Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Bieżące utrzymanie urządzeń odwadniających w zakresie czyszczenia wpustów ulicznych, kanałów deszczowych |
Data zamieszczenia: | 2024-03-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Miasto Bielsko-Biała - Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej Michała Grażyńskiego 10 43-300 Bielsko-Biała powiat: Bielsko-Biała przetargi@mzd.bielsko.pl |
Województwo: | śląskie |
Miasto: | Bielsko-Biała |
Wadium: | 5 000,00 zł |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-04-04 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Bieżące utrzymanie urządzeń odwadniających na terenie Bielska-Białej, w zakresie czyszczenia wpustów ulicznych, kanałów deszczowych itp. w 2024 r. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na utrzymaniu drożności urządzeń odwadniających ulice na terenie miasta Bielska-Białej, w zakresie czyszczenia wpustów ulicznych, kanałów deszczowych itp. Zamówienie obejmuje swoim zakresem w szczególności: a) czyszczenie wpustów ulicznych; b) czyszczenie odcinków kanałów deszczowych/w tym krytych odcinków rowów odwadniających; c) czyszczenie wpustów liniowych; d) czyszczenie krat osadowych przed wlotem rowów lub cieków do kanalizacji; e) czyszczenie krat na wpustach ulicznych; f) czyszczenie studni rewizyjnych z osadnikiem; g) czyszczenie studni osadnikowych - np. przed separatorami; h) skuwanie lodu i usunięcie śniegu z wpustu; i) czyszczenie wpustów mostowych; j) czyszczenie ścieków betonowych; k) frezowanie korzeni z kanałów deszczowych; l) inspekcję TV kanałów deszczowych oraz przykanalików; m) odpompowanie wody z zalewiska; Szczegółowe określenie zakresu przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale III - V SWZ. CPV: 90470000-2, 90410000-4 Dokument nr: 2024/BZP 00255836, 24/IZ/16/U Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-04 12:00 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9e9d03d9-e5b7-11ee-9c02-ce2b643d361d 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, z wyłączeniem składania ofert, możliwa jest także z wykorzystaniem poczty elektronicznej (adres e-mail Zamawiającego: przetargi@mzd.bielsko.pl). 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: (1.) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" na Platformie eZamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy eZamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/ oraz w informacjach zamieszczonych w zakładce ,,Centrum Pomocy"; (2.) Przeglądanie i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta, ani logowania do Platformy e-Zamówienia; (3.) Możliwość korzystania w postępowaniu z ,,Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie wymaga posiadania konta ,,Wykonawcy" na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia; (4.) Do korzystania z ,,Formularzy do komunikacji" służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. (5.) Wszystkie wiadomości wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce ,,Komunikacja"; (6.) Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki ,,Oferty/wnioski", widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku ,,Złóż ofertę" system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop (,,przeciągnij" i ,,upuść") służące do dodawania plików; (7.) Wykonawca dodaje wybrany z dysku i uprzednio podpisany ,,Formularz oferty" w pierwszym polu (,,Wypełniony formularz oferty") - jedynie jeden plik. W kolejnym polu (,,Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę") Wykonawca dodaje pozostałe pliki stanowiące ofertę lub inne pliki składane wraz z ofertą. W przypadku, gdy formularz oferty opatrzony jest podpisem generującym oddzielny plik podpisu (,,xades"), plik podpisu należy przekazać poprzez dodanie go do pola ,,Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę"; (8.) Zamawiający nie udostępnia interaktywnego formularza ofertowego na platformie e - Zamówienia i należy zignorować komunikat pojawiający się przy składaniu oferty, iż ,,Postępowanie nie posiada opublikowanego formularza do tego etapu postępowania. Plik nazwa_pliku.pdf nie jest poprawnym formularzem interaktywnym wygenerowanym na Platformie"; (9.) Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty; (10.) Komunikacja w postępowaniu - inna niż składanie ofert - odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce ,,Formularze" (,,Formularze do komunikacji") lub poczty elektronicznej. Za pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji" lub poczty elektronicznej odbywa się w szczególności składanie wniosków o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej zwanej ,,SWZ")., przekazywanie wezwań i zawiadomień oraz udzielanie odpowiedzi na przesłane wezwania. Formularze do komunikacji umożliwiają dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk ,,dodaj załącznik"); (11.) Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zapisy dotyczące ochrony danych osobowych zawarto w pkt. 24.3. Instrukcji dla Wykonawców oraz w Formularzu oferty (odpowiednio Rozdział I i III SWZ). 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zapisy dotyczące ochrony danych osobowych zawarto w pkt. 24.3. Instrukcji dla Wykonawców oraz w Formularzu oferty. Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-04 11:00 Miejsce składania ofert: W postępowaniu o udzielenie zamówienia, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ Identyfikator (ID) postępowania został wskazany w sekcji II pkt 2.4 Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30 Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: 24/IZ/16/U 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na utrzymaniu drożności urządzeń odwadniających ulice na terenie miasta Bielska-Białej, w zakresie czyszczenia wpustów ulicznych, kanałów deszczowych itp. Zamówienie obejmuje swoim zakresem w szczególności: a) czyszczenie wpustów ulicznych; b) czyszczenie odcinków kanałów deszczowych/w tym krytych odcinków rowów odwadniających; c) czyszczenie wpustów liniowych; d) czyszczenie krat osadowych przed wlotem rowów lub cieków do kanalizacji; e) czyszczenie krat na wpustach ulicznych; f) czyszczenie studni rewizyjnych z osadnikiem; g) czyszczenie studni osadnikowych - np. przed separatorami; h) skuwanie lodu i usunięcie śniegu z wpustu; i) czyszczenie wpustów mostowych; j) czyszczenie ścieków betonowych; k) frezowanie korzeni z kanałów deszczowych; l) inspekcję TV kanałów deszczowych oraz przykanalików; m) odpompowanie wody z zalewiska; Szczegółowe określenie zakresu przedmiotu zamówienia zawarte jest w Rozdziale III - V SWZ. 4.2.6.) Główny kod CPV: 90470000-2 - Usługi czyszczenia kanałów ściekowych 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 90410000-4 - Usługi usuwania ścieków 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby pełniącej funkcję nadzoru 4.3.6.) Waga: 10 Kryterium 3 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji 4.3.6.) Waga: 30 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie: A) Wiedzy i doświadczenia: Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: a) 1 (jedną) usługę, polegającą na wyczyszczeniu co najmniej 1000 szt. wpustów ulicznych; b) 1 (jedną) usługę, polegającą na wyczyszczeniu wpustów liniowych, o łącznej długości co najmniej 500 mb. UWAGI: 1) pojęcia: ,,wpust uliczny" i ,,wpust liniowy" należy rozumieć zgodnie z pkt V Szczegółowej Specyfikacji Technicznej; 2) w przypadku, gdy wymagana/e usługa/i jest/są częścią większego zamówienia, dotyczącego szerszego zakresu usług, należy podać w wykazie, o którym mowa w pkt. 5.7 lit. A) pkt 1 tylko informacje potwierdzające spełnianie ww. warunku; 3) usługi wskazane pod lit. a) i b) mogą wchodzić w zakres jednego zamówienia (umowy); 4) w przypadku, gdy wykazywane usługi zostały wykonane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawca może powołać się jedynie na zakres, w którego wykonaniu faktycznie i konkretnie uczestniczył; 5) informację o posiadanej wiedzy i doświadczeniu, Wykonawca przekaże na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w pkt 8.5.1 Instrukcji dla Wykonawców, na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do Rozdziału II SWZ. B) Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Wykonawca musi wykazać, iż w trakcie realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej 1 (jedną) osobą, posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji nadzoru nad pracownikami (świadczeniu usługi) w trakcie realizacji co najmniej 1 (jednej) usługi, polegającej na wyczyszczeniu wpustów liniowych, o łącznej długości co najmniej 500 mb. UWAGI: 1. Pojęcie ,,wpust liniowy" należy rozumieć zgodnie z pkt V Szczegółowej Specyfikacji Technicznej; 2. Informację o ww. osobie i jej doświadczeniu (wykaz, o którym mowa w pkt. 5.7 lit. A) pkt 2) Wykonawca złoży wraz z ofertą, na formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do Rozdziału II SWZ. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Na wezwanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu, Wykonawca winien przedłożyć odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp. 2. Pozostałe informacje znajdują się w Instrukcji dla Wykonawców. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: A) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Wykonawca winien przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty: 1. na wezwanie Zamawiającego: wykaz usług (Doświadczenie) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. Wykaz ten winien zostać złożony w celu oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt. 5.4.lit. A) Zaleca się, aby dla sporządzenia ww. oświadczenia Wykonawca posłużył się formularzem zgodnym z treścią załącznika nr 3 do Rozdziału II SWZ. 2. wraz z ofertą: wykaz ,,Potencjał kadrowy", w którym Wykonawca: o wskaże osobę przewidzianą do pełnienia funkcji nadzoru nad pracownikami; o poda informacje o posiadanym przez nią doświadczeniu i o podstawie do dysponowania przez siebie tą osobą; o wskaże dodatkowe usługi wykonane przez tę osobę, w celu oceny oferty w kryterium ,,Doświadczenie osoby pełniącej funkcję nadzoru". UWAGI: 1. zaleca się, aby dla sporządzenia oświadczenia Wykonawca posłużył się formularzem zgodnym z treścią załącznika nr 4 do Rozdziału II SWZ; 2. wykaz ten winien zostać złożony w celu oceny oferty w kryterium ,,Doświadczenie osoby pełniącej funkcję nadzoru" oraz w celu oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu określonego w pkt 5.4. lit. B); 3. w przypadku niezłożenia przez Wykonawcę wykazu, Zamawiający wezwie do jego złożenia jedynie w zakresie potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu wskazanego w pkt. 5.4. lit. B); B) Pozostałe wymagane dokumenty określono w Instrukcji dla Wykonawców. SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych); 2. Szczegółowe wymagania dotyczące wadium wskazano w pkt 21 Instrukcji dla Wykonawców. 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu przesłanek, o których mowa w pkt. 7 Instrukcji dla Wykonawców, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. 5.4.) powyżej, Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt. 4 poniżej. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w sekcji V pkt. 5.6.) i 5.7.) powyżej, w sposób i na zasadach określonych w pkt 10.4 Instrukcji dla Wykonawców. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 1. Zmiana umowy może nastąpić wyłącznie za obopólną zgodą stron, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem pkt. 2. 2. Zmiana umowy może nastąpić: a) w przypadkach opisanych w umowie, b) co do nieistotnych postanowień umowy. c) w przypadkach opisanych w ustawie. 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby pełniącej funkcję nadzoru 4.3.6.) Waga: 10 Kryterium 3 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji 4.3.6.) Waga: 30 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-05-03 |
© eurobudowa.pl 2004-2024