Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1223z dziś
7430z ostatnich 7 dni
24304z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Prace konserwatorskie

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Prace konserwatorskie

Data zamieszczenia: 2024-02-08
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Michała Archanioła w Piotrkowicach
Piotrkowice 8
33-170 Tuchów
powiat: tarnowski
Tel. 506 315 649
barbarapolek@op.pl
Województwo: małopolskie
Miasto: Tuchów
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel. 506 315 649
Termin składania ofert: 2024-03-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Niniejsze zapytanie ofertowe, dalej jako: "Zapytanie" dotyczy realizacji postępowania
zakupowego na realizację inwestycji pn. ,,Prace konserwatorskie polichromii ściennej i
sklepiennej oraz ołtarza bocznego w Kościele pw. Michała Archanioła w Piotrkowicach - gmina
Tuchów" dofinasowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków NR
Edycja2RPOZ/2023/2058/PolskiLad.
CEL ZAMÓWIENIA
Celem zamówienia dotyczącego wykonania robót budowalnych związanych z konserwacją
zabytkowych elementów polichromii oraz ołtarza Najświętszego Serca Pana Jezusa znajdujących
się w kościele pw. św. Michała Archanioła w Piotrkowicach w ramach inwestycji pn. ,,Prace
konserwatorskie polichromii ściennej i sklepiennej oraz ołtarza bocznego w Kościele pw. Michała
Archanioła w Piotrkowicach - gmina Tuchów", dalej jako: ,,Zamówienie" jest zrealizowanie robót
budowlanych (prace konserwatorskie polichromii ściennej i sklepiennej oraz ołtarza bocznego)
1mających za zadanie ocalenie materii i formy obiektu oraz ochronę zabytkowego Kościoła
parafialnego pw. św. Michała Archanioła w Piotrkowicach jako obiektu dziedzictwa kulturowego.
Polichromia oraz ołtarz boczny Najświętszego Serca Pana Jezusa ze względu na zły stan
zachowania, liczne zabrudzenia oraz pęknięcia i ubytki wymaga przeprowadzania pilnych prac
konserwatorskich, które zahamują proces degradacji oraz przywrócą im dawną świetność i
estetykę.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z konserwacją
techniczną i estetyczną polichromii figuratywnej i ornamentalnej oraz prac konserwatorsko-
restauratorskich przy ołtarzu bocznym Najświętszego Serca Pana Jezusa znajdujących się w
kościele pw. św. Michała Archanioła w Piotrkowicach w ramach inwestycji pn. ,,Prace
konserwatorskie polichromii ściennej i sklepiennej oraz ołtarza bocznego w Kościele pw.
Michała Archanioła w Piotrkowicach - gmina Tuchów".
22. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres prac zawarty jest w załączniku nr 7 do
Zapytania.
3. Aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku:
Aktualny stan zachowania polichromii wewnątrz świątyni należy określić jako poprawny.
Tynki oraz warstwy malarskie są stabilne, ale posiadają powierzchniowe zabrudzenia w
postaci czarnego osadu powstałego na skutek ogrzewania kościoła. Ciepłe powietrze
wpadając do wnętrza kościoła niesie ze sobą kurz oraz produkty spalania osiadające na
ścianach i sklepieniach. Podczas prac remontowych prowadzonych w poprzednich latach
polegających na osuszeniu kościoła usunięto wewnętrzne tynki do wysokości dwóch metrów
usuwając tym samym warstwy dekoracji. Polichromia posiada drobne naprawy w postaci
zacierek cementowych oraz liczne ubytki i zarysowania mechaniczne powstałe podczas
codziennej eksploatacji świątyni. Stan zachowania ołtarza określić można jako wymagający
przeprowadzenia pilnych prac konserwatorskich ze względu na liczne otwory wylotowe
spowodowane przez drewnojady co świadczy o dużym zniszczeniu konstrukcyjnym i
osłabieniu struktury drewna. Widoczne pęknięcia oraz rozklejenia elementów drewnianych w
partiach stolarki architektonicznej oraz zdobieniach rzeźbiarskich, poluzowane elementy
konstrukcyjne oraz czopy stanowią zagrożenie dla stabilności ołtarza. Liczne ubytki oraz
pęknięcia dekoracji plastycznych, w tym również nieumiejętna konserwacja złotych
elementów ołtarza, spowodowały aktualną korozję. Stopień zabrudzenia powierzchniowego
(kurz, pył oraz zachlapania farbą) jest tak duży, że stanowi trudność w oszacowaniu
dokładnego stanu zachowania elementów.
4. Dane o zabytku:
4.1. Lokalizacja obiektu: 33-170 Tuchów, Piotrkowice 8, działka nr 396/5, obręb ewid.
Piotrkowice, gmina Tuchów.
4.2. Kościół wzniesiono w 1907 r. w miejsce wcześniejszego drewnianego kościoła z XIV w.
według projektu architekta Jana Sasa Zubrzyckiego. Jest to obiekt neogotycki, murowany
z cegły o charakterystycznym układzie wiązania cegły z wykorzystaniem czarnej
zendrówki. Wnętrze jednolite neogotyckie. W kościele znajdują się cztery ołtarze,
ambona, nawy, konfesjonały oraz chrzcielnica i 13-głosowe organy. W ołtarzu głównym
obraz Matki Bożej Nieustającej Pomocy. Cokół oraz detal architektoniczny wykonany z
kamienia. Kościół jest trójnawowy z transeptem i prezbiterium zamkniętym trójbocznie,
przy którym dostawiono zakrystię oraz kruchtę wejściową. Przy nawie od zachodu wieża
kwadratowa, nakryta hełmem ostrołukowym, u nasady hełmu obwiedziona fryzem
arkadowym. Wnętrza nakryte sklepieniami krzyżowymi. W przyziemiu wieży
3dwuwejściowy portal główny, ujęty w trójkątny szczyt. Dachy są dwuspadowe, pokryte
blachą. Na skrzyżowaniu naw znajduje się wieżyczka na sygnaturkę. Polichromia wnętrza
figuralna z architektonicznymi podziałami. Na ścianach znajdują się elementy
architektoniczne w postaci ciosów kamiennych a we wnękach i niszach sceny
figuratywne. Ołtarz lewy, boczny wzniesiono w latach 1905 - 1907 w stylu gotyckim.
Ołtarz przedstawia Najświętsze Serce Pana Jezusa oraz dwie polichromowane rzeźby
poświęcone życiu Jezusa.
4.3. Budynek kościoła podlega ochronie prawnej jako wpisany do Wojewódzkiego
Małopolskiego Rejestru Zabytków pod numerem A-282 z dnia 26.06.1986 r.
DALSZE INFORMACJE
Prace należy wykonać zgodnie z pozwoleniami konserwatorskimi oraz pozostałą
dokumentacją stanowiącą załączniki do Zapytania.
2.
Wykonawca we własnym zakresie dostarcza niezbędny sprzęt, narzędzia oraz materiały do
wykonania zamówienia i jest ich wyłącznym gestorem.
3.
Wykonawca w zakresie realizowanych prac odpowiada za spowodowanie zagrożeń i
utrudnień na terenie prowadzonych przez siebie prac.
4.
Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i PPOŻ. i odpowiada za
nieprzestrzeganie tych przepisów.
5.
Wykonawca na własną odpowiedzialność stawia rusztowania wewnętrzne i odpowiada za
stan tych rusztowań oraz za wszystkie elementy na nich zamontowane przez cały okres
wykonywania prac.
6.
Wykonawca zobowiązany jest do zachowania dyskrecji i tajemnicy odnośnie ewentualnie
powierzonych i w toku wykonywania zamówienia pozyskanych informacji dotyczących
Zamawiającego.
7.
Wykonawca jest zobowiązany do Wykonania prac w sposób, który nie będzie zakłócał
funkcjonowania kościoła w Piotrkowicach. Prace powinny być prowadzone w godz.ch,
podczas których nie odbywają się nabożeństwa oraz po wcześniejszym uzgodnieniu z
Zamawiającym.

