mazowieckie (Warszawa)
kujawsko-pomorskie (Świecie)
kujawsko-pomorskie (Włocławek)
śląskie (Katowice)
łódzkie (Łowicz)
mazowieckie (Warszawa)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie przeglądu stanu fitosanitarnego i sporządzenie ekspertyzy dendrologicznej drzew posiadających status pomnika przyrody lub rozmiary pomnikowe |
Data zamieszczenia: | 2024-05-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Mykanów ul. Samorządowa 1 42-233 Mykanów powiat: częstochowski tel.: 34 328 80 19 wew. 32 wew. 34 bok@mykanow.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Mykanów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: 34 328 80 19 w |
Termin składania ofert: | 2024-06-05 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE nr 5/2024 O WARTOŚCI ZAMÓWIENIA DO 130 000 ZŁOTYCH na wykonanie przeglądu stanu fitosanitarnego i sporządzenie ekspertyzy dendrologicznej drzew posiadających status pomnika przyrody lub rozmiary pomnikowe, zlokalizowanych na terenie Gminy Mykanów III. Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Zakres przeglądu: a) Diagnostyka stanu fitosanitarnego drzew wraz z przeglądem pni, koron, strefy korzeniowej, w oparciu o metodę VTA; b) Diagnostyka stanu pni drzew za pomocą tomografu; c) Wizualna ocena statyki drzew; d) Analiza zagrożenia dla otoczenia, powodowanego przez drzewa; e) Zalecenia w kierunku przeprowadzenia dalszych badań oraz rodzajów zabiegów pielęgnacyjnych. 2. Zakres opinii dendrologicznej, stanowiącej wyniki przeglądu: a) Część tekstowa powinna zawierać następujące informacje: o opis lokalizacji i numerację drzew według inwentaryzacji będącej załącznikiem do Uchwały Rady Gminy Mykanów Nr 98/IX/2007 z dnia 29 listopada 2007 r. w sprawie ustanowienia pomników przyrody zlokalizowanych na terenie gminy Mykanów, o określenie podstawowych parametrów dendrologicznych drzew (nazwy gatunkowe, obwody pni zmierzone na wys. 130 cm od gruntu, średnice koron oraz wysokość drzewa), o wiek drzew, 1o o o o o o dokonanie innych pomiarów (np. odległości od budynków, drogi itp.), ocenę stanu fitosanitarnego drzew, ocenę statyki drzew, ocena stanu zagrożenia dla ludzi i mienia w najbliższym otoczeniu drzewa, wskazanie czy w obrębie drzewa występują gatunki chronione i gniazda ptasie, ocenę zachowania żywotności, opis ewentualnych uszkodzeń drzew, wskazanie istniejących chorób i szkodników, w przypadku ich występowania, o wyniki badań tomografem (opis metodyki badania, tomogramy, wnioski, zalecenia), o wskazanie podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych dla drzew, które takich zabiegów wymagają z określeniem szacunkowych kosztów ich wykonania albo wskazanie konieczności usunięcia drzew, o szacunkowy kosztorys zalecanych prac; b) Część graficzna powinna składać się z fotografii dokumentujących diagnostykę drzew, w tym z przebiegu badań tomografem; c) Opracowanie powinno być sporządzone oddzielnie w formie kart dla każdego drzewa z osobna. 4. Przegląd pomników przyrody lub drzew o rozmiarach pomnikowych należy wykonać w sposób niepowodujący złamania zakazów obowiązujących wobec gatunków chronionych, ustanowionych na podstawie ustawy o ochronie przyrody. IV. Warunki zamówienia: 1. Prace należy wykonać zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej, przepisami bhp i ustawą o ochronie przyrody. 2. Wykonawca jest zobowiązany do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi pracami. 3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za straty materialne, powstałe z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi pracami. 4. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania we własnym zakresie i na własny koszt wszystkich niezbędnych i wymaganych uzgodnień związanych z koniecznością wykonania prac (np. zajęcie pasa drogowego itd.). 5. Osoby dokonujące przeglądu i sporządzające opinię dendrologiczną powinny mieć ukończony kurs pielęgnacji drzew i krzewów ozdobnych III stopnia lub kurs inspektora nadzoru terenów zieleni poparte certyfikatami/świadectwami ukończenia kursu lub certyfikat European Treeworker oraz posiadać udokumentowane doświadczenie w wykonywaniu prac 2pielęgnacyjnych pomników przyrody oraz udokumentowane doświadczenie w zakresie sporządzania opinii dendrologicznych (w tym z zastosowaniem tomografu). Oferent powinien do oferty dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie ww. wymagań. 6. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 24-miesięcznej gwarancji na wykonany przedmiot umowy. 7. Wykaz pomników przyrody lub drzew o rozmiarach pomnikowych objętych niniejszym zamówieniem stanowi załącznik nr 1. CPV: 77211500-7, 77211300-5, 90713000-8, 90720000-0 Dokument nr: 5/2024 Składanie ofert: 3. Opinię dendrologiczną należy dostarczyć w formie papierowej w dwóch egzemplarzach oraz w formie elektronicznej, plik *.docx i plik *pdf dostarczonej na nośniku danych lub przesłanej na adres e-mail: bok@mykanow.pl i a.smolarek@mykanow.pl. X. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert 1) Ofertę należy złożyć bezpośrednio w siedzibie Urzędu Gminy Mykanów przy ul. Samorządowej 1 (Biuro Obsługi Klienta, budynek A, niski parter) w Mykanowie lub listownie na adres Zamawiającego, z dopiskiem ,,Oferta złożona w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zapytania ofertowego na usługę wykonania przeglądu stanu fitosanitarnego i sporządzenia ekspertyzy dendrologicznej drzew posiadających status pomnika przyrody lub rozmiary pomnikowe, zlokalizowanych na terenie Gminy Mykanów". Dopuszcza się również złożenie ofert w formie elektronicznej. 2) TERMIN SKŁADANIA ofert upływa 05 czerwca 2024 r. o godz. 1000. Miejsce i termin realizacji: V. Termin realizacji zamówienia: od daty podpisania umowy do 30.09.2024 r. Wymagania: II. Tryb udzielenia zamówienia: Zapytanie ofertowe w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). VI. Warunki udziału w postępowaniu: 1. Wykonujący ekspertyzę musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał min. 2 usługi polegające na sporządzeniu ekspertyz dendrologicznych na temat stanu zdrowotnego pomników przyrody i koniecznych zabiegów pielęgnacyjnych pomnikowych okazów drzew o łącznej wartości wynoszącej co najmniej 10 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 do zapytania ofertowego. 