kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Odnowienie ceglanej elewacji wieży kościoła parafialnego |
Data zamieszczenia: | 2024-03-08 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia pw. Nawiedzenia NMP w Suchej Beskidzkiej Kościelna 3 34-200 Sucha Beskidzka powiat: suski Telefon: 33 874 95 00, tel. 786 957 688 parafiannmpsucha@gmail.com |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Sucha Beskidzka |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Telefon: 33 874 95 0 |
Termin składania ofert: | 2024-04-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Parafia pw. Nawiedzenia NMP w Suchej Beskidzkiej, zaprasza do składania ofert na realizację zadania pn.: ,,Odnowienie ceglanej elewacji wieży kościoła parafialnego pw. Nawiedzenia NMP w Suchej Beskidzkiej" OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia są kompleksowe prace konserwatorskie przy ceglanych wątkach muru elewacji wieży kościoła, wykonane w terminie do 31.07.2024r . Zamówienie współfinansowane jest ze środków Rządowego Programu Ochrony Zabytków. Opis przedmiotu zamówienia: W ramach zadania przeprowadzone zostaną kompleksowe prace konserwatorskie przy elewacji wieży kościoła. W ramach zadania przeprowadzone zostaną kompleksowe prace konserwatorskie ceglanych i kamiennych wątków ścian elewacji wieży kościoła od poziomu głównego okna, tj. od poziomu dachów naw bocznych. Konieczność przeprowadzenia prac wynika ze złego stanu technicznego muru. Prace przy wątku ceglanym prowadzone będą równolegle z pracami przy pokryciu dachu i kamiennej dekoracji rzeźbiarskiej. Prace będą miały na celu zatrzymanie procesów destrukcyjnych, zachowanie tkanki historycznej przez dezynfekcję, oczyszczenie, wzmocnienie struktury materiałów, wykonanie iniekcji i wzmocnień pęknięć muru, usunięcie wadliwie wykonanych przemurowań, wykonanie napraw muru w nawiązaniu do charakteru muru historycznego (cegłą o dobranym kształcie i kolorystyce). Kolejny etap obejmował będzie przywrócenie walorów estetycznych przez uzupełnienie ubytków elementów kamiennych, cegieł i spoin, scalenie kolorystyczne zachowanych w dobrym stanie technicznym przemurowań oraz zabezpieczenie przed wpływem warunków atmosferycznych i korozji biologicznej przez wykonanie zabiegu impregnacji i hydrofobizacji. Prace konserwatorskie powinny być przeprowadzone zgodnie z Programem Prac Konserwatorskich elewacji zewnętrznych, bramy, ogrodzenia i kamiennych elementów znajdujących się w otoczeniu kościoła, ceglanych wątków ścian wnętrza, kamiennych elementów wystroju oraz żelaznej kraty między kruchtą a nawą główną kościoła Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny w Suchej Beskidzkiej, opr. mgr Małgorzata Mrzygłód- Tomasik, mgr Joanna Krzywda, Kraków luty 2016r, zatwierdzonym przez MWKZ Pozwoleniem nr 559/16 z dnia 24 05 2016r. ,,1.4.1 WĄTKI CEGLANE 1.Oczyszczenie wątku należy poprzedzić wykonaniem prób na obiekcie. Wstępnie przewiduje się oczyszczenie gorącą parą pod ciśnieniem z wstępnym, chemicznym rozmiękczeniem nawarstwień pasta z fluorkiem amonu Alkutex-Fassadenreiniger-paste f. Remmers lub metodą suchą z użyciem agregatu ,,CePe" przy odpowiednim doborze ścierniwa nie naruszającego spieku i naturalnej patyny cegły, po przeprowadzonych próbach. 2. Dokonanie przeglądu z udziałem specjalisty i zbadanie przyczyn spękanych wątków. W miejscach, gdzie będzie to konieczne wykonane zostaną wzmocnienia konstrukcyjne murów wg zaleceń i zgodnie ze sztuką. 3.Uporzadkowanie spoin, poprzedzone badaniami konserwatorskimi. Rozpoznanie stanu zachowania i zakresu spoin oryginalnych. W przypadku znacznego osłabienia zostaną wzmocnione impregnatem krzemoorganicznym KSE 300 f. Remmers lub równoważnym. Usunięcie fragmentów niesprawnego spoinowania- niewłaściwe cementowe lub późniejsze spoiny, silnie degradowane i rozwarstwione. 4.Usunięcie nawarstwień biologicznych preparatem BFA Entferner f. Remmers lub równoważnym. 5.Wzmocnienie strukturalne cegieł o uszkodzonym licu preparatem z estrem kwasu krzemowego KSE 100, 300 f. Remmers lub równoważnym. 6. Wymiana najbardziej zniszczonych cegieł tzw. licowanie/cerowanie. Wykonanie licowania/cerowania cegłą dostosowaną pod względem kolorystyki i wymiarów (murowanie na zaprawie trasowej). 7. Uzupełnienia osłabionych partii wątków: przemurowania wykonane zostaną cegłą dostosowaną pod względem wymiaru. Ew. uporządkowanie wytypowanych partii wątków pochodzących z wcześniejszych napraw, ustalenia komisyjne po oczyszczeniu. 8.Uzupełnienie mniejszych ubytków cegieł zaprawą mineralną, barwioną w masie Restauriermortel f. Remmers z dodatkiem preparatu zwiększającego przyczepność Haftfest f. Remmers. 9. Uzupełnienie ubytków spoinowania zaprawą wapienno- trasową lub zastosowanie gotowych fug trasowych firmy Tubag, podbarwione pigmentami na zadany kolor. W przypadku niewielkich uzupełnień uelastycznioną zaprawą mineralną Ecc Fugenmortel f. Remmers podbarwioną w masie. Zaprawy kładzione w cienkich warstwach mogą być modyfikowane emulsją polimerów organicznych Aida Haftfest Spezial f. Remmers, dodawaną do wody zrobowej w stosunku 1:4. 