dolnośląskie (Wałbrzych)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Remont zabytkowego spichlerza |
Data zamieszczenia: | 2024-04-10 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Gołuchów Lipowa 1 63-322 Gołuchów powiat: pleszewski gmina@goluchow.pl |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Gołuchów |
Wadium: | w wymaganiach |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-04-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Remont zabytkowego spichlerza w Kucharach. Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiot zamówienia obejmuje remont zabytkowego spichlerza w miejscowości Kuchary. Budynek objęty przedmiotem robót zlokalizowany jest na działce nr 181/22 obręb Kuchary. Zakres robót obejmujący pokrycie dachu: o Demontaż istniejących warstw dachu tj. płyt eternitowych, drewnianych łat o przekroju 70/40 mm i obróbek blacharskich; o Demontaż płyt i ich wywóz do miejsca utylizacji należy zlecić koncesjonowanej firmie. o Wymiana zniszczonych (w III stopniu) elementów więźby dachowej na nowe. Wzmocnienie elementów konstrukcyjnych zniszczonych w II stopniu. o Oczyszczenie konstrukcji dachu, zabezpieczenie drewna środkami bio i ogniochronnymi do klasy NRO; o Wykonanie obróbek blacharskich wzdłuż okapu, zamocowanie uchwytów do rynien. o Wykonanie obróbek blacharskich na styku pokrycia i muru kolankowego. Opierzenia należy wykonać z blachy cynkowo - tytanowej patynowanej. o Montaż łat sosnowych o wymiarach 60/40 mm pod nowe pokrycie ceramiczne; o Montaż pokrycia dachowego z dachówki karpiówki układanej w koronkę; o Zamocowanie elementów wentylacji kalenicowej i gąsiorów. Zakres robót obejmujący prostopadłościenne sterczyny w elewacjach szczytowych: o Zabezpieczenie we wschodnim szczycie kwadratowej tabliczki inskrypcyjnej z inicjałami J C i datownikiem 1872 (wyrobione w tynku). o Skucie pozostałych tynków; o Naprawa i uzupełnienie ubytków cegły przez przemurowanie; o Przywrócenie brakujących elementów krenelażu. o Wykonanie nowych tynków wapiennych; o Malowanie farbą elewacyjną w kolorze zgodnym z kolorem elewacji. o Wyeksponowanie tabliczki inskrypcyjnej. o Hydrofobizacja powierzchni detali architektonicznych i poziomych fragmentów muru. Zakres robót obejmujący ślusarkę okienną: o Demontaż drewnianych okiennic. o Pełna rekonstrukcja okiennic na podstawie zachowanych wzorców. o Mechaniczne usunięcie tynków w ościeżach; o Oczyszczenie mechanicznie elementów metalowych z rdzy ( kraty okienne, okna metalowe). Przeszlifowanie powierzchni metalu papierem ściernym o drobnej gradacji. o Uzupełnienie brakujących elementów krat. o Dwukrotne malowanie powierzchni metalu farbą antykorozyjną typu minia. o Dwukrotne pomalowanie elementów metalowych dwuskładnikowym strukturalnym lakierem poliuretanowym w kolorze grafitowym. o Wstawienie brakujących szyb z osadzeniem na bezbarwnym silikonie. o Zabezpieczenie elementów metalowych przed zabrudzeniem w trakcie prowadzenia prac tynkarskich. o Wykonanie nowych tynków w ościeżach; o Rekonstrukcja parapetów zewnętrznych. o Hydrofobizacja poziomych powierzchni parapetów. o Montaż drewnianych okiennic w miejscu zdemontowanych. Zakres robót obejmujący stolarkę drzwiową: o Usunięcie starych powłok malarskich metodą mechaniczną (pod strumieniem gorącego powietrza), doczyszczenie powierzchni pastą do usuwania starych powłok oraz szlifowanie papierem ściernym drobnej granulacji. o Dezynfekcja drewna preparatem biobójczym. o Impregnacja wzmacniająca drewna preparatem żywicznym. o Uzupełnianie ubytków (flekowanie, stosowanie dwuskładnikowej mieszanki epoksydowej do uzupełnień w drewnie). o Gruntowanie drewna preparatem o własnościach biologicznie czynnych o przedłużonym działaniu; o Opracowanie kolorystyczne drewna lakierobejcą w kolorze orzecha. o Opracowanie kolorystyczne elementów kutych po ich uprzedniej konserwacji. Zakres robót obejmujący tynki zewnętrzne: o Demontaż wtórnego zadaszenia nad wejściem. Z uwagi na pokrycie