Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Remont zabytkowej Kaplicy Cmentarnej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Remont zabytkowej Kaplicy Cmentarnej

Data zamieszczenia: 2024-03-22
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Surażu
ul. Zakościelna 2
18-105 Suraż
powiat: białostocki
tel. 85 6503 113, tel:531 664 356, tel.: 731 914 725
suraz@archibial.pl
Województwo: podlaskie
Miasto: Suraż
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 85 6503 113, te
Termin składania ofert: 2024-04-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot zamówienia obejmuje prace remontowe w następującym zakresie:
Etap II - prace remontowe przy kaplicy na zewnątrz: cokół, ściany zewnętrzne, stolarka okienna
i drzwiowa, podest wejściowy.
Etap III - prace remontowe wewnątrz kaplicy: więźba dachowa, strop, ściany, podłogi
drewniane, wentylacja grawitacyjna, izolacja termiczna stropów.
Etap IV - prace remontowe kaplicy instalacja elektryczna .
Etap V - teren wokół kaplicy niwelacja terenu, ułożenie foli w gruncie wokół kaplicy.
Etap VI - renowacja ołtarza znajdującego się w Kaplicy:
- demontaż obrazów i ich zabepieczenie;
- przeprowadzenie prób usuwania przemalowań metodą chemiczna;
- usunięcie wybraną metodą przemalowań z warstwy polichromii i warstw złoconych;
- dezynsekcja drewna;
- impregnacja osłabionych strukturalnie partii drewna;
- uzupełneinie ubytków drewna kitem z trocin i kleju glutenowego;
- rekonstrukcja brakujących elementów snycerki;
- uzupełnienie ubytków gruntu kitem emulsyjnym;
- rekonstrukcja polichromii;
- rekonstrukcja złoceń złotem w płatkach
- montaż zdemontowanych części ołtarza;
- wykonanie ewentualnych końcowych uzupełnień i retuszy.
22. Szczegółowy zakres robót zawiera dokumentacja projektowa oraz przedmiar robót.
3. Zamawiający udostępnia posiadane przedmiary robót jako materiał pomocniczy, mając
na uwadze ułatwienie skalkulowania ceny ofertowej. Zamawiający informuje, iż udostępnione
przedmiary robót ma za zadanie jedynie ułatwić Wykonawcom skalkulowanie ceny ofertowej,
w związku z czym nie będą miały wpływu na przebieg procesu budowlanego oraz wysokość
wynagrodzenia umownego określonego poprzez zryczałtowaną cenę ofertową. Zamawiający
informuje, że Wykonawcy powinni skalkulować cenę ofertową w oparciu o dokumentację
techniczną obejmującą projekt wykonawczy oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru
robót.
4. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie materiałów i urządzeń równoważnych
do wskazanych w dokumentacji technicznej, z zastrzeżeniem, że ich parametry techniczne,
funkcjonalne i użytkowe nie mogą być gorsze niż parametry materiałów i urządzeń
wskazanych w dokumentacji technicznej. Zamawiający będzie dokonywał oceny zgodności
i równoważności w uzgodnieniu z autorem dokumentacji technicznej.
5.
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
7. Prace będą wymagały konsultacji z przedstawicielami kurii.
8. Prace będą wykonane na podstawie pozwolenia Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków Nr Z.5142.39.2021.PT z dnia 20.05.2021r. oraz Nr Z-II.514.2.2024.AW
z dnia 28.02.2024r., Decyzji Starosty Powiatu Białostockiego Nr AR.670.2.10.3.2021 z dnia
11.06.202r.
9. Mając na uwadze, iż przedmiot zamówienia będzie wykonywany w trakcie funkcjonowania
Kaplicy, Wykonawca winien przewidzieć w związku z tym niezbędne zabezpieczenie terenu
prac uniemożliwiające wejście lub ingerencję osób trzecich.
10. Wykonywanie wszelkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia nie może
powodować przerw w funkcjonowaniu Kaplicy.
11. Wykonawca powinien zgłosić w trakcie postępowania wszelkie uwagi i zastrzeżenia
do treści zapytani ofertowego oraz dokumentacji i wystąpić do Zamawiającego
o rozstrzygnięcie.
