Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Remonty przyłączy wodociągowych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Remonty przyłączy wodociągowych

Data zamieszczenia: 2024-03-22
Dane kontaktowe Zamawiającego: Samorządowy Zakład Budżetowy Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świerklańcu
ul. Łąkowa 16H
42-622 Orzech
powiat: tarnogórski
tel. 32-284-46-17, wew. 23
zwik@zwik-s.pl
Województwo: śląskie
Miasto: Orzech
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 32-284-46-17, w
Termin składania ofert: 2024-04-02 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
2.1 Przedmiotem zamówienia jest: ,,Remonty przyłączy wodociągowych na terenie Gminy Świerklaniec w zakresie średnic DN 32-63 PE metodą przecisku"
2.2 Szczegółowy opis i zakres został określony w załączniku nr 2 (opis przedmiotu zamówienia) oraz załączniku nr 3 (wzór umowy) do SWZ.

CPV: 45231300-8

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 02.04.2024 r. o godz. 11:00
9.8.Otwarcie ofert jest jawne.

Składanie ofert:
9. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWRCIA OFERT
9.1. Ofertę należy złożyć: Za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zwik@zwik-s.pl 9.2.0fertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w terminie do dnia 02.04.2024 r. do godz. 10:30

Miejsce i termin realizacji:
3. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
3.1 Termin realizacji: od daty zawarcia umowy przez okres 12 miesięcy.

