kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie robót budowlanych |
Data zamieszczenia: | 2024-03-26 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Wydział Zamówień Publicznych w Departamencie Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta Łodzi ul. ks. Ignacego Skorupki 21 90-532 Łódź powiat: Łódź tel.: +48 (42) 638-48-88 zamowienia@uml.lodz.pl |
Województwo: | łódzkie |
Miasto: | Łódź |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | tel.: +48 (42) 638-4 |
Termin składania ofert: | 2024-04-02 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 3.1Przedmiotem umowy jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn: ,,(Nie) plac zabaw - rozkochajmy nasze dzieci w naturze. Naturalny plac zabaw u zbiegu ulic Klonowej i Lutomierskiej w Łodzi", na działce numer 14/34 w obrębie B-45 w Łodzi w ramach realizacji wniosku nr BO048BC z Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego 2022/2023. 3.2Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do OWZ. CPV: 45000000-7, 45111200-0 Dokument nr: DSR-ZP-III.271.17.2024 Otwarcie ofert: 12.5. Otwarcie ofert nastąpi: w dniu 02.04.2024 r. o godz. 11:00 Specyfikacja: Dokumentacja zamówienia została zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi http://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/ Składanie ofert: 12.1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Zamawiającego: zamowienia@uml.lodz.pl. poczty elektronicznej na adres 12.2. Ofertę należy złożyć: do dnia 02.04.2024 r. do godz. 10:00 12.3. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. 12.4. Zamawiający nie rozpatruje oferty jeżeli została złożona po terminie składania ofert 12.6. Oferty złożona po terminie określonym w pkt 12.2 OWZ, Zamawiający po jej otrzymaniu, poinformuje Wykonawcę, że nie będzie ona podlegać rozpatrzeniu w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Miejsce i termin realizacji: TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 90 dni od dnia zawarcia umowy. Wymagania: TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa przekracza 50 000 PLN, a jest mniejsza od kwoty 130 000 PLN, prowadzone w trybie przetargu na podstawie § 11 ust. 1 Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość szacunkowa nie przekracza kwoty 130 000 PLN wprowadzonego Zarządzeniem Nr 1660/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 19 lipca 2022 r., zwane dalej ,,Zarządzeniem" zamieszczonym na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/zamowienia-publiczne-do-30000-euro- zamowienia-o-wartosci-nieprzekraczajacej-kwoty-130-000-zl/ 3.3Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 5.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 5.1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 5.1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 5.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 5.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej: 5.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej: o Jedną robotę budowlaną polegającą na budowie terenu rekreacyjnego (np. plac zabaw, psi park, teren rekreacyjny z elementami małej architektury) o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 PLN brutto. Uwaga: 1. Ww. robota/roboty nie musi/nie muszą być wykonana/wykonane w ramach jednego kontraktu/umowy. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia lub polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby ww. warunek oceniany będzie łącznie. 3. W przypadku gdy Wykonawca wykonywał w ramach kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres / wartość zamówień, o których mowa powyżej. 4. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur. 5. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji OWZ. Jeżeli w dniu publikacji OWZ, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji OWZ, w którym zostanie on opublikowany. 6. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego roboty były wykonane. 5.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: o jedną osobą na stanowisku kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z minimum 3-letnim doświadczeniem w pełnieniu funkcji kierownika budowy. Uwaga: 1. Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. 2. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UE (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). 3. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych. 4. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. 5.2Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 5.3Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców. 5.4Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 5.5Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców. 6. PODSTAWY WYKLUCZENIA 6.1O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu. 6.2Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający wykluczy: 6.2.1 Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605), zwanej dalej ,,ustawą Pzp" oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835), zwaną dalej ,,ustawą". Każdy z tych Wykonawców składa dokumenty wymienione w pkt 7.2.1. i 7.2.2 OWZ. 6.2.2 Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli chociaż w odniesieniu do jednego z nich zaistnieją okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-5 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy. Każdy z tych Wykonawców składa dokumenty wymienione w pkt 7.2.1.1. i 7.2.2.1 OWZ. 6.2.3 Podmioty, na których zasoby powołuje się Wykonawca, jeżeli w odniesieniu do nich zaistnieją okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-5 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy. Każdy z tych Podmiotów, na których zasoby powołuje Wykonawca składa dokumenty wymienione w pkt 7.2.1.2 i 7.2.2.2 OWZ. 6.3W przypadku Wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy. Zaistnienie przesłanki wykluczenia będzie weryfikowane na podstawie oświadczeń składanych wraz z ofertą oraz ogólnodostępnych baz danych zgodnie z informacją podaną przez Urząd Zamówień Publicznych (patrz: Stosowanie unijnego zakazu udziału wykonawców rosyjskich w zamówieniach - Urząd Zamówień Publicznych (uzp.gov.pl) 6.4Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy Pzp. 6.5Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: 1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne; 2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub Zamawiającym; 3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności: a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy, b) zreorganizował personel, c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli, d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów, e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów. 6.6Zamawiający ocenia, czy podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w pkt. 6.5 OWZ, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w pkt. 6.5 OWZ, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wyklucza Wykonawcę. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym postępowania o udzielenie zamówienia. 6.7 etapie 7. WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH ORAZ INNYCH DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ ŻĄDANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO NA POTWIERDZENIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU PODSTAW WYKLUCZENIA 7.1. Zgodnie z § 3 ust. 15 Zarządzenia, Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 7.2. DO OFERTY WYKONAWCA DOŁĄCZA w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu: 7.2.1. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Załącznik nr 3a do OWZ). 7.2.1.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.2.1 OWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (Załącznik nr 3a do OWZ). 7.2.1.2. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.2.1 OWZ składa każdy z tych podmiotów (Załącznik nr 3b do OWZ). 7.2.2. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 4a do OWZ). 7.2.2.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.2.2 OWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (Załącznik nr 4a do OWZ). 7.2.2.2. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.2.2 OWZ składa każdy z tych podmiotów (Załącznik nr 4b do OWZ). 7.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę (Załącznik nr 7 do OWZ), - jeśli dotyczy. W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: 7.3.1 zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; 7.3.2 sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; 7.3.3 czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.4. NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO Wykonawca, którego oferta została oceniona najwyżej, zobowiązany jest złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące dokumenty: 7.4.1 Wykaz robót budowlanych (wg wzoru - Załącznik nr 5 do OWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty wykonania, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są: ? referencje; ? bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane; ? a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Uwaga: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 7.4.2 Wykaz osób (wg wzoru - Załącznik nr 6 do OWZ) skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 7.5. Okres wyrażony w latach, o którym mowa w pkt. 7.4.1. OWZ liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 7.6. Zamawiający na każdym etapie postępowania może wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlega wykluczeniu, a jeżeli zachodzi uzasadniona podstawa do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium. 9. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Złożona oferta przestaje wiązać, gdy została wybrana inna oferta, albo gdy postępowanie o udzielenie zamówienia zostało zamknięte bez wybrania którejkolwiek z ofert lub ze względu na brak ofert. 10. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT 10.1. Zamawiający wyznaczył następujące kryteria oceny ofert, przypisując im odpowiednie wagi punktowe i przyjął, że w zakresie każdego kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej 1% wagi kryterium = 1 pkt: Maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta za dane kryterium Lp.KryteriumZnaczenie procentowe kryterium1.Cena oferty brutto w PLN (C)100%100 punktów 100%100 punktów Łącznie 10.2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku (i/lub następne) jest mniejsza od 5 wynik zostanie zaokrąglony w dół, a jeżeli cyfra jest równa lub większa od 5 wynik zostanie zaokrąglony w górę. 10.3. Każda z ofert otrzyma łączną liczbę punktów, jaka wynika ze wzoru: L=C gdzie: LCałkowita liczba punktów przyznanych ofercie badanej CLiczba punktów jakie otrzyma oferta badana w kryterium ,,Cena oferty brutto 10.4. Przyznanie liczby punktów ofertom będzie odbywać się wg poniższej zasady: 10.4.1. Zasady oceny ofert wg kryterium - ,,Cena oferty brutto". W przypadku kryterium "Cena oferty brutto" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania: C= C min Ci x 100 gdzie: CLiczba punktów jakie otrzyma oferta badana w kryterium ,,Cena oferty brutto" CminNajniższa cena spośród wszystkich ofert rozpatrywanych CiCena oferty badanej * Zgodnie z art. 225 ust. 1 ustawy Pzp, w przypadku, gdy wybór oferty prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę? podatku od towarów i usług, którą? miałby obowiązek rozliczyć. 