łódzkie (Łódź)
lubelskie (Lublin)
mazowieckie (Warszawa)
pomorskie (Rumia)
kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont budynku dworu |
Data zamieszczenia: | 2024-03-20 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
FUH "STANBUD" Stanisław Pięta ul. Głowackiego 67 32-851 Brzesko powiat: brzeski + 48 695 763 168 prbpieta@interia.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Brzesko |
Wadium: | 3.000,00 zł |
Nr telefonu: | + 48 695 763 168 |
Termin składania ofert: | 2024-04-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Rozdział 2. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest Remontu budynku dworu z przełomu XVIII i XIX w. 2. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej oraz w przedmiarach robót (Załącznik Nr 1 do SWZ). Uwaga: Załączona dokumentacja projektowa obejmuje również roboty, które nie wchodzą w zakres tego zamówienia tj. Rewitalizacja zabytkowego parku z I połowy XIX w. oraz wymiana dachu dworu z przełomu XVIII i XIX w. - odrębne postępowanie. 3. Załączony przedmiar robót pełni funkcję pomocniczą. Elementy robót nieujęte w przedmiarze robót lub niewycenione, a wynikające wprost z załączonej do SWZ dokumentacji Zamawiający uzna za wycenione i ujęte w ofercie, bez jakichkolwiek roszczeń Wykonawcy z tego tytułu. 4. Jeżeli dokumentacja techniczna wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza składanie materiałów równoważnych. Wszelkie materiały pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej 2na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie przez Zamawiającego, która będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji materiałów równoważnych. 6. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego, zgodnie ze sztuką budowlaną i zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.), w zakresie umożliwiającym uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie/skuteczne zgłoszenie zakończenia robót. Prace muszą być wykonane zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę oraz zaleceniami Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków, pozwoleniem Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz warunkami technicznymi i wymogami oraz normami przy tego typu projektach i robotach obowiązującymi na dzień odbioru końcowego. Wszystkie materiały wykorzystane do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być dopuszczone do stosowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7. Zamówienie obejmuje, w szczególności: 1) wykonanie robót budowalnych zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją, 2) opracowanie dokumentacji powykonawczej, która powinna zawierać: a) dziennik budowy (jeżeli dotyczy), b) kosztorys powykonawczy, c) dokumentację geodezyjną powykonawczą, d) oświadczenia kierownika budowy, e) protokoły z badań i pomiarów przeprowadzonych w trakcie prowadzonych prac, f) atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów, g) inne dokumenty niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie/ zgłoszenia zakończenia robót, 3) uzyskanie w imieniu Inwestora pozwolenia na użytkowanie/zgłoszenia zakończenia robót. Dokument nr: 2.2024 Otwarcie ofert: 64.Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19 kwietnia 2024 r. Specyfikacja: 2. Miejsce publikacji SWZ wraz z załącznikami oraz zmian i wyjaśnień treści SWZ oraz innych dokumentów postępowania - strona internetowa: https://restauracjaparkova.pl/ Składanie ofert: Rozdział 6. Sposób i termin składania i otwarcia ofert oraz termin związania ofertą 1. Ofertę należy umieścić w zamkniętym, nieprzezroczystym opakowaniu (np. koperta) opisanym: ,,Oferta - Remontu budynku dworu z przełomu XVIII i XIX w." 2. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. FUH "STANBUD" Stanisław Pięta, ul. Głowackiego 67, 32-851 Brzesko, w terminie do dnia 19 kwietnia 2024 r., do godz. 12:30. Miejsce i termin realizacji: Rozdział 3. Termin wykonania zamówienia i okres gwarancji 1.Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie do dnia 5 grudnia 2024 r. Wymagania: Godziny pracy:7:00 - 15:00 1Rozdział 1. Zamawiający oraz miejsce publikacji SWZ i innych dokumentów zamówienia 1. Zamawiający: FUH "STANBUD" Stanisław Pięta, ul. Głowackiego 67, 32-851 Brzesko. 8. Przed przygotowaniem oferty, Wykonawca może dokonać wizji lokalnej miejsca robót budowlanych oraz zdobyć własnym staraniem wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy. 39. W ramach zamówienia i zaoferowanej ceny Wykonawca zobowiązany jest: 1) zaopatrzyć się w energię elektryczną i wodę na okres realizacji robót budowlanych, 2) zachować oraz chronić przed uszkodzeniem znajdujące się w bezpośredniej bliskości punkty geodezyjne, w przypadku uszkodzenia lub kolizji odtworzyć zgodnie z właściwymi przepisami, 3) uczestniczyć w przeglądach gwarancyjnych zwoływanych na wezwanie Zamawiającego w okresie udzielonej gwarancji. 10. Zamówienie realizowane jest przy dofinansowaniu z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. 