CPV: 45212360-7, 45000000-7

Dokument nr: 1/PP/2024

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po terminie składania ofert.
TERMIN OTWARCIA OFERT
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 08.03.2024 r. o godz. 09:05 w siedzibie Zamawiającego, tj. w Parafii
pw. św. Michała Archanioła w Piotrkowicach (Kancelaria Parafialna).

Składanie ofert:
TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
1.TERMIN SKŁADANIA ofert do dnia 08.03.2024 r. do godz. 9.00.
2.Dopuszcza się złożenie oferty wyłącznie w formie papierowej za pośrednictwem poczty,
kuriera lub osobiście.
3.
Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego - Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Michała
Archanioła w Piotrkowicach, Piotrkowice 8, 33-170 Tuchów.
Kancelaria parafialna czynna jest Codziennie w dni powszednie:
a. zaraz po Mszy św. o godz. 7:00
b. zaraz po Mszy św. popołudniowej
Przy składaniu osobistym Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie (opakowaniu),
uniemożliwiającej odczytanie zawartości oferty. Koperta (opakowanie) powinna być opisana
następująco:
10Nazwa (firma) Wykonawcy
adres Wykonawcy
Parafia pw. św. Michała Archanioła w Piotrkowicach
Piotrkowice 8, 33-170 Tuchów
Zapytanie ofertowe ,,Prace konserwatorskie polichromii ściennej i sklepiennej oraz ołtarza
bocznego w Kościele pw. Michała Archanioła w Piotrkowicach - gmina Tuchów"
NIE OTWIERAĆ

Liczy się dzień i godz. wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Miejsce i termin realizacji:
Planowany termin realizacji przedmiotu zamówienia: do dnia 31 października 2024 r.

