Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6130z ostatnich 7 dni
24519z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Remont wieży, dachu, nawy i prezbiterium z wymianą pokrycia dachowego kościoła

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Remont wieży, dachu, nawy i prezbiterium z wymianą pokrycia dachowego kościoła

Data zamieszczenia: 2024-03-27
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka p.w. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Polanowicach
Polanowice 79
46-220 Byczyna
powiat: kluczborski
Telefon 77 414 45 00
zamowieniapubliczne@byczyna.pl
Województwo: opolskie
Miasto: Byczyna
Wadium: ---
Nr telefonu: Telefon 77 414 45 00
Termin składania ofert: 2024-04-25 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Tytuł postępowania Remont wieży, dachu, nawy i prezbiterium z wymianą pokrycia dachowego w Kościele p.w. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Jakubowicach
3. Określenie przedmiotu zamówienia
3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
(w tym ewentualnie informacja o podziale zamówienia na części)
ZAKRES RZECZOWY PRAC LUB ROBÓT: Remont wieży:
-rozebranie podmurówki z cegieł z jednoczesnym podstemplowaniem ścian wieży -wykonanie fundamentu z kamienia polnego -wykonanie nowych podwalin z drewna modrzewiowego -rozebranie szalowania wieży
-wymiana porażonych elementów konstrukcji wieży(belek poziomych, zastrzałów) -wymiana króla wieży
-wykonanie nowego szalowania ścian wieży z listwowaniem -impregnacja szalowania
Remont dachu wieży: -rozebranie gontu na dachu wieży
-montaż łat i gontów świerkowych łupanych -impregnacja gontu środkiem Altax z domieszką Gontox -wykonanie dwóch nowych podestów Remont nawy i prezbiterium: -rozebranie gontów na dachu nawy i prezbiterium -wymiana 4 szt. porażonych krokwi -wymiana 8 szt. zdegradowanych zastrzałów -uzupełnienie brakującego zastrzału
-ostruganie i częściowa wymiana desek podłogowych porażonych przez żerowanie drewnojadów na chórze muzycznym
-impregnacja owadobójcza środkiem Hylotox belek stropowych i sufitu oraz podłogi chóru -wymiana łat i gontów na dachu nawy i prezbiterium -impregnacja łat, gontów na dachu nawy i prezbiterium -impregnacja gontów środkiem Altax i Gontox
UZASADNIENIE CELOWOŚCI PRAC LUB ROBÓT:
Celem wykonania remontu wieży czyli rozebranie podmurówki, wpłynie na wzmocnienie fundamentu wieży. Nowe podwaliny utrzymają dawną strukturę zabytkowego kościoła. Wymiana poszczególnych elementów ma na celu doprowadzenie zabytku do lepszego stanu. Remont dachu wieży, zapobiegnie przeciekaniu a tym samym uszkadzaniu przez dostającą się wodę poszczególnych elementów tj. łaty, belki, które w obecnym momencie podlegają koniecznej wymianie. Remont nawy i prezbiterium ma na celu powstrzymanie przeciekania wody przez uszkodzone gonty na dachu, co doprowadziło do częściowego uszkodzenia krokwi oraz desek podłogowych, które podlegają wymianie. Wymianie również podlegają zastrzały oraz uzupełnienie brakującego zastrzału, który kompletnie został zniszczony. Jednocześnie impregnacja zapobiegnie narażaniu drewna na niszczenie przez warunki atmosferyczne.
