Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

WYMIANA STOLARKI OKIENNEJ I DRZWIOWEJ

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

WYMIANA STOLARKI OKIENNEJ I DRZWIOWEJ

Data zamieszczenia: 2024-02-29
Dane kontaktowe Zamawiającego: Zgromadzenie Sióstr Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny - Dom Zakonny
ul. Szkolna 2
96-516 Szymanów
powiat: sochaczewski
Tel. +48 695 878 463
ekonomka@szymanow.niepokalanki.pl
Województwo: mazowieckie
Miasto: Szymanów
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel. +48 695 878 463
Termin składania ofert: 2024-04-02 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
WYMIANA STOLARKI OKIENNEJ I DRZWIOWEJ W BUDYNKU PAŁACU
W ZESPOLE PAŁACOWO - PARKOWYM W SZYMANOWIE
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wymiany stolarki okiennej i drzwiowej w budynku pałacu
w Zespole Pałacowo - Parkowym w Szymanowie, znajdującego się na działce nr ewidencyjny 26, obręb
geodezyjny Szymanów, wpisanego do rejestru zabytków dawnego województwa skierniewieckiego pod
numerem 14.
2. Przedmiotem inwestycji są: roboty polegające na wymianie stolarki okiennej i drzwiowej wraz z robotami
towarzyszącymi w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków. Montaż drzwi zewnętrznych drewnianych
powtarzających wymiary i rysunek pola drzwi historycznych, w kolorystyce identycznej jak stolarka już
wymieniona. Parametry termiczne drzwi zgodne z aktualnie obowiązującym Rozporządzeniem Ministra
Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Montaż okien zewnętrznych drewnianych powtarzających wymiary i rysunek pola okiennego okien
historycznych, w kolorystyce identycznej jak stolarka już wymieniona. Parametry techniczne okna oszklenie
wraz z ramą) zgodnie z aktualnie obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie
warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Gatunek drewna meranti lub
dąb, bez mikro i miniwczepów. Podokienniki zewnętrzne wykonane z blachy miedzianej. Podokienniki
wewnętrzne drewniane dębowe lakierowane lub z konglomeratu. Zakres prac do wykonania: - Roboty
przygotowawcze: ustawienie rusztowań, przygotowanie pomieszczeń budynku do prowadzenia robót
2budowlanych, skompletowanie narzędzi, sprzętu i materiałów. - Roboty rozbiórkowe: demontaż istniejących
podokienników wewnętrznych i zewnętrznych. Demontaż istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej.
- Roboty remontowe: montaż nowych podokienników wewnętrznych i zewnętrznych. Naprawienie
uszkodzonych tynków spowodowanych demontażem stolarki. Malowanie naprawionego tynku od strony
wewnętrznej i zewnętrznej. Siostry ofiarnie podejmują wysiłek zachowania obiektu w stanie należytym. W
roku 2018 wymieniły 42 okna i jedne drzwi balkonowe w najgorszym stanie. Obecnie zaplanowany zakres
prac pozwoli utrzymać odpowiednią i równomierną temperaturę w pomieszczeniach. Dotychczasowe
niedogrzewanie olbrzymiej kubatury zabytkowego pałacu powodowało powstawanie zawilgocenia i
nadmiernej wentylacji przez nieszczelności a przez to wychłodzania pomieszczeń i nadmiernego zużycia
opału grzewczego. Duże zawilgocenie budynku stanowi zagrożenie dla zabytkowych elementów
drewnianych wnętrz tj. Schody, drzwi, drewnianej boazerii. Wymiana okien na nowe wpłynie korzystnie na
izolacyjność akustyczną i szczelność budynku. Realizacja przedsięwzięcia pozwoli na oszczędności związane
z ogrzewaniem budynku, oraz ograniczy emisję dwutlenku węgla do atmosfery w szacunkowej ilości 23 ton
rocznie (efekt wymiany okien w budynku pałacowym wykonany w roku 2023 przez mgr inż. Grzegorza
Wróblewskiego) co wpłynie korzystnie na ochronę środowiska oraz powstrzyma zmiany klimatyczne.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w dokumentacji projektowej (tj. projekt
budowlany wraz z przedmiarem robót dotyczącym części przewidzianej do realizacji), które stanowią
załącznik do ,,ZO".
4. Przedmiotowe zadanie realizowane będzie zgodnie z ,,ZO", z dokumentacją projektową o której mowa w
ust. 3, decyzją nr 96/2023 z dnia 2 marca 2023 r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków pozwalającą na prowadzenie robót budowlanych (stanowiącymi załączniki do ,,ZO"), oraz
zgodnie ze sztuką budowlaną i technologią wykonania, odpowiednimi przepisami prawa i aktualnymi
normami.
5. Wykonawca jest zobowiązany zrealizować roboty zgodnie z dokumentacją projektową, decyzją nr
96/2023 z dnia 2 marca 2023 r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pozwalającą
na prowadzenie robót budowlanych oraz wykonać wszelkie towarzyszące czynności niezbędne do
zrealizowania całego zadania.
6. Zamawiający informuje, że tam, gdzie w ,,ZO" opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków
towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty
lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza rozwiązania
równoważne do opisanych w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym pod warunkiem, że
będą one spełniały określone w opisie przedmiotu zamówienia kryteria stosowane w celu oceny
równoważności.
7. Zamawiający wskazuje, że obowiązek zgłoszenia w ofercie rozwiązań równoważnych w stosunku do
opisanych w opisie przedmiotu zamówienia i wykazania równoważności leży po stronie
wykonawcy.
8. W przypadku gdy wymagania w opisie przedmiotu zamówienia odnoszą się do znaku towarowego,
patentu lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje konkretne produkty lub
usługi Zamawiający wymaga, aby wykonawca w przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych,
przedstawił już w jego ofercie dowód równoważności potwierdzający spełnienie kryteriów, które
Zamawiający stosuje w celu oceny równoważności (Wyrok TSUE C-14/17 z dnia 2018-07-12) np. karty
katalogowe produktów.
9. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej oraz we
wzorze umowy.

