Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Remont zabytkowego kościoła filialnego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Remont zabytkowego kościoła filialnego

Data zamieszczenia: 2024-03-12
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Stanisława BM w Klępiczu
Klępicz 25 A
74-503 MORYŃ
powiat: gryfiński
tel. 91 414 68 70
parafiaklepicz@wp.pl
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: MORYŃ
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 91 414 68 70
Termin składania ofert: 2024-04-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Tytuł zamówienia:,,Wykonanie pozwolenia na budowę oraz I etap remontu zabytkowego kościoła filialnego pw. Matki Bożej Królowej Korony Polskiej w Żelichowie, gmina Cedynia" dofinansowanego z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nr
RPOZ/2022/2585/PolskiLad

Cel zamówienia: Powyższe zadanie jest konieczne do wykonania z uwagi na zły stan techniczny i postępującą destrukcję zabytku. W celu uratowania obiektu przed dalszą dewastacją należy niezwłocznie przystąpić do remontu wieży i murowanego z kamienia korpusu kościoła.

Miejsce położenia zabytku: Żelichów, dz. nr 133 obr. Żelichów, 74-520 Cedynia gm. Cedynia, powiat gryfiński.
Obiekt został wpisany do rejestru zabytków pod numerem A-992

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot zamówienia prowadzony jest w formule ,,zaprojektuj i wybuduj", obejmuje opracowanie projektu budowlanego z programem prac konserwatorskim i wykonanie pierwszego etapu remontu oraz prac konserwatorskich w ramach inwestycji pn.: Wykonanie pozwolenia na budowę oraz I etap remontu zabytkowego kościoła filialnego pw. Matki Bożej Królowej Korony Polskiej w Żelichowie, gmina Cedynia.
1.1. Wykonanie projektu budowlanego wraz z programem prac konserwatorskich
Zakres prac jaki został przewidziany w dokumentacji:
- konserwacja konstrukcji drewnianej wieży;
- remont i konserwacja elewacji drewnianej i ceglanej wieży;
- remont konstrukcji dachu wieży z wymianą pokrycia dachowego;
- remont wnętrza wieży w tym belek stropowych i podłóg;
- wykonanie wentylacji w stropie nawy głównej;
- wymiana podłogi drewnianej na chórze;
- naprawa i remont elewacji kamiennej korpusu kościoła;
- naprawa instalacji odgromowej.
W zakresie jest także uzyskanie stosownych pozwoleń wymaganych prawem na prowadzenie prac.

1.2. W ramach zadania planuje się wykonać I etap obejmujący następujący zakres:
- konserwacja konstrukcji drewnianej wieży - usztywnienie połączeń ciesielskich, oczyszczanie elementów drewnianych, odgrzybianie, impregnacja bali i krawędziaków metodą dwukrotnego smarowania preparatami biobójczymi i podnoszącymi stopień odporności ogniowej;
- remont i konserwacja elewacji drewnianej i ceglanej wieży - odgrzybianie muru, usunięcie luźnego materiału z elewacji wieży, zabezpieczeni i naprawa murów ceglanych, oczyszczenie całej elewacji, uzupełnienie ubytków ceglanych i spoin, hydrofobizacja muru, rusztowanie, wykonanie i montaż obróbek blacharskich z blachy cynkowej, rozebranie deskowania ścian z desek na styk, wymiana odeskowania, oczyszczanie powierzchni elementów drewnianych z usunięciem warstwy zagrzybionej przy zastosowaniu szczotek stalowych, odgrzybianie bali krawędziaków metodą opryskiwania, impregnacja bali i krawędziaków metodą dwukrotnego smarowania preparatami biobójczymi i podnoszącymi stopień odporności ogniowej;
- remont wnętrza wieży w tym belek stropowych i podłóg - Stemplowanie zagrożonych ścian konstrukcją z krawędziaków, rozebranie podłóg ślepych, wykonanie w robocie ciesielskiej uzupełnień ubytków lub naprawa części zniszczonych, wykonanie podłogi z desek nieobrzynanych, rozebranie stemplowania zagrożonych ścian;
- naprawa i remont elewacji kamiennej korpusu kościoła - usunięcie luźnego materiału z elewacji wieży, zabezpieczeni i naprawa murów kamiennych, zszycie pęknięć i rys z klamrowaniem, oczyszczenie całej elewacji, uzupełnienie ubytków kamiennych i spoin, uzupełnienie tynków, hydrofobizacja muru, rusztowanie.