daszku płytami eternitowymi roboty rozbiórkowe należy zlecić koncesjonowanej firmie. o Zabezpieczenie otworów po zdemontowanej konstrukcji. o Oczyszczenie powierzchni muru z nalotów fałszywej patyny, glonów i porostów. o Całkowite skucie tynków. o Wstępna dezynfekcja powierzchni muru przy pomocy preparatów grzybobójczych. o Naprawa niewielkich ubytków cegły z wykorzystaniem specjalistycznych zapraw barwionych w masie. o Uzupełnienie większych ubytków cegieł z zastosowaniem nowej cegły. o Uzupełnienie ubytków w zaprawach spoinujących mur ceglany. o Wykonanie tynków renowacyjnych WTA w dolnych partiach muru - na wysokość około 1,5 m nad poziom terenu. Tynki odporne na zasolenie, o podwyższonej odporności mechanicznej. o Zestaw tynków renowacyjnych WTA, przewidzianych do zastosowania, składa się z obrzutki/warstwy sczepnej, tynku gromadzącego sole/podkładowego renowacyjnego i tynku nawierzchniowego. o Wykonanie obrzutki, zaprawą sczepną, odporną na zasolenia, o Nałożenie warstwy tynku podkładowego, gromadzącego sole, grubość min. 1 cm. o Nałożenie warstwy tynku nawierzchniowego. Tynk renowacyjny / cokołowy o podwyższonej odporności mechanicznej i na sole. o Powyżej cokołu wykonanie nowych tynków - tynk renowacyjny trasowy jednowarstwowy. o Rekonstrukcja zniszczonych elementów detalu architektonicznego w postaci opasek okiennych, pionowych i poziomych pasów pod-gzymsowych i nad-cokołowych, gzymsu z wykorzystaniem pierwotnie zastosowanych technologii i materiałów, w tym wykonanie nowych partii metodą profili ciągnionych; o Rekonstrukcja zniszczonych parapetów podokiennych. o Wyprawa powierzchni detalu architektonicznego zaprawą sztukatorską mineralną drobnoziarnistą. o Scalenie kolorystyczne farbami silikatowymi. o Hydrofobizacja powierzchni detali architektonicznych i poziomych fragmentów muru. Zakres robót obejmujący gzymsy, opierzenia, rynny i rury spustowe: o Wykonanie odtworzenia gzymsów, o Wykonanie opierzenia z blachy cynkowo-tytanowej patynowej. o Wykonanie rynny i rury spustowe z blachy cynkowo-tynkowej patynowej - rynny O150, rury spustowe O120mm. Zadanie realizowane będzie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Program Inwestycji Strategicznych, ustanowiona uchwałą Rady Ministrów nr 84/2021 z dnia 1 lipca 2021 r. (zmienionej uchwałą nr 176/2021 z dnia 28 grudnia 2021 r. oraz uchwałą Rady Ministrów nr 87/2022 z dnia 26 kwietnia 2022 r.) Zakres rzeczowy powyższego zadania obejmuje: - roboty murowe (naprawa pęknięć, uzupełnienie ubytków w ścianie, odbudowanie ścianki kolankowej), - roboty tynkarskie zewnętrzne, - roboty tynkarskie wewnętrzne, - strop parteru (wymiana skorodowanych elementów konstrukcji drewnianej stropu, wykonanie nowej podłogi z desek), - strop I piętra (wymiana skorodowanych elementów konstrukcji drewnianej stropu, wykonanie nowej podłogi z desek), - remont dachu (wymiana skorodowanych elementów konstrukcji drewnianej, wymiana pokrycia dachowego na dachówkę karpiówkę), - remont schodów (wymiana skorodowanych elementów schodów), - podłogę parteru (uzupełnienie klepiska, wykonanie nowej podłogi z desek na legarach), - roboty ślusarskie, - roboty stolarskie, - porządkowanie terenu, - zasilanie, - instalację elektryczną, - instalację odgromową. Wykonawca zobowiązany będzie do ścisłego przestrzegania postanowień zawartych w decyzji nr 236/2022/A z dnia 06.04.2022 r. Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowalnych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Na prowadzenie przedmiotowych robót budowlanych Zamawiający uzyskał decyzję nr 347/2022 z 01.09.2022 r. wydaną przez Starostę Pleszewskiego. CPV: 45000000-7, 45261000-4,45410000-4,45422000-1,45430000-0,45452000-0,45453100-8,45311200-2 Dokument nr: 2024/BZP 00278715, RI.271.6.2024 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-04-24 13:00 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5e107f90-f714-11ee-b016-82aaee56c84c 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce ,,Formularze" (,,Formularze do komunikacji") na Platformie e-Zamówienia. Za pośrednictwem ,,Formularzy do komunikacji" odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielania odpowiedzi. Możliwość korzystania w postępowaniu z ,,Formularzy do komunikacji" w pełnym zakresie wymaga posiadania konta ,,Wykonawcy" na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: inwestycje@goluchow.