Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Remont zabytkowego kościoła cmentarnego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Remont zabytkowego kościoła cmentarnego

Data zamieszczenia: 2024-03-08
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. WNMP w Sokołach
ul. Kościelna 1
18-218 Sokoły
powiat: wysokomazowiecki
Telefon: 503 068 100
krystian.urbanek92@gmail.com
Województwo: podlaskie
Miasto: Sokoły
Wadium: ---
Nr telefonu: Telefon: 503 068 100
Termin składania ofert: 2024-04-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
II. Opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest remont zabytkowego kościoła cmentarnego
p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego w Sokołach wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A-62 prowadzonego przez Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku.
Zamówienie obejmuje wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich oraz robót budowlanych:
- rozebranie obicia ścian drewnianych z dwóch warstw desek
- czyszczenie strumieniowo ścierne konstrukcji ścian zewnętrznych po rozebraniu szalówki
- odgrzybianie konstrukcji drewnianych kościoła
- impregnację ogniochronną konstrukcji drewnianych kościoła
- miejscową wymianę elementów konstrukcyjnych ścian drewnianych kościoła
- wymianę gzymsów drewnianych na kościele
- wykonanie oszalowania ścian kościoła z desek modrzewiowych wraz z wykonaniem konstrukcji nośnej pod szalówkę
- wymianę desek czołowych, okapowych, opasek okiennych i drzwiowych
- naprawę istniejącej stolarki drzwiowej i okiennej wraz z pomalowaniem
- wymianę rynien i rur spustowych na rynny i rury z blachy miedzianej
- wymianę obróbek blacharskich na obróbki z blachy miedzianej
- wykonanie konserwacji pokrycia dachu z blachy miedzianej wraz z naprawą
- konserwacje krzyży na kościele
- lakierowanie szalówki zewnętrznej kościoła.
Szczegółowy opis całego przedmiotu zamówienia zawierają:
- dokumentacja projektowa,
- przedmiar robót,
- specyfikacja technicznego wykonania i odbioru robót.
Dokumentacja ta jest dostępna na stronie internetowej prowadzonego postępowania.

Zadanie będzie realizowane w dwóch etapach zgodnie z harmonogramem rzeczowym stanowiącym załącznik nr 8 do zapytania ofertowego.
Uwaga:
Zakres robót do wykonania należy przyjąć z załączonego przedmiaru robót.
Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia, bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta.
Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do pracy przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac. Weryfikacja dopuszczenia przedstawionych materiałów oraz ew. zamienników dokonana zostanie przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca zastosowania materiałów konkretnych producentów, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia.
Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi odnośnymi przepisami prawa (prawo budowlane, prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie Zamawiającego leży wyłącznie ustanowienie inspektora nadzoru oraz wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie z prawem nie mogą być wykonywane przez inny podmiot.
2. Inwestycja dofinansowana jest z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
na podstawie uzyskanej przez Gminę Sokoły, Ul. Rynek Mickiewicza 10, 18-218 Sokoły wstępnej promesy nr RPOZ/2022/10425/PolskiLad. Promesa stanowi załącznik nr 6 do niniejszego zapytania ofertowego.
3. Lokalizacja obiektu: działka nr 56/1 obręb Sokoły ,,S".
4. Pozycja we Wspólnym Słowniku Zamówień:
Kody CPV
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
5. Wskazane jest, aby Wykonawca zapoznał się z miejscem wykonywania robót, jego otoczeniem i pozyskał dla siebie oraz na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie informacje, które są niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty i przydatne do wyceny prac. Błędna kalkulacja ceny lub pominięcie elementów niezbędnych do wykonania umowy zgodnie z dokumentacją dotyczącą postępowania, wyklucza możliwość roszczeń Wykonawcy z tego tytułu. Koszt wizji ponosi Wykonawca.
6. Wymaga się udzielenia co najmniej 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty.
7. Wykonawca winien we własnym zakresie i na własny koszt (w ramach oferowanej ceny):
a) przygotować teren pod budowę;
b) zabezpieczyć teren budowy przed dostępem osób trzecich;
c) rozwiązać kwestię poboru wody i energii elektrycznej (w razie potrzeby);
d) uporządkować teren po zakończeniu budowy;
e) ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej;
f) użyć wszystkich dostępnych środków, aby podczas robót nie doszło do uszkodzenia istniejących pomników na cmetarzu parafilanym;
g) dostarczyć Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą dokumenty niezbędne do zgłoszenia etapu prac remontowych w 2 egz. oddzielnej dokumentacji;
h) powstałe w trakcie prac nienadające się do ponownego użycia materiały budowlane Wykonawca robót jest zobowiązany zagospodarować we własnym zakresie i na własny koszt;
i) ponieść wszystkie pozostałe koszty wynikające ze specyfiki realizowanej inwestycji i wymagań specyfikacji.
Czynności określone w ppkt. 7 Wykonawca wykona w ramach umowy i wynagrodzenia określonego w umowie.
8. Odbiór robót (częściowy i ostateczny) dokonywany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego, przedstawiciela Gminy Sokoły, przedstawiciela Konserwatora Zabytków oraz przy udziale Wykonawcy.
9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
11. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom.
W przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby lub doświadczenie innego podmiotu, w celu wykazania spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu:
a) podmiot ten nie może podlegać wykluczeniu z niniejszego postępowania,
b) podmiot ten powinien spełniać warunku udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby,
c) Wykonawca zobligowany jest do przedstawienia oświadczenia (zobowiązania) tego podmiotu, o treści określonej w załączniku nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
13. Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa zobowiązany jest w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy do przedłożenia Zamawiającemu kosztorysu opracowanego metodą kalkulacji uproszczonej oraz harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego, uwzględniającego wykonanie wszystkich robót objętych przedmiotem zamówienia. Harmonogram będzie zawierał wszelkie koszty składające się na cenę oferty, niezbędne do zrealizowania zamówienia, z ich podziałem na poszczególne elementy, które mogą stanowić osobny element odbioru częściowego, z uwzględnieniem terminów realizacji każdego z tych elementów.

