Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Budowa, przebudowa platform przystankowych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Budowa, przebudowa platform przystankowych

Data zamieszczenia: 2024-03-25
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Głogowska 131/133
60-244 Poznań
powiat: Poznań
tel. 61 839 6221, fax: 61 839 6009
zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Wadium: 11.000,00 zł
Nr telefonu: tel. 61 839 6221, fa
Termin składania ofert: 2024-04-08 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa, przebudowa platform przystankowych, w skład
której wchodzi:
Zadanie nr 1 Budowa platformy przystankowej KRZA02 (krzyżowa) przy Ul. Dolna
Wilda w Poznaniu
Zadanie nr 2 Przebudowa platform przystankowych MAPO01 i MAPO02 (Maków
Polnych) przy Ul. Naramowickiej w Poznaniu
Zadanie nr 3 Budowa platform przystankowych wraz z dojściem do istniejących
ciągów pieszych, zlokalizowanych w pasie drogowym przystanek os.
Dębina - Ul. 28 Czerwca 1956 r. (platforma przystankowa nr 11)
Zadanie nr 4 Budowa platform przystankowych wraz z dojściem do istniejących
ciągów pieszych, zlokalizowanych w pasie drogowym - przystanek
Strzeszyn - Ul. Biskupińska (platforma przystankowa nr 19)
Projekty budowlano-wykonawcze robót dla każdego z zadań zostaną przekazane
Wykonawcy w formie papierowej po podpisaniu umowy.
2. Opis techniczny przedmiotu zamówienia oraz standard wykonania opisany został w załączonej
Dokumentacji Projektowej (DP) dla każdego zadania, stanowiącej Załącznik nr 2 do WP
oraz w Specyfikacji Technicznej (ST) wykonania i odbioru robót, stanowiącej Załącznik nr 3
do WP.
3. Na podstawie załączników do WP, określone zostaną załączniki do umowy.

Dokument nr: AL.0141.41.2024

Otwarcie ofert: 4. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 08.04.2024 r. o godz. 10:30 w siedzibie
Zamawiającego.

Składanie ofert:
XII. TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Oferty należy składać do dnia 08.04.2024 r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: tj.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością, Dział Zamówień Publicznych - pokój nr 150, Ul. Głogowska 131/133,
60-244 Poznań.
Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, trwale zamkniętej kopercie z dopiskiem: ,,Dział
Zamówień Publicznych - oferta na budowę, przebudowę platform przystankowych -
AL.0141.41.2024 (Nie otwierać do dnia 08.04.2024 r. przed godz. 10:30)."
6. Koperta zawierająca ofertę powinna być zaadresowana do Zamawiającego na adres siedziby
Zamawiającego i opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wcześniejsze otwarcie ofert nieoznaczonych
wyraźnie i nie zaadresowanych zgodnie z wymaganiami, o których mowa w ust. 4 i 5 WP.
Oferty te zostaną zwrócone do Wykonawcy bez rozpatrywania.
8. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty spoczywają na Wykonawcy.

Miejsce i termin realizacji:
VIII. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Termin realizacji zamówienia - do dnia 30.08.2024 r.
2. Poszczególne place budowy zostaną przekazane Wykonawcy trzy dni przed planowanym
rozpoczęciem robót. Jeśli dzień przekazania placu budowy wypadnie w dzień wolny od pracy,
to przekazanie nastąpi w ostatnim dniu roboczym przed dniem wolnym.

