Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont ołtarza bocznego z kaplicy północnej w budynku kościoła |
Data zamieszczenia: | 2024-03-13 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Urząd Miasta i Gminy w Serocku ul. Rynek 21 05-140 Serock powiat: legionowski tel.: 22 782 88 00, tel. (22) 782 88 19 umg@serock.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Serock |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: 22 782 88 00, |
Termin składania ofert: | 2024-04-15 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ogłaszamy przetarg na wykonanie robót budowlanych, których przedmiotem jest: ,,Remont ołtarza bocznego z kaplicy północnej w budynku kościoła p.w. św. Antoniego w Woli Kiełpińskiej" OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1.1 Przedmiotem zamówienia jest naprawa zabytku - ołtarza bocznego w kaplicy północnej kościoła p.w. św. Antoniego w miejscowości Wola Kiełpińska 6 w celu zachowania dziedzictwa kulturowego regionu. 1.2 Zakres zamówienia obejmuje wykonanie prac w zakresie: ? przewiezienia ołtarza do pracowni w celu przygotowania ołtarza do prac renowacyjnych w tym: ? dezynfekcja; ? usunięcie zardzewiałych gwoździ i innych elementów metalowych; ? wstępne oczyszczenie z zabrudzeń powierzchniowych; ? wykonanie odkrywek niezbędnych do prowadzenia prac konserwatorskich między innymi: ? wykonanie odkrywek schodkowych i pasowych; ? pobranie próbek do badań; ? opracowanie metody usuwania warstw wtórnych z powierzchni malarskich i pozłotniczych (chemicznie lub mechanicznie); ? odsłonięcie oryginalnego opracowania; ? wykonanie prac stolarskich w tym: ? usunięcie elementów mocujących (gwoździ), które nie pełnią już swojej funkcji; ? wykonanie prac naprawczych - uzupełnienie ubytków, podklejenie odspajającej się warstwy oryginalnej, wzmocnienie stabilności elementów itp. ? miejscowa impregnacja drewna; ? wykonanie retuszu i rekonstrukcji monochromii, rekonstrukcji złoceń, srebrzeń wraz z ich zabezpieczeniem; powierzchnie malowane zabezpieczone mikrowoskiem/ werniksem; ? przygotowanie podłoża pod tkaninę do ekspozycji obrazu; ? transport ołtarza do kościoła; ? wykonanie podestu pod ołtarzem; ? montaż ołtarza wraz z konstrukcją wsporczą dla wzmocnienia i ustabilizowania ołtarza; ? montaż obrazu na odpowiednio przygotowanym podłożu wykończonym tkaniną w kolorze ,,czerwonego wina"; 1.3 Stan istniejący. Kościół p.w. św. Antoniego w Woli Kiełpińskiej wzniesiony został w latach 1895-1899 w stylu neobarokowym wg projektu Konstantego Wojciechowskiego. Jest to fundacja rodziny Radziwiłłów Macieja i jego żony Jadwigi z domu Krasińskich. W 1987 roku został wpisany w rejestr zabytków. W roku 2019 Mazowieckie Wojewódzki Konserwator Zabytków decyzją nr 535/2019 wpisał do rejestru zabytków ruchomych województwa mazowieckiego 22 obiekty należące do wyposażeniakościoła między innymi przedmiotowy ołtarz boczny lewy z końca XIX w. z obrazem malowanym na podobraziu metalowym ,,Najświętsze Serce Jezusa" przez Hermana Duszka w 1920r. Ołtarze boczne nie zostały zaprojektowane do tego kościoła. Prawdopodobnie pochodzą z zegrzyńskiego kościoła zbudowanego w 1758 roku, który w 1987 roku został zniszczony. Ołtarze w stylu barokowym zwieńczone gloriami z centralnie umieszczonym motywem płonącego serca. Po boku nastawy ustawione skośnie w stosunku do części centralnej ze spływającymi w dół wolutami. W ołtarzach srebrzone ramy obrazów, szaty poszczególne elementy architektoniczne i dekoracje między innymi: motywy kwiatowe i rocaille czyli motywy dekoracyjne w postaci ornamentów. Kościół położony jest na działce nr 30/1 ob. 0026 Wola Kiełpińska, gmina Serock, jednostka ewidencyjna 140804_5.0026. Kościół zlokalizowany przy zbiegu drogi krajowej nr 62 i Ul. Przylesie. Teren kościoła ogrodzony z wejściem po stronie północnej od drogi krajowej nr 62, od strony południowej działka graniczy z terenem plebani należącej do parafii. Po stronie zachodniej znajduje się nieutwardzony teren służący jako parking, a od strony wschodniej działka graniczy z Ul. Przylesie stanowiącą między innymi dojazd na teren plebani. 1.4 Warunki gwarancji jakości i rękojmi za wady. 1) Minimalny okres trwania gwarancji wymagany przez Zamawiającego: 36 miesięcy 2) Wykonawca zaoferuje Zamawiającemu gwarancję na cały przedmiot zamówienia przez wskazany przez siebie okres nie krótszy niż 36 miesięcy, stanowiący kryterium oceny ofert. Okres gwarancji na cały przedmiot zamówienia liczony będzie od dnia dokonania odbioru końcowego. 3) Okres udzielonej przez Wykonawcę rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia będzie równy okresowi udzielonej przez Wykonawcę gwarancji na cały przedmiot zamówienia. 