Wymagania:
2.4 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2.5 Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.
2.6 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
4. PODSTAWY WYKLUCZENIA
4.1 Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
4.1.1 Wykonawców, którzy nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu;
4.1.2 Wykonawców, z którymi Zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia albo odstąpił od umowy, z powodu okoliczności za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania,
4.1.3 Wykonawców, którzy wykonując dotychczasowe zamówienia działali na szkodę Zamawiającego, dopuszczając się czynów noszących znamiona przestępstwa, o czym Zamawiający zawiadomił policję lub prokuraturę,
4.1.4 Wykonawców bezpośrednio lub pośrednio powiązanych kapitałowo i/lub osobowo z Wykonawcą, który podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 4.1.2) i/lub 4.1.3) niniejszego ustępu
4.1.5 Wykonawców powiązanych kapitałowo i/lub osobowo którzy złożyli odrębne oferty w jednym postępowaniu,
4.2 W związku z wejściem w życie w dniu 16 kwietnia 2022 r. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 poz. 1497 z późn.zm) na Zamawiających nałożony został obowiązek weryfikacji Wykonawców ubiegających się o zamówienie pod kątem udziału w zamówieniu czynnika rosyjskiego.
4.3 W związku z powyższym wprowadzony został obowiązek wykluczeniu z postępowania:
a. wykonawców i uczestników postępowań i konkursów figurujących na listach sankcyjnych Unii Europejskiej, przyjętych wobec Rosji i Białorusi;
b. wykonawców i uczestników postępowań i konkursów figurujących na krajowej liście sankcyjnej, prowadzonej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
c. wykonawców i uczestników postępowań i konkursów, których beneficjentem rzeczywistym jest osoba figurująca na jednej z ww. list sankcyjnych;
d. wykonawców i uczestników postępowań i konkursów, których jednostką dominującą jest podmiot figurujący na jednej z ww. list sankcyjnych.
4.4 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U.2023 poz. 1497 z późn.zm ).
4.5 Wykonawca wraz z ofertą musi złożyć oświadczenia o braku podstaw wykluczenia. Wzór oświadczeń stanowi załącznik nr 5 oraz 6 do SWZ.
4.6 W przypadku braku dołączenia do oferty oświadczenia o którym mowa w pkt 4.5 SWZ Zamawiający wezwie Wykonawcę najkorzystniejszego do uzupełnienia. Niedostarczenie oświadczenia na wezwanie Zamawiającego skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy oraz odrzuceniem oferty Wykonawcy.
4.7 Zamawiający może także wezwać, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczenia złożonego przez Wykonawcę.
4.8 Zamawiający może, najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu.
4.9 Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
5.1 Wykonawca musi wykazać, iż:
5.1.1 W okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał dwie roboty budowlane związane z pracami przy budowie sieci wodociągowej o długości min. 150 metrów każda lub wykonał roboty budowlane związane z pracami przy budowie/wymianie przyłączy wodociągowych w ilości co najmniej 20 szt.
5.2 Zamawiający będzie dokonywał oceny spełnienia wymagań określonych w pkt 5.1 SWZ na podstawie
a) w zakresie pkt 5.1.1 - wykazu robót budowlanych przedstawionych przez Wykonawcę (w ilości i zakresie niezbędnym dla potwierdzenia spełnienia warunku) wraz z podaniem nazwy i adresu Zamawiającego, przedmiotu zamówienia ze wskazaniem rodzaju i ilości, terminu wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących ww. robót określających, czy te roboty zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone. W przypadku, gdy Zamawiający (ZWiK Świerklaniec) jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów potwierdzających, czy zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane
należycie.
5.B W przypadku braku dołączenia do oferty dokumentów o których mowa w pkt 5.2 SWZ, Zamawiający wezwie Wykonawcę najkorzystniejszego do ich uzupełnienia. Niedostarczenie dokumentów na wezwanie Zamawiającego skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.
5.4 Zamawiający może także wezwać, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących dokumentów złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5.5 Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5.6 Zamawiający może, najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6. DOKUMENTY PRZEDMIOTOWE
6.1. Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodach
7. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
7.1. Wykonawca jest związany ofertą od dnia upływu terminu składania ofert przez okres 30 dni
7.2. Pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.
7.3. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania oferta określonego w SWZ, Zamawiający przed upływem terminu związania oferta zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
7.4. Przedłużenie terminu związania oferta, o którym mowa w ust. 7.3, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
7.5. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
7.6. W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 7.5 zamawiający zwróci się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zajdą przesłanki do unieważnienia postępowania.
7.7. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą.
8. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
8.1. Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza Oferty, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w Formularzu Ofertowym.
8.2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim.
8.3. Treść oferty musi odpowiadać wymaganiom SWZ.
8.4. Zamawiający informuje, iż nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa
8.5. W przypadku, gdy Wykonawca nie wykaże, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 1233) Zamawiający uzna zastrzeżenie tajemnicy za bezskuteczne, o czym poinformuje Wykonawcę.
8.6. Na ofertę składają się następujące dokumenty:
8.6.1. Formularz ofertowy przygotowany wg wzoru - Załącznik nr 1 do SWZ
