kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie ROBÓT BUDOWALNYCH związanych z renowacją posadzki oraz tynków wewnętrznych kościoła |
Data zamieszczenia: | 2024-03-14 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Dzwoli Dzwola 142 23-304 Dzwola powiat: janowski Tel. 15 875 22 12, 728 019 399 parafiadzwola@gmail.com |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Dzwola |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel. 15 875 22 12, 7 |
Termin składania ofert: | 2024-04-18 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
TYTUŁ ZAMÓWIENIA ,,Renowacja kościoła p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Dzwoli" Wykonanie ROBÓT BUDOWALNYCH związanych z renowacją posadzki oraz tynków wewnętrznych kościoła parafialnego pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Dzwoli w ramach inwestycji pn. ,,Renowacja kościoła p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Dzwoli" dofinansowanej z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków NR RPOZ/2022/4955/PolskiLad. CEL ZAMÓWIENIA W ramach zadania planuje się wykonanie prac renowacyjnych i konserwatorskich posadzki oraz tynków wewnętrznych. Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Dzwoli, została erygowana 17 września 1920 roku. Powstała z części parafii janowskiej i została włączona do dekanatu janowskiego, znajdującego się wówczas w diecezji lubelskiej a obecnie sandomierskiej. Powstanie parafii zapoczątkowało wybudowanie kaplicy 1919 roku, wtedy też biskup lubelski Marian Leon Fulman wyznaczył księdza, który odprawiałby w kaplicy nabożeństwa oraz zajmował się dalszymi pracami przy tworzeniu parafii i budowie kościoła. Obecna świątynia wybudowana została z kamienia, palonej cegły i pokryta blachą. Świątynia została poświęcona w 1927 roku, uroczyście konsekrowana w 1935 roku. Kościół został wpisany do Ewidencji Zabytków pod numerem 4 - Zespół Kościoła Parafialnego p.w. Matki Bożej Częstochowskiej. Kościół posadowiony jest na działce ewidencyjnej nr 1520. W ramach inwestycji planowana jest wymiana posadzki w całym budynku kościoła, odnowienie tynków i remont ścian wewnątrz. W/w prace są niezbędne z powodu braku izolacji posadzki, co powoduje dużą wilgotność w kościele i pękanie posadzki. Natomiast brak odpowiedniego zabezpieczenia ścian wewnętrznych kościoła, duże zawilgocenie doprowadziły do pękania, odpadania tynków, ubytki w ścianach. Zakres prac budowlanych obejmował będzie wykonanie izolacji przeciwwilgociowej, roboty przygotowawcze, roboty posadzkowe, w tym roboty ziemne, izolacja, wykonanie posadzki z kamienia naturalnego. Ponadto gruntowanie ścian, wykonanie tynków wewnętrznych, malowanie. Lokalizacja obiektu: 23-304 Dzwola, Dzwola 142, działka nr 1520, obręb 0005 Dzwola, gmina Dzwola. Nieruchomość ujawniona w księdze wieczystej: ZA1J/00024914/7 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ROBÓT BUDOWLANYCH związanych z renowacją posadzki oraz tynków wewnętrznych kościoła parafialnego pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Dzwoli w ramach inwestycji pn. ,,Renowacja kościoła p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Dzwoli" 1.1 Remont kościoła w zakresie niniejszego zapytania ofertowego obejmuje w szczególności: o Roboty przygotowawcze, zabezpieczające istniejące obrazy, rzeźby, stolarkę okienną oraz drzwiową o Skucie posadzki na ołtarzach bocznych, nawie głównej kościoła o Rozebranie podestu ołtarza głównego o Skucie podkładu betonowego o Wykonanie izolacji cieplnej z płyt styropianowych EPS200 w dwóch warstwach o łącznej grubości 10 cm (na podkładzie betonowym, który należy przygotować przed przystąpieniem do wykonania izolacji cieplnej) o Wykonani izolacji poziomych z foli polietylenowej o Wykonanie jastrychu zbrojonego o grubości 7 cm zbrojonego siatkami o Ułożenie posadzki z granitu o wymiarach 30x60 cm i grubości 1 cm na kleju elastycznym wraz z wykonaniem projektu wizualizacji posadzki. (Granit należy ułożyć z płytek wielobarwnych zaakceptowanych przez inwestora) o Wykonanie napraw tynków wewnętrznych Ogólny zakres robót: o Prace przygotowawcze o Wykończenie ścian Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 6 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty: 1) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), 2) Przedmiar robót, 1.2 Aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku: W ramach inwestycji planowana jest wymiana posadzki w całym budynku kościoła, odnowienie tynków i remont ścian wewnątrz. W/w prace są niezbędne z powodu braku izolacji posadzki, co powoduje dużą wilgotność w kościele i pękanie posadzki. Natomiast brak odpowiedniego zabezpieczenia ścian wewnętrznych kościoła, duże zawilgocenie doprowadziły do pękania, odpadania tynków, ubytki w ścianach. Zakres prac budowlanych obejmował będzie wykonanie izolacji przeciwwilgociowej, roboty przygotowawcze, roboty posadzkowe, w tym roboty ziemne, izolacja, wykonanie posadzki zkamienia naturalnego. Ponadto gruntowanie ścian, wykonanie tynków wewnętrznych, malowanie. 