Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży budowlanej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży budowlanej

Data zamieszczenia: 2024-03-15
Dane kontaktowe Zamawiającego: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Olsztynie
ul. Saperska 1, bud. nr 5
10-073 Olsztyn
powiat: Olsztyn
Telefon, 261-321-600
rziolsztyn.zamowienia@ron.mil.pl
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Wadium: 2 700,00 PLN
Nr telefonu: Telefon, 261-321-600
Termin składania ofert: 2024-04-03 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPROSZENIE
do złożenia oferty na wykonanie usługi o nazwie:
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży budowlanej na zadaniu
- Łomża ,,Budowa magazynu wielobranżowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą"
III.
Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inspektora Nadzoru
Inwestorskiego branży budowlanej dla realizacji zadania - Łomża ,,Budowa magazynu
wielobranżowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą".
Szczegółowo przedmiot zamówienia opisano w załącznikach nr 2, 4, 5, 6, do Zaproszenia
do złożenia oferty.
2. Zamawiający nie udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania Projektu
budowlanego zagospodarowania terenu o klauzuli ZASTRZEŻONE, który pozostaje do wglądu
w siedzibie Zamawiającego, po uprzednim złożeniu przez Wykonawcę wniosku o udostępnienie
powyższego dokumentu, wraz z podaniem proponowanej daty (godz.) udostępnienia i załączeniem
ważnych upoważnień do dostępu do dokumentów o klauzuli ZASTRZEŻONE oraz aktualnych
zaświadczeń o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych osób, które będą
dokonywały wglądu do dokumentu.
3. Zamawiający informuje, że dokumentacja postępowania na roboty budowlane została
opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego w 2021 r. - postępowanie nr 57/RB.
5. Okres gwarancji: 60 miesięcy od odbioru końcowego zadania.
Okres rękojmi: za wady fizyczne - do zakończenia okresu gwarancyjnego robót budowlanych.
7. Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT: 276 794,70 zł.

CPV: 71244000-0, 71247000-1, 71520000-9, 71540000-5, 71631300-3, 71310000-4

Dokument nr: 23/U

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert
Otwarcie ofert nastąpi w pok. 219 w siedzibie Zamawiającego w dniu 03.04.2024 r.
o godz. 14:00.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota jaką Zamawiający zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Informacja z otwarcia ofert zostanie zamieszczona na stronie internetowej prowadzonego
postępowania.
Oferta złożona po wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona i dołączona do dokumentacji
postępowania lub zwrócona Wykonawcy po uprzednim złożeniu przez niego stosownego wniosku.
Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu ich otwarcia.

Składanie ofert:
1. Składanie ofert
Zamknięte w nieprzejrzystym opakowaniu (kopercie), uniemożliwiającym wgląd bez jego naruszenia,
oferty oznaczone napisem:
,, Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego branży budowlanej
na zadaniu - Łomża ,,Budowa magazynu wielobranżowego wraz z infrastrukturą
towarzyszącą" - postępowanie nr 23/U"
należy dostarczyć do kancelarii RZI w Olsztynie, bud. nr 5, pok. 110 w siedzibie Zamawiającego
do dnia 03.04.2024 r. do godz. 13:00.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert jedynie w formie pisemnej wg wzoru oferty,
zamieszczonego w załączniku do Zaproszenia do złożenia oferty.

Miejsce i termin realizacji:
4. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia:
-
teren zamknięty - obręb 1 Łomża, 18 Pułk Logistyczny, Aleja Legionów 133, 18-400 Łomża,
25 WOG Białystok.
IV. Termin wykonania zamówienia
Wymagany termin realizacji zamówienia z uzyskaniem efektu rzeczowego:
- od dnia podpisania umowy do 31.12.2024 r.

Wymagania:
Tryb udzielenia zamówienia
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone będzie w trybie Zaproszenia
do złożenia oferty w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa o wartości nieprzekraczającej
wyrażonej w złotych równowartości 443 000,00 euro, z wyłączeniem przepisów ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023, poz. 1605 z późn. zm.),
zwanej dalej ustawą Pzp, na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 3 niniejszej ustawy - jak dla zamówień,
których wartość nie przekracza progów unijnych.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
9. Zamawiający nie przewiduje zawierania umowy ramowej.
10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
11. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
12. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek.
13. Udział w postępowaniu
1) O udzielenie zamówienia publicznego nie mogą ubiegać się Wykonawcy mający siedzibę
albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż jedno z państw członkowskich Unii
Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub państw, z którymi Unia Europejska
lub Rzeczpospolita Polska zawarła umowę międzynarodową dotyczącą tych zamówień.
2) Zamawiający określa następujące wymagania związane z realizacją zamówienia
w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, w zakresie ochrony informacji niejawnych:
a) W celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji niejawnych:
- Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych
w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r.
