Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Remont dachu nawy głównej kościoła

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Remont dachu nawy głównej kościoła

Data zamieszczenia: 2024-03-07
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka Św. Wojciecha Biskupa i Męczennika w Nidzicy
ul. Młynarska 12
13-100 Nidzica
powiat: nidzicki
Tel.: 89 625 29 12
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nidzica
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel.: 89 625 29 12
Termin składania ofert: 2024-04-05 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE
Remont dachu nawy głównej kościoła pw. Św. Wojciecha Biskupa i Męczennika w Nidzicy
TYTUŁ ZAMÓWIENIA

Remont dachu nawy głównej kościoła pw. Św. Wojciecha Biskupa i Męczennika w Nidzicy
Zamówienie dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na podstawie
wstępnej Promesy nr RPOZ/2022/6196/PolskiLad.
CEL ZAMÓWIENIA
1. Celem zamówienia jest wykonanie remontu dachu nawy głównej kościoła pw. Św. Wojciecha Biskupa i Męczennika w Nidzicy w związku z Wnioskiem o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, zwanego dalej ,,Programem", z dnia 16.03.2023 r. nr RPOZ/2022/6196/PolskiLad
2. Przedmiotowy obiekt zlokalizowany jest pod następującym adresem:
13-100 Nidzica
ul. Kościelna 8, działka nr działka nr 90, obręb ewidencyjny 0005, jedn. ewid. 281104_4
Nieruchomość ujawniona w księdze wieczystej nr OL1N/00003757/4
ROZDZIAŁ VII
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest remontu dachu nawy głównej kościoła pw. Św. Wojciecha Biskupa i Męczennika w Nidzicy.
2. Przedmiot zamówienia udzielony jest w całości (bez podziału na części).
3. Przedmiotowy budynek podlega ścisłej ochronie konserwatorskiej na podstawie wpisu do rejestru zabytków nieruchomych województwa warmińsko- mazurskiego (wpis nr A-1041 z dnia 29.07.1968 r.)
4. Zakres zamówienia obejmuje kompleksowy remont dachu nawy głównej wraz z pracami towarzyszącymi. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został przedstawiony w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ) stanowiącym integralny załącznik do niniejszego zaproszenia.
5. Do Opisu Przedmiotu Zamówienia dołączono przedmiar robót, jak również dokumentację projektową oraz decyzje administracyjne stanowiące podstawę formalną do realizacji przedmiotowego remontu.
6. Wykaz dokumentacji oraz decyzji administracyjnych:
o Projekt architektoniczno- budowlany (Renovo Pracownia Projektowa Sylwia Kozłowska, październik 2023),
o Projekt techniczny (Renovo Pracownia Projektowa Sylwia Kozłowska, październik 2023),
o Pozwolenie konserwatorskie (decyzja z dnia 9.01.2024 r. , znak sprawy IZNR.5142.707.2023.LS),
o Pozwolenie na budowę (decyzja nr 19/2024 z dnia 28.02.2024 r. wydana przez Starostę Nidzickiego),
o Przedmiar pomocniczy robót budowlanych (mgr inż. Sylwia Kozłowska, luty 2024).

7. Wszystkie prace mają być wykonywane w oparciu o wytyczne dokumentacji projektowej oraz wydanych na ich podstawie pozwoleń.
2. Odbiór końcowy robót dokonywany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego, Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków przy udziale Wykonawcy.
3. Odbiór robót następuje według Harmonogramu, w terminie do 14 dni od dnia zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru prac, na podstawie protokołu odbioru robót, do których każdorazowo będą dostarczane dokumenty odbiorowe, w tym min. certyfikaty, atesty, deklaracje zgodności dla materiałów użytych przez realizacji przedmiotu umowy.
4. Wykonawca zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego do udziału w odbiorze w wyznaczonym terminie.
5. W przypadku nieuczestniczenia przez osoby reprezentujące Wykonawcę w odbiorze robót, z przyczyn nie leżących po stronie Zamawiającego, Zamawiający ma prawo jednostronnie przeprowadzić odbiór oraz podpisać jednostronnie stosowny protokół odbioru robót. W takim przypadku jednostronnie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru robót jest równoznaczny z protokołem odbioru podpisanym przez obie Strony.
6. Jeżeli w trakcie odbioru zostaną stwierdzone wady robót Zamawiający jest uprawniony do:
a) odmowy odbioru robót, do czasu usunięcia stwierdzonych wad, o ile wady nadają się do usunięcia;
b) żądania usunięcia stwierdzonych wad po raz drugi, o ile wady nadają się do usunięcia.
W przypadku nie usunięcia wad przez Wykonawcę w ustalonym terminie, Zamawiający może zlecić innemu podmiotowi zastępcze ich wykonanie na koszt Wykonawcy.
c) w przypadku stwierdzenia wad w toku jednostronnego odbioru przez Zamawiającego, Zamawiający poinformuje o wadach Wykonawcę w formie pisemnej, wraz ze wskazaniem terminu ich usunięcia.

