Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
23275z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie robót budowlanych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie robót budowlanych

Data zamieszczenia: 2024-03-26
Dane kontaktowe Zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych w Departamencie Strategii i Rozwoju Urzędu Miasta Łodzi
ul. ks. Ignacego Skorupki 21
90-532 Łódź
powiat: Łódź
tel.: +48 (42) 638-48-88
zamowienia@uml.lodz.pl
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: tel.: +48 (42) 638-4
Termin składania ofert: 2024-04-02 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
3.1Przedmiotem umowy jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn: ,,(Nie) plac
zabaw - rozkochajmy nasze dzieci w naturze. Naturalny plac zabaw u zbiegu ulic Klonowej
i Lutomierskiej w Łodzi", na działce numer 14/34 w obrębie B-45 w Łodzi w ramach
realizacji wniosku nr BO048BC z Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego 2022/2023.
3.2Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do OWZ.

CPV: 45000000-7, 45111200-0

Dokument nr: DSR-ZP-III.271.17.2024

Otwarcie ofert: 12.5. Otwarcie ofert nastąpi:
w dniu
02.04.2024 r.
o godz.
11:00

Specyfikacja:
Dokumentacja zamówienia została zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Łodzi http://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/

Składanie ofert:
12.1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem
Zamawiającego: zamowienia@uml.lodz.pl.
poczty
elektronicznej
na
adres
12.2. Ofertę należy złożyć:
do dnia
02.04.2024 r.
do godz.
10:00
12.3. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
12.4. Zamawiający nie rozpatruje oferty jeżeli została złożona po terminie składania ofert
12.6. Oferty złożona po terminie określonym w pkt 12.2 OWZ, Zamawiający po jej otrzymaniu,
poinformuje Wykonawcę, że nie będzie ona podlegać rozpatrzeniu w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego.

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 90 dni od dnia zawarcia umowy.

Wymagania:
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa
przekracza 50 000 PLN, a jest mniejsza od kwoty 130 000 PLN, prowadzone w trybie
przetargu na podstawie § 11 ust. 1 Regulaminu udzielania zamówień publicznych, których
wartość szacunkowa nie przekracza kwoty 130 000 PLN wprowadzonego Zarządzeniem Nr
1660/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 19 lipca 2022 r., zwane dalej ,,Zarządzeniem"
zamieszczonym na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi pod
adresem:
https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/zamowienia-publiczne-do-30000-euro-
zamowienia-o-wartosci-nieprzekraczajacej-kwoty-130-000-zl/
3.3Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
5.1
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące
warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
5.1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
5.1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
5.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
5.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
5.1.4.1 Warunek zdolności technicznej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże,
że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo
ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:
o Jedną robotę budowlaną polegającą na budowie terenu rekreacyjnego (np.
plac zabaw, psi park, teren rekreacyjny z elementami małej architektury)
o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 PLN brutto.
Uwaga:
1. Ww. robota/roboty nie musi/nie muszą być wykonana/wykonane w ramach jednego
kontraktu/umowy.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia
lub polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby ww. warunek oceniany
będzie łącznie.
3. W przypadku gdy Wykonawca wykonywał w ramach kontraktu/umowy większy zakres
prac, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres / wartość
zamówień, o których mowa powyżej.
4. Jeżeli
Wykonawca
wykazuje
doświadczenie
nabyte
w
ramach
kontraktu
(zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca
polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie
i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega
możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie
wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy
konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę
faktur.
5. Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego, powyżej, jeśli wartość lub wartości
zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej
waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji OWZ. Jeżeli w dniu
publikacji OWZ, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za
podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po
dniu publikacji OWZ, w którym zostanie on opublikowany.
6. Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac
bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego roboty były wykonane.
5.1.4.2 Warunek zdolności zawodowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca
wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
o jedną osobą na stanowisku kierownika budowy posiadającą uprawnienia
budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej, z minimum 3-letnim doświadczeniem w pełnieniu
funkcji kierownika budowy.