o ochronie informacji niejawnych i nie udostępni ich nikomu bez zgody Zamawiającego
na piśmie pod rygorem nieważności. Dotyczy to wszystkich pracowników Wykonawcy mających
styczność z obiektami wojskowymi;
- Zamawiający ma prawo zweryfikowania lub odsunięcia pracowników Wykonawcy, którzy mają
brać udział w realizacji zamówienia, zarówno na etapie prowadzenia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego, jak również na etapie realizacji umowy, jeżeli wymaga
tego ochrona podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa albo jest to konieczne w celu
podniesienia bezpieczeństwa realizowanych zamówień,
- odstąpienie od umowy może nastąpić, jeżeli Wykonawca nie realizuje określonych
w umowie wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych;
b) Wstęp cudzoziemców na obszar chronionego obiektu wojskowego może być realizowany
wyłącznie na podstawie pozwoleń wydanych na zasadach określonych w Decyzji nr 107/MON
z dnia 18 sierpnia 2021 r. w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej w resorcie
obrony narodowej - Instrukcja w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej
w resorcie obrony narodowej, Rozdział 6 - Wstęp cudzoziemców na obszar chronionego
obiektu wojskowego;
c) W przypadku planowania zatrudnienia lub wprowadzenia na obszar chronionego obiektu
wojskowego cudzoziemców, Wykonawca zobowiązany jest pisemnie poinformować Szefa RZI
o takim fakcie w terminie 21 dni przed dniem przybycia delegacji zagranicznej z państw
członkowskich NATO i UE lub 28 dni przed dniem przybycia delegacji zagranicznej z innych
państw i uzyskać zgodę. Szczegółowe zasady w tym zakresie określa Decyzja nr 19/MON
z dnia 18 sierpnia 2021 r. Wykonawca zatrudniający cudzoziemców dostarczy Zamawiającemu
wykaz osób, związanych z realizacją umowy, z uwzględnieniem niżej wymienionych danych:
a) imię i nazwisko osoby;
b) stopień wojskowy, jeżeli cudzoziemiec jest żołnierzem;
c) datę i miejsce urodzenia;
d) numer paszportu lub rodzaj i numer innego dokumentu tożsamości;
d) Zamawiający zastrzega sobie, iż warunkiem wstępu cudzoziemców na teren chronionych
obiektów wojskowych jest wydanie ,,Jednorazowego pozwolenia" przez Szefa instytucji
koordynującej - Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, po wyrażeniu przez Dyrektora Zarządu
Operacyjnego SKW i Szefa instytucji, której podlega obiekt, pozytywnej opinii w sprawie wstępu
cudzoziemców na obszar chronionego obiektu wojskowego;
str. 2/17e) Cudzoziemiec zamierzający uzyskać wstęp na teren różnych chronionych jednostek
lub instytucji wojskowych zobowiązany jest do uzyskania osobnych pozwoleń. Otrzymane
pozwolenie uprawnia do wstępu tylko na wskazany w nim teren wojskowy;
f) Odpowiedzialnym, z ramienia Zamawiającego, za nadzorowanie, kontrolę oraz doradztwo
w zakresie wykonywania przez Wykonawcę obowiązku ochrony udostępnionych informacji
niejawnych jest Pełnomocnik Szefa RZI w Olsztynie ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
g) Wykonawca ma obowiązek przestrzegania zakazu używaniu BSP - aparatów latających,
w tym bezzałogowych statków powietrznych typu ,,Dron", aparatów jeżdżących oraz
pływających na terenach kompleksów wojskowych przez własnych pracowników,
jak również podwykonawców pod rygorem odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy.
V. Przesłanki wykluczenia Wykonawcy z postępowania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, tj.:
1) jako osoby fizyczne nie zostali prawomocnie skazani za przestępstwo:
udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego
(t. j . Dz. U. z 2024 r. poz. 17 z późn. zm.);
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego;
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48
ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2048 z późn. zm.);
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a
Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia
przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa
w art. 299 Kodeksu karnego;
e)
o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego,
lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa;
f)
powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9
ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy
cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
(Dz. U. z 2021 r. poz. 1745 z późn. zm.);
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego,
przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo
przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu
karnego, lub przestępstwo skarbowe;
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach
powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony
w przepisach prawa obcego;
jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki
w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej
lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie nie skazano za przestępstwo,
o którym mowa w ust. 1;
wobec których nie wydano prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji
administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca przed upływem terminu składania ofert
dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne
lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie
spłaty tych należności;
wobec których prawomocnie nie orzeczono zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
w stosunku do których nie otwarto likwidacji, nie ogłoszono upadłości, których aktywami
nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarli układu z wierzycielami, których działalność
gospodarcza nie jest zawieszona albo nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia
tej procedury;
którzy należycie wykonali wcześniejsze umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy
koncesji, zawarte z jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów
str. 3/17o finansach publicznych (Wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania w przypadku,
gdy z przyczyn leżących po jego stronie nie wykonał lub nienależycie wykonał w istotnym
stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji,
zawartą z jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów finansach
publicznych);
7) którzy realizując zamówienia na rzecz Zamawiającego - RZI w Olsztynie nie wyrządzili szkody
poprzez niewykonanie zamówienia lub opóźnienie się z własnej winy z jego realizacją
lub wykonanie go nienależycie, przez co zostali zobowiązani do zapłaty kary umownej, jeżeli
szkoda ta lub obowiązek zapłaty kary umownej wynosiły nie mniej niż 10% wartości
realizowanego zamówienia i zostały stwierdzone przez Zamawiającego w okresie 2 lat
przed wszczęciem postępowania;
8)
jeżeli nie skazano prawomocnie osób reprezentujących Wykonawcę za przestępstwo
popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko
prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku,
przekupstwa, lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
9) jeżeli Wykonawca nie zawarł z innymi Wykonawcami porozumienia mającego na celu
zakłócenie konkurencj9i, w szczególności jeżeli Wykonawca, należąc do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów, nie złożyli odrębnych ofert, chyba, że wykażą, że przygotowali te oferty
niezależnie od siebie;
10) którzy nie złożyli nieprawdziwych informacji mających wpływ lub mogących mieć wpływ
na wynik prowadzonego postępowania.
W celu potwierdzenia spełniania ww. warunków należy złożyć oświadczenia z załącznika
do Zaproszenia.
VI.
Przesłanki wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego (Dz. U. 2023 poz. 1497).
Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego
2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę prowadzoną przez ministra właściwego do spraw
wewnętrznych, stosuje się:
? wykluczenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego
na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r.
poz. 1605 z późn. zm.).
W związku z powyższym, zgodnie z art. 7 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza
się:
1) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu
269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 01 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1124
z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym
od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022
r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy
z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.) jest podmiot
wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014
albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został
wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
str. 4/17Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w art. 7 ust. 1 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji
na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Zamawiający odrzuca ofertę takiego
Wykonawcy, nie zaprasza go do złożenia oferty dodatkowej, nie zaprasza go do negocjacji, a także
nie prowadzi z takim Wykonawcą negocjacji.
Zamawiający informuje, że weryfikacji pod kątem podstaw wykluczenia z postępowania
na podstawie wyżej wymienionych przesłanek wykluczenia będą podlegać Wykonawcy, którzy złożyli
oferty w przedmiotowym postępowaniu.