10.5. Zamawiający udzieli niniejszego zamówienia temu(tym) Wykonawcy (Wykonawcom), którego(ych) oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, tj. uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich kryteriów. 10.6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taką samą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych 10.7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 10.6 OWZ, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt. 10.8. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen lub kosztów wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach. 11. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 11.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę w niniejszym postępowaniu. Oferta, oświadczenia oraz dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników do niniejszej OWZ, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami co do treści oraz opisu kolumn i wierszy. 11.2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności i złożona w postaci elektronicznej w szczególności w formacie danych .doc, .docx lub pdf. Oferta wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt 7.2.1 i pkt 7.2.2 OWZ oraz wymaganymi oświadczeniami i dokumentami musi być podpisana przez Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do jego reprezentacji kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 11.3. W celu zminimalizowania ryzyka wycieku danych osobowych w przypadku załączenia przez Wykonawcę pliku zawierającego dane osobowe zaleca się dołączenie drugiego pliku zanonimizowanego (z zakrytymi danymi osobowymi). 11.4. Podpis kwalifikowany to podpis elektroniczny, który ma moc prawną taką jak podpis własnoręczny. Jest poświadczony specjalnym certyfikatem kwalifikowanym, który umożliwia weryfikację składającej podpis osoby. Tylko ta osoba, do której podpis i certyfikat są przyporządkowane, może go używać. Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz warunkach jej użycia można znaleźć na stronach internetowych kwalifikowanych dostawców usług zaufania, których lista znajduje się pod adresem internetowym: http://www.nccert.pl/kontakt.htm. 11.4.1. Postać elektroniczna opatrzona podpisem zaufanym - czyli plik w jakimkolwiek formacie opatrzony podpisem, który można wygenerować korzystając z platformy e- PUAP. Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi profilu zaufanego można znaleźć pod adresem internetowym: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany 11.4.2. Postać elektroniczna opatrzona podpisem osobistym - czyli plik w jakimkolwiek formacie opatrzony podpisem umieszczanym w e-dowodzie (dokumencie wyposażonym w elektroniczny chip, w który wprowadzany jest podpis mający charakter podpisu kwalifikowanego). Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania podpisu osobistego można znaleźć pod adresem internetowym: https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty 11.4.3. Sposób składania podpisów: 11.4.3.1. Sposób złożenia podpisu kwalifikowanego posiadanego przez Wykonawcę podpisu; został opisany przez dostawcę 11.4.3.2. Sposób złożenia podpisu zaufanego został opisany pod adresem: https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/sprawy-urzedowe/chce-zalatwic-sprawe-przez- internet/profil-zaufany-i-podpis-zaufany; 11.4.3.3. Sposób złożenia podpisu osobistego został https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty. opisany pod adresem: Ważne zalecenie! W zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) Wykonawca dołącza do Systemu uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny): 1. dokumenty w formacie ,,pdf" należy podpisywać formatem PAdES; 2. Zamawiający dopuszcza podpisanie dokumentów w formacie innym niż ,,pdf", wtedy należy użyć formatu XAdES. 11.5. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Zamawiającego: zamowienia@uml.lodz.pl poczty elektronicznej na adres 11.6. Oferta wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami i oświadczeniami, o których mowa w pkt 7.2.1.1, 7.2.2.1 OWZ muszą być podpisane przez Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do jego reprezentacji kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt 7.2.1.2, 7.2.2.2, 7.3 OWZ muszą być podpisane przez podmiot na zasoby, którego Wykonawca się powołuje kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 11.7. W przypadku gdy dokumenty lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. 11.8. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje w przypadku: 11.8.1. dokumentów oraz dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania - odpowiednio Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie dokumentów lub dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą. 11.9. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w pkt 11.8 OWZ może dokonać również notariusz. 11.10. Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez Wykonawcę jest sporządzony w języku obcym, dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. 11.11. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej lub innego właściwego rejestru, Zamawiający może żądać od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. 11.12. Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy - musi być załączone do oferty w oryginale w takiej samej formie jak składana oferta tj. w formie elektronicznej opatrzone podpisem kwalifikowanym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym. Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź też opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego. 11.13. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii oświadczeń lub dokumentów, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 11.14. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 11.15. Pełnomocnikiem konsorcjum jest Wykonawca, który zaloguje się na swoim profilu Wykonawcy i składając ofertę w zakładce ,,Wykonawcy" doda pozostałych Wykonawców wpisując ich dane. 11.16. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 11.17. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną. 11.18. Wykonawca może zastrzec w ofercie informację stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp. 11.19. Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca, w celu zachowania poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku. Podczas dodawania załączników do oferty Wykonawca ma możliwość ustawienia ich jako jawne lub niejawne. W razie jednoczesnego wystąpienia w danym dokumencie lub oświadczeniu treści o charakterze jawnym i niejawnym, Zamawiający wymaga załączenia tego dokumentu w dwóch wersjach: Wersja I - plik zawierający pełne informacje (bez anonimizacji), które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa przeznaczony dla Zamawiającego - plik ten nie będzie udostępniany innym Wykonawcom, pod warunkiem, że Zamawiający uzna zastrzeżenie za skuteczne. Zamawiający zaleca, aby w nazwie pliku zastosować oznaczenie TP-DP (Tajemnica Przedsiębiorstwa - Dane Pełne) [nazwa pliku-TP-DP]. Wersja II - plik zawierający zanonimizowane informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa - umożliwiający udostępnianie na zasadach art. 74 ustawy Pzp, bez ingerencji Zamawiającego w treść dokumentu elektronicznego. Jeżeli dla dokumentu (pliku) składanego w Wersji I (pełnej) wymagane jest opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób uprawnionych, to również dokument (plik) w Wersji II (zanonimizowanej) winien być opatrzony takim podpisem. Wykonawca wraz z przekazaniem informacji o zastrzeżeniu tajemnicy przedsiębiorstwa, zobowiązany jest wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, pod rygorem możliwości ich odtajnienia. Uzasadnienia zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa należy złożyć jako dokument jawny. W sytuacji, gdy Wykonawca zastrzeże w ofercie informacje, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie przepisów ustawy lub odrębnych przepisów, informacje te będą podlegały udostępnieniu na takich samych zasadach, jak pozostałe niezastrzeżone informacje. Powyższe regulacje znajdują odpowiednie zastosowanie w przypadku zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa na późniejszym etapie postępowania, w stosunku do oświadczeń i dokumentów składanych po otwarciu ofert. 11.20. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Oznacza to, że oferta, oświadczenia oraz każdy dokument złożony wraz z ofertą sporządzony w języku obcym winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski. 11.21. Na ofertę składają się następujące dokumenty: 11.21.1. Formularz ofertowy przygotowany wg wzoru - Załącznik nr 2 do OWZ - (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). 11.21.2.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 3a do OWZ (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), 11.21.3.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 3b do OWZ - jeśli dotyczy (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), 11.21.4.Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia - Załącznik nr 4a do OWZ (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) 11.21.5.Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia - Załącznik nr 4b do OWZ - jeśli dotyczy (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). 11.21.6.Zobowiązanie podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby Wykonawcy - Załącznik nr 7 do OWZ - jeśli dotyczy (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym) 11.21.7. Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika - jeżeli dotyczy. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), 11.21.8. Oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje) (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). 11.22. WYCOFANIE OFERTY 11.22.1. Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego wniosku podpisanego przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 11.22.2. Zmiany oferty oraz wniosek o wycofanie oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane maile zawierające zmiany lub wycofanie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA" lub ,,WYCOFANIE". W przypadku złożenia kilku ,,ZMIAN" maile dotyczące każdej ,,ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć napisem ,,zmiana nr .....". 11.22.3. Wraz z wnioskiem o zmianę lub wycofanie złożonej oferty należy złożyć dokumenty potwierdzające uprawnienie osoby/osób podpisujących wniosek do reprezentowania Wykonawcy. 11.22.4. W trakcie otwarcia ofert maile oznakowane dopiskiem "ZMIANA" zostaną otwarte przed otwarciem maila zawierającego ofertę. 11.22.5. Po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian lub wycofania oferty: 11.22.5.1 zmiany zostaną dołączone do oferty, 11.22.5.2 w przypadku ofert wycofanych, oferta Wykonawcy przesłana w postaci elektronicznej nie będzie podlegała rozpatrywaniu, o czym Wykonawca zostanie poinformowany. 