Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Pełnienie przez PKM funkcji Inwestora Zastępczego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Pełnienie przez PKM funkcji Inwestora Zastępczego

Data zamieszczenia: 2024-03-13
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Miasta Gdańska
Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
powiat: Gdańsk
anna.moscicka@gdansk.gda.pl
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk
Wadium: ---
Nr telefonu: ---
Termin składania ofert: 2024-04-13 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Pełnienie przez PKM funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji dokumentacji projektowej dla zadań drogowych.
Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji dokumentacji projektowej dla następujących zadań drogowych:
1) Zadanie drogowe nr 1: ,,Budowa bezkolizyjnego przekroczenia magistrali kolejowej E-65 i Traktu św. Wojciecha poprzez tzw. ulicę Nową Sandomierską";
2) Zadanie drogowe nr 2: ,,Budowa II etapu Ul. Nowej Świętokrzyskiej na odcinku od Ul. Kampinoskiej do Ul. Świętokrzyskiej w rejonie węzła Kowale".
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz zasady realizacji zamówienia określa wzór umowy stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji.

CPV: 71541000-2, 71248000-8,79421100-2

Dokument nr: 2024/BZP 00242903, BZP.271.55.2023

Uwagi:
SEKCJA IV TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
4.1.) Tryb udzielenia zamówienia/ wraz z podstawą prawną:
Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 14 ustawy
4.2.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Gmina zamierza wraz z PKM Sp. z o.o. przeprowadzić wspólne zamówienie na opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia pn. Pomorska Kolej Metropolitalna Etap II: budowa linii kolejowej nr 250 na odcinku Gdańsk Śródmieście- węzeł Kowale oraz Projektów Powiązanych. Pozwoli to na wygenerowanie oszczędności w zakresie kosztów prac projektowych dotyczących Projektów Powiązanych oraz umożliwi jednoczesną realizację przez Miasto Projektów Powiązanych wraz z nową linią kolejową. Zad. kolejowe i zad. drogowe realizowane w ramach Przedsięwzięcia stanowią nierozerwalną całość pod kątem funkcjonalnym, realizacyjnym i w szczególności projektowym. Wspólne projektowanie i wspólny nadzór umożliwią optymalne wykorzystanie terenu (tak istotne przy projektowaniu obszarów miejskich), a także przyczynią się do minim. kosztów związanych z zakupem i zagospodarowaniem gruntów oraz do minim. konfliktów przestrzennych.
Ograniczenie liczby znaków- dalsza treść w Informacjach dodatkowych.
SEKCJA V ZAWARCIE UMOWY
5.1.) Wykonawca, z którym Zamawiający zamierza zawrzeć umowę:
5.1.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia (w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia - dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Pomorska Kolej Metropolitalna S.A.
5.1.2.) Ulica: Budowlanych 77
5.1.3.) Miejscowość: Gdańsk
5.1.4.) Kod pocztowy: 80-298
5.1.5.) Województwo: pomorskie
5.1.6.) Kraj: Polska
SEKCJA VI NFORMACJE DODATKOWE
ciąg dalszy uzasadnienia:
Projektowanie i nadzór inwestorski będą łączyć inwestycję kolejową i drogową w sposób pozwalający na uniknięcie konfliktów w zakresie lokalizacji i przebiegu tras, co może również skrócić czas realizacji projektu i obniżyć koszty błędów projektowych wynikających ze złej koordynacji.
Opracowanie dokumentacji projektowej, a także nadzór nad jej wykonaniem dla wszystkich zadań przez odpowiednio jednego wykonawcę, pozwoli na ograniczenie problemów związanych z koordynacją międzybranżową oraz koordynacją międzyinwestycyjną, a w konsekwencji umożliwi powstanie kompleksowej, w pełni komplementarnej, uzgodnionej i skoordynowanej wewnętrznie dokumentacji projektowej, zawierającej optymalne dla obu części (zakresów) rozwiązania projektowe.
Realizowane w ramach Przedsięwzięcia zad. drogowe stanowią (zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym) zadania własne Gminy M. Gdańska, natomiast zadanie kolejowe jest zadaniem statutowym spółki PKM. Oba te podmioty są zamawiającymi w rozumieniu odpowiednio art. 4 pkt 1) oraz 4 pkt 3) ustawy PZP. Status prawny Gminy oznacza, że ma ona co do zasady obowiązek udzielania zamówień publicznych w trybach przewidzianych w ustawie Pzp.
Zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 14) PZP Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki (tzw. zamówienia in- house), jeżeli umowa ma być zawarta wyłącznie między co najmniej dwoma zamawiającymi, o których mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt. 1, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a)umowa ustanawia lub wdraża współpracę między uczestniczącymi zamawiającymi w celu zapewnienia wykonania usług publ., które są oni obowiązani wykonać, z myślą o realizacji ich wspólnych celów
b)wdrożeniem tej współpracy kierują jedynie względy związane z interesem publ.
c)zamawiający realizujący współpracę wykonują na otwartym rynku mniej niż 10% działalności będącej przedmiotem współpracy.
W występującym w przedmiotowym postępowaniu modelu i zakresie współpracy Gminy i PKM zastosowanie przesłanki z art. 214 ust. 1 pkt 14), tj. udzielenie przez Gminę zamówienia PKM w trybie z wolnej ręki jest prawidłowe.
PKM wykonuje zadanie publ. województwa (które jest jedynym akcjonariuszem tej Spółki) z zakresu transportu zbiorowego i dróg publ. (art. 14 ust 1 pkt 10 ustawy o samorządzie wojewódzkim). Realizacja Zadania Kolejowego służy zaś rozwojowi transportu zbiorowego. PKM realizując zadania województwa związane z budową linii kolejowej realizuje zadanie publ. Zadanie województwa, w zakresie łączącym się z zadaniem Gminy (wspólne czynności związane z inwestycjami obu podmiotów) jest realizacją zadania leżącego w zakresie obowiązków obu podmiotów, a więc jest wypełnieniem wymagania ujętego w przesłance art. 214 ust 1 pkt 14) Pzp. Z uwagi na fakt, że PKM nie osiąga przychodów (nie więcej niż 10%) z realizacji zadań uzyskanych na otwartym rynku (przy czym zgodnie z przepisem art. 214 ust 1 pkt 14 lit c zdanie ostatnie bierze się pod uwagę tylko przychody z działalności takiej jak przedmiot współpracy tj. w tym przypadku usług inwestorskich) - przesłanka zamówienia z wolnej ręki jest spełniona w całości.
Obaj zamawiający tj. Gmina i PKM nawiązują współpracę tylko w celu realizacji tych zadań. Żaden z tych podmiotów nie świadczy takich usług na rynku, a umowa nie jest zwykłym zleceniem zadań PKM przez Gminę, lecz elementem szerszej współpracy przy realizacji zadań publicznych w zakresie transportu drogowego i kolejowego, a więc zadań tych zamawiających. Celem umowy jest uspójnienie rozwiązań projektowych i skoordynowanie działań w procesie inwestycyjnym, a tym samym uniknięcie dublowania wydatków i jak najefektywniejsze wykonanie zadań.
2024-03-13 Biuletyn Zamówień Publicznych
Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy - - Usługi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.