Weryfikacja braku zaistnienia podstawy wykluczenia w stosunku do Wykonawcy (i odpowiednio podmiotu
udostępniającego zasoby lub podwykonawcy) będzie odbywać się w szczególności za pomocą
ogólnodostępnych rejestrów (Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych) oraz analizy spisu
Wykonawców wymienionych w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006i rozporządzeniu
269/2014 oraz na liście osób i podmiotów, wobec których są stosowane środki, o których mowa w art. 1
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw wewnętrznych.
Zamawiający wymaga również złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia dotyczącego
przesłanek wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w związku z przepisami
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. (z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty).
VII. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu, tj.:
1. prowadząc działalność gospodarczą lub zawodową, posiadają wpis do właściwego rejestru
zawodowego lub handlowego prowadzonego w kraju, w którym mają siedzibę
lub miejsce zamieszkania;
2. dysponują co najmniej 1 osobą - inspektorem nadzoru inwestorskiego branży
budowlanej, która spełnia łącznie następujące warunki:
a) posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów uprawnienia budowlane w rozumieniu ustawy
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz
wpis na listę członków właściwej Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów
Budownictwa w rozumieniu Ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Samorządach
Zawodowych Architektów oraz Inżynierów Budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551
z późn. zm.);
b) posiada minimum 5-cio letnią praktykę zawodową w branży budowlanej w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej, w tym doświadczenie w nadzorowaniu wykonawstwa
na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót lub inspektora nadzoru
inwestorskiego, co najmniej 1 obiektu budowlanego;
c) posiada upoważnienie do dostępu do dokumentów o klauzuli ZASTRZEŻONE
oraz aktualne zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji
niejawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 756 z późn. zm.);
3. dysponują akredytowanym systemem teleinformatycznym, przeznaczonym do przetwarzania
informacji niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE;
4. posiadają warunki do przechowywania i przetwarzania dokumentów o klauzuli
ZASTRZEŻONE zgodnie z art. 45 i art. 48 ust. 9, 11, 12 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r.
o ochronie informacji niejawnych;
5. którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali co najmniej 1 usługę,
o podobnym zakresie do usług będących przedmiotem zamówienia (w ramach jednej
umowy/zadania), tj. polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego,
a wartość tej usługi nie może być mniejsza niż 60 000,00 zł.
str. 5/17VIII. Wykaz oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę wraz z ofertą
1.
Wykaz oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w celu potwierdzenia,
że nie podlega wykluczeniu z postępowania / spełnia warunki udziału w postępowaniu:
1) Oświadczenia Wykonawcy wymagane przez Zamawiającego, z załącznika do Zaproszenia
do złożenia oferty;
2) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3) Oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.
U. z 2023 r. poz 1689 z poźn. zm.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej (z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty).
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wchodzących w skład grup kapitałowych
Zamawiający dopuszcza, aby ww. Wykonawcy samodzielnie złożyli oświadczenia
w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia przekazania informacji z otwarcia ofert.
4) Wykaz osób - dotyczy inspektora nadzoru inwestorskiego branży budowlanej - skierowanego
przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego z załącznika do Zaproszenia wraz z:
- dokumentami poświadczającymi przygotowanie zawodowe i przynależność do właściwej
Izby Samorządu Zawodowego Inżynierów Budownictwa;
- dokumentami potwierdzającymi okres pełnienia samodzielnej funkcji technicznej
w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym;
- ważnym upoważnieniem do dostępu do dokumentów o klauzuli ZASTRZEŻONE
oraz aktualnym zaświadczeniem o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji
niejawnych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji
niejawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 756 z późn. zm.)
(dotyczy inspektora nadzoru inwestorskiego branży elektrycznej);
5) Dokument potwierdzający akredytację bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego
- pismo z ABW lub SKW, potwierdzające że dokumentacja bezpieczeństwa systemu
teleinformatycznego, przetwarzającego informacje niejawne o klauzuli ZASTRZEŻONE,
spełnia wymagania przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;
6) Wykaz co najmniej 1 usługi (z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty) o podobnym
zakresie do usług będących przedmiotem zamówienia (w ramach jednej umowy/zadania),
tj. polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego, a wartość
tej usługi nie może być mniejsza niż 60 000,00 zł, wykonanej w okresie ostatnich 5 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów,
na rzecz których usługa została wykonana lub jest wykonywana, oraz załączeniem dowodów
określających, czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,
na rzecz którego usługa została wykonana, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub
ciągłych jest wykonywana, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń
powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich
3 miesięcy;
7) Oświadczenie składane przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia publicznego (z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty);
8) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, określające zakres umocowania,
podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy;
9) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w związku z przepisami ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. (z załącznika
do Zaproszenia do złożenia oferty).
- Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykaz usług dotyczył usług wykonanych w okresie
dłuższym niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert.
- Zaświadczenia o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych wydawane
są zgodnie z wzorem określonym w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 09 lipca
2020 r. w sprawie wzorów zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie
ochrony informacji niejawnych oraz sposobu rozliczania kosztów przeprowadzenia szkolenia
str. 6/17przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Służbę Kontrwywiadu Wojskowego (Dz.
U. z 2020 r. poz. 1256), zachowują ważność przez okres 5 lat i są wystawiane przez
Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych.
- Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych
wspólnie z innymi Wykonawcami, Wykaz wykonanych usług dotyczy usług, w których
wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
- Zamawiający nie dopuszcza posługiwania się systemem akredytowanym należącym
do podmiotu trzeciego (Wykonawca musi dysponować własnym akredytowanym
systemem teleinformatycznym przeznaczonym do przetwarzania informacji
niejawnych o klauzuli co najmniej ZASTRZEŻONE).
- Zamawiający uzna spełnienie warunku, odnośnie posiadania warunków do przechowywania
i przetwarzania dokumentów o klauzuli ZASTRZEŻONE, również poprzez złożenie
Świadectwa Bezpieczeństwa Przemysłowego I stopnia o klauzuli POUFNE.
- Zamawiający zastrzega, że na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego może żądać przedstawienia umowy regulującej współpracę Wykonawców
wspólnie składających ofertę, określającej: strony umowy, cel działania, okres ważności
umowy, sposób współdziałania, zakres czynności przewidzianych do wykonania przez
każdego z Wykonawców, zakres odpowiedzialności (wymaga się solidarnej
odpowiedzialności Wykonawców).
