łódzkie (Łódź)
lubelskie (Lublin)
łódzkie (Łódź)
pomorskie (Rumia)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie robót budowlanych |
Data zamieszczenia: | 2024-03-11 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka p. w. św. Michała Archanioła w Turowie z siedzibą w Gardynach Gardyny 12 14-120 Dąbrówno powiat: ostródzki tel. (89) 647-40-87 wew. 29 zamowienia@dabrowno.pl https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamowienia/28852c70-6cf8-4533-9d9c-c8f800cc81d3/pliki |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Dąbrówno |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (89) 647-40-87 |
Termin składania ofert: | 2024-04-12 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
I. TYTUŁ ZAMÓWIENIA Wykonanie robót budowlanych dotyczących zadania pn. ,,Renowacja dachu budynku kościoła w Gardynach" dofinansowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nr promesy wstępnej RPOZ/2022/2493/PolskiLad. VI. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem inwestycji jest renowacja dachu oraz podbicia z boazerii budynku kościoła wybudowanego ok. 1720 w. (odbudowany w 1989 r.), wpisanego do rejestru zabytków 29.07.1968 r. decyzją nr A-1037. Właścicielem obiektu jest Parafia Rzymskokatolicka p.w. Michała Archanioła w Turowie z/s w Gardynach. Zakres prac: 1) rozbiórka dachu kościoła, 2) przegląd stanu zachowania więźby (w razie konieczności wykonanie wzmocnienia oraz wymiana skorodowanych elementów bądź wykonanie nowej więźby), 3) pokrycie dachu dachówką esówką, w kolorze naturalnej ceramiki, nieszkliwionej, 4) wykonanie nowych obróbek blacharskich, 5) wykonanie drzwi rewizyjnych z części wieży do części hali kościoła, 6) zdemontowanie istniejącej podsufitki z boazerii. Zamawiający posiada decyzję Starosty Ostródzkiego nr 823/2021 z dnia 06.12.2021 r. i pozwolenie WKZ znak WUOZ-ELBLĄG.5142.203.2021.jd z dnia 29.10.2021 r.. Szczegółowy opis zamówienia został określony w projekcie architektoniczno- budowlanym stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. Lokalizacja obiektu: Gardyny, 14-120 Dąbrówno, działka nr 40, obręb 0005 Gardyny, gmina Dąbrówno. 1. Okres gwarancji. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem. 2. Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem, celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia wizji lokalnej prosimy o kontakt z Zamawiającym pod wskazanym danymi w dziale III. Oferta Wykonawcy, który nie odbędzie obowiązkowej wizji zostanie odrzucona. Z przeprowadzonej wizji Zamawiający sporządzi notatkę, którą Wykonawca będzie zobowiązany załączyć do oferty w celu potwierdzenia jej odbycia. 3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4. Zamawiający dopuszcza powierzenie części zamówienia podwykonawcom. Powierzenie całości zamówienia podwykonawcom jest niedopuszczalne. Zamawiający wymaga osobistego wykonania przez Wykonawcę prac restauratorskich i renowacyjnych. Powierzenie wykonania prac restauratorskich i renowacyjnych podwykonawcy wymagać będzie uprzedniego wykazania, że posiada on niezbędną wiedzę i doświadczenie niezbędne do ich realizacji, które zostały określone w rozdziale IX ust. 1 pkt 2 lit. a niniejszego zapytania ofertowego. CPV: 45261900-3, 45261210-9, 45422000-1, 45210000-2, 45261000-4 Dokument nr: 1/2024 Składanie ofert: XII. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT 1. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w terminie do dnia 12.04.2024 r., do godz. 12:00. 2. Wykonawca składa ofertę w formie elektronicznej (do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej(opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) wyłącznie za pośrednictwem Portalu pod adresem: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-dabrowno. Bezpośredni link do postępowania: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamowienia/28852c70-6cf8-4533-9d9c-c8f800cc81d3 Miejsce i termin realizacji: VII. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Planowany termin zakończenia realizacji zamówienia ustala się na dzień 31.10.2024 r. VIII. MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Miejscowość Gardyny, 14-120 Dąbrówno. Wymagania: IV. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Wnioskodawcy: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina- dabrowno Bezpośredni link do postępowania: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamowienia/28852c70-6cf8-4533-9d9c-c8f800cc81d3 V. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.). 3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO zamieszczonej we wzorze umowy. 4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). IX. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 372 000,00 zł, 2) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli: a) Wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, jedną robotę budowlaną, polegającą na remoncie, w tym renowacji, budynku objętego ochroną konserwatorską, której wartość brutto wyniosła co najmniej 200 000,00 zł oraz potwierdzi, że te roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty. Zamawiający nie wyraża zgody na sumowanie kilku zamówień w celu wykazania spełnienia niniejszego warunku. b) Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: - co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy - osoba posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i/lub architektonicznej bez ograniczeń uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (budynek wpisany do rejestru zabytków). Uwaga: Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12 a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r.o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania: 1) na postawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Powyższy zakaz dotyczy również podwykonawców, dostawców lub podmiotów, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10% wartości zamówienia, 2) w związku z powiązaniami osobowymi i kapitałowymi z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty, 2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, 3) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy,4) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem. 4. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda załączenia do oferty: 1) oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia z postępowania na postawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Powyższe oświadczenie dotyczy również podwykonawców, dostawców lub podmiotów, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10% wartości zamówienia, 2) oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym. 5. Zamawiający przewiduje możliwość wezwania do złożenia lub uzupełnienia dokumentów określonych w ust. 3 i 4 w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym niż 2 dni robocze od przesłania wezwania. 6. Niezłożenie dokumentów wraz z ofertą oraz ich nieuzupełnienie w związku wezwaniem, o którym mowa w ust. 5, lub złożenie dokumentów które nie będą potwierdzały spełniania warunków udziału w postępowaniu i/lub braku podstaw wykluczenia z postępowania, spowoduje odrzucenie oferty. X. MINIMALNY ZAKRES OFERTY 1. Oferta powinna być złożona zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Załącznik nr 1 zawiera również wzory oświadczeń, o których mowa w rozdziale IX ust. 3 i 4. 2. Ofertę należy sporządzić w formie elektronicznej i podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób uprawnionej/ych do reprezentacji poszczególnych wykonawców. XI. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI 1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia. 2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które: 1) zostały złożone w terminie, 2) są zgodne z przedmiotem zamówienia, 3) spełniają warunki udziału w postępowaniu, 4) Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania 3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium cena - 100%, zgodnie z poniższym wyjaśnieniem. Punktacja oraz waga procentowa kryteriów oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji: cena: 100%Ocenie podlega cena brutto danej oferty. Maksymalna punktacja dla danej oferty z najniższą ceną brutto to 100 pkt. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przedstawionymi kryteriami wg wzoru: C=(Cn/Cb)x100 gdzie: C - ilość punktów uzyskanych przez ocenianą (badaną) ofertę w zakresie kryterium Cena (C), Cn - najniższa cena oferty brutto spośród wszystkich ofert podlegających ocenie, Cb - cena oferty brutto oferty ocenianej (badanej), przy czym w zakresie kryterium Cena (C), do porównania i oceny ofert brana będzie cena oferty brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Oferty. Im niższa cena oferty, tym większa liczba uzyskanych w tym kryterium punktów. 4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna. 5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert. 6. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej: https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamowienia/28852c70-6cf8-4533-9d9c-c8f800cc81d3 7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej. Z Wykonawcami dopuszczalne jest prowadzenie negocjacji w zakresie ceny przedstawionej w ofercie. Negocjacje mogą być prowadzone z Wykonawcami w kolejności przyznanej punktacji, jeżeli negocjacje z Wykonawcą, którego oferta zostanie oceniona najwyżej nie przyniosą efektu w postaci wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej i zawarciu umowy o udzielenie zamówienia. Zamawiający nie jest zobowiązany do prowadzenia negocjacji. Decyzję w tym zakresie podejmuje wyłącznie Zamawiający. 8. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny. 3. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu wykonania czynności związanych ze złożeniem oferty w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej znajdują się w ,,Instrukcji użytkownika Portalu - wykonawcy" zamieszczonej pod adresem: https://sidaspzp.pl/wp-content/uploads/2020/07/Madkom_PZP_wykonawca_1.3.pdf 4. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 5. Zamawiający odrzuci ofertę złożoną po terminie składania ofert. 6. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę poprzez użycie przycisku ,,WYCOFAJ OFERTĘ" w zakładce ,,MOJE PLIKI". Zmiana oferty następuje poprzez wycofanie pierwotnej oferty oraz złożenie nowej oferty - z uwagi na zaszyfrowaną ofertę nie ma możliwości edycji złożonej oferty. 7. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może wycofać złożonej oferty. 8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: zamowienia@dabrowno.pl Niedopuszczalne jest składanie ofert w inny sposób niż wskazany w ust. 2. Oferty złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej nie będą rozpatrywane. 9. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia, tj. rejestrując się bezpłatnie lub w przypadku posiadania konta w Portalu, logując się, akceptuje warunki korzystania z Portalu określone w regulaminie dostępnym pod adresem: https://app.sidaspzp.pl/static/media/regulamin-SIDAS-PZP.1353d0f3b6aaf676dd38.pdf oraz uznaje go za wiążący. 10. Obowiązkiem Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu jest śledzenie Portalu oraz poczty elektronicznej, której adres wskazał w ofercie. 11. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania oraz odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz innych informacji przekazywanych przy użyciu Portalu opisane zostały w regulaminie dostępnym pod adresem: https://app.sidaspzp.pl/static/media/regulamin-SIDAS-PZP.1353d0f3b6aaf676dd38.pdf oraz w Instrukcji korzystania z Portalu dostępnej na stronie https://sidaspzp.pl/wpcontent/uploads/2020/07/Madkom_PZP_wykonawca_1.3.pdf 9. W celu korzystania z systemu Portal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Portalu, tj.: 1) Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne: a) dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 MB/s; b) komputer klacy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć ram min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 - lub ich nowsze wersje; c) zainstalowana przeglądarka internetowa w najnowszych wersjach: Firefox, Chrome, Opera; d) włączona obsługa JavaScript;e) zainstalowany program do obsługi formatów .pdf, np. Acrobat Reader lub inny; 2) Dopuszczalne formaty przesłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB to: .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7Z, .eml, .msg; 3) Informacja odnośnie kodowania i czasu odbioru danych: a) plik oferty wraz z załącznikami dodany z poziomu zakładki ,,Moja oferta" przez Wykonawcę na Portalu i zapisany, nie jest widoczny dla Zamawiającego, ponieważ w systemie widnieje jako plik zaszyfrowany. Możliwość otwarcia pliku dostępna jest dopiero po upływie terminu składania ofert; b) jako czas złożenia oferty poprzez Portal przyjmuje się moment otrzymania żądania przez serwer Portalu po kliknięciu w opcję ,,Złóż ofertę". Czas jest prezentowany w (hh:mm:ss) zgodnie ze strefą czasową ustawioną na komputerze Wykonawcy. 4) Czas serwera Portalu jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar. 12. Zamawiający informuje, że będzie zobowiązany udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące wyjaśnienia treści Zapytania ofertowego o ile wpłyną one do Zamawiającego nie później niż do dnia 05.04.2024 r. Odpowiedzi zostaną udzielone niezwłocznie, nie później niż do dnia 09.04.2024 r. XIII. WZÓR UMOWY Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do zapytania ofertowego. XIV. DODATKOWE WARUNKI 1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych. 2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta. 3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty. 4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny. 7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądźuzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty (dotyczy również wyjaśnienia rażąco niskiej ceny). 8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz braku udowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji. 9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem. 10. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego. 11. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy. 12. Podana cena w ofercie musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie. 13. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Zapytaniu, w tym wynikające ze wzoru umowy, opisu przedmiotu zamówienia, jego zakresu, przeprowadzonej wizji lokalnej, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów. 14. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia. 15. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego. 16. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opisem przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej. 17. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, niż to wynika z kosztorysu ofertowego opracowanego na podstawie opisuprzedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej. Kontakt: III. OSOBA DO KONTAKTU: Krystian Chyliński tel. (89) 647-40-87 wew. 29 email: zamowienia@dabrowno.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024