Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Budowa kanalizacji sanitarnej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Budowa kanalizacji sanitarnej

Data zamieszczenia: 2024-03-22
Dane kontaktowe Zamawiającego: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Spółka z o.o
ul. Staszica 41A
64-600 Oborniki
powiat: obornicki
tel/fax (0 61) 29 615 02 , 29 615 25, 665001888
zgloszenie@pwik-oborniki.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Oborniki
Wadium: 14.000,00 złotych
Nr telefonu: tel/fax (0 61) 29 61
Termin składania ofert: 2024-04-04 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE
w postępowaniu o udzielenie zamówienia sektorowego prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na
roboty budowlane pn.
Budowa kanalizacji sanitarnej w
ul. Kowanowskiej w Obornikach.

Dokument nr: ZO.07.2024

Otwarcie ofert: 2. Termin otwarcia ofert:
1) Otwarcie ofert nastąpi:
w dniu 4 kwietnia 2024 r. o godz. 14:00
2) Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.

Składanie ofert:
XIII. TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT:
1. TERMIN SKŁADANIA ofert:
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie:
do dnia 4 kwietnia 2024 r. do godz. 13:00

Miejsce i termin realizacji:
V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
Termin wykonania zamówienia: do 31.12.2024 r.

Wymagania:
I. DEFINICJE:
Użyte w Zapytaniu Ofertowym terminy mają następujące znaczenie:
1. Wykonawca - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę
organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, która oferuje na rynku
wykonanie robót budowlanych lub obiektu budowlanego, dostawę produktów
lub świadczenie usług lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub
zawarła umowę w sprawie zamówienia.
2. Zamawiający - Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o. przy ul.
Staszica 41A, 64-600 Oborniki.
3. Regulamin - Regulaminu udzielania zamówień, nadany Zarządzeniem Prezesa Zarządu nr
6/2023 z dnia 22.03.2023 r. obowiązującym w Przedsiębiorstwie Wodociągów i
Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o. udostępniony na stronie internetowej
zamawiającego https://bip.pwik-oborniki.pl/
4. Przedmiot
zamówienia,
zamówienie
- Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Kowanowskiej w Obornikach.
5. Roboty budowlane - należy przez to rozumieć wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie robót
budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, a
także realizację obiektu budowlanego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994
r. - Prawo budowlane, za pomocą dowolnych środków, zgodnie z wymaganiami
określonymi przez zamawiającego.
6. Oferta równoważna - oferta złożona na inny opis przedmiotu zamówienia niż wskazany w SWZ o
parametrach techniczno/eksploatacyjno/użytkowych nie gorszych niż opis
przedmiotu zamówienia określony przez zamawiającego. Zamawiający we
wszystkich przypadkach, w których przedmiot zamówienia opisano przez
wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub
szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane
przez konkretnego wykonawcę, dopuszcza rozwiązania równoważne
opisywanym.
7. Cena - cena w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o
informowaniu o cenach towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 poz. 168).
4. Rachunek bankowy: (wadium, zabezpieczenie należytego wykonania umowy) 02 1020 4128 0000
1502 0004 9080.

III. INFORMACJA O SPOSOBIE KOMUNIKOWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z
WYKONAWCAMI:
1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia sektorowego komunikacja między
zamawiającym a wykonawcami (nie dotyczy złożenia oferty) odbywa się w języku polskim przy
użyciu poczty elektronicznej zgloszenie@pwik-oborniki.pl
2. Wszelką korespondencję przekazaną zamawiającemu za pomocą poczty elektronicznej uważa się za
złożoną w terminie, jeżeli jej treść dotarła na wskazany powyżej adres poczty elektronicznej przed
upływem terminu.
IV. WYJAŚNIANIE I ZMIANY TREŚCI ZAPYTANIA OFERTOWEGO:
1) Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zapytania
Ofertowego.
2) Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni
robocze przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści
Zapytania Ofertowego wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu
składania ofert.
3) Jeżeli zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w pkt. 2, przedłuża termin
składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z
wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert.
4) W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zapytania Ofertowego nie wpłynął w terminie, o
którym mowa w pkt. 2, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz obowiązku
przedłużenia terminu składania ofert.
5) Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie
treści Zapytania Ofertowego.
6) Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający udostępnia, bez ujawniania źródła zapytania, na
stronie internetowej zamawiającego.
VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA:
1. Obligatoryjne podstawy wykluczenia:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie
par. 10 ust. 1 Regulaminu, który stanowi, że z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się
wykonawcę:
1) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca przed upływem terminu składania ofert dokonał
płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z
odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
2) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z
innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli
należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie

konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od
siebie;
3) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza
likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona
albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w
przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
4) który złożył nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
5) który uczestniczył bezpośrednio w czynnościach związanych z przygotowaniem prowadzonego
postępowania lub posługiwał się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w
dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tego wykonawcy w postępowaniu nie utrudni uczciwej
konkurencji;
6) który spełnia przesłanki, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835).
2. Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Zamawiający nie przewiduje wykluczenia wykonawcy na podstawie innych niż wymienione w ust. 1
przesłanek.
3. Wykluczenie wykonawcy następuje zgodnie z Regulaminem.
VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki
udziału w postępowaniu dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia tj. zamawiający uzna, że
wykonawca spełnia niniejszy warunek wówczas, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej dwa zamówienia, z których każde obejmowało budowę kanalizacji sanitarnej o
długości minimum 1 km.
Uwagi: za jedno zamówienie uznaje się realizację robót budowlanych na podstawie jednej umowy.
VIII. WYKAZ WYMAGANYCH OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW:
1. Wykaz oświadczeń i dokumentów składanych przez wykonawcę wraz z ofertą:
1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 IDW).
2) Oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu w postępowaniu (sporządzone wg wzoru
stanowiącego załącznik nr 2 IDW).
3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego
nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (sporządzony według
wzoru stanowiącego załącznik nr 3 IDW).
4) (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego (w przypadku gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa lub w
przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia).

5) (jeżeli dotyczy) Dokument wykazujący równoważność złożonej oferty tj. produktu równoważnego
wskazanego przez wykonawcę w formularzu ofertowym, z wykazaniem danych technicznych
dotyczących wszystkich parametrów i właściwości wymaganych przez zamawiającego dla danego
produktu równoważnego tj. kryteriów opisanych w dokumentacji projektowej stosowanych w celu
oceny równoważności.
2. Forma składanych oświadczeń i dokumentów:
1) Oświadczenia, o których mowa w ust. 1 (m.in. formularz ofertowy, oświadczenie dot. wykluczenia,
wykaz robót), a także pełnomocnictwo składane są w oryginale (w formie pisemnej).
2) Dokumenty inne niż określone w pkt. 1 np. referencje lub dokumenty dot. równoważności składane
są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem tj. z dopiskiem: ,,za zgodność z
oryginałem" lub innym równoznacznym i podpisem wykonawcy.
3) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca lub wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które
każdego z nich dotyczą.
4) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów
wymaganych przez zamawiającego, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia
dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
IX. INFORMACJA DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE/ KONSORCJA):
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy
ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym
mowa w Dziale VIII ust. 1 pkt 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie.
3. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako
reprezentant pozostałych (pełnomocnikiem, o którym mowa w ust. 1).
4. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego może żądać kopii umowy regulującej
współpracę tych wykonawców.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarnie odpowiedzialność
prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych w zakresie
nieuregulowanym przez umowę regulują przepisy kodeksu cywilnego.
X. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM:
1. Wysokość wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium, w wysokości: 14.000,00 złotych (słownie: czternaście tysięcy
złotych 00/100).
2. Forma wadium:
1) Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r.
poz. 310, 836 i 1572).
2) W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia,
gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z Regulaminem i winna zawierać
następujące elementy:
a) oznaczenie beneficjenta gwarancji (zamawiającego), oznaczenie zobowiązanego (wykonawcy),
oznaczenie gwaranta/poręczyciela,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c) kwotę gwarancji/poręczenia,
d) termin ważności gwarancji/poręczenia (co najmniej do upływu terminu związania ofertą),
e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia w
okolicznościach określonych w Regulaminie tj.:
o wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w par. 25 ust. 3 Regulaminu, z
przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył wymaganych w zapytaniu ofertowym
dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w
§ 25 ust. 4 pkt 3 Regulaminu, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej
przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
o wykonawca, którego oferta została wybrana:
-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
-nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
o zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
WAŻNE: wadium musi zawierać okoliczności zapłaty wadium wynikające z Regulaminu /
wadium nie może zawierać okoliczności zapłaty wadium wynikające z ustawy Prawo
zamówień publicznych!!!
3) Wadium nie może zawierać postanowień sprzecznych z Zapytaniem Ofertowym lub Regulaminem.
3. Termin i miejsce wniesienia wadium:
1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
2) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w pieniądzu winien wpłacić je przelewem na rachunek
bankowy zamawiającego wskazany w Dziale II ust. 4 z adnotacją ,,Wadium - numer sprawy
ZO.07.2024". Za skuteczny termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin
uznania na rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
3) W przypadku wnoszenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji wykonawca przekazuje
zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia opatrzony oryginalnym podpisem poręczyciela
lub gwaranta tj. osoby upoważnionej do sporządzenia i wydania dokumentu.
4. Inne informacje:
Informacje dot. wnoszenia, zwrotu lub zatrzymania wadium określa par. 14 Regulaminu.
XI. SPOSÓB OBLICZENIA CENY:
1. Cenę ofertową, obejmującą całość przedmiotu zamówienia na podstawie, której zamawiający dokona
wyboru najkorzystniejszej oferty stanowi cena ryczałtowa brutto.
2. Cenę oferty należy podać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 IDW).
3. Wykonawca przed obliczeniem ceny oferty powinien dokładnie i szczegółowo zapoznać się z
dokumentacją projektową.
4. Za ustalenie ilości robót oraz za sposób przeprowadzenia na tej podstawie kalkulacji wynagrodzenia
ryczałtowego odpowiada wykonawca. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które
mogą wpłynąć na cenę zamówienia.