CPV: 45453000-7, 45400000-1

Otwarcie ofert: 4. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w Kancelarii Parafii Rzymskokatolickiej w Sokołach w dniu 10.04.2024 r. o godz. 1000.

Składanie ofert:
XI. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
1. TERMIN SKŁADANIA ofert - do dnia 10.04.2024 do godz. 945.
2. Złożenie oferty: w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
3. Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego - Parafia Rzymskokatolicka pw. WNMP w Sokołach, Ul. Kościelna 1, 18-218 Sokoły
Liczy się dzień i godz. wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.

Miejsce i termin realizacji:
III. Termin wykonania zamówienia

Termin realizacji zamówienia: do 15 miesięcy od dnia podpisania umowy, w tym
etap I do 7 miesięcy od dnia podpisania umowy, etap II do 15 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: po uzyskaniu Promesy, zgodnie z § 8 załącznika do uchwały nr 232/2023 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. - szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Planowany termin rozpoczęcia robót - po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą/Wykonawcami.
Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach projektu umowy.

Wymagania:
IV. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy

Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa, której projekt stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego.

V. Sposób i miejsce publikacji zamówienia

Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Parafii Rzymskokatolickiej pw. WNMP w Sokołach https://www.parafiasokoly.pl/ oraz
na stronie internetowej Urzedu Gminy Sokoły https://www.sokoly.pl/.
VII. Tryb udzielania zamówienia

1. Niniejsze postępowanie zakupowe, mające na celu wyłonienie wykonawcy lub wykonawców całego zadania inwestycyjnego prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, zgodnie z § 7 i 8 załącznika do uchwały nr 232/2023 Rady Ministrów
z dnia 23 listopada 2022 r. - szczegółowe zasady i tryb udzielania dofinansowania
z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków I z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605), z uwagi na niespełnienie kryterium, o którym mowa w art. 6 pkt 2 tej ustawy.
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(Dz.U. z 2023 r. poz. 17610) i Ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane
(Dz.U. z 2023 r. poz.682, z późn. zm.)
VIII. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - nie dotyczy,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca winien wykazać się posiadaniem informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość, tj. co najmniej 500.000,00 zł posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem oraz posiadaniem dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500.000,00 zł.
d) zdolności technicznej lub zawodowej
W celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwie roboty związane z budową lub przebudową lub rozbudową lub remontem obiektu zabytkowego o wartości minimum 600.000,00 zł, w tym co najmniej jedna robotę związaną z obiektem zabytkowym drewnianym wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania, podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (załącznik nr 2 zapytania ofertowego).
W przypadku robót, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót (w przypadku robót rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN).
Ponadto Wykonawca winien wykazać, że do wykonania zamówienia skieruje osobę posiadającą niżej wymienione kwalifikacje i doświadczenie:
- osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej posiadajacą co najmniej 5 letni staż pracy na stanowisku kierownika budowy i posiadającą kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie
z wymogami art. 37 c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.) oraz Rozporzadzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz.U. 2018 poz. 1609).
Wykonawca winien wykazać, że kierownik budowy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie prowadził jedną robotę związaną z budową lub przebudową lub rozbudową lub remontem obiektu zabytkowego o wartości minimum 600.000,00 zł (załącznik nr 3
do zapytania ofertowego).
Kierownik budowy winien legitymować się aktualnym zaświadczeniem z Izby Inżynierów Budownictwa.