CPV: 45453000-7, 45261900-3, 45260000-7

Składanie ofert:
1. TERMIN SKŁADANIA ofert do dnia 05.04.2024
2. Dopuszcza się złożenie ofert wyłącznie w formie papierowej (za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście) w siedzibie Zamawiającego:
Parafia Rzymskokatolicka Św. Wojciecha Biskupa i Męczennika w Nidzicy
ul. Młynarska 12
13-100 Nidzica

Miejsce i termin realizacji:
1. Termin Realizacji- do dnia 31.12.2024 r.
MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Budynek kościoła Św. Wojciecha Biskupa i Męczennika
13-100 Nidzica
ul. Kościelna 8, działka nr działka nr 90, obręb ewidencyjny 0005, jedn. ewid. 281104_4

Wymagania:
Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej:
https://wcag.powiatnidzicki.pl/
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny,
w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie
z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.).

ROZDZIAŁ X
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie:
o art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
(t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 835 ze zm.).
2. Posiadają ubezpieczenie w następującym zakresie:
- polisa od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł,
- ubezpieczenie wszystkich ryzyk budowlano- montażowych (CAR/EAR) w tym ubezpieczenie placu budowy, mienia i robót budowlanych, z tytułu szkód, które mogą nastąpić w związku z określonymi zdarzeniami losowymi na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wynagrodzenie umowne brutto wynikające z realizowanej umowy
3. Dysponują odpowiednią kadrą kierowniczą według wymagań opisanych poniżej.
a) kierownik budowy spełniający łącznie następujące wymogi:
- winien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń,
- winien spełniać warunki określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w związku z art. 37g i art. 37f, ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
- winien posiadać co najmniej 18- miesięczne doświadczenie jako kierownik budowy przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków,
- winien posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy z zastrzeżeniem, że doświadczenie to obejmuje w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu do składania ofert co najmniej 6 miesięczną aktywność zawodową,
- winien posiadać doświadczenie kierowaniu robotami budowlanymi (w roli kierownika budowy) przy minimum 3 inwestycjach w polegającymi na remoncie dachu obiektu wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych.
b) specjalista/ kierownik robót branży elektrycznej spełniający łącznie następujące wymogi:
- winien posiadać niezbędne kwalifikacje/ uprawnienia do wykonania przeglądów instalacyjnych (w tym elementów instalacji na poddaszu oraz instalacji odgromowej),
- winien posiadać uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
Uwagi:
1. Uprawnienia budowlane, o których mowa w niniejszym zaproszeniu powinny odpowiadać wymogom ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów. Zgodnie z art. 12 a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębne dotyczące zatrudnienia specjalistów posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP stanowią przepisy ustawy dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz.1725),
2. Za osoby posiadające ww. kwalifikacje uznaje się również osoby, które nabyły ww. uprawnienia przy zabytkach nieruchomych we wskazanym wyżej zakresie w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wykształcenie i tytuły zawodowe, mogą być uzyskane poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli są one uznawane za równorzędne z wykształceniem i tytułami zawodowymi uzyskanymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów. Doświadczenie zawodowe, może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o ile dotyczy prac konserwatorskich, prac restauratorskich, badań konserwatorskich lub badań architektonicznych, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do inwentarza muzeum lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14 a ust 2 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
3. Wszystkie osoby, o których mowa w pkt. 3 rozdziału X muszą posługiwać się językiem polskim zarówno w mowie jak i piśmie tj. w sposób umożliwiający realizację obowiązków wynikających z umowy lub w przypadku braku znajomości języka polskiego w powyższym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do zapewnienia tłumacza języka polskiego w celu stałego tłumaczenia pomiędzy Zamawiającym, a personelem Wykonawcy.
4. Wymieniony w pkt. 3 Działu X skład personelu Wykonawcy należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego i nie wyczerpuje on całości personelu niezbędnego dla rzetelnego wypełnienia obowiązków Wykonawcy.
5. Wymagany okres np. 3-letniego doświadczenia zawodowego należy rozumieć jako okres łączny (po zsumowaniu) 36 miesięcy pełnienia wymaganej warunkiem udziału funkcji w trakcie faktycznej realizacji robót budowanych przy czym podczas liczenia okresu doświadczenia zawodowego poszczególnych osób, należy przyjąć zasadę, że nakładające się na siebie okresy kierowania robotami nie sumują się.
6. W celu potwierdzenia spełnienia warunków formalnych udziału w postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą złoży wymagane oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz podmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnienie warunku o zdolności technicznej lub zawodowej.