1.3 Dane o zabytku: Obecna świątynia wybudowana została z kamienia, palonej cegły i pokryta blachą. Świątynia została poświęcona w 1927 roku, uroczyście konsekrowana w 1935 roku. Kościół został wpisany do Ewidencji Zabytków pod numerem 4 - Zespół Kościoła Parafialnego p.w. Matki Bożej Częstochowskiej. Kościół posadowiony jest na działce ewidencyjnej nr 1520. Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Dzwoli, została erygowana 17 września 1920 roku. Powstała z części parafii janowskiej i została włączona do dekanatu janowskiego, znajdującego się wówczas w diecezji lubelskiej a obecnie sandomierskiej. Powstanie parafii zapoczątkowało wybudowanie kaplicy 1919 roku, wtedy też biskup lubelski Marian Leon Fulman wyznaczył księdza, który odprawiałby w kaplicy nabożeństwa oraz zajmował się dalszymi pracami przy tworzeniu parafii i budowie kościoła. 2. Wszelkie użyte w opisie przedmiotu zamówienia bezpośrednie wskazania danego producenta lub dostawcy, konkretnej marki oraz nazwy własnej poszczególnych producentów, nazwy określonego wyrobu lub źródła lub znaku towarowego, patentu, rodzaju lub specyficzne pochodzenie zostały użyte pomocniczo i nie stanowią wskazania obowiązku ich stosowania w ofercie. Zamawiający dopuszcza, w każdym aspekcie zamówienia, zastosowanie rozwiązań równoważnych lub lepszych od wskazanych pod warunkiem, że ich zastosowanie nie będzie prowadzić do pogorszenia wskazanych parametrów technicznych, funkcjonalnych i jakościowych. Udowodnienie, że oferowane rozwiązanie jest równowartościowe lub lepsze od wymaganego, leży po stronie oferenta. 3. Okres gwarancji. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 36 miesięcy gwarancji i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem. 4. Odbiór robót (częściowy i ostateczny lub tylko ostateczny) dokonywany będzie przez przedstawiciela Zamawiającego przy udziale Wykonawcy. 7. Nieruchomość, której dotyczy zamówienie zlokalizowana jest w miejscowości Dzwoli nr 142, działka nr 1520, obręb 0005 Dzwola, gmina Dzwola. Podmiotom zainteresowanym udziałem w postępowaniu Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej miejsca objętego zamówieniem, celem poznania specyfiki zamówienia. W celu przeprowadzenia wizji lokalnej prosimy o kontakt z Zamawiającym. 8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 10. Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom. CPV: 45430000-0, 45100000-8, 45200000-9, 45410000-4 Dokument nr: 1/2024 Składanie ofert: TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT TERMIN SKŁADANIA ofert do dnia 18 kwietnia 2024 r. do godz. 12:00. Dopuszcza się złożenie oferty: 1. w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście. Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego - Parafia Rzymskokatolicka pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Dzwoli. Dzwola 142, 23-304 Dzwola Kancelaria parafialna czynna jest: - w dniach: poniedziałek, wtorek, środa czwartek, piątek, sobota w godz.ch od 7:30 do 8:00. 3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 4. Zmawiający nie zwraca przesłanych ofert. Miejsce i termin realizacji: HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji zamówienia: do 31.12.2024 r. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: do 14 dni od wyboru wykonawcy. Planowany termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: maj-czerwiec 2024 r. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Szczegółowe informacje w tym zakresie zostały opisane w warunkach zmiany umowy. MIEJSCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 23-304 Dzwola, Dzwola 142. Wymagania: SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Wnioskodawcy: https://dzwola.parafialnastrona.pl/budowa-i-remonty https://ugdzwola.bip.lubelskie.pl https://dzwola.eu/ TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA 1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710).3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO). Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. 