Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Regulacja stanu formalno-prawnego instalacji powodujących emisję zanieczyszczeń do powietrza

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Regulacja stanu formalno-prawnego instalacji powodujących emisję zanieczyszczeń do powietrza

Data zamieszczenia: 2024-03-26
Dane kontaktowe Zamawiającego: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie
ul. Lipowa 1a
20-020 Lublin
powiat: Lublin
tel. 261183500
rzilublin.zampub@ron.mil.pl
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 261183500
Termin składania ofert: 2024-04-11 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Usługa: Regulacja stanu formalno-prawnego instalacji powodujących emisję
zanieczyszczeń do powietrza znajdujących się na terenie kompleksów wojskowych
w woj. lubelskim i podkarpackim.
II.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Usługa: Regulacja stanu formalno-prawnego instalacji powodujących emisję
zanieczyszczeń do powietrza znajdujących się na terenie kompleksów wojskowych
w woj. lubelskim i podkarpackim.
Przedmiotowe instalacje znajdują się w nw. kompleksach wojskowych w:
- m. Stawy: - Ul. Stawska - zakład wojskowy prowadzący procesy:
o
malowania (ściana lakiernicza, kabiny lakiernicze)
o
oczyszczania (odciągi z nad wanien z kwasami i zasadami, mobilne urządzenia
odciągowe, czyszczenie rozpuszczalnikami, czyszczenie mechaniczne)
o
produkcyjne (ploter wykorzystujący tworzywa sztuczne).
- m. Wola Uhruska: - Ul. 1 Maja 46 - instalacja do naziemnego magazynowania i dystrybucji
oleju napędowego - zbiornik o pojemności 5m3.
- m. Żurawica: - Ul. Wojska Polskiego 24 - neutralizator ścieków, hartownia i tapicernia.
Instalacje w związku ze zmianami parametrów oraz ilości emitorów wymagają dokonania
aktualizacji zgłoszeń/dokonania ponownych zgłoszeń instalacji.
- m. Nowa Dęba: - Ul. Anieli Krzywoń 1 - instalacje energetyczne o łącznej nominalnej mocy
cieplnej większej niż 1 MW (4 kotłownie gazowe, 6 kotłowni olejowych oraz 3 agregaty
prądotwórcze zasilane olejem napędowym) nie przekraczające 10 MW.
W ramach usługi należy opracować dokumentację zgodnie z art. 180 pkt 1) lub art. 220 ust.
2 Ustawy Prawo ochrony środowiska oraz uzyskać pozwolenia i/lub dokonać zgłoszeń
instalacji powodujących emisję zanieczyszczeń do powietrza.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ/U) oraz warunki realizacji usługi
zawiera załącznik nr 1 do PZO / wzoru umowy

CPV: 90731400-4

Dokument nr: 5.014/24/PZO/WEN

Otwarcie ofert: XVI.
Miejsce i termin otwarcia ofert
1. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 11.04.2024 o godz. 12.30 w siedzibie
Zamawiającego.
2. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania.

Składanie ofert:
XV.
Miejsce, termin i sposób składania ofert
1. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie (opisanej zgodnie z n/w wymaganiami
Zamawiającego), w siedzibie Zamawiającego: Rejonowy Zarząd Infrastruktury w
Lublinie, Ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin, w Kancelarii Jawnej do dnia 11.04.2024 r., do
godz. 12.00.

Miejsce i termin realizacji:
VII.Termin realizacji przedmiotu zamówienia:
- rozpoczęcie: dzień zawarcia umowy,
- zakończenie: do dnia 14.10.2024 r.

Wymagania:
2. Godziny pracy RZI w Lublinie:
- od poniedziałku do piątku w godzinach: 07:00 - 15:00.
3. RZI w Lublinie zaprasza do składania ofert postępowaniu o udzielenie klasycznego
zamówienia prowadzonego na podstawie postanowień ,,Regulaminu udzielania zamówień
publicznych na roboty, usługi i dostawy w Rejonowym Zarządzie Infrastruktury w Lublinie"
w trybie Publicznego Zaproszenia do składania Ofert (zwanego dalej PZO) -
zamówienie klasyczne o wartości NETTO nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł -
z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 z późn. zm.),
4. Zamawiający przedmiotowe postępowanie prowadzi pod numerem: 5.014/24/PZO/WEN
Uwaga: Wykonawca w korespondencji kierowanej do Zamawiającego winien:
? posługiwać się w/w numerem postępowania,
? przekazać w jej treści swoje dane identyfikacyjne to jest nazwę, adres oraz wykorzystywany
do kontaktu numer telefonu lub adres e-mail.
W/w dane są niezbędne do rejestracji otrzymanej od Wykonawcy korespondencji
w wykorzystywanym przez Zamawiającego elektronicznym systemie obiegu dokumentów.
