Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1060z dziś
7188z ostatnich 7 dni
23542z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Usuwanie wyrobów zawierających azbest

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Usuwanie wyrobów zawierających azbest

Data zamieszczenia: 2024-04-12
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Rybno
ul. Lubawska 15
13-220 Rybno
powiat: działdowski
tel. (23) 696 60 55; 696 60 69, wew. 35 tel. kom. 502 056 943
zamowienia@gminarybno.pl
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Rybno
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. (23) 696 60 55;
Termin składania ofert: 2024-04-23 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
zapraszamy do złożenia oferty na wykonanie zadania pn.:
,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno"
II. Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania w zakresie zebrania i transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Rybno, realizowanych w gospodarstwach rolnych należących do beneficjentów Działania Al.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na 2024 rok.
2. Wszystkie nieruchomości znajdują się na terenie Gminy Rybno w następujących miejscowościach: Gronowo, Groszki, Jeglia, Naguszewo, Prusy, Dębien, Rumian, Truszczyny, Rybno, Grądy. Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest (płyty faliste, płaskie) wynosi około 5.409 m (81,13 Mg). Ilość punktów adresowych na terenie gminy Rybno wynosi: 17.
3. Zakres zadania obejmuje:
1) Zabezpieczenie, załadunek oraz transport i unieszkodliwianie na składowisku odpadów niebezpiecznych wyrobów zawierających azbest zgromadzonych na nieruchomościach (zdemontowanych wcześniej lub składowanych) objętych programem usuwania azbestu z terenu Gminy Rybno. Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych/elewacji do odbioru, załadunku, transportu oraz unieszkodliwiania na składowisku odpadów niebezpiecznych zgodnie z wnioskami właścicieli budynków została określona na około 5.409 m2 tj 81,13 Mg (masę wyrobów zawierających azbest obliczono przy założeniu, że średnia masa 1 m2 płyty azbestowo - cementowej waży 15 kg (0,015 Mg) zgodnie z Programem usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno). W ramach prac wykonane zostaną- pakowanie, załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest oraz prowadzenie ilościowe, i
jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2023r. poz. 1587) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 30 kwietnia 2019r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019r., poz. 819) - ,,Karta przekazania odpadu". Nieruchomość - 17 sztuk.
2) Ilość miejsc lokalizacji oraz wyrobów zawierających azbest składająca się na przedmiot zamówienia jest ilością szacunkową i jako taka nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń, co do ilości faktycznie zdemontowanych i odebranych wyrobów azbestowych.
3) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz 17 nieruchomości - gospodarstw rolnych, których właściciele należą do beneficjentów Działania Al.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest w 2024 roku, stanowiący załącznik nr 1 do umowy z Wykonawcą i po podpisaniu umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, przy czym Zamawiający zastrzega sobie, że w trakcie realizacji zadania wykaz ten może ulec zmianie, w celu skontaktowania się z właścicielami nieruchomości i uzgodnienia terminu wykonania usługi, a następnie usunięcia wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości. Termin odebrania wyrobów zawierających azbest powinien byćdo godny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do dnia 15.09.2024r. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu harmonogram realizacji zadania zawierający termin wykonania prac na poszczególnych posesjach uzgodniony z właścicielami (posiadaczami) nieruchomości. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie od poniedziałku do piątku tylko w godz.ch pracy urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikiem urzędu.
4) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa wyżej, ze względu na fakt, iż podane ilości wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia określone zostały w sposób szacunkowy a także ze względu na fakt wycofania się właściciela nieruchomości z wykonania usługi. Podstawą faktycznego rozliczenia będzie protokół odbioru podpisany przez właściciela nieruchomości oraz karty przekazania odpadów na składowisku odpadów.
5) Ważenie odbieranych wyrobów azbestowych ma odbywać się w obecności oddającego odpad niebezpieczny - zawierający azbest, przedstawiciela Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego o dniu odbioru. Wykonawca dokonuje ważenia przy użyciu własnych urządzeń. Z przeprowadzonej czynności ważenia Wykonawca każdorazowo ma obowiązek spisać protokół (w 3 egz.) - załącznik nr 4 do niniejszego Zapytania.
6) Udokumentowanie Zamawiającemu przekazania odpadu na legalne składowisko uprawnione do przyjęcia odpadów zawierających azbest - dowodu unieszkodliwiania odpadów tj.: karty przekazania odpadów, protokołów odbioru odpadów niebezpiecznych zawierających azbest od osób uprawnionych, kwitów wagowych, potwierdzających wagę odebranych wyrobów zawierających azbest od osób uprawnionych.
7) Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność i poniesie koszty naprawy ewentualnych zniszczeń spowodowanych na szkodę Zamawiającego i osób trzecich, których dopuścił się podczas wykonywania usługi.
8) Załatwienie wszystkich formalności i pokrycie wszelkich koszów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy usługi.
9) Sporządzenie dokumentacji fotograficznej (na płycie CD lub DVD) z każdego miejsca, z którego usuwane będą odpady zawierające azbest (łącznie 3 lub 4 fotografie z każdej posesji) - przed
pakowaniem, po pakowaniu i w trakcie załadunku). Każde zdjęcie powinno być opisane adresem nieruchomości.
10) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, m.in.:
a) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2023r. poz. 1587),
b) Ustawą z dnia 27 kwietnia 200lr. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024r. poz. 54),
c) Ustawą z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2020r. poz. 1680 ze zm. ),
d) Ustawą z dnia 19 sierpnia 201 lr. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2022r. poz. 2147 ze zm.)
e) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005r. Nr 216, poz. 1824),
f) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649 ze zm.),
g) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019r. poz. 819),
h) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest ( Dz. U. z 201 lr. Nr. 8, poz. 31),
i) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010r. Nr 162 poz. 1089),
11) Wykonawca zamówienia stanie się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych - powstałych w wyniku prowadzenia prac.
12) Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwo nieszczęśliwych wypadków, dot. pracowników i osób trzecich powstałych w związku z prowadzonym robotami.
4. Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:
1) Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu upływu okresu przedawnienia wynikającego z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
2) przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przeniesienia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
3) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do zawarcia umowy.
4) Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak realizacji umowy.
Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.
Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylania dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016r. nr 119, sir. 1).
5. Zakończenie prac na każdej nieruchomości udokumentowana będzie (w 3 egzemplarzach - jeden dla
Zamawiającego, jeden dla właściciela posesji i jeden dla Wykonawcy): 1) pozytywnym, bezusterkowym protokołem odbioru robót podpisanym przez przedstawiciela
Zamawiającego, właściciela nieruchomości oraz Wykonawcę - po zakończeniu prac na danej
posesji/budynku, potwierdzającym ilości wywiezionych z nieruchomości wyrobów zawierających azbest (w m2 i Mg) zgodnie z załącznikiem nr 4 do oferty, zawierającym czytelne imię i nazwisko właściciela nieruchomości, podpis właściciela nieruchomości (lub podpis osoby upoważnionej wraz z załączonym upoważnieniem), pieczęć firmową, w przypadku gdy właścicielem nieruchomości jest osoba prawna lub wspólnota mieszkaniowa, adres nieruchomości, z której usunięto azbest, rodzaj odpadów, wskazanie ilości usuniętego azbestu wyrażonej w m2 lub mb oraz w Mg, datę podpisania protokołu, podpis przedstawiciela Zamawiającego, podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji, pieczęć firmową wykonawcy (wykonawca zważy i zarejestruje ciężar odpadu usuwanego z danej nieruchomości, czynności ważenia Wykonawca dokona i udokumentuje w obecności i z podpisem właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela Zamawiającego),
2) kartą przekazania odpadów na legalne składowisko uprawnione do przyjęcia odpadów zawierających azbest, określającą ilość przekazanych odpadów w Mg - 1 egz.,
3) kartą ewidencji odpadów,
4) oświadczeniem Wykonawcy o prawidłowości wykonania robót i oczyszczenia terenu z pyłu
azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z 02.04.2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71 poz. 649 z późn. zm.) - 1 egz.,
5) pisemnym oświadczeniem właściciela nieruchomości o zakończeniu prac i braku uwag - 1 egz.
4. Końcowy protokół odbioru zadania pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będzie zawierał (2 egz.):
1) Czytelne imię i nazwisko oraz podpis upoważnionego do odbioru prac przedstawiciela Zamawiającego ze wskazaniem pełnionej funkcji
2) Pieczęć Gminy,
3) Czytelne imię i nazwisko oraz podpis Wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez Wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji,
4) Pieczęć firmową wykonawcy,
5) Wykaz obiektów z których usunięto wyroby zawierające azbest,
6) Ilość zutylizowanych materiałów zawierających azbest tj. powierzchnia w m2 oraz waga w Mg, zdeponowanych przez właścicieli w okresie poprzedzającym postępowanie przetargowe,
7) Datę podpisania protokołu (data podpisania protokołu nie jest tożsama z datą sporządzenia protokołu).
5. Zadanie współfinansowane jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