Opis inwestycji wg wniosku o dofinansowanie:
Inwestycja dotyczy zabytkowego drewnianego kościoła p.w. Najświętszej Maryi Panny w Jakubowicach w gminie Byczyna w województwie opolskim. Wniosek w tym zakresie złożyła do gminy Byczyna Parafia Rzymskokatolicka pod wezwaniem Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Polanowicach - właściciel obiektu. Kościół został zbudowany w 1585 r. Jest jednym z najstarszych zabytków gminy Byczyna, jednym z pięciu zachowanych drewnianych kościołów gminy. Jest także elementem ,,Szlaku drewnianych kościołów Opolszczyzny". Z uwagi na zły stan techniczny obiektu konieczne jest podjęcie prac przy wieży i jej dachu oraz dachu i prezbiterium kościoła.
W zakresie prac przy wieży kościoła konieczna jest wymiana fundamentu na fundament z kamienia polnego. Podwaliny należy wymienić na nowe oraz wymienić szalowanie wieży, dokonać wymiany belek poziomych i zastrzałów. Król wieży również do wymiany na nowy. Konieczna wymiana ścian wieży z listwowaniem. Z kolei w zakresie dachu wieży konieczna jest wymiana gontów wieży na nowe, wymiana łat, wymiana dwóch podestów na nowe. W zakresie dachu nawy kościoła i dachu prezbiterium konieczna jest wymiana gontów, łat. Do wymiany kwalifikują się również porażone krokwie. Konieczna jest wymiana ośmiu zdegradowanych zastrzałów, wymiana desek podłogowych porażonych przez żerujące drewnojady na chórze muzycznym. Zakres rzeczowy prac przy wieży obejmuje m.in.: rozebranie podmurówki z cegieł z jednoczesnym podstemplowaniem ścian wieży, wykonanie fundamentu z kamienia polnego, wykonanie nowych podwalin z drewna modrzewiowego, rozebranie szalowania wieży, wymianę porażonych elementów konstrukcji wieży(belek poziomych, zastrzałów), wymianę króla wieży, wykonanie nowego szalowania ścian wieży z listwowaniem, impregnację szalowania. Zakres rzeczowy prac przy dachu wieży obejmuje m.in.: rozebranie gontu na dachu
wieży, montaż łat i gontów świerkowych łupanych, impregnację gontu, wykonanie dwóch nowych podestów. Remont nawy i prezbiterium obejmuje m.in.: rozebranie gontów na dachu nawy i prezbiterium, wymianę porażonych krokwi, wymianę zdegradowanych zastrzałów, uzupełnienie brakującego zastrzału, ostruganie i częściową wymiana desek podłogowych porażonych przez żerowanie drewnojadów na chórze muzycznym, impregnację owadobójczą belek stropowych i sufitu oraz podłogi chóru, wymianę łat i gontów, impregnację łat, gontów na dachu. Wykonanie prac gwarantuje powstrzymanie degradacji obiektu, poprawę jego stanu zachowania i zapewnienie odpowiedniego funkcjonowania przez kolejne lata. Prace przyczynią się do wzrostu atrakcyjności obiektu na szlaku drewnianych kościołów województwa opolskiego, a także wpłyną na odpowiednią promocję podjętych działań ochrony najstarszych i najatrakcyjniejszych zabytków.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawiera:
1. Dokumentacja techniczna/projekt - załącznik nr 6,
2. Przedmiar robót - załącznik nr 7,
3. Decyzje i pozwolenia - załącznik nr 8