5. Zamawiający udostępnia dokumenty zamówienia na swojej stronie internetowej.
Wykonawca pobierający wersję elektroniczną ze strony internetowej Zamawiającego
zobowiązany jest do jej monitorowania w celu śledzenia ewentualnych zmian, w terminie
do dnia otwarcia ofert. Przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może
zmienić treść dokumentów składających się na PZO. Dokonaną w ten sposób zmianę
Zamawiający udostępni na swojej stronie internetowej.
6. Do udzielenia przedmiotowego zamówienia stosuje się przepisy:
? Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeksu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610),
dalej: ,,ustawa KC";
? Ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. - o ochronie informacji niejawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r.
poz. 756 ze zm.) dalej: ,,ustawa OIN";
? Decyzji Nr 107/MON z dnia 18 sierpnia 2021 r. w sprawie organizowania współpracy
międzynarodowej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON z 2021 r., poz. 177), dalej:
,,Decyzja 107/MON";
? Obwieszczenia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 grudnia 2023 r. w sprawie
aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot
wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego
podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych lub konkursów (MP Dz. U. z 2023 r.,
poz.1344);
? Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022
r., poz. 1233 ze zm.), dalej: ,,ustawa o zwalczaniu NK";
Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących
zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 57 ze zm.), dalej: ,,ustawa o informatyzacji
Dz.P.R.Z.P'";
? Ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2309
ze zm.), dalej: ,,ustawa prawo restrukturyzacyjne";
? Ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1520 ze
zm.), dalej: ,,ustawa prawo upadłościowe";
? Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 462 ze zm.), dalej: ,,ustawa o utworzeniu PARP";
? Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497), zwanej dalej: ustawą o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę;
? Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju i z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie
przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831), dalej: ,,rozporządzenie MIiR w sprawie funkcji
technicznych w budownictwie";
? Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólnie rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L. z 2016 r. Nr 119 ze
zm.), dalej: ,,RODO".
OBCOKRAJOWCY będą wpuszczani do obiektów wojskowych na otwarcie ofert tylko po
przedstawieniu wyżej wymienionych POZWOLEŃ.
9. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny zostać złożone wraz z tłumaczeniem na
język polski. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności dokumentów, o
których mowa w PZO, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi
ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda przedstawienia ich
tłumaczenia na język polski.
3. Zamawiający nie wymaga odbycia wizji lokalnej.
III.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Wykonawcy
ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
IV.
Zamawiający NIE DOPUSZCZA możliwości składania OFERT CZĘŚCIOWYCH.
V.Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. W przypadku złożenia więcej niż jednej
oferty, Zamawiający odrzuci wszystkie oferty złożone przez Wykonawcę.
VI.Okres związania ofertą wynosi 60 dni, bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem
terminu składania ofert. Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu związania
ofertą o kolejne 30 dni.
1. Za termin wykonania całości przedmiotu zamówienia uznaje się dzień przyjęcia
kompletnej dokumentacji bez wad opisanej w Zaproszeniu, SOPZ/U na podstawie
protokołu odbioru usługi sporządzonego i podpisanego przez Komisję wyznaczoną
przez Zamawiającego.
2. Okres usuwania ewentualnych wad nie przedłuża terminu wykonania całości
Przedmiotu zamówienia.
3. Kontrola terminowości realizacji Przedmiotu zamówienia odbywać się będzie na
podstawie uzgodnionego przez Strony Harmonogramu realizacji przedmiotu
zamówienia, który będzie stanowił załącznik do Umowy.
4. Zmiana Harmonogramu realizacji przedmiotu zamówienia stanowi zmiany Umowy i
wymaga sporządzenia aneksu z wyjątkiem zmiany terminów zawartych w treści
Umowy.
5. Wykonawca złoży opracowania stanowiące przedmiot umowy w siedzibie
Zamawiającego w terminie umożliwiającym dotrzymanie umownego terminu
wykonania przedmiotu Umowy, tj. na co najmniej 15 dni przed upływem terminu
wykonania przedmiotu Umowy.
VIII.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU WRAZ Z OPISEM SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW ORAZ PODSTAWY
WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
A. Spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:
1. Posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykonujący działalność
gospodarczą lub zawodową wykaże, że: jest wpisany do jednego z rejestrów handlowych
lub zawodowych, prowadzonych w kraju w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
2. Posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia:
Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
4. Posiadają niezbędne zdolności techniczne lub zawodowe do wykonania
zamówienia:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że:
1) W okresie ostatnich 3 (trzech) lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie wykonał:
co najmniej (3) trzy usługi polegające na regulacji stanu formalno-prawnego
instalacji powodujących emisję zanieczyszczeń do powietrza.
2) Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę/osoby posiadającą/e
poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych lub
pisemne upoważnienie uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli
,,ZASTRZEŻONE", wydane przez kierownika jednostki organizacyjnej oraz aktualne
zaświadczenie o odbyciu szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych.
lub
W przypadku niespełnienia przez Wykonawcę warunku udziału opisanego w pkt nr 2,
Wykonawca wskaże i skieruje osobę/osoby mogące wykonywać czynności podczas
realizacji przedmiotowego zamówienia na szkolenie, które przeprowadzi Zamawiający. W
wyniku przedmiotowego szkolenia, którego warunki określa art. 19 ustawy OIN,
osoba/osoby zostaną uprawnione do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli
,,ZASTRZEŻONE" na czas realizacji umowy.
