Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Utrzymanie dróg w 2024 r

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Utrzymanie dróg w 2024 r

Data zamieszczenia: 2024-02-29
Dane kontaktowe Zamawiającego: GMINA OLSZTYNEK
Ratusz 1
11-015 Olsztynek
powiat: olsztyński
895195453
ratusz@olsztynek.pl
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztynek
Wadium: ---
Nr telefonu: 895195453
Termin składania ofert: 2024-03-29 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Utrzymanie dróg stanowiących własność lub oddanych w zarząd Gminy Olsztynek w 2024 r.
Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja prac polegających na utrzymaniu dróg stanowiących własność lub oddanych w zarząd Gminy Olsztynek w 2024 r.
2. Zamówienie obejmuje wykonywanie robót budowlanych i usług w zakresie napraw, dbałości o należyty stan nawierzchni i poboczy dróg gminnych. W zakres zadania wchodzą następujące czynności:
1) Profilowanie dróg gruntowych za pomocą równiarki drogowej wraz z wałowaniem wałem będącym
na wyposażeniu równiarki. Prace te mają na celu likwidację wybojów, ubytków i kolein oraz dokonanie korekty profilu poprzecznego dla poprawy warunków ruchu i umożliwienia swobodnego odpływu wody z korony dróg.
2) Wykonanie doraźnych odwodnień dróg gminnych poprzez pracę koparki podsiębiernej.
3) Transportu nadmiaru gruntu powstałego w ramach korytowania drogi ciągnikiem z przyczepą o ładowności ok. 12 t.
4) Dojazd środka transportowego do miejsca składowania materiału, załadunek materiału na środek transportowy, przewóz kruszywa na drogi gminne, rozładunek kruszywa na drodze gminnej w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, wbudowanie kruszywa za pomocą równiarki drogowej, wbudowywany materiał musi zostać odpowiednio zagęszczony.
5) Wbudowanie materiału drogowego dostarczonego przez Zamawiającego m.in.: korytowanie drogi, profilowanie wraz z odpowiednim zagęszczeniem wbudowywanych warstw.
6) Wbudowanie materiału drogowego w postaci kruszywa łamanego o następujących frakcjach 0 - 31,5 mm, 0 - 63,00 mm oraz gruzu betonowego o frakcji 0 - 63,00 mm dostarczonego przez Wykonawcę w wybrane odcinki dróg na terenie gminy Olsztynek. Kruszywo musi odpowiadać, co do jakości wymogów wyrobów dopuszczalnych do obrotu i stosowania w budownictwie, w zakresie określonym w ustawie z dnia z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682), dotyczącym kruszyw budowlanych. Dostarczone kruszywo musi posiadać odpowiednie certyfikaty lub świadectwa potwierdzające wymagania jakościowe i ekologiczne, atest (aprobatę techniczną) zezwalające na stosowanie w budownictwie drogowym spełniającym aktualną normę PN-EN. Kruszywo powinno być jednorodne bez zanieczyszczeń obcych i bez domieszek gliny. Kruszywo powinno umożliwiać osiągnięcie wskaźnika zagęszczenie: 1,00. Gruz betonowy nie powinien posiadać jakichkolwiek domieszek materiałów obcych. Gruz powinien posiadać wymagane dokumenty zezwalające na wbudowanie w drogi gruntowe. Ponadto kruszywo powinno nadawać się do przeprowadzenia prac polegających m.in. na: korytowaniu drogi, profilowaniu wraz z odpowiednim zagęszczeniem wbudowywanych warstw.
7) Wykonanie obustronnego koszenia poboczy oraz rowów przydrożnych dróg gminnych. Orientacyjny zakres prac został przedstawiony w załączniku nr 1 do niniejszego zaproszenia.
Długość poboczy szacuje się łącznie na ok.: 57,60 x 2 = 115,20 km (1 koszenie) x 2 = 230,40 km
Średnia szerokość pobocza wynosi od 0,5 do 1,0 mb. Szacuje się, że czas jednego koszenia na wszystkich odcinkach dróg gminnych wyniesie około 160 godz.. Zatem łączny czas koszenia poboczy będzie wynosić 320 godzin.
8) Awaryjne odśnieżanie wybranych odcinków dróg gminnych w obszarze zamiejskim.
9) Awaryjne zwalczanie śliskości dróg w obszarze zamiejskim poprzez posypywanie mieszanką solno - piaskową w proporcjach 70% piasku - 30% soli.
3. Poprzez awaryjne odśnieżanie i zwalczanie śliskości dróg w obszarze zamiejskim rozumie się sytuację wyjątkową, gdy w wyniku intensywnych opadów śniegu, niezbędnym będzie, aby Wykonawca wspomógł w czynnościach zimowego utrzymania dróg innych Wykonawców, którzy realizują te zadania na zlecenie Zamawiającego.
4. Wykonawca, w trakcie realizacji prac objętych niniejszą umową, zobowiązany jest do dbałości o mienie Zamawiającego w tym elementy małej architektury, znaki drogowe, nasadzenia roślin i drzew.

