Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
5975z ostatnich 7 dni
23542z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Opracowanie koncepcji architektonicznej modernizacji i przebudowy pomieszczeń

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Opracowanie koncepcji architektonicznej modernizacji i przebudowy pomieszczeń

Data zamieszczenia: 2024-04-10
Dane kontaktowe Zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Kazimierzy Wielkiej
ul. Partyzantów 12
28-500 Kazimierza Wielka
powiat: kazimierski
tel.: 660283536
j.starek@spzozkw.pl
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kazimierza Wielka
Wadium: ---
Nr telefonu: tel.: 660283536
Termin składania ofert: 2024-04-17 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
ZAPYTANIE OFERTOWE
Na opracowanie koncepcji architektonicznej modernizacji i przebudowy pomieszczeń budynku SPZOZ w Kazimierzy Wielkiej - o wartości poniżej kwoty 130 000 zł
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA I WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji architektonicznej modernizacji i przebudowy pomieszczeń budynku SPZOZ w Kazimierzy Wielkiej.
1. Koncepcja przebudowy Oddziału Wewnętrzny, winna uwzględnić:
a/ Wykonanie instalacji tlenowej wraz z listwami do 5 sal na Oddziale Wewnętrznym w tym Sali Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego
b/ Wykonanie nowej instalacji elektrycznej i przywoławczej, wodno-kanalizacyjnej, ewentualnie CO.
c/ Przebudowę obecnych sal chorych, na Oddziale Wewnętrznym, należy zaprojektować węzły sanitarne 1 dla dwóch sal, ewentualnie przedstawić inne rozwiązania.
d/ Zagospodarowania i wykorzystania pomieszczeń po obecnych łazienkach na salę chorych, pomieszczenie zabiegowe wraz z komputerem, podręczny magazynek leków, sprzętu medycznego, wraz z możliwością podłączenia komputera.
e/ Otwartych lad pielęgniarskich, wraz z komputerami i zapleczem
f/ Wygospodarowanie pomieszczenia do kąpieli osób leżących
g/ Pomieszczenia gospodarcze :pomieszczenie na czystą pościel, kołdry, koce , brudowniki itp.
h/ Wymianę oświetlenia, drzwi, wykładzin itp.
i/ Koncepcja winna uwzględnić również wyposażenie sal
j/ Bardzo istotna rzecz to systemowe rozwiązanie dostarczania wody ciepłej.
2. Koncepcja przebudowy Oddziału ZOL winna uwzględnić:
a/ Wykonanie instalacji tlenowej wraz z listwami do 2 sal na Oddziale.
b/ Wykonanie nowej instalacji elektrycznej i przywoławczej , wodno-kanalizacyjnej, ewentualnie CO
c/ Przebudowę obecnych sal chorych w taki sposób aby można swobodnie manewrować łóżkiem.
d/ Wygospodarowanie pomieszczeń: podręczny magazyn leków, sprzętu medycznego wraz z możliwością podłączenia komputera i pomieszczenie do kąpieli chorych leżących.
e/ Otwartej lady dla pielęgniarek wraz z komputerem i zapleczem
f/ Pomieszczenia gospodarcze
g/ Wymianę oświetlenia drzwi, wykładziny itp.
h/ Bardzo istotna rzecz to systemowe rozwiązanie dostarczenia wody ciepłej.
3. Koncepcja parteru, I piętra oraz pracowni RTG) winna uwzględnić:
a/ Wykonanie instalacji tlenowej dla Pracowni badań endoskopowych i Izby Przyjęć.
b/ Przebudowę Izby Przyjęć, w tym z miejscem na poczekalnię, łazienka do mycia osób leżących, oraz miejsce dla dyżurując osób.
c/ Wykonanie instalacji elektrycznej, i przywoławczej w sali obok Izby przyjęć, wodno-kanalizacyjnej, ewentualnie CO
d/ Modernizacje i przebudowę parteru w taki sposób aby należycie wykorzystać każde pomieszczenie, ograniczyć zdecydowanie powierzchnię na czyste i brudne pranie, w tym rozważyć wybicie drzwi na zewnątrz jako osobne wejście.
e/ Zdecydowane powiększenie pomieszczenia do poboru krwi.
f/ Rozważenie przeniesienia informatyki, statystyki i Naczelnej Pielęgniarek oraz ewentualne połączenie z administracja szpitala.
g/ zaprojektowanie portierni, być może po przeciwnej stronie niż jest obecnie.
h/wykonanie nowej instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, ewentualnie CO
i/ Wymianę oświetlenia, drzwi, wykładzin itp.
j/ zaprojektowanie tzw kącika dla pacjenta przy schodach na parterze
k/ przebudowa rejestracji dla Pacjentów, być może w miejscu obecnej portierni oraz informatyki.
4. Koncepcja dostosowania i zagospodarowania piwnicy (poziom-1). Rozważyć możliwość przeniesienia szatni dla pracowników na poziom -1 wraz z przygotowaniem koncepcji na łazienkę z prysznicem.
Fakultatywna w celu przedstawienia oferty jest wizja lokalna ww. obiektu. Na wizje lokalna należy umówić się za pomocą e-maila: j.starek@spzozkw.pl