4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.). WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ? Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia znajduje się na terenie ochrony konserwatorskiej Informacja o warunkach udziału w postępowaniu ? O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki w postępowaniu: a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 500 000,00 zł b) Wykonawca spełni warunek dotyczący Wykonawcy jeśli wykaże się wiedzą i doświadczeniem nabytym w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert) w wykonaniu co najmniej 5 robót budowlanych, polegających na remoncie, budowie lub przebudowie obiektów sakralnych będących pod nadzorem konserwatorskim o wartości robót budowlanych co najmniej 100 tys . zł brutto każda oraz załączy dowody określające czy te roboty zostały wykonane należycie. Zamawiający nie dopuszcza łączenia kilku inwestycji w celu uzyskania kwoty 100 tys. zł brutto. c) Wykonawca spełni warunek dotyczący osób nadzorujących, jeśli wykaże dysponowaniem osobami, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia legitymującymi się odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednim do funkcji jaka zostanie im powierzona, tj. osoba pełniąca funkcję kierownika budowy musi posiadać: - uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej przy pracach na obiektach zabytkowych - kwalifikacje określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz. U. z 2002 r. poz. 840) - doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, nabyte podczas kierowania robotami budowlanymi, polegającymi na wykonaniu co najmniej 5 robót budowlanych polegającej na remoncie, budowie lub przebudowie obiektów sakralnych pod nadzorem konserwatorskim o wartości robót nie mniejszej niż 100 tys. zł brutto każda. d) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach. e) Zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wynosi 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego. Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Oferent złoży oświadczenie w powyższym zakresie. Warunek wskazany w pkt b uznaje się za spełniony, jeśli Oferent złoży oświadczenie w powyższym zakresie oraz przedłoży, jako załącznik do oferty Wykaz wykonanych prac potwierdzający spełnienie powyższego warunku, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego. Do oferty można załączyć referencje, ale nie jest to obligatoryjne, natomiast Zamawiający na każdym etapie oceny ofert i na każdym późniejszym etapie ma prawo poprosić o ich przedstawienie w celu potwierdzenia wcześniej złożonych oświadczeń.Warunek wskazany w pkt c uznaje się za spełniony, jeśli Oferent złoży oświadczenie w powyższym zakresie oraz przedłoży wraz z ofertą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej przy pracach na obiektach zabytkowych. MINIMALNY ZAKRES OFERTY - pełna nazwa i adres oferenta; - cena ryczałtowa brutto; - data sporządzenia oferty; - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego; - oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych zawarte we wzorze oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego; - wykaz wykonanych prac zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania ofertowego; Oferta nie posiadająca minimalnego zakresu wskazanego powyżej nie będzie brana pod uwagę podczas wyłaniania oferenta. Oferta powinna być złożona zgodnie ze wzorem oferty (formularz ofertowy), stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. KRYTERIA OCENY OFERTY I OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI 1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia. 2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które: a) zostały złożone w terminie, b) są zgodne z przedmiotem zamówienia, c) spełniają warunki udziału w postępowaniu, d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty. 3. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium cena - 100%, zgodnie z poniższym wyjaśnieniem. Punktacja oraz waga procentowa kryteriów oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób przyznawania punktacji: 1 - cena: 100% Ocenie podlega cena brutto danej oferty. Maksymalna punktacja dla danej oferty z najniższą ceną brutto to 100 pkt. Kolejne oferty oceniane są proporcjonalnie do podanej ceny brutto zgodnie ze wzorem: (cena brutto najniższa / cena brutto danej oferty) * 100 pkt.Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty zgodnie z przedstawionymi kryteriami wg wzoru: W = C (cena) gdzie: W - Wybrana oferta C - najkorzystniejsza cena 4. Oferta z największą ilością punktów zostanie wyłoniona jako najbardziej korzystna. 5. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert. 6. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Wnioskodawcy. 7. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet inwestycji zaplanowany na realizację roboty budowlanej, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zamówienia bez podania przyczyny. ZAKRES WYKLUCZENIA 4.1. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą następujące oświadczenie w tym zakresie: Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lubosobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. 4.2. Wykonawca podlega wykluczeniu w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2022 r., poz. 835 z późn. zm.). Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania podlegają: 1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy; 2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .; 3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań odważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego . Wykluczenie, o którym mowa w pkt 4.2 następuje na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 4.2, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy. Sposób oceny spełniania braku podstaw wykluczenia z kt. 4.2.: Weryfikacja nastąpi w oparciu o oświadczenia złożone w ofercie Wykonawcy o braku podstawy wykluczenia wskazanych w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2022 r., poz. 835 z późn. zm.) WARUNKI ZMIANY UMOWY 1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z zastrzeżeniem ust. 2, ust. 3, ust. 4. 2. Dopuszcza się istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniższych powodów: ? wystąpienia uzasadnionych zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia; ? wystąpienia uzasadnionych i adekwatnych przyczyn do zmian w zakresie i sposobie wykonania przedmiotu zamówienia wynikających z wprowadzonych zmian do wniosku o dofinansowanie inwestycji; ? wystąpienia obiektywnych przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy; ? wystąpienia okoliczności będących wynikiem działania siły wyższej; ? zmiany istotnych regulacji prawnych; ? wystąpienia odmowy lub wydłużenia terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; ? wystąpienia przyczyn związanych z procedurami rozliczenia dofinansowania inwestycji ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 3. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu realizacji umowy, w szczególności w sytuacjach wskazanych w ust. 2, w sytuacjach niezależnych od wykonawcy np. z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, gdyby dalsza realizacja prac budowlanych mogła spowodować niekorzystne dla obiektu konsekwencje, w sytuacji przedłużających się procedur związanych z niezbędnymi pozwoleniami, w sytuacjach związanych z koniecznością wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które ze względu na zasady wiedzy technicznej i sztuki budowlanej wymagajądodatkowego czasu ponad termin wynikający z umowy, innych sytuacji uzasadnionych protokołem konieczności. 4. Wydłużenie terminu realizacji umowy na wniosek Wykonawcy będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu zgody Zamawiającego i będzie możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy konieczność wydłużenia tego terminu wynika z przyczyn obiektywnych oraz Zamawiający uzyska zgodę na wydłużenie terminu realizacji inwestycji od Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 5. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3 i ust.4 nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy. 6. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2, ust. 3, i ust. 4 wymagają zgody obydwu stron umowy i formy pisemnej pod rygorem nieważności. DODATKOWE WARUNKI 1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych. 2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Oferenta. 3. Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Oferenta, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty. 4. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny - na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny. 7. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty. 8. W przypadku wystąpienia podejrzenia lub/i przesłanek, które mogą wskazywać, że złożone oświadczenia lub dokumenty w ofercie są nieprawdziwe, Zamawiający może żądać od Oferenta stosownych wyjaśnień na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze wykonawcy oraz po podpisaniu umowy. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie pełnych wyjaśnień oraz brakuudowodnienia, że informacje w złożonej ofercie są zgodne z prawdą, Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, a także do rozwiązania umowy na etapie jej realizacji. 9. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania. 10. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. 11. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, będzie brał m.in. pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla wykonawcy, oryginalność projektu wykonawcy (a także przedstawione dowody). 12. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego. 13. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy. 14. Podana cena w ofercie jest ceną brutto i musi być podana w polskich złotych (PLN) liczbowo oraz słownie. 15. Oferowaną cenę ryczałtową brutto wpisaną do formularza oferty należy wyliczyć w szczególności w oparciu o aktualne, powszechnie stosowane katalogi, cenniki, taryfikatory bądź inne wskaźniki kosztów, dane przedstawione w Ogłoszeniu, w tym wynikające z istotnych postanowień umowy, opis przedmiotu zamówienia, jego zakres, ewentualną wizję lokalną, koszty wykonania w okresie udzielonej przez Wykonawcę gwarancji wymaganych przeglądów gwarancyjnych, koszty ubezpieczenia OC, koszty związane z obowiązującymi przy wykonaniu zamówienia przepisami prawa w tym koszty należnego podatku od towarów i usług VAT, jak również koszty wynikające z wszelkich upustów i rabatów. 16. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia. 17. Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszystkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych - jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia. 18. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data protokołu odbioru końcowego zamówienia podpisana przez Zamawiającego. 19. Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.20. Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, przewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń. 21. Ewentualne roboty dodatkowe, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia mogą być przedmiotem zmiany wartości umowy, co zostało dokładnie opisane w pkt. ,,Warunki zmiany umowy" niniejszego zapytania ofertowego. 22. Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt. 23 i 24. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego. 23. Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowlanego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opisem przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej. 24. Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie Wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej. 26. Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy. 27. Zapłata wynagrodzenia: 27. 1. Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości 2% wartości wynagrodzenia brutto wynikającego ze złożonej oferty. 27.2. Zaliczka zostanie wypłacona na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie 14 dni od przekazania placu budowy. Wykonawca w terminie 7 dni od otrzymania zaliczki wystawi fakturę VAT/rachunek na kwotę obejmującą otrzymaną zaliczkę. 27.3. Zaliczka wypłacona Wykonawcy zostanie rozliczona poprzez pomniejszenie wartości faktury końcowej Wykonawcy o kwotę zaliczki udzielonej Wykonawcy. 27.4. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy, w wysokości wynikającej z rozliczenia zaliczki, o którym mowa w pkt. 27.3, płatne będzie po: 1) protokolarnym odbiorze końcowym robót,2) wystawieniu faktury / rachunku przez Wykonawcę. 27.5. Wykonawca zapewni finansowanie Inwestycji w części niepokrytej zaliczką (udziałem własnym Zamawiającego), na czas poprzedzający wypłatę środków z promesy przez Bank Gospodarstwa Krajowego. 27.6. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego. 28. Jeżeli Wykonawca realizuje przedmiot umowy przy udziale podwykonawców, to mają zastosowanie następujące postanowienia: 1) Podział wynagrodzenia dla poszczególnych podwykonawców będzie przedmiotem rozliczeń pomiędzy nimi a Wykonawcą. 2) Za działania i zaniedbania podwykonawców, Wykonawca ponosi odpowiedzialność względem Zamawiającego jak za postępowanie własne. LISTA DOKUMENTÓW/OŚWIADCZEŃ WYMAGANYCH OD WYKONAWCY 1. Oferta zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik 1 do zapytania ofertowego. 2. Wykaz wykonanych prac zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania ofertowego; Kontakt: OSOBA DO KONTAKTU W SPRAWIE OGŁOSZENIA Ks. Mariusz Pyryt - Proboszcz Parafii Tel. 15 875 22 12, 728 019 399, email: parafiadzwola@gmail.com |
© eurobudowa.pl 2004-2024