UWAGA:
Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

IX. Dokumenty, które Wykonawcy muszą złożyć składając ofertę
1. Formularz ofertowy, zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego.
2. Wykaz wykonywanych robót budowlanych wraz z referencjami spełniających wymagania określone w zapytaniu ofertowym - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
3. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, spełniających wymagania określone w zapytaniu ofertowym - załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
4. Zobowiązanie do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 4 do zapytania ofertowego.
5. Kopia polisy ubezpieczenia OC działalności gospodarczej.
6. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości wymaganej przez Zamawiającego.
X. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.
3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium cena - 100%, zgodnie z poniższym wyjaśnieniem.
Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przedstawionymi kryteriami wg wzoru:
Cena ryczałtowa brutto - 100% = 100,00 pkt.
X= (cena min/cena oferowana) x 100,00
4. Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez Wykonawców w zakresie kryterium ceny. Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę punktów. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna.
5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
6. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Zamawiającego https://www.parafiasokoly.pl/ oraz Gminy Sokoły https://www.sokoly.pl/.
7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet inwestycji zaplanowany na realizację inwestycji, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny.
5. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
- nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte;
- cenach lub kosztach zawartych w ofertach.
6. Zalecenia dotyczące opakowania i oznakowania ofert
a) Oferty składane są w jednym egzemplarzu, w nieprzejrzystej i zamkniętej kopercie lub opakowaniu.
b) Koperta winna być zaadresowana na adres:

Parafia Rzymskokatolicka pw. WNMP w Sokołach
ul. Kościelna 1
18-218 Sokoły

oraz opisana w następujący sposób:
,,OFERTA ZAPYTANIE OFERTOWE PN:
,,Remont zabytkowego kościoła cmentarnego
p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego w Sokołach""
i opatrzona nazwą i adresem Wykonawcy wraz z numerami telefonów (dopuszcza się odcisk pieczęci z nazwą i adresem Wykonawcy). Na kopercie należy ponadto dopisać:
,,Nie otwierać przed dniem 10.04.2024 r. przed godz. 10.00"
c) Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z w/w opisem ponosi wykonawca.
d) Wykonawca ponosi również skutki nie wpłynięcia oferty w wyznaczonym terminie w przypadku jej złożenia za pośrednictwem poczty lub kuriera.
6. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
7. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert.
XII. ZAKRES WYKLUCZENIA
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo
z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie:
Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

XIII. WARUNKI ZMIANY UMOWY
1. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów:
a) wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia;
b) wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji;
c) wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy;
d) wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej;
e) zmiany istotnych regulacji prawnych;
f) wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę;
g) wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 1, w sytuacjach niezależnych od Wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagają dodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności.
3. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych oraz Zamawiający uzyska zgodę na wydłużenie terminu realizacji inwestycji od Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
4. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 1, ust. 2 i ust. 3 nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy.
5. Zmiany umowy wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności.

XIV. DODATKOWE WARUNKI
1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych.
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
7. Zamawiający może żądać od oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin.
W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji.
9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę.
10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy, oryginalność projektu Wykonawcy (a także przedstawione dowody).
12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
13. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie.
15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w zapytaniu ofertowym, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów.
16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą,
a termin zakończenia robót uważa się datę zgłoszenia Zamawiającemu zakończenia robót wraz z niezbędnymi dokumentami.
19. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
20. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą Zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
21. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. ,,Warunki zmiany umowy" niniejszego zapytania ofertowego.
22. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć,
z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego
i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
23. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym
z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego
i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opisem przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania, mimo że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
24. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności, które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
25. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.

XV. Zaplata wynagrodzenia - na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załcznik nr 5 do zapytania ofertowego.

Uwagi:
XVI. Przetwarzanie danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka pw. WNMP w Sokołach, ul. Kościelna 1, 18-218 Sokoły, w imieniu której działa Proboszcz Parafii.
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zapytania ofertowego oraz na podstawie art. 6 ust 1 lit b RODO w celu podejmowania działań zmierzających do zawarcia umowy i w celu realizacji zawartej w Wykonawcą umowy.
3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres prowadzenia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji.
5. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
6. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane;
7. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9) Na podstawie art. 14 RODO powyższa informacja dotyczy również osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem
i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu.

Kontakt:
VI. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z Wykonawcami

Osobami uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami są:
1. Ks. Zdzisław Dylnicki - Proboszcz Parafii Rzymskokatolickiej pw. WNMP w Sokołach,
tel. 503068100
2. Pan Sławomir Daniszewski - Inspektor nadzoru, tel. 507164565

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.