Uwaga:
1. Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami
budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
2. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte
w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane,
z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UE (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
3. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej
lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo
do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być
potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia
usług transgranicznych.
4. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu
zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie
ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania
zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały
uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
5.2Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie
postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie
przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze
Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.3Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej
- dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
5.4Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie
postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie
przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze
Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej
- dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
6. PODSTAWY WYKLUCZENIA
6.1O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu
z udziału w postępowaniu.
6.2Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający wykluczy:
6.2.1 Wykonawców w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-5 ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605), zwanej
dalej ,,ustawą Pzp" oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835), zwaną dalej ,,ustawą".
Każdy z tych Wykonawców składa dokumenty wymienione w pkt 7.2.1. i 7.2.2 OWZ.
6.2.2 Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli chociaż
w odniesieniu do jednego z nich zaistnieją okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1
pkt 1-5 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy. Każdy z tych Wykonawców składa
dokumenty wymienione w pkt 7.2.1.1. i 7.2.2.1 OWZ.
6.2.3 Podmioty, na których zasoby powołuje się Wykonawca, jeżeli w odniesieniu
do nich zaistnieją okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-5 ustawy Pzp oraz
w art. 7 ust. 1 ustawy. Każdy z tych Podmiotów, na których zasoby powołuje Wykonawca
składa dokumenty wymienione w pkt 7.2.1.2 i 7.2.2.2 OWZ.
6.3W przypadku Wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie
okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, Zamawiający odrzuca ofertę
Wykonawcy. Zaistnienie przesłanki wykluczenia będzie weryfikowane na podstawie
oświadczeń składanych wraz z ofertą oraz ogólnodostępnych baz danych zgodnie
z informacją podaną przez Urząd Zamówień Publicznych (patrz: Stosowanie unijnego
zakazu udziału wykonawców rosyjskich w zamówieniach - Urząd Zamówień Publicznych
(uzp.gov.pl)
6.4Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 ustawy Pzp.
6.5Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1,
2 i 5 jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem,
wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez
zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub
swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami,
aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania,
lub Zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla
zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu
postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za
nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów,
wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za
nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
6.6Zamawiający ocenia, czy podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa
w pkt. 6.5 OWZ, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę
i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności,
o których mowa w pkt. 6.5 OWZ, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności,
Zamawiający wyklucza Wykonawcę.
Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym
postępowania o udzielenie zamówienia.
6.7
etapie
7. WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH ORAZ INNYCH DOKUMENTÓW
I OŚWIADCZEŃ ŻĄDANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO NA POTWIERDZENIE
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU PODSTAW
WYKLUCZENIA
7.1. Zgodnie z § 3 ust. 15 Zarządzenia, Zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert,
a następnie zbadać, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona, jako
najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
7.2. DO OFERTY WYKONAWCA DOŁĄCZA w celu wstępnego potwierdzenia, że nie
podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:
7.2.1.
aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Załącznik nr 3a do OWZ).
7.2.1.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy
również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.2.1 OWZ
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (Załącznik nr 3a
do OWZ).
7.2.1.2. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów,
oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.2.1 OWZ składa każdy z tych podmiotów
(Załącznik nr 3b do OWZ).
7.2.2.
aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia
z postępowania (Załącznik nr 4a do OWZ).
7.2.2.1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (dotyczy
również wspólników spółki cywilnej) oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.2.2 OWZ
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (Załącznik nr 4a
do OWZ).
7.2.2.2. W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów,
oświadczenie, o którym mowa w pkt 7.2.2 OWZ składa każdy z tych podmiotów
(Załącznik nr 4b do OWZ).
7.3.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby na potrzeby Wykonawcy
składającego ofertę (Załącznik nr 7 do OWZ), - jeśli dotyczy.
W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu
umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek
łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp
do tych zasobów oraz określa w szczególności:
7.3.1 zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
7.3.2 sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów
podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
7.3.3 czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego
wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty
budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
7.4.
NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO Wykonawca, którego oferta została oceniona
najwyżej, zobowiązany jest złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie
następujące dokumenty:
7.4.1
Wykaz robót budowlanych (wg wzoru - Załącznik nr 5 do OWZ) wykonanych nie
wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju,
wartości, daty wykonania, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane z załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa są:
? referencje;
? bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane;
? a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych
wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy robót budowlanych,
w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
7.4.2 Wykaz osób (wg wzoru - Załącznik nr 6 do OWZ) skierowanych przez wykonawcę do
realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
7.5. Okres wyrażony w latach, o którym mowa w pkt. 7.4.1. OWZ liczy się wstecz od dnia,
w którym upływa termin składania ofert.
7.6. Zamawiający na każdym etapie postępowania może wezwać Wykonawców do złożenia
wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlega
wykluczeniu, a jeżeli zachodzi uzasadniona podstawa do uznania, że złożone uprzednio
oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub
dokumentów.
8. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający nie żąda od Wykonawcy wniesienia wadium.
9. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Złożona oferta przestaje wiązać, gdy została wybrana inna oferta, albo gdy postępowanie
o udzielenie zamówienia zostało zamknięte bez wybrania którejkolwiek z ofert lub ze
względu na brak ofert.
10. OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW
I SPOSOBU OCENY OFERT
10.1. Zamawiający
wyznaczył
następujące
kryteria
oceny
ofert,
przypisując
im odpowiednie wagi punktowe i przyjął, że w zakresie każdego kryterium wyboru oferty
najkorzystniejszej 1% wagi kryterium = 1 pkt:
Maksymalna ilość
punktów jakie może
otrzymać oferta za
dane kryterium
Lp.KryteriumZnaczenie
procentowe
kryterium1.Cena oferty brutto w PLN (C)100%100 punktów
100%100 punktów
Łącznie
10.2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów ze
wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do
drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli trzecia cyfra po przecinku (i/lub następne) jest
mniejsza od 5 wynik zostanie zaokrąglony w dół, a jeżeli cyfra jest równa lub większa od 5
wynik zostanie zaokrąglony w górę.
10.3. Każda z ofert otrzyma łączną liczbę punktów, jaka wynika ze wzoru:
L=C
gdzie:
LCałkowita liczba punktów przyznanych ofercie badanej
CLiczba punktów jakie otrzyma oferta badana w kryterium ,,Cena oferty brutto
10.4. Przyznanie liczby punktów ofertom będzie odbywać się wg poniższej zasady:
10.4.1. Zasady oceny ofert wg kryterium - ,,Cena oferty brutto".
W przypadku kryterium "Cena oferty brutto" oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po
przecinku ilość punktów wynikającą z działania:
C=
C min
Ci
x 100
gdzie:
CLiczba punktów jakie otrzyma oferta badana w kryterium ,,Cena oferty brutto"
CminNajniższa cena spośród wszystkich ofert rozpatrywanych
CiCena oferty badanej
* Zgodnie z art. 225 ust. 1 ustawy Pzp, w przypadku, gdy wybór oferty prowadziłby do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, dla
celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie
ceny kwotę? podatku od towarów i usług, którą? miałby obowiązek rozliczyć.
10.5. Zamawiający udzieli niniejszego zamówienia temu(tym) Wykonawcy (Wykonawcom),
którego(ych) oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, tj. uzyska największą liczbę
punktów ze wszystkich kryteriów.
10.6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub
więcej ofert przedstawia taką samą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli
te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych
10.7. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 10.6 OWZ,
Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie
określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
10.8. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen lub kosztów wyższych niż
zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
11. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
11.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę w niniejszym postępowaniu. Oferta, oświadczenia
oraz dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników do niniejszej
OWZ, winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami co do treści oraz opisu kolumn i
wierszy.
11.2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod
rygorem nieważności i złożona w postaci elektronicznej w szczególności w formacie danych
.doc, .docx lub pdf. Oferta wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt 7.2.1 i pkt 7.2.2
OWZ oraz wymaganymi oświadczeniami i dokumentami musi być podpisana przez
Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione do jego reprezentacji kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
11.3. W celu zminimalizowania ryzyka wycieku danych osobowych w przypadku załączenia przez
Wykonawcę pliku zawierającego dane osobowe zaleca się dołączenie drugiego pliku
zanonimizowanego (z zakrytymi danymi osobowymi).