Powyższe nie dotyczy przedsiębiorców wykonujących działalność jednoosobową, których
warunki szkolenia określa art. 19 ust 2, pkt 1 ustawy OIN.
B. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:
1. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego tj.:
1) Wykonawca, który nie jest wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu
765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie
wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w
6 art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego;
2) Wykonawca, który nie posiada beneficjenta rzeczywistego w rozumieniu ustawy z dnia
1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.
U. z 2022 r. poz. 593 z późn. zm.), którym jest osoba wymieniona w wykazach określonych
w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca
takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę
na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o
którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) Wykonawca, który nie posiada jednostki dominującej w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37
ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217 z późn.
zm.), którą jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą
od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie
wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy
z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
C. Ocena spełnienia przez Wykonawców w/w warunków dokonana będzie zgodnie
z formułą, spełnia - nie spełnia, na podstawie dokumentów i oświadczeń
określonych w pkt XI. PZO.
D. Dokumenty i oświadczenia złożone wraz z ofertą oraz na wezwanie Zamawiającego
winny być aktualne na dzień ich złożenia i potwierdzać spełnienie warunków udziału
w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia na dzień składania ofert.
E. Zamawiający informuje, że przedmiotowe postępowanie prowadzi dwuetapowo, tzn.:
1) Etap 1: Wykonawcy zainteresowani udziałem w przedmiotowym postepowaniu
składają ofertę zgodnie ze wzorem formularza ofertowego stanowiącego załącznik
do PZO wraz z dokumentami i oświadczeniami, o których mowa w pkt IX lit. A. PZO.
2) Etap 2: Zamawiający wzywa tylko Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej
oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie aktualnych na dzień złożenia
dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt IX lit. B PZO.
IX.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW:
A. JAKIE WYKOWACY WINNI ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ - Etap 1:
1. Wstępne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku
podstaw wykluczenia z postępowania - według wzoru załączonego do PZO;
2. (jeśli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWO - wystawione przez Wykonawcę - do
reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w
szczególności do złożenia: oferty, oświadczeń, dokumentów, wyjaśnień, potwierdzania
dokumentów za zgodność z oryginałem oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego - w przypadku, gdy upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy nie
wynika z dokumentów rejestrowych/ewidencyjnych podmiotu;
3. (jeśli dotyczy) PEŁNOMOCNICTWA - wystawione przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia - do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, w szczególności do złożenia: oferty, oświadczeń, dokumentów,
wyjaśnień, potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem oraz zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego.
B. JAKIE WYKONAWCA, KTÓREGO OFERTA ZOSTAŁA OCENIONA NAJWYŻEJ
SKŁADA NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO - Etap 2:
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do
złożenia w wyznaczonym terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i
dokumentów:
1. Kserokopia aktualnego odpisu z właściwego rejestru zawodowego lub handlowego,
zawierająca aktualny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy;
2. Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem: przedmiotu usługi, dat wykonania, odbiorców usługi i podmiotów, które
wykonały usługi - według wzoru załączonego do PZO.
Każda przedstawiona w ww. wykazie usługa musi być zgodna z wymaganiami określonymi
w warunku ,,posiadania przez Wykonawcę niezbędnych zdolności technicznych lub
zawodowych do wykonania zamówienia", o którym mowa w pkt VIII lit. A ppkt. 4.1 PZO.
3.
Dowody dotyczące usług wskazanych w Wykazie usług, określające, czy usługi te zostały
wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są protokoły odbioru, referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać
tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. Składanie dowodów dotyczących usług
obowiązuje również w przypadku usług zrealizowanych na rzecz Zamawiającego.
4.
WYKAZ OSÓB skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat
zakresu wykonywanych przez nie czynności, poświadczeń bezpieczeństwa lub upoważnień
do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE", zaświadczeń o odbyciu
szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych, - według wzoru załączonego do PZO;
Wykaz osób powinien obejmować wszystkie osoby określone w pkt VIII lit. A ppkt. 4.2.
PZO.
- wykaz osób z posiadanym poświadczeniem bezpieczeństwa uprawniającym do dostępu
do informacji niejawnych (wraz z nr, datą wydania, nazwą organu wydającego, klauzulą,
terminem ważności) lub pisemnym upoważnieniu uprawniającym do dostępu do informacji
niejawnych o klauzuli ZASTRZEŻONE, wydanym przez kierownika jednostki organizacyjnej
(wraz z nr, nazwą organu wydającego, terminem ważności) oraz zaświadczenie o odbyciu
szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych (wraz z nr, datą wydania).
