Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Prace konserwatorskie prospektu organowego i elementów podłogi chóru muzycznego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Prace konserwatorskie prospektu organowego i elementów podłogi chóru muzycznego

Data zamieszczenia: 2024-03-12
Dane kontaktowe Zamawiającego: Rzymskokatolicka Parafia Najświętszego Serca Pana Jezusa w Koszęcinie
ul. Powstańców Śląskich 15
42-286 Koszęcin
powiat: lubliniecki
tel.: +48 (34) 35 76 369
nspjkoszecin@gmail.com
Województwo: śląskie
Miasto: Koszęcin
Wadium: ---
Nr telefonu: tel.: +48 (34) 35 76
Termin składania ofert: 2024-04-11 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE (Specyfikacja Warunków Zamówienia - SWZ)
Nazwa zamówienia;
Prace konserwatorskie prospektu organowego i elementów' podłogi chóru muzycznego w Kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa w Koszęcinie
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot zamówienia.
1) Przedmiotem zamówienia jest realizacja prac konserwatorskich zabytkowego prospektu organowego z obrazami św. Cecylii i króla Dawida i elementów' podłogi chóru muzycznego w Kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa w Koszęcinie mieszczącego się przy Ul. Powstańców Śląskich 15 w Koszęcinie (Wpis do rejestru zabytków A/577 PÓŹNIEJ ZMIENIONY A/650/2020), które to zadanie współfinansowane jest ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2) Przedmiot zamówienia obejmuje prace konserwatorskie przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków: prospekt organowy, autorstwa Hugo Krepsa z Opola (nr rej. B/438/2021 oraz chór muzyczny znajdujące się w kościele p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Koszęcinie (nr rej. A/650/2020) polegających na:
a) konserwację elementów drewnianych szafy organowej mieszczącej piszczałki oraz frontonu z elementami polichromowanymi z obrazami św. Cecylii i króla Dawida,
b) rekonstrukcję piszczałek prospektowych z 75% stopu cyny,
c) rekonstrukcję piszczalników i grzebieni piszczałek prospektowych,
d) demontaż podzespołów instrumentu oraz ich zabezpieczenie - przed wykonaniem prac konserwatorskich i rekonstrukcją piszczałek,
e) prace konserwatorskie elementów drewnianych podłogi chóru muzycznego.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki do SWZ:
1) Dokumentacja techniczna, tj. ,,Program prac konserwatorskich dla szafy organowej w kościele p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Koszęcinie" 2023r.
2) Pozwolenie Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach, na prowadzenie prac konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru nr CZ/70/2023 z dnia 13.03.2023 r.,

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nie jest publiczne.

Specyfikacja:
ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ UDOSTĘPNIANE BĘDĄ ZMIANY I WYJAŚNIENIA TREŚCI SWZ ORAZ INNE DOKUMENTY ZAMÓWIENIA BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANE Z POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty związane z postępowaniem będą udostępniane na stronie prowadzonego postępowania.

Składanie ofert:
1. Ofertę należy złożyć, w terminie do dnia 11 kwietnia 2024 r. do godz. 10:00.

Miejsce i termin realizacji:
Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia jest Kościół Najświętszego Serca Pana Jezusa w Koszęcinie Ul. Powstańców Śląskich 15 w Koszęcinie
V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia w terminie do dnia 27.11.2024r.

Wymagania:
U. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605), zwanej dalej: ustawą Pzp. Zamawiający jako kościelna osoba prawna nie posiada statusu zamawiającego subsydiowanego w rozumieniu przepisów Pzp, wobec braku kumulatywnego spełnienia przesłanej z art.6 Pzp. Zamawiający zobowiązany jest wyłącznie do przygotowania i przeprowadzenia niniejszego postępowania w celu wyłonienia wykonawcy zamówienia w sposób zapewniający przejrzystość oraz zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
2. Zamawiający informuje, iż postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne i każdy zainteresowany może uzyskać dostęp do dokumentacji w wersji papierowej składając odpowiedni wniosek do Zamawiającego.
3. Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia negocjacji z Wykonawcą/ Wykonawcami w przypadkach: jeżeli wartość najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką Zamawiający dysponuje na realizację zamówienia, negocjacje mogą zostać przeprowadzone
w celu obniżenia wartości oferty lub jeżeli dwóch lub więcej Wykonawców złoży oferty o takiej samej cenie, negocjacje mogą zostać przeprowadzone w celu obniżenia oferty.
4. Zebranie Wykonawców.
1) Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców.
2) Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wigi lokalnej i uzyskał wszystkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty, w szczególności zapoznał się z dokumentacją stanowiącą szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz dokonał lustracji terenu prac. Zamawiający organizuje wizję lokalną dla wykonawców w dniu 21 marca 2024r. o godz. 10.00 oraz w dniu 22 marca 2024r. o godz. 10.00 na terenie swojej siedziby. Potwierdzeniem odbycia wizji lokalnej jest pisemne zaświadczenie wydane przez Zamawiającego. W przypadku nieodbycia przez Wykonawcę obowiązkowej wizji lokalnej, złożona przez niego oferta zostanie odrzucona.
5. Oferty częściowe/Opis części zamówienia.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ze względu na jednolity charakter przedmiotowego zamówienia. Ponadto przedmiot zamówienia należy wykonać, ze względów organizacyjno-technicznych oraz gwarancyjnych, kompleksowo. Podzielenie zamówienia na części nie miałoby wpływu na liczbę potencjalnych Wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty w niniejszym postępowaniu. Brak podziału zamówienia na części, nie wpłynie na możliwość ubiegania się o takie zamówienie przez małych i średnich przedsiębiorców.
IV. WYJAŚNIENIA TREŚCI SWZ
1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 5 dni przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert.
2. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w pkt.l, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych Wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert.
3. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ, o którym mowa w pkt. 1.
4. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynie w terminie, o którym mowa w pkt.l, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
5. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
6. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ. Dokonaną zmianę treści SWZ Zamawiający udostępni na wskazanej stronie internetowej.
VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Zamawiający informuje, że w niniejszym postępowaniu Zamawiający wyklucza wykonawców:
1. będących osobą fizyczną, którą prawomocnie skazano za przestępstwo:
1) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
2) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
3) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2022 r. póz. 1599 i 2185) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r. póz. 826),
4) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
5) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
6) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. póz. 1745),
7) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
8) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2. jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo- akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa wust.l;
3. wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decymę administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków
0 dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4. wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5. jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6. jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. prawo zamówień publicznych, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji
1 konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7. wymienionych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. póz. 129, ze zm.):
a) którzy zostali wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanych na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023r. póz. 129, ze zm.);
b) których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. póz.
593, z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023r. póz. 129, ze zm );
c) których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023r. póz. 120 i 295) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023r. póz. 129, ze zm.).
8. wpisanych do wykazu cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany, o którym mowa w art. 434 ustawy z dnia 12 grudnia 2013r. o cudzoziemcach (Dz. U. z2023r. póz. 519, 185 i 547).
VII WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają nw. warunki udziału w postępowaniu:
1. Warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że na dzień składania ofert posiada polisę ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę gwarancyjną nie niższą niż 500 000,00 zł. wraz z dowodem opłacenia składki za polisę.
2. Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje:
a) co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe, wiedzę i doświadczenie zgodne z wymaganiami art. 37a Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23.07.2003r. (Dz. U. z 2019r. póz. 730 i 1696), która pełnić będzie funkcję Kierownika prac konserwatorskich.
b) co najmniej 1 osobą z dyplomem przynajmniej czeladnika organmistrza.
2) O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonał co najmniej;
a) 1 pracę konserwatorską lub restauratorską przy budynku wpisanym do ewidencji zabytków lub/i rejestru zabytków prowadzonej przez wojewódzki urząd ochrony zabytków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.
3. W stosunku do Wykonawców, którzy na spełnienie warunków udziału w postępowaniu powołują się na zdolności innych podmiotów, Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, w przypadku gdy Wykonawca albo jeden ze wskazanych przez Wykonawcę podmiotów udostępniających zasoby, wykaże że samodzielnie spełnia warunek. W przypadku.
gdy
np. realizacją jednego zamówienia wykazuje się Wykonawca, a kolejnego zamówienia podmiot udostępniający zasoby, Zamawiający uzna, że powyższy warunek nie został spełniony; Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uzna powyższy warunek za spełniony, w przypadku gdy jeden z Wykonawców występujących wspólnie wykaże, że samodzielnie spełnia ww. warunek.