11.4. Podpis kwalifikowany to podpis elektroniczny, który ma moc prawną taką jak podpis
własnoręczny. Jest poświadczony specjalnym certyfikatem kwalifikowanym, który umożliwia
weryfikację składającej podpis osoby. Tylko ta osoba, do której podpis i certyfikat są
przyporządkowane, może go używać.
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi kwalifikowanego podpisu
elektronicznego oraz warunkach jej użycia można znaleźć na stronach internetowych
kwalifikowanych dostawców usług zaufania, których lista znajduje się pod adresem
internetowym: http://www.nccert.pl/kontakt.htm.
11.4.1. Postać elektroniczna opatrzona podpisem zaufanym - czyli plik w jakimkolwiek
formacie opatrzony podpisem, który można wygenerować korzystając z platformy e-
PUAP.
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi profilu zaufanego można
znaleźć pod adresem internetowym: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
11.4.2. Postać elektroniczna opatrzona podpisem osobistym - czyli plik w jakimkolwiek
formacie opatrzony podpisem umieszczanym w e-dowodzie (dokumencie
wyposażonym w elektroniczny chip, w który wprowadzany jest podpis mający charakter
podpisu kwalifikowanego).
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania podpisu osobistego można znaleźć
pod adresem internetowym: https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty
11.4.3. Sposób składania podpisów:
11.4.3.1. Sposób złożenia podpisu kwalifikowanego
posiadanego przez Wykonawcę podpisu;
został
opisany
przez
dostawcę
11.4.3.2. Sposób
złożenia
podpisu
zaufanego
został
opisany
pod
adresem:
https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/sprawy-urzedowe/chce-zalatwic-sprawe-przez-
internet/profil-zaufany-i-podpis-zaufany;
11.4.3.3. Sposób
złożenia
podpisu
osobistego
został
https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty.
opisany
pod
adresem:
Ważne zalecenie! W zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES,
XAdES) i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) Wykonawca dołącza do Systemu
uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny):
1. dokumenty w formacie ,,pdf" należy podpisywać formatem PAdES;
2. Zamawiający dopuszcza podpisanie dokumentów w formacie innym niż ,,pdf",
wtedy należy użyć formatu XAdES.
11.5. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem
Zamawiającego: zamowienia@uml.lodz.pl
poczty
elektronicznej
na
adres
11.6. Oferta wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami i oświadczeniami, o których mowa w
pkt 7.2.1.1, 7.2.2.1 OWZ muszą być podpisane przez Wykonawcę lub osobę/osoby
uprawnione do jego reprezentacji kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt
7.2.1.2, 7.2.2.2, 7.3 OWZ muszą być podpisane przez podmiot na zasoby, którego
Wykonawca się powołuje kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym.
11.7. W przypadku gdy dokumenty lub dokumenty potwierdzające umocowanie do
reprezentowania, zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument
w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania
z dokumentem w postaci papierowej.
11.8. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej,
dokonuje w przypadku:
11.8.1. dokumentów oraz dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania -
odpowiednio Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie
dokumentów lub dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania,
które każdego z nich dotyczą.
11.9. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej,
o którym mowa w pkt 11.8 OWZ może dokonać również notariusz.
11.10. Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez Wykonawcę jest sporządzony
w języku obcym, dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
11.11. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania
nie wynika z odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej lub innego właściwego
rejestru, Zamawiający może żądać od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego
dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
11.12. Pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy - musi być załączone do oferty w oryginale w takiej
samej formie jak składana oferta tj. w formie elektronicznej opatrzone podpisem
kwalifikowanym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym.
Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii pełnomocnictwa sporządzonego
uprzednio w formie pisemnej w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego
stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. prawo o notariacie, które to
poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź też
opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być
uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
11.13. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
oświadczeń lub dokumentów, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
11.14. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której
będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do
reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy.