W przypadku gdy Wykonawca nie spełnia określonego warunku posiadania zdolności
technicznej lub zawodowej winien w wykazie jednoznacznie to wskazać oraz oświadczyć,
iż skieruje wskazane osoby na szkolenie, które przeprowadzi Zamawiający. Powyższe nie
dotyczy przedsiębiorców wykonujących działalność jednoosobową, których warunki
szkolenia określa art. 19 ust 2, pkt 1 ustawy OIN.
Ocena spełnienia w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą ,,spełnia, nie spełnia"
w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach dołączonych do oferty.
C. Formy, w jakich mają być składane dokumenty i oświadczenia:
a) Oświadczenia, o których mowa w pkt IX PZO dotyczące odpowiednio Wykonawcy,
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - składane są w
oryginale.
b) Pełnomocnictwo lub inne dokumenty, z których będzie wynikać zakres umocowania winny
być złożone w formie oryginału. Zamawiający w szczególnie uzasadnionych przypadkach
dopuszcza złożenie ww. dokumentów w formie kopii poświadczonej notarialnie za
zgodność z oryginałem.
c) Dokumenty, o których mowa w pkt IX PZO inne niż oświadczenia i pełnomocnictwa
składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem na każdej
zapisanej stronie dokumentu.
d) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w zakresie dokumentów,
które każdego z nich dotyczą.
D. Jeżeli złożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia budzą wątpliwości
Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest
w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny
spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o przedstawienie
takich informacji lub dokumentów.
E. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową do wykonania zamówienia,
Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie
posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych
interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych
Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny
wpływ na realizację zamówienia.
F. "Aktualność oświadczeń własnych" winna być rozumiana nie tylko jako aktualna w
konkretnym punkcie na osi czasu, ale jako trwający przez całe postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego stan ciągły.
Uznać zatem należy, że warunki udziału w postępowaniu i okoliczności niepodlegania
wykluczeniu z postępowania winny być spełnione przez Wykonawcę przez cały okres
trwania postępowania o zamówienie publiczne, nie zatem tylko w konkretnym dniu. Zatem
oświadczenia, dokumenty "aktualne" to takie, które oddają rzeczywistość w momencie ich
złożenia, innymi słowy potwierdzają okoliczność co do której wykonawca złożył wstępne
oświadczenie i która obecnie (w czasie teraźniejszym) występuje.
X.
Wymagania dotyczące sposobu złożenia oferty oraz spełnienia określonych przez
Zamawiającego warunków udziału oraz braku podstaw wykluczenia
z postępowania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia:
A. Wymagania dotyczące sposobu złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić Pełnomocnika (Lidera) do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia,
w szczególności: do złożenia oferty, dokumentów, oświadczeń, wyjaśnień, zawiadomień,
poświadczania dokumentów za zgodność z oryginałem albo do reprezentowania ich w
postępowaniu oraz zawarcia umowy na wykonanie przedmiotowego zamówienia
publicznego.
2. Treść pełnomocnictwa powinna określać zakres umocowania.
3. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem (Liderem).
4. Wszelkie rozliczenia to jest m.in. możliwość wystawiania faktur oraz ich płatność
dokonywane będą tylko z Pełnomocnikiem (Liderem) wskazanym w ofercie lub innych
dokumentach/ oświadczeniach złożonych w postępowaniu.
5. Wypełniając ofertę, jak również inne dokumenty powołując się na ,,Wykonawcę", w miejscu
,,np. nazwa i adres Wykonawcy" należy wpisać pełne dane dotyczące wspólników spółki
cywilnej (ze wskazaniem Pełnomocnika) lub pełne dane dotyczące Lidera i Partnera
(Partnerów) konsorcjum.
6. Zamawiający zastrzega, iż na każdym etapie postępowania a także po zawarciu
umowy w sprawie zamówienia publicznego, może żądać umowy regulującej
współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
określającą strony umowy, cel działania, okres ważności umowy, sposób ich
współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania przez każdego z nich,
sposób
odpowiedzialności
(wymaga
się
solidarnej
odpowiedzialności
Wykonawców).
B. Spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a. Wymagania dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
a. każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykonujący
działalność gospodarczą lub zawodową wykaże, że jest wpisany do jednego z rejestrów
zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania.
b. Wymagania dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
c. Wymagania dotyczące znajdowania się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej
zapewniającej wykonanie zamówienia:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
d. Wymagania w zakresie posiadania określonej zdolności technicznej lub zawodowej
do wykonania zamówienia:
a) Warunek określony w pkt VIII lit A ppkt 4.1) PZO zostanie spełniony przez Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku, gdy jeden z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia samodzielnie wykonał
usługi o których mowa w pkt VIII lit. A ppkt 4.1) PZO
b) Zamawiający wymaga, aby część zamówienia związana z warunkiem udziału
w postępowaniu została zrealizowana przez tego z Wykonawców wchodzącego w skład
spółki cywilnej lub konsorcjum, który wykazał się spełnieniem danego warunku udziału w
postępowaniu.