5. Zamawiający sporządził przedmiar robót, jednakże wykonawca winien traktować niniejsze
opracowanie wyłącznie jako dokument poglądowy (pomocniczy), z którego może skorzystać, ale nie
ma takiego obowiązku. Załączony przedmiar robót nie powinien stanowić jedynej podstawy
wyliczenia ceny oferty. Przy wyliczaniu ceny ofertowej, która jest ceną ryczałtową, należy
uwzględnić wszystkie nakłady, które są niezbędne do wykonania opisanego w Zapytaniu Ofertowym
przedmiotu zamówienia.
6. Cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia zgodnie z opisem
przedmiotu zamówienia oraz projektem umowy określonymi w niniejszym Zapytaniu Ofertowym (tj.
koszty wykonania robót budowlanych przedmiotu zamówienia, koszty wszystkich robót
przygotowawczych, demontażowych, porządkowych, oznakowania i zagospodarowania placu
budowy, utrzymania i likwidacji zaplecza budowy, dozorowania budowy, transportu materiałów i ich
składowania, koszty ewentualnych odszkodowań powstałych z winy wykonawcy, zajęcia pasów
drogowych, wykonania dokumentacji powykonawczej, zorganizowania i prowadzenia niezbędnych
prób, badań i odbiorów, wykonania wszelkich obowiązków wynikających z umowy).
7. Przedmiot zamówienia objęty jest stawką 23 % podatku VAT w oparciu o ustawę z dnia 11 marca
2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.). Powyższa stawka
VAT-u nie dotyczy wykonawców, którzy na podstawie innych przepisów podatkowych nie są
płatnikami podatku VAT lub upoważnieni są do stosowania innej stawki VAT-u. Wykonawcy
dokonując kalkulacji cenowej w ofercie zobowiązani są przed terminem składania ofert do wnoszenia
uwag lub zastrzeżeń związanych ze sposobem naliczenia VAT-u podanego w SWZ.
8. Wszystkie wartości podane w formularzu ofertowym powinny być liczone w złotych polskich z
dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się a końcówki 0,5
grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza).
XII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA I SKŁADANIA OFERTY:
1. Wymogi formalne:
1) Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje
odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego wykonawcę.
2) Oferta powinna być sporządzona zgodnie z treścią formularza ofertowego stanowiącego Załącznik nr
1 do IDW bez modyfikacji jego treści przez wykonawcę. W przypadku sporządzania przez
wykonawcę własnego formularza ofertowego należy zachować formę wzoru formularza ofertowego
zamawiającego z zachowaniem treści oświadczeń. Dotyczy to również innych załączników, których
formularze wykonał zamawiający.
3) Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi oświadczeniami i dokumentami, wskazanymi w
Dziale VIII.
4) Treść oferty musi odpowiadać treści Zapytania Ofertowego.
5) Oferta musi być sporządzona w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem
nieważności.
6) Podpis wykonawcy winien być czytelny bądź opatrzony pieczęcią identyfikującą osobę składającą
podpis.
7) Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny.
8) Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy,
zgodnie z formą reprezentacji wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie,
właściwym dla danej formy organizacyjnej wykonawcy albo przez upełnomocnionego
przedstawiciela wykonawcy (pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty).
9) W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innej walucie niż
PLN, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku
Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Ten sam kurs zamawiający przyjmie przy
przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o