CPV: 45420000-7, 45421000- 4

Dokument nr: 1/2024

Otwarcie ofert: 2. Zamawiający przystąpi do publicznego otwarcia ofert w dniu 2 kwietnia 2024 r. o godz. 10.15 w
Kancelarii Zgromadzenia Sióstr Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny - Dom Zakonny,
adres: Ul. Szkolna 2, 96-516 Szymanów. Otwarcie ofert jest jawne.

Specyfikacja:
Zamawiający wskazuje adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści
Zaproszenia do składania ofert oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane w przedmiotowym
postępowaniem: bip.teresin.pl

Składanie ofert:
Ofertę należy złożyć nie później niż do dnia 2 kwietnia 2024 r. do godz. 10.00. Decydujące znaczenie
dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godz. wpływu oferty do Zamawiającego, a
nie data jej wysłania.
Oferty można składać:
a) listownie na adres: Zgromadzenie Sióstr Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny - Dom
Zakonny, adres: Ul. Szkolna 2, 96-516 Szymanów, z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie
,,Oferta - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku pałacu w Zespole Pałacowo - Parkowym w
Szymanowie";
b) osobiście w Kancelarii Zgromadzenia Sióstr Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny - Dom
Zakonny, adres: Ul. Szkolna 2, 96-516 Szymanów, z dopiskiem na nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie
,,Oferta - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w budynku pałacu w Zespole Pałacowo - Parkowym w
Szymanowie", godz. pracy: poniedziałek - piątek - od godz. 9.00 do 16.00;
c) za pośrednictwem poczty elektronicznej, gdzie formularz ofertowy oraz wymagane dokumenty, będą
złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem
osobistym
jako
pliki,
załączone
do
korespondencji
na
adres:
e-mail:
ekonomka@szymanow.niepokalanki.pl, z dopiskiem w tytule ,,Oferta - wymiana stolarki okiennej i
drzwiowej w budynku Pałacu w Zespole Pałacowo - Parkowym w Szymanowie".

