Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

RATOWANIE WNĘTRZA KOŚCIOŁA

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

RATOWANIE WNĘTRZA KOŚCIOŁA

Data zamieszczenia: 2024-02-26
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymsko Katolicka pw. św. Jana Chrzciciela w Olsztynie
ul. Kościelna 6
42-256 Olsztyn
powiat: częstochowski
tel. 504 312 302
t.gilias@wp.pl
Województwo: śląskie
Miasto: Olsztyn
Wadium: 7.500,00 zł
Nr telefonu: tel. 504 312 302
Termin składania ofert: 2024-03-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE
DOT. REALIZACJI ZADANIA: ,,RATOWANIE WNĘTRZA KOŚCIOŁA PW. ŚW. JANA
CHRZCICIELA
W
OLSZTYNIE
-
WYKONANIE
PRAC
KONSERWATORSKICH
ZABYTKÓW".
Przedmiot zamówienia realizowany w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
ROZDZIAŁ III- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I TERMIN WYKONANIA
1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest ,,RATOWANIE WNĘTRZA KOŚCIOŁA PW. ŚW. JANA
CHRZCICIELA
W
OLSZTYNIE
-
WYKONANIE
PRAC
KONSERWATORSKICH
ZABYTKÓW".
Celem prac przy XVIII - w. zabytkowym kościele w Olsztynie jest podjęcie działań zmierzających
do zachowania materialnego dziedzictwa kulturowego.
Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres prac:
- konserwacja ołtarza głównego i dwóch ołtarzy bocznych w transepcie oraz naprawa tynków
z nawarstwieniami malarskimi we wnętrzu kościoła pw. św. Jana Chrzciciela w Olsztynie. Prace
należy wykonać zgodnie z zatwierdzonym programem prac konserwatorskich oraz wydanym przez
Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pozwoleniem.Obiekty wpisane są do Rejestru Zabytków: kościół jest wpisany do rejestru zabytków pod nr A/78/21
(z dnia 16.02.1978 r.).; ołtarze są wpisane do rejestru zabytków pod nr B-65/1-27/94 z 1994 r.
Szczegółowy zakres prac określa program prac konserwatorskich, udostępniony podczas wizji
lokalnej.
1.1. Opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest ,,RATOWANIE WNĘTRZA KOŚCIOŁA PW. ŚW. JANA
CHRZCICIELA W OLSZTYNIE - WYKONANIE PRAC KONSERWATORSKICH
ZABYTKÓW" w zakresie konserwacji ołtarza głównego i dwóch ołtarzy bocznych w transepcie
oraz naprawa tynków z nawarstwieniami malarskimi we wnętrzu kościoła pw. św. Jana
Chrzciciela w Olsztynie.
Przedmiot zamówienia obejmuje następujący zakres prac:
Celem prac przy XVIII - w. zabytkowym kościele w Olsztynie jest podjęcie działań zmierzających
do zachowania materialnego dziedzictwa kulturowego. Obecny kościół pochodzi z 1722 - 26 r.
Późnobarokowy, ufundowany przez starostę olsztyńskiego Jerzego Dominika Lubomirskiego
i budowany przez ks. A. Łęczyńskiego. W znacznej części wzniesiono go z rozebranych murów
zamkowych, ponieważ część murów zamkowych runęła. Wnętrze kościoła wyposażono
z funduszów pochodzących od starosty Wojciecha Męcińskiego. Kościół został konsekrowany
w 1729 r. przez biskupa inflanckiego Augustyna Wessla. Cennym zbytkami ruchomymi świątyni
są monumentalne i bogato zdobione ołtarze w tym główny oraz boczne ołtarze z m.in. cennym
obrazem na desce Matki Boskiej ze szkoły A. Durera. W podziemiach kościoła można zobaczyć
zmumifikowane ciało Konfederata barskiego, bliskiego współpracownika Kazimierza Pułaskiego.