12. W cenie oferty należy uwzględnić uzyskanie wszelkich warunków i uzgodnień dla
planowanych prac.
13. Wykonawcy zobowiązany jest do przestrzegania zapisów pozwolenia Podlaskiego
Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
14. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składane materiały, do czasu ich wykorzystania były
zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne
do kontroli przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i Zamawiającego.
15. Materiały rozbiórkowe pochodzące z prac przeprowadzonych w ramach zamówienia
stanowić będą własność Wykonawcy i uwzględnia to w cenie ofertowej. Wykonawca
zobowiązany jest do zagospodarowania materiałów rozbiórkowych w sposób przewidziany art.
17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587).
16. Zamówienie powinno być wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej oraz
obowiązującymi przepisami prawa.
17. Sprzęt stanowiący własność Wykonawcy lub wynajęty powinien posiadać dopuszczenie do
użytkowania, dokumenty potwierdzające ten fakt muszą być okazane na żądanie
Zamawiającego.
18. Obowiązkiem Wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp,
zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie
realizacji, ochrona mienia związanego z pracami (materiały i sprzęt Wykonawcy oraz mienie
Zamawiającego).
6.
319. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji i rękojmi na wykonane usługi i przedmiot
zamówienia na okres nie krótszy niż 7 lat.
20. Zamawiający wymaga określenia terminu usuwania wad, usterek i awarii przedmiotu
zamówienia w okresie gwarancyjnym - nie dłuższy niż 14 dni od daty zgłoszenia.
21. Zamawiający potwierdzi wykonanie zamówienia poprzez podpisanie protokołu odbioru
końcowego prac i przedmiotu zamówienia.
22. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej.
Wizje lokalne będą odbywały się w dniach 25.03.2024 r. oraz 03.04.2024 r., w godz. 9:00 -
10:00 Wykonawca zobowiązany jest zgłosić swoją obecność na wizji lokalnej w danym dniu
telefonicznie pod numerem telefonu 731 914 725. Lista obecności na wizji lokalnej winna być
podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą
reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej
formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego
reprezentowania, Zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru
Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego
właściwego rejestru. Dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do
reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język
polski. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
23. Odbycie wizji lokalnej jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty. W niniejszym
postępowaniu nie odbycie wizji lokalnej stanowi przesłankę do odrzucenia oferty Wykonawcy.

CPV: 45453000-7

Składanie ofert:
XIII. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, w kancelarii parafialnej Parafii
Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Surażu, Ul. Zakościelna 2, 18 - 105 Suraż,
w terminie do dnia 22.04.2024 r. do godz. 9:00, w godz.ch pracy kancelarii parafialnej
lub za pomocą operatora pocztowego lub kurierem na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw.
Bożego Ciała w Surażu, Ul. Zakościelna 2, 18 - 105 Suraż.

Miejsce i termin realizacji:
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia do dnia 14.11.2025r.

Wymagania:
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Zamawiający oświadcza, że wybór wykonawcy w postępowaniu prowadzonym w trybie
zapytania ofertowego pn. ,,Remont zabytkowej Kaplicy Cmentarnej p.w. Imienia Maryi
w Zawykach".
2. Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.).
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
5. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
6. Zamawiający nie przewiduje złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych.
7. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej.
8. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w wizji lokalnej.
9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
10. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców uzupełnień (jeżeli
nie naruszy to konkurencyjności) i wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Może
również zwracać się poprawienia oczywistych omyłek pisarskich i błędów rachunkowych.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w zapytaniu ofertowym.
12. Wykonawcy, którzy złożą oferty zostaną zawiadomieni o wynikach postępowania w formie
elektronicznej na adres e-mail wskazany w ofercie.
V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki
dotyczące:
a) posiadanej wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie
potwierdzające spełnianie warunku (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego) oraz
wykaże, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę
konserwatorską zbliżoną do przedmiotu zamówienia, obejmującą swoim zakresem
remont obiektów wpisanych do rejestru zabytków lub konserwację obrazów, rzeźb,
ołtarzy, malowideł z zachowaniem istniejącej polichromii o wartości min 50 000,00zł.
