kujawsko-pomorskie (Świecie)
śląskie (Katowice)
łódzkie (Piotrków Trybunalsk)
lubuskie (Nowa Sól)
śląskie (Tarnowskie Góry)
lubelskie (Lublin)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont schodów oraz rampy przy budynku magazynu |
Data zamieszczenia: | 2024-05-27 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów S.A ul. Żeliwna 38 40-599 Katowice powiat: Katowice tel.: +48 32 6038861, 664 036 995, (32) 258 78 04 wew. 335 |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Katowice |
Wadium: | 800,00 zł |
Nr telefonu: | tel.: +48 32 6038861 |
Termin składania ofert: | 2024-06-12 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
3. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia: ,,Remont schodów oraz rampy przy budynku magazynu - ZUW Dziećkowice" - opisany szczegółowo w Opisie technicznym stanowiącym Załącznik nr 5 do Zaproszenia do składania ofert (dalej: Zaproszenie). Szczegółowy opis wymagań Zamawiającego dotyczących realizacji zamówienia zawiera wzór umowy - Załącznik nr 6 do Zaproszenia. CPV: 45200000 - 9, 45260000 - 7, 45210000 - 2, 45261000 - 4, 45213000 - 3 Dokument nr: ZPI/024/1236/2024 Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w Katowicach przy Ul. Żeliwnej 38 w dniu 12 czerwca 2024 roku o godz. 10:00. 18. Informacje o trybie otwarcia i oceny ofert: 18.1. Otwarcie ofert następuje bez udziału Wykonawców za wyjątkiem postepowań prowadzonych wyłącznie pisemnie. Składanie ofert: 5. Termin oraz miejsce składania i otwarcia ofert: Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 12 czerwca 2024 roku do godz. 9:30 w siedzibie Zamawiającego pod adresem: Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów S.A. - Pion Inwestycji ul. Żeliwna 38 40-599 Katowice Miejsce i termin realizacji: 4. Termin realizacji zamówienia: Wymagany - do 3 miesięcy od daty podpisania umowy. Wymagania: 2. Tryb udzielenia zamówienia: Niniejsze postępowanie prowadzone jest w oparciu o Regulamin Udzielania Zamówień przez Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów S.A. z siedzibą w Katowicach z dnia 21 grudnia 2022 roku (dalej: Regulamin) w trybie zapytania ofertowego na podstawie art. 52 ust. 1 pkt 1 i 2 w zw. z art. 51 ust. 2 pkt 3 Regulaminu. Postępowanie prowadzone jest w formie pisemnej, w języku polskim. Regulamin dostępny jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego, bądź na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: https://www.gpw.katowice.pl/przetargi/ogloszenia-o-zamowieniach W sprawach nieuregulowanych Regulaminem, mają zastosowanie postanowienia ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz.U. 2023, poz. 1610 t.j. z późn. zm.). Wykonawca przed złożeniem oferty, powinien zapoznać się z treścią Regulaminu. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej, nie będą otwierane, lecz niezwłocznie zostaną zwrócone Wykonawcom. 6. Zasady postępowania w przypadku ubiegania się o zamówienie przez kilku wykonawców wspólnie: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (istnieje możliwość składania jednej oferty, przez dwa, lub więcej podmiotów) pod warunkiem, że taka oferta będzie spełniać następujące wymagania: 6.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia; 6.2. Wykonawcy tworzący jeden podmiot, przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale, lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo to może wynikać z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy podmiotów składających wspólne oferty. 6.3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców, lub pełnomocnika); 6.4. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest złożyć dokumenty wymienione w pkt 9.2 Zaproszenia6.5. Wspólnie Wykonawcy tworzący jeden podmiot mogą złożyć dokumenty wymienione w pkt 9.1, 9.3, 9.4, 9.5, 9.6, 9.7, 9.8, 9.9 Zaproszenia. 6.6. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 9.3 Wykonawcy składający ofertę wspólną mogą złożyć łącznie, pod warunkiem, iż oświadczenie to zostanie podpisane w imieniu wszystkich podmiotów występujących wspólnie (przez pełnomocnika), lub przez wszystkie podmioty składające ofertę wspólną. Zamawiający dopuszcza również złożenie Oświadczenia przez każdego z Wykonawców odrębnie. 6.7. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych. 7. Udział podwykonawców: Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca, który zamierza wykonywać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi wyraźnie w ofercie wskazać, jaką część (zakres zamówienia określony w oparciu o zakres określony w Opisie technicznym) wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca. Należy w tym celu odpowiednio wypełnić tabelę, znajdującą się w Załączniku nr 1 do Zaproszenia. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w formularzu ,,nie dotyczy", lub inne podobne sformułowanie. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt formularza nie wypełniony (puste pole), Zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi, bez udziału podwykonawców. 