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu). 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu ,,Wykonawca" na Platformie e-Zamówienia prowadzonej przez Urząd Zamówień Publicznych na stronie internetowej: www.uzp.gov.pl. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce ,,Centrum Pomocy". Pozostałe ustalenia zgodnie z SWZ. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Gołuchów, z siedzibą przy Ul. Lipowa 1, 63-322 Gołuchów; tel. 62 76 17 017, e-mail: gmina@goluchow.pl. Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Gołuchów jest Grzegorz Szajerka, z którym można kontaktować się pod numerem telefonu ogólnego: 62 76 17 017 lub pod adresem e-mail: iod@goluchow.pl. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. ,,Remont zabytkowe spichlerza w Kucharach", numer sprawy: RI.271.2.2024, prowadzonym w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1605 ze zm.). Szczegółowe informacje zawarto w załączniku nr 11 do SWZ. 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Państwu w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO oraz na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-04-24 12:00 Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, pod rygorem nieważności na platformie https://ezamowienia.gov.pl Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące Wymagania: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 5.000,00 zł ( słownie: pięć tysięcy złotych 00 / 100) wniesionym przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1). pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4). poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2) - 4), wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym popisem elektronicznym SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.6.2024 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiot zamówienia obejmuje remont zabytkowego spichlerza w miejscowości Kuchary. Budynek objęty przedmiotem robót zlokalizowany jest na działce nr 181/22 obręb Kuchary. Zakres robót obejmujący pokrycie dachu: o Demontaż istniejących warstw dachu tj. płyt eternitowych, drewnianych łat o przekroju 70/40 mm i obróbek blacharskich; o Demontaż płyt i ich wywóz do miejsca utylizacji należy zlecić koncesjonowanej firmie. o Wymiana zniszczonych (w III stopniu) elementów więźby dachowej na nowe. Wzmocnienie elementów konstrukcyjnych zniszczonych w II stopniu. o Oczyszczenie konstrukcji dachu, zabezpieczenie drewna środkami bio i ogniochronnymi do klasy NRO; o Wykonanie obróbek blacharskich wzdłuż okapu, zamocowanie uchwytów do rynien. o Wykonanie obróbek blacharskich na styku pokrycia i muru kolankowego. Opierzenia należy wykonać z blachy cynkowo - tytanowej patynowanej. o Montaż łat sosnowych o wymiarach 60/40 mm pod nowe pokrycie ceramiczne; o Montaż pokrycia dachowego z dachówki karpiówki układanej w koronkę; o Zamocowanie elementów wentylacji kalenicowej i gąsiorów. Zakres robót obejmujący prostopadłościenne sterczyny w elewacjach szczytowych: o Zabezpieczenie we wschodnim szczycie kwadratowej tabliczki inskrypcyjnej z inicjałami J C i datownikiem 1872 (wyrobione w tynku). o Skucie pozostałych tynków; o Naprawa i uzupełnienie ubytków cegły przez przemurowanie; o Przywrócenie brakujących elementów krenelażu. o Wykonanie nowych tynków wapiennych; o Malowanie farbą elewacyjną w kolorze zgodnym z kolorem elewacji. o Wyeksponowanie tabliczki inskrypcyjnej. o Hydrofobizacja powierzchni detali architektonicznych i poziomych fragmentów muru. Zakres robót obejmujący ślusarkę okienną: o Demontaż drewnianych