Wykonanie prac konserwatorskich ołtarza głównego i dwóch bocznych oraz naprawa tynków we
wnętrzu świątyni powstrzyma destrukcję obiektu. Prace te zapobiegną zniszczeniu cennej
zabytkowej substancji kościoła i jego wyposażenia i pozwolą zachować go dla następnych
pokoleń. Prace konserwatorskie przy tych obiektach obejmą konserwację złoceń i polichromii na
strukturze. Ołtarze odznaczają się szybko postępującą destrukcję drewna w wyniku żerujących
kołatek w elementach snycerskich. Obecnie warstwa malarska miejscowo w szczególności
w dolnych partiach jest bardzo mocno odspojona i przetarta. Silnie zniszczone partie drewna
powodują łamanie się snycerki i odrywanie się oryginalnych złoceń. Poszczególne elementy
w wyniku zniszczeń zaczęły odpadać, a nawarstwienia malarskie łuszczą się i pękają powodując
odrywanie zachowanych pierwotnych warstw malarskich i złoceń. Prace konserwatorskie
skonsolidują warstwy malarskie i złocenia z podłożem i uratują XVIII w. zabytki w ich pierwotnej
szacie estetycznej. Prace zapobiegną nieodwracalnym zniszczeniom a złocenia i polichromia
zostaną zachowane. Złocenia poddane zostaną konserwacji techniczno-estetycznej. Prace
obejmować będą oczyszczenie i dezynfekcja, usuniecie wadliwych złoceń i srebrzeń, wyk. prac
stolarskich i snycerskich, impregnację drewna, uzupełnienie ubytków, wykonanie srebrzeń
i złoceń, scalenie. W poprzednich latach wykonano konserwację wnętrza oraz niezbędną izolację
i remont elewacji. Niestety efektem dawnych zawilgoceń obiektu są odspojenia tynków i powłok
malarskich zarówno w górnych i w szczególności w dolnych partiach ścian. Tynki i wypraw
malarskie w partii przycokołowej do wysokości około 1 m wykazują silne osypywanie się,
widoczne są również pęknięcia i złuszczenia zapraw i monochromii. Zakres prac jaki należy
wykonać polegać będzie na usunięciu odspojonych monochromii, dezynfekcji, naprawy ubytków,
nałożeniu tynków renowacyjnych, scaleniu kolorystycznym polichromii jak i monochromii.1.2 Zamawiający wymaga dokonania wizji lokalnej
1. Z uwagi na specyficzny charakter zamówienia, jaki są prace konserwatorskie zabytku
Zamawiający informuje, iż złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na
terenie siedziby Zamawiającego (budynek kościoła parafialnego pod wezwaniem Świętego
Jana Chrzciciela w Olsztynie, Ul. Kościelna 6, 42-256 Olsztyn) w celu zapoznania się przez
Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami zamówienia (tj. poznać ewentualne problemy
i utrudnienia związane z przyszłą realizacją prac konserwatorskich). Chęć uczestnictwa

CPV: 92522000-6, 5080000-3

Dokument nr: RPOZ/2022/6026/PolskiLad.

Składanie ofert:
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
1.MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT:
1.1.Ofertę należy złożyć do dnia 29.03.2024 r. do godz. 9 00 w jeden z dwóch możliwych sposobów
określonych przez Zamawiającego:
a) listem/przesyłką kurierską na adres Zamawiającego: Parafia Rzymsko Katolicka
pw. św. Jana Chrzciciela w Olsztynie, Ul. Kościelna 6, 42-256 Olsztyn, z danymi Wykonawcy
zapisanymi w lewym górnym rogu koperty oraz z dopiskiem zawartym pod adresem
Zamawiającego: ,,RATOWANIE WNĘTRZA KOŚCIOŁA PW. ŚW. JANA CHRZCICIELA
W OLSZTYNIE - WYKONANIE PRAC KONSERWATORSKICH ZABYTKÓW", doręczony
do dnia 29.03.2024 r. do godz. 9 00.
b) osobiście w siedzibie Zamawiającego: Parafia Rzymsko Katolicka pw. św. Jana Chrzciciela
w Olsztynie, Ul. Kościelna 6, 42-256 Olsztyn, z danymi Wykonawcy zapisanymi w lewym
górnym rogu koperty oraz z dopiskiem zawartym pod adresem Zamawiającego:
,,RATOWANIE WNĘTRZA KOŚCIOŁA PW. ŚW. JANA CHRZCICIELA W OLSZTYNIE -
WYKONANIE PRAC KONSERWATORSKICH ZABYTKÓW", doręczony do dnia
29.03.2024 r. do godz. 9 00.