2. Wymagania dotyczące oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie
warunków udziału w postępowaniu:
Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest
zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień składania ofert spełnianie
warunków udziału w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego;
Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie
wskazanym przez Zamawiającego w Zaproszeniu. Informacje zawarte w oświadczeniach
stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu
i nie podlega wykluczeniu z postępowania - z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty;
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców
oświadczenia składa osobno każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie
posiadania odpowiedniego doświadczenia, nie dopuszcza się sumowania doświadczenia;
W przypadku wskazania przez Wykonawcę, dla wykazania spełniania warunku
doświadczenia, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni
kurs NBP na dzień zakończenia usług, wg Tabeli kursów średnich walut obcych;
Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może na każdym etapie postępowania
wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania i spełniają warunki udziału
w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio
oświadczenia lub dokumenty nie są aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń
lub dokumentów;
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Lidera -
Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo może
być udzielone łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument) lub oddzielnie przez
każdego z nich (tyle dokumentów, ilu Wykonawców). W treści dokumentu pełnomocnictwa
zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, udzielających pełnomocnictwa - stosowny dokument należy dołączyć do oferty.
Wszelka korespondencja będzie prowadzona między Zamawiającym a Pełnomocnikiem
(Liderem). Lider jest odpowiedzialny za całokształt prac związanych z dostępem do informacji
niejawnych;
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które
go dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej.
IX. Informacje
o sposobie
porozumiewania
się
Zamawiającego
z Wykonawcami
oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych
do porozumiewania się z Wykonawcami
1.
W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy
str. 7/17z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.) osobiście,
przez posłańca, lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia
18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.),
z uwzględnieniem wymogów dotyczących formy, ustanowionych poniżej.
2. Zamawiający informuje, że ofertę, oświadczenia z załączników do Zaproszenia do złożenia
oferty, dokumenty składane z ofertą, pełnomocnictwo, wadium wnoszone w formie gwarancji
(jeżeli jest wymagane) - z zastrzeżeniem informacji zawartej w części XI ust. 16 składa się,
pod rygorem nieważności, w formie pisemnej, za pośrednictwem operatora pocztowego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r.
poz. 1640 z późn. zm.), osobiście lub przez posłańca.
3. Zamawiający informuje, że komunikacja w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia,
w tym wymiana informacji, oświadczeń lub dokumentów innych niż wymienione w ust. 2
między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego
w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r.
poz. 1640 z późn. zm.), osobiście, przez posłańca lub przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (t.j. Dz. U z 2020 poz. 344 z późn. zm.), o których mowa w ust. 4.
4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje o których mowa w ust. 3, Wykonawcy
przekazują:
a) pisemnie na adres: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Olsztynie, 10-073 Olsztyn,
ul. Saperska 1, bud. nr 5,
lub
b) drogą elektroniczną na adres: rziolsztyn.zamowienia@ron.mil.pl.
5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, informacje
przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony potwierdza
fakt ich otrzymania.
6. W przypadku niepotwierdzenia otrzymania korespondencji przesłanej przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, za potwierdzenie doręczenia uznaje się wydruk z poczty elektronicznej
Zamawiającego, potwierdzający wysłanie wiadomości drogą elektroniczną.
8. Parametry poczty elektronicznej Zamawiającego: wielkość załącznika pojedynczej wiadomości
nie powinna przekraczać 15Mb, kodowanie i oznaczanie czasu odbioru danych zgodnie z danymi
generowanymi przez serwer pocztowy Wykonawcy, format poczty wchodzącej - HTML.
9. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów plików: txt, doc, docx, xls, xlsx, rtf, pdf
oraz odt/ods/pdp.
Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów kompresji plików: zip, tar, gz(gzip) i 7z.
10. Zamawiający deklaruje, że środki komunikacji elektronicznej stosowane będą przez cały okres
prowadzenia postępowania do dnia podpisania umowy i tego samego wymaga od Wykonawcy.
X.
Sposób
udzielania
wyjaśnień
dotyczących
oraz porozumiewania się z Wykonawcami
Zaproszenia
do
złożenia
oferty
1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zaproszenia do złożenia
oferty. Wnioski o wyjaśnienie treści Zaproszenia do złożenia oferty należy zgłaszać
do Zamawiającego, powołując się na nazwę i numer zamówienia, nadane przez Zamawiającego.
Wnioski należy składać nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego
terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Zaproszenia do złożenia oferty wpłynie
do Zamawiającego po upływie terminu do jego składania, Zamawiający może udzielić wyjaśnień
albo pozostawić wniosek bez rozpatrzenia. W przypadku, gdy Zamawiający przedłuży termin
składania ofert, pozostaje on bez wpływu na termin składania wniosków o wyjaśnienie treści
Zaproszenia do złożenia oferty. Treść zapytania wraz z wyjaśnieniami (bez ujawniania źródła
zapytania) Zamawiający udostępni na swojej stronie internetowej prowadzonego postępowania
oraz wyśle pocztą elektroniczną wszystkim Wykonawcom, do których zostało wysłane Zaproszenie
do złożenia oferty lub którzy złożyli wnioski o wyjaśnienie treści Zaproszenia do złożenia oferty.
2. W uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może zmienić
treść dokumentów składających się na Zaproszenie do złożenia oferty. Dokonaną w ten sposób
zmianę Zamawiający niezwłocznie przekaże wszystkim Wykonawcom, którym przekazał
Zaproszenie do złożenia oferty oraz udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
3. Zamawiający nie przewiduje zwoływania zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia treści
Zaproszenia do złożenia oferty.
str. 8/17XI. Wymagania dotyczące wadium
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium przed upływem terminu
składania ofert w wysokości: 2 700,00 PLN (słownie: dwa tysiące siedemset złotych 00/100).
2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i może być wniesione w jednej lub kilku
następujących formach:
1) w pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy
Zamawiającego, prowadzony przez: Narodowy Bank Polski, nr rachunku: 68 1010 1397 0065 2313
9130 0000, w tytule przelewu należy podać tylko numer postępowania, na które zostaje wnoszone
wadium. Wadium jest przechowywane na rachunku nieoprocentowanym.
4. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał
za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi,
że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zaleca dołączenie
do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę.
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być
sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), Beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), Gwaranta
(banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji,
5) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji nie był krótszy niż okres
związania ofertą.
6. W przypadku wnoszenia przez Konsorcjum wadium w formie gwarancji, powinna ona w swej treści
zawierać wskazanie wszystkich Wykonawców tworzących Konsorcjum.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał
gwarancji w formie pisemnej.
8. Z treści gwarancji powinno wynikać nieodwołalne, bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie
zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty
Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w okolicznościach określonych w ust. 14.
9. Wadium wnoszone w innych dopuszczalnych przez Zamawiającego formach, należy dołączyć
do oferty w oryginale w koszulce lub w dodatkowej kopercie z dopiskiem ,,WADIUM -
nr postępowania" i nazwą/ pieczątką Wykonawcy, zszytej wraz z ofertą, ale nie stanowiącej części
oferty (bez nr porządkowego). Do oferty zaleca się dołączenie kopii dokumentu wadialnego
i ponumerowanie jako kolejna strona w ofercie. Wniesienie wadium w takiej formie jest
równoznaczne z wniesieniem go przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia
oferty przed terminem składania ofert.
10.Wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej
Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
11.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej
oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana
jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14.
12.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium
niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
13.Zamawiający niezwłocznie zawraca wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed
upływem terminu składania ofert.
14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca:
1) w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów, z przyczyn leżących po jego stronie,
nie złożył oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania,
potwierdzających niepodleganie wykluczeniu z postępowania, spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłek, polegających
na niezgodności oferty z Zaproszeniem do złożenia oferty, niepowodujących istotnych zmian
w treści oferty, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako
najkorzystniejszej,
2) którego oferta została wybrana - uchyla się od zawarcia umowy (pojęcie ,,uchylania się
str. 9/17od zawarcia umowy" zostało zawarte w części XXI ust. 7 Zaproszenia do złożenia oferty).
15.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, zostanie
odrzucona.
16.Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w formie elektronicznej poprzez przesłanie oryginału
gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym
przez osoby upoważnione do jego wystawienia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
rziolsztyn.zamowienia@ron.mil.pl przed upływem terminu składania ofert.
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert,
przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania
ofert.
Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu związania ofertą o kolejne 60 dni.
Przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego
oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie tego terminu.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest ważne wraz z przedłużeniem ważności wadium /
gwarancji (jeżeli jest wymagane).
XIII.
Opis sposobu przygotowania ofert
1. Wymagania podstawowe
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Ofertę składa się pod rygorem nieważności
w formie pisemnej, podpisaną własnoręcznym podpisem Wykonawcy, za pośrednictwem
operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe
(t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z późn. zm.), osobiście lub przez posłańca;
2) Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w niniejszym Zaproszeniu
do złożenia oferty;
3) Wzory dokumentów dołączonych do niniejszego Zaproszenia do złożenia oferty powinny zostać
wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane zgodnie
z Zaproszeniem do złożenia oferty;
4) Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy lub
pełnomocnictwa (pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy upoważnionych jest
łącznie kilka osób, dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie
te osoby;
5) W przypadku podpisywania oferty lub innych dokumentów załączonych do oferty
przez Pełnomocnika, Wykonawca ma obowiązek dołączyć do oferty oryginał udzielonego
pełnomocnictwa lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez mocodawcę;
6) We wszystkich przypadkach, gdzie mowa jest o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie
czytelnego zapisu o treści pieczęci, zawierającego co najmniej oznaczenie nazwy firmy i siedziby;
7) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty;
8) Wykonawca musi być świadomy, że na podstawie ustawy z dnia 6.06.1997 r. - Kodeks karny
(t. j . Dz. U. z 2024 r. poz. 17 z późn. zm.) art. 297 §1: Kodeksu Karnego: Kto, w celu uzyskania
dla siebie lub kogo innego, (...) od organu lub instytucji dysponujących środkami publicznymi (...)
zamówienia publicznego, przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo
nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oświadczenie dotyczące okoliczności o istotnym
znaczeniu dla uzyskania wymienionego wsparcia finansowego, instrumentu płatniczego
lub zamówienia, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5;
9) Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r.
poz. 1233 z późn. zm.), jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł,
że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec następujących informacji: nazw
albo imion i nazwisk oraz siedzib lub miejsc prowadzenia działalności gospodarczej
albo miejsc zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte, cen lub kosztów
zawartych w ofertach;
10) Zamawiający informuje, że niewykazanie na dzień składania ofert, że zastrzeżone
informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, spowoduje ich ujawnienie;
11) Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca, w celu
utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je wydzielone i odpowiednio oznaczone.
str. 10/172. Forma oferty
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną i format nie większy
niż A4. Arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4. Dokumenty
sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone
przez Wykonawcę;
2) Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszego
Zaproszenia i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo
lub ręcznie czytelnym pismem;
3) Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów
stanowiących załączniki do niniejszego Zaproszenia do złożenia oferty powinny mieć formę
wydruku komputerowego lub uzupełnionych ręcznie dokumentów;
4) Zaleca się, aby całość oferty była złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe
zdekompletowanie. Zaleca się, ażeby wszystkie zapisane strony oferty były ponumerowane;
5) Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej
przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone
przez Zamawiającego) muszą być parafowane przez Wykonawcę. Wszelkie skreślenia i zmiany
naniesione przez Wykonawcę w uprzednio wpisany przez niego tekst muszą być parafowane;
6) Dokumenty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych
przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii, natomiast w przypadku pełnomocnictwa
w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę;
7) Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do Zaproszenia
do złożenia oferty powinny być złożone w formie oryginału;
8) Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących
w skład oferty musi być potwierdzona przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania
Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie
z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty
pełnomocnictwa. Podpisujący ofertę zobowiązany jest poświadczyć za zgodność kopię
z adnotacją np. ,,Poświadczam za zgodność z oryginałem - dnia..." podpis i pieczątka imienna
Wykonawcy;
9) Ofertę należy umieścić w kopercie opatrzonej nazwą i adresem Zamawiającego, nazwą
i adresem Wykonawcy oraz nazwą i numerem postępowania, następnie przesłać lub złożyć
osobiście w miejscu wskazanym przez Zamawiającego;
10) Koperta powinna być zamknięta i oznaczona w taki sposób, aby nie było możliwe zapoznanie się
z treścią oferty przed upływem terminu otwarcia ofert oraz by wyróżniała się pośród innej
korespondencji;
11) Wykonawca przed terminem składania ofert może wycofać ofertę, zawiadamiając o tym
Zamawiającego poprzez złożenie oświadczenia o wycofaniu oferty;
12) Wykonawca przed terminem składania ofert może zmienić całą ofertę lub jej część poprzez
złożenie w kopercie prawidłowych jej elementów wraz z oświadczeniem o wprowadzanych
zmianach. Koperta powinna być poza nazwą postępowania dodatkowo oznaczona określeniem
,,ZMIANA" i zostać złożona w kancelarii RZI w Olsztynie na zasadach obowiązujących
przy składaniu ofert;
13) Koperta oznakowana dopiskiem ,,ZMIANA" zostanie otwarta przy otwieraniu oferty Wykonawcy,
który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian, zostanie
dołączona do oferty;
14) Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu składania
ofert.
