dysponował odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi odpowiednią wiedzę fachową, doświadczenie oraz kwalifikacje, tj. co najmniej: 1) minimum 1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Niniejsza osoba winna posiadać: a) aktualne uprawnienia budowalne bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; b) minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, licząc od dnia uzyskania ww. uprawnień; 2) minimum 1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. Niniejsza osoba winna posiadać: a) aktualne uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych; b) minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, licząc od dnia uzyskania ww. uprawnień; 3) minimum 1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. Niniejsza osoba winna posiadać: a) aktualne uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych; b) minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, licząc od dnia uzyskania ww. uprawnień; 4) minimum 1 osobą do pełnienia funkcji kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Niniejsza osoba winna posiadać: a) aktualne uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; b) minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w specjalności konstrukcyjno -budowlanej, licząc od dnia uzyskania ww. uprawnień. Zamawiający wymaga aby osoby wskazane w ust 7.1.2.5.2 pkt. 1 - 4 oraz wszystkie pozostałe, w tym personel przydzielony do wykonywania prac budowlano-montażowych, posiadały poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej, uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE wraz z aktualnym zaświadczeniem o przeszkoleniu z zakresu ochrony informacji niejawnych. Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia wskazanych wyżej funkcji kierowników robót przez jedną osobę pod warunkiem spełnienia wymagań określonych powyżej. Zamawiający wymaga, aby każda z osób, o których mowa w ust. 7.1.2.5.2. pkt. 1 - 4, była członkiem właściwej izby inżynierów samorządu zawodowego oraz posiadała aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Zamawiający wyklucza możliwość polegania na zdolnościach innych podmiotów w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem prawa spełniania warunków w postępowaniu wspólnie z innym wykonawcą w ramach wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia. Rozdział 8) Podstawy wykluczenia z udziału w postępowaniu: 8.1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa § 11 ust.1 i ust. 2 pkt 1, 4 i 11 Regulaminu. 8.2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w § 11 ust. 1 pkt 1-2 Regulaminu lub w § 11 ust. 2 pkt 4 Regulaminu, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki zawarte w § 11 ust. 6 Regulaminu. 8.3. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania. 8.4. Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z §11 ust. 8 Regulaminu. Rozdział 9) Wykaz dokumentów i oświadczeń, jakie zobowiązany jest złożyć Wykonawca wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu oraz wykazania braku podstaw wykluczenia: 9.1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu, Zamawiający żąda przedłożenia wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, następujących dokumentów i oświadczeń: 1) aktualne na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu - wzór druku nr 1 - określony we Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - każdy z Wykonawców oraz osobno każdy z Wykonawców, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia; 2) aktualne na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wzór druku nr 2 - określony we Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zastosowanie mają: a) wzór druku nr 2A - określony we Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; b) wzór druku nr 2B - określony we Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 3) oświadczenie o ponoszeniu solidarnej odpowiedzialności - wzór druku nr 3 - określony we Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - dotyczy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 4) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie: str. 7/12§ 11 ust. 1 pkt 1 i 2 Regulaminu (odpowiednio art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ,,ustawą Pzp"), b) § 11 ust. 1 pkt 4 Regulaminu (odpowiednio art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp), odnośnie do orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem; odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie § 11 ust. 2 pkt 4 Regulaminu (odpowiednio art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp), sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie §11 ust. 2 pkt 1 Regulaminu (odpowiednio art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp) wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków i opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie §11 ust. 2 pkt 1 Regulaminu (odpowiednio art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp) wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności razem z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór druku nr 4 - określony we Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, porównywalnych z robotami stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane - wzór druku nr 5 - określony we Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, str. 8/12są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; 10) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych i 00/100), w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem; 11) oświadczenie o dysponowaniu personelem posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia z ochrony informacji niejawnych - wzór druku nr 6 lub jeśli posiada - kopię świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego trzeciego stopnia do klauzuli POUFNE lub wyższe; 12) oświadczenie, o którym mowa w § 10 ust. 5 Regulaminu - wzór druku nr 7 - określony we Wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - dotyczy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 13) dokument pełnomocnictwa (jeżeli jest wymagane lub niezbędne dla wykazania umocowania). Rozdział 10) Opis sposobu przygotowania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 10.1. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu: 1) wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu ? w postaci papierowej, opatrzony własnoręcznym podpisem ? oryginał; 2) pełnomocnictwa sporządzone: a) w formie pisemnej i opatrzone własnoręcznym podpisem - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem lub cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu1, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, b) w postaci elektronicznej - oryginał lub uwierzytelniony wydruk wizualizacji treści tego dokumentu; 3) dokumenty, o których mowa w Rozdziale 9 Zapytania o chęć udziału w postępowaniu, sporządzone: a) w formie pisemnej i opatrzone własnoręcznym podpisem - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem lub cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, b) w postaci elektronicznej - oryginał lub uwierzytelniony wydruk wizualizacji treści tego dokumentu. 10.2. Poświadczenia za zgodność z oryginałem, o którym mowa w ust. 10.1 powyżej, dokonuje odpowiednio notariusz, pełnomocnik, Wykonawca lub Wykonawca ubiegający się wspólnie z nim o udzielenie zamówienia. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii sporządzonej w postaci papierowej, oświadczeniem o zgodności z oryginałem i własnoręcznym podpisem. 10.3. Uwierzytelniony wydruk wizualizacji treści dokumentu, o którym mowa w ust. 10.1 powyżej, zawiera w szczególności identyfikator dokumentu lub datę wydruku, a także 1 cyfrowe odwzorowanie - dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożlwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału. własnoręczny podpis, potwierdzający zgodność wydruku z treścią dokumentu elektronicznego zgodnie z ust. 10.2 powyżej. Przepisy ust. 10.2. i 10.3 stosuje się odpowiednio do wydruku dokumentów dostępnych w postaci elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. W przypadku, gdy dokumenty wymagane od wykonawcy, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument na informatycznym nośniku danych. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty, wymagane przez Zamawiającego, sporządzone w postaci elektronicznej wykonawca przekazuje osobiście lub za pośrednictwem posłańca, na adres wskazany przez Zamawiającego na informatycznym nośniku danych. Dokumenty wymagane przez Zamawiającego, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli Zamawiający wyraził zgodę na powyższe. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwych organów kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Rozdział 11) Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia: 11.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 11.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy: 1) najpóźniej w terminie do dnia składania ofert zawierają umowę regulującą warunki i zakres udziału w realizacji Przedmiotu zamówienia; 2) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy; 3) muszą złożyć wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu następujące oświadczenia i dokumenty: a) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 9 ust. 9.1 pkt 1, 2, 3 - osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) dokumenty, o których mowa w Rozdziale 9 ust. 9.1 pkt 4, 5, 6, 7 - osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) dokumenty, o których mowa w Rozdziale 9 ust. 9.1 pkt 8, 9, 10 - odpowiednio tak, aby wspólnie spełniać warunki udziału w postępowaniu; d) dokumenty, o których mowa w Rozdziale 9 ust. 9.1 pkt 11 - co najmniej Lider Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z wymogami określonymi w Rozdziale 5.3); e) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 9 ust. 9.1 pkt 12 - jedno oświadczenie dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; f) dokument, o którym mowa w Rozdziale 9 ust. 9.1 pkt 13 - odpowiednio tak, aby wykazać umocowanie do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Rozdział 12) Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków określonych w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu podlega odrzuceniu albo konieczne jest unieważnienie postępowania. 12.2. Zamawiający prowadzi przedmiotowe postępowanie na podstawie Regulaminu udostępnionego wykonawcom. 12.3. Niniejsze Zapytanie o chęć udziału w postępowaniu nie stanowi ogłoszenia w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego. 12.4. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia na każdym etapie bez podania przyczyny. 12.5. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z pytaniami. Wykonawca ma obowiązek uwzględnienia otrzymanych wyjaśnień w przygotowywanym wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub wprowadzenia w nim zmian przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, że Zamawiający jednocześnie przekaże treść pytań i wyjaśnień wszystkim Wykonawcom, którym przekazano Zapytanie o chęć udziału w postępowaniu, bez ujawniania źródła zapytania. 12.6. Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zmienić zapytanie o chęć udziału w postępowaniu, przy czym dokonaną w ten sposób zmianę przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano zapytanie o chęć udziału w postępowaniu. 12.7. Zamawiający przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu może wyznaczyć późniejszy termin ich składania, o czym niezwłocznie zawiadomi wszystkich Wykonawców, którym przekazano zapytanie o chęć udziału w postępowaniu. 