CPV: 45000000-7, 45443000-4, 45420000-7, 45261100-5, 45261200-6, 45453100-8

Dokument nr: ZP.1.2024

Składanie ofert:
8. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
TERMIN SKŁADANIA ofert 25 kwietnia 2024 r. do godz. 14:00.
Miejsce składania ofert: Urząd Miejski w Byczynie, Ul. Rynek 1 - Sekretariat Urzędu
Termin określony powyżej jest terminem wpływu oferty do siedziby Zamawiającego. Wykonawca zamieszcza ofertę wraz z pozostałymi dokumentami, oświadczeniami w zamkniętej kopercie opisanej w następujący sposób:

Remont wieży, dachu, nawy i prezbiterium z wymianą pokrycia dachowego w Kościele p.w. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Jakubowicach
Nie otwierać przed 25 kwietnia 2024 r. przed godz. 14:30

Miejsce i termin realizacji:
Termin wykonania: do 1 grudnia 2024 r.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.

Wymagania:
2. Tryb udzjelenia zamówienia
Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
4. Warunki udziału w postępowaniu
w tym opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, których oferta nie podlega odrzuceniu a Wykonawcy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają następujące warunki:
1. Warunek wiedzy i doświadczenia:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 3 roboty budowlane o wartości min. 200.000,00 zł. brutto polegającą na remoncie lub przebudowie lub renowacji lub konserwacji lub odbudowie obiektu zabytkowego drewnianego wpisanego do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków w ramach których to robót zostały wykonane prace z zakresu wymiany lub remontu lub przebudowy pokrycia dachowego,
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany
jest przedłożyć wraz z ofertą:
- Wykazu robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - załącznik nr 3. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone.
Zamawiający informuje, że ilekroć w niniejszym Zapytaniu użyto sformułowania: budowa/ przebudowa/ remont - pojęcia te należy rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (t.j. Dz.U.2023.682)
2. Warunek dysponowania osobami do realizacji zamówienia:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował do realizacji zamówienia co najmniej:
1 (jedną) osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w nieograniczonym zakresie oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury (zgodnie z art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 840),
Uwagi:
1) Uprawnienia, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2023.682) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich UE, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 ze zm.)
2) Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą Prawo budowlane.
3) Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) -dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku, o którym mowa powyżej, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wraz z ofertą:
- wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 4 - wykaz osób wraz z wykazem doświadczenia dla wykazania warunku z zakresie: co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury (zgodnie z art. 37 c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 840).
Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. ,,spełnia - nie spełnia").
5. Podstawy wykluczenia Wykonawcy
w tym opis sposobu oceny przez Zamawiającego wykazania braku podstaw do wykluczenia
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835 - zwana dalej: ,,Ustawą");
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy;
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy.
2. W przypadku wykonawcy wykluczonego, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: Oświadczenie o podstaw do wykluczenia - załącznik nr 2.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokumenty dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Spółkę cywilną uznaje się za wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
Potwierdzenie wykazania braku podstaw do wykluczenia w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych - wyżej wymienionych, oświadczeń i dokumentów. Ocena wykazania braku podstaw do wykluczenia dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. ,,spełnia - nie spełnia").
6. Przesłanki odrzucenia oferty
Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:
1) oferta została złożona po terminie składania ofert określonym w zapytaniu ofertowym;
2) treść oferty nie odpowiada treści zapytania ofertowego;
3) Wykonawca złożył więcej niż jedną ofertę lub ofertę zawierającą rozwiązania alternatywne;
4) oferta została złożona przez podmiot niespełniający warunków udziału w postępowaniu;
5) wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.
6) oferta została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu,