W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego
zamówienia, przynajmniej jeden z Wykonawców musi wykazać spełnienie
powyższego warunku samodzielnie. W celu potwierdzenia spełniania warunku należy
wraz z ofertą załączyć wykaz wykonanych usług konserwatorskich (załącznik nr 5
do zapytania ofertowego), wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania
i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami,
o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,
na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie
wykonawcy;
b) dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie
potwierdzające spełnianie warunku (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego) i wykaże,
4że osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia,
w szczególności odpowiedzialne za kontrolę jakości i kierowanie pracami spełniają
zapisy art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad
zabytkami (Dz.U. z 2022r. poz. 840 z późn. zm.). W celu potwierdzenia spełniania
warunku należy wraz z ofertą załączyć wykaz osób (załącznik nr 6 do zapytania
ofertowego), skierowanych przez wykonawcę do realizacji przedmiotowego
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości
lub kierowanie pracami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia,
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie
do dysponowania tymi osobami;
c) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie
potwierdzające spełnianie warunku (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego) oraz
wykaże, że: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej
250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych); jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 500 000,00 zł (słownie:
pięćset tysięcy złotych). W celu potwierdzenia spełniania warunku należy wraz z ofertą
załączyć: informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze
wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA WYKONAWCÓW
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę:
a) który podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 poz. 1497 z późn.
zm.). Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o
braku podstaw do wykluczenia z postępowania (załącznik nr 4 do zapytania
ofertowego);
b) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami
zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność
gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej
procedury. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (załącznik nr 4 do
zapytania ofertowego);
c) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed
upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub
składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub
zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności. Zamawiający uzna
warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia z postępowania (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego).
2. Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie
postępowania o udzielenie zamówienia.
3. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
5VII.
PODWYKONASTWO
1. Wykonawca
może
powierzyć
wykonanie
części
zamówienia
podwykonawcy/podwykonawcom.
2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę
kluczowych części zamówienia.
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia
podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał nazwy (firmy) tych
podwykonawców.
4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia
z udziału w postępowaniu składa oświadczenia dotyczące podwykonawców.
5. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie
jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenia lub
dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.
6. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy
wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub
zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
7. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy
z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
VIII. POLEGANIE NA ZASOBACH INNYCH PODMIOTÓW
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających
zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są
wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających
zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego
zamówienia, potwierdzające że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował
niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do
zapytania ofertowego.
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 3, potwierdza,
że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje
rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów
podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego
wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty
budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające
zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna,
pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w
postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy
wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie
potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby
6wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym
podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w
postępowaniu.
7. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na
zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania
ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby.
8. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z swoimi oświadczeniem i dokumentami,
o których mowa w Rozdziale V ust. 2 i VI ust. 1 zapytania ofertowego, także
oświadczenie i dokumenty podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak
podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie
z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale V ust. 2 i VI ust. 1 zapytania
ofertowego.
9. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie
z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę
poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów,
chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
IX. INFORMACJE DLA WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJACYCH
SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (SPÓŁKI CYWILNE/
KONSORCJA).
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni ustanowić
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania
w postępowaniu i zwarcia umowy w sprawie zamówienia (do oferty należy załączyć
odpowiednie pełnomocnictwo), chyba że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki
wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do
oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia będą
dokonywane wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta
powinna być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty
występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą
solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia i dokumenty, o których mowa w Rozdziale V ust. 2 i VI ust. 1 zapytania
ofertowego, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wskazane
wyżej warunki udziału w postępowaniu zostaną uznane za spełnione, jeżeli jeden z
wykonawców spełni warunek samodzielnie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio
do oferty oświadczenie z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do zapytania ofertowego.
X. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO
Z WYKONAWCAMI ORAZ SPOSOBIE WYJAŚNIEŃ TREŚCI ZAPYTANIA
OFERTOWEGO
1. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w języku polskim z zachowaniem
formy pisemnej.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień
oraz informacji drogą elektroniczną, za wyjątkiem ofert, umowy oraz oświadczeń i
dokumentów wymienionych w Rozdziale V ust. 2 i VI ust. 1 zapytania ofertowego, które
73.