Miejsce i termin realizacji:
1.3 Termin wykonania zadania
Zamówienie należy zrealizować w terminie do dnia 30.06.2025 r.

Wymagania:
1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim
2. Zasady prowadzenia postępowania reguluje niniejsze zapytanie ofertowe.
3. Zamawiający nie przewiduje zwrotu Wykonawcom kosztów udziału w postępowaniu.
Zamówienie jest realizowane
RPOZ/2022/6026/PolskiLad.
w
ramach
Rządowego
Programu
Odbudowy
Zabytków
3. Tryb zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego. Podlega
wyłączeniu spod reżimu ustawy z dnia 11 września 2019 roku - Prawo zamówień publicznych
(Dz.U.2023 poz. 1605 z późn. zm.).
Sposób i miejsce publikacji zamówienia
1. Upublicznienie zapytania ofertowego nastąpiło poprzez umieszczenie zapytania
w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Olsztyn pod adresem:
https://www.olsztyn.bip.jur.pl/.
Rodzaj zamówienia: usługa
ROZDZIAŁ II - INFORMACJA O OFERTACH CZĘŚCIOWYCH
1. OFERTY CZĘŚCIOWE
1.1. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
1.2. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę.
Wykonawcy w wizji lokalnej należy zgłosić Zamawiającemu pocztą elektroniczną e-mail:
t.gilias@wp.pl.
2. Termin i miejsce wizji lokalnej:
a) Miejsce wizji lokalnej: budynek kościoła parafialnego pod wezwaniem Świętego Jana
Chrzciciela w Olsztynie, ul. Kościelna 6, 42-256 Olsztyn.
b) Termin: 11.03.2024 r. godzina 14.00, 27.03.2024 r. godzina 14.00.
c) Wizja lokalna odbędzie się z udziałem upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego:
Ks. Tomasz Gil.
3. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zebrania Wykonawców w celu wyjaśniania
wątpliwości dotyczących treści Zapytania ofertowego, a w trakcie wizji lokalnej nie będzie
udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące Zapytania ofertowego.
4. Zamawiający informuje, iż odbycie wizji lokalnej ma charakter obligatoryjny, w takim
przypadku złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej będzie skutkowało odrzuceniem oferty
Wykonawcy na podstawie Zapytania ofertowego.
5. Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony przez Zamawiającego protokół.
6. Protokół zostanie podpisany przez potencjalnych Wykonawców, którzy wezmą udział w wizji
lokalnej.
7. Protokół będzie stanowił potwierdzenie odbycia wizji lokalnej.
GWARANCJA
Okres gwarancji na wykonane prace konserwatorskie - 24 miesiące.
ROZDZIAŁ IV - WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki
dotyczące:
1.1. sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie
1.2. zdolności technicznej lub zawodowej;
1.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub
zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał:
a) co najmniej trzy prace konserwatorskie na obiektach wpisanych do rejestru zabytków dot.
konserwacji polichromii na wyprawach tynkarskich, na kwotę każda z prac za min.
200.000,00 zł brutto,
b) co najmniej trzy prace konserwatorskie na obiektach wpisanych do rejestru zabytków
dot. konserwacji ołtarzy drewnianych, polichromowanych, z wyprawą szypolen, złoconych
i srebrzonych z obrazami na płótnach, na kwotę każda z prac za min. 200.000,00 zł brutto,
c) wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do realizacji
zamówienia spełniają wymagania zgodnie z art. 37a ust. 1 ustawy o ochronie i opiece nad
zabytkami, z uprawnieniami do prowadzenia prac konserwatorskich w zakresie konserwacji
malarstwa naściennego/polichromii i wykonał co najmniej trzy realizacje dot. konserwacji
polichromii na wyprawach tynkarskich, na kwotę każda z prac za min. 200.000,00 zł brutto,
d) wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do realizacji
zamówienia spełniającą wymagania zgodnie z art. 37a ust. 1 ustawy o ochronie i opiece nad
zabytkami, z uprawnieniami do prowadzenia prac konserwatorskich w zakresie konserwacji
ołtarzy drewnianych, polichromowanych, złoconych i srebrzonych z obrazami na płótnach
i wykonał co najmniej trzy realizacje dot. konserwacji ołtarzy drewnianych,
polichromowanych, z wyprawą szypolen, złoconych i srebrzonych z obrazami na płótnach,
na kwotę każda z prac za min. 200.000,00 zł brutto,
Osoba wskazana musi być kierownikiem prac konserwatorskich podczas realizacji
przedmiotowego zamówienia. Wykonawca będzie mógł zamienić tę osobę pod
warunkiem, że spełnił warunki określone w zapytaniu ofertowym.
e) wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą wyznaczoną do realizacji
zamówienia/kierowania pracami konserwatorskimi posiadającą uprawnienia o których mowa
w art. 37a ust. 1 ustawy o ochronie i opiece nad zabytkami z uprawnieniami do prowadzenia
prac konserwatorskich w zakresie konserwacji malarstwa i wykonywał co najmniej trzy prace
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, dot. konserwacji obrazów
na płótnach, na kwotę każda z prac za min. 30.000,00 zł brutto.
Osoba wskazana musi być kierownikiem prac konserwatorskich podczas realizacji
przedmiotowego zamówienia. Wykonawca będzie mógł zamienić tę osobę pod
warunkiem, że spełnił warunki określone w zapytaniu ofertowym.
2. O zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który:
a) złoży ofertę z wymaganymi załącznikami;
b) złoży oświadczenie o braku powiązań - załącznik Nr 2 do zapytania ofertowego.
3. O udzielenie zamówienia nie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy podlegają wykluczeniu
z udziału w postępowaniu z uwagi na osobowe lub kapitałowe powiązanie z Zamawiającym
polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika
z
przepisów
prawa
lub
nie
został
określony
przez
IZ
PO,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta,
pełnomocnika,
d) pozostawianiu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa
w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii
bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.Dla potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca składa oświadczenie
stanowiące załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
ROZDZIAŁ V - OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego i zostać sporządzona wg formularza
ofertowego stanowiącego Załącznik Nr 1 do Zapytania ofertowego.
2. Oferta musi zawierać:
a) wypełniony formularz ofertowy - Załącznik Nr 1 do zapytania ofertowego,
b) oświadczenie o braku powiązań - Załącznik Nr 2 do zapytania ofertowego,
c) wykaz usług - Załącznik Nr 4 do zapytania ofertowego,
d) wykaz osób - Załącznik Nr 5 do zapytania ofertowego,
e) pełnomocnictwo i ewentualne inne dokumenty wykazujące umocowania do złożenia
oferty (jeżeli dotyczy),
f) potwierdzenie wniesienia wadium.
3. Oferta musi zostać sporządzona w języku polskim w formie pisemnej, na maszynie do pisania,
komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką.
4. Oferta musi być podpisana - za podpisanie uznaje się własnoręczny podpis złożony przez
osobę/osoby upoważnioną/upoważnione do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć
pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się
o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii,
potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
5. Formularz ofertowy wraz z załącznikami, składany sposobem określonym w Rozdziale VII ust.1
pkt 1 ppkt 1.1. lit. b) zapytania ofertowego powinien być przygotowany zgodnie z poniższymi
zapisami:
a) formularz przygotowany w wersji papierowej, odręcznie podpisany i następnie przetworzony
do wersji elektronicznej (tj. np.: skan/zdjęcie). Zamawiające rekomenduje, aby każdy dokument,
który zgodnie z przedłożonym przez Zamawiającego wzorem wymaga podpisu, został opatrzony
własnoręcznym podpisem, a dopiero następnie został przetworzony (np.: zeskanowany) do wersji
elektronicznej.
1.
ROZDZIAŁ VI - OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
1. Opis sposobu obliczania ceny określa formularz ofertowy stanowiący Załącznik Nr 1 do zapytania
ofertowego.
2. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym cenę netto, kwotę podatku VAT
oraz cenę brutto.
3. Zaoferowana cena powinna uwzględniać wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu
zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym.
4. Przy wyliczaniu wartości cen poszczególnych elementów należy ograniczyć się do dwóch miejsc
po przecinku na każdym etapie wyliczania ceny. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza
niż 5, to przy zaokrągleniu druga cyfra nie ulega zmianie, natomiast jeżeli trzecia cyfra po
przecinku jest równa 5 lub większa, to drugą cyfrę należy zaokrąglić w górę.
5. Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter
ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym
w zapytaniu ofertowym. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w zapytaniu
lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w zapytaniu ofertowym nie będzie uprawniało
Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji
projektowej
1.2. O ważności złożenia oferty będzie decydowała tylko i wyłącznie data wpływu do
Zamawiającego.
1.3. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert dokonać zmiany oferty poprzez:
a) złożenie Zamawiającemu oświadczenia o wycofaniu oferty i następnie złożenie nowej oferty,
b) złożenie oświadczenia o zmianie treści oferty wraz z załącznikiem, który będzie stanowił
integralną część złożonej oferty.
1.3.1. Oświadczenie o wycofaniu lub zmianie oferty winno być opakowane tak jak oferta,
a opakowanie winno zawierać dodatkowe oznaczenie wyrazem ,,WYCOFANIE" lub
,,ZMIANA". Do oświadczenia o wycofaniu lub zmianie oferty Wykonawca musi dołączyć
stosowne dokumenty potwierdzające, że oświadczenie to zostało podpisane przez osobę
uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.
1.4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
1.5. Złożona oferta będzie jawna i może podlegać udostępnieniu na podstawie przepisów ustawy
o dostępie do informacji publicznej, z zastrzeżeniem informacji podlegających ochronie w zakresie
i na zasadach przewidzianych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych
tajemnic ustawowo chronionych bądź ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę
przedsiębiorcy, Wykonawca zobowiązany jest poinformować o takim fakcie Zamawiającego,
składając wraz z ofertą stosowne oświadczenie. Oświadczenie powinno zostać uzasadnione oraz
wyraźnie wskazywać, które dokumenty podlegają ochronie. Brak oświadczenia nie będzie skutkował
uznaniem oferty za niekompletną ale spowoduje brak ochrony i pełną jawność dokumentu.
ROZDZIAŁ VIII - TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Wykonawca związany będzie złożona ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
ROZDZIAŁ IX -BADANIE OFERT, ORAZ KRYTERIA OCENY OFERT, WYKLUCZENIE
WYKONAWCY, ODRZUCENIE OFERTY WYKONAWCY
1. W toku badania i oceny ofert można żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści
złożonych ofert. Wyjaśnienia nie mogą prowadzić do zmiany treści oferty. Wzywa się również
wykonawców, którzy nie złożyli wraz z ofertą wymaganych oświadczeń lub dokumentów do ich
uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Jeżeli wykonawca w wyznaczonym terminie nie uzupełni
wymaganych oświadczeń lub dokumentów, jego oferta podlega odrzuceniu.
2. Zamawiający poprawi w ofercie:a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych
poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące
istotnych zmian w treści oferty,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
3. W toku badania ofert w przypadku, gdy cena oferty lub części składowe ceny wydają się rażąco
niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia, Zamawiający zwróci się do Wykonawcy
o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów w zakresie wyliczenia ceny.
W przypadku gdy cena całkowita oferty złożonej w terminie jest niższa o co najmniej 30% od:
1) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed
wszczęciem postępowania lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert
niepodlegających odrzuceniu, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień,
o których mowa w pkt.3 powyżej, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych,
które nie wymagają wyjaśnienia;
2) wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, zaktualizowanej
z uwzględnieniem okoliczności, które nastąpiły po wszczęciu postępowania,
w szczególności istotnej zmiany cen rynkowych, Zamawiający może zwrócić się
o udzielenie wyjaśnień, o których mowa powyżej w pkt 3.
4. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o następujące kryteria oceny
i punktów przyznanych wg wzoru:
P = C + D gdzie:
P - łączna ilość punków,
C - liczba punktów w kryterium ,,Cena",
D - liczba punktów w kryterium ,,Doświadczenie".
,,Cena" rozumiana jako całkowita wartość oferty brutto, obejmująca kwotę za realizację całego
zamówienia.
Cena brutto - waga 50%
Punktacja w tym kryterium zostanie ustalona w następujący sposób:
C obliczana = (X min. : X obliczana) x 50
C obliczana - liczba punktów badanej oferty w kryterium ,,cena",
X min. - najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych,
X obliczana - cena oferty rozpatrywanej,
50 - odpowiada procentowej wadze kryterium ,,cena", gdzie 1% odpowiada 1 pkt.