4) W okresie rękojmi i gwarancji koszty związane z wszelkimi naprawami oraz usuwaniem usterek ponosić będzie Wykonawca. 1.5 Rozwiązania równoważne. 1) Nie dopuszcza się zamiennego rozwiązania (w oparciu o produkty innych producentów). 2) Wszystkie materiały, które Wykonawca zamierza wbudować w związku z realizacją zamówienia muszą uzyskać akceptację Zamawiającego oraz MWKZ. 1.6 Wykonanie przedmiotu zamówienia. 1) Wszystkie zmiany w programie prac należy zgłosić do MWKZ. Prace objęte zamówieniem należy wykonywać pod nadzorem przedstawicieli Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Warunkiem prowadzenia prac przy ołtarzu przez Wykonawcę jest: ? obowiązek kierowania pracami konserwatorskimi i restauratorskimi albo samodzielnego ich wykonywania przez osobę spełniającą wymagania, o których mowa w art. 37a ust. 1 i 2 ustawy z 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. ? obowiązek prowadzenia dokumentacji przebiegu prac w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności, użytych materiałów, oraz dokonanych odkryć i przekazania jej wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia prac (zgodnie z załączoną decyzją MWKZ) Wykonana dokumentacja w wersji opisowej i fotograficznej oraz na nośniku CD zostanie przekazana w 2 egzemplarzach dla MWKZ i Parafii.? obowiązek przekazania MWKZ danych osobowych wraz ze stosownymi uprawnieniami osób kierujących czynnościami ww przed rozpoczęciem prac konserwatorskich i renowacyjnych wraz z oświadczeniem o przyjęciu przez osobę obowiązków kierowania pracami albo osoby samodzielnie ich wykonywania (zgodnie z załączoną decyzją MWKZ) ? obowiązek niezwłocznego zawiadomienia MWKZ o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia prac i działań we wskazanym zakresie (zgodnie z załączoną decyzją MWKZ) 2) Prace należy wykonać zgodnie z załączonym programem prac, decyzją MWKZ, wytycznymi określonymi w specyfikacji warunków zamówienia, z wiedzą techniczną i oraz przepisami BHP i p.poż, oraz warunkami zawartymi w Decyzji MWKZ nr SRW.5144.38.2020MG z dnia 18.12.2020 r. i decyzją nr SRW.5144.38.2023 z dnia 13.11.2023r. - wydłużającą termin ważności decyzji z dnia 18.12.2020r. 3) Wykonawca w zakresie nowo wbudowanych elementów zobowiązany jest użyć materiałów spełniających normy i parametry techniczne wyspecyfikowane w dokumentacji projektowej, nie gorsze w zakresie parametrów technicznych i jakościowych od materiałów wskazanych w Programie prac i decyzji konserwatora. 4) Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących norm oraz o innych parametrach niż określone w Programie prac i decyzji konserwatora. 5) Wykonawca zgłosi gotowość do końcowego odbioru robót po zakończeniu prac i nie wcześniej niż w dniu przekazania Zamawiającemu operatu kolaudacyjnego zawierającego co najmniej: a) dokumentację powykonawczą w zakresie podejmowanych działań z przekazaniem do MWKZ b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji, c) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji. Uwaga: W/w dokumentację Wykonawca przekaże Zamawiającemu najpóźniej w dniu zgłoszenia gotowości do rozpoczęcia czynności odbiorowych. 6) Odbiór końcowy prac należy wykonać przy udziale przedstawicieli MWKZ. 7) Wykonawca zabezpieczy składowane materiały i urządzenia - do czasu ich wykonania przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez Inspektora Nadzoru. 8) Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji prac stanowiących przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów. 9) Wykonawca może powierzyć wykonywanie części prac podwykonawcom, z uwzględnieniem postanowień zawartych we wzorze umowy. 1.7 Dodatkowe obowiązki Wykonawcy: 1) W terminie 7 dni od dnia podpisania umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu szczegółowy harmonogram rzeczowo - finansowy, który będzie stanowił integralną część umowy na realizację zamówienia.1.8 Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 1) Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia, wynikającą swoim zakresem z niniejszej specyfikacji warunków zamówienia, dokumentacji projektowej. Jakikolwiek błąd w obliczeniu ceny nie ma znaczenia na poprawność oceny oferty. 2) Cena ryczałtowa winna obejmować wszystkie czynności niezbędne do kompleksowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności związane z wykonaniem objętych umową prac wraz koordynacją wszystkich uczestników, opłatami urzędowymi, wywozem materiałów z rozbiórki i śmieci. Ustalona w ten sposób cena ma charakter stały i niezmienny niezależnie od rozmiarów prac i kosztów ponoszonych przez wykonawcę podczas ich realizacji. 3) Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia podstawą wyceny oferty jest program prac, decyzja konserwatora oraz przedmiar załączony do opisu zamówienia. 