Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wymiana pokrycia dachu i naprawa uszkodzonych elementów więźby kościoła

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wymiana pokrycia dachu i naprawa uszkodzonych elementów więźby kościoła

Data zamieszczenia: 2024-02-27
Dane kontaktowe Zamawiającego: Rzymskokatolicka Parafia Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie
ul. Świętego Marka 21
42-610 Miasteczko Śląskie
powiat: tarnogórski
Tel. 692710477
e-mail.potyra.a@interia.pl
Województwo: śląskie
Miasto: Miasteczko Śląskie
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel. 692710477
Termin składania ofert: 2024-03-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
I. TYTUŁ ZAMÓWIENIA
Prace interwencyjne wynikające z zagrożenia zabytku: zatrzymanie postępującej degradacji
dachu - naprawa więźby dachowej wraz z wymianą pokrycia w kościele parafialnym
Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Miasteczku Śląskim-Żyglinie wpisanym do rejestru
zabytków, nie stanowiących własności gminy Miasteczko Śląskie dofinansowana z Rządowego
Programu Odbudowy Zabytków NR Edycja RPOZ/2022/5181/POLSKILad na podstawie wniosku o
dofinansowanie złożonego przez Gminę Miasteczko Śląskie .
IV. CEL ZAMÓWIENIA
Celem robót budowlanych jest wymiana pokrycia dachu z lupka naturalnego wraz z naprawą
więźby dachowej w kościele parafialnym Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Miasteczku
Śląskim-Żyglinie, wpisanym do rejestru zabytków A/654/66 wpis z dnia 2.05.1966 r.
Lokalizacja obiektu:
Budynek kościoła Rzymskokatolickiej Parafii Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie
przy Ul. Śląskiej, na terenie działki nr 55.
VII. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ROBÓT BUDOWLANYCH obejmujących wymianę pokrycia
dachu i naprawę uszkodzonych elementów więźby kościoła Rzymskokatolickiej Parafii
Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie (załącznik nr 7) oraz pozwoleniem Śląskiego
2Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków K/839/2021 (załącznik nr 6) stanowiących załączniki
do niniejszego zapytania.
1.1 Remont w zakresie objętym niniejszym zapytaniem ofertowym obejmuje w szczególności:
- rozebranie pokrycia dachowego (ŁUPEK NATURALNY blacha), łacenia dachu, wymiana i
wzmocnienie drewnianych elementów konstrukcyjnych , deskowanie połaci, założenie membrany
dachowej impregnacja, położenie łat i pokrycie dachu łupkiem naturalnym, wykonanie obróbek
blacharskich i zawieszenie rynien; wykonanie instalacji odgromowej, oraz impregnacja
pozostałych elementów drewnianych konstrukcji więźby oraz deskowania podłogi
poddasza
- przygotowanie dokumentów do odbiorów oraz uzyskanie - jeśli zajdzie taka potrzeba -
wszystkich niezbędnych zezwoleń od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Straży Pożarnej
itp.
1.2 Aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku:
Ekspertyza stanowiąca załącznik do niniejszego projektu wykazała niezadowalający i
lokalnie zły stan więźby dachowej oraz zły stan pokrycia dachowego przedmiotowego kościoła.
Celem niniejszego remontu jest przywrócenia pełnej sprawności technicznej obiektu.
Dane o zabytku:
Przedmiotowy kościół parafii Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie został
wzniesiony w 1842 r. Kościół jest świątynią wolnostojącą, niepodpiwniczoną. Kościół został
zbudowany w stylu neogotyckim z elementami stylu neoromańskiego. Jest to budowla
orientowana, założona na planie krzyża łacińskiego, z prezbiterium zakończonym półkolistą
absydą. Przy prezbiterium znajdują się dwie zakrystie (w bryle kościoła). Od strony zachodniej
kościół zakończony jest masywną wieżą przekrytą szpiczastym ośmiobocznym hełmem. Kościół
ma wystrój barokowy i klasycystyczny.
Obiekt ma 38,5 m długości oraz 15,84 m szerokości. Wysokość nawy kościoła to
8,1÷9,87 m, kalenica znajduje się na wysokości 14,85 m ppt, natomiast wysokość wieży
wynosi około 34,5 m. Powierzchnia użytkowa kościoła to około 525 m2.
Ściany kościoła wykonano jako murowane z kamienia i cegły na zaprawie wapiennej.
Ściany są tynkowane od zewnątrz i od wewnątrz. Ściany wieży wykonano jako murowane z
bloków kamiennych na zaprawie wapiennej.
Więźba dachowa kościoła jest drewniana. Nad nawą wykonano więźbę mieszaną
wieszarową jednowieszakową z płatwią kalenicową, z dodatkowym podparciem dwiema
płatwiami pośrednimi wspartymi na stolcach. Na obiekcie zabudowano 4 takie wewnętrzne
wiązary pełne. Remont prowadzony w latach osiemdziesiątych XX wieku zakrył widoczne
wcześniej z nawy kościoła dolne fragmenty wieszaków. Dodatkowo w strefach skrajnych
wykonano dwa wiązary płatwiowo-kleszczowe. Pierwszy z nich opiera się na łuku i ścianie
oddzielającej nawę od prezbiterium, natomiast drugi na ścianie chóru. Pomiędzy 6 wiązarami
pełnymi zabudowano wiązary niepełne złożone z krokwi opartych na płatwiach pośrednich i
płatwi kalenicowej. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania
danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych
producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub
specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich
stosowania w ofercie ani w trakcie realizacji. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie
zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod
warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów
3technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest
równoważne lub lepsze od wymaganego, leży po stronie Wykonawcy
2. Okres gwarancji.
Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 36 miesięcy gwarancji jakości i rękojmi za wady
na wykonaneroboty budowlane, objęte niniejszym zaproszeniem do składania ofert .
3. Odbiór robót (częściowy i ostateczny) dokonywany będzie przez przedstawicieli
Zamawiającego przy udziale Wykonawcy (oraz Konserwatora Zabytków odbiór końcowy)
5. Nieruchomość, której dotyczy zamówienie zlokalizowana jest w Miasteczko Śląskie przy ul.
Śląskiej, na terenie działki nr 55.
6.Od Wykonawców Zamawiający wymaga i przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca objętego
zamówieniem przed złożeniem oferty celem poznania specyfiki zamówienia. W celu
przeprowadzenia obowiązkowej wizji lokalnej prosimy o kontakt z Zamawiającym.
7.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
9. Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom.

