Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1060z dziś
7188z ostatnich 7 dni
23542z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Modernizacja dwóch budynków oświatowych

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Modernizacja dwóch budynków oświatowych

Data zamieszczenia: 2024-04-03
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Kielce
Rynek 1
25-303 Kielce
powiat: Kielce
zamowienia.bzp@um.kielce.pl
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
Wadium: w wymaganiach
Nr telefonu: ---
Termin składania ofert: 2024-04-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Modernizacja dwóch budynków oświatowych w Kielcach - modernizacja budynku Przedszkola Samorządowego 21, Ul. Krakowska 15A oraz przebudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 4, Ul. Warszawska 340
Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zakresem zamówienia objęta jest modernizacja dwóch budynków oświatowych w Kielcach - modernizacja budynku Przedszkola Samorządowego 21, Ul. Krakowska 15A oraz przebudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 4, Ul. Warszawska 340, polegająca w szczególności na wykonaniu:
1.1. w ramach modernizacji budynku Przedszkola Samorządowego nr 21:
? docieplenia ścian zewnętrznych wraz z wymianą kratek wentylacyjnych,
? docieplenia ścian fundamentowych oraz wykonanie opaski wokół budynku,
? kompleksowej modernizacji stropodachu obiektu (docieplenie, wymiana istniejącego pokrycia, modernizacja lub przebudowa istniejących kominów, wymiana obróbek blacharskich, wymiana rur i rynien),
? montażu włazu dachowego,
? wymiany instalacji odgromowej,
? przebudowy daszków nad wejściami;
? modernizacji schodów zewnętrznych i balustrad (przy wejściach),
? wymiany włazu na zsyp opalu i innych,
? wymiany stolarki okiennej wraz z montażem nawiewników
? wymiany parapetów wewnętrznych i zewnętrznych,
? wymiany drzwi zewnętrznych,
? wymiany/modernizacji systemu odprowadzania wód opadowych,
? wymiany asfaltu na kostkę przed wejściem bocznym,
? zamontowania budek lęgowych na ścianach elewacji,
? zamontowania tablicy pamiątkowej oraz plakatu/tablicy informacyjnej w czasie inwestycji zgodnie z §10 załącznika do uchwały nr 84/2021Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021r. w sprawie szczegółowych zasad i trybów udzielania dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych,
1.2. w ramach przebudowy i rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 4, Ul. Warszawska 340:
1.2.1 istniejący budynek szkoły:
? demontażu schodów, wyłazu dachowego, istniejących krat w oknach,
? wymiany pokrycia dachu wraz z konstrukcją,
? wymiany instalacji odgromowej,
? wymiany obróbek blacharskich,
? wymiany rynien i rur spustowych,
? modernizacji istniejących kominów oraz czap kominowych,
? przebudowy części pomieszczeń w cele dostosowania do nowych funkcji,
? wzmocnienia, docieplenia i izolacji fundamentów oraz opaski z kostki wokół budynku,
? wymiany stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej,
? docieplenia ścian zewnętrznych,
? wymiany instalacji elektrycznej,
? montażu obudów na wszystkich istniejących grzejnikach,
? prac wykończeniowe ścian i posadzek,
1.2.2 nowy budynek szkoły:
? budowy budynku: fundamenty, ściany z pustaków, płyt międzykondygnacyjnych, płyty stropodachu, pokrycia z papy termozgrzewalnej,
? izolacji ścian fundamentowych,
? montażu okien i drzwi zewnętrznych, witryn szklanych,
? izolacji termiczna ścian zewnętrznych,
? montażu parapetów zewnętrznych oraz wewnętrznych,
? elewacji budynku,
? montażu obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, odwodnienia dachu,
? instalacji elektrycznej,
? instalacji odgromowej,
? instalacji fotowoltaicznej,
? instalacji gazowej wraz z kotłownią na gaz,
? instalacji centralnego ogrzewania wraz z montażem grzejników i obudów,
? instalacji wodnej,
? instalacji kanalizacji sanitarnej,
? szybu windowego oraz dostawy i montażu windy,
? prac wykończeniowych ścian i posadzek,
? montażu drzwi wewnętrznych,
? montażu armatury w łazienkach,
? montażu armatury oraz wyposażenia w strefie cateringu,
? wyposażenie pomieszczeń, armatura i szafki w strefie cateringu, szafki szatniowe,
1.2.3 zagospodarowanie terenu:
? demontażu istniejących garaży,
? demontażu istniejących nawierzchni utwardzonych schodów zewnętrznych,
? budowy nowych schodów wraz z balustradą,
? chodników oraz ciągów komunikacyjnych,
? zjazdu z drogi publicznej,
? wiaty śmietnikowej,
? monitoringu oraz oświetlenia zewnętrznego,
? kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz ze zbiornikami do gromadzenia wody opadowej oraz odprowadzeniem nadmiaru wody do rowu,
? instalacji gazowej,
? montażu bramy wjazdowej od strony Ul. Warszawskiej,
? uzupełnienia trawnika do stanu pierwotnego,
? zamontowania tablicy pamiątkowej oraz plakatu/ tablicy informacyjnej w czasie inwestycji zgodnie z §10 załącznika do uchwały nr 84/2021Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021r. w sprawie szczegółowych zasad i trybów udzielania dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
2. Szczegółowy zakres robót i warunki realizacji określają:
2.1. projekt budowlano - wykonawczy, sporządzony przez jednostkę projektową: Agnieszka Andrzejewska ABRISS Studio Projektowe, Ul. Warszawska 118b, 26-130 Suchedniów - stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ;
2.2. wielobranżowy projekt budowlano - wykonawczy, sporządzony, na potrzeby przebudowy i rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 4, przez jednostkę projektową: ,,MIROSŁAW MACIOSZEK PRACOWNIA PROJEKTÓW MODUS, Ul. Narciarska 2F/34, 31-579 Kraków - stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ
2.3. specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiąca Załącznik nr 4 do SWZ;
2.4. wzór umowy - stanowiący Załącznik nr 5 do SWZ.