8. Finansowanie zamówienia: Zamawiający oświadcza, że posiada pełne pokrycie finansowe na realizację zamówienia, będącego przedmiotem niniejszego postępowania. 9. Wykaz dokumentów i oświadczeń, które należy dołączyć do oferty: 9.1. Formularz ofertowy - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do Zaproszenia. 9.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, lub zgłoszenia do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9.3. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do Zaproszenia. 9.4. Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do Wykluczenia - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2A do Zaproszenia. 9.5. Oświadczenie podmiotu, na którego zasoby powołuje się Wykonawca - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2B do Zaproszenia (w przypadku, jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, opisanych w pkt 10.4.4. Zaproszenia, polega na zasobach innych podmiotów). 9.6. Wykaz wykonanych robót - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznika nr 3 do Zaproszenia. Do wykazu należy dołączyć dowody potwierdzające należyte wykonanie robót zgodnie z instrukcją znajdującą się w pkt 10.4.4. Zaproszenia. 9.7. Wykaz osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do Zaproszenia. Do wykazu należy dołączyć dowody potwierdzające posiadanie uprawnień - zgodnie z instrukcją znajdującą się w pkt 10.4.4. Zaproszenia. 9.8. Dowód wniesienia wadium. 9.9. Oświadczenie Wykonawcy dotyczące rejestracji w Bazie Danych o Produktach i Opakowaniach oraz Gospodarce Odpadami (Rejestrze BDO) - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do Zaproszenia. 10. Warunki udziału w postępowaniu: 10.1. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawców, którzy: 10.1.1. wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji, 10.1.2. złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, 10.1.3. złożyli więcej niż jedną ofertę, z wyjątkiem sytuacji o której mowa w art. 53, art. 69, art. 70 ust. 2 , art. 82 ust. 2, art. 83 i art. 96 Regulaminu. 10.1.4. w stosunku do których otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury, 10.1.5. z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy zawartej z Zamawiającym w sprawie zamówienia publicznego co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady. 10.2. Ponadto Zamawiający wyklucza na każdym etapie postępowania Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw do wykluczenia. 10.3. Zamawiający wykluczy z Postępowania Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązania w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2023 poz. 1497 t.j. z późn. zm.), tj.: 10.3.1. Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/20061 i rozporządzeniu 269/20142 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy; 10.3.2. Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. 2023 poz. 1124 t.j. z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy; 10.3.3. Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 t.j. z późn. zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy. 10.4. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać następujące warunki dotyczące: 10.4.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, 10.4.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: gospodarczej lub 10.4.2.1. Wykonawca musi wykazać, że: - dysponuje wpisem do Rejestru BDO, - dysponuje wymaganymi prawem, w tym w szczególności przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2023, poz. 1587 z poźn. zm.), oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczególnych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U.2016.1742), decyzjami/zezwoleniami/pozwoleniami niezbędnymi do realizacji obowiązków Wykonawcy w zakresie gospodarowania odpadami w toku wykonywania umowy. 10.4.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie określa minimalnych wymagań. 10.4.4. zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie: ? co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na remoncie lub przebudowie konstrukcji żelbetowych na kwotę łącznie nie mniejszą niż 30 000,00 zł brutto W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć wraz z ofertą wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane, z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty - zgodnie z Załącznikiem nr 3 do Zaproszenia. Do wykazu powinny zostać dołączone dokumenty z podaniem rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane potwierdzające, że roboty budowlane mają charakter odpowiadający przedmiotowi zamówienia i zostały wykonane należycie. Dowodami potwierdzającymi spełnianie warunku, o którym mowa powyżej są: - referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane lub dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, Dokumenty, o których mowa powyżej mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy). - oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać referencji bądź innych dokumentów. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego były wykonywane roboty budowlane wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów potwierdzających, że te roboty budowlane były wykonane w sposób należyty. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 rok Prawo budowlane (Dz.U. 2023 poz. 682 t.j. z późn. zm.) tj.: ? co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub posiadającymi odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów* W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć wraz z ofertą wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 4 do Zaproszenia. Do wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia muszą być załączone i potwierdzone za zgodność z oryginałem: ?uprawnienia budowlane osób wyszczególnionych w wykazie, ?aktualne zaświadczenia, że osoby wyszczególnione w wykazie są zrzeszone we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (Dz.U. 2023 poz. 551 t.j. z późn. zm.) lub spełniają warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. 2023 poz. 682 t.j. z późn. zm.) tj. osoba której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. 2023 poz. 551 t.j. z późn. zm.). Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym, tj. ,,spełnia - nie spełnia"). Niespełnienie warunku udziału w postępowaniu spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy. W zakresie warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt 10.4.4. Zaproszenia, Wykonawca może polegać na zdolności technicznej lub zawodowej osób, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Zobowiązanie takie należy złożyć w oryginale, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem notarialnie. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia w/w zasobów odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Dlatego też pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia musi zawierać oświadczenie o treści: ,,Oświadczamy, iż odpowiadamy solidarnie z Wykonawcą za ewentualną szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie będziemy ponosić winy". Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, opisanych w pkt 10.4.4. Zaproszenia, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych powyżej, Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda przedstawienia dokumentów dotyczących w szczególności: - zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposobu wykorzystania zasobów przy wykonywaniu zamówienia, innego podmiotu przez Wykonawcę, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem; - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, opisanych w pkt 10.4.4. Zaproszenia, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych powyżej, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia tego podmiotu, wraz z ofertą należy dołączyć: - Aktualny odpis tego podmiotu z właściwego rejestru, lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, lub zgłoszenia do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - złożony przez ten podmiot zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do Zaproszenia. - Oświadczenie podmiotu, na którego zasoby powołuje się Wykonawca - zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2B do Zaproszenia. 11. Wizja lokalna: Wykonawca przed złożeniem oferty, może przeprowadzić wizję lokalną, w dni robocze, w godz. 8:00 - 14:00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu. Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami w celu przeprowadzenia wizji lokalnej jest Kierownik ZUW Dziećkowice p. Jolanta Jasińska. Telefon kontaktowy: 664 036 995. 12. Wymagania dotyczące wadium: 12.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 800,00 zł (słownie: osiemset złotych 00/100). 12.2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2023 poz. 462 t. j. z późn. zm.). 12.3. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 12 czerwca 2024 roku o godzinie 9:30 (data i termin są tożsame z datą i godziną składania ofert). 12.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank Pekao nr 72 1240 1037 1111 0011 2677 4570 z dopiskiem ,,Wadium nr postępowania ZPI/024/1236/2024 ,,Remont schodów oraz rampy przy budynku magazynu - ZUW Dziećkowice". Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 12.5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty (np. w koszulce, co pozwoli na oddzielenie dokumentu wadialnego od pozostałych dokumentów). 12.6. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi być podpisane przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację. Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne, bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 12.6.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie, 12.6.2. zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12.6.3. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12.7. Wykonawca, który nie wniesie wadium, lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną, zgodnie z postanowieniami Zaproszenia, formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia. 12.