Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
22484z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Roboty konserwatorskie wewnętrzne dawnego kościoła parafialnego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Roboty konserwatorskie wewnętrzne dawnego kościoła parafialnego

Data zamieszczenia: 2024-02-28
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kłodnicy
Kłodnica Dolna 17
24-224 Borzechów
powiat: lubelski
kom. 609 231 044
marcinrola@op.pl
Województwo: lubelskie
Miasto: Borzechów
Wadium: 10 000,00 PLN
Nr telefonu: kom. 609 231 044
Termin składania ofert: 2024-03-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Roboty konserwatorskie wewnętrzne dawnego kościoła parafialnego pw. Najświętszego
Serca Pana Jezusa w Kłodnicy Dolnej
I. TYTUŁ ZAMÓWIENIA
Realizacja inwestycji: Roboty konserwatorskie wewnętrzne dawnego kościoła parafialnego
pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kłodnicy Dolnej dofinansowane z Rządowego
Programu Odbudowy Zabytków NR RPOZ/2022/2895/PolskiLad na podstawie wniosku o
dofinansowanie złożonego przez Gminę Borzechów.
IV. CEL ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na przeprowadzeniu robót budowlanych i
prac konserwatorskich związanych z remontem wewnętrznych drewnianych ścian, sufitu oraz
drewnianych słupów kościoła; remont posadzek wraz z podbudową, izolacją przeciwwilgociową
z dociepleniem; montażem instalacji elektrycznych i instalacji niskoprądowych w kościele w
zespole kościelnym w Kłodnicy Dolnej wpisanym do rejestru zabytków województwa
lubelskiego pod nr A/1083
Lokalizacja obiektu: Kłodnica Dolna 20, 24-224 Borzechów
VII. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych i prac konserwatorskich w
ramach
inwestycji
pn.
,,Roboty
konserwatorskie
wewnętrzne
dawnego
kościoła
parafialnego pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kłodnicy Dolnej".
2. Prace wewnątrz kościoła w zakresie niniejszego zapytania ofertowego obejmują w
szczególności:2.1. Roboty remontowe posadzek:
- rozebranie posadzki z płytek
- odzyskanie i oczyszczenie zdemontowanych płytek
- skucie posadzki betonowej
- wykonanie izolacji termicznej i przeciwwilgociowej fundamentów
- podkłady betonowe
- wykonanie izolacji poziomej posadzek
- wykonanie posadzek z płytek nowych
2.2. Elementy drewniane ścian
- czyszczenie chemiczne i mechaniczne ścian i sufitów z desek
- impregnacja ścian i sufitów z desek
- malowanie ścian i sufitów z desek
- czyszczenie mechaniczne schodów na chór oraz podłogi chóru
- częściowa wymiana podłóg z desek
2.3. Stolarka okienna i drzwiowa
2.4. Rusztowania
2.5. Instalacje elektryczne
- zasilanie kościoła
- instalacja wewnętrzna kościoła
2.6. Instalacje teletechniczne
- instalacja SSWIN
- instalacja systemu sygnalizacji pożaru (SSP)
- instalacja monitoringu wizyjnego (CCTV)
- instalacja nagłośnienia
3. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta
lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy
określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne
pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w
ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań
równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie
prowadzić
do
pogorszenia
wskazanych
parametrów
technicznych,
funkcjonalnych
ijakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od
wymaganego, leży po stronie oferenta.
4.Okres gwarancji.
Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 36 miesięcznej (3 lata) gwarancji i rękojmi za
wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem. Maksymalny okres
gwarancji, jaki może zaproponować oferent i który będzie brany pod uwagę przy ocenie ofert, to
60 miesięcy (5 lat).
5. Odbiór robót (częściowy i ostateczny lub tylko ostateczny) dokonywany będzie przez
przedstawiciela Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków i Zamawiającego przy udziale
Wykonawcy.
6. Nieruchomość, której dotyczy zamówienie zlokalizowana jest w miejscowości: Kłodnica Dolna
20, 24-224 Borzechów, gmina Borzechów.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
9. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom.
Zamawiający żąda wskazania w formularzu oferty podwykonawców, jeżeli na etapie składania
ofert są znani.

CPV: 45453000-7

Dokument nr: 1/2024

Otwarcie ofert: 11. Zamawiający informuje, że otwarcie ofert nie jest jawne. Natomiast sekcja otwarcia i oceny
ofert odbywać się będzie w obecności upoważnionej przez Gminę osoby/osób.