Wybrany projektant będzie miał obowiązek wykonać koncepcję zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz obowiązującą w Szpitalu Ekspertyzą pożarową budynku. Wizualizacje muszą zakładać obowiązujący system oznakowania - opracowany w osobnym opracowaniu przez Zamawiającego.

Zakres prac projektowych:
1. Dialog techniczny z personelem i użytkownikiem na temat potrzeb lokalowych i sprzętowych.
2. Sporządzenie projektu koncepcji architektonicznej - w 3 wariantach. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ingerowania w przedstawione koncepcje. Ostateczna koncepcja będzie uznana dopiero po zaakceptowaniu jej przez Zamawiającego.
3. Projekt koncepcyjny architektoniczny:
o rzuty poszczególnych kondygnacji
o opis techniczny koncepcji wraz z zestawieniem powierzchniowym
o wrysowany sprzęt w zakresie tomografu komputowego
o podanie szacunkowych kosztów adaptacji pomieszczeń - bez wyposażenia
4. Wizualizacje:
o Widok perspektywiczny wejścia do szpitala po przebudowie (3-5 ujęć).
o Widok perspektywiczny

5. Oferta musi obejmować:
o Spotkania z Inwestorem mające na celu przedstawienie projektu, przyjętych rozwiązań architektonicznych.
o Cztery egzemplarze projektu koncepcyjnego przebudowy Szpitala wraz z wizualizacjami
o Płytę CD z wersją cyfrową opracowania /pliki PDF + edytowalne/.

CPV: 71230000-9

Dokument nr: 10/2024

Otwarcie ofert: otwarcie nastąpi dnia 17.04.2024 godz 10:30

Składanie ofert:
3. Ofertę należy złożyć do dnia 17.04.2024 g. 10:15

Miejsce i termin realizacji:
5. Termin realizacji: wykonanie do 50 dni od dnia podpisania umowy.