Wymagania:
Zamawiający działając na podstawie art. 4c ustawy z dnia 8 marca 2013r. o przeciwdziałaniu
nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (tj. Dz. U. 2022 r. poz. 893) oświadcza,
iż posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4 pkt 6) tej ustawy.
III. INFORMACJE DODATKOWE
1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych na poszczególne
zadania.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych ani w żaden inny sposób
odbiegających technicznie, funkcjonalnie i jakościowo od przedmiotu zamówienia
określonego w WP.
3. Zamawiający nie dopuszcza samodzielnego wprowadzania przez Wykonawców zmian
zapisów określonych w niniejszych WP oraz jego załącznikach.
4. Integralną część WP stanowi wzór umowy, stanowiący załącznik nr 6 do WP
5. Na podstawie wybranej oferty cenowej Wykonawcy, zawartej w Formularzu Ofertowym
(Załącznik nr 1 do WP) zostanie określona wartość umowy.
6. Wykonawca wraz z ofertą przetargową powinien złożyć kosztorys opracowany w oparciu
o przedmiary robót. Kosztorys będzie miał dla Zamawiającego jedynie charakter poglądowy,
informacyjny i nie będzie stanowił załącznika do umowy.
7. Załączone przedmiary robót w DP (Załącznik nr 2 do WP) mają charakter orientacyjny. Brak
wskazania jakichkolwiek prac w przedmiarach (czy to z uwagi na pominięcie, błąd lub brak
wiedzy o konieczności przeprowadzenia danego zakresu robót), a które byłyby konieczne dla
wykonania przedmiotu umowy zgodnie z przekazaną Wykonawcy dokumentacją, nie może
stanowić dla Wykonawcy podstawy do zwiększenia wynagrodzenia.
8. Wykonawca opracuje, uzgodni i wdroży projekt tymczasowej organizacji ruchu wszystkich
zadań oraz dokona zgłoszenia zajęcia pasa drogowego do ZDM Poznań.
9. Wykonawca po wykonaniu robót, opracuje i przekaże dokumentację powykonawczą do MPK
Poznań Sp. z o.o. na zasadach określonych w umowie.
IV. PODMIOTY WYSTĘPUJĄCE WSPÓLNIE
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (np. konsorcjum,
s.c.) muszą spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające
spełnianie tych warunków, zgodnie z zapisami zawartymi w Rozdz. VII WP.
2. Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu
albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
2.1. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi
i precyzować zakres umocowania oraz wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy
wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem ze skutkiem dla
wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana
za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, będą zobowiązani
przekazać Zamawiającemu stosowną umowę regulującą ich współpracę, zawierającą
w swojej treści następujące postanowienia:
4.1. sposób ich współdziałania,
4.2. zakres prac powierzonych do wykonania każdemu z nich,
4.3. solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,
4.4. zaleca się, aby umowa zawierała wskazanie, że jeden z Wykonawców jest upoważniony
do zaciągania zobowiązań i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich
Wykonawców razem i każdego z osobna oraz przyjmowania płatności od
Zamawiającego.
V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym,
w jednym egzemplarzu. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz
z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
2. Oferta musi być podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do reprezentowania firmy
w obrocie prawnym zgodnie z postanowieniami właściwego rejestru, zaświadczenia
z ewidencji działalności gospodarczej, umowy spółki lub posiadającą pełnomocnictwo
załączone do oferty w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie.
3. W przypadku, gdy ofertę podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika
z dokumentów załączonych do oferty, wymaga się, aby Wykonawca dołączył do oferty
oryginał pełnomocnictwa do podpisania oferty.
4. Miejsca w ofercie, w których Wykonawca dokonał poprawek muszą być parafowane przez
osobę(y) uprawnioną(e) do reprezentowania firmy w obrocie prawnym, zgodnie
z zapisem ust.2.
5. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę.
VI. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy oświadczą, że:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym
i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie
§ 15 Regulaminu.
5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 5k
rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 w związku z ust. 9 ustawy o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego.
VII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW ŻĄDANYCH OD WYKONAWCÓW
Przystępujący do przetargu Wykonawca składa niżej wymienione dokumenty:
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
2. Wypełniony Formularz ofertowy (załącznik nr 1).
3. Wykaz min. dwóch robót drogowych (w tym brukarskich) wykonanych w okresie ostatnich
5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, o łącznej wartości min. 100 000,00 zł netto każda (Załącznik nr 4).
4. Dokumenty poświadczające należyte wykonanie robót wymienionych w Wykazie robót,
o którym mowa w ust. 3.
W przypadku gdy podmiotem, na rzecz którego roboty zostały wcześniej wykonane jest
Zamawiający, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania poświadczeń potwierdzających
należyte wykonanie robót.
5. Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia (Załącznik nr 5) - Wykonawca
przedstawi co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń i min. 2 letnie doświadczenie
w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub osobę posiadającą
uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w
ograniczonym zakresie i min. 5 letni okres doświadczenia w pełnieniu samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie.
6. Zaświadczenie o uprawnieniach do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
drogowej bez ograniczeń lub do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej
w ograniczonym zakresie o którym mowa w ust. 5.
7. Aktualne zaświadczenie o członkostwie w odpowiedniej Izbie Inżynierów Budownictwa,
osoby wymienionej w Wykazie osób, o którym mowa w ust. 5.
8. Pełnomocnictwo, zgodnie z Rozdz. IV WP - w przypadku Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia. Dokument winien być załączony do
oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
Dokumenty wymienione w ust. 4, 6 i 7 mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania
firmy ze strony Wykonawcy w obrocie prawnym, zgodnie z postanowieniami właściwego
rejestru i wymogami ustawowymi. Za konieczne a jednocześnie wystarczające Zamawiający
uzna złożenie na odpisie dokumentu własnoręcznego podpisu przez osobę (osoby) podpisujące
ofertę, poprzedzonego dopiskiem: ,,za zgodność z oryginałem".
Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca ma obowiązek złożyć wraz
z tłumaczeniem na język polski.
IX. SPOSÓB OBLICZENIA CENY I POPRAWIANIE OMYŁEK
1. Cena oferty musi być podana w złotych polskich.
2. Ceny podane w ofercie muszą być wyliczone w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku
(zasada zaokrąglenia - poniżej 5 należy końcówkę pominąć, powyżej i równe 5 należy
zaokrąglić w górę).
3. Sposób obliczenia ceny.
a) Obowiązkiem Wykonawcy jest dokonanie wyceny i wypełnienie Formularza Cenowego,
b) Cena winna uwzględniać wszelkie koszty wpływające na realizację zamówienia.
c) Ceny jednostkowe należy podać jako wartość dodatnią. Podanie wartości ,,0,00" lub
wartości ujemnej będzie traktowane jako brak ceny i skutkować będzie odrzuceniem
oferty.
d) Do ceny netto należy doliczyć podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
e) Cena podana w ofercie ma charakter ryczałtowy i powinna obejmować wszystkie koszty
i składniki związane z wykonaniem zamówienia oraz warunkami stawianymi przez
Zamawiającego.
4. Zamawiający poprawia w ofercie omyłki zgodnie z § 60 ust. 2 Regulaminu (...):
1) pod pojęciem oczywistych omyłek rachunkowych należy rozumieć wszelkie błędy
powstałe w wyniku działań matematycznych, niezgodnych z zasadami arytmetyki,
2) omyłkami pisarskimi będą wszelkie zmiany, których Wykonawca nie dokonał zgodnie
z zapisem Rozdziału V ust. 3 WP, a które odbiegają co do jego treści od treści określonej
przez Zamawiającego.
5. Podane przez Wykonawcę ceny jednostkowe są wiążące i nie podlegają zmianie na
podstawie zapisów § 60 ust. 2 Regulaminu (...).
6. Wszelkie zmiany polegające na pominięciu którejkolwiek z istniejących w formularzu
cenowym pozycji nie będą uznane za możliwe do poprawienia w trybie § 60 ust. 2
Regulaminu (...) i skutkować będą odrzuceniem oferty.
7. O poprawieniu omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny Zamawiający informuje
Wykonawców zgodnie z § 63 Regulaminu udzielania zamówień w MPK Poznań Sp. z o.o.
XI. WADIUM
1. Przystępujący do przetargu zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości
11.000,00 zł (słownie: jedenaście tysięcy złotych 00/100),
2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w jednej z poniższych form:
? w pieniądzu - (w walucie złoty polski),
? w gwarancjach bankowych,
? w gwarancjach ubezpieczeniowych,
3. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest wnieść na rachunek
MPK Poznań Sp. z o.o. Santander Bank Polska S.A., oddział Poznań nr:
11 1090 2734 0000 0001 0102 7429 z dopiskiem ,,WADIUM - oferta na budowę,
przebudowę platform przystankowych - AL.0141.41.2024, (NIP Oferenta: .......)".
4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy
przed upływem terminu do składania ofert (Rozdz. XII ust.1 WP) nastąpi uznanie rachunku
Zamawiającego. Wykonawca załącza dowód wniesienia wadium do oferty.
5. W przypadku wniesienia wadium w innej formie, niż w pieniądzu, Wykonawca zobowiązany
jest złożyć w miejscu i przed upływem terminu określonego w Rozdz. XII WP ust. 1 oryginał
dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego - wnosząc go w oddzielnej, trwale
zamkniętej kopercie z dopiskiem: ,,WADIUM - oferta na budowę, przebudowę platform
przystankowych - AL.0141.41.2024" lub w przypadku wnoszenia dokumentu gwarancji
w formie elektronicznej Wykonawca zobowiązany jest przesłać przed upływem terminu
określonego w Rozdz. XII ust. 1 WP, oryginał dokumentu podpisany kwalifikowanym
podpisem elektronicznym przez Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji poręczenia na adres:
zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl, wpisując w tytule ,,WADIUM - oferta na budowę,
przebudowę platform przystankowych - AL.0141.41.2024".
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać
następujące elementy:
1) nazwę Wykonawcy i jego siedzibę (adres),