CPV: 45210000-2, 45260000-7, 45400000-1, 45310000-3, 45321000-3, 45300000-0, 45331000-6, 45443000-4, 45421132-8, 45111291-4

Dokument nr: 2024/BZP 00269786, A-II.271.7.2024

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-23 12:30

Specyfikacja:
SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f2899d94-ea8c-11ee-9c02-ce2b643d361d
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak.
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej, z wykorzystaniem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej poprzez adres e-mail: zamowienia.bzp@um.kielce.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Dokumenty przekazywane w niniejszym postępowaniu (oferty, oświadczenia o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w rozdz. XI pkt 1.4. SWZ, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w rozdz. XI pkt 1.3. SWZ, pełnomocnictwo) sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 307). Zamawiający zaleca stosowanie przez Wykonawców formatu PDF.
2. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w pkt 1, przekazywane w niniejszym postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 307) - Zamawiający zaleca stosowanie przez Wykonawców formatu PDF) lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości e-mail (także - wiadomości przesyłanej za pomocą Platformy e-Zamówienia przy wykorzystaniu Formularzy do komunikacji).
3. Ofertę oraz oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Składanie ofert dostępne jest tylko dla użytkowników Platformy będących Wykonawcami, posiadającymi uprawnienie do składania ofert/wniosków/prac konkursowych. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Formularzy do komunikacji wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
6. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia dostępny pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/.
7. Szczegółowe informacje dot. korespondencji z Zamawiającym dostępne są w SWZ oraz w zakładce Centrum Pomocy dostępnej na platformie e-Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie.
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO, Zamawiający informuje, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Prezydent Miasta Kielce, Rynek 1, 25-303 Kielce;
- administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych, z którym w przypadku pytań o swoje dane osobowe można skontaktować się pisząc na adres e-mail iod@um.kielce.pl;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Pzp. Zamawiający udostępni dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO jedynie w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, do upływu terminu do ich wniesienia;
- przekazane dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego dane te zostały przekazane, a po tym czasie - przez okres a także w zakresie przewidzianym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od Pani/Pana wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (w przypadku postępowań zakończonych wskazania dodatkowych informacji
mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych*;
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO** - jednak żądanie to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania;
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
*skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** jeżeli przetwarzanie zostało ograniczone, takie dane osobowe można przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie za zgodą osoby, której dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego.

Składanie ofert:
TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-23 12:00
Miejsce składania ofert: platforma e-Zamówienia; adres: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f2899d94-ea8c-11ee-9c02-ce2b643d361d

Miejsce i termin realizacji:
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