Składanie ofert:
5. TERMIN SKŁADANIA ofert: do dnia 28 marca 2024 r.
6. Oferty należy składać w formie papierowej za pośrednictwem poczty polskiej, kuriera lub
osobiście.
7. Oferta winna być złożona w zaklejonej i opieczętowanej kopercie z dopiskiem: ,,Oferta na-
Roboty
konserwatorskie
wewnętrzne
dawnego
kościoła
parafialnego
pw.
Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kłodnicy Dolnej. Nie otwierać przed dniem
28.03.2024 r., przed godz. 11.00
8. Miejsce składania ofert - siedziba Zamawiającego:
- Parafia Rzymskokatolicka pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa, Kłodnica Dolna 17, 24-224
Borzechów - kancelaria.
9. Liczy się dzień i godz. wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia. Oferty
złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Miejsce i termin realizacji:
VIII. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji zamówienia: do 15.12.2024 r.
2. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: do 3 dni od daty wyboru wykonawcy.
3. Planowany termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: w dniu przekazania placu budowy.
4. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz
pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu
Odbudowy Zabytków. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach
zmiany umowy.

Wymagania:
V. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania wraz z załącznikami na
stronie internetowej Wnioskodawcy - Gminy Borzechów: www.borzechow.eu oraz Beneficjenta
- Parafii Rzymskokatolickiej pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kłodnicy: www.klodnica.pl
VI. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w
szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z
Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019
r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenie postępowania będą
przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO stanowiące załącznik do niniejszego zapytania
ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy
prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz.
1610 z póź. zm.) i Prawo budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.).
IX.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy spełniają następujące warunki
udziału w postępowaniu, a mianowicie:
1. Posiadają odpowiednie doświadczenie: Oferent musi wykazać, że wykonał należycie nie
wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniejdwie roboty remontowo-konserwatorskie przy obiektach zabytkowych, odpowiadające
przedmiotowi zamówienia, z których każda na wartość robót minimum 350 000,00 zł brutto
- Załącznik nr 2
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz zrealizowanych robót remontowo-
konserwatorskich wraz z dowodami określającymi czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione
przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -
inne dokumenty - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego.
2. Dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia osobą/osobami, która
będzie kierowała pracami konserwatorskimi w obrębie wnętrza kościoła, albo samodzielnie
je wykona; osoba ta winna spełniać wymagania, o których mowa odpowiednio w art. 37a ust. 1 i
2, art. 37b ust. 1 i 3 albo art. 37d ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i
opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.);
3. Dysponują lub będą dysponować podczas realizacji zamówienia osobą/osobami, która
będzie kierowała robotami budowlanymi albo wykonywała nadzór inwestorski; przez
osoby spełniające wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o
ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.).
Sposób oceny warunku:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji
zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do Zapytania
ofertowego.
Na etapie podpisywania umowy Wykonawca zobowiązany będzie udokumentować warunek
określony w pkt. VIII. 2 i 3, przedstawiając stosowne uprawnienia osób wskazanych w wykazie.
4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we
wskazanych terminach.
5. Zagwarantują, że okres gwarancji dla przedmiotu zamówienia wynosi min. 3 lata (36
miesięcy) od dnia odbioru końcowego. Wykonawca może wskazać okres gwarancji wyższy niżminimalny tj. max. 5 lat (60 miesięcy), który będzie odpowiednio punktowany (kryterium
gwarancji).
Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Oferent złoży oświadczenie w
powyższym zakresie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
ww.
dokumenty
składane

