Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
38z dziś
6013z ostatnich 7 dni
23580z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Budowa sieci kanalizacji sanitarnej

Data zamieszczenia: 2024-04-08
Dane kontaktowe Zamawiającego: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chełmcu
ul. Papieska 2
33-395 Chełmiec
powiat: nowosądecki
tel. 18 548 02 10, fax. 18 548 02 43
przetargi@chelmiec.pl
Województwo: małopolskie
Miasto: Chełmiec
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 18 548 02 10, f
Termin składania ofert: 2024-04-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
zaprasza

do udziału w postępowaniu prowadzonym na podstawie regulaminu wewnętrznego dla udzielania zamówień sektorowych o wartości nieprzekraczającej 5.538.000 EURO

,,Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chomranice - etap I"
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
dla zadania:
,,Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chomranice - etap I"
Rozdział I
Rozdział III
Opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chomranice - etap I
2. Kod CPV oraz krótki opis przedmiotu zamówienia:
Nazwa zadania
Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kod CPV
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chomranice - etap I
Sieć kanalizacyjną zaprojektowano z rur PE oraz PVC-U litych o średnicy 200x5,9 sztywności obwodowej SN8typoszeregu SDR34 lite oraz kształtek o sztywności obwodowej min, SN4 typoszeregu SDR41 zgodnie z normą PN-EN 1401-01:1999. W miejscach przewiertów należy stosować rury osłonowe HDPE lub stosować rury HDPE jako rury przewodowe.
Warunki terenowe pozwalające na zaprojektowanie kanalizacji w układzie grawitacyjnym. Ścieki z projektowanej kanalizacji sanitarnej zostaną odprowadzone poprzez istniejący kanał kanalizacyjny do istniejącej oczyszczalni ścieków.
Wejścia z siecią na poszczególne działki wykonać rurami PVC 160x4,7 sztywności obwodowej SN8 typoszeregu SDR34 lite.
Długość projektowanej kanalizacji sanitarnej wynosi:
- PVC dn200, długość ok. 6012,6 mb,
- PE dn200, długość ok. 337,4 mb,
- PVC 160, długość ok. 317,1 mb,
- PE dn200, długość ok. 16,9 mb.
Łączna długość sieci kanalizacji sanitarnej wynosi ok. 6684 mb.
Rurociągi prowadzone będą na głębokości od 1,5 mp.p.t. do ok. 4,0 mp.p.t. Szczegółowy zakres oraz lokalizację projektowanych obiektów objętych opracowaniem przedstawiono w części graficznej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia załączona do SWZ dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne oraz przedmiary robót.
3. W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wymienionych robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r., poz. 1333 z poźn. zm.)
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załączona specyfikacja techniczna oraz dokumentacja projektowa oraz przedmiary robót.
5. W ramach umowy Wykonawca zobowiązany jest wykonać następujące opracowania wraz z dokonaniem koniecznych uzgodnień:
o plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
o wszystkie dokumenty i opracowania niezbędne do realizacji inwestycji
o karty materiałowe - przedstawić minimum 7 dni przed wbudowaniem materiału
o próbki materiałów
o protokoły odbioru robót
6. Kompletną dokumentację powykonawczą wraz z prawomocną decyzją o pozwoleniu na użytkowanie obiektu, Wykonawca musi dostarczyć najpóźniej wraz ze zgłoszeniem wykonania wszelkich prac do odbioru końcowego.
7. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia z najwyższą starannością, zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, normami, współczesną wiedzą i sztuką budowlaną oraz przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy.
8. Informacje dotyczące przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej.
1. Zamawiający nie wymaga odbycia wizji lokalnej w terenie.
2. Ze względu na fakt, że wszystkie dokumenty niezbędne do realizacji zamówienia zamieszczone zostały na stronie prowadzonego postępowania zamawiający nie przewiduje konieczności sprawdzenia dokumentów na miejscu u Zamawiającego.
3. W przypadku nie odbycia wizji lokalnej przez Wykonawcę oferta nie będzie podlegała odrzuceniu.
9. Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie ustalonym z Wykonawcą.
10. W załącznikach do SWZ zamawiający udostępnia dla zadania:
o Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót
o Orientacyjne przedmiary robót
o Dokumentacja projektowa
12. Wymagane branże:
o branża sanitarna
13. Terminy wykonania robót:
o 5 dni roboczych od podpisania umowy lub w innym ustalonym z Zamawiającym terminie- przekazanie placu budowy
o 14 dni od zgłoszenia usterek przez Zamawiającego w trakcie procedury odbiorowej - Wykonawca dokona naprawy usterek, w przeciwnym wypadku Zamawiający uzna zgłoszenie odbioru za niezasadne i nieskuteczne.
14. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia w całości w terminie maksymalnie do dnia: 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
15. W sytuacji, gdy w dokumentacji technicznej wskazano normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemu odniesienia, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych - pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z SWZ i pozwolą na uzyskanie parametrów nie gorszych niż przewidzianych w dokumentacji technicznej. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zastosowaniem rozwiązań równoważnych.
Rozdział IV
Informacje podstawowe
1. Termin związania z ofertą wynosi 30 dni (liczone od dnia upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania z ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert) tj. wykonawcy są związaniu z ofertą do dnia 18.05.2024 r.
2. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.
3. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
4. Zamawiający nie przewiduje obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5. Zamawiający nie przewiduje złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty.
6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert częściowych.
7. Zamawiający nie podzielił niniejszego zamówienia na części, bowiem przedmiot zamówienia obejmuje, jeden, nierozerwalny proces inwestycyjny w zakresie wykonywanych robót i prac projektowych. W związku z tym nie ma możliwości organizacyjnych i technicznych, aby niniejsze zamówienie podzielić na części. Tym samym spełnione zostały przesłanki m. in. nadmiernych trudności technicznych, a także nadmiernych kosztów wykonania zamówienia oraz braku możliwości skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne elementy zamówienia, uzasadniające odstąpienie od podziału zamówienia na części. Podział zamówienia na części mógłby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.
8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
9. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
10. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
11. Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: www.chelmiec.pl
12. Zamawiający wymaga dokonania przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości zamówienia. Warunki dotyczące przedmiotowego zabezpieczenia zostały określone w § 4 wzoru umowy.
13. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zabezpieczenie wnosi się przed zawarciem umowy.
14. Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej lub w kilku następujących formach:
1)pieniądzu;
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3)gwarancjach bankowych;
4)gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. O utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
15. Zamawiający nie przewiduje że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy mający status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz inni wykonawcy, których głównym celem lub głównym celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.