C. Wymagania w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania przez
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać
brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13
kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
XI.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
1.Zamawiający żądać będzie od Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako
najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
w wysokości 5% wartości ceny całkowitej podanej w ofercie (ceny brutto ogółem).
Zabezpieczenie z tytułu należytego wykonania umowy winno obejmować okres od dnia
zawarcia umowy do dnia jej zakończenia z uwzględnieniem dodatkowych 30 dni.
Zwrot zabezpieczenia nastąpi w ciągu 30 dni po przyjęciu przez Komisję Zamawiającego
całości przedmiotu zamówienia bez wad.
100% wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest przeznaczone jako
gwarancja należytego wykonania umowy.
5. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku
następujących formach:
- pieniądzu (nr rachunku bankowego został zamieszczony na stronie internetowej
Zamawiającego w zakładce: BIP/Ogłoszenia/Ważne komunikaty),
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy, oszczędnościowo-
kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ,,ustawy
o utworzeniu PARP".
6. Zamawiający NIE WYRAŻA ZGODY na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania
umowy w innej formie niż wskazane powyżej.
7. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na
jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 5, przy założeniu, że zmiana formy
zabezpieczenia zostanie dokonana z zachowaniem ciągłości i bez zmniejszenia jego
wysokości.
8. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie musiało zostać wniesione przed
zawarciem umowy, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, bądź w przypadku
wnoszenia go w innej formie niż pieniężna, stosowny dokument gwarancyjny (poręczenie)
winien być złożony przed terminem wyznaczonym jako data zawarcia umowy - w siedzibie
Zamawiającego. Uwaga: ww. dokument winien zostać przedstawiony do uprzedniej
akceptacji Zamawiającego.
9. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji
Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego)
przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego
identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelnie z podaniem imienia
i nazwiska.
10. Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne - na pierwsze
pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, w terminie od dnia zawarcia umowy do
dnia jej zakończenia z uwzględnieniem dodatkowych 30 dni - zobowiązanie Gwaranta do
wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
11. W przypadku przedłużenia terminów realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest
do przedłużenia terminu ważności zabezpieczenia wniesionego w formie innej niż pieniężna
o analogiczny okres, o który został przedłużony termin zakończenia realizacji przedmiotu
zamówienia z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia. Wykonawca zobowiązany jest do
dostarczenia przedłużonego lub nowego zabezpieczenia należytego wykonania umowy
najpóźniej w dniu zawarcia aneksu.
4.
XII. Sposób przygotowania oferty
1. Oferta winna być sporządzona według wzoru stanowiącego załącznik do PZO.
2. Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie z wymogami PZO.
3. Ofertę składa się w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta powinna być
sporządzona w języku polskim.
4. Oferta wraz z oświadczeniami winna być podpisana przez upoważnionych przedstawicieli
Wykonawcy. Podpis powinien pozwolić zidentyfikować osobę, która podpisała dokument.
Zaleca się, aby wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami do oferty były
ponumerowane kolejnymi numerami i spięte (zszyte) w sposób uniemożliwiający samoistną
dekompletację. Pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli i podpisów w imieniu
Wykonawcy winno być dołączone do oferty, o ile z innych dokumentów załączonych przez
Wykonawcę nie wynika posiadanie umocowania.
5. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane własnoręcznie przez
osobę podpisującą ofertę.
XIII.
Opis sposobu obliczania ceny oferty
1. W cenie ofertowej należy uwzględnić wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z
tytułu:
- należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia,
- innych świadczeń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia w tym m.in.
kosztów wykonania pomiarów, map, dokumentacji wynikowej, pozyskania dokumentów,
- ryzyka wynagrodzenia ryczałtowego obciążającego Wykonawcę z tytułu
niedoszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, w
tym:
- aktualną sytuację rynkową,
- zmianę wartości siły nabywczej waluty,
- dynamikę zmian cen materiałów w związku z m. in. z zakłóceniami w realizacji
łańcuchów dostaw oraz trwającym konfliktem w Ukrainie,
- przeniesienia autorskich praw majątkowych, praw zależnych oraz własności
egzemplarzy.
2. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia
nie może być podstawą do żądania zmiany wielkości wynagrodzenia określonego w
umowie.
3. Tak obliczona cena będzie ceną ryczałtową.
4. Zamawiający będzie rozliczał przedmiot zamówienia w PLN.
5.Cena ofertowa musi obejmować pełny zakres prac jakie z technicznego punktu widzenia
są konieczne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
6. Cena ofertowa oraz ceny wskazywane przez Wykonawców w składanych wyjaśnieniach
muszą być podane i wyliczone w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku (zasada
zaokrąglenia - poniżej 5 należy końcówkę pominąć, powyżej i równe 5 należy zaokrąglić w
górę).
7.Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania
u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i
usług, zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek
od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. W takim
przypadku Wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany poinformować Zamawiającego,
że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku
podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru/ usługi, których dostawa/ świadczenie
będzie prowadzić do jego powstania, wskazując ich wartość bez kwoty podatku oraz stawkę
podatku VAT, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy będzie miała zastosowanie.