8.6.2. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowi potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu.
8.6.3. Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 poz. 1497 ze zm.). (Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ),
8.6.4. Oświadczenie Podmiotu trzeciego o braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.z 2023 poz. 1497 ze zm.). (Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ) (jeżeli dotyczy).
8.6.5. Dokumenty określone w pkt 5.2 SWZ na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu o których mowa w pkt 5.1 SWZ:
a) w zakresie pkt 5.1.1 SWZ - wykazu robót budowlanych przedstawionych przez Wykonawcę (w ilości i zakresie niezbędnym dla potwierdzenia spełnienia warunku) wraz z podaniem nazwy i adresu Zamawiającego, przedmiotu zamówienia ze wskazaniem rodzaju i ilości, terminu wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących ww. robót określających, czy te roboty zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone. W przypadku, gdy Zamawiający (ZWiK Świerklaniec) jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa powyżej zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dokumentów potwierdzających, czy zamówienia zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
8.6.6. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
8.6.7. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
8.6.8. Oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).
8.6.9. Zobowiązanie podmiotu trzeciego - jeżeli dotyczy.
8.7. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8.8.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe lub nieterminowe złożenie oferty.
9.3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
9.4.Zamawiający odrzuci ofertę złożoną po terminie składania ofert.
9.5. Wykonawca przed upływem terminu do składania ofert może zmienić lub wycofać ofertę.
9.6. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może wycofać złożonej
oferty.
9.9.Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
9.10. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
9.10.1. nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały złożone;
9.10.2. cenach zawartych w ofertach.
9.11. Ofertę złożoną po terminie zwraca się po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
10. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
10.1. Wykonawca poda cenę oferty w Formularzu Ofertowym sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SWZ, jako cenę brutto [z uwzględnieniem kwoty podatku od towarów i usług (WAT)] z wyszczególnieniem stawki podatku od towarów i usług (VAT).
10.2. Cena musi być wyrażona w złotych polskich (PLN), z dokładnością nie większą niż dwa miejsca po przecinku.
10.3. Wykonawca poda w Formularzu Ofertowym stawkę podatku od towarów i usług (VAT) właściwą dla przedmiotu zamówienia, obowiązującą według stanu prawnego na dzień składania ofert. Określenie ceny ofertowej z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) potraktowane będzie, jako błąd w obliczeniu ceny i spowoduje odrzucenie oferty, jeżeli nie ziszczą się przesłanki omyłki.
10.4. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).
10.5. Cena podana w ofercie w danej części winna zawierać wszelkie koszty poniesione w celu należytego i pełnego wykonania zamówienia, zgodnie z wymaganiami opisanymi w dokumentach zamówienia, koszty usunięcia wad w okresie rękojmi i gwarancji, koszty dojazdów, inne opłaty, które mogą wystąpić przy realizacji przedmiotu umowy, koszt ubezpieczenia, wszelkie podatki (także należny podatek VAT).
10.6. Cena oferty jest ceną ryczałtową, określoną w art. 632 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 2022 r., poz. 1360, z późn.zm.).
10.7. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
11. OPIS KRYTERIÓW KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY.
11.1. Kryterium:
Lp Nazwa kryterium Wartość procentowa
1 Cena (brutto) - C 100%
11.2. Sposób obliczania
Nr kryterium Wzór:
1 Cena (brutto)
Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 100 x waga
gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród ważnych ofert
- Cof - cena podana w badanej ofercie
11.3. Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie powyższego kryterium
11.4. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych informując ich
0 powodach takiego postępowania.
11.5. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
11.6. A/iezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty, przez ogłoszenie informacji na własnej stronie internetowej o:
11.6.1. wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), siedzibę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty z informacją o cenach złożonych ofert,
11.6.2. Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne
1 prawne,
11.6.3. Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
12. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY
12.1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego na podpisanie umowy, po przekazaniu zawiadomienia o wyborze oferty, nie wcześniej jednak niż po upływie terminu na wniesienie protestu (3 dni) lub nie wcześniej niż po rozstrzygnięciu protestu. W przypadku, gdy w postępowaniu została złożona tylko jedna oferta, umowa o udzielenie zamówienia publicznego może zostać zawarta przed upływem terminu na wniesienie protestu.
12.2. Umowa w sprawie zamówienia publicznego może zostać zawarta po upływie terminu związania ofertą, jeżeli Zamawiający przekazał Wykonawcom informację o wyborze oferty przed upływem terminu związania ofertą, a Wykonawca wyraził zgodę na zawarcie umowy na warunkach określonych w złożonej ofercie.
12.3. Jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza odmówił podpisania umowy, uchyla się od zawarcia umowy Zamawiający bada, czy kolejny Wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert, nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu.
13. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
13.1. Zamawiający nie wymaga złożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
14. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
14.1. Środki ochrony prawnej określone w niniejszym rozdziale przysługują Wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Regulaminu.
14.2. Od rozstrzygnięcia protestu nie przysługuje odwołanie.
14.3. Wobec postanowień SWZ, czynności podjętych przez Zamawiającego w postępowaniu oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie Regulaminu, można wnieść protest do Zamawiającego.
14.4. Wobec czynności unieważnienia postępowania protest nie przysługuje.
14.5. Protest dotyczący postanowień SWZ oraz protest dotyczący wyboru najkorzystniejszej oferty wnosi się w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia SWZ lub zamieszczenia wyboru najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej.
14.6. W przypadku wniesienia protestu dotyczącego postanowień SWZ Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert.
14.7. Wniesienie protestu jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
14.8. Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie, wniesiony przez podmiot nieuprawniony
14.9. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie Zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.
14.10. W przypadku wniesienia protestu po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu rozstrzygnięcia protestu.
14.11. O zawieszeniu biegu terminu związania ofertą Zamawiający informuje niezwłocznie Wykonawców, którzy złożyli oferty.
14.12. Kopię wniesionego protestu Zamawiający niezwłocznie przekazuje Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli protest dotyczy postanowień SWZ, zamieszcza ją również na stronie internetowej, na której jest udostępniana SWZ, wzywając Wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu.
14.13. Uczestnikami postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu stają się Wykonawcy, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron, i którzy przystąpili do postępowania w terminie 2 dni od dnia otrzymania kopii protestu, lub jego zamieszczenia na stronie internetowej, na której jest udostępniana SWZ.
14.14. Wykonawca zgłasza przystąpienie do postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu, wskazując swój interes prawny w przystąpieniu i określając swoje żądanie w zakresie zarzutów zawartych w proteście. Zgłoszenie przystąpienia wnosi się do Zamawiającego, przekazując jednocześnie jego kopię Wykonawcy wnoszącemu protest.
14.15. Wykonawca wnoszący protest oraz Wykonawca wezwany nie mogą następnie wnieść protestu, powołując się na te same okoliczności.
14.16. Do czasu rozstrzygnięcia protestu Zamawiający nie może zawrzeć umowy.
14.17. Zamawiający rozstrzyga protesty dotyczące:
14.17.1. postanowień SWZ,
14.17.2. wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, odrzucenia ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty,
14.18 Protest Zamawiający rozstrzyga w terminie do 14 dni od dnia jego wniesienia. W skomplikowanych sprawach Zamawiający może przedłużyć termin o czym poinformuje wszystkich Wykonawców uczestniczących w postępowaniu.
14.19 Rozstrzygnięcie protestu wraz z uzasadnieniem Zamawiający przekazuje jednocześnie podmiotowi, który wniósł protest, oraz Wykonawcom, którzy przystąpili do postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu, a jeżeli protest dotyczy postanowień SWZ w postępowaniu prowadzonym w trybie PN, zamieszcza również na stronie internetowej, na której jest udostępniana.
14.20 W przypadku uwzględnienia protestu Zamawiający powtarza oprotestowaną czynność lub dokonuje czynności bezprawnie zaniechanej.
14.21 O powtórzeniu lub dokonaniu czynności Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich Wykonawców.
15. WSPÓLNE UBIEGANIE SIĘ O ZAMÓWIENIE
15.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
15.2. W przypadku, o którym mowa w pkt 15.1 , Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
15.3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w pkt. 15.1.
15.4. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w pkt 15.1, została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
15.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie każdy z Wykonawców składa oświadczenie, iż nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
16. PODWYKONAWCY
16.1. Zamawiający może żądać wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom.
16.2. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom, z wyjątkiem przypadków gdy ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzeże w SWZ, że część lub całość zamówienia nie może być powierzona Podwykonawcom.
16.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, pod warunkiem, że podmiot ten będzie uczestniczył w realizacji zamówienia jako podwykonawca.
16.4. W przypadku powierzenia zamówienia podwykonawcom Wykonawca będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia iż, podwykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
17. PODMIOT TRZECI
17.1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, pod warunkiem, że podmiot ten będzie uczestniczył w realizacji zamówienia jako podwykonawca. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
17.2. W przypadku korzystania z zasobów podmiotu trzeciego Wykonawca będzie zobowiązany do złożenia oświadczenia iż, podmiot trzeci nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
18. ODRZUCENIE OFERTY
18.1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
18.2. jej treść nie odpowiada treści SWZ,
18.3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
18.4. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, tj. dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę
w stosunku do przedmiotu zamówienia lub Wykonawca nie złożył wyjaśnień lub nie udowodnił Zamawiającemu, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny;
18.5. została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
18.6. zawiera błędy w obliczeniu ceny;
18.7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki
18.8. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