4) Ceną oferty jest kwotą wynagrodzenia ryczałtowego zaoferowana przez Wykonawcę w formularzu oferty. Do oferty nie należy załączać kosztorysu ofertowego. Zamawiający wymaga kosztorysu ofertowego od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu na etapie przed podpisaniem umowy. Kosztorys ofertowy Wykonawca zobowiązany jest opracować we własnym zakresie. Musi on odzwierciedlać wszystkie roboty, które zdaniem Wykonawcy są niezbędne do wykonania w celu prawidłowego i kompletnego zrealizowania zadania określonego w dokumentacji technicznej i w SWZ a także pozostałe koszty, które będą wynikać z przyjętej przez Wykonawcę organizacji prac itp. 5) Zamawiający dopuszcza płatność częściową za prace realizowane w oparciu o sporządzony harmonogram rzeczowo - finansowy opracowany przez Wykonawcę i zatwierdzony przez Zamawiającego. 6) Wykonawcy przysługują płatności częściowe z zastrzeżeniem, że płatność końcowa będzie równa kwocie pozyskanej z dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 7) Zapłata wynagrodzenia za wykonanie prace nastąpi na podstawie faktur sporządzonych w oparciu o protokół odbioru częściowego (w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury) natomiast końcowa płatność prac nastąpi na podstawie bezusterkowego odbioru zgodnie z zasadami Rządowego Programu Odbudowy Zabytków określonym w załączniku do uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022r. 8) Warunkiem zapłaty należności dla Wykonawcy za wykonane prace będzie otrzymanie przez Zamawiającego pokwitowanych przez podwykonawców potwierdzeń otrzymania zapłaty zgodnie z zawartymi z nimi umowami. Jeżeli pojawią się uzasadnione roszczenia podwykonawcy, to Zamawiający dokona zapłaty dla podwykonawcy i pomniejszy należne wynagrodzenie dla wykonawcy o kwotę zapłaconą podwykonawcy. Szczegółowe postanowienia dotyczące regulacji obejmujących podwykonawstwo zawarte są we wzorze umowy. Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15 kwietnia 2024r. o godz. 13.30. Składanie ofert: 8. MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA OFERT. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami, o których mowa w pkt 7 niniejszego ogłoszenia należy złożyć w formie pisemnej: osobiście bądź za pośrednictwem operatora pocztowego lub kuriera, na adres: Urząd Miasta i Gminy w Serocku, Ul. Rynek 21, 05 - 140 Serock (w godz.ch pracy Urzędu tj. poniedziałek 8:00-18:00, wtorek-czwartek 8:00 - 16:00, piątek 8:00-14:00). Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert. Oznaczenie oferty: Oferta na: Remont ołtarza bocznego z kaplicy północnej w budynku kościoła p.w. św. Antoniego w Woli Kiełpińskiej. Nie otwierać do dnia 15 kwietnia 2024r. do godz. 13.30. Ofertę należy złożyć do dnia: 15 kwietnia 2024r. do godz. 13:00. O terminie złożenia oferty decyduje data i godz. wpływu oferty wraz z załącznikami do Urzędu Miasta i Gminy w Serocku (nie decyduje data nadania/wysłania oferty). Miejsce i termin realizacji: 2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA. Termin realizacji zadania ustala się do dnia 16.09.2024 r. Za datę realizacji zadania uważa się dzień zgłoszenia gotowości do rozpoczęcia czynności odbiorowych. Zgłoszenie gotowości do rozpoczęcia czynności odbiorowych może nastąpić po całkowitym zakończeniu prac i przekazaniu kompletnego operatu kolaudacyjnego. Wymagania: 3. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 2) zdolności technicznej lub zawodowej: a) doświadczenie Wykonawcy:Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej czterech [4] prac konserwatorsko - restauratorskich przy barokowych ołtarzach w zakresie zbieżnym ze stanowiącym przedmiot zamówienia (tj. na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków). Uwaga. W przypadku, gdy ww. zakres prac będzie stanowił część robót o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest wyodrębnić rodzajowo i kwotowo roboty, o których mowa powyżej. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany. b) kwalifikacje zawodowe kadry technicznej: Wykonawca powinien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponować: ? co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję kierownika prac konserwatorskich posiadającą wykształcenie i praktykę, zgodnie z art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2021, poz. 710 ze zm.) oraz co najmniej 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika prac konserwatorskich, przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków, (okres doświadczenia liczony od dnia nabycia uprawnień do kierowania pracami konserwatorskimi w obiektach wpisanych do rejestru zabytków) oraz posiadającą doświadczenie