XIV.
Informacja o jawności ofert
1. Zamawiający informuje, że oferty składane w postępowaniu są jawne z wyjątkiem informacji
stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji.
2. Wykonawca nie później niż przed terminem składania ofert winien zastrzec, że ww.
informacje nie mogą być udostępniane oraz wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa.
3. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 2 ,,ustawy o zwalczaniu NK"
rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub
inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym
zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym
się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do
korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej
staranności działania w celu utrzymania ich w poufności.
4. Zaleca się, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez
Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem ,,tajemnica
przedsiębiorstwa", lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty.
5. Zamawiający informuje, że:
? oferty złożone w postepowaniu podlegają udostępnieniu od dnia ich otwarcia,
? załączniki do ofert podlegają udostępnieniu po wyborze oferty najkorzystniejszej lub
unieważnieniu postępowania w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy złożony do
Zamawiającego zawierający: wybrany sposób udostępnienia, w przypadku udostępnienia
w formie elektronicznej adres poczty e-mail Wykonawcy, na który mają zostać przesłane
wnioskowane dokumenty.
Oferty nadesłane pocztą również obowiązuje w/w termin.
2. Wykonawca powinien zamieścić ofertę w zamkniętej kopercie, która będzie zaadresowana
na adres Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie oraz będzie posiadać oznaczenia:
,,OFERTA - 5.014/24/PZO/WEN Usługa - Regulacja stanu formalno-prawnego
instalacji powodujących emisję zanieczyszczeń do powietrza znajdujących się na
terenie kompleksów wojskowych w woj. lubelskim i podkarpackim. - nie otwierać
przed dniem 11.04.2024 r. do godziny 12:30"
Poza oznaczeniami podanymi wyżej, koperta powinna posiadać nazwę
i adres Wykonawcy.
UWAGA!!!
Kancelaria Jawna znajduje się na 1 piętrze w budynku Rejonowego Zarządu
Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a. Na terenie całego budynku obowiązuje
system kontroli dostępu osób wchodzących realizowany w formie przepustek
wydawanych zainteresowanym przed wejściem na teren budynku, po wcześniejszym
okazaniu przez nie pracownikowi ochrony dowodu tożsamości.
W związku z powyższym w celu terminowego złożenia oferty w kancelarii
Zamawiającego należy uwzględnić czas niezbędny pracownikowi kancelarii do
odbioru oferty z biura przepustek Zarządu.
Jeśli Wykonawca chce otrzymać potwierdzenie złożenia oferty winien posiadać
kserokopię koperty, na której pracownik kancelarii może potwierdzić złożenie oferty.
3. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego, po terminie wskazanym w ppkt 1.
powyżej zostaną zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
4. Doręczenie oferty do innego miejsca niż siedziba Zamawiającego, wskazana w pkt 1 lub
pozostawienie jej w siedzibie Zamawiającego osobie innej niż pracownik kancelarii
Zamawiającego, jest równoznaczne z niezłożeniem oferty w sposób skuteczny.
Wykonawca przekazujący ofertę za pośrednictwem firmy kurierskiej zobowiązany
jest do przekazania jej w/w informacji.
5. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wprowadzić zmiany,
poprawki, modyfikacje, uzupełnienia do oferty złożonej przez siebie, pod warunkiem, że
Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie otrzyma pisemne powiadomienie
o wprowadzeniu zmian.
6. Oferta uwzględniająca wprowadzone zmiany zostanie przygotowana wg takich samych
zasad jak składana oferta, a koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniem ,,ZMIANA"
i będzie złożona przed upływem terminu składania ofert, tj.:11.04.2024 r., godz. 12.00.
7. Koperta oznakowana dopiskiem ,,ZMIANA" zostanie otwarta przy otwieraniu oferty
Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonania
zmian, zostanie dołączona do oferty.
8. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę
z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia.
9. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu
składania ofert.
3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zostanie podana kwota, jaką Zamawiający zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
4. Podczas otwierania ofert zostaną podane: nazwy Wykonawców i ich adresy, a także
informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia publicznego i warunków
płatności zawartych w ofercie.
5. Po otwarciu ofert, Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie udostępni na swojej
stronie internetowej informacje zawarte w pkt 3 i 4.
XVII.
Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej
Kryterium oceny ofert - 100% cena.
Zamawiający jako najkorzystniejszą wybierze ofertę zawierającą najniższą cenę.
XVIII.