okiennic. o Pełna rekonstrukcja okiennic na podstawie zachowanych wzorców. o Mechaniczne usunięcie tynków w ościeżach; o Oczyszczenie mechanicznie elementów metalowych z rdzy ( kraty okienne, okna metalowe). Przeszlifowanie powierzchni metalu papierem ściernym o drobnej gradacji. o Uzupełnienie brakujących elementów krat. o Dwukrotne malowanie powierzchni metalu farbą antykorozyjną typu minia. o Dwukrotne pomalowanie elementów metalowych dwuskładnikowym strukturalnym lakierem poliuretanowym w kolorze grafitowym. o Wstawienie brakujących szyb z osadzeniem na bezbarwnym silikonie. o Zabezpieczenie elementów metalowych przed zabrudzeniem w trakcie prowadzenia prac tynkarskich. o Wykonanie nowych tynków w ościeżach; o Rekonstrukcja parapetów zewnętrznych. o Hydrofobizacja poziomych powierzchni parapetów. o Montaż drewnianych okiennic w miejscu zdemontowanych. Zakres robót obejmujący stolarkę drzwiową: o Usunięcie starych powłok malarskich metodą mechaniczną (pod strumieniem gorącego powietrza), doczyszczenie powierzchni pastą do usuwania starych powłok oraz szlifowanie papierem ściernym drobnej granulacji. o Dezynfekcja drewna preparatem biobójczym. o Impregnacja wzmacniająca drewna preparatem żywicznym. o Uzupełnianie ubytków (flekowanie, stosowanie dwuskładnikowej mieszanki epoksydowej do uzupełnień w drewnie). o Gruntowanie drewna preparatem o własnościach biologicznie czynnych o przedłużonym działaniu; o Opracowanie kolorystyczne drewna lakierobejcą w kolorze orzecha. o Opracowanie kolorystyczne elementów kutych po ich uprzedniej konserwacji. Zakres robót obejmujący tynki zewnętrzne: o Demontaż wtórnego zadaszenia nad wejściem. Z uwagi na pokrycie daszku płytami eternitowymi roboty rozbiórkowe należy zlecić koncesjonowanej firmie. o Zabezpieczenie otworów po zdemontowanej konstrukcji. o Oczyszczenie powierzchni muru z nalotów fałszywej patyny, glonów i porostów. o Całkowite skucie tynków. o Wstępna dezynfekcja powierzchni muru przy pomocy preparatów grzybobójczych. o Naprawa niewielkich ubytków cegły z wykorzystaniem specjalistycznych zapraw barwionych w masie. o Uzupełnienie większych ubytków cegieł z zastosowaniem nowej cegły. o Uzupełnienie ubytków w zaprawach spoinujących mur ceglany. o Wykonanie tynków renowacyjnych WTA w dolnych partiach muru - na wysokość około 1,5 m nad poziom terenu. Tynki odporne na zasolenie, o podwyższonej odporności mechanicznej. o Zestaw tynków renowacyjnych WTA, przewidzianych do zastosowania, składa się z obrzutki/warstwy sczepnej, tynku gromadzącego sole/podkładowego renowacyjnego i tynku nawierzchniowego. o Wykonanie obrzutki, zaprawą sczepną, odporną na zasolenia, o Nałożenie warstwy tynku podkładowego, gromadzącego sole, grubość min. 1 cm. o Nałożenie warstwy tynku nawierzchniowego. Tynk renowacyjny / cokołowy o podwyższonej odporności mechanicznej i na sole. o Powyżej cokołu wykonanie nowych tynków - tynk renowacyjny trasowy jednowarstwowy. o Rekonstrukcja zniszczonych elementów detalu architektonicznego w postaci opasek okiennych, pionowych i poziomych pasów pod-gzymsowych i nad-cokołowych, gzymsu z wykorzystaniem pierwotnie zastosowanych technologii i materiałów, w tym wykonanie nowych partii metodą profili ciągnionych; o Rekonstrukcja zniszczonych parapetów podokiennych. o Wyprawa powierzchni detalu architektonicznego zaprawą sztukatorską mineralną drobnoziarnistą. o Scalenie kolorystyczne farbami silikatowymi. o Hydrofobizacja powierzchni detali architektonicznych i poziomych fragmentów muru. Zakres robót obejmujący gzymsy, opierzenia, rynny i rury spustowe: o Wykonanie odtworzenia gzymsów, o Wykonanie opierzenia z blachy cynkowo-tytanowej patynowej. o Wykonanie rynny i rury spustowe z blachy cynkowo-tynkowej patynowej - rynny O150, rury spustowe O120mm. Zadanie realizowane będzie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Program Inwestycji Strategicznych, ustanowiona uchwałą Rady Ministrów nr 84/2021 z dnia 1 lipca 2021 r. (zmienionej