CPV: 45231300-8, 45111200-0

Dokument nr: ZGKIM.271.3.2024

Otwarcie ofert: Jawne otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.04.2024 r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy Chełmiec - pokój 3

Składanie ofert:
3. Ofertę w zamkniętej kopercie można złożyć w siedzibie Zamawiającego, do dnia 19.04.2024 r. godz. 9.00 lub za pośrednictwem Poczty Polskiej lub poczty kurierskiej. Sekretariat czynny w dni robocze od 07.00 do 15.00.
Opakowanie powinno być zaadresowane do Zamawiającego:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Chełmcu - Ul. Papieska 2, 33-395 Chełmiec, oraz oznakowane następująco:
OFERTA
,,Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chomranice - etap I"
Nie otwierać przed dniem 19.04.2024 r. godz. 10:00
oraz opatrzone nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy. Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z w/w opisem ponosi Wykonawca.

4. Ofertę można złożyć również drogą elektroniczną na adres: przetargi@chelmiec.pl z adnotacją:
OFERTA - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Chomranice - etap I - nr postępowania ZGKIM.271.3.2024

Miejsce i termin realizacji:
Rozdział V
Termin wykonania zamówienia
1. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia terminie określonym w niniejszej specyfikacji tj. 12 miesięcy od daty podpisania umowy.