w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert w kierowaniu (jako kierownik prac konserwatorskich) co najmniej jednym zamówieniem, które dotyczyło prac konserwatorskich w zabytkowym obiekcie wpisanym do rejestru zabytków obejmujących swoim zakresem m.in. konserwację barokowego ołtarza; ? co najmniej jedną osobą będącą konserwatorem dzieł sztuki, posiadającą dyplom ukończenia studiów wyższych ze specjalizacją w konserwacji malarstwa i polichromowanej rzeźby oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego liczonego od ukończenia studiów wyższych i który, w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w realizacji co najmniej jednego zamówienia, które swoim zakresem obejmowało kompleksową konserwację ołtarza (głównego) wpisanego do rejestru zabytków; 4. PRZESŁANKI ODRZUCENIA OFERTY. 1) Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli: ? jest niezgodna niniejszym ogłoszeniem o zamówieniu, ? jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ? zawiera rażącą niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, ? została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu, ? zawiera nieprawdziwe informacje, ? Wykonawca nie wyraził zgody na poprawienie omyłek, o których mowa w pkt 18 niniejszego ogłoszenia o zamówieniu, ? została złożona po terminie. 2) Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego. 3) Decyzja Zamawiającego o odrzuceniu oferty jest decyzją ostateczną.4) Oferta wraz z załącznikami nie podlegają zwrotowi, poza przypadkiem wycofania oferty złożonej z zachowaniem formy pisemnej. 5. CENA Cenę oferty należy podać w złotych z dwoma miejscami po przecinku w formularzu ofertowym Wykonawcy (załącznik Nr 1 do zaproszenia) w kwocie brutto i netto, z wyodrębnieniem wartości i stawki podatku VAT. 6. KRYTERIA OCENY OFERT: Cena oferty brutto o znaczeniu - 100 %. Cena brutto oferty określona w formularzu ofertowym. Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę brutto oferty zgodnie z formularzem ofertowym, otrzyma maksymalną liczbę punktów za to kryterium, tj. 100 punktów. Pozostałe oferty nie podlegające odrzuceniu będą oceniane według wzoru: C = Cn/Cb x 100, gdzie: Cn - cena oferty najtańszej Cb - cena oferty badanej 100 - stały współczynnik zwiększający 7. OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ: a) wypełniony formularz ofertowy, b) wypełniony formularz - Wykaz prac konserwatorsko - restauratorskich, c) wypełniony formularz - Wykaz osób, d) aktualny odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Uprawnienie do ich podpisania musi wynikać z treści załączonych do oferty dokumentów. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą powinien zostać przedstawiony dokument pełnomocnictwa w formie oryginału lub kopii z notarialnym poświadczeniem podpisu 10. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy sporządzić w języku polskim.11. Poprawki w ofercie lub załącznikach powinny być naniesione w sposób czytelny i opatrzone podpisem osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy. 12. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Wykonawca musi złożyć ofertę na całość zamówienia. 14. Termin związania ofertą wynosi 30 dni kalendarzowych od dnia otwarcia ofert. 15. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 16. Koszty przygotowania i złożenia oferty wraz z załącznikami obciążają wyłącznie Wykonawcę. 17. Poprzez złożenie oferty Wykonawca wyraża zgodę na podanie do wiadomości pozostałych Wykonawców szczegółów oferty oraz akceptuje udział w postępowaniu na warunkach i zasadach określonych w niniejszym zaproszeniu do składania ofert. 18. Zamawiający poprawi w ofercie: 1) oczywiste omyłki pisarskie, 2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, 3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z istotnymi warunkami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 19. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 20. Oferty złożone po terminie wyznaczonym jako termin składania ofert zostaną zwrócone Wykonawcom. 21. Wykonawca może wprowadzać zmiany do treści złożonej oferty lub ją wycofać przy upływem terminu wyznaczonego jako termin składania ofert. 22. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej za względu na to, że zostały złożone dwie lub więcej ofert o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. 23. Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia postępowania bez wyboru oferty. 24. Po złożeniu ofert Zamawiający przewiduje możliwość prowadzenia dodatkowych negocjacji z Wykonawcą, który złożył najwyżej ocenioną ofertę. Kontakt: 25. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami: Anna Czerwińska, tel. (22) 782 88 19. |
© eurobudowa.pl 2004-2024