Wymagania:
II. PODSTAWA PRAWNA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO I TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Zamawiający zaznacza, że wartość niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest niższa niż kwota wskazana w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U z 2021, poz. 1129, z późn. zm., zw. dalej pzp).
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odpowiedniego zastosowania w niniejszym postępowaniu przepisów ustawy Pzp, w szczególności w zakresie; podstaw do wykluczenia - art. 108-111 pzp, warunków udziału w postępowaniu - art. 112-117 pzp, żądania złożenia, uzupełnienia lub poprawienia podmiotowych środków dowodowych - art. 128 pzp, kwalifikacji podmiotowej wykonawców - art. 273-274 pzp, wyjaśnienia treści zapytania ofertowego - art. 284 pzp, terminu składania ofert art. - 299 pzp, wyjaśnień treści złożonej oferty - art. 223 pzp, wyjaśnień rażąco niskiej ceny - art. 224 pzp, odrzucenia oferty - art. 226 pzp, wyboru oferty w oparciu o kryteria oceny ofert - art. 242 pzp, informowania wykonawców o wyborze oferty - art. 253 pzp, terminu wybrania oferty najkorzystniejszej - art. 252 pzp, powodów unieważnienia postępowania - art. 255 pzp, terminu zawarcia umowy- art. 308 pzp.
3. Jeżeli przepisy pzp nie stanowią inaczej do wszelkich czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców w niniejszym postępowaniu, do umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U z 2020r. poz. 1740, z późn. zm., zw. dalej Kodeksem cywilnym).
4. Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Otrzymanie w wyniku niniejszego postępowania ofert nie jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia przez Zamawiającego oraz nie stanowi podstawy do roszczeń ze strony Wykonawcy.
5. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.
6. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 308 ust. 2 i 3 pzp.
7. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może zgodnie ze swoim wyborem dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) odstąpienia od zapytania ofertowego lub jego unieważnienia bez podania przyczyny lub przerwania postępowania na każdym etapie;
2) prowadzenia negocjacji z wybranym/i wykonawcą/ami;
3) przedłużenia terminu składania ofert oraz terminu związania ofertą;
4) możliwości zmiany lub uzupełnienia treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert informując o tym wykonawców.
9. Ilekroć w treści niniejszego zapytania ofertowego jest mowa o:
1) Biuletynie Informacji Publicznej - należy przez to rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej Zamawiającego
2) umowie - należy przez to rozumieć umowę w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i równoważnych.
4. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
IV. KWALIFIKACJA PODMIOTOWA WYKONAWCÓW (WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU, PODSTAWY WYKLUCZENIA, WYKAZ PODMIOTOWYCH ŚRODKÓW DOWODOWYCH)
1. Zgodnie z art. 57 pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy w oparciu o:
1) art. 108 ust. 1 pzp;
2) art. 109 ust. 1 pkt 4 pzp.
3. Zgodnie z art. 273 ust. 1 pzp w postępowaniu o udzielenie zamówienia zamawiający może żądać podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia i potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, składa Zamawiającemu aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w oparciu o Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego - Formularz ofertowy.
V. KOMUNIKACJA ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI
1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem maila : j.starek@spzozkw.pl
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między Zamawiającym,
a Wykonawcami w zakresie:
1) przesyłania zamawiającemu pytań do treści zapytania ofertowego;
2) przesyłania odpowiedzi na wezwanie zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia lub złożenia wyjaśnień dot. treści oświadczeń, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów składanych w postępowaniu;
3) przesłania odpowiedzi na inne wezwania zamawiającego wynikające z pzp;
4) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń ze strony Wykonawcy;
odbywa się za pośrednictwem maila.
VI. MIEJSCE, TERMIN SKŁADANIA OFERT ORAZ OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Wykonawca wskaże cenę ofertową brutto za realizację przedmiotu zamówienia w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania ofertowego. Cena oferty winna być wyrażona w złotych polskich (PLN). Zamawiający wymaga zastosowania podstawowej stawki podatku VAT. Cena ofertowa brutto, zawierająca cenę ofertową netto i należny podatek od towarów i usług VAT zostanie wprowadzona do treści umowy jako wynagrodzenie obowiązujące strony. W związku z powyższym wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rzeczywistych kosztów realizacji dostawy, zgodnie z art. 632 Kodeksu cywilnego. Wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny.
2. Cena ofertowa musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
4. Wykaz dokumentów składających się na ofertę:
1) wypełniony i podpisany Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego - Formularz ofertowy;
2) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile umocowanie do dokonania tej czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych wykonawcy;
3) ew. informacja o zwolnieniu z VAT;
4) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
5) uprawnienia do wykonywania przedmiotu zamówienia
5. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert podlegać będzie odrzuceniu.
6. Ofertę wraz z dokumentami należy złożyć za pośrednictwem maila.
7. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań i składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy:
1) czytelnym podpisem lub nieczytelnym podpisem wraz z imienną pieczątką podpisującego -
w przypadku oferty składanej w formie skanu;
2) kwalifikowanym podpisem elektronicznym - w przypadku oferty składanej w formie elektronicznej.
3) podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - w przypadku oferty składanej w postaci elektronicznej
4) podpis tradycyjny, zeskanowana oferta.
8. UWAGA! Złożenie niepodpisanego Formularza ofertowego skutkować będzie odrzuceniem oferty w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, ponieważ jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
9. Złożenie oferty w sposób inny niż określony przez zamawiającego skutkować będzie odrzuceniem oferty w oparciu o art. 226 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp ponieważ oferta nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez zamawiającego.
10. W przypadku składania oferty w formie elektronicznej z kwalifikowanym podpisem zamawiający informuje, że formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z obwieszczeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
11. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: *.pdf *.doc *.xls *.jpg (*.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na *.pdf.
12. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku.
13. Jeżeli dokumenty będą podpisane przez pełnomocnika firmy lub inną osobę upoważnioną,
do oferty należy dołączyć prawnie skuteczne pełnomocnictwo lub upoważnienie. Ze względu na to, że zamawiający dopuszcza przekazywanie ofert zamawiającemu w formie skanu przy pomocy platformy, zamawiający zastrzega sobie prawo do zażądana od wykonawcy na dowolnym etapie postępowania okazania pełnomocnictwa lub upoważnienia w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie.
14. Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert. Zamawiający sugeruje złożenie oferty na 24 godziny przed terminem składania ofert.
15. Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia na stronie internetowej lub mailowo prowadzonego postępowania informacje o:
a) nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania wykonawców, których oferty zostały otwarte;
b) cenach lub kosztach zawartych w ofertach.
VII. SPOSÓB OCENY OFERT, KRYTERIA OCENY OFERT ORAZ INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
1. Kryterium ,,cena" - waga 80% Maksymalna liczba punktów do uzyskania w ww. kryterium oceny ofert: 80 pkt. Zamawiający przyzna punkty w kryterium cena ofertowa wg następującego wzoru:
Cena brutto PLN najniższej oferty ------------------------------------------------------------------- x 80 punktów
Cena brutto PLN badanej oferty Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, bez zaokrągleń.
2. Kryterium ,,Doświadczenie zespołu" - 20%
Wykonawca załączy do oferty dokument ,,Wykaz personelu" opisujący doświadczenie kluczowego personelu Wykonawcy ze szczególnym uwzględnieniem projektów, Koncepcji, które były realizowane przez wskazane osoby wspólnie (jako członków zespołu). Opis kryteriów oceny ofert. W ramach kryterium ,,Doświadczenie zespołu" ocena ofert będzie dokonana w oparciu o dokument ,,Wykaz personelu", o którym mowa powyżej.
Zamawiający dokona oceny ofert w oparciu o następujące zasady:
a) Zamawiający uwzględni w ocenie projekty, Koncepcje w których równocześnie brały udział co najmniej trzy spośród osób wskazanych, zaproponowanych jako personel kluczowy w przygotowaniu przedmiotu zamówienia;
b) Udział każdej z osób w każdym z projektów, koncepcji zostanie zaznaczony w poniższej tabeli (z liczbą kolumn odpowiadającą liczbie projektów, koncepcji, na które powołuje się wskazuje Wykonawca); Personel kluczowy Zrealizowane projekty (w kolumnach należy wskazać nazwę projektu, koncepcji oraz na rzecz jakiego podmiotu była wykonana/y lub jest wykonywana/ny).
Za wskazanie w tabeli personelu zostaną przyznane przez Zamawiającego punkty w następujący sposób: a) Wskazanie trzech osób - 5 punktów;
b) Wskazanie pięć osób - 7 punktów;
c) Wskazanie więcej osób powyżej sześciu - 10 punktów.