zamówieniu nie będzie publikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej
tabeli przed publikacją ogłoszenia o zamówieniu.
10) Zaleca się ponumerowanie stron oferty wraz z załącznikami oraz połączenie w sposób trwały.
11) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
2. Opakowanie oferty:
1) Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętym opakowaniu (np. kopercie) uniemożliwiającym otwarcie i
zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert.
2) Opakowanie oferty winno zostać oznaczone nazwą (firmą), siedzibą i adresem wykonawcy oraz
opisane następująco:
?

Nazwa (firma) i adres wykonawcy
OFERTA
złożona dla postępowania o udzielenie zamówienia sektorowego, którego przedmiotem jest:
Budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Kowanowskiej w Obornikach.
Znak sprawy: ZO.07.2024
Nie otwierać przed dniem 4 kwietnia 2024 r., godzina 14:00
?

3) Jeżeli oferta zostanie złożona w inny sposób niż wyżej opisany, zamawiający nie bierze
odpowiedzialności za nieprawidłowe skierowanie czy przedwczesne lub przypadkowe otwarcie
oferty.
3) Zamawiający niezwłocznie po otwarciu ofert udostępni na stronie internetowej zamawiającego
informacje o:
a) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności
gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte;
b) cenach zawartych w ofertach.

XIV. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ:
1) Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni tj. do dnia 3 maja 2024 r. Bieg terminu
związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2) W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania
ofertą wskazanego w ust. 1, zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się
jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez
niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. Przedłużenie terminu związania ofertą wymaga złożenia przez
wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
3) W przypadku gdy zamawiający żąda wniesienia wadium, przedłużenie terminu związania ofertą, o
którym mowa w ust. 1, następuje wraz z przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest
to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4) Jeżeli termin związania ofertą upłynął przed wyborem najkorzystniejszej oferty, zamawiający wzywa
wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez
zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
5) W przypadku braku zgody, o której mowa w ust. 4, zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody
do kolejnego wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do
unieważnienia postępowania.
XV. SPOSÓB OCENY OFERT, OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT:
1. Sposób oceny ofert:
1) Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
2) Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny opisanych w ust. 2.
3) Zamawiający przed wyborem oferty najkorzystniejszej w pierwszej kolejności dokonuje badania i
oceny złożonych ofert, a następnie dokonuje kwalifikacji podmiotowej wykonawcy, którego oferta
została najwyżej oceniona (uzyskała najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny ofert), w
zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu (jeżeli takie
warunki zostały przez zamawiającego określone).
4) Jeżeli wobec wykonawcy, o którym mowa w pkt. 3 zachodzą podstawy wykluczenia lub wykonawca
nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, zamawiający dokonuje kwalifikacji podmiotowej
następnego wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw
wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5) Zamawiający kontynuuje procedurę, o której mowa w pkt. 4, do momentu wyboru najkorzystniejszej
oferty lub unieważnienia lub zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Opis kryteriów oceny ofert:
1) Kryterium oceny ofert stanowi:
Lp. Nazwa kryterium Waga
1. Cena 100 %
2) Do porównania i oceny ofert w danych kryteriach zostanie przyznana następująca punktacja:
Ilość punktów zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
najniższa cena brutto z ofert
Pc = ------------------------------------ x 100 % x 100
cena brutto oferty badanej
Maksymalna ilość punktów, jaką można uzyskać w powyższym kryterium: 100 punktów.

3) Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami
arytmetyki.
4) Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena,
nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o
takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w
terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
5) Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w
uprzednio złożonych ofertach.
XVI. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE
PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY:
1. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany przed
podpisaniem umowy do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli jego
wniesienie było wymagane) w wysokości i formie określonej w Dziale XVII.
2. W przypadku wyboru oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
3. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez
zamawiającego.
4. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy (m.in. dwukrotnie
nie stawi się w terminie i miejscu wskazanym przez zamawiającego celem podpisania umowy) w
sprawie zamówienia publicznego, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród
pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą
przesłanki unieważnienia postępowania.
XVII. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY:
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Kontakt:
3. Osobą upoważnioną przez zamawiającego do porozumiewania się z wykonawcami jest Pan Sławomir
Orlik, tel. 61 2961502, tel. kom. 665001888, e-mail: zgloszenie@pwik-oborniki.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.