Wymagania:
Rozdział II
Tryb udzielania zamówienia
1. Zamówienie o wartości poniżej 5.538.000 euro co stanowi równowartość kwoty 25.680.260,00 zł prowadzone jest w na podstawie zapisów regulaminu wewnętrznego organizacji dla zamówień sektorowych, z możliwością prowadzenia negocjacji.
2. Zamawiający udziela niniejszego zamówienia w trybie zamówienia sektorowego, w którym w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy, a następnie Zamawiający może przeprowadzić negocjacje w celu ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, a po zakończeniu negocjacji Zamawiający zaprasza wykonawców do składania ofert dodatkowych.
Rozdział VI
Przesłanki wykluczenia Wykonawcy
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
o wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego,
o wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1,
o wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności,
o wykonawcę, wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
o wykonawcę, jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie,
o wykonawcę, jeżeli, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
2. Ponadto zgodnie Zamawiający wykluczy wykonawcę:
a) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
b) jeżeli występuje konflikt interesów, którego nie można skutecznie wyeliminować w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy,
c) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
3. Zamawiający wykluczy Wykonawcę na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lub 3 niniejszego rozdziału, Zamawiający może nie wykluczać wykonawcy, jeżeli wykluczenie byłoby w sposób oczywisty nieproporcjonalne, w szczególności gdy sytuacja ekonomiczna lub finansowa wykonawcy jest wystarczająca do wykonania zamówienia.
5. Wykonawca może zostać wykluczony przez zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
6. Wykonawca, nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w ust. 1 pkt 1, 2 i 5 lub ust. 2 pkt. 1, jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
a) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
b) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
c) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
o zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,
o zreorganizował personel,
o wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
o utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
o wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
7. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 6, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy. Jeżeli podjęte przez wykonawcę czynności, o których mowa w ust. 5, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, zamawiający wyklucza wykonawcę.
Rozdział VII
Warunki udziału w postępowaniu
1. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
2. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Rozdział VIII
Dokumenty i oświadczenia jakich wymaga zamawiający
ETAP SKŁADANIA OFERTY
1. Formularz ofertowy (stanowiący treść oferty), zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ, należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
2. Oświadczenie wstępnie potwierdzające spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz brak przesłanek do wykluczenia, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ, należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - w przypadku złożenia oferty przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi zawierać w szczególności ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
4. PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE: Zamawiający nie przewiduje obowiązku składania przedmiotowych środków dowodowych.
ETAP PO WYŁONIENIU OFERTY NAJWYŻEJ OCENIONEJ
5. Zamawiający będzie wymagał przedstawienia kosztorysu ofertowego przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzytsniejszą.
6. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, w następującym zakresie:
? w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga:
a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ,
b) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, wstępnym, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego w niniejszej SWZ
7. Wykonawcy zagraniczni załączają wymagane oświadczenia. Wszystkie dokumenty złożone w postępowaniu winny być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski.
8. Oświadczenia i dokumenty Wykonawców występujących wspólnie:
a) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z tym należy wskazane pełnomocnictwo złożyć wraz z ofertą.
b) W odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
c) Wykonawcy występujący wspólnie powinni złożyć oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ, z tym, że oświadczenie wstępne wymienione w ust. 1 niniejszego rozdziału SWZ (oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy Wykonawca z osobna, natomiast oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego mogą być składane wspólnie.
d) Dokument o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału SWZ (oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ) powinien potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
e) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego kluczowych zadań dotyczących przedmiotowego zamówienia.
Rozdział IX
Zasady sporządzania i składania dokumentów wskazanych w rozdziale IX
1. Oferty, oświadczenia wstępne, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo sporządza się podpisując własnoręcznym podpisem przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
2. Podmiotowe środki dowodowe, oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.
3. W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio:
o wykonawcy,
o wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
o podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby, zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub podwykonawca, przekazuje się ten dokument w wersji papierowej.
4. Podmiotowe środki dowodowe oraz pełnomocnictwo przekazuje się w postaci papierowej opatrzonej własnoręczny podpisem.