Wymagania:
TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie, dalej jako: "Postępowanie" prowadzone jest w sposób
konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu
Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do Zapytania nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia Postępowania będą
przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1) Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w rozdziale XXIII.
Informacja dotycząca przetwarzania i ochrony danych osobowych.
WIZJA LOKALNA
Podmiotom zainteresowanym udziałem w Postępowaniu Zamawiający umożliwi przeprowadzenie
wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem celem poznania specyfiki zamówienia. W celu
przeprowadzenia wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wskazaną w rozdziale III.
Odbycie wizji lokalnej nie jest obligatoryjne, jednak z racji specyfiki przedmiotu zamówienia
wysoce rekomendowane przez Zamawiającego.
8.
Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom. Szczegółowe
warunki udziału podwykonawców w realizacji zamówienia zostały opisane w projektowanych
postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 2 do Zapytania.
9.
Wszelkie użyte w Opisie przedmiotu zamówienia oraz pozostałej dokumentacji bezpośrednie
wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej
poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego,
patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią
wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie
zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod
warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych
parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane
rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta.
Planowany termin podpisania umowy z Wykonawcą: do 7 dni od wyboru Wykonawcy.
Termin realizacji Zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach
(wskazanych w projektowanych postanowieniach umowy zawartych w załączniku nr 2 do
Zapytania) oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach
Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
XII.
1.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
1.1.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował:
1.1.1.1. Co najmniej 1 osobą posiadającą odpowiednie uprawnienia zgodne z art. 37 a
ust. 1 i 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad
zabytkami (Dz.U z 2023r. poz. 951 z późn. zm.).
1.1.1.2. Co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą
uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej (lub równoważne nadane
zgodnie z aktualnymi przepisami prawa).
1.1.1.3. Powyższe funkcje mogą być łączone pod warunkiem spełnienia przez osobę
łączącą te funkcje wszystkich warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych.
1.2. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego Zamówienia.
1.2.1. Zamawiający wymaga, aby:
1.2.1.1. Wykonawca wykazał doświadczenie, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie - wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo
ukończył co najmniej 1 pracę (umowę), której zakres obejmował roboty
podobne do przedmiotu zamówienia przy obiekcie wpisanym do rejestru
zabytków, o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto.
1.2.1.2. Osoba, którą dysponuje Wykonawca, o której mowa w pkt. 1.1.1. powinna
posiadać co najmniej 5 letni staż pracy na stanowisku kierownika budowy w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej.
1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
we wskazanych terminach.
62. Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Wykonawca złoży oświadczenia ww. zakresie
zgodnie z załącznikiem nr 4, 6, 8a i 8b do Zapytania.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia rzetelności i prawidłowości wykazanych
prac przedstawionych na potwierdzenie spełnienia warunków obligatoryjnych.
XIII.
ZAKRES WYKLUCZENIA
Z udziału w Postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy, którzy podlegają wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497 z późn. zm.).
XIV.
1.
KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na Zapytanie zostaną
poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia.
2.
Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka, która zostanie
przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona
jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
3.
Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
3.1. Zostały złożone w terminie;
3.2. Są zgodne z przedmiotem zamówienia;
3.3. Spełniają warunki udziału w postępowaniu;
3.4. Przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
4. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium: cena - 100% zgodnie z
poniższymi zależnościami:
4.1. Ocenie podlega cena brutto danej oferty. Maksymalna punktacja dla danej oferty z
najniższą ceną brutto to 100 pkt. Kolejne oferty oceniane są proporcjonalnie do podanej
ceny brutto zgodnie ze wzorem:
P =(Cmin/C)
gdzie:
P - ilość punktów obliczana dla kryterium cena,
Cmin - cena najtańszej oferty,
C - cena rozpatrywanej oferty,
74.2. Oferta z największą ilością punktów (P) zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna.
4.3. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą
najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie
ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po
czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
4.4. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie upubliczniona na stronie
internetowej Pełnomocnika (Wnioskodawcy) - Gminy Tuchów:
www.bip.malopolska.pl/umtuchow oraz Zamawiającego (Beneficjenta Dotacji) - Parafii
pw. św. Michała Archanioła w Piotrkowicach: www.piotrkowice.diecezja.tarnow.pl.
4.5. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne
do należytego wykonania Zamówienia.
4.6. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN)
liczbowo oraz słownie.
4.7. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza ofertowy należy wyliczyć w
szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki,
taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Zamówieniu, w tym
wynikające z istotnych postanowień umowy, opisu przedmiotu zamówienia, jego
zakresu, ewentualnej wizji lokalnej, kosztów wykonania w okresie udzielonej przez
Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, kosztów ubezpieczenia
OC, kosztów związanych z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami
prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty
wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
4.8. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet zaplanowany na
realizację inwestycji, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego
postępowania zakupowego objętego niniejszym Zapytaniem lub prawo do negocjowania
ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia
negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór
wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców
znajdujących się na liście rankingowej.
4.9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia w każdym jego etapie
bez podania przyczyny.