Wymagania:
Rozdział 2
Podstawa sposobu przeprowadzenia postępowania
1. Zamawiający jest zamawiającym subsydiowanym, w stosunku do którego jest wyłączony obowiązek
stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 roku,
poz.1605 z późn. zm.), zwanej dalej ,,Pzp", zgodnie z art. 6 ustawy ,,Pzp".
2. Postępowanie jest prowadzone w trybie zapytania cenowego, w którym Zamawiający zaprasza
Wykonawców do złożenia ofert, poprzez zamieszczenie zaproszenia do składania ofert na stronie
internetowej: bip.teresin.pl
3. W sprawach nieuregulowanych treścią Zaproszenia do składania ofert zwanego dalej ,,ZO", stosuje się
przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 z późn. zm.).
11. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia w terminie 6 miesięcy od dnia
podpisania umowy.
12. Obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego określone są szczegółowo we wzorze umowy, stanowiącym
załącznik do ,,ZO".
313. Przedmiotowe zadanie jest dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (Uchwała Nr
232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu
Odbudowy Zabytków).
Rozdział 4
Warunki udziału w postępowaniu, podstawy wykluczenia z procedury
oraz wykaz podmiotowych środków dowodowych
1. O udzielenie zamówienia publicznego może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie prawnym: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych
wymagań;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z
odrębnych przepisów: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał dwie roboty budowlane w obiektach
zabytkowych, których zakres obejmował m.in. wykonanie stolarki okiennej i drzwiowej. Wartość
każdej z wykazanych robót ma wynosić co najmniej 300.000,00 złotych brutto.
Wyżej wymieniony warunek dotyczący doświadczenia odnosi się do wykonawcy składającego ofertę
samodzielnie, co najmniej jednego ze wspólników konsorcjum (w przypadku wspólnej oferty) lub
podmiotu udostępniającego zasoby wykonawcy, jeżeli wykonawca powołuje się na te zasoby.
b) Wykonawca jest zobowiązany do wykazania, że dysponuje osobą, która będzie pełniła funkcję
kierownika budowy i posiada uprawnienia w specjalności konstrukcyjno - budowlanej do pełnienia
samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami, w zakresie
odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 682) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, uzyskane w
oparciu o przepisy obowiązujące przed wejściem w życie w/w ustawy.
Uwaga:
? W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w
postępowaniu określone w pkt. 4 lit. a i b mogą być spełnione łącznie.
? Zamawiający informuje, iż użyte w opisie warunków udziału w postępowaniu określenia oznaczają:
1) uprawnienia budowlane w rozumieniu ustawy jw. oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z
dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania funkcji technicznych w
budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane
na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących
na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy
organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
2) W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji
Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -
stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia
2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, osoby wyznaczone do
realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi,
wyszczególnione wyżej jeżeli:
3) nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej
wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz
44) posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o
uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których
mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów,
inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
2. Z przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa
lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 - 48 ustawy z dnia 25 czerwca
2010 r. o sporcie, oraz w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków
spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych,
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego,
lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub
ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu
popełnienie tego przestępstwa,
f) pracy małoletnich cudzoziemców powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o
którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania
pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo
oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności
dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania
wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce
jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub
prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z
uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że
wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat
lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł
wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) na podstawie art. 7 ust. 9 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, wyklucza się:
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na
listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art.1 pkt 3 ustawy;\\\\
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu
ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, jest
osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo
wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została
wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o
którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust.1 pkt 37
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w
rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
5dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
3. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku
podstaw do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale 4 ust.2 ,,ZO", Zamawiający żąda złożenia
przez Wykonawcę n/w oświadczeń lub dokumentów:
1) oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i o braku podstaw do wykluczenia -
zgodnego ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 2 do ,,ZO";
2) wykazu robót budowlanych, zgodnego ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 3 do ,,ZO",
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane. Wykonawca jest zobowiązany załączyć
dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych
wspólnie z innymi wykonawcami, powyższy wykaz może dotyczyć tylko robót budowlanych w, których
wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego i odpowiedzialnych
za kierowanie robotami budowlanymi i spełniających wymagania określone w ,,ZO" wraz z informacjami
na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 4 do ,,ZO".
4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą ,,spełnia
- nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach określonych w
Rozdziale 4 ,,ZO".
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, na niżej
wymienionych zasadach:
1) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te
wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz
z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów.
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 2, potwierdza, że stosunek
łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych
zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w
odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
4) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności
techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez
6wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w niniejszym ZO, a także
bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane
względem wykonawcy.
5) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby
wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami
albo
b) wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
przedstawia, wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków i o braku podstaw do wykluczenia, także
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego
podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim
wykonawca powołuje się na jego zasoby.
6. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne)
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie
umowy.
4) Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie postępowania o
zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie
zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. W imieniu tych wykonawców
powinny działać osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze
lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub innym właściwym rejestrze.
5) Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik.
6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w
Rozdziale 4 ust.2 ,,ZO",
b) warunki udziału w postępowaniu określone w Rozdziale 4 ust. 1 ,,ZO", winny zostać potwierdzone w
sposób określony w Rozdziale 4 ust. 3 ,,ZO".
7) Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w o których mowa w Rozdziale 4 ust.2
,,ZO" oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału,
Wykonawcy składają oświadczania i dokumenty określone Rozdziale 4 ,,ZO", w sposób i w trybie tam
określonym.
7. Informacja o podwykonawcach
1) Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
2) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części
zamówienia.
3) Zamawiający żąda, aby wykonawca wskazał w formularzu oferty części zamówienia, których
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podał nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli
są już znani.
4) Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał nazwy albo
imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych
w realizację usługi, jeżeli są już znani. Wykonawca zawiadomi zamawiającego o wszelkich zmianach
powyższych danych w trakcie realizacji zamówienia, a także przekaże informacje na temat nowych
podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usługi.
75) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca
powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest
obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca
samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca
powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
6) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z
odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
Kryteria oceny ofert opis sposobu przyznawania punktacji
w ramach kryterium oceny ofert
Przed obliczeniem ceny oferty, Wykonawca zobowiązany jest dokładnie i szczegółowo zapoznać się z
zaproszeniem do składania ofert.
Cenę za wykonanie zamówienia objętego przedmiotowym postępowaniem należy przedstawić na
formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do ,,ZO".
Ofertowa cena brutto winna obejmować zakres zamówienia określony w przedmiarze robót
stanowiącym załącznik do ,,ZO". Ponadto cena zaproponowana przez Wykonawcę, obejmuje
wynagrodzenie za wszystkie obowiązki przyszłego Wykonawcy, niezbędne do zrealizowania
przedmiotowego zamówienia.
Cenę oferty należy podać w ZŁOTYCH POLSKICH. Podanie ceny w inny sposób spowoduje
odrzucenie oferty. Wszystkie wartości zamówienia określone przez Wykonawcę muszą być liczone z
dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglenia.
Kryterium oceny ofert i znaczenie kryterium:
1) CENA
2) OKRES GWARANCJI JAKOŚCI
80 punktów
20 punktów
Kryterium nr 1 - CENA:
Kryterium ,,Cena" będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia,
podanej przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 80
punktów (wartość punktowa obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej
zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
Cena = najniższa oferowana cena brutto (zł) / cena badanej oferty brutto (zł) x 80 pkt.
Kryterium nr 2 - OKRES GWARANCJI JAKOŚCI:
Kryterium ,,Okres gwarancji jakości" będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego przez Wykonawcę
w formularzu ofertowym okresu gwarancji. Minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesiący, licząc od daty
odbioru końcowego, maksymalny 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego. W przypadku, gdy
Wykonawca zadeklaruje dłuższy niż 60 miesięczny okres gwarancji, ocenie będzie podlegał okres 60
miesięczny. Natomiast w przypadku gdy Wykonawca zadeklaruje krótszy niż 36 miesięczny okres gwarancji,
oferta Wykonawcy będzie podlegała odrzuceniu.
Zamawiający ofercie o najdłuższym okresie gwarancji jakości przyzna 20 punktów (wartość punktowa
obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku), a każdej następnej zostanie przyporządkowana
liczba punktów proporcjonalnie mniejsza, według wzoru:
Okres gwarancji jakości = okres gwarancji badanej oferty / najdłuższy okres gwarancji spośród złożonych
8ofert x 20 pkt.
Łączna punktacja
Łączna punktacja jest sumą punktów uzyskanych w kryteriach: ceny i okresu gwarancji jakości.
Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch
miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako
sumę punktów uzyskanych w w/w kryteriach.
Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera
ofertę z niższą ceną.
Rozdział 6
Opis sposobu przygotowywania oferty
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Treść oferty musi być zgodna z wymaganiami zamawiającego określonymi w dokumentach zamówienia.
W terminie składania ofert określonym w Rozdziale 8 zaproszenia do składania ofert, wykonawca
zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu Ofertę zawierającą formularz ofertowy (wg załącznika nr 1 do
,,ZO") wraz z dokumentami określonymi w Rozdziale 4 ust.3 ,,ZO".
4. Oferta wraz z załącznikami winna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania
Wykonawcy i składania oświadczeń woli i wiedzy w imieniu Wykonawcy.
5. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego
reprezentowania, Zamawiający żąda od wykonawcy dołączenia do oferty odpisu lub informacji z
Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub
innego właściwego rejestru.
6. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 5, jeżeli
Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca
wskazał w ofercie dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
7. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z
dokumentów, o których mowa w ust.5, Zamawiający żąda od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego
dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
8. Wymaganie określone w ust.5-7 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
9. Wymagania określone w ust.5-7 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu
udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich
zasadach.
10. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie w formularzu ofertowym
należy wymienić dane wszystkich Wykonawców występujących wspólnie ze wskazaniem Pełnomocnika
do ich reprezentowania, o którym mowa w niniejszym rozdziale ,,ZO".
11. Wszystkie oświadczenia i dokumenty tworzące ofertę należy złożyć w formie oryginałów lub kserokopii
poświadczonych na każdej zapisanej stronie ,,za zgodność z oryginałem" przez Wykonawcę lub
właściwą (-e) osobę (-y) upoważnioną (-e) do reprezentacji danego Wykonawcy, z uwzględnieniem
postanowień określonych w ust.8 i ust.9. W przypadku składania elektronicznych dokumentów,
Wykonawca jest zobowiązany je złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
12. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski.
13. Wszystkie opracowane przez zamawiającego załączniki do ,,ZO" stanowią wyłącznie propozycję co do
formy wymaganych dokumentów. Dopuszcza się przedstawienie wymaganych załączników w formie