Badanie i ocena ofert
1. W toku badania i oceny złożonych ofert - Zamawiający może:
a. nie dokonywać badania i oceny ofert, których wartość przewyższa środki jakie Zamawiający
zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
b. wzywać Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli/ nie uzupełnili wymaganych
przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków
udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia z postępowania lub oświadczeń lub
dokumentów potwierdzających spełnienie przez oferowane usługi wymagań określonych
przez Zamawiającego lub którzy nie złożyli/ nie uzupełnili pełnomocnictw, albo którzy złożyli
dokumenty zawierające błędy lub wadliwe pełnomocnictwa do ich uzupełnienia w
wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia/ uzupełnienia oferta Wykonawcy
podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania;
c. żądać od Wykonawców pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty oraz
złożonych dokumentów/ oświadczeń i wyjaśnień;
d. nie wzywać do złożenia/ uzupełnienia dokumentów takich jak: kserokopia aktualnego
odpisu z właściwego rejestru handlowego lub zawodowego albo aktualnego
zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zawierających
aktualny wykaz osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli Zamawiający
może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności
rejestrów publicznych w rozumieniu ,,ustawy o informatyzacji Dz.P.R.Z.".
2. Zamawiający poprawi w treści ofert, których wartość mieści się w środkach jakie
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: oczywiste omyłki
pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zaproszeniem
niepowodujące istotnych zmian w treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym
Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Zamawiający zastrzega, iż w przypadku ofert, których wartość przekracza środki, jakie
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia poprawi w treści ofert:
oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji
rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty
z Zaproszeniem niepowodujące istotnych zmian w treści oferty dotyczące tylko ceny
złożonej oferty lub powstania obowiązku podatkowego (jeśli dotyczy) niezwłocznie
zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
3. Zamawiający zastrzega, że w przypadku konieczności poprawienia innej omyłki polegającej
na niezgodności oferty z PZO niepowodującej istotnych zmian w treści oferty, w
zawiadomieniu wyznaczy Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na
poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia, przy czym brak
odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na jej poprawienie.
4. Zamawiający informuje, że jeżeli w postępowaniu zostanie złożona oferta, w której
zaoferowana cena lub koszt lub ich istotne części składowe ceny lub kosztu wydadzą się
Zamawiającemu rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości
Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z
wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów,
w tym w szczególności gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości
zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed
wszczęciem postępowania lub od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert -
Zamawiający może wezwać Wykonawcę do udzielania wyjaśnień, w tym złożenia dowodów
dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu oferty, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności
oczywistych, które nie wymagają wyjaśnień. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera
rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
5. Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert
jest cena, nie można będzie dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że
zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy
złożyli te oferty, do złożenia w określonym terminie ofert dodatkowych.
6. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż
zaoferowane w złożonych ofertach.
7. Oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, jeżeli:
a. Wykonawca nie złożył/ nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym
terminie:
1) wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, podstaw wykluczenia z postępowania, lub
wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających
spełnienie przez oferowane usługi, wymagań określonych przez Zamawiającego,
2) pełnomocnictw lub wadliwych pełnomocnictw,
3) dokumentów/ oświadczeń zawierających błędy;
b. Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie:
wyjaśnień lub ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami nie potwierdziła zgodności
oferty z wymaganiami opisanymi w PZO;
c. Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu, lub nie wykazał
spełnienia przez oferowane usługi, wymagań określonych przez Zamawiającego;
d. jej treść nie będzie odpowiadać treści publicznego zaproszenia do składania ofert;
e. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
f. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, w związku z tym,
że Wykonawca nie złożył na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie
wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień
potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu
zamówienia;
g. Wykonawca złożył w postępowaniu więcej niż jedną ofertę. Zamawiający odrzuci
wszystkie oferty złożone przez Wykonawcę;
h. w stosunku do Wykonawcy otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w
postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez
likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1
,,ustawy prawo restrukturyzacyjne", lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem
Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym
postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację
majątku upadłego, chyba że sąd zatwierdził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1
,,ustawy prawo upadłościowe";
i. zawiera błędy w obliczeniu ceny, których Zamawiający nie może zakwalifikować jako
oczywistych omyłek rachunkowych, pisarskich lub innych omyłek niepowodujących
istotnych zmian w treści oferty;
j. Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
k. Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie innej omyłki
polegającej na niezgodności oferty z zaproszeniem niepowodującej istotnych zmian
w treści oferty;
l. nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami
technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert
określonymi przez Zamawiającego;
m. w stosunku do Wykonawcy zaistniały podstawy wykluczenia z postępowania.
8. Zamawiający może odrzucić ofertę Wykonawcy, jeżeli:
a. Wykonawca z przyczyn leżących po jego stronie w znacznym stopniu lub zakresie nie
wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne
zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego, co
doprowadziło do: wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania
zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady,
b. w uprzednio prowadzonym postępowaniu - z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy -
Wykonawca nie złożył/ nie uzupełnił na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym
terminie dokumentów/ oświadczeń, o których mowa w pkt XI lit. a. PZO i/ lub nie złożył na
wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie wyjaśnień, o których mowa w pkt XI
lit. b. PZO,
c. Wykonawca realizował/ realizuje bieżące umowy niezgodnie z harmonogramem pomimo
wezwań ze strony Zamawiającego do zaniechania naruszeń warunków umowy, które to
naruszenia Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków
dowodowych, co podważa uczciwość Wykonawcy co do należytego i terminowego
zrealizowania tego zamówienia.
9. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy spełniającemu warunki udziału
w postępowaniu oraz niepodlegającemu wykluczeniu z postępowania, którego oferta
została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru oferty
najkorzystniejszej.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania prowadzonego w
trybie PZO, jeżeli:
a. nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
b. cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowania zamówienia,
c. wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie
zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
d. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
ważnej umowy,
e. środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części
zamówienia, nie zostały mu przydzielone,
f. w wyniku wprowadzonych aktów prawnych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej nastąpi
zamknięcie gospodarki lub zostanie wprowadzony zakaz prowadzenia działalności przez
podmioty w branżach niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia.
11. Zamawiający:
1) niezwłocznie po dokonaniu jednej z nw. czynności zamieści na swojej stronie
internetowej informację tj.:
a. o wyborze najkorzystniejszej oferty oraz zawiadomi tylko Wykonawcę, którego oferta
została wybrana o terminie i miejscu zawarcia umowy,
lub
b. o unieważnieniu postępowania - wraz z uzasadnieniem,
2) w przypadku odrzucenia oferty zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została
odrzucona, podając uzasadnienie odrzucenia.
XIX.
Sposób udzielania
z Wykonawcami
wyjaśnień
dotyczących
PZO
oraz
porozumiewania
się
1. Zamawiający określa, iż wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą:
? poczty elektronicznej (e-mail) - rzilublin.zampub@ron.mil.pl,
? lub pisma.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące treści PZO.
3. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie
treści PZO wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa
połowa wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 03.04.2024 r.
4. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami - bez ujawniania źródła zapytania - Zamawiający
udostępni na swojej stronie internetowej.
5. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o
wyjaśnienie treści PZO.
6. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie o treści PZO nie wpłynął w terminie określonym w pkt 3,
Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień treści PZO.
XX.
Osobą upoważnioną do kontaktów z Wykonawcami jest:
Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych.
XXI. Zawarcie umowy
1. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą zobowiązany jest do
podpisania umowy w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego.
2. Wymagania dotyczące realizacji zamówienia objętego niniejszym PZO ujęte zostały w
projekcie umowy stanowiącym część składową zaproszenia.
3. Przed wyznaczonym terminem zawarcia umowy Wykonawca winien:
1) Dostarczyć Zamawiającemu:
a) oświadczenie na dzień zawarcia umowy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania,
na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego,
b) kserokopie aktualnych poświadczeń bezpieczeństwa lub pisemnych upoważnień
uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ,,ZASTRZEŻONE" wydane
przez kierownika jednostki organizacyjnej (jeśli dotyczy),
c) kserokopie aktualnych zaświadczeń stwierdzających odbycie szkolenia w zakresie ochrony
informacji niejawnych (jeśli dotyczy).
2) Uzgodnić z Zamawiającym i dostarczyć:
a) Dwa (2) egzemplarze Harmonogramu realizacji zadania stanowiącego załącznik do
umowy - według wzoru otrzymanego od Zamawiającego.
3) Wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości i na zasadach
określonych w przedmiotowym zaproszeniu.
4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy,
Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez
przeprowadzania ich ponownego badania, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia
PZO.
Publiczne Zaproszenie do składania Ofert opracowała komisja powołana rozkazem
dziennym Szefa Rejonowego Zarządu Infrastruktury w Lublinie nr 47 z dnia 06.03.2024 r.
a zatwierdził w dniu 26.03.2024 r.

Uwagi:
7. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.
UE L 119 z 04.05.2016 r.), dalej ,,RODO", Zamawiający informuje, że:
? Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest SZEF Rejonowego Zarządu
Infrastruktury w Lublinie, ul. Lipowa 1a, 20-020 Lublin (dane kontaktowe udostępnione
na stronie internetowej Zamawiającego).
? Inspektorem ochrony danych osobowych w Rejonowym Zarządzie Infrastruktury w
Lublinie jest Pan Rafał Rybiński, tel. 261 182 237.
? Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego.
? Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie
udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
? Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres
4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania
umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
? Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana
dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym
z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
? W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
? Posiada Pani/Pan prawo do:
? dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących - na podstawie art. 15 RODO;
? sprostowania Pani/Pana danych osobowych, jednakże skorzystanie z prawa do
sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz
nie może naruszać integralności protokołu postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego oraz jego załączników - na podstawie art. 16 RODO;
? żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Prawo do ograniczenia przetwarzania
nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania
ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw - na podstawie art. 18 RODO;
? wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ze
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
? Nie przysługuje Pani/Panu:
? W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych.
? Prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO.
? Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.
8. Wstęp OBCOKRAJOWCÓW na teren chronionej jednostki lub instytucji wojskowej może
być realizowany wyłącznie na podstawie POZWOLEŃ wydanych na zasadach określonych
w Decyzji nr 107/MON.

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.