11.15. Pełnomocnikiem konsorcjum jest Wykonawca, który zaloguje się na swoim profilu
Wykonawcy i składając ofertę w zakładce ,,Wykonawcy" doda pozostałych Wykonawców
wpisując ich dane.
11.16. Nie dopuszcza się uczestniczenia któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielnie zamówienia w więcej niż jednej grupie Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest również złożenie przez
któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia,
równocześnie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
11.17. Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.
11.18. Wykonawca może zastrzec w ofercie informację stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji, jeżeli Wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie
mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222
ust. 5 ustawy Pzp.
11.19. Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca,
w celu zachowania poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku. Podczas dodawania załączników do oferty Wykonawca ma możliwość
ustawienia ich jako jawne lub niejawne. W razie jednoczesnego wystąpienia w danym
dokumencie lub oświadczeniu treści o charakterze jawnym i niejawnym, Zamawiający
wymaga załączenia tego dokumentu w dwóch wersjach:
Wersja I - plik zawierający pełne informacje (bez anonimizacji), które stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa przeznaczony dla Zamawiającego - plik ten nie będzie
udostępniany innym Wykonawcom, pod warunkiem, że Zamawiający uzna zastrzeżenie
za skuteczne. Zamawiający zaleca, aby w nazwie pliku zastosować oznaczenie TP-DP
(Tajemnica Przedsiębiorstwa - Dane Pełne) [nazwa pliku-TP-DP].
Wersja II - plik zawierający zanonimizowane informacje stanowiące tajemnicę
przedsiębiorstwa - umożliwiający udostępnianie na zasadach art. 74 ustawy Pzp, bez
ingerencji Zamawiającego w treść dokumentu elektronicznego. Jeżeli dla dokumentu
(pliku) składanego w Wersji I (pełnej) wymagane jest opatrzenie go kwalifikowanym
podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób
uprawnionych, to również dokument (plik) w Wersji II (zanonimizowanej) winien być
opatrzony takim podpisem.
Wykonawca wraz z przekazaniem informacji o zastrzeżeniu tajemnicy przedsiębiorstwa,
zobowiązany jest wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa, pod rygorem możliwości ich odtajnienia. Uzasadnienia zastrzeżenia
tajemnicy przedsiębiorstwa należy złożyć jako dokument jawny.
W sytuacji, gdy Wykonawca zastrzeże w ofercie informacje, które nie stanowią tajemnicy
przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie przepisów ustawy lub odrębnych przepisów,
informacje te będą podlegały udostępnieniu na takich samych zasadach, jak pozostałe
niezastrzeżone informacje.
Powyższe regulacje znajdują odpowiednie zastosowanie w przypadku zastrzeżenia
informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa na późniejszym etapie postępowania,
w stosunku do oświadczeń i dokumentów składanych po otwarciu ofert.
11.20. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Oznacza to, że oferta, oświadczenia
oraz każdy dokument złożony wraz z ofertą sporządzony w języku obcym winien być
złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.
11.21. Na ofertę składają się następujące dokumenty:
11.21.1. Formularz ofertowy przygotowany wg wzoru - Załącznik nr 2 do OWZ - (podpisany
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym).
11.21.2.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 3a do
OWZ (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym),
11.21.3.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 3b do
OWZ - jeśli dotyczy (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym),
11.21.4.Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia - Załącznik nr 4a do OWZ (podpisane
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym)
11.21.5.Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia - Załącznik nr 4b do OWZ - jeśli
dotyczy (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym).
11.21.6.Zobowiązanie podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby Wykonawcy -
Załącznik nr 7 do OWZ - jeśli dotyczy (podpisane kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym)
11.21.7. Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli
oferta jest podpisana przez pełnomocnika - jeżeli dotyczy.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie
umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo.
Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców
w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (podpisane
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym),
11.21.8. Oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny
skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę
przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje) (podpisane kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
11.22. WYCOFANIE OFERTY
11.22.1. Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać pod
warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Zarówno zmiana jak
i wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego wniosku
podpisanego przez osobę/osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.
