Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych w budynku kościoła

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych w budynku kościoła

Data zamieszczenia: 2024-03-07
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia rzymskokatolicka pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy
Mazury 127
36-130 Raniżów
powiat: kolbuszowski
Tel. (17) 17 228 54 56
m.bober@ranizow.pl
Województwo: podkarpackie
Miasto: Raniżów
Wadium: ---
Nr telefonu: Tel. (17) 17 228 54
Termin składania ofert: 2024-04-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
TYTUŁ ZAMÓWIENIA
Wykonanie PRAC KONSERWATORSKICH, RESTAURATORSKICH I ROBÓT BUDOWLANYCH w budynku kościoła pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Mazurach w ramach inwestycji dofinasowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków NR RPOZ/2022/13041/PolskiLad.
II. CEL ZAMÓWIENIA
Celem zamówienia jest wykonanie nowych schodów i renowacja podestu drewnianego na wieży kościoła, malowanie wnętrza kościoła, wymiana elementów konstrukcji dachu, odnowieni elewacji oraz wymiana instalacji elektrycznej i wykonanie nowej instalacji p.poż., konserwacja ołtarza głównego, ołtarza bocznego z rzeźbą św. Józefa, ołtarza bocznego z figurą Chrystusa, ambony, chrzcielnicy, żyrandoli, feretronów oraz obrazów olejnych na płótnie mających za zadanie ochronę zabytkowego Kościoła parafialnego pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Mazurach jako obiektu dziedzictwa kulturowego w ramach inwestycji pn. Wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych w budynku kościoła pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Mazurach.
V. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych w budynku kościoła pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Mazurach obejmujące zakres:
Remont budynku kościoła parafialnego w Mazurach i prace konserwatorskie w swoim zakresie obejmuje:
o Wykonanie nowych schodów drewnianych na I poziomie wieży kościoła
o Wykonanie nowych schodów drewnianych na III poziomie wieży kościoła
o Renowacja/remont podestu drewnianego na I poziomie wieży kościoła
o Renowacja/remont podestu drewnianego na III poziomie wieży kościoła
o Malowanie wnętrza kościoła z zachowaniem obecnych malowideł ściennych
o Wymiana elementów konstrukcji drewnianej dachu,
o Uzupełnienie gzymsów, wraz z odnowieniem elewacji kościoła.
o Wymiana instalacji elektrycznej i wykonanie instalacji ppoż. na poziomie więźby dachowej kościoła
o Konserwacja ołtarza głównego
o Konserwacja ołtarza bocznego z rzeźbą św. Józefa
o Konserwacja ołtarza bocznego z figurą Chrystusa
o Konserwacja ambony, chrzcielnicy, żyrandoli, feretronów oraz obrazów olejnych na płótnie
Szczegółowy zakres i warunki wykonania robót budowlanych oraz prac restauratorskich i konserwatorskich, stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia określa dokumentacja budowlana t.j.: Projekty architektoniczno budowlane z projektami zagospodarowania działek, Projekty techniczne, Przedmiary robót, opinia konserwatora oraz program prac konserwatorskich stanowiące załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.
2. Postanowienia szczegółowe:
Wykonawca w zakresie realizowanych prac odpowiada za spowodowanie zagrożeń i utrudnień na terenie prowadzonych przez siebie prac.
Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ i odpowiada za nieprzestrzeganie tych przepisów.
Wykonawca na własną odpowiedzialność stawia rusztowania elewacyjne jak i wewnętrzne i odpowiada za stan tych rusztowań oraz za wszystkie elementy na nich zamontowane przez cały okres wykonywania prac.
Wykonawca zobowiązany jest do zachowania dyskrecji i tajemnicy odnośnie ewentualnie powierzonych i w toku wykonywania zamówienia pozyskanych informacji dotyczących Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do Wykonania prac w sposób który nie będzie zakłócał funkcjonowania kościoła w Mazurach.
3. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta.
4. Okres gwarancji
Wykonawca zobowiązuje się udzielić gwarancji i rękojmi za wady na wykonane prace, objęte niniejszym zamówieniem - 5 lat
5. Odbiór prac końcowy dokonywany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy.
Po zakończeniu całości prac zostanie spisany końcowy protokół odbioru, który będzie podstawą do wystawienia faktury VAT za wykonane prace.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
8. Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom.

CPV: 45400000-1, 45453000-7, 45212361-4, 45262100-2, 45410000-4, 45422000-1

Dokument nr: 3/P/2024

Otwarcie ofert: 3. Otwarcie ofert nastąpi 08.04.2024 r. o godz. 10:15

Składanie ofert:
XII. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
Ofertę należy złożyć w terminie do 08.04.2024 r. do godz. 10:00
dopuszcza się złożenie oferty
1. w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście. Miejsce składania ofert:
Gmina Raniżów Ul. Rynek 6 36-130 Raniżów
2. w formie elektronicznej-skan podpisanych dokumentów przesłanych na adres e-mail: m.bober@ranizow.pl
Liczy się dzień i godz. wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.
Przy składaniu osobistym Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie (opakowaniu), uniemożliwiającej odczytanie zawartości oferty. Koperta (opakowanie) powinna być opisana następująco:
Nozwa (firma) Wykonawcy adres Wykonawcy
Parafia rzymskokatolicka pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy
Mazury 127 36 -130 Raniżów
Zapytanie ofertowe ,,Wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych w
budynku kościoła pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Mazurach"
NIE OTWIERAĆ

Miejsce i termin realizacji:
VI. TERMIN REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Termin realizacji: od dnia podpisania umowy - w terminie do 16 grudnia 2024r.