2) nazwę Zamawiającego,
3) nazwę Gwaranta,
4) określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją,
5) sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego
zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy
Wykonawca:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych
w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w terminie
określonym przez Zamawiającego.
Gwarant nie może także uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek
dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji.
W przypadku przedłożenia gwarancji nie zawierającej wymienionych elementów, bądź
posiadającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie
wniósł wadium.
7. Wadium musi zachować ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany
ofertą.
8. Zasady przechowywania, zwrotu oraz przepadku wadium na rzecz Zamawiającego określone
są w Regulaminie (...).
2. Oferty, które dotrą do Zamawiającego po terminie składania ofert, będą traktowane jako
OFERTY ZŁOŻONE PO TERMINIE.
3. Oferty złożone po terminie, a oznakowane w sposób umożliwiający identyfikację
Wykonawcy, będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
5. Uczestnicy postępowania otrzymają od Zamawiającego drogą e-mailową informację
z otwarcia ofert zawierającą zestawienie złożonych ofert i ceny ofertowe.
6. Wykonawcy, którzy nie złożyli ofert, mogą wystąpić do Zamawiającego o podanie informacji
z otwarcia ofert. Zamawiające przekaże informacje drogą e-mailową.
XIII. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
1. Zamawiający wymaga od wybranego Wykonawcy wniesienia, najpóźniej w dniu podpisania
umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% zaoferowanej ceny
brutto, tj. wartości wskazanej w Formularzu ofertowym - załącznik nr 1.
2. Zabezpieczenie może być wnoszone w następującej formie:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu Wykonawca
zobowiązany jest przekazać na konto: MPK Poznań Sp. z o.o. w Santander Bank Polska S.A nr
11 1090 2734 0000 0001 0102 7429.