CPV: 45453000-7, 45261900-3, 45223200-8, 45422000-1, 45000000-7

Dokument nr: 1/2024

Składanie ofert:
TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
TERMIN SKŁADANIA ofert do dnia 28.03 2024 r. do godz. 16.00.
Dopuszcza się złożenie oferty:
1. w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego --
Rzymskokatolicka Parafia Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Żyglinie
ul. Świętego Marka 21,
42-610 Miasteczko Śląskie, Żyglin
2. w formie elektronicznej -- podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym
dokumentów przesłanych na adres e-mail.potyra.a@interia.pl.
Oferty złożone po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
Zamawiający nie zwraca przesłanych/złożonych ofert.

Miejsce i termin realizacji:
VIII. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia: do 30 października 2024 r.
Termin podpisania umowy z Wykonawcą: niezwłocznie po otrzymaniu promesy inwestycyjnej z
BankuGospodarstwa Krajowego oraz po podpisaniu umowy o Dotację z Gminą Miasteczko
Śląskie
Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: po podpisaniu umowy w kwietniu 2024 r.
Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach.
IX. MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Budynek kościoła Rzymskokatolickiej Parafii Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w
Żyglinie przy Ul. Śląskiej, na terenie działki nr 55

Wymagania:
V. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej
Wnioskodawcy - Gminy Miasteczko Śląskie : https://miasteczko-slaskie.pl/ oraz
Beneficjenta/Zamawiającego -- Parafii Rzymskokatolickiej
https://www.facebook.com/ParafiaNarodzeniaNMPwZyglinie
VI. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w
szczególności z uwzględnieniem g 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z
Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą
przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie
znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego
zapytania ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy
prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz.
1740 z późn. zm.) ustawy Prawo budowlane (Dz.U.2023.682 z późn. zm.).
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania
b. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia. tj. wykażą, że w
przeciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert wykonali należycie dwa
zadania z których każde obejmowało wykonanie robót budowlanych na obiekcie
zabytkowym o wartości każdego z tych zadań minimum 500 000,00zł. brutto
c. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia tj. sprzętem oraz wykwalifikowanymi pracownikami.
d. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj
posiadają ubezpieczenie OC działalności gospodarczej obejmującej roboty budowlane na
4kwotę co najmniej 500 000 zł.
e. Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi 36
miesięcy od dnia odbioru końcowego.
Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie ( wykaz robót
wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 5) wykazując nazwę inwestycji, wartość, okres realizacji
oraz przedstawi rekomendacje/referencje o wykonaniu dwóch zadań na obiekcie
zabytkowym.
2. Złożona oferta powinna zawierać uzupełnione i podpisane przez Wykonawcę
następujące
dokumenty:
- formularz ofertowy - złożony zgodnie ze wzorem -- wzór stanowi załącznik nr 1 do
zapytaniaofertowego;
- zaświadczenie o obowiązkowej wizji lokalnej - wzór stanowi załącznik nr 3 do zapytania ofertowego;
- klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO - wzór stanowi załącznik nr 4
do zapytania ofertowego;
- wykaz wykonanych robót - wzór stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego;
- kopię polisy ubezpieczenia OC działalności gospodarczej o bej m ują cej ro bo t y b u do w la n e na
kwotę co najmniej 500 000,0U zł;
- oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze formularza
ofertowego stanowiący załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
Oferta nie posiadająca wszystkich wskazanych powyżej dokumentów zostanie odrzucona i nie
będzie brana pod uwagę podczas wyboru najkorzystniejszej oferty .
X. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe muszą
być zgodne z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem
zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych
informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) zostały złożone przez Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu,
d) zostały złożone zgodnie z wymaganiami dotyczącymi zawartości i sposobu złożenia oferty.
53.
Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie
następujących kryteriów oceny ofert:
Kryterium
Cena (C)
Waga kryteriumMaksymalna ilość punktów
100%maksymalna ilość punktów w
kryterium - 100 punktów
1% odpowiada 1 pkt
W trakcie oceny ofert kolejno ocenianym ofertom zostaną przyznane punkty według
następującego wzoru:
Cmin
Cof = ------------------------- x 100 pkt x 100%
C
gdzie:
Cof
- liczba punktów, jaką uzyskała oferta Wykonawcy w kryterium cena
C
- cena zaoferowana w ocenianej ofercie
Cmin
- najniższa cena spośród wszystkich cen zaoferowanych przez Wykonawców,
których oferty nie zostały odrzucone
liczba 100 - mnożnik zastosowany w celu uzyskania liczby punktów wyrażonej cyfrowo
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą łączną
liczbę punktów w tym kryterium.
Ocena w zakresie kryteriów zostanie dokonana na podstawie wypełnionego ,,Formularza
ofertowego".Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów.
Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z
matematycznymi zasadami zaokrąglania tj. końcówki poniżej 0,005 pkt pomija się a końcówki 0,005
i wyższe zaokrągla się do 0,01 pkt.
4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najkorzystniejsza.
5. W przypadku, kiedy Wykonawcy otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą
najniższą cenę Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prosbą o przedłożenie ponowne
ofert
zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający
wybierzenajkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
6. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej:
Wnioskodawcy -- Gminy Miasteczko Śląskie : https://miasteczko-slaskie.pl/ oraz Beneficjenta -- Parafii
Rzymskokatolickiej https://www.facebook.com/ParafiaNarodzeniaNMPwZyglinie
7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na
realizację zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego
postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z
Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą zaproszeniem do składania ofert. W przypadku
podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni
postępowanie.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Z
tego tytułu Wykonawcom nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec ZamawiającegoXI.
XII. ZAKRES WYKLUCZENIA
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z
Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które
złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:
Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez
powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub
osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami
wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i
przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności
na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiodłaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarzqdzajqcego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w
stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
XIII. UMOWA IWARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zamawiający zawrze z Wykonawcą którego oferta zostanie wybrana jako
najkorzystniejsza umowę wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 zaproszenia do składania
ofert.
2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w
przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
-- wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;
-- wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie
wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o
dofinansowanie inwestycji;
-- wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
-- wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