uchwałą nr 176/2021 z dnia 28 grudnia 2021 r. oraz uchwałą Rady Ministrów nr 87/2022 z dnia 26 kwietnia 2022 r.) Zakres rzeczowy powyższego zadania obejmuje: - roboty murowe (naprawa pęknięć, uzupełnienie ubytków w ścianie, odbudowanie ścianki kolankowej), - roboty tynkarskie zewnętrzne, - roboty tynkarskie wewnętrzne, - strop parteru (wymiana skorodowanych elementów konstrukcji drewnianej stropu, wykonanie nowej podłogi z desek), - strop I piętra (wymiana skorodowanych elementów konstrukcji drewnianej stropu, wykonanie nowej podłogi z desek), - remont dachu (wymiana skorodowanych elementów konstrukcji drewnianej, wymiana pokrycia dachowego na dachówkę karpiówkę), - remont schodów (wymiana skorodowanych elementów schodów), - podłogę parteru (uzupełnienie klepiska, wykonanie nowej podłogi z desek na legarach), - roboty ślusarskie, - roboty stolarskie, - porządkowanie terenu, - zasilanie, - instalację elektryczną, - instalację odgromową. Wykonawca zobowiązany będzie do ścisłego przestrzegania postanowień zawartych w decyzji nr 236/2022/A z dnia 06.04.2022 r. Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowalnych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Na prowadzenie przedmiotowych robót budowlanych Zamawiający uzyskał decyzję nr 347/2022 z 01.09.2022 r. wydaną przez Starostę Pleszewskiego. 4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45410000-4 - Tynkowanie 45422000-1 - Roboty ciesielskie 45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian 45452000-0 - Zewnętrzne czyszczenie budynków 45453100-8 - Roboty renowacyjne 45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. 1) Zdolność techniczna i zawodowa: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie (ukończyli) co najmniej jedną robotę budowlaną przy obiekcie wpisanym do rejestru zabytków o wartości co najmniej 400.000,00 zł brutto; UWAGA: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub w przypadku powoływania się na zasoby innych podmiotów niniejszy warunek dotyczący zdolności zawodowej nie podlega sumowaniu pomiędzy członkami konsorcjum ani pomiędzy wykonawcą, a podmiotem na zasoby którego wykonawca się powołuje, tzn. warunek ten musi spełniać każdy z podmiotów samodzielnie. Zamawiający nie dopuszcza sytuacji w której jeden podmiot (np. członek konsorcjum) wykazuje się wykonaniem jednej roboty, a drugi podmiot drugiej. 2) Kwalifikacje zawodowe: W zakresie kwalifikacji zawodowych osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia wykonawca musi wykazać, iż będzie dysponował: a) 1 osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, która posiada uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów, oraz spełnia wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 840); b) 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót, która posiada uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów. Osoby te muszą być ponadto członkami właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551 ze zm.) W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz.U. z 2023 r, poz. 334 ze zm.). 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawcy nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu wykonawca / podmiot udostępniający zasoby złoży wraz z ofertą Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Przed udzieleniem zamówienia zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) następujących aktualnych na dzień złożenia dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wielkości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. VI ust. 2 pkt. 1) - załącznik nr 8. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył; 2) dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami mogą być referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty. 3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług - kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - potwierdzający spełnienie warunku określonego odpowiednio w pkt. VI ust. 2 pkt. 2a) - 2b). - załącznik nr 9. 