MINIMALNY ZAKRES OFERTY
Propozycja Wykonawcy ma zawierać następujące dokumenty:
1) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy - załącznik nr 3 do niniejszego Zaproszenia;
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem złożenia oferty;
3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania- załącznik nr 4 do niniejszego Zaproszenia;
4) Dokumenty potwierdzające kwalifikacje i doświadczenie osób skierowanych do pełnienia funkcji kierowniczych o których mowa w pkt. 2 rozdziału X niniejszego zaproszenia (uprawnienia, zaświadczenia o przynależności do właściwej izby inżynierów budownictwa, wykaz wymaganego doświadczenia z określeniem terminów realizacji, obiektów wraz z podaniem ich danych adresowych oraz nr wpisów do rejestru zabytków nieruchomych, danych inwestorów);
5) Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę, o ile fakt nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych (pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) - dotyczy również Spółek Cywilnych.
Uwagi:
- oferta musi być złożona zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik
nr 3 do niniejszego Zaproszenia.
- oferta nie posiadająca minimalnego zakresu wskazanego powyżej nie będzie brana pod uwagę podczas wyłaniania Oferenta.
- na etapie składania oferty nie jest wymagane złożenie kosztorysu ofertowego, jednakże Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zostanie wezwany do przedłożenia do weryfikacji szczegółowego kosztorysu ofertowego o którym mowa w uwagach końcowych rozdziału XI niniejszego zaproszenia,
- na etapie składania oferty nie jest wymagane złożenie kopii polis ubezpieczeniowych o których mowa w pkt.2 rozdziału X ; Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zostanie wezwany do przedłożenia polis ubezpieczeniowych przed podpisaniem umowy na wykonawstwo robót.
ROZDZIAŁ XI
KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe, zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
3. Do porównania ofert Zamawiający przyjmuje ceny ofert z podatkiem VAT.
4. Kryteria oceny ofert - stosowanie matematycznych obliczeń przy ocenie ofert, stanowi podstawową zasadę oceny ofert, które oceniane będą w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie każdego kryterium.
5. Za parametry najkorzystniejsze w danym kryterium, oferta otrzyma maksymalną ilość punktów ustaloną w poniższym opisie, pozostałe będą oceniane odpowiednio - proporcjonalnie do parametru najkorzystniejszego, wybór oferty dokonany zostanie na podstawie opisanych kryteriów i ustaloną punktację: punktacja 0-100 (100%=100pkt).
6. Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryteria oceny ofert wraz z przypisanymi im wagami (%)

K R Y T E R I U M
WAGA %
1.
CENA OFERTY
80%
2.
OKRES GWARANCJI
20%
LP
Liczba wszystkich punktów uzyskanych przez ofertę badaną
100%

7. Zasady oceny kryteriów - opis sposobu obliczania punktacji
7.1 Kryterium nr 1: Cena oferty

o Sposób obliczania punktacji w kryterium ,,A - cena oferty" - punktacja obliczana będzie według
następującego wzoru:

o Do oceny przyjmuje się cenę oferty brutto (z podatkiem VAT).
o Przyjmuje się, że 1% = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba uzyskanych punktów.
o W kryterium nr 1 można uzyskać maks. 60,00 pkt.