4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych pod warunkiem, że podmioty te wykonają prace konserwatorskie do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
6. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają prace konserwatorskie, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8. Do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczęcia postępowania. W sytuacji, gdy w dniu wszczęcia postępowania nie były publikowane kursy walut obcych przez Narodowy Bank Polski, Zamawiający przyjmie do przeliczenia średni kurs z najbliższego dnia następującego po dniu wszczęcia postępowania, w którym Narodowy Bank Polski publikował średni kurs walut obcych.
VIII ŚRODKI DOWODOWE
1. ŚRODKI DOWODOWE SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ
1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu.
2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
3) Wykaz zawierający informację na temat 1 pracy konserwatorskiej lub restauratorski ej przy budynku wpisanym do ewidencji zabytków lub/i rejestru zabytków prowadzonej przez wojewódzki urząd ochrony zabytków o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto, wykonanej, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotu, na rzecz którego praca ta została wykonana.
4) Dowody określające czy praca konserwatorska lub restauratorska (z pkt 1 ppkt 3) - została wykonana należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego praca konserwatorska lub restauratorska została
wykonana, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji pracy konserwatorskiej lub restauratorski ej wykonywanej wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz musi dotyczyć pracy konserwatorskiej lub restauratorski ej, w której wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
5) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia.
6) Polisa OC potwierdzająca, że Wykonawca jest ubezpieczony w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę gwarancyjną nie niższą niż 500 000,00 zł wraz z dowodem opłacenia składki za polisę.
7) Zobowiązanie (jeżeli dotyczy) podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt VII.5
Zamawiający nie wezwie do złożenia środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023r. póz. 57), o ile Wykonawca wskaże w Formularzu oferty dane umożliwiające dostęp do dokumentu lub załączy je do oferty.
W pozostałych przypadkach Zamawiający wezwie Wykonawcę, który nie złożył wraz z ofertą środków dowodowych lub złożył je w sposób wadliwy lub nie potwierdzają one wymagań SWZ do złożenia nowych środków dowodowych lub wyjaśnień pod rygorem odrzucenia oferty, z zastrzeżeniem, że nie podlegają uzupełnieniu środki dowodowe wymienione w pkt.l ppkt. 1 i ppkt 7 których brak w załączonej ofercie jest równoznaczny z odrzuceniem oferty.
WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Dokument wymieniony powyżej w pkt 1.2 składa z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składa w swoim imieniu.
INNE PODMIOTY UDOSTĘPNIAJĄCE ZASOBY WYKONAWCY
Zamawiający zażąda od Wykonawcy, który korzysta z zasobów innych podmiotów przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego powyżej w pkt 1.2. podpisanego przez te podmioty.
IX INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem adresu email wskazanego w Rodz.I: w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Za datę złożenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę wpływu na adres poczty elektronicznej Zamawiającego (decydujące znaczenie będzie miała data otrzymania wiadomości przez system pocztowy Zamawiającego).
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi wskazać adres poczty elektronicznej (email), który będzie obsługiwany przez niego w toczącym się postępowaniu.
3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowe działanie komunikacji elektronicznej po stronie zarówno Wykonawców jak i dostawców z których usług Wykonawcy korzystają.
4. W przypadku problemów technicznych związanych z działaniem serwerów, limitów pojemności obsługiwanych wiadomości itp. Zamawiający zaleca aby Wykonawcy w przypadku wystąpienia takowych kontaktowali się bezpośrednio z Zamawiającym telefonicznie celem wyjaśnienia problemu.
5. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający
i Wykonawcy posługują się: nazwą postępowania podaną na stronie tytułowej SWZ.
6. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, dokumenty, wnioski oraz informacje wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania.
7. Dokumenty składane elektronicznie muszą zostać opatrzone podpisem osoby upoważnionej u wykonawcy. Dopuszczalne formy podpisu takich dokumentów to Podpis osobisty, zaufany i kwalifikowany podpis elektroniczny.
X. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Wykonawca będzie związany ofertą: 30 dni licząc włącznie od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 1, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, zwróci się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu
o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 1, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
XI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERTY
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Treść złożonej oferty musi być zgodna z warunkami zamówienia opisanymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3. Oferta musi być sporządzona w języ ku polskim.