3. Oferta musi zawierać wg poniższej kolejności
1) Spis treści - wykaz dokumentów zawartych w ofercie z podaniem numerów stron oferty
z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty;
2) Wypełniony Arkusz ofertowy - z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty;
3) Oświadczenia Wykonawcy wymagane przez Zamawiającego - z załącznika do Zaproszenia
do złożenia oferty;
4) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej;
5) Oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej albo
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej - z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty;
6) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego -
z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty, wraz z dokumentami potwierdzającymi
str. 11/17informacje zawarte w Wykazie, zgodnie z Zaproszeniem do złożenia oferty;
7) Dokument potwierdzający akredytację bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego;
8) Wykaz wykonanych usług - z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty wraz z dowodami
potwierdzającymi ich należyte wykonanie;
9) Oświadczenie składane przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
publicznego - z załącznika do Zaproszenia do złożenia oferty;
10) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa Pełnomocnik;
11) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w związku z przepisami ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. - z załącznika
do Zaproszenia do złożenia oferty;
12) Potwierdzenie wniesienia wadium.
Do niniejszego Zaproszenia do złożenia oferty załączone są szablony elementów oferty, które należy
poprawnie i czytelnie wypełnić oraz umieścić w ofercie wraz z innymi dokumentami według wyżej
opisanej kolejności.
XV. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Cenę oferty, którą stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe Wykonawcy za wykonanie
przedmiotu umowy, należy obliczyć uwzględniając pełny zakres zamówienia określony
w Zaproszeniu do złożenia oferty (w tym w załącznikach do Zaproszenia do złożenia oferty)
oraz spostrzeżenia wynikające z ewentualnej wizji lokalnej. W szczególności w cenie należy
uwzględnić wynagrodzenie, opłaty, należne prowizje, koszty materiałów, w tym wszystkie urządzenia
wraz z kosztami ich zakupu, pracy, sprzętu, środków transportu i niezbędnych do wykonania umowy,
koszty wykonania niezbędnych ekspertyz, pomiarów i inne podobne świadczenia.
2. Wykonawca w Arkuszu ofertowym winien podać cenę ryczałtową brutto w złotych zawierającą
podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami, którą należy podać cyfrowo
i słownie oraz:
a) oferowana przez Wykonawcę cena to wartość brutto obejmująca wszelkie elementy składowe
kosztów, niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia i traktowana jest
jako ostateczna do zapłaty przez Zamawiającego, określona do 2 miejsc po przecinku;
b) oferowana cena oferty jest stała, ale może ulec zmianie w okresie obowiązywania umowy,
w przypadku wystąpienia usług dodatkowych. Mimo to Wykonawca musi uwzględnić w cenie
oferty wszelkie koszty jakie poniesie z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami
realizacji przedmiotu zamówienia;
c) cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty bezpośrednie, koszty pośrednie
oraz zysk i powinna uwzględniać wszystkie uwarunkowania zawarte w Zaproszeniu do złożenia
oferty;
str. 12/17d) w cenie powinny być uwzględnione wszystkie podatki, ubezpieczenia, opłaty, opłaty
transportowe, bonifikaty, upusty, odzysk materiałów wtórnych itp. tak, aby zapewnić realizację
przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w niniejszym Zaproszeniu;
e) Wykonawcy zwolnieni z podatku VAT doliczają do ceny oferty podatek naliczony
od zakupionych towarów i usług.
3. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów
i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny
Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług,
którą miałby obowiązek rozliczyć.
4. W ofercie, o której mowa w ust. 3 Wykonawca ma obowiązek:
1) poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły
do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego,
bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała
zastosowanie.
XVI. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował
wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert
Przy wyborze najkorzystniejszej
cena brutto - 100%.
oferty
Zamawiający
będzie
przy
stosował
wyborze
jedno
oferty,
kryterium:
Ocena będzie dokonywana według skali punktowej, przy założeniu, że maksymalna punktacja
wynosi 100 punktów (%). Ocenie podlega cena całkowita (w złotych brutto) zaoferowana przez
Wykonawcę w arkuszu ofertowym. Oceny dokonuje się w następujący sposób:
- oferta z najniższą ceną otrzymuje 100 punktów,
- pozostałe oferty są punktowane liniowo według następującej formuły arytmetycznej:
A = (X÷Y) × 100%
gdzie:
X = najniższa cena
Y = cena ocenianej oferty
Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższych kryteriów
i ich wag otrzyma najwyższą punktację.
Jeżeli Zamawiający nie może wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taką samą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty,
do złożenia ofert dodatkowych.