7.2 Kryterium ,,B" gwarancja
7.2. Kryterium ,,B" : Okres gwarancji
Punkty za kryterium ,,B- Okres gwarancji" będą przyznawane za zadeklarowany okres
gwarancji na wykonane roboty budowlane, o którym mowa w pkt...... formularza oferty,
według następującej tabeli:

o Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane musi być podany w pełnych miesiącach,
poprzez zaznaczenie odpowiedniego kwadratu w pkt .....formularza oferty.
o Minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wynosi 60 miesięcy liczony
od momentu odbioru końcowego robót przez Zamawiającego (potwierdzonego podpisanym bez
zastrzeżeń protokołem odbioru końcowego robót).
o W przypadku zaoferowania krótszego okresu gwarancji niż 60 miesięcy, oferta zostanie
odrzucona
o .Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż maksymalny okres wynikający
z tabeli z działu 7.2 zapytania , Zamawiający przyzna wykonawcy maksymalną liczbę
punktów w ramach kryterium ,,B," a do umowy, zostanie wprowadzony okres gwarancji
zaoferowany przez Wykonawcę w treści formularza ofertowego.
o W przypadku, gdy wykonawca w pkt.... formularza oferty nie wskaże okresu gwarancji
Zamawiający uzna, że wykonawca zaoferował najkrótszy z dopuszczalnych
okresów gwarancji (60 miesięcy) i przyzna wykonawcy 0,00 pkt
o W kryterium nr 2 można uzyskać maks. 40,00 pkt.

Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą z największą ilością uzyskanych punktów ofertę obejmującą realizację całości zamówienia, stanowiącą sumę punktów przyznanych w ramach każdego z podanych kryteriów udzielenia zamówienia