2.Wykonawca udzieli na wykonane roboty rękojmi za wady i gwarancji jakości zgodnie ze złożoną ofertą, przy czym nie mniej niż 36 miesięcy i nie więcej niż 60 miesięcy. Okres rękojmi za wady jest równy okresowi gwarancji jakości. Rozdział 4. Sposób i środki komunikacji Zamawiającego z Wykonawcami 1. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się pisemnie na adres siedziby Zamawiającego: FUH "STANBUD" Stanisław Pięta, ul. Głowackiego 67, 32-851 Brzesko lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: prbpieta@interia.pl 3. Dokumenty w postaci papierowej muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy. 4. Dokumenty elektroniczne lub dokumenty elektroniczne będące kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy. 45. Jeżeli dokumenty zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233, z późn. zm.) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, w przypadku dokumentów elektronicznych, przekazywanych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku ,,Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa", a w przypadku dokumentów w postaci papierowej - przekazuje je w wydzielonej kopercie opisanej: ,,Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa". 6. Za datę przekazania dokumentów elektronicznych, przyjmuje się datę ich przekazania za pomocą środków komunikacji elektronicznej, natomiast za datę przekazania dokumentów w postaci papierowej, przyjmuje się datę wpływu dokumentu do siedziby Zamawiającego. 7. Postępowanie odbywa się w języku polskim, w związku z czym oferta oraz wszelkie pisma, dokumenty, oświadczenia składane w trakcie postępowania między Zamawiającym a Wykonawcami muszą być sporządzone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 8. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ, a Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 4 dni przed terminem składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 10 dni przed upływem terminu składnia ofert. 9. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął po upływie terminu określonego w ust. 8 lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ. 10. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 8 lub jeżeli dokona istotnej zmiany treści SWZ, to przedłuży termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia oferty. 11. Zamawiający udostępni treść zapytań wraz z wyjaśnieniami oraz ewentualne zmiany treści SWZ na stronie internetowej https://restauracjaparkova.pl/ . 5Rozdział 5. Sposób przygotowania ofert 1. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie formularzy zamieszczonych w załącznikach do SWZ, powinny być sporządzone zgodnie z tymi worami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy. Ofertę należy sporządzić wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SWZ. 2. Ofertę pod rygorem nieważności sporządza się w formie pisemnej , w postaci papierowej. 3. Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, (wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ) , 2) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), 3) dowód wniesienia wadium. 4. Oferta, oświadczenia, środki dowodowe, pełnomocnictwa muszą być podpisane przez: 1) osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy/Wykonawców w obrocie prawnym zgodnie z danymi ujawnionymi we właściwym rejestrze lub Pełnomocnika, 2) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie ofertę podpisuje osoba umocowana do tej czynności prawnej, co powinno wynikać z dokumentów (Pełnomocnictwa) załączonych do oferty. 5. Informacje pozostałe: 1) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, 2) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę przygotowaną według wymagań określonych w niniejszej SWZ. 3. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego, odnotowaną na kopercie. 5.Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej, w miejscu publikacji SWZ informacje dotyczące firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny oferty oraz okresach gwarancji zawartych w ofertach. 6.Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. 7.Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni od dnia upływu terminu składnia ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składnia ofert. W związku z powyższym Wykonawca związany jest złożoną ofertą do dnia 18 maja 2024r. 9. Jeżeli wybór oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, Zamawiający zwróci się do wykonawców o przedłużenie tego terminu o wskazany okres, nie dłuższy niż 30 dni. Przedłużenie terminu związania oferta wymaga pisemnego oświadczenia Wykonawcy o wyrażeniu zgody na przedłużenie. 10. Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie powoduje utraty wadium. 11. Za zgodą Wykonawcy i Zamawiającego możliwe jest dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej i zawarcie umowy po upływie terminu związania ofertą. Rozdział 7. Wymagania dotyczące wadium 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 3.000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące 00/100) 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. Ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 z późn. zm.) 3. Wadium wniesione w pieniądzu można wnieść w gotówce, w siedzibie Zamawiającego lub przelewem na rachunek bankowy nr 83 8591 0007 0100 0908 4491 0001. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty 7zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego lub przyjęcia wpłaty gotówkowej. 4. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2) -4), wykonawca przekazuje Zamawiającemu, przed terminem składania ofert, za pośrednictwem poczty elektronicznej oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, który musi spełniać, co najmniej poniższe wymagania: 1) musi obejmować odpowiedzialność za przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. W przypadku braku wyżej wymienionego zapisu wadium nie zostanie uznane za prawidłowo wniesione, 2) z treści dokumentu musi jednoznacznie wykonać zobowiązanie gwaranta/ poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium, 3) musi być nieodwołane i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadku gdy zajdą ku temu okoliczności określone w ust. 7 - ,,Zatrzymanie wadium" 4) termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania oferta jest dzień składania ofert), 5) treść dokumentu musi zawierać nazwę zamówienia, którego dotyczy gwarancja lub poręczenie oraz nazwę Beneficjenta, którym jest FUH "STANBUD" Stanisław Pięta, ul. Głowackiego 67, 32-851 Brzesko. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, zostanie odrzucona. 6. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia upływu terminu związania ofertą, zawarcia umowy lub unieważnienia postępowania, 2) Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu 8składania ofert, którego oferta została odrzucona, po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, po unieważnieniu postępowania. 3) Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Zatrzymanie wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana. Rozdział 8. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia wykonawców 1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 1) Spełniają warunki dotyczące: a) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: - są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 200.000,00 zł (słownie złotych: dwieście tysięcy 00/100) oraz - posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 200.000,00 zł (słownie złotych: dwieście tysięcy 00/100) b) zdolności technicznej lub zawodowej: - wykażą się wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu), w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego 9zadania obejmującego roboty budowalne na budynku objętym ochroną konserwatora zabytków. Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć, co najmniej podpisanie Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu. 2) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie przesłanek określonych w ust. 3. 3. Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy: 1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, handlu ludźmi, o którym mowa wart. 189a Kodeksu karnego, przestępstwo, o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2020r. poz. 1133 oraz z 2021r. poz. 2054 i 2142) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz.U. z 2022r. poz. 463, 583 i 974), finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art.165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, przestępstwo o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, przestępstwo powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. poz.769), przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296 - 307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, przestępstwo, o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; 102) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza współce komandytowej lub komandytowo - akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1); 3) wobec, którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne chyba, że wykonawca przed upływem terminu składania deklaracji chęci udziału w postępowaniu dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne; 5) który zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji , w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów , złożyli odrębne oferty, chyba, ze wykaże że przygotowali te oferty niezależnie od siebie 6) na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835) 4. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia Zamawiający żąda złożenia oświadczenia (Załącznik nr 3 do SWZ) oraz podmiotowych środków dowodowych wymienionych w Rozdziale 9. 6. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia na dzień składania ofert w oparciu o złożone oświadczenie i dokumenty wymienione w ust. 4 wg metody ,,spełnia/nie spełnia". 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (składających ofertę wspólną) nie podlega wykluczeniu, natomiast warunki określone w ust. 1 pkt 1) SWZ musi spełniać, co najmniej jeden z Wykonawców. 117. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów lub inny podmiotowy środek dowodowy, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysonował zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik Nr 4 do SWZ. 8. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej i ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów chyba, że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy. 9. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 10. Po upływie terminu składania ofert, wykonawca nie może powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostepniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji tych podmiotów. Rozdział 9. Podmiotowe środki dowodowe 1. Wykonawca wraz z ofertą składa Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postepowania oraz spełnieniu warunków udziału w postepowaniu (zwane dalej: ,,Oświadczeniem Wykonawcy"). Wzór Oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SWZ. 2. Oświadczenie wykonawcy stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, który tymczasowo zastępuje wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Oświadczenie Wykonawcy składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie potwierdza brak podstawy wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postepowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie tych warunków. 4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających zasoby składa oświadczenie tych podmiotów zawarte w zobowiązaniu tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów (Załącznik Nr 4 do SWZ), 12potwierdzające brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na ich zasoby. 5. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych: 1) oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 5 do SWZ; 2) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem; 3) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia, wraz z potwierdzeniem, że składka za polisę została opłacona; 4) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot na rzecz, którego roboty budowalne zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz ten dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył. Wzór wykazu stanowi Załącznik Nr 6 do SWZ. 136. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, których wymagał w ogłoszeniu o zamówieniu lub w dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień ich złożenia. Rozdział 10. Przedmiotowe środki dowodowe Zamawiający nie żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie przez oferowane roboty budowalne wymagań określonych przez Zamawiającego. Rozdział 11. Wymagania dotyczące wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz podwykonawców 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie: 1) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania; 2) zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia; 3) pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów; 4) pełnomocnictwo składa się w oryginale lub kopi poświadczonej za zgodność z oryginałem; 5) jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum) zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy zażądać przedstawienia w określonym terminie umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 143. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom pod warunkiem, że posiadają oni uprawnienia do ich wykonania. Wykonanie zamówienia w podwykonawstwie nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia oraz z odpowiedzialności za wykonanie obowiązków wynikających z umowy i obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania podwykonawców jak za własne. 4. Wykonawca zamierzający powierzyć podwykonawcom realizację części zamówienia zobowiązany jest podać taką informację w formularzu oferty wraz z podaniem zakresu zamówienia jakie zamierza powierzyć podwykonawcom, jak również nazw podwykonawców, o ile są znani na etapie składnia ofert. Rozdział 12. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie stosunku pracy 1. Wykonawca, Podwykonawcy i dalsi Podwykonawcy zobowiązani są do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023r. poz. 1465 z późn. zm.) w szczególności dotyczy to pracowników fizycznych, wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych za pomocą dowolnych narzędzi i sprzętu. Zamawiający zwraca uwagę, iż do tej grupy kwalifikować się będą wszystkie osoby wykonujące pracę robotniczą, tj. taką, która wymaga wysiłku fizycznego oraz ruchu a są to m.in.: 1) wykonanie sposobem mechanicznym i ręcznym wszystkich robót związanych z ewentualną i koniecznością zabezpieczenia sieci i obiektów kolidujących z inwestycją; 2) wykonanie sposobem mechanicznym i ręcznym wszystkich robót budowlanych; 3) utrzymanie porządku i organizacji ruchu podczas budowy; 4) operatorów sprzętu budowlanego, wykonujących pracę fizyczną na dowolnym sprzęcie obsługującym budowę, w tym kierowców pojazdów budowlanych świadczących usługi transportowe; 5) pracowników dozorujących plac budowy i sprzęt (służby ochrony); 2. Wykonawca zobowiązuje się, że Pracownicy wykonujący zadania określone w ust. 1 będą w okresie realizacji Umowy zatrudnieni na podstawie stosunku pracy w rozumieniu 15przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy, zgodnie z oświadczeniem zawartym w Formularzu Oferty. 