9własnej opracowanej przez wykonawcę, pod warunkiem, iż dokumenty będą zawierać wszystkie żądane
przez zamawiającego informacje zawarte w załącznikach i w ,,ZO", oraz będą podpisane przez
Wykonawcę.
14. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści ,,ZO".
15. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty.
16. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
Rozdział 7
Opis sposobu wnoszenia zapytań przez Wykonawców odnośnie treści ,,ZO" oraz
sposobu udzielania wyjaśnień i dokonywania zmiany treści zaproszenia do składania
ofert

Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści ,,ZO". Wniosek
należy
przesłać
za
pośrednictwem
poczty
elektronicznej
na
adres:
ekonomka@szymanow.niepokalanki.pl
Treść pytań (bez ujawniania źródła zapytania) wraz z wyjaśnieniami bądź informacje o dokonaniu
zmiany ,,ZO", Zamawiający udostępni na stronie internetowej: bip.teresin.pl.
W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść
,,ZO". Zamawiający udostępni treść zmiany na stronie internetowej: bip.teresin.pl
Każda wprowadzona zmiana treści ,,ZO" stanie się częścią zaproszenia do składania ofert. W przypadku
przedłużenia terminu składania ofert przez Zamawiającego wszelkie prawa i obowiązki zamawiającego i
wykonawców, uprzednio odnoszące się do wcześniejszego terminu składania ofert, odnoszą się do
nowego terminu składania ofert.
Zamawiający
informuje, że nie dysponuje narzędziami, które uniemożliwiłyby zapoznania się z treścią oferty
złożonymi w powyższy sposób przed datą składania ofert, a w związku z tym informuje, by je składać
za elektronicznym zwrotnym potwierdzeniem odbioru, co pozwoli zweryfikować Wykonawcy datę
10zapoznania się przez Zamawiającego ze złożoną ofertą, co zapewni nienaruszenie zasad uczciwej
konkurencji.
3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia, następnie przystępuje do otwarcia ofert i podaje: nazwy i adresy
wykonawców, informacje dotyczące ceny każdej oferty oraz zaoferowanej gwarancji jakości, zostaną
podane przez zamawiającego podczas otwarcia.
Rozdział 9
Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wzór umowy, jeżeli umowa
jest wymagana
1. Istotne dla stron postanowienia umowy, zostały zawarte we wzorze umowy, który stanowi załącznik
numer 5 do ,,ZO".
2. Wzór umowy nie podlega zmianom, za wyjątkiem zmian wprowadzonych przez Zamawiającego do
terminu składania ofert, a złożenie oferty jest równoznaczne z pełną akceptacją umowy przez
Wykonawcę.
3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego
wykonania umowy zgodnie z Rozdziałem 12 ,,ZO".
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za
najkorzystniejszą, przed terminem zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego są zobowiązani
dostarczyć zamawiającemu kopię umowy regulującą współpracę wykonawców zwanych dalej
Konsorcjum. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres
prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie
zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu
zamówienia, gwarancji jakości i rękojmi za wady), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy
konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia. Zamawiający
wymaga aby z treści umowy lub załączników do niej wynikało, które roboty budowlane będą
wykonywali poszczególni członkowie.
5. Wykonawca nie później niż w dniu podpisania umowy, jest zobowiązany do przedstawienia
Zamawiającemu dokumentu stwierdzającego posiadanie uprawnień osoby zadeklarowanej do pełnienia
funkcji kierownika budowy.
6. Wykonawca nie później niż w dniu podpisania umowy, jest zobowiązany do przekazania
Zamawiającemu kosztorysu ofertowego, dotyczącego zakresu prac objętych umową. Kosztorys ofertowy
winien uwzględniać zakres robót ujęty w dokumentach określonych w Rozdziale 3 ,,ZO".
7. Ceny jednostkowe podane przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym, będą podstawą do obliczenia
należnego wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu wykonania części umowy (§ 19 ust.7 wzoru umowy), a
także do rozliczenia stron w przypadku odstąpienia od umowy.
8. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert,
bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia
postępowania.
11Rozdział 10
Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób
uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
2. W przedmiotowym postępowaniu, Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez
strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji (nie dotyczy to oferty i
dokumentów wraz z nią składanych przed upływem terminu składania ofert określonego w ,,ZO") za
pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: ekonomka@szymanow.niepokalanki.pl
3. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za
dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego
terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich
wpływu na skrzynkę poczty elektronicznej.
Rozdział 11
Czynności podejmowane przez Zamawiającego po złożeniu ofert, informacje o
wyborze najkorzystniejszej oferty oraz o zakończeniu postępowania