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. 12.9. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia. 12.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.11. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.12.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 12.12.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie, 12.12.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 12.12.3. zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12.13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 12.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia zażalenia w trybie art. 98 Regulaminu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Termin związania ofertą: Termin związania ofertą wynosi: 60 dni, z zastrzeżeniem art. 71 Regulaminu. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Dzień ten jest pierwszym dniem terminu związania ofertą. 14. Informacje o sposobie porozumiewania się z Wykonawcami: 14.1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, z zastrzeżeniem pkt 14.3 Zaproszenia, Zamawiający oraz Wykonawcy mają obowiązek przekazywać wyłącznie na piśmie lub w formie e-mail (adres Zamawiającego na stronie tytułowej Zaproszenia, adres e-mail pkt 14.5 Zaproszenia) z dopiskiem: ,,Wydział Planowania i Przygotowania Inwestycji i Remontów". Jeśli przesłany w formie e-mail dokument nie został opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w rozumieniu art. 781 § 1 Kodeksu cywilnego) należy niezwłocznie przesłać go za pośrednictwem poczty. 14.2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Wszelkie pytania dotyczące przedmiotu zamówienia należy składać na adres: Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów Spółka Akcyjna, Pion Inwestycji, ul. Żeliwna 38, 40-599 Katowice lub na wskazany w pkt 14.5. Zaproszenia adres e-mail. Na pytania złożone po tym terminie, Zamawiający nie będzie udzielał odpowiedzi. Każde pytanie winno mieć formę pisemną. Treść pytań bez wskazania źródła i odpowiedzi Zamawiającego, umieszczona będzie na stronie internetowej Zamawiającego https://www.gpw.katowice.pl/przetargi/zapytania- ofertowe. Dostarczona oferta winna zawierać ewentualne zmiany wynikające z treści udzielonych przez Zamawiającego wyjaśnień. 14.3. W toku dokonywania oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. W przypadku wezwania przez Zamawiającego do złożenia (uzupełnienia) oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw, oświadczenia, dokumenty lub pełnomocnictwa należy przedłożyć (złożyć/uzupełnić) w formie pisemnej bądź w formie elektronicznej (na wskazany w pkt 14.5. Zaproszenia adres e-mail), tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, gdyż mocą art. 781 § 2 Kodeksu cywilnego oświadczenie woli złożone w formie elektronicznej jest równoważne z oświadczeniem woli złożonym w formie pisemnej. 14.4. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje w formie e-mail, każda ze stron na żądanie drugiej ma obowiązek potwierdzić fakt otrzymania korespondencji. 15. Informacje o sposobie przygotowania oferty: 15.1. Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia także na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do Zaproszenia (Załączniki nr 1 - 4 i 9); 15.2. Do oferty należy dołączyć: 15.2.1. Spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) - zalecane, nie wymagane. 15.2.2. Dokumenty i oświadczenia wymagane odpowiednimi postanowieniami Zaproszenia. 15.2.3. Dokumenty dołączone do oferty, mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy), z zastrzeżeniem iż oświadczenia wymagane w Zaproszeniu oraz pisemne zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Zaproszeniu, muszą zostać złożone w formie oryginału, lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem notarialnie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na których zasoby Wykonawca się powołuje, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy, lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 15.2.4. Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami (dokumentami i oświadczeniami) stanowi jedną całość. Zaleca się, aby wszystkie strony były ze sobą połączone w sposób uniemożliwiający ich samoczynną dekompletację. 15.3. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 15.4. Oferta musi być napisana na maszynie do pisania, komputerze i wydrukowana, lub nieścieralnym atramentem. 15.5. Oferta musi być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku spółek cywilnych ofertę winni podpisać wszyscy wspólnicy lub wspólnik uprawniony zgodnie z umową spółki lub pełnomocnika. 15.6. Wszystkie załączniki do oferty stanowiące oświadczenia Wykonawcy, muszą być również podpisane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 15.7. Upoważnienie/pełnomocnictwo do podpisania oferty, winno precyzyjnie określać do jakich czynności uprawnia ono pełnomocnika. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale, bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 15.8. Wszelkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany, powinny być parafowane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. 15.9. Zapisane strony oferty, wraz z dołączonymi do niej dokumentami i oświadczeniami winny być ponumerowane oraz parafowane przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku, gdy jakakolwiek strona zostanie podpisana przez Wykonawcę, parafa na tej stronie nie jest już wymagana. 15.10. Wykonawca powinien zamieścić ofertę wraz z pozostałymi dokumentami oświadczeniami w kopercie, uniemożliwiającej jej wcześniejsze otwarcie, lub ujawnienie treści oferty. Oferta powinna być zaadresowana: Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów Spółka Akcyjna, Pion Inwestycji, ul. Żeliwna 38, 40-599 Katowice. Na kopercie należy umieścić zapis: ,,NIE OTWIERAĆ PRZED DNIEM 12 CZERWCA 2024 ROKU, GODZINA 10:00" oraz tytuł postępowania, nazwę i adres Wykonawcy. 15.11. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu, przed upływem terminu do składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty należy umieścić w kopercie, opisanej jak wyżej. Koperta dodatkowo musi być oznaczona określeniami: ,,Zmiana", lub ,,Wycofanie". 15.12. Oferta musi obejmować całość zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych. 15.13. Ofertę można dostarczyć osobiście lub za pośrednictwem poczty (kuriera). Decydująca jest data i godzina dostarczenia przesyłki do Zamawiającego. 16. Opis sposobu liczenia ceny: Wykonawca poda cenę ofertową na formularzu oferty, zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Zaproszenia. Cenę oferty należy obliczyć w następujący sposób: 16.1. Podana cena ofertowa musi być ceną ryczałtową (w rozumieniu art. 632 §1 Kodeksu cywilnego) i musi obejmować całość kosztów wszystkich robót, materiałów, urządzeń, czynności, badań i opłat niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. Wyceny przedmiotu zamówienia należy dokonać w oparciu o Opis techniczny, przedmiar robót, wizję w terenie (jeśli zostanie przeprowadzona), z uwzględnieniem warunków i wymogów zawartych w Zaproszeniu. 16.2. Cenę ofertową należy podać w następujący sposób: 16.1.1. Wartość netto oferty (w PLN, do drugiego miejsca po przecinku). 16.2.1. Cena ofertowa - suma wartości netto oferty i należnego podatku VAT (w PLN, do drugiego miejsca po przecinku). 16.3. Cena ofertowa musi być podana w złotych polskich, cyfrowo i słownie (do drugiego miejsca po przecinku). Brak określenia ceny w postaci słownej poczytany zostanie za błąd co do formy oferty i nie będzie skutkować jej odrzuceniem. 16.4. Wyklucza się możliwość jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny, lub pominięcia elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia (wynagrodzenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 §1 Kodeksu cywilnego). 17. Roboty dodatkowe: W przypadku wystąpienia konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego, Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia Wykonawcy jego realizację jedynie w przypadkach i na zasadach określonych w Regulaminie i we wzorze umowy (Załącznik nr 6 do Zaproszenia) na podstawie odrębnej umowy. Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji zamówienia dodatkowego w oparciu o zakres rzeczowy określony w Protokole konieczności, za wynagrodzeniem ustalonym na podstawie norm nakładów rzeczowych (w szczególności KNR, KNNR) oraz składników cenotwórczych zawartych w kosztorysie ofertowym, o którym mowa w pkt 20.7.1. Zaproszenia. 18.2. W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może na zasadach określonych w Regulaminie: 18.2.1. żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert, 18.2.2. wezwać Wykonawców do złożenia wymaganych dokumentów i oświadczeń, 18.2.3. dokonać poprawy omyłek w ofercie Wykonawcy. 18.3. Zamawiający poprawi w tekście oferty omyłki zgodnie z Regulaminem, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta zostanie poprawiona. 19. Kryteria oceny ofert: 19.1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium: cena oferty - waga kryterium 100 pkt. 19.2. Oferta będzie oceniana na podstawie przyznanej liczby punktów zgodnie z poniższym wzorem: Cena brutto najniższej oferty A = ------------------------------------------------- x 100 pkt. Cena brutto ocenianej oferty gdzie: ,,A" oznacza liczbę punktów przyznaną danej ofercie za cenę. 19.3. Przy obliczaniu punktów Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku. 19.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który uzyska największą liczbę punktów. Kontakt: 14.5. W sprawach formalnych związanych z niniejszym postępowaniem osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest: p. Magdalena Kowalik. Telefon kontaktowy: (32) 258 78 04 wew. 335. Adres e-mail: m.kowalik@gpw.katowice.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024