UWAGI:
1. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie
lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryterium ,,Cena" oraz pozostałych kryteriów Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
2. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane
w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
3. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli w przypadkach, o których mowa powyżej, zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie.
4. Wyniki poszczególnych działań matematycznych będą zaokrąglane do dwóch miejsc po przecinku lub z większą dokładnością, jeżeli przy zastosowaniu wymienionego zaokrąglenia nie występuje różnica w ilości przyznanych punktów.
5. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
6. Sposób porównania ofert: oferty zostaną przeliczone zgodnie z powyższymi wzorami. Oferta najkorzystniejsza to ta, która uzyska największą ilość punktów w bilansie powyższych kryteriów.
7. Zaproponowane ceny i inne warunki będą porównywane z innymi ofertami.
8. Przed podpisaniem umowy z Wykonawcą który przedłożył najkorzystniejszą ofertę zostanie przeprowadzona następująca procedura:
- Wykonawca zostanie wezwany do przedłożenia szczegółowego kosztorysu ofertowego w terminie do 5 dni od dnia wezwania,
- zaproponowany kosztorys ofertowy zostanie zweryfikowany przez Przedstawiciela Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru Inwestorskiego,
- Zamawiający przekaże Wykonawcy informację o akceptacji kosztorysu lub wezwanie do dodatkowych wyjaśnień/korekt/ uzupełnień,
- w przypadku konieczności modyfikacji kosztorysu ofertowego zostaną one wykonane w terminie do 3 dni od informacji przekazanej przez Zamawiającego; kosztorys ofertowy zostanie ponownie przedłożony do Zamawiającego celem ostatecznej weryfikacji.
9. Wytyczne dla opracowania kosztorysu ofertowego:
Ofertowy Kosztorys Szczegółowy ma zawierać pozycje z wyszczególnieniem wszystkich czynników kalkulacyjnych, robocizny (R), materiałów (M) i sprzętu (S) przyjęte w oparciu o katalogi nakładów rzeczowych i kalkulacji własnych, ceną jednostkową danej pozycji kosztorysowej, tabelarycznym zestawieniem robocizny, materiałów i sprzętu oraz tabelą elementów scalonych. Dla celów porównawczych przy ocenie kosztorysów oferentów, Ofertowy Kosztorys Szczegółowy powinien zostać opracowany poprzez wypełnienie pozycji ilościowych i kwotowych według pomocniczego przedmiaru robót budowlanych stanowiącego załącznik nr 1E do niniejszego zaproszenia.
9. Wynagrodzenie ryczałtowe Wykonawcy będzie obowiązywało przez cały okres obowiązującej umowy i nie będzie podlegało waloryzacji.
10. Jeżeli złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W takiej sytuacji Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
11. Informację w powyższym zakresie Wykonawca składa w formie odrębnego oświadczenia.
12. Brak złożenia ww. informacji będzie postrzegany jako brak powstania obowiązku podatkowego
u Zamawiającego.
13. Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej: https://wcag.powiatnidzicki.pl/
14. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym.
15, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
1. Przygotowując ofertę Wykonawcy mają obowiązek zapoznać się z Zaproszeniem do złożenia oferty oraz załącznikami do niego.
2. Zaleca się aby Wykonawca w celu prawidłowego przygotowania ofert przeprowadził wizję lokalną i zapoznał się z warunkami panującymi na terenie realizacji zamówienia.
3. Zamawiający przyjął w niniejszym postępowaniu wynagrodzenie ryczałtowe. Cena oferty jest ceną ryczałtową. Suma ceny netto i kwoty podatku VAT stanowi cenę ryczałtową oferty brutto.
4. Zamawiający wymaga, aby wszystkie ceny były podane z zaokrągleniem do dwóch miejsc
po przecinku. Kwoty wykazane w ofercie zaokrągla się do pełnych groszy zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania, tj.:
1) ułamek kończący się cyfrą od 0 do 4 należy zaokrąglić w dół;
2) ułamek kończący się cyfrą od 5 do 9 należy zaokrąglić w górę.
5. Wynagrodzenie ryczałtowe skutkuje tym, iż Wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiarów
lub kosztów prac. W cenie oferty należy uwzględnić ryzyko wynikające z okoliczności
nie dających się przewidzieć na etapie sporządzania oferty.
6. Wykonawca winien obliczyć cenę za zamówienie na podstawie dokumentacji załączonej do Zaproszenia do złożenia oferty oraz załącznikami do niego. Ponadto cena obliczona przez Wykonawcę musi uwzględniać wszystkie dostawy i usługi, niezbędne do wykonania umowy oraz wszelkie koszty związane z realizacją zadania wynikające z dokumentacji, łącznie z kosztami m.in.: wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, kosztami ubezpieczenia budowy, kosztami poboru wody, energii elektrycznej, zużytymi przez Wykonawcę na obiekcie podczas realizacji zamówienia, kosztami organizacji i likwidacji zaplecza budowy, kosztami usunięcia ewentualnych niewybuchów i niewypałów, kosztami związanymi z odbiorami wykonanych robót, itp. Obliczona cena nie może uwzględniać wartości dostaw inwestorskich. Stawka godzinowa robocizny przyjmowana powinna wynikać z kalkulacji i obejmować swoim zakresem wszystkie składniki zaliczane do wynagrodzenia oraz koszty pochodne naliczane od wynagrodzeń,
a w szczególności: płace zasadnicze, premie regulaminowe, płace dodatkowe (dodatki stażowe, inne dodatki regulaminowe), płace uzupełniające (wynagrodzenia za urlopy i inne nieobecności, zasiłki chorobowe, odprawy emerytalne, nagrody jubileuszowe), obligatoryjne obciążenie płac, odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Suma tych kosztów w przeliczeniu na jednostkę godzinową stanowić powinna stawkę robocizny przyjmowaną przy kosztorysowaniu oferty na roboty budowlane. Koszty pośrednie powinny wynikać z kalkulacji kosztów ogólnych budowy i kosztów zarządu. Koszty ogólne budowy, to koszty ponoszone w odniesieniu do danej, konkretnej budowy, a nie objęte kosztami bezpośrednimi w jakiejkolwiek pozycji kosztorysowe takie jak: płace personelu stałego budowy, np. kierownika budowy, kierowników robót, majstrów itp., koszty zaplecza budowy, np. wynajmu lub amortyzacji baraków i innych elementów zaplecza budowy, wody, energii elektrycznej i innych mediów, itd. :narzędzia, ewentualne koszty zatrudnienia pracowników zamiejscowych (np. diety), inne (np. ubezpieczenie, ochrona itd.). Koszty zarządu obejmują koszty utrzymania całego przedsiębiorstwa, jego kierownictwa, siedziby, koszty biurowe, itd. - tak obliczoną cenę należy w Formularzu ofertowym (załącznik nr 3 do Zaproszenia).
7. W przypadku wystąpienia w Zaproszeniu do złożenia oferty i załącznikach: nazw producenta, znaku towarowego, patentu, pochodzenia w odniesieniu do wymaganych materiałów i urządzeń - Zamawiający zaleca, aby traktować takie wskazania jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów i urządzeń o równoważnych parametrach technicznych
i funkcjonalnych, nie gorszych niż określone w dokumentacji oraz posiadających stosowne dopuszczenia, certyfikaty i aprobaty techniczne.
8. Zastosowane materiały równoważne muszą odpowiadać cechom technicznym i jakościowym materiałów wskazanych w dokumentacji technicznej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego w dokumentacji technicznej, zobowiązany jest wykazać że zastosowane materiały i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz uzyskać jego akceptację.
9. W przypadku wątpliwości co do równoważności zaproponowanych w ofercie rozwiązań, Zamawiający na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności.
10. Cena brutto ma zawierać podatek VAT obliczony zgodnie z zasadami ustawy o podatku
od towaru i usług z dnia 11 marca 2004 r.
11. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.
12. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.
ROZDZIAŁ XIII
ZAKRES WYKLUCZENIA
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo
z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:
Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
ROZDZIAŁ XIV
WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zamawiający wymaga aby wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych w Projekcie umowy (stanowiącym załącznik nr 5 do Zaproszenia).
2. Strony przed zawarciem umowy mogą uzupełnić lub zmodyfikować Projekt umowy w zakresie, który nie został określony w ofercie, np. kwestie organizacyjno-porządkowe.
3. Zamawiający nie dopuszcza istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyłączeniem okoliczności opisanych
w Projekcie umowy.
4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności. Wszystkie zmiany i uzupełnienia treści umowy stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody
i nie mogą być podstawą roszczenia Wykonawcy o dokonanie zmian.
ROZDZIAŁ XV
DODATKOWE WARUNKI