Wymagania:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie: 104 390,00 zł (słownie złotych: sto cztery tysiące trzysta dziewięćdziesiąt 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto:
ING BANK ŚLĄSKI S.A. Nr 29 1050 1461 1000 0023 5322 5903 z dopiskiem: Wadium -modernizacja dwóch budynków oświatowych
Uwaga!
Wadium wniesione w pieniądzu musi wpłynąć na wskazany wyżej rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formach, o których mowa w pkt 3.2.- 3.4. treść gwarancji lub poręczenia musi zawierać zobowiązanie wystawcy dokumentu do co najmniej, bezwarunkowej, nieodwołalnej zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium, płatnej na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Do wadium wniesionego w formach wyżej wymienionych stosować się powinno prawo polskie. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z Pzp. Jako beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać Zamawiającego.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Pzp.
8. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
8.1. upływu terminu związania ofertą;
8.2. zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
8.3. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
9. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
9.1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
9.2. którego oferta została odrzucona;
9.3. po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
9.4. po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
10. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 9, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Pzp.
11. Pozostałe informacje dot. wadium w rozdz. XVI SWZ
SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: A-II.271.7.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zakresem zamówienia objęta jest modernizacja dwóch budynków oświatowych w Kielcach - modernizacja budynku Przedszkola Samorządowego 21, ul. Krakowska 15A oraz przebudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 4, ul. Warszawska 340, polegająca w szczególności na wykonaniu:
1.1. w ramach modernizacji budynku Przedszkola Samorządowego nr 21:
? docieplenia ścian zewnętrznych wraz z wymianą kratek wentylacyjnych,
? docieplenia ścian fundamentowych oraz wykonanie opaski wokół budynku,
? kompleksowej modernizacji stropodachu obiektu (docieplenie, wymiana istniejącego pokrycia, modernizacja lub przebudowa istniejących kominów, wymiana obróbek blacharskich, wymiana rur i rynien),
? montażu włazu dachowego,
? wymiany instalacji odgromowej,
? przebudowy daszków nad wejściami;
? modernizacji schodów zewnętrznych i balustrad (przy wejściach),
? wymiany włazu na zsyp opalu i innych,
? wymiany stolarki okiennej wraz z montażem nawiewników
? wymiany parapetów wewnętrznych i zewnętrznych,
? wymiany drzwi zewnętrznych,
? wymiany/modernizacji systemu odprowadzania wód opadowych,
? wymiany asfaltu na kostkę przed wejściem bocznym,
? zamontowania budek lęgowych na ścianach elewacji,
? zamontowania tablicy pamiątkowej oraz plakatu/tablicy informacyjnej w czasie inwestycji zgodnie z §10 załącznika do uchwały nr 84/2021Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021r. w sprawie szczegółowych zasad i trybów udzielania dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych,
1.2. w ramach przebudowy i rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 4, ul. Warszawska 340:
1.2.1 istniejący budynek szkoły:
? demontażu schodów, wyłazu dachowego, istniejących krat w oknach,
? wymiany pokrycia dachu wraz z konstrukcją,
? wymiany instalacji odgromowej,
? wymiany obróbek blacharskich,
? wymiany rynien i rur spustowych,
? modernizacji istniejących kominów oraz czap kominowych,
? przebudowy części pomieszczeń w cele dostosowania do nowych funkcji,
? wzmocnienia, docieplenia i izolacji fundamentów oraz opaski z kostki wokół budynku,
? wymiany stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej,
? docieplenia ścian zewnętrznych,
? wymiany instalacji elektrycznej,
? montażu obudów na wszystkich istniejących grzejnikach,
? prac wykończeniowe ścian i posadzek,
1.2.2 nowy budynek szkoły:
? budowy budynku: fundamenty, ściany z pustaków, płyt międzykondygnacyjnych, płyty stropodachu, pokrycia z papy termozgrzewalnej,
? izolacji ścian fundamentowych,
? montażu okien i drzwi zewnętrznych, witryn szklanych,
? izolacji termiczna ścian zewnętrznych,
? montażu parapetów zewnętrznych oraz wewnętrznych,
? elewacji budynku,
? montażu obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, odwodnienia dachu,
? instalacji elektrycznej,
? instalacji odgromowej,
? instalacji fotowoltaicznej,
? instalacji gazowej wraz z kotłownią na gaz,
? instalacji centralnego ogrzewania wraz z montażem grzejników i obudów,
? instalacji wodnej,
? instalacji kanalizacji sanitarnej,
? szybu windowego oraz dostawy i montażu windy,
? prac wykończeniowych ścian i posadzek,
? montażu drzwi wewnętrznych,
? montażu armatury w łazienkach,
? montażu armatury oraz wyposażenia w strefie cateringu,
? wyposażenie pomieszczeń, armatura i szafki w strefie cateringu, szafki szatniowe,
1.2.3 zagospodarowanie terenu:
? demontażu istniejących garaży,
? demontażu istniejących nawierzchni utwardzonych schodów zewnętrznych,
? budowy nowych schodów wraz z balustradą,
? chodników oraz ciągów komunikacyjnych,
? zjazdu z drogi publicznej,
? wiaty śmietnikowej,
? monitoringu oraz oświetlenia zewnętrznego,
? kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz ze zbiornikami do gromadzenia wody opadowej oraz odprowadzeniem nadmiaru wody do rowu,
? instalacji gazowej,
? montażu bramy wjazdowej od strony ul. Warszawskiej,
? uzupełnienia trawnika do stanu pierwotnego,
? zamontowania tablicy pamiątkowej oraz plakatu/ tablicy informacyjnej w czasie inwestycji zgodnie z §10 załącznika do uchwały nr 84/2021Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021r. w sprawie szczegółowych zasad i trybów udzielania dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
2. Szczegółowy zakres robót i warunki realizacji określają:
2.1. projekt budowlano - wykonawczy, sporządzony przez jednostkę projektową: Agnieszka Andrzejewska ABRISS Studio Projektowe, ul. Warszawska 118b, 26-130 Suchedniów - stanowiący Załącznik nr 2 do SWZ;
2.2. wielobranżowy projekt budowlano - wykonawczy, sporządzony, na potrzeby przebudowy i rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 4, przez jednostkę projektową: ,,MIROSŁAW MACIOSZEK PRACOWNIA PROJEKTÓW MODUS, ul. Narciarska 2F/34, 31-579 Kraków - stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ
2.3. specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - stanowiąca Załącznik nr 4 do SWZ;
2.4. wzór umowy - stanowiący Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45421132-8 - Instalowanie okien