4. Ofertę należy złożyć do Zamawiającego w formie pisemnej osobiście lub wysyłając pocztą kurierem na adres siedziby Zamawiającego.
5. Oferta powinna zostać złożona/przesłana w zamkniętej kopercie wewnętrznej oznaczonej:
OFERTA PRZETARGOWA
Prace konserwatorskie prospektu organowego i elementów podłogi chóru muzycznego w Kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa w Koszęcinie nie otwierać do dnia: U kwietnia 2024 r. do godz. 10.00
Do sporządzenia oferty Wykonawca może wykorzystać załączony do SWZ Formularz ofertowy,
uzupełniając go wymaganymi danymi Wykonawca nie może dokonywać w treści formularza
ofertowego żadnych zmian, które prowadziłyby do modyfikacji treści zobowiązania Wykonawcy
w świetle zapisów SWZ.
6. Jeżeli wraz z ofertą składane są dokumenty zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje odpowiednio oznaczone zapisem ,,TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA" wraz z uzasadnieniem zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa. Brak jednoznacznego wskazania, które informacje
stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie informacje, oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń.
7. Formularz ofertowy, oświadczenia podpisuje osoba posiadająca ku temu upoważnienie wynikające z dokumentów rejestrowych wykonawcy lub działająca na podstawie pełnomocnictwa.
Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty, a odnoszące się do podmiotu udostępniającego zasoby podpisuje osoba posiadająca ku temu upoważnienie wynikające z dokumentów rejestrowych wykonawcy lub działająca na podstawie pełnomocnictwa.
8. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
9. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z udziałem w postępowaniu, z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
10. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana oferty odbywa się poprzez wycofanie starej (wycofywanej) oferty z jednoczesnym złożeniem nowej oferty. Wykonawca wycofuje ofertę poprzez złożenie do zamawiającego oświadczenia o wycofaniu oferty.
11. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany, ani wycofać złożonej oferty.
12. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu:
1) nieprawidłowego lub nieterminowego złożenia oferty, w szczególności Zamawiający nie odpowiada za ujawnienie przez Wykonawcę treści swojej oferty przed upływem terminu składania i otwarcia ofert, poprzez złożenie jej w sposób nie gwarantujący otwarcia lub dostarczenia do Zamawiającego przed terminem składania ofert.
2) okoliczności wynikających z niewłaściwego zabezpieczenia lub/i oznaczenia przez Wykonawcę informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa,
13. Oferta, której treść będzie niezgodna ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, zostanie odrzucona. Wszelkie niejasności i wątpliwości dotyczące treści zapisów w SWZ należy zatem wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert, w trybie przewidzianym w SWZ.
XII DOKUMENTY WYMAGANE WRAZ Z OFERTĄ
1. Oferta winna zawierać:
1) formularz ofertowy,
2) dokumenty i/lub oświadczenia wymienione w Rozdz. VIII pkt.l ppkt.l - 7 SWZ,
3) (jeżeli dotyczy) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4) (jeżeli dotyczy) pełnomocnictwo osób upoważnionych do podpisania dokumentów lub oświadczeń lub/i złożenia oferty i/lub ustanowienie pełnomocnika dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
5) (jeżeli dotyczy) dokument zawierający wyjaśnienie wraz z uzasadnieniem, dlaczego zastrzeżone w ofercie informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
2. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
XIII. FORMA DOKUMENTÓW
1. Ofertę sporządza się pisemnie i podpisuje, pod rygorem nieważności, przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty'.
2. Oświadczenia Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, o którym mowa w pkt VII pkt.4 SWZ, sporządza się i podpisuje, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania tychże i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Oświadczenia musi być złożone w oryginale.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podpisują dokumenty w zakresie, w jakim każdego z nich dotyczą o ile inny sposób podpisania tych dokumentów nie wynika z udzielonego pełnomocnictwa.
2. Oferta złożona po terminie, o którym mowa w pkt 1, zostanie odrzucona i w przypadku oznaczenia nadawcy na kopercie zwrócona do tegoż nadawcy bez jej otwierania. W przypadku braku oznaczenia nadawcy Zamawiający nie otworzy oferty i jej nie zwróci.