-- zmiany istotnych regulacji prawnych.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjachwskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu
niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogą
spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje.
4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po
uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji wyższej konieczności.
5. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3 i ust.4 nie mogą powodować zwiększenia
wartości przedmiotu umowy.
6. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3, i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy
i formy pisemnej pod rygorem nieważności.
DODATKOWE WARUNKI
1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych. Pierwszym dniem okresu związania z oferta jest
dzień w którym upłynie termin składnia ofert.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym
muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione
do reprezentowania Wykonawcy a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je
składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być
czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy
zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie je
ujawniona jako uprawniona do reprezentacji Wykonawcy w KRS lub w ewidencji działalności
gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby.
Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do
składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub
uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy
złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zaproszenia do składania
ofert i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania
przyczyny -- na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i
finansowych.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach niniejszego
postępowania bez podania przyczyny.
7. Zamawiający może żądać od Wykonawców w toku badania i oceny ofert wyjaśnień,
dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, wyznaczając
Wykonawcy co najmniej 3 dniowy termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia
pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
8. W przypadku wystąpienia podejrzenia Iub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone
oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od
Wykonawcy stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze
najkorzystniejszej oferty oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym
terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne
z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie
jej realizacji.9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie potwierdza
spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów
formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena
występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30'X od wartości
zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem
postępowania.
10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do
przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym
terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w
szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne,
wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne,
wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność
projektu wykonawcy.
12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do
Zamawiającego.
13. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne
do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna
przez cały okres obowiązywania umowy, chyba że w trakcie wykonywania prac powstaną
uzasadnione przyczyny do zmiany w zakresie prac dodatkowych których wykonawca nie
mógł przewidzieć na etapie składania oferty.
14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo
oraz słownie. W przypadku wystąpienia rozbieżności w podanej kwocie w liczbach i słownie, za
prawidłową uznaje się kwotę wyrażoną słownie.
15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w
szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź
inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w zaproszeniu do składania ofert, w tym wynikające
ze wzoru umowy, opis przedmiotu zamówienia(załącznik 6 i 7), jego zakres, obowiązkową wizję
lokalną poświadczoną pisemnie, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji
wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z
obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku
od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się
z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć
wpływ na cenę zamówienia.
17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w
tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń
społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych -- jeżeli wystąpi obowiązek ich
zapłacenia.
18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a
terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego robót podpisany przez
Zamawiającego, i Wykonawcę.
19. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą
zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody
Zamawiającego.20. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, nie
przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń,
lecz za zgodą Zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy
zastosowaniu innych urządzeń.
21. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte
w opisie przedmiotu zamówienia oraz nie zostało objęte treścią zapytania ofertowego a jego
wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca
nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót
musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia
robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków
zamówienia podstawowego.
22. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 6
i 7) do niniejszego zapytania ofertowego, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w
naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że Wykonawca robót dysponując opis przedmiotu
zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu
zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem
zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez Wykonawcę robót
budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia
zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny
ryczałtowej.
23. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości
robót, na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego,
gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży
własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich
innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek
wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
24. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku
wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie
przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
XIV.
ZAPŁATA WYNAGRODZENIA:
1. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie płatne w etapach po:
1) należytej realizacji przedmiotu zamówienia i podpisaniu częściowego protokołu odbioru
robót na rachunek bankowy Wykonawcy w czterech transzach zgodnie z poniższym:
a) w terminie do 14 dni od dostarczenia prawidłowo wystawionej faktur y VAT ,
2. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają
zastosowanienastępujące postanowienia:
1) Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń
pomiędzy nimi a Wykonawcą.
2) Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność
względemZamawiającego jak za postępowanie własne.
XV. LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD WYKONAWCY
1. formularz ofertowy - złożony zgodnie ze wzorem - wzór stanowi załącznik nr 1 do
zapytaniaofertowego;
2. zaświadczenie o zrealizowanej obowiązkowej wizji lokalnej - wzór stanowi załącznik nr 3dozapytania ofertowego;
3. klauzula dotycząca ochrony danych osobowych zgodnie z RODO - wzór stanowi załącznik nr 4
do zapytania ofertowego;
4. kopia polisy ubezpieczenia OC działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 500 000,00 zł;5. wykaz wykonanych robót - wzór stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego;
6. oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze oferty stanowiące

Kontakt:
III. OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA
Ks. Andrzej Potyra -- Proboszcz Parafii
Tel. 692710477
email: potyra.a@interia.pl.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.