4. W przypadku zabezpieczenia wnoszonego w formie gwarancji bankowej lub
ubezpieczeniowej, Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu projekt
gwarancji należytego wykonania Umowy z odpowiednim wyprzedzeniem - minimum 5 dni
przed podpisaniem umowy, przy czym weryfikacja Zamawiającego dotyczyć będzie zarówno
treści gwarancji jak i wystawcy gwarancji.
5. Zabezpieczenie wnoszone w postaci gwarancji musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę Wykonawcy i jego siedzibę (adres),
2) nazwę Zamawiającego,
3) nazwę Gwaranta,
4) określać wierzytelność, która ma być zabezpieczona gwarancją,
5) sformułowanie zobowiązania Gwaranta do nieodwołalnego i bezwarunkowego
zapłacenia kwoty zobowiązania na pierwsze żądanie zapłaty, w przypadku gdy
Wykonawca:
a) nie wykonał prac w terminie wynikającym z umowy,
b) wykonał prace objęte umową z nienależytą starannością.
Gwarant nie może także uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek
dodatkowych warunków lub też od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji.
W przypadku przedłożenia gwarancji nie zawierającej wymienionych elementów, bądź
posiadającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie
wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6. Z chwilą zaistnienia przynajmniej jednego z wymienionych w ust. 5 pkt 5) lit. a i b
przypadków, Zamawiający wystąpi do gwaranta z pisemnym żądaniem zapłacenia kwoty
stanowiącej zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Żądanie zawierać będzie
uzasadnienie faktyczne i prawne.
7. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania
umowy. Jeżeli Wykonawca jest jednocześnie gwarantem, zabezpieczenie służy także
pokryciu roszczeń z tytułu gwarancji jakości.
8. Szczegółowe warunki, termin zwrotu lub zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania
umowy zostały określone w załączonym wzorze umowy.
XIV. WYJAŚNIENIA I ZMIANA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
1. Wykonawcy mogą zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienia WP, zgodnie z § 23
Regulaminu.
2. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszych WP a treścią udzielonych
odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze
oświadczenie Zamawiającego.
XV. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawcy pozostają związani ofertą przez okres 60 dni od upływu terminu do składania ofert.
XVI. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ
ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI
1. Oświadczenia, wnioski oraz zawiadomienia Wykonawcy przekazują pisemnie
z zastrzeżeniem ust. 3.