5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania, w tym na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub niezwłocznie po ich złożeniu, wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
6. Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, Zamawiający może w każdym czasie wezwać wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia.
7. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu wstępnym, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
8. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Rozdział X
Uzupełnienie / poprawienie / wyjaśnienie oświadczeń i dokumentów
1. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia wstępnego, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
a) oferta wykonawcy podlegają odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub
b) zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
2. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie, o którym mowa w ust. 1, aktualne na dzień ich złożenia.
3. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia wstępnego lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu.
4. Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie wstępne, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Niedopuszczalne jest prowadzenie między zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z uwzględnieniem ust. 6, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści z zastrzeżeniem treści rozdziału XIX SWZ.
6. Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
7. W przypadku, o którym mowa w ust. 6 lit. c), Zamawiający wyznacza wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki.
Rozdział XI
Informacje dotyczące podwykonawstwa
1. Zamawiający żąda:
a) wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani,
b) niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia.
2. Zamawiający nie żąda od wykonawcy przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, dotyczących podwykonawców niebędących podmiotami udostępniającymi zasoby, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postępowania.
Rozdział XII
Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami
1. Niniejszy rozdział zawiera informacje dotyczące środków komunikacji przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń wstępnych, podmiotowych środków dowodowych odbywa się w formie pisemnej lub elektronicznej.
3. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się w formie pisemnej lub elektronicznej.
4. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się:
przy użyciu strony internetowej: www.chelmiec.pl,
za pomocą poczty elektronicznej przez adres: przetargi@chelmiec.pl
w formie korespondencyjnej: Dziennik Podawczy Urzędu Gminy Chełmiec - ul. Papieska 2, 33-395 Chełmiec
5. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania.
6. Za datę przekazania zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich wpływu do Zamawiającego.
8. Osoby wymienione w ust. 7 nie mają upoważnienia do udzielania Wykonawcom ustnych informacji w zakresie wyjaśnienia treści istotnych warunków zamówienia. Ze względu na pisemność postępowania wszystkie ewentualne wyjaśnienia ustne nie są dla Wykonawców wiążące.
Rozdział XIII
Wyjaśnienie treści SWZ
1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie odpowiednio treści SWZ.
2. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert albo ofert podlegających negocjacjom, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści odpowiednio SWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 2, przedłuża termin składania odpowiednio ofert albo ofert podlegających negocjacjom o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia odpowiednio ofert albo ofert podlegających negocjacjom.
4. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 2, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania odpowiednio wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania odpowiednio ofert albo ofert podlegających negocjacjom.
5. Wykonawca za pośrednictwem poczty elektronicznej: przetargi@chelmiec.pl może zwrócić się do Zamawiającego - z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ, kierując zapytanie na adres poczty elektronicznej: przetargi@chelmiec.pl
6. Zamawiający umieści wyjaśnienia treści SWZ na stronie internetowej: www.chelmiec.pl
Rozdział XIV
Wadium
1. W niniejszym postępowaniu nie wymaga się wniesienia wadium.
Rozdział XV
Opis sposobu przygotowania ofert
1. Oferta musi zawierać wypełniony:
a) Formularz ofertowy według załącznika nr 1 do SWZ,
b) oświadczenie wstępnie potwierdzające spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz brak przesłanek do wykluczenia, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ, oraz wszystkie oświadczenia i dokumenty wymagane odpowiednimi postanowieniami SWZ, w szczególności w zakresie określonym w rozdziale IX SWZ (załącznik nr 2 do SWZ)
2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim.
5. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
a) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte;
b) cenach lub kosztach zawartych w ofertach
6. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone z adnotacją ,,Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa".
7. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne/mailowe powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu, przed upływem terminu do składania ofert z adnotacją: ,,Zmiana" lub ,,Wycofanie". Ofertę można wycofać tylko przed terminem składania ofert. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy (nie dotyczy oferty złożonej drogą elektroniczną). Ofertę składa się w jednym egzemplarzu.
8. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
9. Formularz ofertowy i załączniki winny być podpisane przez osobę/osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, opatrzone własnoręcznym podpisem.
10. W przypadku podpisywania ww. dokumentów przez pełnomocnika, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo.
11. Wykonawcy winni przedstawić wyłącznie oferty zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej SWZ.
12. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