18.9. Wykonawca nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą
18.10. Wykonawca złożył ofertę dodatkową z ceną wyższą od zaoferowanej w złożonej ofercie.
19. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
19.1. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
19.1.1. nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu;
19.1.2. cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że może zwiększyć w/w kwotę;
19.1.3. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie jest uzasadnione;
19.1.4. postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia;
19.1.5. Wykonawca odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, a Zamawiający nie ma możliwości wyboru innej oferty.
19.2. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia Zamawiający, przed podjęciem decyzji o unieważnieniu postępowania, może przeprowadzić z Wykonawcami negocjacje ceny, z tym że:
19.2.1. w przypadku złożenia w postępowaniu jednej oferty, negocjacje prowadzane są z Wykonawcą, który złożył ofertę;
19.2.2. w przypadku złożenia dwóch lub większej ilości ofert, negocjacje przeprowadzane są ze wszystkimi Wykonawcami lub z Wykonawcą który złożył najkorzystniejszą ofertę.
19.2.3. udział w negocjacjach nie jest obowiązkowy, Wykonawca może pisemnie potwierdzić cenę zaoferowaną w ofercie lub zaoferować cenę niższą, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
19.3. Informację o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
20. RAŻĄCO NISKA CENA
20.1. Zamawiający w celu oceny, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia zwraca się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
20.2. Zamawiający może żądać od Wykonawców dokumentów niezbędnych do oceny, czy oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny.
20.3. Obowiązkiem Wykonawcy jest udowodnienie Zamawiającemu, że jego oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny.
20.4. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia Wykonawcy, bierze pod uwagę obiektywne czynniki, które mają wpływ na wysokość ceny, w szczególności zastosowane oszczędności w sposobie wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy.
21. PYTANIA DO SWZ I UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ. MOŻLIWOŚĆ MODYFIKACJI
21.1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
21.2. Wszelkie pytania dotyczące proponuje się kierować na adres e - mail: zwik@zwik-s.pl
21.3. Proponuje się, aby Wykonawcy na wniosku kierowanym do Zapraszającego zawierającym prośbę o wyjaśnienia umieścili adres e - mail, na który Zapraszający może kierować odpowiedzi.
21.4. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt 21.1 lub dotyczy udzielonych wcześniej wyjaśnień. Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpatrzenia.
21.5. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w ust. 1.
21.6. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamieści na tej stronie - bez ujawniania źródła zapytania.
21.7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść SWZ. Dokonaną w ten sposób modyfikację zamieszcza na stronie.
21.8. Zamawiający przedłuża termin składania ofert, jeżeli w wyniku modyfikacji treści SWZ niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach.
21.9. Obowiązkiem Wykonawcy jest zapoznanie się z całością udostępnionych na stronie internetowej dokumentów, w tym także ze zmianami, które zostaną zamieszczone do terminu składania ofert.
22. INNE
22.1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Zamawiający poprawia w ofercie:
22.1.1. oczywiste omyłki pisarskie,
22.1.2. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
22.1.3. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SWZ, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
22.2. Zamawiający nie wymaga złożenia wadium.
22.3. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty Wykonawcy muszą być własnoręczne parafowane przez osobę (osoby) podpisującą ofertę i opatrzone datami ich dokonania.
22.4. Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca
22.5. W celu sprawnego przeprowadzenia postępowania Zapraszający proponuje Wykonawcom bieżące śledzenie strony internetowej www.zwikswierklaniec.naszbip.pl
22.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do nie dokonania wyboru Wykonawcy bez podania przyczyny.

Uwagi:
23. KLAUZULA INFORMACYJNA DLA WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH WYKONAWCÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", oraz ustawy o Ochronie danych osobowych z 10 maja 2018r. (Dz. U z. 2019 poz. 1781 z późn.zm) informuję, że:
o administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Świerklaniec - samorządowy zakład budżetowy Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Świerklańcu, z siedzibą w Orzechu, przy ul. Łąkowej 16H,
o kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych: Pan Robert Pigulla, e-mail: rodo.zwik@gmail.com
o Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem - znak sprawy ZS/1/2024 prowadzonym w trybie Przetargu nieograniczonego na podstawie regulaminu udzielania zamówień publicznych w Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji w Świerklańcu.
o odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 6 września 2001r - ustawa o dostępie do informacji publicznej;
o Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
o obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu
o na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, przypadku gdy wykonanie obowiązków o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
o na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych - skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
o na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, wystąpienie z żądaniem o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
o prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
o nie przysługuje Pani/Panu:

Kontakt:
1.4 Osoby uprawnione do kontaktowania się z Wykonawcami:
W sprawach formalnych - Marta Boncol, tel. 32-284-46-17, wew. 23

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.