1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

3. Zamawiający dopuszcza powierzenie części podwykonawcom po wcześniejszym zgłoszeniu Zamawiającemu i uzyskaniu jego pisemnej akceptacji.

4. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
5. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
6. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
9. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
10. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
11. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
12. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
13. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki,
w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody).
14. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
15. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
16. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
17. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające
z wszelkich upustów i rabatów.
18. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się
z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
19. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
20. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą,
a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego.
21. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
22. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
23. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. ,,Warunki zmiany umowy" niniejszego zapytania ofertowego.
24. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
25. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opis przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
26. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, niż to wynika z kosztorysu ofertowego opracowanego na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
27. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
28. Termin związania ofertą: 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert tj. dnia 04.05.2024 r.
ROZDZIAŁ XVI
ZAPŁATA WYNAGRODZENIA

1. Za wykonanie przedmiotu Umowy Wykonawcy przysługiwać będzie ryczałtowe wynagrodzenie z tytułu należytego wykonania Umowy wraz z przeniesieniem na Inwestora majątkowych praw autorskich do powstałej dokumentacji oraz zezwoleniem na wykonywanie autorskich praw zależnych oraz przeniesienia własności nośników Utworu.
2. Wynagrodzenie obejmuje całość kosztów i wydatków Wykonawcy niezbędnych do zrealizowania przedmiotu Umowy, w tym koszty materiałów, robocizny, sprzętu, urządzeń i instalacji niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy, jak również koszty wywozu, unieszkodliwiania i zagospodarowania odpadów powstałych w trakcie realizacji Remontu. Wynagrodzenie Wykonawcy jest ryczałtowe, tj. stałe i niezmienne, obejmuje wszystkie zobowiązania Wykonawcy konieczne do realizacji przedmiotu umowy, nie podlega żadnym korektom i obowiązuje w podanej wysokości przez cały okres realizacji przedmiotu umowy, tj. do upływu okresu gwarancji i rękojmi.
3. Wynagrodzenie płatne będzie jednorazowe, po wykonaniu całości inwestycji, na podstawie faktury wystawionej przez Wykonawcę za wykonanie remontu. Podstawą do wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie protokół odbioru końcowego robót podpisany przez Przedstawiciela Zamawiającego oraz Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. Warunkiem odbioru robót jest również pozytywny odbiór (potwierdzony protokołem odbioru) przy udziale Przedstawiciela Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie.
4. Wykonawca zapewni we własnym zakresie finansowanie inwestycji na czas poprzedzający wypłatę środków z promesy przez Bank Gospodarstwa Krajowego.
5. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji
w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania faktury od Wykonawcy wystawionej na podstawie protokołu odbioru końcowego robót przez Zamawiającego.
6. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia:
1) Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą.
2) Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.
ROZDZIAŁ XVII
GWARANCJA NALEŻYTEGO WYKONANIA

1. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 60 miesięcy gwarancji jakości, i rękojmi i należytego wykonania z roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem, miesięcy liczony od momentu odbioru robót przez Zamawiającego (potwierdzonego podpisanym bez zastrzeżeń protokołem odbioru końcowego robót).
2. W przypadku zaoferowania krótszego okresu gwarancji niż 60 miesięcy, oferta zostanie
Odrzucona.

Kontakt:
OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA

Ks. Piotr Sroga- Proboszcz Parafii Rzymskokatolicka Św. Wojciecha Biskupa i Męczennika w Nidzicy

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.