11.22.2. Zmiany oferty oraz wniosek o wycofanie oferty muszą być złożone w miejscu i według
zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane maile zawierające
zmiany lub wycofanie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA" lub
,,WYCOFANIE". W przypadku złożenia kilku ,,ZMIAN" maile dotyczące każdej
,,ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć napisem ,,zmiana nr .....".
11.22.3. Wraz z wnioskiem o zmianę lub wycofanie złożonej oferty należy złożyć dokumenty
potwierdzające uprawnienie osoby/osób podpisujących wniosek do reprezentowania
Wykonawcy.
11.22.4. W trakcie otwarcia ofert maile oznakowane dopiskiem "ZMIANA" zostaną otwarte
przed otwarciem maila zawierającego ofertę.
11.22.5. Po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania zmian lub wycofania oferty:
11.22.5.1 zmiany zostaną dołączone do oferty,
11.22.5.2 w przypadku ofert wycofanych, oferta Wykonawcy przesłana w postaci
elektronicznej nie będzie podlegała rozpatrywaniu, o czym Wykonawca zostanie
poinformowany.
12.7. Za datę przekazania i odbioru oferty przyjmuje się datę zapisania pliku na serwerze
Systemu. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar,
wyświetlane są w prawym górnym rogu Systemu.
12.8. Zamawiający niezwłocznie po otwarciu ofert zamieści na stronie internetowej Urzędu
Miasta Łodzi http://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/ w zakładce ,,Informacja z otwarcia
ofert" informacje dotyczące:
?
?
firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
cen zawartych w ofertach.
13. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
13.1 Ceną ofertową wymienioną w pkt 5.3 Formularza ofertowego (Załącznik nr 2 do SWZ) jest
cena brutto za wykonanie zamówienia wyrażona w złotych polskich (PLN).
13.2 Podana w ofercie cena musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone
w niniejszej OWZ, obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu
należytego oraz zgodnego z umową i obowiązującymi przepisami za wykonanie przedmiotu
zamówienia.
13.3 W cenie oferty uwzględnia się zysk Wykonawcy oraz wszystkie wymagane przepisami
prawa podatki i opłaty, a w szczególności podatek VAT.
13.4 Zgodnie z art. 225 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby
do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z 11 marca
2004 r. o podatku od towarów i usług, dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu
zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów
i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W takiej sytuacji Wykonawca ma obowiązek:
poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego; wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi,
których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego,
bez kwoty podatku; wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą
Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Informację w powyższym zakresie Wykonawca
składa w Załączniku nr 2 do OWZ. Brak złożenia ww. informacji będzie postrzegany jako
brak powstania obowiązku podatkowego u Zamawiającego.
13.5 Przyjmuje się, iż Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem i zakresem
przedmiotu zamówienia, jaki ma zostać wykonany oraz wytycznymi do jego wykonania.
Całość prac winna być wykonana zgodnie z zamierzeniem i przeznaczeniem.
13.6 W cenie oferty uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na
podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od
towarów i usług lub podatkiem akcyzowym. Przez cenę rozumie się także stawkę taryfową.
13.7 Ustalenie prawidłowej stawki podatku VAT / podatku akcyzowego, zgodnej
z obowiązującymi przepisami ustawy o podatku od towarów i usług / podatku akcyzowym,
należy do Wykonawcy.
13.8 Zamawiający informuje, że w przypadku towarów i usług wymienionych w załączniku nr 15
do Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zmienionej ustawą (Dz.
U. z 2020 r. poz. 106 ze zm.), zgodnie z zapisami w art. 108 a Ustawy, podatnicy są
obowiązani zastosować mechanizm podzielonej płatności (tzw. MPP).
13.9 Cena podana w Formularzu oferty musi być wyrażona w PLN, z dokładnością do dwóch
miejsc po przecinku. Kwotę należy zaokrąglić do pełnych groszy, przy czym końcówki
poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 i wyższe zaokrągla się do 1 grosza (ostatnią
pozostawioną cyfrę powiększa się o jednostkę).