Rozdział XVI
Tajemnica przedsiębiorstwa
1. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1010 i 1649), jeżeli wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
2. Wykonawca nie może zastrzec informacji o cenie złożonej oferty oraz o innych kryteriach oceny ofert jakie stosował Zamawiający w niniejszym postępowaniu.
3. Wykonawca zobowiązany jest do jednoznacznego oznaczenia tej części oferty, która stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa wraz z dokumentem potwierdzającym, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak stosownego zastrzeżenia będzie traktowany jako wyrażenie zgody na ujawnienie całości dokumentów na zasadach określonych w ustawie.
4. Wszelkie dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawcy muszą być odpowiednio oznakowane. Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym załączniku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia ,,Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa".
Rozdział XVII
Opis sposobu obliczania ceny
1. Przy ustalaniu ceny należy stosować zaokrąglenia liczb do dwóch miejsc po przecinku na każdym etapie przeliczania, jeżeli cena jest wynikiem dokonanych wyliczeń to powinna być zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z zasadą: jeżeli trzecia liczba po przecinku jest równa pięć lub więcej to zaokrąglenie ,,w górę", jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza niż 5 to cena będzie zaokrąglona ,,w dół".
2. W przypadku, gdy zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiający, zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w celu oceny takiej oferty Zamawiający doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Cena oferty musi być obliczona w złotych polskich podana cyfrowo i słownie. Cenę oferty należy określić w wysokości netto i brutto (z podatkiem od towarów i usług VAT). Kwota ta musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją dostawy niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.
Rozdział XIX
Możliwość prowadzenia negocjacji treści oferty w zakresie kryteriów oceny ofert
1. Zamawiający może zaprosić wykonawców do negocjacji ofert złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, jeżeli nie podlegały one odrzuceniu.
2. Negocjacje treści ofert:
a) nie mogą prowadzić do zmiany treści SWZ;
b) dotyczą wyłącznie tych elementów treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert.
3. Zamawiający przewiduje możliwość ograniczenia liczby wykonawców do 3 dla każdej części, których zaprosi do negocjacji.
4. Zamawiający wskazuje, że w celu ograniczenia liczby wykonawców zapraszanych do negocjacji ofert, zamierza zastosować kryterium ,,Ceny" oraz kryterium ,,Gwarancja i rękojmia za wady" według zasad, wag i wzorów przyznawania punktacji określonych w rozdziale VIII. Przy czym maksymalnie 3 wykonawców zostanie zaproszonych do negocjacji ofert z zastrzeżeniem ust. 6.
5. Zaproszenie do negocjacji zostanie wysłane przez Zamawiającego do maksymalnie 3 wykonawców, których oferty spełniają w najwyższym stopniu (osiągnęły największą liczbę punktów) w kryteriach oceny ofert określonych w rozdziale VIII SWZ z zastrzeżeniem ust. 6.
6. Jeżeli według kryteriów oceny ofert na pierwszych 3 pozycjach w rankingu ofert znajdzie się więcej niż 3 wykonawców, z tego względu, że zostały złożone oferty, które uzyskały taką samą ilość punktów (pozycje ex aequo), Zamawiający zaprosi wszystkich wykonawców, których oferty w rankingu ofert uplasowały się na 3 pierwszych miejscach, nawet, jeżeli liczba wykonawców zaproszonych do negocjacji przekroczy 3. W takim wypadku, na wspominanym etapie postanowienia określone w rozdziale XX ust. 3 - 5 nie mają zastosowania.
7. Zamawiający informuje równocześnie wszystkich wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty, o wykonawcach:
a) których oferty nie zostały odrzucone, oraz punktacji przyznanej ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji,
b) których oferty zostały odrzucone,
c) którzy nie zostali zakwalifikowani do negocjacji, oraz punktacji przyznanej ich ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
8. Ofertę wykonawcy niezaproszonego do negocjacji uznaje się za odrzuconą.
9. Jeżeli liczba wykonawców, którzy w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, jest mniejsza niż 3, Zamawiający kontynuuje postępowanie.
10. Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże miejsce, termin i sposób prowadzenia negocjacji, a także kryteria oceny ofert, w ramach których będą prowadzone negocjacje w celu ulepszenia treści ofert.
11. Prowadzone negocjacje mają charakter poufny. Żadna ze stron nie może, bez zgody drugiej strony, ujawniać informacji technicznych i handlowych związanych z negocjacjami. Zgoda jest udzielana w odniesieniu do konkretnych informacji i przed ich ujawnieniem.
12. Zamawiający udostępnia oferty wraz z załącznikami złożone w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu niezwłocznie po otwarciu tych ofert, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia ich otwarcia.
13. Zamawiający informuje równocześnie wszystkich wykonawców, których oferty złożone w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu nie zostały odrzucone, o zakończeniu negocjacji oraz zaprasza ich do składania ofert dodatkowych.
14. Zaproszenie do składania ofert dodatkowych zawiera co najmniej:
a) nazwę oraz adres Zamawiającego, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej prowadzonego postępowania;
b) sposób i termin składania ofert dodatkowych oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone, oraz termin otwarcia tych ofert.
15. Zamawiający wyznacza termin na złożenie ofert dodatkowych z uwzględnieniem czasu potrzebnego na przygotowanie tych ofert, z tym że termin ten nie może być krótszy niż 5 dni od dnia przekazania zaproszenia do składania ofert dodatkowych.
16. Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje w zakresie treści oferty podlegających ocenie w ramach kryteriów oceny ofert wskazanych przez zamawiającego w zaproszeniu do negocjacji. Oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w żadnym z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu. Oferta przestaje wiązać wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową zawierającą korzystniejsze propozycje w ramach każdego z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji. Oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, podlega odrzuceniu.
17. W przypadku, gdy Zamawiający nie zdecyduje się na prowadzenie negocjacji, dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty spośród niepodlegających odrzuceniu ofert złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
Rozdział XX
Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione po wyborze najkorzystniejszej oferty
1. Umowę może podpisać w imieniu Wykonawcy osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy wymieniona w okazanym zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej albo w aktualnym odpisie z właściwego rejestru lub pełnomocnik, który przedstawi bezpośrednio przed zawarciem umowy pełnomocnictwo do podpisania umowy w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez Wykonawcę.
2. W przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
3. Umowa zostanie zawarta w terminie ustalonym z wykonawcom, nie wcześniej niż 5 dni od daty upublicznienia zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty. W przypadku kiedy w postępowaniu wpłynie tylko jedna oferta i Zamawiający dokona jej wyboru, dopuszcza się możliwość podpisania umowy w terminie krótszym niż 5 dni od daty zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
4. Termin zawarcia umowy może ulec zmianie w przypadku złożenia przez któregoś z Wykonawców odwołania. O nowym terminie zawarcia umowy Wykonawca zostanie poinformowany po zakończeniu postępowania odwoławczego.
5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
6. Zamawiający w tym postępowaniu będzie wymagał od wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Rozdział XXI
Okoliczności uzasadniające zmianę treści umowy
1. Zamawiający informuje, że dopuszczalna jest zmiana umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia:
1)niezależnie od wartości tej zmiany, o ile została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, w postaci jasnych, precyzyjnych i jednoznacznych postanowień umownych, które mogą obejmować postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości ceny, jeżeli spełniają one łącznie następujące warunki:
a)określają rodzaj i zakres zmian,
b)określają warunki wprowadzenia zmian,
c)nie przewidują takich zmian, które modyfikowałyby ogólny charakter umowy;
2. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy, zostały zamieszczone w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
3. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności:
Okoliczności te dotyczą sytuacji gdy nastąpi:
I. zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowana:
1) warunkami atmosferycznymi:
a) klęski żywiołowe;
2) warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi:
a) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe - istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;
b) niewypały i niewybuchy, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem;
c) wykopaliska archeologiczne, szkody górnicze, nie przewidywane w SWZ.
3) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego:
a) wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego;
II. zmiana sposobu spełnienia świadczenia
1) Zmiany technologiczne:
a) pojawienie się na rynku, części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
b) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych /technologicznych niż wskazane w ofercie, dokumentacji projektowej lub technicznej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu;
c) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
2) Zmiany osobowe:
a) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, prawo geologiczne i górnicze lub innych ustawach,
3) Zmiany organizacji spełniania świadczenia:
a) zmiana szczegółowego harmonogramu robót budowlanych bez zmiany ostatecznego terminu spełnienia świadczenia lub zmiana innych ustaleń dotyczących terminów spełniania świadczeń w ramach umowy. Zmiana taka nie może pociągać za sobą zmiany wynagrodzenia;
b) zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych zamawiającemu do prawidłowej realizacji umowy.
III. Pozostałe zmiany:
1. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ;
2. rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami;
3. wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi, o dowolny okres;
4. zmiana spowodowana wprowadzaniem robót zamiennych, które wynikają ze zmian projektu budowlanego lub konieczności opracowania nowego projektu budowlanego; Roboty zamienne nie mogą powodować zmiany wynagrodzenia wykonawcy.
5. wprowadzenie, usunięcie lub zmiana podwykonawcy; określenie zakresu rzeczowo- finansowego robót; wprowadzenie wysokości wynagrodzenia należnego podwykonawcy z możliwością wystawienia faktur przez podwykonawców bezpośrednio na Zamawiającego, wprowadzenia numeru konta podwykonawcy.
6. Wystąpienie robót dodatkowych, nie przewidzianych w dokumentacji projektowej, które ujawniły się po rozpoczęciu prac budowlanych związanych z realizacją zamówienia i są związane z pierwotnym przedmiotem zamówienia.
IV. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
V. Nie stanowi istotnej zmiany umowy:
1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana formy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy);
2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami.
Rozdział XXII
Udzielenie zamówienia na podobne roboty budowlane
1. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień na podobne roboty budowlane ,,z wolnej ręki".
Rozdział XXIV
Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia
Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie, bez podania przyczyny.
Rozdział XXV
Środki ochrony prawnej
Wykonawcy nie przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2022 r. , poz. 1710 ze zm.)