12.8. W przypadku braku zainteresowania udziałem w postępowaniu, wszystkie dokumenty i materiały otrzymane od Zamawiającego podlegają zwrotowi. 12.9. Specyfikacja Warunków Zamówienia zostanie udostępniona Wykonawcom zaproszonym do składania ofert. 12.10. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca może zastrzec wyłącznie zgodnie z postanowieniami art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1913), z zastrzeżeniem, że informacje te podlegają udostępnieniu, w wymaganym zakresie, na potrzeby Zamawiającego oraz jednostek organizacyjnych lub instytucji uprawnionych do kontroli Zamawiającego. 12.11. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Uwagi: Klauzula tajności informacji niejawnych: 5.1. Realizacja zamówienia wymaga od Wykonawcy posiadania zdolności do ochrony informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, z wyłączeniem możliwości przetwarzania takich informacji we własnych akredytowanych systemach teleinformatycznych oraz obiektach użytkowanych przez Wykonawcę. 5.2. Wykonawca przez cały okres trwania umowy, zobowiązany jest do dysponowania personelem posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia z ochrony informacji niejawnych. 5.3. W celu potwierdzenia spełniania wymagań, o których mowa w ust. 5.1. i 5.2, Wykonawca zobowiązany jest wraz z Wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożyć oświadczenie, że dysponuje personelem posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia z ochrony informacji niejawnych lub jeśli posiada, kopię świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego trzeciego stopnia do klauzuli POUFNE lub wyższe. 5.4. W przypadku Wykonawców, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, co najmniej od lidera konsorcjum oraz podmiotu innego niż lider, jeżeli zakres jego udziału w realizacji przedmiotu umowy wymagać będzie przetwarzania materiałów niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, Zamawiający wymaga posiadania zdolności do ochrony informacji niejawnych, o której mowa w ust. 5.1. i 5.2. powyżej. Pozostałe podmioty wspólnie ubiegające się o udział w postępowaniu, powinny wykazać się posiadaniem zdolności do ochrony informacji niejawnych na poziomie i w zakresie, w jakim będą mieć do nich dostęp w ramach realizacji Przedmiotu Zamówienia. Oznacza to, że: 1) członek konsorcjum, który będzie miał dostęp do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE bez konieczności ich przetwarzania w użytkowanych przez niego obiektach oraz we własnych akredytowanych systemach teleinformatycznych - musi wykazać, że dysponuje personelem posiadającym poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie kierownika jednostki organizacyjnej uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE wraz z aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia z ochrony informacji niejawnych; 2) jeżeli zakres udziału w realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie wymagał od podmiotu - członka konsorcjum - przetwarzania informacji niejawnych, nie musi on spełniać wymagań w zakresie dostępu do takich informacji. Wykonawca jest zobowiązany wówczas złożyć oświadczenie, z którego treści będzie wynikało, iż podmiot wchodzący w skład konsorcjum nie będzie miał dostępu do informacji niejawnych. W takim przypadku za zapewnienie bezpieczeństwa informacji niejawnych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przed ich nieuprawnionym ujawnieniem odpowiada lider konsorcjum. To na liderze spoczywać będzie obowiązek limitowania dostępu do informacji niejawnych poszczególnych podmiotów oraz osób zaangażowanych w realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadą wiedzy niezbędnej. 5.5. Szczegółowe zasady ochrony informacji niejawnych określa ,,Instrukcja Bezpieczeństwa Przemysłowego", stanowiąca załącznik do Ogólnych Warunków Umowy, które zostaną przekazane wykonawcom zaproszonym do składania ofert. Rozdział 6) Klauzula informacyjna Zgodnie z art. 13. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy tel.: 261-874-328 ziotp@ron.mil.pl www.ziotp.ron.mil.pl ul Nowowiejska 28A 02-010 Warszawa str. 11/1295/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Instytucja Gospodarki Budżetowej Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Nowowiejskiej 28A; 2) kontakt z inspektorem danych osobowych poprzez adres e-mail: ziotp.rodo@ron.mil.pl; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. ,,Sprawowanie kompleksowego nadzoru inwestorskiego i weryfikację dokumentacji projektowej dla potrzeb realizacji zadania pn. Przebudowa i rozbudowa istniejących systemów klimatyzacji i wentylacji w obiektach typu Radio Site (w 7 lokalizacjach) dla potrzeb realizacji systemu GAG, prowadzonym w trybie ,,przetarg"; 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania; 5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego; 6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji zadania; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych2; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO3; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Załączniki 3 na 99 stronach - a/a: zał. nr 1 - JAWNE - Zakres rzeczowy zadania - na 15 str.; zał. nr 2 - JAWNE - Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - wzór - na 15 str.; zał. nr 3 - JAWNE - Regulamin udzielania przez instytucję gospodarki budżetowej pod nazwą ,,Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego" zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, których wartość jest niższa od progu unijnego ze zm. - na 69 str. Załączniki dostępne są na stronie internetowej Zamawiającego - www.ziotp.wp.mil.pl. Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani niedopuszczalną zmianą postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. 3 Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. |
© eurobudowa.pl 2004-2024