13.10 Sposób zapłaty i rozliczenia niniejszego zamówienia zostały określone we wzorze umowy
(Załącznik nr 8 do OWZ).
14. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości
5% wynagrodzenia (z podatkiem VAT).
15. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY BYĆ DOPEŁNIONE PO
WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO
15.1 Umowa zostanie zawarta w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie i miejscu.
15.2 Osoby reprezentujące Wykonawcę przy zawieraniu umowy powinny posiadać ze sobą
dokumenty potwierdzające ich umocowanie do zawarcia umowy, o ile umocowanie to nie
będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
15.3 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną
odpowiedzialność za wykonanie umowy.
15.4 Wykonawca przed podpisaniem umowy winien dostarczyć Zamawiającemu:
15.4.1umowę regulującą współpracę, w przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia;
15.4.2umowę spółki cywilnej, (jeśli dotyczy i w przypadku, gdy Wykonawca nie dołączył
tego dokumentu do oferty);
15.4.3kserokopie polisy potwierdzoną za zgodność z oryginałem, a w przypadku jej braku
inny dokument potwierdzający, że osoba/y, która/e będzie/dą uczestniczyć
w wykonaniu zamówienia jest/są ubezpieczona/e z tytułu odpowiedzialności cywilnej
od prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia
o wartości nie niższej niż 100 000,00 PLN o której mowa w § 17 wzoru umowy.
15.5 Wszystkie kserokopie dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem
przez osobę uprawomocnioną do występowania w imieniu Wykonawcy.
15.6 Niezłożenie dokumentów, o których mowa w pkt 15.4 OWZ może zostać potraktowane,
jako uchylanie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy.
15.7 Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego
badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać
najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
16.1. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim.
16.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie
dokumentów lub oświadczeń, odbywa się przy użyciu poczty elektronicznej na adres e-mail
Zamawiającego zamowienia@uml.lodz.pl
Wykonawcy na wskazany adres e-mail mogą składać dokumenty lub oświadczenia
w postaci dokumentu elektronicznego lub elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia.
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający
i Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym postępowania.
Załączniki do poczty elektronicznej powinny być w formatach obsługiwanych przez
programy Word 2007, Excel 2007, Adobe Reader
16.3. Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje przy poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony
niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
16.4. Korespondencja w postępowaniu prowadzona jest w języku polskim. Oznacza to,
że wszelka korespondencja w języku obcym winna być złożona wraz z tłumaczeniem na
język polski.
16.5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, wszelka
korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
16.6 W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać
się nr referencyjnym postępowania: DSR-ZP-III.271.17.2024.
17. INFORMACJE DOTYCZĄCE WALUT OBCYCH, W JAKICH MOGĄ BYĆ PROWADZONE
ROZLICZENIA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCĄ
Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich
(PLN).
18. INFORMACJE O PRAWIE ZAMAWIAJĄCEGO
18.1
Zamawiający ma prawo do:
18.1.1. odwołania lub zmiany warunków postępowania o udzielenie zamówienia,
18.1.2. nierozpatrywania danej oferty,
18.1.3. zamknięcia postępowania bez wyboru oferty.
18.2 Zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozostałe kwestie związane z umową zostały
uregulowane we wzorze umowy (Załącznik nr 8 do OWZ).
18.3 Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia negocjacji z Wykonawcami, jako formy
kolejnego etapu postępowania zgodnie z § 11 ust. 7 Zarządzenia.
18.4 Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych ani wariantowych.
18.5 Zamawiający nie przewiduje zwiększenie zamówienia na podstawie prawa opcji.

Uwagi:
19. KLAUZULA INFORMACYJNA Z ART. 13 I 14 RODO
19.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia
27 kwietnia 2016 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE)
uprzejmie informujemy, że:
19.1.1.Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Łodzi z siedzibą
w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 104, 90-926 Łódź, e-mail: lckm@uml.lodz.pl.
19.1.2.Administrator wyznaczył inspektora oraz zastępcę inspektora ochrony danych,
z którymi może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail iod@uml.lodz.pl.