3. Pracodawcą osób określonych w ust. 1 musi być: Wykonawca, Podwykonawca, dalszy Podwykonawca. 4. Jeżeli na budowie przebywać będzie osoba, która nie spełnia wymogów określonych w ust. 1 i 3, co zostanie ustalone przez przedstawiciela Zamawiającego i potwierdzone notatką służbową, osoba taka będzie musiała opuścić teren budowy, w Wykonawca zapłaci Zmawiającemu karę umowną w wysokości określonej w umowie. 5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do przeprowadzenia czynności kontrolnych względem Wykonawcy celem potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego funkcje, Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny oraz żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania tych wymogów oraz przeprowadzenia kontroli na miejscu. Rozdział 13. Sposób obliczenia ceny 1. Wykonawca określa w Formularzu Oferty stanowiącym Załącznik Nr 2 do SWZ, kwotę netto, wysokość podatku VAT oraz cenę brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację całego zamówienia, podając cenę w czytelnym zapisie liczbowym i słownym z dokładnością do grosza (do dwóch miejsc po przecinku). 2. Cenę oferty należy podać w formie wynagrodzenia ryczałtowego (art. 632 kodeksu cywilnego). Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia wynikające wprost z dokumentów zamówienia, jak również w niej nieujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia zgodnie ze sztuka budowlaną, zasadami wiedzy technicznej lub stanem faktycznym. Cena zawiera, więc m.in. wartość podatku VAT, wykonania robót budowlanych, robót przygotowawczych, wykończeniowych i porządkowych, koszty przygotowania zorganizowania i likwidacji placu i zaplecza budowy, doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego, koszt dokumentacji powykonawczej oraz koszt uzyskania wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie lub skuteczne zgłoszenie zakończenia robót. 163. Jeżeli złożona oferta powodować będzie powstanie obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2021 r. poz. 685 z późn. zm.), Zamawiający dla celów zastosowania kryterium ceny doliczy do przestawionej w ofercie ceny kwotę podatku, którą miałby obowiązek rozliczyć. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest do: 1) poinformowania Zamawiającego, że wybór oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego; 2) wskazania nazwy towaru, którego to dotyczy, 3) wskazania wartości towaru bez podatku oraz wskazanie stawki podatku, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Rozdział 14. Kryteria oceny ofert, odrzucenie oferty, wybór oferty najkorzystniejszej, unieważnienie postępowania 1. Ustala się następujące kryteria oceny ofert dla każdej z części zamówienia: - cena ofertowa brutto - znaczenie: 60 pkt - okres gwarancji jakości w pełnych miesiącach (nie mniej niż 36 miesięcy i nie więcej niż 60 miesięcy) - znaczenie 40 pkt, przy czym: 36 miesięcy: 0 pkt, 60 miesięcy: 40 pkt KC = CN/COB x 60 + (TOB - 36)/24 x 40 Gdzie: KC - ilość punktów przyznanych Wykonawcy CN - najniższa zaoferowana cena w PLN, spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu COB - cena w PLN zaoferowana w ofercie badanej TOB - okres gwarancji i rękojmi (w miesiącach) zaoferowany w ofercie badanej 2. Minimalny okres gwarancji wymagany przez zamawiającego wynosi 36 miesięcy. Zamawiający dokona oceny tego kryterium w zakresie od 36 do 60 miesięcy. Zaoferowany przez wykonawcę okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy nie będzie dodatkowo punktowany. Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów wykonawcy, który zaoferuje, co najmniej 60 miesięcy. Wykonawca, który zaoferuje 36 miesięcy gwarancji otrzyma 0 punktów za to kryterium. W przypadku, jeżeli Wykonawca nie poda w Formularzu oferty długości okresu gwarancji, Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje minimalny wymagany okres gwarancji. 173. Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca dla danej części wynosi - 100 pkt. 4.Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą, która uzyska największą liczbę punktów. 5.W sytuacji, gdy Zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty do przedłożenia ofert dodatkowych. 6. Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej zostanie przesłana Wykonawcom, którzy złożyli oferty za pośrednictwem poczty elektrycznej oraz zostanie opublikowana na stronie internetowej https://restauracjaparkova.pl/ 7. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli: 1) została złożona po terminie składania ofert, 2) została złożona przez wykonawcę, który złożył więcej niż jedną ofertę, z uwzględnieniem ofert składanych wspólnie z innymi wykonawcami, 3) jest niezgodna z treścią niniejszej SWZ, 4) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów, 6) zawiera błędy w obliczeniu ceny, 7) Wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą, 8) Wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie terminu związania ofertą, 9) Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą. 8. Zamawiający unieważni postępowanie, jeżeli: 1) nie złożono żadnej oferty, 2) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu, 3) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający zdecyduje o zwiększeniu tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty, 4) wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, 5) wykonawca nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego chyba, że Zamawiający 18dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród pozostałych ofert wykonawców w postępowaniu, 9. Zamawiający może unieważnić postępowanie bez podania przyczyny, również przed upływem terminu składania ofert, a także jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie nie zostaną mu przyznane. 10. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy: 1) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnieniu postępowania przed upływem terminu składania ofert 2) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert, 3) publikuje informację na stronie postępowania https://restauracjaparkova.pl/ Rozdział 15. Formalności po wyborze oferty w celu zawarcia umowy oraz projektowane postanowienia umowy 1. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą w terminie 5 dni od przesłania do wykonawców decyzji o wyborze oferty najkorzystniejszej. 2. Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy oraz możliwości zmiany zawartej umowy zawarte zostały w Załączniku Nr 7 do SWZ. 3. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, o ile nie została załączona do oferty. 4. Wykonawca będzie zobowiązany do: 1) przekazania dokumentów kierownika budowy - najpóźniej w dniu podpisania umowy, 2) opracowania i przekazania Zamawiającemu kosztorysu ofertowego oraz harmonogramu realizacji zamówienia - w terminie 7 dni od podpisania umowy. Rozdział 16. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Zamawiający nie wymaga wniesienia przez Wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 19Rozdział 17. Środki ochrony prawnej przysługujące Wykonawcy 1. W razie stwierdzenia naruszenia zasad udzielania zamówień, o których mowa w niniejszym SWZ, Wykonawca może skierować do Zamawiającego protest zawierający wskazanie naruszenia tych zasad oraz żądanie usunięcia zaistniałych nieprawidłowości. 2. Protest może być wniesiony w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności stanowiącej podstawę jego wniesienia, w formie gwarantującej zapoznanie się w tym czasie z treścią protestu przez Zamawiającego. 3. Po otrzymaniu protestu, Zamawiający: 1) wstrzymuje wykonywanie czynności w postępowaniu na czas rozpatrzenia protestu, 2) niezwłocznie informuje pozostałych Wykonawców, którzy złożyli oferty o wniesionym proteście, 3) informuje Wykonawców, którzy złożyli oferty o sposobie rozpatrzenia protestu. 2. Wykonawca, który w trakcie udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub realizacji umowy uzyska od Zamawiającego i od współpracujących z nim osób dostęp do danych osobowych, zobowiązany jest do przetwarzania ich wyłącznie w celu związanym z udziałem w postepowaniu o udzielenie zamówienia lub realizacji umowy oraz do zachowania ich w tajemnicy jak również do podjęcia wszelkich kroków służących zachowaniu przetwarzanych danych osobowych w tajemnicy. Uwagi: Rozdział 18. Informacje dotyczące ochrony danych osobowych 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że: ? administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: FUH "STANBUD" Stanisław Pięta ? z inspektorem ochrony danych osobowych można skontaktować się pod adresem e- mail: prbpieta@interia.pl ? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia ? odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania ? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji postępowania i czas trwania umowy ? obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 20? w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO ? posiada Pani/Pan: ? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; ? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyniku niniejszego postępowania, zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z postanowieniami SWZ; ? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo to nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania w celu zapewnienia możliwości korzystania za środków ochrony prawnej; ? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; ? nie przysługuje Pani/Panu: ? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; ? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; ? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Kontakt: 2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami: Grzegorz Gomularz, tel. 695 763 168 e-mail: prbpieta@interia.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024