XVII. Informacje dotyczące badania i oceny ofert
1. W toku badania i oceny ofert:
1) Zamawiający informuje, że dokona oceny punktowej ofert zgodnie z kryterium oceny ofert
zawartymi w Arkuszach ofertowych, natomiast weryfikacji złożonych wraz z ofertą dokumentów
dokona dla oferty, która zdobyła największą liczbę punktów. Przy braku możliwości wybrania
oferty z największą liczbą punktów lub braku możliwości podpisania umowy z Wykonawcą,
który złożył najkorzystniejszą ofertę Zamawiający dokona weryfikacji dokumentów złożonych
wraz z kolejną pod względem liczby punktów ofertą;
2) Zamawiający może nie dokonywać badania i oceny ofert, których wartość przewyższa środki
jakie Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
3) Zamawiający może wzywać Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli
wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie
warunków udziału w postępowaniu, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli
dokumenty zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa, do ich uzupełnienia
w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu
lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania;
4) Zamawiający może żądać od Wykonawców pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej
oferty oraz złożonych dokumentów i wyjaśnień;
5) Zamawiający może nie wzywać do uzupełnienia odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, potwierdzającego, że profil działania
Wykonawcy związany jest z przedmiotem zamówienia oraz zawierającego aktualny wykaz osób
str. 13/17uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli Zamawiający może uzyskać
je za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych;
6) Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenie lub dokumenty budzą wątpliwości
Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest
w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania
przez Wykonawcę warunków udziału w postepowaniu lub braku podstaw wykluczenia,
o przedstawienie takich informacji lub dokumentów;
7) Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane
w złożonych ofertach;
8) Zamawiający może dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty po przeprowadzeniu negocjacji
z Wykonawcami na następujących zasadach:
a) w przypadku skorzystania z możliwości negocjowania treści ofert, Zamawiający zaprosi
jednocześnie Wykonawców do negocjacji ofert złożonych w odpowiedzi na Zaproszenie
do złożenia oferty, jeśli nie podlegały one odrzuceniu a Wykonawcy, którzy je złożyli
nie podlegali wykluczeniu z postepowania;
b) w przypadku skorzystania przez Zamawiającego z możliwości negocjowania treści ofert,
negocjacje dotyczyć będą wyłącznie tych elementów treści ofert, które podlegają ocenie
w ramach kryteriów oceny ofert, o których mowa w części XVI Zaproszenia do złożenia
ofert. Negocjacje mogą dotyczyć wszystkich kryteriów oceny ofert;
c) Zamawiający nie ogranicza liczby Wykonawców, których zaprosi do negocjacji treści ofert;
d) Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże miejsce, termin i sposób prowadzenia
negocjacji, dokumenty wymagane przez Zamawiającego przed przystąpieniem
do negocjacji oraz elementy treści ofert, które będą podlegać negocjacjom w celu
ulepszenia treści ofert; Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże również sposób
i termin składania ofert dodatkowych oraz termin otwarcia tych ofert;
e) prowadzone negocjacje będą miały charakter poufny. Żadna ze stron nie może, bez zgody
drugiej strony, ujawniać informacji technicznych i handlowych związanych z negocjacjami.
Zgoda jest udzielana w odniesieniu do konkretnych informacji i przed ich ujawnieniem;
f)
o zakończeniu negocjacji Zamawiający poinformuje równocześnie wszystkich
Wykonawców, którzy zostali do nich zaproszeni;
g) Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje w zakresie
elementów treści ofert podlegających negocjacjom;
h) oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w żadnym z elementów treści ofert
podlegających negocjacjom niż oferta złożona w odpowiedzi na Zaproszenie do złożenia
oferty;
i)
oferta przestaje wiązać Wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową
zawierającą korzystniejsze propozycje w ramach każdego z elementów treści ofert
podlegających negocjacjom;
j)
oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek z elementów treści ofert
podlegających negocjacjom niż oferta złożona w odpowiedzi na Zaproszenie do złożenia
oferty, podlega odrzuceniu;
k) w przypadku nieprzystąpienia do negocjacji lub złożenia oferty dodatkowej
przez Wykonawcę, oferta złożona przez niego w odpowiedzi na Zaproszenie do złożenia
oferty pozostaje wiążąca;
l)
nieprzystąpienie do negocjacji nie wyklucza możliwości złożenia przez Wykonawcę oferty
dodatkowej.
2. Zamawiający
udzieli
zamówienia
Wykonawcy,
którego
oferta
została
oceniona
jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru oferty, z uwzględnieniem ofert
dodatkowych.
3. Zamawiający:
1) zamieści na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację niezwłocznie
po dokonaniu jednej z niżej wymienionych czynności, tj.:
a) o wyborze najkorzystniejszej oferty,
b) o unieważnieniu postępowania - wraz z uzasadnieniem;
2) w przypadku odrzucenia oferty zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została odrzucona,
podając uzasadnienie odrzucenia;
3) zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została wybrana o terminie i miejscu zawarcia umowy.
str. 14/17XVIII. Oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe
Zamawiający poprawi w treści oferty oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe
z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające
na niezgodności oferty z Zaproszeniem do złożenia oferty, niepowodujące istotnych zmian w treści
oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
XIX.
Przesłanki odrzucenia ofert
1. Oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, jeżeli:
1) Wykonawca nie wniósł wadium lub wadium zostało wniesione w sposób nieprawidłowy,
jeżeli w postępowaniu przewidziano wniesienie wadium;
2) Wykonawca nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie:
a) wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających
niepodleganie wykluczenia z postępowania lub spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, określonych przez Zamawiającego;
b) pełnomocnictw lub złożonych uprzednio wadliwych pełnomocnictw;
c) dokumentów, które uprzednio złożone zawierały błędy lub gdy uzupełnił je w nieprawidłowy
sposób;
3) Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie wyjaśnień
lub ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami nie potwierdziła zgodności treści oferty
z wymaganiami opisanymi w Zaproszeniu do złożenia oferty;
4) w stosunku do Wykonawcy zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania lub Wykonawca
nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego;
5) jej treść nie odpowiada treści Zaproszenia do złożenia oferty;
6) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
7) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia (zgodnie z definicją
określoną w art. 224 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych),
w związku z tym, że Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym
terminie wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień
potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
8) Wykonawca złożył w postępowaniu więcej niż jedną ofertę - Zamawiający odrzuci wszystkie
oferty złożone przez Wykonawcę;
9) zawiera błędy w obliczeniu ceny, których Zamawiający nie może zakwalifikować
jako oczywistych omyłek rachunkowych, pisarskich lub innych omyłek niepowodujących
istotnych zmian w treści oferty;
10) Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą lub nie przedłużył
ważności wadium (nie wniósł nowego wadium na przedłużony okres) - jeżeli było to wymagane.