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Jako najkorzystniejszą Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej 2 zamówienia, każde o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto, polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej lub budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub budynku zamieszkania zbiorowego.
Uwaga!
1) Dla potrzeb oceny spełniania ww. warunku, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.
2) Użyte w opisie powyższego warunku pojęcia: budowa, przebudowa, remont należy tłumaczyć w myśl definicji zawartych w ustawie Prawo budowlane.
2. Warunek dotyczący kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje:
2.1. co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy,
2.2. co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, która będzie pełnić funkcję kierownika robót sanitarnych,
2.3. co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych.
Wybrany Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu kopię uprawnień w/w osób wraz z aktualnym potwierdzeniem przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, poświadczone ,,za zgodność z oryginałem".
Uwaga!
Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 334) lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 551).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. XI pkt 1.2. SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z
postępowania wskazanych przez Zamawiającego w rozdz. IX SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie to składa każdy z Wykonawców; W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia wraz z oświadczeniem własnym, o którym mowa powyżej, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w rozdz. XI pkt 1.2. SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w rozdz. IX SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa wyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
2. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego - którego wzór stanowi Załącznik nr 1a - 1b do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący
wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
1.1. W przypadku gdy Wykonawca samodzielnie ubiega się o zamówienie, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1., składa się na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1a do SWZ;
1.2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w pkt 1. składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (wzór - Załącznik nr 1a do SWZ). Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
1.3. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia wraz z oświadczeniem własnym, o którym mowa w pkt 1. także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (wzór - Załącznik nr 1b do SWZ).
2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór stanowi Załącznik nr 7 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy, potwierdzające, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - wymagane postanowieniami rozdz. XIII SWZ, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, o których mowa w rozdz. XIII SWZ, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu (o ile dotyczy);
3. Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, którego wzór stanowi Załącznik nr 8 do SWZ z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (o ile dotyczy);
4. Oświadczenia i/lub dokumenty, na podstawie których Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje);
5. Dowód wniesienia wadium - zgodnie z opisem w rozdz. XVI SWZ;
6. Dokumenty, z których wynika umocowanie osób do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego oraz podmiotu udostępniającego zasoby, wskazane w rozdz. XI SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie: 104 390,00 zł (słownie złotych: sto cztery tysiące trzysta dziewięćdziesiąt 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
3.1. pieniądzu;
3.2. gwarancjach bankowych;
3.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto:
ING BANK ŚLĄSKI S.A. Nr 29 1050 1461 1000 0023 5322 5903 z dopiskiem: Wadium -modernizacja dwóch budynków oświatowych
Uwaga!
Wadium wniesione w pieniądzu musi wpłynąć na wskazany wyżej rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formach, o których mowa w pkt 3.2.- 3.4. treść gwarancji lub poręczenia musi zawierać zobowiązanie wystawcy dokumentu do co najmniej, bezwarunkowej, nieodwołalnej zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium, płatnej na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Do wadium wniesionego w formach wyżej wymienionych stosować się powinno prawo polskie. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z Pzp. Jako beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać Zamawiającego.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Pzp.
8. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
8.1. upływu terminu związania ofertą;
8.2. zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
8.3. unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
9. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
9.1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
9.2. którego oferta została odrzucona;
9.3. po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
9.4. po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
10. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 9, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Pzp.
11. Pozostałe informacje dot. wadium w rozdz. XVI SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. w ramach konsorcjum lub spółki cywilnej).
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 58 Pzp, Wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Zgodnie z art. 445 Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
4.1. żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w rozdz. IX SWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z wymogami zawartymi w rozdz. X SWZ;
4.2. w odniesieniu do warunku określonego w rozdz. X pkt 1.4.1. i 1.4.2. SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane;
4.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w rozdz. XI pkt 1.4. SWZ, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy (Załącznik nr 8 do SWZ).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w przypadku uznania ich oferty za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy zobowiązani są do przedłożenia umowy regulującej ich współpracę.
6. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy określa § 61 wzoru umowy, stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe

Uwagi:
Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Jako najkorzystniejszą Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Termin związania ofertą: do 2024-05-22

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.