Z inspektorem ochrony danych i jego zastępcą można się kontaktować we wszystkich
sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Urząd Miasta Łodzi
oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
19.1.3.Podanie danych osobowych jest warunkiem koniecznym do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego. Ogólną podstawę do przetwarzania danych
stanowi art. 6 ust. 1 lit. b i c ogólnego rozporządzenia.
Szczegółowe cele przetwarzania danych zostały wskazane w następujących
przepisach:
a) ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych;
b) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;
c) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
d) ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego.
19.1.4.Dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, uprawnionym do ich
otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a ponadto odbiorcom
danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, tj. podmiotom
świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, usługi informatyczne, bankowe,
ubezpieczeniowe, osobom i podmiotom zainteresowanym prowadzonym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, a także podmiotom
korzystającym z Biuletynu Informacji Publicznej, Biuletynu Zamówień Publicznych,
Bazy konkurencyjności oraz internetowej platformy zakupowej - eKATALOGI,
będącej w gestii Urzędu Zamówień Publicznych. Dane osobowe nie będą
przekazywane do państw trzecich, na podstawie szczególnych regulacji prawnych,
w tym umów międzynarodowych.
19.1.5.Dane osobowe będą przetwarzane, w tym przechowywane przez okres 4 lat, licząc
od pierwszego stycznia roku następującego po roku, w którym sprawa została
zakończona, a następnie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, przez okres 5 lat w przypadku
dokumentacji postępowania oraz 10 lat w związku z zawartą umową, zgodnie
z kategorią archiwalną B5 oraz B10, a w przypadku zmiany kategorii archiwalnej
dokumentacji przez okres zgodny ze zmienioną kategorią archiwalną dokumentacji.
W przypadku zamówień współfinansowanych ze środków funduszy europejskich lub
z innych środków niż pochodzące z budżetu Unii Europejskiej na podstawie
odrębnych przepisów w tym zakresie, do 25 lat.
19.1.6.W związku z przetwarzaniem danych osobowych posiada Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do treści swoich danych, na podstawie art. 15 ogólnego rozporządzenia;
b) sprostowania danych, na podstawie art. 16 ogólnego rozporządzenia;
c) ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego rozporządzenia;
19.1.7.Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
19.1.8.Gdy podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, jest Pani/Pan
zobowiązana(y) do ich podania. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie
brak możliwości udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
19.1.9.Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie
profilowania.
19.2. Wykonawca, wypełniając obowiązki informacyjne wynikające z art. 13 lub art. 14 RODO
względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał
w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w tym postępowaniu składa
stosowne oświadczenie zawarte w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do OWZ).
20. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO OWZ
Lp.Oznaczenie ZałącznikaNazwa Załącznika
1.Załącznik nr 1Opis przedmiotu zamówienia
2.Załącznik nr 2Formularz ofertowy
3.Załącznik nr 3aWzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu
4.Załącznik nr 3bWzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu - dla podmiotu na zasoby, którego powołuje
się Wykonawca
5.Załącznik nr 4aWzór oświadczenia o braku podstaw wykluczenia
z postępowania
6.Załącznik nr 4bWzór oświadczenia o braku podstaw wykluczenia
z postępowania - dla podmiotu na zasoby, którego powołuje
się Wykonawca
7.Załącznik nr 5Wzór wykazu robót budowlanych
8.Załącznik nr 6Wzór wykazu osób
9.Załącznik nr 7Wzór zobowiązania
10.Załącznik nr 8Wzór umowy
11.
Załącznik nr 9
Zarządzenie Nr 1660/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia
19 lipca 2022 r.
Wskazane powyżej załączniki Wykonawca wypełnia stosownie do treści pkt 11 niniejszego OWZ.
Zamawiający dopuszcza zmiany wielkości pól załączników oraz odmiany wyrazów wynikające ze
złożenia oferty wspólnej. Wprowadzone zmiany nie mogą zmieniać treści załączników.

Kontakt:
Osobami upoważnionymi przez Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcami są:
Magdalena Michalska, Andrzej Szlaski.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.