Uwagi:
Rozdział XVIII
Kryteria oceny ofert
1. Sposób oceny i badania ofert:
a) Oferty zostaną ocenione na podstawie przyjętych kryteriów dla każdej z części z osobna.
b) Zamawiający udzieli zamówienia temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów w przyjętych kryteriach oceny ofert dla danej części, pod warunkiem, że oferta ta nie podlega odrzuceniu oraz z zastrzeżeniem możliwości przeprowadzenia negocjacji.
c) Zamawiający poprawi w tekście oferty wszelkie omyłki.
d) W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
e) Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wystąpią okoliczności jeżeli:
o została złożona po terminie składania ofert;
o została złożona przez wykonawcę:
a) podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
b) niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, lub
c) który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia wstępnego lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu, przedmiotowego środka dowodowego, lub innych dokumentów lub oświadczeń;
o jest niezgodna z regulaminem wewnętrznym
o jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
o jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
o została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
o zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;
o została złożona przez wykonawcę niezaproszonego do składania oferty dodatkowej;
o zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu;
o wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki
o wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
o wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie terminu związania ofertą;
o jej przyjęcie naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób;
2. W niniejszym postępowaniu Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami oceny ofert dla każdej z części zamówienia:
L.p.
KRYTERIUM OCENY OFERT
WAGA KRYTERIUM
1.
Cena
60 pkt.
2.
Gwarancja i rękojmia za wady
40 pkt.