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: 1. Pełnomocnictwo do złożenia oferty - jeżeli ofertę podpisuje pełnomocnik. 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3. Zobowiązanie innego podmiotu, do udostępnienia zasobów - jeżeli dotyczy. 4. Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu podmiotu udostępniającego zasób oraz odpowiednio spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - o ile dotyczy. 5. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (jeżeli dotyczy). SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak 6.4.1) Informacje dotyczące wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 5.000,00 zł ( słownie: pięć tysięcy złotych 00 / 100) wniesionym przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1). pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4). poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2) - 4), wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym popisem elektronicznym. 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Uczestnicy postępowania ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez uczestników wspólnie biorących udział w postępowaniu lub przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, warunki udziału w postępowaniu wykonawcy mogą spełniać łącznie. 4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. 5. Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak 7.2.) Informacje na temat zaliczek: Zamawiający wypłaci Wykonawcy zaliczkę w wysokości 2% ceny brutto podanej w ofercie oraz w wysokości nie większej niż procentowy udział własny Zamawiającego. 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: 1) Zmiany ogólne: a) zmiana adresu / siedziby/ oznaczenia firmy wykonawcy; b) zmiana osób występujących po stronie zamawiającego/wykonawcy. 2) Niezależne od stron umowy zmiany dotyczące osób kluczowych dla realizacji umowy (choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne) - zmiana kierownika budowy. Nowa osoba powołana do pełnienia ww. obowiązków musi spełniać wymagania określone w SWZ dla danej funkcji. 3) Rezygnacja z podwykonawstwa lub wprowadzenie podwykonawstwa w toku umowy. 4) Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotycząca podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - pod warunkiem, że wykonawca wykaże zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5) Zmiana terminu zakończenia robót wynikająca z wystąpienia opóźnień spowodowanych przez : a) przestoje i opóźnienia zawinione przez zamawiającego lub zawieszenie wykonania robót przez zamawiającego, w tym nieterminowe przekazanie terenu budowy; b) konieczność zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót; c) działanie siły wyższej rozumianej jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia (np. powódź, wojna itp.), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót; d) wystąpienie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, lub wystąpienie warunków uniemożliwiających wykonywanie robót: np. silne i długotrwałe (ponad 5 dni roboczych) ulewy. 2. Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy zamawiającego albo wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: opis zmiany, uzasadnienie zmiany, czas wykonania zmiany. W przedstawionych w pkt. 5 a) - d). przypadkach wystąpienia opóźnień, fakt ten musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez inspektora nadzoru. W takich przypadkach strony ustalają nowe terminy realizacji, z tym, że minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia, równy będzie okresowi przerwy lub postoju. 3.Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez zamawiającego osobę. Protokół konieczności wymaga zatwierdzenia Kierownika zamawiającego. 4. Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są w Projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszej SWZ. 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-05-23 |
© eurobudowa.pl 2004-2024