7) Podmiot/wykonawca nie uzupełnił dokumentów, do złożenia, uzupełnienia których wezwał Zamawiający, w terminie wskazanym przez Zamawiającego lub jeśli mimo uzupełnienia, złożenia dokumentów
- z ich treści nie będzie wynikało, że Wykonawca wykazał spełnienie warunków w sposób wskazany przez Zamawiającego i na dzień składania ofert
- treść oferty nadal nie będzie odpowiadać treści zapytania ofertowego.
7. Kryteria oceny ofert
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert i odpowiadającemu mu znaczeniu oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Nr kryterium Nazwa kryterium Waga kryterium
I Cena oferty brutto (C) 100 %
Zamawiający dokona oceny cen ofertowych brutto wskazanych przez Wykonawców w formularzu ofertowym.
Wykonawcy zostaną przyznane punkty w skali od 0 do 100 z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, na podstawie poniższego wzoru:
C = (Cn / Cb) x 100 x 100 %
Gdzie:
Cn - najniższa cena oferty, Cb - cena oferty badanej
2. Najkorzystniejsza oferta to oferta, która otrzyma największą ilość punktów.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania ofert. Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć napisem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku ,,ZMIAN" kopertę (paczkę) każdej ,,ZMIANY" należy dodatkowo opatrzyć napisem ,,zmiana nr....".
Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".
9. Opis sposobu przygotowania oferty
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty lub złożenie oferty zawierającej propozycje alternatywne spowoduje odrzucenie oferty.
2. Oferta wraz z załącznikami dołączonymi do oferty, musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnioną (uprawnione) do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnione do reprezentowania Wykonawcy na podstawie pełnomocnictwa. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, jeżeli nie wynika ono
z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.
3. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza należy dołączyć do oferty. W przypadku spółki cywilnej upoważnienie do występowania w imieniu spółki może wynikać z umowy spółki dołączonej do oferty bądź oferta może zostać podpisana przez wszystkich wspólników.
4. Oferta wraz z załącznikami dołączonymi do oferty musi być sporządzona w języku polskim.
5. Zaleca się przy sporządzaniu oferty korzystanie z wzorów przygotowanych przez Zamawiającego.
6. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
7. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokumenty dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
8. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:
> Formularz oferty - załącznik nr 1
> Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 2
> Wykaz robót wraz z referencjami - załącznik nr 3
> Wykaz osób (wraz z wykazem doświadczenia)- załącznik nr 4
| 10. Termin związania ofertą|
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
11. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Wykonawca określa cenę oferty brutto za prawidłowe wykonanie całości zamówienia zgodnie z zapisami niniejszego zapytania ofertowego - zgodnie z załącznikiem nr 1 Formularz oferty.
2. Wykonawca podaje cenę oferty liczbowo z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.
3. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia i zawierać wszystkie elementy określone w treści zapytania i załącznikach.
4. Cena musi zawierać stosowny podatek VAT. Podatek od towarów i usług VAT naliczany zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5. Cena ofert musi gwarantować pełne wykonanie zakresu rzeczowego objętego przedmiotem zamówienia.
6. Ostateczną cenę oferty obejmującą całość przedmiotu zamówienia stanowi suma wartości składników zamówienia wykazana w formularzu oferty określona jako Wartość ogółem /brutto/.
12. Warunki zmiany umowy_
Istotne postanowienia umowy w sprawie wykonania zamówienia, w tym warunki jej zmiany określa załącznik nr 5 do Zapytania Ofertowego.
13. Informacja o sposobie porozumiewania się
Zamawiający będzie porozumiewał się: a. Drogą elektroniczną na adres: zamowieniapubliczne@byczyna.pl
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego.
3. Zamawiający podkreśla, iż w celu zachowania reguł równego traktowania Wykonawców, nie będzie udzielał ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego pytania, w sprawach wymagających formy pisemnej. Wszelkie ewentualnie udzielone telefonicznie
informacje nie będą wiążące dla Zamawiającego i Wykonawców, nie wywołują skutków prawnych dla toczącego się postępowania i nie mogą być podstawą jakichkolwiek roszczeń.
14. Badanie ofert
1. Uzupełniania, wyjaśnianie, poprawianie oświadczeń, dokumentów.
Jeżeli wykonawca nie złożył dokumentów, których wymagał zamawiający w niniejszym zapytaniu, pełnomocnictw lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający może wezwać do ich złożenia, uzupełnienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub udzjelenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Nieuzupełnienie dokumentów w terminie wskazanym przez Zamawiającego lub jeśli mimo uzupełnienia dokumentów