3. Złożenie oferty następuje drogą pocztową (pocztą tradycyjna, kurier itp.) na adres Zamawiającego lub osobiście w siedzibie Zamawiającego.
4. Oferty zostaną otwarte w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Procedura badania ofert rozpoczyna się po otwarciu wszystkich ofert, które wpłynęły do Zamawiającego do końca wyznaczonego terminu składania ofert (oferty wniesione po tym terminie zostaną nieotwarte zwrócone do nadawców). Zamawiający ograniczy badanie ofert do oferty najkorzystniejszej mając na uwadze jej ocenę pod względem kryteriów oceny ofert, a w przypadku gdyby ta oferta podlegała odrzuceniu lub wykonawca podlegał wykluczeniu dokona badania kolejnej oferty najkorzystniejszej w rankingu.
6. Oferty składane w postępowaniu są jawne i podlegają udostępnieniu na pisemny wniosek składany do Zamawiającego. Zamawiający nie przekazuje telefonicznie i nie publikuje na stronie postępowania informacji o złożonych ofertach i ich ocenie - informacje takie zostaną przekazane na pisemny wniosek Wykonawcy, z zastrzeżeniem pkt.7.
7. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022r.
póz. 1233), jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji o nazwie albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania oraz informacji o cenach lub kosztach zawartych w ofercie (zastrzeżenie tych informacji będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie ich ujawnieniem).
8. Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze oferty najkorzystniejszej poprzez publikację informacji na stronie internetowej na której prowadzone jest postępowanie.
XV. SPOSÓB OBLICZENIA CENY
1. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie jej w Formularzu ofertowym. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną cyframi i słownie Zamawiający dokona stosownej korekty ceny i przyjmie cenę podaną słownie, chyba że rozbieżność można poprawić na podstawie innych dokumentów załączonych do oferty.
2. Cena ofertowa brutto, będąca wynagrodzeniem ryczałtowym, musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zgodnie z postanowieniami opisanymi w SWZ.
3. Zamawiający nie przewiduje zmiany eony ofertowej brutto, poza przypadkami opisanymi we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SWZ.
4. Cena musi być podana i wyliczona w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
5. Cena winna być wyrażona w złotych polskich.
6. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich.
7. Zamawiający będzie poprawiał oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
8. Jeżeli Wykonawca składa ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022r. póz. 931, ze zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć Wykonawca ma obowiązek wskazania jej wartości w treści pkt.IV.7 Formularza ofertowego.
XVI. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH
KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT
Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Za najkorzystniejszą, zostanie uznana oferta z najniższą
ceną, spełniająca wszystkie wymagania określone w SWZ.
XVII. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE MUSZĄ ZOSTAĆ DOPEŁNIONE
PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO
1. W przypadku, gdy umowa będzie podpisywana w siedzibie Zamawiającego, osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty lub właściwego aktu rejestrowego.
2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
0 udzielenie zamówienia. Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy, przedstawienia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum, wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków (na okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji
1 rękojmi).
3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, dostarczy Zamawiającemu aktualne dokumenty potwierdzające uprawnienia oraz ważne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego osób wymienionych wykazie osób składanym zgodnie z pkt. VIII. 1.5 SWZ. Dokumenty należy dostarczyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby.
XVin. PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
1. Wykonawca zobowiązany jest do podpisania umowy na wamnkach określonych w SWZ. Wzór umowy stanowi załącznik do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwości zmian postanowień treści zawartej umowy w sprawie zamówienia. Szczegółowy opis warunków dokonania takich zmian znajduje się we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SWZ.
XIX. POUCZENIE WYKONAWCY O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
PRZYSŁUGUJĄCYCH
1. Każdemu Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego lub innego Wykonawcę zapisów niniejszej SWZ przysługuje skarga do Zamawiającego, która powinna zostać wniesiona do Zamawiającego w ciągu 3 dni od daty naruszenia.
2. W przypadku wniesienia skargi przez Wykonawcę, Zamawiający dokona jej analizy w rezultacie której skargę odrzuci jeżeli okaże się ona bezzasadna lub usunie naruszenie w przypadku uznania jej za zasadną poprzez powtórzenie czynności przy której doszło do uznania naruszenia.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.