Wymagania:
III. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Wnioskodawcy: www.bip.ranizow.pl
IV. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozncrZadzenie a orhronip d3nvrh* fDz Urz UF 1 110 7 04 0C< ?D1 f, ^tr 1 \\\\ ,'Ha!pi Rninn"aH7pnip RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.)
VII. WARUNKI PŁATNOŚCI:
Wypłata wynagrodzenia wykonawcy wskazana w niniejszym zapytaniu ofertowym została ustalona zgodnie z zasadami Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - Polski Ład.
Zapłata wynagrodzenia nastąpi po zakończeniu realizacji całości zadania inwestycyjnego.
Zapłata wynagrodzenia nastąpi przelewem na rachunek Wykonawcy wskazany w fakturze w ciągu 21 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury przez Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia.
VIII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
a. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia:
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończył co najmniej jedno zadanie polegające rigna pracach remontowych i/lub restauratorsko- konserwatorskich przy zabytkach w podobnym
zakresie jak przedmiotowe zadanie.
Wykaz wykonanych prac, zawierający nazwę zadania, adres inwestycji, nazwę i adres Zamawiającego, termin realizacji robót oraz wartość prac brutto w PLN powinien stanowić załącznik do złożonej oferty, ww. wykaz wykonanych prac powinien zostać sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
c. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
d. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach.
Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Oferent złoży oświadczenie w powyższym zakresie. IX. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY I OBLICZANIA CENY:
1. Kompletna oferta powinna zawierać prawidłowo wypełniony:
o formularz ofertowy - załącznik nr 1,
o wykaz wykonanych prac - załącznik nr 4
2. Wszystkie dokumenty tworzące ofertę muszą być:
1) sporządzone w języku polskim,
2) napisane na komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką,
3) scalone w sposób trwały, z kolejno ponumerowanymi i parafowanymi stronami,
4) podpisane,
5) złożone w formie oryginału (pełnomocnictwo może być złożone w formie kopii poświadczonej ,,za zgodność z oryginałem").
3. Jeżeli osoba podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo tej osoby musi być:
1) dołączone do oferty,
2) złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej ,,za zgodność z oryginałem" przez osobę wymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy.
4. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę.
5. Cena podana w ofercie musi być wyrażona w złotych polskich(zł) i zawierać wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić wszelkie podatki, opłaty, cła itp.
6. Cena oferty musi być liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
7. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
8. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
X. Opis kryteriów, którymi będzie się kierował Zamawiający przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny oferty:
1. Ocena ofert odbędzie się na podstawie Kryterium: Cena -100%:
a) oferty w tym kryterium będą oceniane w odniesieniu do najniższej ceny przedstawionej przez Wykonawców,
b) oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów,
c) ocena punktowa tego kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą: P=(Cn: Cob) x 100
gdzie:
P - ilość punktów
Cn - cena najniższa
Cob - cena oferty badanej
Dokonanie oceny ofert nastąpi przez punktowanie w/w kryterium w skali 0 -100 punktów. Oferta zostanie oceniona w oparciu o iloraz najkorzystniejszej oferty do oferty ocenianej i iloczyn wagi procentowej kryterium i maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów tj. 100.
2. Jeżeli zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego oferty dodatkowej. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
3. Zamawiający wybierze ofertę, która otrzyma najwyższą liczbę punktów.
4. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
5. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet inwestycji zaplanowany na realizację przedmiotu inwestycji, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyn.
XI. ZAWIADOMIENIE O WYNIKACH POSTĘPOWANIA:
1. Zawiadomienie o wynikach postępowania zostanie upublicznione na stronie www.bip.ranizow.pl
2. Zamawiający po opublikowaniu wyników postępowania na stronie internetowej skontaktuje się z Wyłonionym Wykonawcą w celu ustalenia terminu i miejsca podpisania umowy.
4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
5. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
XIII. ZAKRES WYKLUCZENIA
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:
Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
XIV. WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem ust. 2, ust. 3, ust. 4.
2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
- wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;
- wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;
- wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
- wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
- zmiany istotnych regulacji prawnych;
- wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
- wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności.
4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych oraz Zamawiający uzyska zgodę na wydłużenie terminu realizacji inwestycji od Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
5. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3 i ust.4 nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy.
6. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3, i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności.
XV. DODATKOWE WARUNKI
1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych od dnia otwarcia ofert.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku
udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.
10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody).
12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
13. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego podpisanego przez Zamawiającego.
19. Ewentualne prace zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
20. Przyjmuje się, że pracami zamiennymi są prace ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
21. Ewentualne prace dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. ,,Warunki zmiany umowy" niniejszego zapytania ofertowego.
22. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzjelenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
23. Ewentualne prace, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu restauratorsko-konserwatorskiego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca prac dysponując opisem przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis
przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę prac czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu prace muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
24. Za prace dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości prac, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena prac przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie prace Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
26. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych prac w przypadku wystąpienia ewentualnych prac zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
27. Zapłata wynagrodzenia:
27.1. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy, w wysokości wynikającej z niniejszej umowy płatne będzie po:
1) protokolarnym odbiorze końcowym prac,
2) wystawieniu faktury / rachunku przez Wykonawcę.
27.2. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego.
28. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia:
1) Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą.
2) Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne.

Kontakt:
OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA
ks. Czesław Rzeszut- Proboszcz Parafii Tel. (17) 17 228 54 56

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.