12.7. Za datę przekazania i odbioru oferty przyjmuje się datę zapisania pliku na serwerze Systemu. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Systemu. 12.8. Zamawiający niezwłocznie po otwarciu ofert zamieści na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi http://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/ w zakładce ,,Informacja z otwarcia ofert" informacje dotyczące: ? ? firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; cen zawartych w ofertach. 13. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 13.1 Ceną ofertową wymienioną w pkt 5.3 Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) jest cena brutto za wykonanie zamówienia wyrażona w złotych polskich (PLN). 13.2 Podana w ofercie cena musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w niniejszej OWZ, obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytego oraz zgodnego z umową i obowiązującymi przepisami za wykonanie przedmiotu zamówienia. 13.3 W cenie oferty uwzględnia się zysk Wykonawcy oraz wszystkie wymagane przepisami prawa podatki i opłaty, a w szczególności podatek VAT. 13.4 Zgodnie z art. 225 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W takiej sytuacji Wykonawca ma obowiązek: poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego; wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego; wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku; wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Informację w powyższym zakresie Wykonawca składa w Załączniku nr 2 do OWZ. Brak złożenia ww. informacji będzie postrzegany jako brak powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego. 13.5 Przyjmuje się, iż Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem i zakresem przedmiotu zamówienia, jaki ma zostać wykonany oraz wytycznymi do jego wykonania. Całość prac winna być wykonana zgodnie z zamierzeniem i przeznaczeniem. 13.6 W cenie oferty uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym. Przez cenę rozumie się także stawkę taryfową. 13.7 Ustalenie prawidłowej stawki podatku VAT / podatku akcyzowego, zgodnej z obowiązującymi przepisami ustawy o podatku od towarów i usług / podatku akcyzowym, należy do Wykonawcy. 13.8 Zamawiający informuje, że w przypadku towarów i usług wymienionych w załączniku nr 15 do Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zmienionej ustawą (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 ze zm.), zgodnie z zapisami w art. 108 a Ustawy, podatnicy są obowiązani zastosować mechanizm podzielonej płatności (tzw. MPP). 13.9 Cena podana w Formularzu oferty musi być wyrażona w PLN, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Kwotę należy zaokrąglić do pełnych groszy, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 i wyższe zaokrągla się do 1 grosza (ostatnią pozostawioną cyfrę powiększa się o jednostkę). 13.10 Sposób zapłaty i rozliczenia niniejszego zamówienia zostały określone we wzorze umowy (Załącznik nr 8 do OWZ). 14. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wynagrodzenia (z podatkiem VAT). 15. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY BYĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO 15.1 Umowa zostanie zawarta w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie i miejscu. 15.2 Osoby reprezentujące Wykonawcę przy zawieraniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do zawarcia umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 15.3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 15.4 Wykonawca przed podpisaniem umowy winien dostarczyć Zamawiającemu: 15.4.1umowę regulującą współpracę, w przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 15.4.2umowę spółki cywilnej, (jeśli dotyczy i w przypadku, gdy Wykonawca nie dołączył tego dokumentu do oferty); 15.4.3kserokopie polisy potwierdzoną za zgodność z oryginałem, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że osoba/y, która/e będzie/dą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia jest/są ubezpieczona/e z tytułu odpowiedzialności cywilnej od prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie niższej niż 100 000,00 PLN o której mowa w § 17 wzoru umowy. 15.5 Wszystkie kserokopie dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawomocnioną do występowania w imieniu Wykonawcy. 15.6 Niezłożenie dokumentów, o których mowa w pkt 15.4 OWZ może zostać potraktowane, jako uchylanie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy. 15.7 Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie. 16.1. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim. 16.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu poczty elektronicznej na adres e-mail Zamawiającego zamowienia@uml.lodz.pl Wykonawcy na wskazany adres e-mail mogą składać dokumenty lub oświadczenia w postaci dokumentu elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym postępowania. Załączniki do poczty elektronicznej powinny być w formatach obsługiwanych przez programy Word 2007, Excel 2007, Adobe Reader 16.3. Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 16.4. Korespondencja w postępowaniu prowadzona jest w języku polskim. Oznacza to, że wszelka korespondencja w języku obcym winna być złożona wraz z tłumaczeniem na język polski. 16.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem. 16.6 W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się nr referencyjnym postępowania: DSR-ZP-III.271.17.2024. 