Zamawiający - w wyznaczonym przez siebie terminie - wezwie Wykonawców, którzy w określonym
terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, oświadczenia
lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego
wątpliwości, do ich uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie
wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta
wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Zamawiający - w wyznaczonym przez siebie terminie - wezwie Wykonawców do złożenia wyjaśnień
dotyczących oświadczeń lub dokumentów złożonych przez Wykonawców łącznie z ofertą.
Oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawców warunków udziału w
postępowaniu i być aktualne na dzień złożenia stosownych oświadczeń i dokumentów.
Zamawiający poprawia w ofercie:
oczywiste omyłki pisarskie,
oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zaproszeniem do składania ofert, niepowodujące
istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została
poprawiona.
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
jej treść nie odpowiada treści zaproszenia do składania ofert, a nie została skutecznie poprawiona;
jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji;
została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenia zamówienia;
zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu;
jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający
zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę
do ceny najkorzystniejszej oferty;
12wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie
zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadamia wykonawców,
którzy złożyli oferty, o:
a)
wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce
zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę
wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są
miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną
ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;
b)
wykonawcach, którzy zostali wykluczeni;
c)
wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty;
d)
unieważnieniu postępowania
- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
8. Wybrany wykonawca zostanie zawiadomiony przez Zamawiającego o terminie podpisania umowy.
Rozdział 12
INFORMACJE DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę będzie zobowiązany, do złożenia przed zawarciem
umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 3% ceny brutto podanej w ofercie.
Z wnoszonego zabezpieczenia:
70 % zostanie zwrócone po zrealizowaniu przedmiotu umowy w terminie 30 dni od dnia wykonania
zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane;
30 % zostanie zatrzymane jako zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji oraz
będzie zwrócone nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady i gwarancji.
Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących
formach:
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że
zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Jeżeli Zabezpieczenie będzie wnoszone w formie, o której mowa w ust. 3, wykonawca przed
podpisaniem umowy złoży Zamawiającemu oryginał dokumentu wystawiony na rzecz Zamawiającego.
Dokument ten musi zawierać w swojej treści zobowiązanie gwaranta do nieodwołalnej i bezwarunkowej
wypłaty należności, do których zobowiązany jest z tytułu zabezpieczenia należytego wykonania umowy
przez wykonawcę oraz roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji, na pierwsze pisemne żądanie
Zamawiającego wzywające do zapłaty. Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć projekt zabezpieczenia
należytego wykonania umowy Zamawiającemu do akceptacji.