4.
5.
6.
muszą być złożone w formie pisemnej. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują
oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub inne informacje pocztą elektroniczną, każda ze
stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku braku
potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający będzie uważał, iż
pismo wysłane przez Zamawiającego na adres e-mail podany przez Wykonawcę zostało
doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z jego treścią. Powyższe
zasady porozumiewania się nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub
pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego.
O udzielenie wyjaśnień dotyczących treści zapytania ofertowego Wykonawcy mogą
kierować zapytania:
1) w formie pisemnej na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Surażu,
ul. Zakościelna 2, 18 - 105 Suraż lub
2) za pomocą poczty elektronicznej na adres: suraz@archibial.pl z dopiskiem: Remont
zabytkowej Kaplicy Cmentarnej p.w. Imienia Maryi w Zawykach.
Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na
4 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert, pod warunkiem że wniosek
o wyjaśnienie treści ZAPYTANIA OERTOWEGO wpłynął do zamawiającego nie później
niż na 7 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert.
Pytania i odpowiedzi zostaną umieszczone na stronie internetowej zamawiającego pod
adresem: https://suraz.archibial.pl/ oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu
Miejskiego w Surażu pod adresem: https://bip-umsuraz.wrotapodlasia.pl
Nie przewiduje się zwołania zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia powstałych
wątpliwości.
XI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie z podaniem nazwy i adresu
Wykonawcy oraz oznaczona napisem: Remont zabytkowej Kaplicy Cmentarnej p.w.
Imienia Maryi w Zawykach - zapytanie ofertowe - nie otwierać przed 22.04.2024 r.,
godz. 9:00.
2. Koperta powinna być zabezpieczona przed samoczynnym otwarciem.
3. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do zapytania
ofertowego. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2
zapytania ofertowego;
2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa
w Rozdziale VI ust. 1 zapytania ofertowego;
3) wykaz usług, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 lit a) zapytania ofertowego;
4) wykaz osób, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 lit b) zapytania ofertowego;
5) informację z banku, o której mowa w Rozdziale V ust. 2 lit c) zapytania ofertowego;
6) dokument potwierdzający ubezpieczenie, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 lit c)
zapytania ofertowego;
7) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 3 zapytania
ofertowego (jeżeli dotyczy);
8) oświadczenie o podziale zakresu zamówienia, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 4
zapytania ofertowego (jeżeli dotyczy);
9) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, odpowiednie
pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
10) kosztorys ofertowy zawierający szczegółową kalkulację kosztów, opracowany np. na
podstawie Zasad wynagradzania artystów plastyków konserwatorów - restauratorów
dóbr kultury.
84. Oferta powinna być złożona po rygorem nieważności, w formie pisemnej. Oferta powinna
być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą
i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy
na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty.
5. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w postaci i formie elektronicznej.
6. Wszystkie dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz
z tłumaczeniem na język polski. Dokumenty postępowania, w tym dokumenty
potwierdzające umocowanie do reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje
się wraz z tłumaczeniem na język polski.
7. Kopie wszystkich innych dokumentów niż pełnomocnictwo dołączonych do oferty winny
być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do jej podpisania na
każdej zapisanej stronie dokumentu.
8. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście muszą być parafowane i datowane własnoręcznie
przez osobę podpisującą ofertę.
9. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zgodną z wymaganiami określonymi
w zapytaniu ofertowym.
10. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
11. Oferta złożona po terminie nie zostanie otwarta.
12. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Oferta wycofana
nie zostanie otwarta.
13. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany
ani wycofać złożonej oferty.
14. Oferta powinna być podpisana przez osobę (osoby) uprawnioną(e) do reprezentowania
Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze sądowym
lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy, albo
przez osobę umocowaną (na podstawie pełnomocnictwa) przez osoby uprawnione. Przez
osobę(y) uprawnioną(e) należy rozumieć odpowiednio:
1) osobę(y), która(e) zgodnie z odpowiednimi przepisami jest(są) uprawniona(e) do
składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy,
np. osobę(y) wymienioną(e) w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym);
2) pełnomocnika lub pełnomocników Wykonawcy, którym pełnomocnictwa udzieliła(y)
osoba(y), o której(ych) mowa w pkt 1). W przypadku podpisania oferty lub
dokumentów do niej załączonych przez osobę(y) upełnomocnioną(e), należy pod
rygorem odrzucenia oferty dołączyć do niej oryginał pełnomocnictwa lub kopia
poświadczona notarialnie. Dokument pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty.
Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać zakres umocowania i wskazywać
osobę pełnomocnika;
3) pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia. W przypadku podpisania oferty lub dokumentów do niej załączonych
przez osobę(y) upełnomocnioną(e) należy pod rygorem odrzucenia oferty dołączyć do
niej oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona notarialnie. W dokumencie
pełnomocnictwa należy wskazać podmiot, który będzie reprezentował wszystkie
pozostałe podmioty, które wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. Dokument
pełnomocnictwa należy dołączyć do oferty.
2. Wszelkie pełnomocnictwa dołączone do oferty muszą być złożone w oryginale lub kopii
poświadczonej notarialnie.
3. Dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania,
sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
4. Oferta oraz pozostałe oświadczenia i dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory
w formie formularzy zamieszczonych w załącznikach do zapytania ofertowego, powinny
być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz opisu kolumn i wierszy.
95. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z przygotowaniem
i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów
udziału w postępowaniu.
XII.
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą
rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu
związania ofertą wskazanego w ust. 1, Zamawiający przed upływem terminu związania
ofertą zwraca się jednokrotnie do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego
terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni. Przedłużenie terminu
związania ofertą wymaga złożenia przez wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu
zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
2. W uzasadnionych przypadkach, Zamawiający może, przedłużyć termin składania ofert, np.
w celu umożliwienia Wykonawcom uwzględnienia w przygotowanych ofertach
otrzymanych wyjaśnień treści zapytania ofertowego lub jego uzupełnienia.
3. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie
zostaną otwarte.
4. Wybór oferty przez komisję przetargową zostanie dokonany niejawnie.
5. Niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia się na stronie internetowej prowadzonego
postępowania informacje o:
1) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej
działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty
zostały otwarte;
2) cenach lub kosztach zawartych w ofertach.
6. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców
wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
7. Zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie;
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonywanych poprawek;
3) inne omyłki polegające na niezgodności z zapytaniem ofertowym, niepowodujące
istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
XIV.
OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
1. Obowiązującym wynagrodzeniem w niniejszym postępowaniu jest wynagrodzenie
ryczałtowe, o którym mowa w art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny
(Dz. U. z 2023 poz. 1610 z późn. zm.).
2. Wartość całkowita brutto oferty to suma wartości wszystkich jej elementów, zawierająca
wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tak aby zapewnić
10realizację przedmiotu zamówienia na warunkach określonych w dokumentacji, pozwoleniu
konserwatora zabytków oraz zapytaniu ofertowym. Cena podana na Formularzu
Ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie
należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu
zamówienia.
3. Cena oferty powinna zawierać wszystkie koszty i składniki wraz z narzutami, związane
z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym: podatek VAT, koszty opracowania uzyskania
uzgodnień, koszty wykonania prac konserwatorskich, dokumentacji powykonawczej, jak
również wszelkich prac niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia,
ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, przygotowanie przedmiotu zamówienia
do odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do zdobycia wszelkich informacji koniecznych
do prawidłowej oceny ryzyka i wyceny wartości przedmiotu zamówienia, gdyż wyklucza
się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub
pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowej realizacji umowy.
4. Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r.
o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023r. poz. 150 z późn. zm.), dla celów
zastosowania kryterium ceny Zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny
kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W formularzu
oferty, o którym mowa w ust.1, Wykonawca ma obowiązek:
1) Poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oerty będzie prowadził do powstania u
Zamawiającego obowiązku podatkowego;
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą
prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego,
bez kwoty podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie
miała zastosowanie.
6. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.
Rozliczenia między Wykonawcą, a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich.
7. Cenę w ofercie należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (z dokładnością
do 1 grosza).