przez
Wykonawcę
(Wykonawców)
wykazującego
(wykazujących) spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
X. MINIMALNY ZAKRES OFERTY
- pełna nazwa i adres oferenta;
- cena ryczałtowa brutto, za cały zakres zamówienia;
- data sporządzenia ofertywraz z podpisem osoby upoważnianej do składania;
- wykaz robót określonych w pkt. IX.1 - załącznik nr 2
- wykaz osób określonych w pkt. IX. 2 i 3- załącznik nr 3
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawarte we wzorze oferty
stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
- oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze oferty
stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę - WYKONAWCA - ZaŁ.
Nr 4;
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 7 ust.1 ustawy o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę -PODMIOT - Zał. Nr 5;
Oferta nie posiadająca minimalnego zakresu wskazanego powyżej nie będzie brana pod uwagę
podczas wyłaniania Oferenta.
Oferta powinna być złożona zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym
załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
XI. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe
zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie
będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka, która zostanie przedstawiona w formieuniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z
przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie następujących kryteriów:
a) kryterium cena - 60%
b) kryterium okres gwarancja - 40%
zgodnie z poniższym wyjaśnieniem.
Punktacja oraz waga procentowa kryteriów oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób
przyznawania punktacji:
Kryterium cena brutto: 60%
Przy ocenie tego kryterium cena brutto Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę oferty brutto,
podaną w załączniku nr 1 do SWZ (druku oferta). Oferta z najniższą ceną otrzyma 60
punktów, a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej
ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc
po przecinku.
Punkty za kryterium cena oferty brutto zostaną obliczone według wzoru:
C = (Cn / Cb) x 60 pkt
gdzie,
C - ilość punktów za kryterium cena oferty brutto
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych
Cb - cena oferty badanej
Kryterium okres gwarancji: 40%
Punkty w kryterium okres gwarancji na wykonane roboty Zamawiający będzie brał pod
uwagę deklarowany przez Wykonawcę okres gwarancji na wykonane roboty stanowiące
przedmiot zamówienia.Dla kryterium okres gwarancji na wykonane roboty budowlane tj: nie krótszy niż pełne 3 lata i
nie dłuższy niż pełnych 6 lat, licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót,
ilość punktów będzie obliczona wg wzoru:
G = (Gb / Gx) x 40 pkt
gdzie:
G - liczba punktów w kryterium ,,okres gwarancji na wykonane roboty" (w latach)
Gb - deklarowany okres gwarancji oferty badanej (nie krócej niż 3 lata, nie dłużej niż 6 lat)
Gx - okres gwarancji (oferty najkorzystniejszej w tym kryterium - najdłuższy i nie dłużej niż 6
lat)
Przy ocenie tego kryterium Zamawiający będzie brał pod uwagę okres gwarancji na wykonane
roboty budowlane podany w załączniku do SWZ - druku oferta.
Zamawiający wymaga zaoferowania długości okresu gwarancji w pełnych latach.
Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres krótszy niż 3 pełne lata zostanie odrzucona.
W przypadku, gdy okres gwarancji będzie dłuższy niż pełnych 6 lat, Zamawiający
przyjmie do oceny ofert, termin maksymalny wynoszący pełnych 6 lat. W przypadku
zaoferowania okresu gwarancji w niepełnych latach np. 3 lata i 1 miesiąc, Zamawiający przyjmie
pełne lata - tj. 3 lata. W przypadku, gdy Wykonawca nie wpisze w wykropkowane miejsca
oferowanego okresu gwarancji przyjmuje się, oświadczenie Wykonawcy z załącznika do SWZ
druku oferta, co wskazuje, że zaoferował on minimalny okres gwarancji wskazany przez
Zamawiającego tj. pełne3 lata
4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna na
podstawie powyższych kryteriów.
5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów, Zamawiający zwróci się do
tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert, po czym Zamawiający wybierze
najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert. W przypadku, kiedy oferenci
otrzymają identyczną liczbę punktów, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o
przedłożenie ponownie dodatkowych ofert zawierających tylko cenę brutto,po czym
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych dodatkowych
ofert. Kryterium doświadczenie oraz okres gwarancji oraz inne dokumenty będzie wiążący z
oferty pierwotnej złożonej przez Wykonawcę do terminu określonego w pkt. XI. 1 niniejszego
zapytania ofertowego.6. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie
internetowej Zamawiającego: www.klodnica.pl oraz na stronie internetowej Wnioskodawcy -
Gminy Borzechów: www.borzechow.eu .
7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na
realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania
objętego niniejszym zapytaniem ofertowym.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia na każdy etapie
postępowania bez podania przyczyny.
XII. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć
tysięcy zł)
2. Wadium należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: numer
konta: 98 8687 0009 2002 2501 0633 0001
z adnotacją: ,,Wadium - Znak sprawy: 1/2024".
3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie
zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia
upływu terminu związania ofertą.
5. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia
wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą;
2) wyboru oferty najkorzystniejszej;
3) unieważnienia postępowania;
4) złożenia wniosku o zwrot wadium w sytuacji wycofania oferty przed upływem terminu
składania ofert.
6. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z
umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty
prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek
bankowy wskazany przez wykonawcę.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:1) wykonawca z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów potwierdzających
spełnianie warunku udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia lub nie dokonał ich
poprawienia lub uzupełnienia na wezwanie Zamawiającego, co spowodowało brak możliwości
wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
XIII. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę, której treść musi być zgodna z treścią Zapytania
ofertowego.
2. Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę (osoby) reprezentującą Wykonawcę,
zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby)
upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
3. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
4.
Kompletna oferta musi zawierać:
a) Formularz ofertowy - Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego - w przypadku składania
oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy
wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną.
b) Oświadczenia i dokumenty wymagane w Zapytaniu ofertowym, tj:
- Wykaz robót budowlanych
- Wykaz osób
- Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia
- Oświadczenie o braku podstawy wykluczenia podmiotu udostępniającego zasoby - jeśli
dotyczy
- Wzór oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -
jeśli dotyczy
-oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę.c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać
przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania
Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
(jeżeli dotyczy);
10. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.
XIV. ZAKRES WYKLUCZENIA
Ponadto z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo
z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które
złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:
1. Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez
powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub
osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami
wykonującymw
imieniu
Zamawiającego
czynności
związane
z
przygotowaniem
przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
ic) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii
prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w
stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U.
2023 r., poz. 129 z późn. zm.
3. Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt XIV. 2 podlegają:
1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr
765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na
Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str.
1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie
środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną,
suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z
późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww.
listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca
2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz.
593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr
765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na
Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str.
1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie
środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną,
suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z
późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym
od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z
dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot
wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja
2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem
Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i
rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków
ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność i
niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4))
albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego
2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia
2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .
4. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt XIV.3.3.,
Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.
Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia:
Weryfikacja nastąpi w oparciu o szczegółową analizę oświadczenia Wykonawcy o braku
podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 129 z późn. zm.)
5. Zamawiający ma prawo zbadać podstawy wykluczenia i spełnianie warunków udziału w
postępowaniu jedynie wobec Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako
najkorzystniejsza.
XV. WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z
zastrzeżeniem ust. 2, ust. 3, ust. 4, ust. 6,2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w
przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
? wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;
? wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie
wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o
dofinansowanie inwestycji;
? wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
? wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
? zmiany istotnych regulacji prawnych;
? wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne
podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez
Wykonawcę;
? wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze
środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach
wskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających
warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować
niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z
niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót
dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki
budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji
uzasadnionych protokołem konieczności.
4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na pisemny wniosek Wykonawcy będzie możliwe
wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji,
gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych oraz Zamawiający
uzyska zgodę na wydłużenie terminu realizacji inwestycji od Prezesa Rady Ministrów w ramach
Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
5. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3 i ust.4 nie mogą powodować zwiększenia
wartości umowy.
6. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3, i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy
i formy pisemnej pod rygorem nieważności.XVI. DODATKOWE WARUNKI
1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z
upływem terminu składania ofert.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym
muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione
do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je
składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być
czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy
zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie
wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne
pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać
uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub
uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy,
którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania
ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia
dot. zapytania ofertowego będą zamieszone stronie internetowej wskazanej w pkt. V ,,SPOSÓB I
MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA"
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania
ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek
skutków prawnych i finansowych.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania
ofertowego bez podania przyczyny.
7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych
dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w
złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia
oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone
oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferentastosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po
podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz
braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma
prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia
warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z
zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena
całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny
podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do
przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie
wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w
szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne,
wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne,
wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy,
oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody).
12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do
Zamawiającego.
13. Podana cena w ofercie (jeżeli dotyczy - cena w ofercie dodatkowej)stanowi cenę ryczałtową i
obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana
cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo
oraz słownie.
15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w
szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź
inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w zapytaniu ofertowym, w tym wynikające z
istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, koszty wykonania w
okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty
ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami
prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające
z wszelkich upustów i rabatów.16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania
się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć
wpływ na cenę zamówienia.
17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia
w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń
społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich
zapłacenia.
18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a
terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez
Zamawiającego.
19. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą
zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody
Zamawiającego.
20. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia,
przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i
urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i
przy zastosowaniu innych urządzeń.
21. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą
być przedmiotem zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. ,,Warunki
zmiany umowy" niniejszego zapytania ofertowego.
22. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w
opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte
treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości
całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24.
Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu
konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być
równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
23. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z
niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w
naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opisem
przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis
przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane zprzedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez
wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i
doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach
zaoferowanej ceny ryczałtowej.
24. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości
robót, niż to wynika z kosztorysu ofertowego opracowanego na podstawie opisu przedmiotu
zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które
stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych
przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą
mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej
ceny ryczałtowej.
26. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku
wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na
etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
27. Zapłata wynagrodzenia:
27. 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczki.
27.2. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy płatne będzie po:
1) protokolarnym odbiorze konserwatorskim i odbiorze końcowym robót,
2) przedstawieniu dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom i dalszym
podwykonawcom, o których mowa w pkt. 28, biorącym udział w realizacji odebranych robót
budowlanych (jeżeli dotyczy),
3) zamawiający dopuszcza do wystawienia tylko jednej faktury / rachunku przez Wykonawcę,
po dokonaniu końcowego odbioru robót.
27.3. Wykonawca zapewni finansowanie Inwestycji na czas poprzedzający wypłatę środków z
promesy przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
27.4. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji
w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego.
28. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają
zastosowanie następujące postanowienia:
1) Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń
pomiędzy nimi a Wykonawcą.2) Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem
Zamawiającego jak za postępowanie własne.
29. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
(Polisa OC) na sumę ubezpieczeniową, nie mniejszą niż 50% wynagrodzenia umownego brutto
wynikające z niniejszej umowy. Na potwierdzenie tego, zobowiązany będzie złożyć kserokopie
polisy OC na etapie podpisywania umowy.

Kontakt:
III. OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA
Ks. Marcin Rola - Proboszcz Parafii
kom. 609 231 044
email: marcinrola@op.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.