CPV: 45233142-6, 45233140-2,45232452-5,60100000-9,77312000-0

Dokument nr: 2024/BZP 00224351, IOS.271.1.6.2024

Uwagi:
SEKCJA IV TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
4.1.) Tryb udzielenia zamówienia/ wraz z podstawą prawną:
Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
4.2.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zgodnie z art. 305 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 1-5 i 7-14. Z kolei 214 ust. 1 pkt. 11 stanowi, iż
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie warunki określone w tym przepisie.
(Ze względu na ograniczoną ilość znaków, dalsza część uzasadnienia zamieszczona na końcu ogłoszenia w sekcji dot. informacji dodatkowych).
SEKCJA V ZAWARCIE UMOWY
5.1.) Wykonawca, z którym Zamawiający zamierza zawrzeć umowę:
5.1.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia (w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Gospodarka Komunalna Sp. z o.o.
5.1.2.) Ulica: Górna 1
5.1.3.) Miejscowość: Olsztynek
5.1.4.) Kod pocztowy: 11-015
5.1.5.) Województwo: warmińsko-mazurskie
5.1.6.) Kraj: Polska
SEKCJA VI NFORMACJE DODATKOWE
Zgodnie z art. 305 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia
w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1, pkt 1-5 i 7-14. Z kolei 214 ust. 1 pkt. 11 stanowi, iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Wybór trybu zamówienia z wolnej ręki przy udzielaniu zamówienia spółce komunalnej: Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. przez jednostkę samorządu terytorialnego: Gminę Olsztynek jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa zamówień publicznych. Przy wyborze powyższego trybu rozważono
i potwierdzono spełnianie przesłanek ustawowych.
Po pierwsze Gmina Olsztynek Uchwałą nr XV-155/2012 Rady Miejskiej
w Olsztynku z dnia 28 czerwca 2012 r. oraz aktem założycielskim spółki (Repetytorium A nr 12937/2012 z dnia 31 grudnia 2012 r.) powołała spółkę do życie i przekazała jej realizację zadań własnych gminy. Gmina Olsztynek jest jedynym wspólnikiem ww. spółce (patrz: KRS 0000451643).
Wszystkie 41.700 udziały w spółce o łącznej wysokości 20050000,00 zł posiada Gmina Olsztynek. Gmina sprawuje pełną kontrolę nad utworzoną przez siebie spółką jak nad własną jednostką. Gmina Olsztynek ma dominujący wpływ na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki.
Zgodnie z kolejną przesłanką ponad 90 % działalności Wykonawcy musi dotyczyć wykonywania zadań powierzonych przez zamawiającego. Po analizie średnich przychodów osiągnięty przez Gospodarkę Komunalną Sp. z o.o. w odniesieniu do usług, dostaw lub robót za 3 ustalono, iż wskaźnik procentowy wynosi: w 2020 r. - 96,45 %, w 2021 r. 97,24%, w 2022 r. 97,76% do grudnia 2023 r. 98,28 %. Analizy dokonano zgodnie z art. 214 ust. 5 ustawy Pzp. Wiarygodność wyliczeń wskaźnika nie budzi wątpliwości zamawiającego, który rozlicza działalność Spółki na bieżąco.
Spełniona została również ostatnia z przesłanek udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki. W kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego. Jedynym wspólnikiem spółki jest Gmina Olsztynek która posiada 100 % udziałów w spółce.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.