3. Objaśnienia i wzory obliczeń do kryteriów oceny ofert:

Kryterium pierwsze - ,,Cena":
W kryterium ,,Cena" ilość punktów zostanie obliczona dla oferty według poniższego wzoru:
K1 = ( CN / CB ) x 60 pkt.
K1 - punkty otrzymane przez ofertę w kryterium ,,Cena"
CN - najniższa cena spośród wszystkich ważnych ofert (nieodrzuconych)
CB - cena w ofercie badanej
W tym kryterium jako ,,cena" przyjęta zostanie ,,wartość brutto zamówienia" podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym.

Kryterium drugie - ,,Gwarancja i rękojmia za wady":
W kryterium ,,Gwarancja i rękojmia za wady" ilość punktów zostanie obliczona dla oferty, według poniższego wzoru:
K2 = ( RB / RN ) x 40 pkt.
K2 - punkty otrzymane przez ofertę w kryterium ,,Gwarancja i rękojmia za wady"
RN - najdłuższy termin udzielonej rękojmi za wady spośród wszystkich ważnych ofert (nieodrzuconych)
RB - termin rękojmi za wady zaoferowany w ofercie badanej
Zamawiający wymaga wpisania w ofercie konkretnej liczby pełnych miesięcy na jaki udziela gwarancji i rękojmi za wady. Wykonawca może zaoferować termin gwarancji i rękojmi za wady nie krótszy niż 36 msc i nie dłuższy niż 60 msc.
W przypadku zaoferowania terminu rękojmi za wady na okres dłuższy niż 60 msc, oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ.

Wzór końcowy do obliczenia całkowitej ilości punktów przyznanych ofercie w badanej części:
PC = K1 + K2
PC - całkowita ilość punktów dla oferty badanej
K1 - punkty otrzymane przez ofertę w kryterium ,, Cena"
K2 - punkty otrzymane przez ofertę w kryterium ,,Gwarancja i rękojmia za wady"

4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert dla danej części, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.

5. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.

6. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 4, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
Rozdział XXIII
Ochrona danych osobowych
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO, informuję, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Chełmiec, ul. Papieska 2, 33-395 Chełmiec
2. Pana/Pani dane nie podlegają współadministrowaniu,
3. Zamawiający powołał inspektora ochrony danych osobowych, którym jest Artur Boruta - email: iod@chelmiec.pl
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr postępowania: ZGKIM.271.3.2024
5. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
7. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
8. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,
9. posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,
10. nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust. 1 lit. c RODO.
11. Wykonawca składa do oferty oświadczenie zawarte w formularzu ofertowym w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
12. W przypadku gdy Wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust.4 lub art. 14 ust. 5 RODO treści oświadczenia Wykonawca nie składa (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego wykreślenie).
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnejdo upływu terminu do ich wniesienia.
W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO, mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające pisemne upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 RODO, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do zamawiającego.
Zasada jawności, ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Ograniczenia zasady jawności, stosuje się odpowiednio.
Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, zamawiający nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.

Kontakt:
7. Do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami Zamawiający uprawnia:
1) w sprawach formalno-prawnych: Pani Katarzyna Smoleń tel. 18 548 0 224 ; ewentualnie przez sekretariat Zamawiającego 18 548 0 210.
2) w sprawach merytorycznych dotyczących przedmiotu zamówienia: Pan Marcin Kabat, tel. 18 548 02 19 ewentualnie przez sekretariat Zamawiającego 18 548 0 210.

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.