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci papierowej podpisana
własnoręcznym podpisem przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do
reprezentowania Wykonawcy.
2. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione
do reprezentowania Wykonawcy, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je
składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien
być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji
Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby
podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to
należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej
treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w
Postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
3. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w Postępowaniu Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej
samej formie, jak składana oferta (tj. w postaci papierowej opatrzonej własnoręcznym
podpisem). Jeżeli Wykonawca nie złożył dokumentów przedmiotowych lub są one
niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich
złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy
podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą
przesłanki unieważnienia Postępowania.
5. Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza ofertowego, którego wzór
stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania. W przypadku gdy Wykonawca nie korzysta z
przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie
informacje wymagane w Formularzu ofertowym.
6. Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty zgodnie z zestawieniem zawartym
w rozdziale XVI.
7. Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się udzielenie
zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia
przyjmowania ofert/wniosków.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych oraz wariantowych
LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD WYKONAWCY
1.Oferta zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Zapytania;
2.Informacja dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik
nr 3 do Zapytania;
3.
Oświadczenie o wymaganych uprawnieniach według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do
Zapytania;
4.
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do
Zapytania;
5.
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w Postępowaniu według wzoru stanowiącego
załącznik nr 6 do Zapytania;
6.
Wykaz osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia według wzoru stanowiącego
załącznik nr 8a do Zapytania;
7.Wykaz wykonanych prac według wzoru stanowiącego załącznik nr 8b do Zapytania;
8.Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik (jeżeli
dotyczy).
XIX.WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
1.W celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia Wykonawca musi wnieść zabezpieczenie
należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie.
2.
Formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
2.1. W pieniądzu;
2.2. W poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
2.3. W gwarancjach bankowych;
2.4. W gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.5. Poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj.
Dz.U. 2023 poz. 462 z późn. zm.).
3.
Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia:
3.1. W formie weksla z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej;
113.2. Przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb
Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego;
3.3. Przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o
zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.
4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu należy wnieść na konto
bankowe Zamawiającego.
5. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w innej formie niż pieniądz (oryginał
dokumentu) należy przekazać Zamawiającemu przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia.
6. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w wysokości 70% zabezpieczenia należytego wykonania
umowy w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za
należycie wykonane (po odbiorze końcowym robót).
7. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi za wady wynosić
będzie 30% wysokości zabezpieczenia.
XX.
WARUNKI ZMIANY UMOWY
Szczegółowe warunki zmiany umowy zostały opisane w projektowanych postanowieniach umowy
stanowiących załącznik nr 2 do Zapytania.
XXI.
DODATKOWE WARUNKI
1.Termin związania ofertą: 60 dni kalendarzowych.
2.Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia minimum 60 miesięcy gwarancji za wady na
wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym Zamówieniem.
3.
Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub
uzupełnienia treści Zapytania.
4.
Zamawiający może żądać od Wykonawców w toku badania i oceny ofert wyjaśnień,
dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia
braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku
nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie
do odrzucenia oferty.
5.
W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone
oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od
Wykonawcy stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze
Wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie
12pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z
prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na
etapie jej realizacji.
6.
Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia
warunków udziału w Postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z
zapytaniem.
7.
Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w
szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne,
wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne,
wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy,
oryginalność projektu Wykonawcy (a także przedstawione dowody).
8.
Z tytułu odrzucenia oferty, Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do
Zamawiającego.
9.
Zapłata wynagrodzenia:
8.1. Wynagrodzenie płatne będzie na podstawie:
1) Faktur/rachunków częściowych wystawianych przez Wykonawcę po podpisaniu bez
zastrzeżeń przez Strony protokołów odbiorów robót w toku, w kwotach, terminach i
trybie zgodnych z Harmonogramem rzeczowo-finansowym - do łącznej wysokości 80 %
Wynagrodzenia;
2) Faktury/rachunku końcowej/ego, wystawionej po podpisaniu bez zastrzeżeń przez
Strony protokołu odbioru końcowego - w wysokości pozostałych 20 % Wynagrodzenia.
8.2. Zapłata Wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji na podstawie faktury
częściowej/końcowej lub rachunku częściowego/końcowego nastąpi w terminie nie
dłuższym niż 30 dni od dnia dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej
faktury/rachunku.
8.3. Faktura/rachunek będzie płatny przelewem na konto Wykonawcy.
XXII.
ROZSTRZYGANIE SPORÓW
Ewentualne spory w relacjach z Wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w
których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu
polubownemu rozwiązywaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej
Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne
rozwiązanie sporu.