Uwagi:
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
(NA PODSTAWIE PRZEPISU PRAWA)
Zamawiający będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe, by mógł zrealizować zadanie pn. ,,Wymiana
stolarki okiennej i drzwiowej w budynku pałacu w Zespole Pałacowo - Parkowym w Szymanowie". Dane
mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane.
131. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest siostra Elżbieta Orłowska działająca w imieniu i na
rzecz Zgromadzenia Sióstr Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny - Dom Zakonny, ul. Szkolna
2, 96-516 Szymanów;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia
przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięcia, jak również
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji, a także udokumentowania
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania oraz wszyscy użytkownicy strony internetowej przedmiotowego postępowania,
na której Zgromadzenie Sióstr Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny - Dom Zakonny
udostępniło postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, działając pod adresem bip.teresin.pl;
- dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji oraz trwałości
projektu (jeżeli dotyczy);
- przetwarzane dane osobowe mogą być pozyskiwane od wykonawców, których dane dotyczą lub innych
podmiotów na których zasoby powołują się wykonawcy;
- przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko, adres, NIP, REGON, numer
CEIDG, numer KRS oraz inne dane osobowe podane przez osobę składającą ofertę i inną korespondencję
wpływającą do Zamawiającego w celu udziału w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia;
- dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych lub innych
podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w
interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w szczególności do podmiotów
prowadzących działalność kontrolną wobec Zamawiającego;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
142. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym
z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z
prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w
postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5
RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw
innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub
państwa członkowskiego.

Kontakt:
4. Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest s. Agnieszka Kołtunowicz pod. nr tel. +48 695
878 463.

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.