- z ich treści nie będzie wynikało, że Wykonawca wykazał spełnienie warunków w sposób wskazany przez Zamawiającego i na dzień składania ofert,
- treść oferty nadal nie będzie odpowiadać treści zapytania ofertowego, spowoduje odrzucenie oferty z niniejszego postępowania.
2. Badanie rażąco niskiej ceny
W przypadku, gdy Zamawiający uzna, iż wycena oferty zawiera rażąco niską cenę, zwróci się do Wykonawcy z wnioskiem o wyjaśnienie wątpliwości w wyznaczonym terminie, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnień.
3. Zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z treścią zapytania ofertowego, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
4. Zamawiający unieważnia postępowanie na każdym etapie, w szczególności, jeżeli:
1) nie złożono co najmniej jednej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
2) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
3) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
4) postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą prawidłową realizację zamówienia lub podpisanie niepodlegającej unieważnieniu umowy.
15. Informacja na temat wyboru oferty najkorzystniejszej
1. Ważna Oferta (niepodlegająca odrzuceniu), która uzyska najwyższą liczbę punktów uznana zostanie za najkorzystniejszą.
2. Wykonawca, którego Oferta zostanie wybrana, zostanie wezwany do podpisania umowy. Zamawiający uzna, iż Wykonawca, który nie stawi się na wezwanie do popisania umowy w wyznaczonym, odstąpił od podpisania umowy, o ile nie wystąpią wydarzenia losowe niezależne do Stron.
3. W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie przez Zamawiającego umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów
4. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia obejmować ma wszystkie koszty związane z jej realizacją.
5. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. Nie dopuszcza się rozliczeń w walutach obcych.
6. Decyzja Zamawiającego o odrzuceniu Oferty jest decyzją ostateczną.
16. Informacje na temat formalności jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy
1. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
2. Zawarcie umowy nastąpi wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5.
3. Postanowienia ustalone we wzorze umowy nie podlegają negocjacjom.
4. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu:
a) kopię dokumentów potwierdzających uprawnienia osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
oraz
b) kopie dokumentów potwierdzających przynależność tych osób, do właściwej izby samorządu zawodowego zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r., poz. 1117).
c) kosztorys ofertowy wykonany zarówno metodą kalkulacji szczegółowej jak i uproszczonej, wskazujący sposób wyliczenia ceny ofertowej z podziałem na branże i zakres rzeczowy zamówienia z wyszczególnieniem zastosowanych w kosztorysie składników cenotwórczych (stawka r-g w zł; Kp -koszty pośrednie w % od R i S; Kz - koszty zakupu w % od M; Z- zysk w % od R, S, Kp).
W przypadku, gdy wycena poszczególnych pozycji będzie budzić wątpliwości Zamawiającego (w szczególności będzie odbiegać o więcej niż 10 % od cen wykazanych w ogólnodostępnych bazach cenowych cenników: sekocenbud lub intercenbud, z kwartału, w którym nastąpiło składania ofert w przedmiotowym postępowaniu) Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia uwag i żądania modyfikacji wyceny takich pozycji w taki sposób, by wycena ta nie odbiegała o więcej niż 10% cen wskazanych w ww cennikach.
d) Harmonogram rzeczowo - finansowy, który powinien obejmować:
- terminy rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania,
- daty rozpoczęcia i zakończenia robót na realizowanej inwestycji,
- Harmonogram winien być wykonany w układzie co najmniej miesięcznym, w ramach każdej z jednostek Wykonawca określi rodzaj i zakres wykonywanych prac/robót oraz ich wartość.
5. W przypadku, gdy okaże się, że wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, będzie uchylał się od zawarcia umowy Zamawiający będzie mógł wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny.
| 17. Postanowienia końcowe
1. Zamawiający zastrzega możliwość zakończenia postępowania w sprawie wyboru wykonawcy bez wyboru żadnej z ofert lub unieważnienia postępowania na każdym jego etapie. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wobec Zamawiającego żadne roszczenie.
2. Zapytanie może zostać zmienione przed upływem terminu składania ofert przewidzianym w zapytaniu ofertowym. Zmiana oraz treść pytań wraz z wyjaśnieniami zostanie opublikowana na stronie: https://parafiapolanowice.pl/

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.