1.3 Aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku:
Powyższe zadanie jest konieczne do wykonania z uwagi na zły stan techniczny i postępującą destrukcję zabytku. W celu uratowania obiektu przed dalszą dewastacją należy niezwłocznie przystąpić do remontu wieży i murowanego z kamienia korpusu kościoła. Konstrukcja drewnianej wieży jest zniszczona z silnie występującą próchnicą i infekcją grzybową drewna. Od strony wewnętrznej zaobserwowano zsinienie i czarnienie drewna co przesądza o daleko posuniętej korozji biologicznej. Ponadto deski znajdujące się bezpośrednio pod blachą nie są chronione przed bezpośrednim kontaktem z pokryciem blaszanym. Podczas kondensacji pary wodnej cała zgromadzona wilgoć wchłania się do wnętrza drewna co stanowi podstawę do rozwoju wszelkiej biologii. Obserwacja i przegląd obiektu wskazuje na bardo rozległy proces zagrzybienia wnętrza wieży w tym także konstrukcji dachowej wieży oraz konstrukcji wewnętrznej stanowiącej podstawę do dzwonów i komunikacji wewnątrz wieży.
Elewacja kamienna w całym budynku wykazuje znaczne zużycie i miejscowe braki spoin a także pojedyncze ubytki budulca. Ponadto partia przyziemia jest dość mocno zainfekowana glonami, co świadczy o zawilgoceniu muru. Na murze od strony wewnętrznej i zewnętrznej pojawiło się kilka dość groźnie wyglądających pęknięć pionowych i pionowo-ukośnych przebiegających przez całą wysokość elewacji.
Obiekt nie posiada prawidłowo wykonanej instalacji odgromowej, a istniejące uziomy są bardzo mocno zużyte.

1.3 Dane o zabytku
Kościół pochodzi z 2 poł. XIII w., z kostki granitowej, salowy, na planie prostokąta, z wieżą od zachodu o szerokości nawy .W szczycie wschodnim ostrołukowe blendy, poniżej w ścianie szczytowej ślady 3 ostrołukowych okien .W XVII w poszerzono otwory okienne, a w XIX wykonano nowa konstrukcję dachu, którą połączono z drewnianą wieżą. We wschodnim skrzydle znajduje się ośmioramienny krzyż Joannitów.

2. Wyszczególnione w opisie nazwy materiałów budowlanych lub nazwy producentów zostały użyte pomocniczo i są tylko poglądowe, co należy traktować, iż nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie, zastosowane mogą zostać materiały równoważne lub lepsze do podanych (o równoważnych parametrach technicznych). Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie wykonawcy

3. Okres gwarancji
Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia gwarancji i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem zgodnie z ofertą. Wymagany minimalny okres gwarancji dla zamówienia na wykonane roboty (materiały i robociznę) wynosi 24 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego.

4. Odbiór robót
Odbiór robót ostateczny dokonany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy. Na tej samej zasadzie prowadzony będzie odbiór częściowy.

5. Nieruchomość, której dotyczy zamówienie zlokalizowana jest w miejscowości Żelichów, dz. nr 133 obr. Żelichów, 74-520 Cedynia gm. Cedynia, powiat gryfiński. Zainteresowanym podmiotom biorącym udział w postępowaniu Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem, celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia wizji lokalnej należy skontaktować się z Zamawiającym.

CPV: 45210000-2, 45422000-1, 71220000-6, 45453100-8, 45453000-7

Dokument nr: 1/2024

Składanie ofert:
TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
1. TERMIN SKŁADANIA ofert - 10.04.2024r. Godz. 15.00
2. Sposób i miejsce składania ofert - w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście na adres Zamawiającego. Liczy się dzień i godz. wpływu oferty, a nie nadania czy też data sporządzenia. Kancelaria Parafii czynna jest po uprzednim umówieniu się z Zamawiającym.

Miejsce i termin realizacji:
MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
miejscowość Żelichów, dz. nr 133 obr. Żelichów, 74-520 Cedynia gm. Cedynia, powiat gryfiński. Obiekt został wpisany do rejestru zabytków pod numerem A-992

HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Planowany termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: maj 2024r.
Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: do 30 dni od dnia wyboru wykonawcy.
Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji zadania: do 31.03.2026r.
Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach zmiany umowy.

Wymagania:
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem §8 ust. 6 Regulaminu naboru wniosków o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023r. poz. 1605 z późn.zm.).
3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rade (UE) 216/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych ) (Dz.Urz.UE L119 z 04.05.2016, str.1) (dalej Rozporządzenia RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U z 2020r. poz. 1740 z późn. zm.).

SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie na stronie internetowej: https://bip.cedynia.pl/
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
8. Zamawiający dopuszcza powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom.

WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
b) Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonywania niniejszego zamówienia
c) Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
d) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach
e) Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi nie mniej niż 24 miesiące od dnia odbioru końcowego

Warunki określone powyżej uznaje się za spełnione, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie oraz następujące dokumenty potwierdzające warunek zdolności technicznej:
- wykazu usług projektowych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, że wykonał i prawidłowo ukończył co najmniej dwa zamówienia polegające na opracowaniu projektu budowlanego na remont obiektu zabytkowego o wartości co najmniej 30.000 złotych brutto (trzydzieści tysięcy złotych) każde z zamówienia. Do każdej usługi projektowej oddzielnie wykazanej w wykazie usług należy załączyć kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem pierwszej strony projektu budowlanego z widniejącą pieczątką organu wydającego pozwolenie na budowę oraz kopię faktury potwierdzoną za zgodność z oryginałem za wykonane prace projektowe.
- wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, że wykonał i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane polegające na naprawie ścian zewnętrznych albo remoncie elewacji obiektu zabytkowego o wartości co najmniej 200.000 złotych brutto (dwieście tysięcy złotych) każda z robót budowlanych. Do każdej roboty oddzielnie wykazanej w wykazie robót należy załączyć kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem protokołu odbioru robót przez przedstawiciela Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz kosztorysu ofertowego albo kosztorysu powykonawczego zatwierdzonego przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zakresie rzeczowym z udzielonym pozwoleniem na prowadzenie prac konserwatorskich.
Oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu, wykaz robót wraz z niezbędnymi dowodami na potwierdzenie wykonanych robót należy dołączyć do formularza oferty.
Jeżeli Wykonawca nie dołączy wykazu wraz z niezbędnymi dowodami oferta zostanie odrzucona.
MINIMALNY ZAKRES OFERTY
Ofertę należy złożyć zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego, do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty.

KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka, która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostaną złożone w terminie,
b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,
c) spełniają warunki udziału w postępowaniu,
d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.

5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów, Zamawiający wybierze ofertę zawierającą niższą cenę.

6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny, bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane
4. Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert

PODSTAWY WYKLUCZENIA
1. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie: Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.
W przypadku Wykonawcy wykluczonego zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.

WARUNKI ZMIANY UMOWY
Warunki zmiany umowy określone zostały we wzorze umowy - załącznik nr 2 do zapytania ofertowego

DODATKOWE WARUNKI
1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych
2. Oferta oraz wszystkie dokumenty składane wraz z ofertą winny zostać sporządzone w języku polskim.
3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z właściwym dokumentem rejestrowym. Złożony podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska lub złożony wraz z pieczęcią imienną.
4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach prowadzonego postępowania bez podania przyczyny.
6. Zamawiający może żądać od Wykonawców w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenie pełnych wyjaśnień Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.
7. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia warunków formalnych, jest niezgodna z zapytaniem.
8. Z tytułu odrzucenia oferty, wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
9. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
10. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie. Podana cena brutto winna wynikać z kosztorysu ofertowego szczegółowego, który Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty. Niezałączenie kosztorysu ofertowego do oferty stanowi podstawę do odrzucenia oferty.
11. Określając wynagrodzenie Wykonawca zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.

ZAPŁATA WYNAGRODZENIA
1. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości 2% wartości wynagrodzenia brutto wynikającego ze złożonej oferty.
2. Zaliczka wypłacona Wykonawcy zostanie rozliczona poprzez pomniejszenie wartości faktury końcowej Wykonawcy o kwotę zaliczki udzielonej Wykonawcy
3. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy, w wysokości wynikającej z rozliczenia zaliczki, o którym mowa powyżej, płatne będzie w dwóch transzach po:
- protokolarnym odbiorze częściowym robót na podstawie wystawionej faktury VAT przez Wykonawcę do wartości nie wyższej niż 50% wynagrodzenia wynikającego z oferty
- protokolarnym odbiorze końcowym robót na podstawie wystawionej faktury VAT przez Wykonawcę na pozostałą wartość wynagrodzenia.
4. Wykonawca zapewni
finansowanie inwestycji w części niepokrytej zaliczką (udziałem własnym Zamawiającego), na czas poprzedzający wypłatę środków z promesy przez Bank Gospodarstwa Krajowego

Uwagi:
3. Wybór najkorzystniejszej oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu zostanie przeprowadzony w oparciu o następujące kryteria:
cena - 70%,
termin gwarancji - 30%.

3.1 Kryterium cena będzie rozpatrywane na podstawie ceny oferty brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę na formularzu ofertowym. Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
C = C min/Co x 70 pkt
gdzie:
C min - cena brutto oferty najniższej,
Co - cena oferty ocenianej.
3.2 Kryterium termin gwarancji będzie rozpatrywane na podstawie zaoferowanego terminu gwarancji, podanego przez Wykonawcę na Formularzu Oferty. Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego zestawienia:
24 miesięcy - 0 pkt;
36 miesięcy - 10 pkt.
48 miesięcy - 20 pkt.
60 miesięcy i więcej - 30 pkt.
3.3 Ocena ofert odbędzie się w skali punktowej 0 - 100 pkt.

4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna.

Kontakt:
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
ks. Krzysztof Conder - Proboszcz Parafii
tel. 91 414 68 70
e-mail parafiaklepicz@wp.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.