łódzkie (Łódź)
mazowieckie (Warszawa)
kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
lubelskie (Radzyń Podlaski)
pomorskie (Gdańsk)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie prac konserwatorskich w Kościele |
Data zamieszczenia: | 2024-03-25 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Zawoja - 34-222 Zawoja powiat: suski 511122984 a.winczewska@zawoja.ug.pl https://zawojaug.ezamawiajacy.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Zawoja |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | 511122984 |
Termin składania ofert: | 2024-04-10 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
,,Wykonanie prac konserwatorskich w Kościele Św. Klemensa Papieża i Męczennika w Zawoi w ramach dofinansowania inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków" Krótki opis przedmiotu zamówienia ,,Wykonanie prac konserwatorskich w Kościele Św. Klemensa Papieża i Męczennika w Zawoi w ramach dofinansowania inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków" 1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Wykonanie prac konserwatorskich w Kościele Św. Klemensa Papieża i Męczennika w Zawoi". Planuje się wykonać konserwację malarstwa ściennego Pn. ramię transeptu polichromie oraz nawę główną - sufit ściany boczne. Polichromie są mocno zabrudzone, pociemniałe i pożółkłe. W partiach malowanych na drewnie największym problemem estetycznym są zmiany kolorystyczne wzdłuż łączenia desek, tam najprawdopodobniej gromadzi się wilgoć oraz osadza brud i spaja z warstwą malarską przez wilgoć. Największe zniszczenia występują w dolnych partiach i są to uszkodzenia mechaniczne widoczne na elementach murowanych, które są pozostałością XVIII wiecznej świątyni. Warstwa malarska na tynku jest mocno porysowana, poprzecierana i zatłuszczona. Pozostały też widoczne przekucia związane z wcześniejszymi pracami remontowymi i montażowymi. Całość polichromii lekko pudruje się, szczególnie w partiach intensywnych kolorów, widoczne są też złuszczenia warstwy malarskiej. Elementy złocone wykonane zostały szlagmetalem w technice na mikstion. Szlagmetal pociemniał- jest to wynik korozji metalu. Główne czynności do wykonania to: - odczyszczenie powierzchni malowideł, -utrwalenie warstwy malarskiej, -uzupełnienie ubytków warstwy podłoża ( drewno, płótno, tynk wapienno-piaskowy), - uzupełnienie złoceń, - uzupełnienie ubytków w warstwie malarskiej, - zabezpieczenie polichromii przed degradacją. W wyniku realizacji zadania w obszarze prezbiterium zostanie: - powstrzymana degradacja malowideł na drewnianym podłożu, - powstrzymanie degradacji malowideł na podłożu z zaprawy wapienno-piaskowej, - przywrócona pierwotna kolorystyka wraz z utrwaleniem warstwy malarskiej i zabezpieczeniem jej na przyszłość. Powierzchnia polichromii poddanej konserwacji w ramach zadania to 690m2. Prace należy zrealizować: - zgodnie z zatwierdzonym wcześniej Programem Prac Konserwatorskich, - zgodnie z wymogami SWZ wraz ze wzorem umowy, - na podstawie zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisów prawa CPV: 45000000-7, 45262690-4,45212360-7,45453100-8 Dokument nr: 2024/BZP 00257893, ZP.271.1.2.2024.AW Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-10 12:15 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://zawojaug.ezamawiajacy.pl 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zawojaug.ezamawiajacy.pl 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacja o sposobie porozumiewania się z wykonawcami 1. W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. 2. Pytania do SWZ należy zadawać za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego przez link: https://zawojaug.ezamawiajacy.pl w sekcji ,,Korespondencja". Instrukcja korzystania z systemu jest dostępna pod wyżej wskazanym adresem. 3. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona w postaci elektronicznej w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://zawojaug.ezamawiajacy.pl. 4. Za datę złożenia oferty, przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformę zakupową zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji dla wykonawców która jest udostępniana na platformie zakupowej zamawiającego. 5. Wymagania dotyczące zasad rejestracji oraz minimalnych parametrów technicznych wymaganych od wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z wykonawcami Oferta wraz z załącznikami musi zostać złożona w postaci elektronicznej. Złożenie oferty wymaga do Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w systemie informatycznym dostępnym pod adresem https://zawojaug.ezamawiajacy.pl, zgodnie z poniższą kolejnością. Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez: podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym) lub kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych. Mając to na uwadze, zamawiający zaleca wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca po wybraniu opcji ,,przystąp do postępowania" zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca biorący udział w postępowaniu prowadzonym drogą elektroniczną w systemie zakłada konto, wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie ,,zarejestruj się". Po założeniu konta wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu. 6. Zamawiający wskazuje informacje, o których mowa w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych, dotyczące systemu dostępnego pod adresem https://zawojaug.ezamawiajacy.pl: o Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; o Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej; o Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2; o Włączona obsługa JavaScript; o Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuje że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest GMINA ZAWOJA/; 2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego; 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 u stawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, a także broker ubezpieczeniowy zamawiającego; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 u.p.z.p., przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach u.p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO 8) Posiada Pani/Pan: a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; c. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/ Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) Nie przysługuje Pani/Panu: a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://zawojaug.ezamawiajacy.pl TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-10 12:00 Miejsce składania ofert: https://zawojaug.ezamawiajacy.pl Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 355 dni Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.2.2024.AW 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia ,,Wykonanie prac konserwatorskich w Kościele Św. Klemensa Papieża i Męczennika w Zawoi w ramach dofinansowania inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków" 1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Wykonanie prac konserwatorskich w Kościele Św. Klemensa Papieża i Męczennika w Zawoi". Planuje się wykonać konserwację malarstwa ściennego Pn. ramię transeptu polichromie oraz nawę główną - sufit ściany boczne. Polichromie są mocno zabrudzone, pociemniałe i pożółkłe. W partiach malowanych na drewnie największym problemem estetycznym są zmiany kolorystyczne wzdłuż łączenia desek, tam najprawdopodobniej gromadzi się wilgoć oraz osadza brud i spaja z warstwą malarską przez wilgoć. Największe zniszczenia występują w dolnych partiach i są to uszkodzenia mechaniczne widoczne na elementach murowanych, które są pozostałością XVIII wiecznej świątyni. Warstwa malarska na tynku jest mocno porysowana, poprzecierana i zatłuszczona. Pozostały też widoczne przekucia związane z wcześniejszymi pracami remontowymi i montażowymi. Całość polichromii lekko pudruje się, szczególnie w partiach intensywnych kolorów, widoczne są też złuszczenia warstwy malarskiej. Elementy złocone wykonane zostały szlagmetalem w technice na mikstion. Szlagmetal pociemniał- jest to wynik korozji metalu. Główne czynności do wykonania to: - odczyszczenie powierzchni malowideł, -utrwalenie warstwy malarskiej, -uzupełnienie ubytków warstwy podłoża ( drewno, płótno, tynk wapienno-piaskowy), - uzupełnienie złoceń, - uzupełnienie ubytków w warstwie malarskiej, - zabezpieczenie polichromii przed degradacją. W wyniku realizacji zadania w obszarze prezbiterium zostanie: - powstrzymana degradacja malowideł na drewnianym podłożu, - powstrzymanie degradacji malowideł na podłożu z zaprawy wapienno-piaskowej, - przywrócona pierwotna kolorystyka wraz z utrwaleniem warstwy malarskiej i zabezpieczeniem jej na przyszłość. Powierzchnia polichromii poddanej konserwacji w ramach zadania to 690m2. Prace należy zrealizować: - zgodnie z zatwierdzonym wcześniej Programem Prac Konserwatorskich, - zgodnie z wymogami SWZ wraz ze wzorem umowy, - na podstawie zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i przepisów prawa 4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 45262690-4 - Remont starych budynków 45212360-7 - Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych 45453100-8 - Roboty renowacyjne 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 355 dni 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak 4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, polegających na powtórzeniu podobnych zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. niezbędnych prac konserwatorskich, pod warunkiem, że wartość tych zamówień nie przekroczy łącznie wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego, a Zamawiający będzie dysponował środkami finansowymi na ich realizację 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 Art. 109 ust. 1 pkt 5 Art. 109 ust. 1 pkt 7 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. Nazwa warunku: Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Opis warunku: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie Nazwa warunku: Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej Opis warunku: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie Nazwa warunku: Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Opis warunku: a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże się osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym dysponowaniem minimum 1 osobą posiadającą odpowiednie kwalifikacje, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami i uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika prac konserwatorskich będących przedmiotem niniejszego zamówienia b) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej: 1 usługę o wartości brutto co najmniej 400.000,00 zł obejmującą prace konserwatorskie lub restauratorskie w obiekcie lub obiektach zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków, obejmującą swoim zakresem konserwację malarstwa ściennego na drewnie; 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Z 2023 r. poz. 1689), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ; 2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 5 do SWZ; Wykaz wykonanych robót budowlanych - w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. Treść zawarta w wykazie musi potwierdzać, wykonanie co najmniej: 1 usługi o wartości brutto co najmniej 400.000,00 zł obejmującą prace konserwatorskie lub restauratorskie w obiekcie lub obiektach zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków, obejmującą swoim zakresem konserwację malarstwa ściennego na drewnie. - załącznik nr 6 do SWZ SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania określono w dokumentach zamówienia SWZ i projekcie umowy. 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-05-09 |
© eurobudowa.pl 2004-2024