2. Wykonawca musi posiadać sprzęt niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia. 3. Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - oświadczenie składane w druku oferty. 4. Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie dołączonych do oferty Wykonawcy oświadczeń/zaświadczeń i dokumentów. VII. Wymagane dokumenty: 1) Wypełniony formularz ofertowy (zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego); 2) Wykaz usług, w celu spełnienia warunków doświadczenia (zgodnie z załącznikiem nr 3 do zapytania ofertowego) oraz referencje; 3) Dokument potwierdzający spełnienie wymagań określonych w pkt IV ppkt 5 zapytania. VIII. Sposób przygotowania oferty: 1) Ofertę należy sporządzić wg wzoru formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego; 2) Oferta powinna być podpisana przez osobę/-y uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy, posiadać datę sporządzenia. Ofertę złożoną elektronicznie składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym; 3) Wykonawcy zobowiązani są dokładnie zapoznać się z informacjami zawartymi w niniejszym zapytaniu ofertowym i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie; 4) Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania; 5) W ofercie należy podać cenę brutto usługi. 3IX. Kryterium wyboru oferty: Jedynym kryterium oceny ofert jest cena zamówienia (wartość brutto wyrażona w zł). Zamawiający dokona wyboru oferty najtańszej spośród złożonych ofert, spełniającej wymogi zawarte w niniejszym zapytaniu ofertowym. Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia. 3) Oferty, które wpłyną do Zamawiającego za pośrednictwem polskiej placówki operatora publicznego lub innej firmy kurierskiej po wyznaczonym terminie, będą zwracane bez otwierania. 2) Niniejsze zapytanie ofertowe nie jest zamówieniem i otrzymanie oferty nie powoduje powstania żadnych zobowiązań wobec stron. 3) Zamawiający zastrzega sobie prawo do podjęcia negocjacji w zakresie oferowanej ceny z Wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, w przypadku gdy cena podana przez Wykonawcę przekracza wysokość środków przewidzianych w budżecie Zamawiającego. 4) W toku badania oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 5) Oferta zostanie odrzucona, jeśli jej treść nie odpowiada treści i wymogom formalnym określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym lub Wykonawca wezwany przez Zamawiającego nie udzieli wyjaśnień lub udzieli niewystarczających wyjaśnień. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do informowania o wynikach zapytania jedynie wybranego w toku zapytania ofertowego Oferenta. 7) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownej oceny. 8) Zamawiający ma prawo do zmiany lub unieważnienia zapytania bez podania przyczyny oraz do zmiany warunków lub terminów prowadzonego postępowania ofertowego. 9) Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane. 10) Termin związania ofertą: 60 dni. Uwagi: 4XII. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych (RODO) Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy w Mykanowie jest Wójt Gminy Mykanów z siedzibą: ul. Samorządowa 1, 42-233 Mykanów; 2) We wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem udostępnionych danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Gminy Mykanów pod adresem e-mail: ewa.olejarz@mykanow.pl lub na adres siedziby Urzędu Gminy w Mykanowie ul. Samorządowa 1 42- 233 Mykanów; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu związanym z procedurą udzielenia zamówienia, do którego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019 r. ze zm.), prowadzoną w formie zapytania ofertowego , zwanego ,,procedurą" na zadanie ,,Wykonanie przeglądu stanu fitosanitarnego i sporządzenie ekspertyzy dendrologicznej drzew posiadających status pomnika przyrody lub rozmiary pomnikowe, zlokalizowanych na terenie Gminy Mykanów". 4) Procedura jest prowadzona w celu zapewnienia wydatkowania środków publicznych w sposób oszczędny i z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, co stanowi obowiązek Urzędu, jako jednostki sektora finansów publicznych, określony w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. Poz. 869, ze zm.); 5) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Urzędu, którzy w procedurze dokonują wszystkich czynności prowadzących do wyboru najkorzystniejszej oferty, w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości, tym samym realizując generalne zasady udzielania zamówień publicznych; 6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w Urzędzie przez cały czas obowiązywania umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia procedury oraz w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej; 7) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących wynika z Pani/Pana dobrowolnego uczestnictwa w procedurze oraz jest warunkiem zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożliwość weryfikacji spełniania warunków udziału w procedurze i dokonania oceny ofert, a także niemożność zawarcia umowy; 8) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane; 9) Posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *; c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 510) Nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników ** wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Kontakt: XI. Inne informacje: 1) Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami: o w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia: Pani Anna Smolarek, tel. 343288019 wew. 34, e-mail: a.smolarek@mykanow.pl; o w sprawach związanych z procedurą udzielenia zamówienia publicznego: Pani Ewa Olejarz, tel. 343288019 wew. 32, e-mail: ewa.olejarz@mykanow.pl; |
© eurobudowa.pl 2004-2024