XX. Przesłanki unieważnienia postępowania
1. Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
1) nie złożono żadnej ważnej, niepodlegającej odrzuceniu oferty;
2) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia;
3) oferty dodatkowe jako jedyne złożone w tym postępowaniu będą zawierać ceny wyższe, aniżeli
zaoferowane w złożonych ofertach;
4) środki finansowe, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
nie zostały mu przyznane lub zostały wycofane lub zadanie zostało usunięte z wieloletniego
planu rzeczowo-finansowego, z przyczyn od Zamawiającego niezależnych i niezawinionych;
5) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie
zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
6) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej
umowy.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może unieważnić postępowanie
z innych przyczyn niż wyżej wymienione.
XXI. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do podpisania umowy
na warunkach określonych we wzorze umowy, zawartym w załączniku do Zaproszenia do złożenia
oferty;
str. 15/172. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia publicznego:
a) zostanie zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności;
b) mają do niej zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego;
c) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem
zawartym w ofercie;
d) jest zawarta na okres wskazany w części IV Zaproszenia do złożenia oferty;
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność
za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli Zamawiający
wymaga jego wniesienia. Ponadto Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,
których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu
umowę regulującą współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4. Wybrany Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego w Zaproszeniu do podpisania
umowy, lecz nie później niż w terminie do 14 dni od daty zawiadomienia o wyborze oferty,
jest zobowiązany podpisać umowę w siedzibie RZI w Olsztynie, ul. Saperska 1, budynek nr 5,
pok. 218;
5. Wykonawca, który złożył ofertę najkorzystniejszą, pod rygorem stwierdzenia uchylania się
od podpisania umowy, dostarczy najpóźniej w dniu podpisania umowy:
a) dokument lub dokumenty potwierdzające prawo osób składających podpis pod umową
do występowania w imieniu Wykonawcy i dokonywania w jego imieniu składania oświadczenia
woli (pełnomocnictwo, upoważnienie, umowa spółki cywilnej);
b) potwierdzenie wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli Zamawiający
wymaga jego wniesienia;
c) kopie uprawnień budowlanych, zaświadczeń, itp. osób wymienionych w części VII Zaproszenia
do złożenia oferty;
6. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza uchyla się od zawarcia
umowy lub nie wnosi zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli było ono wymagane),
Zamawiający może wybrać kolejnego Wykonawcę lub unieważnić postępowanie.
7. Za uchylanie się od podpisania umowy Zamawiający uznaje w szczególności:
a) niewniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed dniem podpisania umowy,
jeżeli Zamawiający wymaga jego wniesienia
b) odmowę podpisania umowy;
c) niestawienie się bez usprawiedliwienia uprawnionego przedstawiciela Wykonawcy
w terminie i miejscu wyznaczonym na podpisanie umowy;
d) brak możliwości zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących
po stronie Wykonawcy.
XXII. Informacje dotyczące rozliczania wykonanych prac / zaliczek
Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek.
XXIII. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
1. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy wynosi 5% ceny całkowitej podanej
w ofercie.
2. Zabezpieczenie może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Olsztynie, przed terminem podpisania umowy,
z oznaczeniem ,,zabezpieczenie należytego wykonania umowy - postępowanie 23/U".
4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto
Zamawiającego NBP O/Olsztyn nr 39 1010 1397 0065 2313 9120 1000.
5. Zabezpieczenie wnoszone w formie innej niż pieniądz powinno być wystawione na Rejonowy
Zarząd Infrastruktury w Olsztynie oraz złożone w depozyt u Zamawiającego.
6. Zabezpieczenie wnoszone w postaci gwarancji musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę Wykonawcy i jego siedzibę;
2) nazwę Beneficjenta (Zamawiającego);
3) nazwę Gwaranta;
4) określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją;
str. 16/175) sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty
zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy Wykonawca:
a) nie wykonał przedmiotu zamówienia w terminie wynikającym z umowy, lub
b) wykonał przedmiot zamówienia w sposób nienależyty;
6) terminy ważności zabezpieczenia gwarantujące wypłatę zgodnie z terminami zwrotu
zabezpieczenia określonymi w ust. 9.
7. Z chwilą zaistnienia przynajmniej jednego z wymienionych przypadków Zamawiający wystąpi
do Gwaranta z pisemnym żądaniem zapłacenia kwoty, stanowiącej zabezpieczenie należytego
wykonania umowy. Żądanie będzie zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne. Gwarant nie może
uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania
czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji. Dopuszczalnym żądaniem
Gwaranta może być dokument potwierdzający, że osoba, która podpisała wezwanie do zapłaty
w imieniu Beneficjenta, upoważniona jest do jego reprezentowania lub przesłanie wezwania
do zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Beneficjenta.
8. Dokumentami uzasadniającymi żądanie roszczeń mogą być ponadto:
1) wykaz niewykonanych lub nienależycie wykonanych elementów stanowiących przedmiot
umowy;
2) kopia pisma/ pism wzywających Wykonawcę do należytego wykonania przedmiotu umowy;
3) oświadczenie Zamawiającego, że pomimo skierowanych pism, Wykonawca nie wykonał
należycie przedmiotu umowy.
9. Zwrot zabezpieczenia nastąpi na zasadach określonych we wzorze umowy.
XXIV. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy
w sprawie zamówienia publicznego
Załącznikiem do Zaproszenia do złożenia oferty jest wzór umowy w wersji opracowanej
przez Zamawiającego, którą Wykonawca winien zaakceptować.
Do treści umowy mogą być wprowadzone również istotne zobowiązania wybranego Wykonawcy,
wynikające z treści wybranej oferty (lub ewentualnie wynikające z przeprowadzonych negocjacji).

Kontakt:
7. Do porozumiewania się z Wykonawcami, w sprawach dotyczących organizacji postępowania
uprawniony jest: Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych RZI w Olsztynie - mgr inż. Sebastian
MICHALIK, tel. 261-321-677, e-mail: rziolsztyn.zamowienia@ron.mil.pl.

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.