2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje związane z prowadzonym
postępowaniem Zamawiający może przekazywać za pomocą faksu lub drogą elektroniczną
na adres wskazany w formularzu ofertowym.
3. Oświadczenia, wnioski oraz zawiadomienia, o których mowa w ust.1 przekazywane przez
Wykonawcę za pomocą faksu lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie, jeżeli
ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona
pisemnie.
4. Termin, o którym mowa w ust. 3 upływa w dniu roboczym o godz. 15:00.
5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują dokumenty lub informacje, o których mowa
w ust.1 i 2, faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej potwierdza
fakt ich otrzymania.
XVIII. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW PRZETARGU
1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który złoży ofertę najkorzystniejszą z punktu
widzenia kryteriów przyjętych w WP.
2. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wszystkich
Wykonawców, którzy złożyli oferty, wskazując nazwę firmy oraz adres, siedzibę oraz cenę
tego Wykonawcy, którego ofertę wybrano.
3. Wybrany Wykonawca zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania umowy.
XIX. PROTESTY
1. Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu, którzy złożyli oferty i którzy w toku postępowania
nie zostali ostatecznie wykluczeni z postępowania ani też ich oferty nie zostały ostatecznie
odrzucone, mogą wnieść pisemny protest na następujące czynności Zamawiającego:
- wybór oferty,
- unieważnienie postępowania,
- wykluczenie z postępowania Wykonawcy składającego protest,
- odrzucenie oferty złożonej przez Wykonawcę składającego protest.
2. Protest wnosi się do Zamawiającego w terminie 5 dni od dnia, w którym Wykonawca powziął
lub mógł powziąć wiadomość o czynności Zamawiającego, stanowiącej podstawę jego
wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do Zamawiającego w taki
sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią.
3. Wniesienie protestu dopuszczalne jest tylko przed zawarciem umowy.
4. Zamawiający odrzuca protest wniesiony po terminie lub wniesiony przez podmiot
nieuprawniony lub z innych przyczyn niedopuszczalny.
5. Protest Wykonawcy powinien wskazywać oprotestowaną czynność Zmawiającego, a także
zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych
Wykonawców, uzasadniających wniesienie protestu.
6. Zamawiający rozstrzyga protest nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego wniesienia,
z zastrzeżeniem ust. 7.
7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający ma prawo przedłużyć termin rozstrzygnięcia
protestu do 21 dni.
8. Protest jest ostatecznie rozstrzygnięty z dniem doręczenia decyzji rozstrzygającej protest.

9. Rozstrzygnięcie protestu jest ostateczne i nie przysługują od niego środki odwoławcze.
10. W przypadku złożenia w postępowaniu jednej oferty i dokonaniu jej wyboru przez
Zamawiającego, Wykonawcy nie przysługują środki odwoławcze.
XX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W przypadku oferty złożonej przez osobę fizyczną lub osobę fizyczną prowadzącą działalność
gospodarczą, Zamawiający wymaga, aby przed podpisaniem umowy Wykonawca podał swój
nr PESEL.
2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, Zamawiający wymaga, aby przedłożyli oni przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia, umowę regulującą ich współpracę.
3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, przed zawarciem umowy, zobowiązany jest
do przekazania Zamawiającemu kopii (poświadczonej za zgodność z oryginałem) dokumentu
potwierdzającego ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności gospodarczej, obejmującej wykonanie prac będących
przedmiotem niniejszego zamówienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na jedno lub
więcej zdarzeń na sumę zabezpieczającą potencjalne roszczenia Zamawiającego w każdym
dniu obowiązywania umowy, nie mniejszą niż 200.000,00 zł oraz kopii (poświadczonej za
zgodność z oryginałem) ubezpieczenia wszystkich ryzyk budowlano-montażowych tzw.
CAR/EAR w wysokości minimum 200 000,00 zł wraz z opłaconymi składkami.
4. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówień w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia
przekazania zawiadomienia o wyborze oferty.
5. Zamawiający może zawrzeć umowę przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 4
w przypadku, jeśli złożono tylko jedną ofertę,
6. Do spraw nie uregulowanych w niniejszych Warunkach Przetargu, zastosowanie mają
przepisy zawarte w Regulaminie (...).