Maksymalna liczba punktów do uzyskania: 50 pkt.
Doświadczenie dodatkowe (ponad wymagane) - waga 50% (w ramach tego kryterium
Zamawiający przyzna punkty za każde dodatkowe doświadczenie, czyli za prace
konserwatorskie na obiektach wpisanych do rejestru zabytków dot.:
a) ołtarzy drewnianych, polichromowanych, z wyprawą szypolen, złoconych i srebrzonych
z obrazami na płótnach, na kwotę każda z prac za min. 200.000,00 zł brutto, wykonanych
przez Wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie, w kwocie każda
z prac za min. 200.000,00 zł brutto,
b) konserwacji polichromii na wyprawach tynkarskich, na kwotę każda z prac za min.
200.000,00 zł brutto, wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy
- w tym okresie, w kwocie każda z prac za min. 200.000,00 zł brutto.
Przy wykazywaniu dodatkowego doświadczenia w celu uzyskania punktów w ramach tego
kryterium nie można posługiwać się tym samym doświadczeniem co na potwierdzeniespełnienia warunku udziału w postępowaniu, winno to być inne. Dodatkowe doświadczenie
tj. inne umowy.
Punktacja w tym kryterium zostanie ustalona w następujący sposób:
D = (X dodatkowe : X ) x 50
D - liczba punktów badanej oferty w kryterium ,,doświadczenie",
X dodatkowe - liczba/ilość dodatkowych prac badanej oferty w kryterium ,,doświadczenie,
X - największa ilość prac ofert nieodrzuconych,
50 - odpowiada procentowej wadze kryterium ,,doświadczenie", gdzie 1% odpowiada 1 pkt.
Maksymalna liczba punktów do uzyskania: 50 pkt.
5. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana ta spośród nieodrzuconych ofert, która uzyska
najwyższą ocenę dla zamówienia.
6. Maksymalna łączna ilość punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi 100 pkt.
7. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie
lub więcej ofert zostało złożone z taką samą ceną, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy
złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane
w złożonych ofertach.
8. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim
wymaganiom przedstawionym w zapytaniu ofertowym i zostanie oceniona jako
najkorzystniejsza w danej części w oparciu o podane kryteria.
9. W przypadku w którym najkorzystniejsza oferta pod względem kwoty przewyższa budżet
zaplanowany na w/w zapytanie ofertowe, Zamawiający może wezwać Wykonawcę, który złożył
najkorzystniejszą ofertę do podjęcia negocjacji mających na celu obniżenie kwoty
zaproponowanej przez tego wykonawcę do kwoty będącej akceptowalną przez Zamawiającego.
10. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
1) została złożona po terminie składania ofert,
2) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
4) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy
z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
5) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;
6) zawiera błędy w obliczaniu ceny lub kosztu;
7) wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował
poprawienie omyłki,
o której mowa w Rozdziale IX ust. 2 zapytania ofertowego;
8) wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
9) wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie terminu
związania ofertą;
10) jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa
państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób.
11) wykonawca nie uzupełnił oświadczeń lub dokumentów,
12) wykonawca nie dokonał wizji lokalnej.
ROZDZIAŁ X - OPIS SPOSOBU UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ I ZMIANY TREŚCI
ZAPYTANIA OFERTOWEGO
1. Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego
kierując swoje zapytanie pisemnie lub przy pomocy poczty elektronicznej Zamawiający udzieli
wyjaśnień niezwłocznie, nie później jednak niż na dwa dni przed upływem terminu składania
ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 42.
3.
4.
5.
6.
dni przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający, pomimo upływu terminu, o którym
mowa powyżej, może udzielić wyjaśnień.
Treść wyjaśnienia bez wskazania źródła zapytania Zamawiający zamieści na stronie internetowej,
na której upubliczniono zapytanie ofertowe.
Pytania należy kierować:
a) w formie pisemnej na adres Zamawiającego: Parafia Rzymsko Katolicka pw. św. Jana
Chrzciciela w Olsztynie, ul. Kościelna 6, 42-256 Olsztyn,
b) pocztą elektroniczną na adres email: t.gilias@wp.pl.