Uwagi:
13XXIII. INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA I OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),
dalej ,,RODO" informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Michała
Archanioła w Piotrkowicach. Z Administratorem można się skontaktować poprzez:
stanstec@op.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora: Piotrkowice 8, 33-170 Tuchów
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO - w oparciu przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o
finansach publicznych - w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji. Pani/Pana dane osobowe nie będą
wykorzystywane do celów innych niż te, dla których zostały pierwotnie zebrane.
3. Przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą
lub innych podmiotów na których zasoby powołują się wykonawcy.
4. Przetwarzane dane osobowe obejmować mogą w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP,
REGON, numer CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą
ofertę i inną korespondencję wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o
udzielenie przedmiotowego zamówienia.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania
danych osobowych na podstawie przepisów prawa, a także wszyscy użytkownicy strony
internetowej przedmiotowego postepowania.
6. Dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub
innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania
realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w
szczególności do podmiotów prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego.
7. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 5 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lat, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
8. Posiada Pani/Pan:
148.1. Na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących;
8.2. Na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/ Pana danych osobowych*;
8.3. Na podstawie art. 18 RODO ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
8.4. Na podstawie art. 20 ust. 1 lit a RODO prawo do przenoszenia danych osobowych;
8.5. Prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
9.1. W zw. z art. 17 ust. 3 lit. d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
9.2. Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b
RODO.
10. Pani Pana dane mogą być przekazane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
11. Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, iż
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza RODO.
12. Nie podanie przez Panią/Pana danych osobowych wyłącza możliwość udziału w postępowaniu
o udzielenie przedmiotowego zamówienia.
13. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i profilowane.
14. Zamawiający nie przewiduje, aby Pani/Pana dane były przekazywane do państwa trzeciego
oraz organizacji międzynarodowej
* skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku zapytania
ofertowego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami.
** prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania,
w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej
osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej
lub państwa członkowskiego.

Kontakt:
OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE ZAPYTANIA
Barbara Polek
Tel. 506 315 649
Email: barbarapolek@op.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.