XXI. INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ MPK
W POZNANIU SP. Z O.O. W ZWIĄZKU Z PROWADZONYM POSTĘPOWANIEM
O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością (dalej jako: ,,MPK" lub ,,Zamawiający") dba o prywatność osób, których
dane uzyskuje w ramach organizowanych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
Państwa dane są u nas bezpieczne i związku z tym, na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14
ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: ,,RODO"),
poniżej informujemy o przetwarzaniu danych osobowych w naszej spółce oraz zasadach, na
jakich będzie się to odbywało.
1. Administrator danych, Inspektor ochrony danych.
Administratorem danych osobowych osób, których dane zostają przekazane
Zamawiającemu przez wykonawców w związku z ubieganiem się przez wykonawców
o udzielenie zamówienia publicznego jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne
w Poznaniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (MPK), ul. Głogowska 131/133,
60-244 Poznań. MPK powołało Inspektora ochrony danych osobowych, z którym można
nawiązać kontakt pod w/w adresem lub mailowo: ido@mpk.poznan.pl.
2. Cel przetwarzania

Dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie
niniejszego zamówienia publicznego.
3. Podstawa prawna przetwarzania
Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z prawnie
uzasadnionym interesem realizowanym przez administratora, tj. zapewnienie prawidłowego
przebiegu postępowania..
4. Odbiorcy danych
Odbiorcami danych osobowych będą upoważnieni pracownicy MPK odpowiedzialni za
przeprowadzenie postępowania oraz podmioty realizujące usługi na rzecz MPK (np. usługi IT,
doradztwo prawne). Odbiorcami danych mogą być również osoby lub podmioty, którym
zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o § 74 ust.3 Regulaminu
udzielania zamówień w MPK Poznań Sp. z o.o. nieobjętych ustawą Prawo Zamówień
Publicznych.
5. Okres przechowywania
Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną przez okres 4 lat od
dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekroczy 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6. Obowiązek podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe.
7. Uprawnienia
Osobie, której dane są przetwarzane, przysługuje: prawo dostępu do danych osobowych, ich
sprostowania, usunięcia, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec
przetwarzania. W razie uznania, że doszło do naruszenia ochrony danych, osobie, której
dane są przetwarzane, przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych.
8. Kategorie przetwarzanych danych osobowych
Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych, których nie uzyskał
bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą (np. dane osoby skierowanej do realizacji
zamówienia, podwykonawcy, pełnomocnika, członka organu), w zależności od potrzeb:
imiona i nazwiska, imiona rodziców, miejsce i datę urodzenia, obywatelstwo, adres
zamieszkania, adres korespondencyjny, PESEL, NIP, serię i numer dokumentu
potwierdzającego tożsamość, datę jego wydania oraz datę ważności dokumentu, podmiot
wydający dokument; numer telefonu komórkowego, adres poczty elektronicznej, miejsce
pracy, stanowisko.
9. Źródło danych
Zamawiający uzyskał dane osobowe bezpośrednio od wykonawcy lub z publicznie
dostępnych rejestrów.
Zapraszamy do udziału w przetargu

Uwagi:
X. KRYTERIA OCENY OFERT
1. Ustala się następujące kryterium oceny ofert - cena - 100 %, gdzie najkorzystniejszą ofertą
będzie oferta z najniższą ceną netto.
2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim
wymaganiom przedstawionym w WP i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu
o podane kryterium oceny ofert.

Kontakt:
XVII. OSOBY UPOWAŻNIONE ZE STRONY ZAMAWIAJĄCEGO
DO KONTAKTOWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
Dorota Nowak - e-mail: zamowienia_publiczne@mpk.poznan.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.