17. INFORMACJE DOTYCZĄCE WALUT OBCYCH, W JAKICH MOGĄ BYĆ PROWADZONE ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich (PLN). 18. INFORMACJE O PRAWIE ZAMAWIAJĄCEGO 18.1 Zamawiający ma prawo do: 18.1.1. odwołania lub zmiany warunków postępowania o udzielenie zamówienia, 18.1.2. nierozpatrywania danej oferty, 18.1.3. zamknięcia postępowania bez wyboru oferty. 18.2 Zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozostałe kwestie związane z umową zostały uregulowane we wzorze umowy (Załącznik nr 8 do OWZ). 18.3 Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia negocjacji z Wykonawcami, jako formy kolejnego etapu postępowania zgodnie z § 11 ust. 7 Zarządzenia. 18.4 Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych ani wariantowych. 18.5 Zamawiający nie przewiduje zwiększenie zamówienia na podstawie prawa opcji. Uwagi: 19. KLAUZULA INFORMACYJNA Z ART. 13 I 14 RODO 19.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) uprzejmie informujemy, że: 19.1.1.Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Łodzi z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 104, 90-926 Łódź, e-mail: lckm@uml.lodz.pl. 19.1.2.Administrator wyznaczył inspektora oraz zastępcę inspektora ochrony danych, z którymi może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail iod@uml.lodz.pl. Z inspektorem ochrony danych i jego zastępcą można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Urząd Miasta Łodzi oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. 19.1.3.Podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Ogólną podstawę do przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b i c ogólnego rozporządzenia. Szczegółowe cele przetwarzania danych zostały wskazane w następujących przepisach: a) ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych; b) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny; c) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych; d) ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 19.1.4.Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a ponadto odbiorcom danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, tj. podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, usługi informatyczne, bankowe, ubezpieczeniowe, osobom i podmiotom zainteresowanym prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, a także podmiotom korzystającym z Biuletynu Informacji Publicznej, Biuletynu Zamówień Publicznych, Bazy konkurencyjności oraz internetowej platformy zakupowej - eKATALOGI, będącej w gestii Urzędu Zamówień Publicznych. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, na podstawie szczególnych regulacji prawnych, w tym umów międzynarodowych. 19.1.5.Dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane przez okres 4 lat, licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku, w którym sprawa została zakończona, a następnie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, przez okres 5 lat w przypadku dokumentacji postępowania oraz 10 lat w związku z zawartą umową, zgodnie z kategorią archiwalną B5 oraz B10, a w przypadku zmiany kategorii archiwalnej dokumentacji przez okres zgodny ze zmienioną kategorią archiwalną dokumentacji. W przypadku zamówień współfinansowanych ze środków funduszy europejskich lub z innych środków niż pochodzące z budżetu Unii Europejskiej na podstawie odrębnych przepisów w tym zakresie, do 25 lat. 19.1.6.W związku z przetwarzaniem danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do: a) dostępu do treści swoich danych, na podstawie art. 15 ogólnego rozporządzenia; b) sprostowania danych, na podstawie art. 16 ogólnego rozporządzenia; c) ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia; 19.1.7.Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych. 19.1.8.Gdy podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, jest Pani/Pan zobowiązana(y) do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 19.1.9.Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. 19.2. Wykonawca, wypełniając obowiązki informacyjne wynikające z art. 13 lub art. 14 RODO względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w tym postępowaniu składa stosowne oświadczenie zawarte w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do OWZ). 20. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO OWZ Lp.Oznaczenie ZałącznikaNazwa Załącznika 1.Załącznik nr 1Opis przedmiotu zamówienia 2.Załącznik nr 2Formularz ofertowy 3.Załącznik nr 3aWzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 4.Załącznik nr 3bWzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - dla podmiotu na zasoby, którego powołuje się Wykonawca 5.Załącznik nr 4aWzór oświadczenia o braku podstaw wykluczenia z postępowania 6.Załącznik nr 4bWzór oświadczenia o braku podstaw wykluczenia z postępowania - dla podmiotu na zasoby, którego powołuje się Wykonawca 7.Załącznik nr 5Wzór wykazu robót budowlanych 8.Załącznik nr 6Wzór wykazu osób 9.Załącznik nr 7Wzór zobowiązania 10.Załącznik nr 8Wzór umowy 11. Załącznik nr 9 Zarządzenie Nr 1660/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 19 lipca 2022 r. Wskazane powyżej załączniki Wykonawca wypełnia stosownie do treści pkt 11 niniejszego OWZ. Zamawiający dopuszcza zmiany wielkości pól załączników oraz odmiany wyrazów wynikające ze złożenia oferty wspólnej. Wprowadzone zmiany nie mogą zmieniać treści załączników. Kontakt: Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są: Magdalena Michalska, Andrzej Szlaski. |
© eurobudowa.pl 2004-2024