VIII. PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
1. Płatność zostanie dokonana na podstawie faktury wystawionej przez wykonawcę po wykonaniu i odebraniu przedmiotu zamówienia. Płatność nastąpi przelewem na rachunek wykonawcy wskazany na fakturze w terminie 30 dni od otrzymania przez zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT.
2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca będzie zobowiązany do bieżącej współpracy z zamawiającym w zakresie związanym z realizacją przedmiotu zamówienia.
IX. POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca zobowiązuje się do:
1) zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy zamawiający poniesie szkodę z powodu ujawnienia przez wykonawcę informacji poufnych, wykonawca zobowiązuje się do naprawienia tej szkody w pełnej wysokości, tj. łącznie z odszkodowaniem za utracone korzyści;
2) przestrzegania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, w szczególności wykonawca zobowiązuje się do wypełniania obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyska w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
2. W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zamawiający informuje, iż uprawnienia, obowiązki oraz pozostałe informacje wynikające z treści ww. rozporządzenia znajdują się w pliku ,,RODO" umieszczonym na stronie Biuletynu Informacji Publicznej zamawiającego: w zakładce ,,Zamówienia publiczne".

Kontakt:
Osobą uprawnioną przez zamawiającego do porozumiewania się z wykonawcami/prowadzącą postępowanie jest: Pani Justyna Starek, Specjalista, Dział Zamówień Publicznych, tel. 660283536, e-mail: j.starek@spzozkw.pl

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.