10.Scalenie kolorystyczne wątków ceglanych w miejscach trwałych przebarwień zakłócających odbiór estetyczny elewacji w tym ew. Korekta partii przemurowań z poprzednich renowacji. Zastosowanie pigmentów na spoiwie na bazie spoiw silikatowych Restauro Lazur f. Keim lub równoważnych. 11. Korekta napraw lub wymiana, uszczelnienie miejsc styku wątku ceglanego z obróbkami blacharskimi. 12. Po ustaleniach i ocenie stanu hydrofobizacja powierzchni wątku np. preparatem krzemoorganicznym Funcosil SNL lub WS f. Remmers." ,,1.4.2 KAMIENIARKA 1. Oczyszczenie powierzchni metodą dostosowaną do stanu zachowania kamienia. Proponuje się metodę oczyszczania parą wodną pod ciśnieniem, wspomaganą chemicznym działaniem preparatu Alkutex Fassadenreininger-Paste f. Remmers opartego na fluorku amonu lub metodą suchą z użyciem agregatu ,,CePe" przy odpowiednim doborze ścierniwa. W przypadku rzeźb ważne jest dokładne oczyszczenie, możliwe zastosowanie metody ablacji laserowej. Wybór metody i wytypowanych partii po wykonanych próbach. 2. Usunięcie wadliwych technologicznie i osłabionych starych kitów i spoin poprzez mechaniczne wykucie. 3. Usunięcie skrajnie zwietrzałych i rozwarstwionych fragmentów powierzchni kamienia. 4. Dokonanie przeglądu odsłoniętych metalowych kotew (montażowych) i przeprowadzenie odpowiednich działań oczyszczających i zabezpieczających metal przed dalszą korozją, zgodnie ze sztuką. 5. Dokonanie oględzin stanu zachowania poszczególnych ciosów i ostateczne ustalenie zakresu uzupełnień. 6. Lokalnie dezynfekcja powierzchni preparatem BFA Entferner f. Remmers lub Agicid f. Keim lub równoważne. 7. Lokalnie odsolenie powierzchni elementów zasolonych metodą swobodnej migracji do rozszerzonego środowiska z użyciem kompresów z bentonitu z piaskiem. 8. Wzmocnienie strukturalne osłabionego kamienia spoiwem krzemoorganicznym KSE 100, 300 f. Remmers lub równoważne metodą wielokrotnego powlekania, celem uzyskania jak najgłębszej penetracji impregnat (powinno się pozostawić do pełnego związania na okres dwóch tygodni). 9. Sklejenie spękań kamienia dwuskładnikową, epoksydową żywicą iniekcyjną Injektionsharz 100 f. Remmers lub równoważną. 10. Demontaż i ponowne prawidłowe osadzenie ciosów ruchomych, obluzowanych. Wyczyszczenie muru i zalicowanie szprycem cementowym, montaż ciosów z zastosowaniem kotew stalowych oraz kleju montażowego np. prod. Ceresit CX5, zaprawa mineralna firmy Mapei P9 lub równoważne. 11. Rekonstrukcja poważnie zniszczonych lub brakujących elementów (wg analogii) i ich montaż. Zastosowanie piaskowca o podobnej barwie, z tego samego rodzaju piaskowca. 12. Uzupełnienie większych ubytków kamienia taszlami z tego samego rodzaju piaskowca o zbliżonej kolorystyce. Montaż większych wstawek na stelażu- drutu/prętów nierdzewnych wklejonych na spoiwie poliestrowym Hy Hilti lub równoważne. 13. Uzupełnienie mniejszych ubytków kamienia kitem wapienno-piaskowym z dodatkiem białego cementu i pigmentów mineralnych lub gotową masą mineralną do uzupełnień piaskowców Funcosil Restauriermortel f. Remmers lub równoważne. 14. W miejscach, gdzie na skutek procesów destrukcyjnych nastąpiła całkowita utrata lica kamiennego, proponuje się, w miarę możliwości ponowne opracowanie kamieniarskie powierzchni, zgodnie z fakturą, uzupełnienia kitami wykonując tylko w tych miejscach, gdzie jest to konieczne. 15. Uzupełnienie spoinowania gotową, uelastycznioną masą mineralną Fugenmortel ECC f. Remmers lub zaprawą tradycyjną z dodatkiem wapna trasowego (piasek, wapno, dodatek cementu białego portlandzkiego 250 + pigmenty). 16. Ewentualne scalenie kolorystyczne przebarwień kamienia na uzupełnieniach na spoiwie silikonowym Historic Lasur f. Remmers lub silikatowym Restauro-Lasur f Keim. 17. Hydrofobizacja wytypowanych partii kamienia preparatem Funcosil WS lub Funkosil SL f. Remmers lub równoważne. 18. Wykonanie ochraniających kamień ofasowań z blachy miedzianej na górnej powierzchni nakryw kamiennych." s. 33-34. Wykonawca udzieli pełnej gwarancji jakości wykonanych prac oraz rękojmi za wady na okres 60 miesięcy. Dokument nr: ISP.041.12.3.2023 Składanie ofert: Ofertę można (według wyboru wykonawcy): ? złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego - Kancelaria Parafii Nawiedzenia NMP w Suchej Beskidzkiej, ul Kościelna 3- w godz.ch 18.30-19.00 ? przesłać pocztą elektroniczną (jako skany podpisanych dokumentów lub w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) na adres: parafiannmpsucha@gmail.com TERMIN SKŁADANIA ofert upływa 08.04.2024 Miejsce i termin realizacji: Realizacja: Miejscem wykonania przedmiotu zamówienia jest kościół pw. Nawiedzenia NMP w Suchej Beskidzkiej, Ul. Kościelna 3 34-200 Sucha Beskidzka. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia pod wskazanym adresem w terminie do 31.07 2024r. Wymagania: Warunki udziału w postępowaniu Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zostanie wykluczony Wykonawca, w stosunku, do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835) tj.: ? Wykonawca wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; ? Wykonawca, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy; ? Wykonawca, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wraz z ofertą oświadczenia według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego OPZ. Weryfikacji braku zaistnienia ww. podstaw wykluczenia Zamawiający może dokonać za pomocą wszelkich dostępnych środków. Termin i sposób składania ofert Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego OPZ lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Niepodanie wszystkich wymaganych informacji może skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z treścią zapytania. Dopuszcza się składanie ofert częściowych. Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument (dokumenty) potwierdzający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy chyba, że wynika to ogólnodostępnych rejestrów (KRS, CEIDG) Przesłanki odrzucenia oferty Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: 1. jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego (OPZ), 2. została złożona przez Wykonawcę, który podlega wykluczeniu z postępowania, 3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 4. zawiera rażąco niską cenę do przedmiotu zamówienia, 5. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. W toku postępowania Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści oferty. Opis sposobu obliczenia ceny oferty Wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy i obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zadania objętego przedmiotem zamówienia, a w przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej również wszelkie należności z tytułu podatków oraz składek ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego zarówno po stronie Zamawiającego, jak i Wykonawcy. Cena określona w ofercie będzie rozumiana jako wynagrodzenie ryczałtowe za realizację przedmiotu zamówienia i nie podlega waloryzacji. Zamawiający zwraca uwagę, że zgodnie z art. 632 §1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.) ,,jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac". Wykonawca jest zobowiązany skalkulować cenę ofertową brutto za wykonanie zamówienia tak, aby obejmowała wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia, warunki stawiane przez Zamawiającego oraz wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: ? koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, ? formę wynagrodzenia ryczałtowego, ? koszty świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia, ? koszty wykonania zobowiązań na warunkach określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym, w tym umowy, ? w przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej również wszelkie należności z tytułu podatków oraz składek ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego zarówno po stronie Zamawiającego, jak i Wykonawcy. Wynagrodzenie będzie płatne jednorazowo. Płatność zostanie dokonana przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. Szczegółowe zasady rozliczania i zapłaty wynagrodzenia zostaną ustalone w umowie, której wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszego OPZ. Kryterium oceny ofert Ocenie zostanie poddana cena oferty brutto za realizację przedmiotu zamówienia obliczona przez wykonawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Maksymalna liczba punktów wynosi 100,00. Uzyskana liczba punktów (Lp) zaokrąglana będzie do drugiego miejsca po przecinku. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następującej zasady: najniższa zaproponowana cena ofertowa brutto LP = ----------------------------------------------- x 100 badana cena ofertowa brutto Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. Uwagi: Klauzula informacyjna dot. ochrony danych osobowych Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że: ? administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka, Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka; ? inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta Sucha Beskidzka jest Pan Zbigniew Maryon, tel. +48 (33) 874-95-00, e-mail: iod@sucha-beskidzka.pl; ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z zawarciem i realizacją umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), ? odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy powierzenia danych osobowych; ? Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, w jakim je pozyskano, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa (np. przepisów dot. archiwizacji dokumentów); ? podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkowe. W przypadku niepodania danych nie byłoby możliwe zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego; ? w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; ? posiada Pani/Pan: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; ? nie przysługuje Pani/Panu: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO |
© eurobudowa.pl 2004-2024