1. Cena oferty powinna być podana w złotych polskich cyframi i słownie.
2. Zamawiający poprawi oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe oraz inne
omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentacją zamówienia, niepowodujące
istotnych zmian w treści oferty i uwzględni konsekwencje rachunkowe dokonanych
poprawek, w następujący sposób: w przypadku, gdy Wykonawca poda cenę oferty, ceny
jednostkowe, wartości brutto z dokładnością większą niż do drugiego miejsca po przecinku
lub dokonał ich nieprawidłowego zaokrąglenia, to ten sposób wyliczenia ceny zostanie
uznany za oczywistą omyłkę rachunkową. Zamawiający dokona przeliczenia podanych w
ofercie cen do dwóch miejsc po przecinku, stosując następującą zasadę: podane w ofercie
kwoty zostaną zaokrąglone do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza
zostaną pominięte, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zostaną zaokrąglone do 1 grosza.
3. Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia Wykonawcy zaliczek na
poczet wykonania zamówienia.
11XV.
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ
PRZY WYBORZE OFERTY WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW
I SPOSOBU OCENY OFERT
1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących
kryteriów oceny ofert:
Lp.
Nazwa kryterium
Znaczenie kryterium
(w %)
1
Cena (C)
100
1.
2.
Ocena ofert zostanie dokonana w oparciu o kryteria wskazane w pkt 1.
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny
ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
3. Punkty za kryterium ,,Cena" (C) zostaną obliczone według wzoru:
C = (Cn/Cb) x 100 pkt
gdzie:
C- ilość punktów za kryterium cena,
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych,
Cb - cena oferty badanej.
W kryterium ,,Cena", oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów, a pozostałe oferty po
matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik
powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów, tj. przedstawiająca
najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt 1. Punkty oblicza się z
dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
XVI.
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ
DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W
SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim
wymaganiom przedstawionym w zapytaniu ofertowym oraz, która została oceniona jako
najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru ofert.
2. Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
1) wyborze najkorzystniejszej oferty;
2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, o powodach odrzucenia ofert;
3) unieważnieniu postępowania
- podając uzasadnienie faktyczne.
3. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w projekcie postanowień umowy,
stanowiącym Załącznik nr 9 do zapytania ofertowego.
4. Wykonawcy występujący wspólnie powinni, przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego, dostarczyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych
Wykonawców.
5. Wybrany Wykonawca zostanie powiadomiony o miejscu i terminie zawarcia umowy, jak
również o wszelkich ewentualnych formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione w
celu zawarcia umowy.
6. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia w terminie nie krótszym niż 3 dni od
dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
7. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem
terminu, o którym mowa w ust. 6, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia złożono
tylko jedną ofertę.
8. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany
przed podpisaniem umowy do przedłożenia harmonogramu/terminarzu, załącznik nr 7 do
umowy, zgodnie z którym prowadził będzie prace nad przedmiotem zamówienia.
129. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym
przez Zamawiającego.
XVII. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA I WZÓR UMOWY
1. Projektowane postanowienia umowy stanowi Załącznik nr 9 do zapytania ofertowego.
W projekcie umowy Zamawiający określił istotne warunki umowy, a w szczególności
terminy, warunki płatności, odsetki i kary umowne oraz inne postanowienia, w tym warunki
zmiany treści umowy.
2. Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta na warunkach określonych
w projektowanych postanowieniach umowy stanowiącym Załącznik nr 9 do zapytania
ofertowego.
3. Złożenie przez Wykonawcę oferty jest równoznaczne z akceptacją projektowanych
postanowień umowy oraz zobowiązaniem do zawarcia umowy na warunkach w niej
określonych.
4. Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta w terminie i miejscu wyznaczonym
przez Zamawiającego.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen wskutek zmiany stawki podatku od
towarów i usług [VAT]. Zmiana ustawowej wysokości podatku VAT powoduje
odpowiednią zmianę wynagrodzenia od daty wprowadzenia zmiany. Naliczenie podatku
VAT w nowej wysokości dopuszcza się tylko od wynagrodzenia za tę część umowy
realizowaną po dniu wejścia w życie przepisów ustalających zmiany stawki VAT. W
przypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji
umowy - może ulec zmianie o wartość tego podatku i wymaga sporządzenia aneksu do
umowy w formie pisemnej.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków umowy podpisanej z
Wykonawcą, w przypadku następujących sytuacji:
1) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku konieczności zmiany okresu realizacji
projektu;
2) zmiany terminu realizacji zamówienia w sytuacji, w której konieczność zmiany będzie
wynikała z okoliczności obiektywnych i niezależnych od Stron Umowy, powodujących
niemożliwość wykonania Umowy w określonym w Umowie terminie;
3) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy - jeżeli przyczyny, z powodu których
będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia prac konserwatorskich, będą
następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający;
4) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy jeśli wystąpią opóźnienia w dokonaniu
określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji
państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi
odpowiedzialność;
5) wystąpienia siły wyższej rozumianej jako wydarzenie lub okoliczność o charakterze
nadzwyczajnym, na którą Wykonawca ani Zamawiający nie mają wpływu; wystąpieniu,
której Wykonawca ani Zamawiający, działając racjonalnie, nie mogli zapobiec przed
zawarciem umowy; której, w przypadku jej wystąpienia, Wykonawca ani Zamawiający,
działając racjonalnie, nie mogli uniknąć lub jej przezwyciężyć; oraz która nie może być
zasadniczo przypisana Wykonawcy ani Zamawiającemu - przedłużenie terminu na
wykonanie świadczenia Wykonawcy nastąpi stosownie do przyczynienia się
okoliczności siły wyższej do opóźnienia;
6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na
realizację przedmiotu zamówienia, w tym zmian regulacji w zakresie realizacji
projektów współfinansowanych ze środków Rządowego Programu Odbudowy
Zabytków oraz w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem
zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca
stroną, w tym z instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego
realizowane jest zamówienie;
137) wydłużenia terminu płatności;
8) w przypadku realizacji usługi przez Wykonawcę niezgodnie z opisem przedmiotu
zamówienia i zapisami umowy oraz w przypadku braku działań, do których
Wykonawca zostanie zobowiązany, Zamawiający zastrzega sobie możliwość
rozwiązania umowy z Wykonawcą w trybie określonym w umowie pomiędzy stronami;
9) w przypadku zakończenia realizacji projektu przed terminem w wyniku rozwiązania
umowy o dofinansowanie projektu pomiędzy Zamawiającym a Instytucją nadzorującą i
finansującą projekt, umowa z Oferentem zostanie rozwiązana.
7. Zmiany zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy.
8. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli
Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
9. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą
w złotych polskich [PLN].
10. Termin płatności faktury do 30 dni, po przedłożeniu kompletnej faktury za wykonanie przedmiotu
zamówienia.
11. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym
w ofercie.
XVIII. PODSTAWY UNIEWAZNIENIA POSTĘPOWANIA
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez
podania przyczyny. Zamawiający może unieważnić postępowanie w szczególności
w przypadku, gdy:
1) nie złożono żadnej oferty;
2) wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu;
3) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia;
4) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub
wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było
wcześniej przewidzieć;
5) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia.
XIX.
XVII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych w zapytaniu ofertowym mają zastosowanie przepisy
Kodeksu Cywilnego oraz Ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
2. Przywołane w zapytaniu ofertowym załączniki stanowią jej integralną część.

Uwagi:
XX.
XVIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L
119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej
,,RODO") informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Proboszcz Parafii
Rzymskokatolicka pw. Bożego Ciała w Surażu, ul. Zakościelna 2, 18 - 105
Suraż, tel. 85 6503 113, e-mail: suraz@archibial.pl;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się
kontaktować pod adresem e-mail: iod@archibial.pl;
143) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia,
prowadzonym w trybie zapytania ofertowego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych, związanych
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w
sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie
administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan
zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu
sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub
daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
(skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy
w zakresie niezgodnym z ustawą pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu
oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania
ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub
państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących
narusza przepisy
RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych
osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest
art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne
z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem
15właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul.
Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Kontakt:
7. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami: Marek Uszyński
ks. Rafał Koptas tel:531 664 356.
tel.: 731 914 725

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.