Zamawiający w uzasadnionych przypadkach - zastrzega sobie prawo zmiany i/lub uzupełnienia
treści niniejszego zapytania ofertowego. Zmiana i/lub uzupełnienie zapytania ofertowego może
mieć miejsce w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert.
W związku ze zmianą treści zapytania ofertowego Zamawiający może przedłużyć termin
składania i otwarcia ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofercie.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez
podania
przyczyn.
Ewentualne
spory
w
relacjach
z
wykonawcami
o roszczenia cywilno-prawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne,
mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy
Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą
prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.
ROZDZIAŁ XI - UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
Zamawiający
lub
osoba
przez
niego
upoważniona
unieważnia
postępowanie
o udzielenie zamówienia bez dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty, lub złożone oferty są niezgodne z treścią zapytania ofertowego,
b) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu,
c) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę,
którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że
Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty,
d) w przypadkach, o których mowa w Rozdziale IX ust.7 zapytania ofertowego, zostały
złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie lub koszcie;
e) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej
przewidzieć.
f) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
g) Wykonawca uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zapytania ofertowego, chyba
że Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert pozostałych
w postępowaniu Wykonawców.
W przypadku unieważnienia postępowania Zamawiający nie przewiduje zwrotu Wykonawcom
kosztów udziału w postępowaniu.
ROZDZIAŁ XII - INFORMACJA DOTYCZĄCA ZMIANY UMOWY
Dopuszcza się przedłużenie terminu realizacji zadania w przypadku stosownej zmiany
w umowie dotacyjnej, w wyniku zmiany zakresu spowodowanej ustaleniami Wojewódzkim
Konserwatorem Zabytków, a także w wyniku niesprzyjających warunków atmosferycznych.ROZDZIAŁ XIII - INFORMACJA DOTYCZĄCA WADIUM
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Zamawiający wymaga od Wykonawców składających oferty wniesienia wadium
w wysokości 7.500,00 zł (siedem tysięcy pięćset złotych) w formie pieniężnej
lub w formie gwarancji wadialnej: bankowej lub ubezpieczeniowej.
Oferta, która nie będzie zabezpieczona formą wadium wskazaną w niniejszym zapytaniu zostanie
przez Zamawiającego odrzucona.
Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert.
Wykonawca wpłaci wadium na rachunek bankowy Zamawiającego (nr 06 1020 1664 0000 3602
0131 7411). Na przelewie należy umieścić informację: wadium w postępowaniu na prace
konserwatorskie w kośc. w Olsztynie.
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na konto z którego wpłynęło wadium, jeżeli:
a) upłynął termin związania ofertą,
b) oferta została odrzucona,
c) zamawiający unieważnił postępowanie,
d) dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty i podpisano umowę z wyłonionym Wykonawcą,
e) nie złożono oferty.
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed
upływem terminu składania ofert.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została
wybrana:
a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
ROZDZIAŁ XV - FORMALNOŚCI PRZED PODPISANIEM UMOWY
Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu dokument potwierdzający,
że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 250.000,00 zł, na min. czas trwania realizacji zadania.
Brak przedstawienia takiego dokumentu w terminie wskazanym przez Zamawiającego (minimum
3 dni robocze od informacji przekazanej przez Zamawiającego) będzie pozwalał Zamawiającemu
wybrać kolejnego Wykonawcę w postępowaniu i z nim podpisać umowę bądź unieważnić
postępowanie.

Uwagi:
ROZDZIAŁ XIV - INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH -
RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO",
Zamawiający informuje, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymsko Katolicka pw. św. Jana
Chrzciciela w Olsztynie, ul. Kościelna 6, 42-256 Olsztyn,
b) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu prowadzenia zgodnie z zasadą konkurencyjności przedmiotowego postępowania
o udzielenie zamówienia oraz zawarcia umowy,
c) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o obowiązujące przepisy;
d) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania
umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
e) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
f) Wykonawca posiada:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych ;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust.2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy
RODO;
g) Wykonawcy nie przysługuje:-
-
-
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Wykonawcy obowiązku informacyjnym
wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną
Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio
pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej
jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego
w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania,
o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu
zakończenia tego postępowania.

Kontakt:
Osoba do kontaktu: Tomasz Gil, tel. 504 312 302.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.