CPV: 45.26.26.60-5, 90.65.00.00-8

Dokument nr: PIK.272.10.2024

Otwarcie ofert: 7. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.04.2024r. godz. 10.15.

Składanie ofert:
3. Oferty sporządzone na załączonym do niniejszego ogłoszenia formularzu, można składać w zamkniętej
kopercie do dnia 23.04.2024r. do godz. 10.00 listownie lub osobiście na adres:
Urząd Gminy Rybno Ul. Lubawska 15
13 - 220 Rybno (sekretariat, piętro I, pokój nr 13)
z dopiskiem na kopercie: "Oferta na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno" - nie otwierać przed 23.04.2024r. do godz. 10.00
lub przesłać w formie skanu na adres: zamowienia@gminarybno.pl
Oferta winna być opatrzona pieczątką firmową, czytelnym podpisem oferenta, datą sporządzenia, zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, nr NIP, adres e-mail.

Miejsce i termin realizacji:
III. Wymagany termin realizacji zamówienia:
Przedmiot zamówienia musi zostać zrealizowany do 15 września 2024r.

Wymagania:
IV. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, tj.:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, na wykonania prac na danym terenie i transport odpadów zawierających azbest (posiadają ważne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie
transportu odpadów niebezpiecznych tj.: zawierających azbest o następujących kodach 17 06 01 i 17 06 05 zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2023r. poz. 1587). Wykonawca musi zapewnić deponowanie odpadów na legalnym składowisku uprawnionym do przyjęcia odpadów zawierających azbest;
2) posiadają wiedzę i doświadczenie w wykonywaniu podobnych zamówień;
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
5) prowadzenie działalności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia. V. Sposób przygotowania oferty:
Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty i oświadczenia:
1. Wypełniony Formularz ofertowy stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Zapytania Ofertowego.
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru przedsiębiorców lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
3. Akceptowane projekty umów - Załącznik nr 2 i 3.
4. Aktualne uprawnienia zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. poz. 71, poz. 649 ze zm.) na wykonanie prac na danym terenie oraz ważne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych tj.: zawierających azbest o następujących kodach 17 06 01 i 17 06 05.
5. Kopię opłaconej polisy ubezpieczeniowej Wykonawcy. W przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 20 000,00 złotych (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
6. Kopię legalizacji wagi.
7. Aktualną umowę z zarządzającym składowiskiem odpadów niebezpiecznych mającym odpowiednie dopuszczenia w tym zakresie na zdeponowanie odpadów niebezpiecznych tj.: zawierających azbest o następujących kodach 17 06 01 i 17 06 05 lub zezwolenie w sprawie składowania odpadów niebezpiecznych w okresie realizacji zamówienia przewidzianej ilości odpadów zawierających azbest.
8. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie robót, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami -co najmniej trzy osoby przeszkolone w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy usuwaniu i wymianie materiałów zawierających azbest.
9. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
10. Oświadczenie w zakresie wypełniania obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO - wg wzoru określonego w Załączniku nr 5.
11. Oświadczenie dotyczące: sytuacji finansowej, doświadczenia, uprawnienia do wykonywania zamówienia, jeśli wymagają tego przepisy prawa - formularz oferty.
12. Oświadczenie o wykonywaniu zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego - formularz oferty.
13. Pełnomocnictwo - jeżeli osoba podpisująca ww. dokumenty działa z upoważnienia Wykonawcy.
14. Wykaz co najmniej 3 wykonanych i prawidłowo zakończonych usług z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy zostały one wykonane należycie - Załącznik nr 6.
Wskazane dokumenty i oświadczenia mogą być doręczone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
VI. Szczegółowe zasady wyboru oferty:
Kryterium oceny ofert - cena 100%
a) cena - 100%
Zasady oceny ofert według ustalonych kryteriów:
1. Ocena ofert dokonywana będzie w kryterium: koszt całkowity brutto - według następującego wzoru
najniższa cena oferty spośród ofert niepodlegających odrzuceniu
C= _______________________________________________________________________________ x 100
cena oferty badanej brutto niepodlegającej odrzuceniu
Cena oferty musi być wyrażona w postaci cyfrowej i słownej z wyodrębnieniem podatku od towarów i usług (VAT), do dwóch miejsc po przecinku. W przypadku rozbieżności pomiędzy wartością wyrażoną cyfrowo a podaną słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta wartość podana słownie.
2. Inne istotne warunki zamówienia przyszłej umowy:
1) Termin wykonania prac Wykonawca uzgodni z właścicielem nieruchomości,
2) Wykonawca zamówienia staje się wytwórcą i posiadaczem wszystkich odpadów powstałych w wyniku prowadzenia prac, co potwierdza w karcie ewidencji odpadów i karcie przekazania odpadu,
3) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu karty przekazania odpadów jako dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów na składowisko, którego prowadzący posiada zezwolenie na unieszkodliwianie tego typu odpadów,
4) Zakończenie prac będzie udokumentowane kartą ewidencji odpadów, kartą przekazania odpadu, oświadczeniem Wykonawcy o prawidłowości wykonania robót i oczyszczeniu terenu z azbestu,
5) Wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania usługi wyliczone będzie jako iloczyn cen jednostkowych za 1 Mg usuniętych wyrobów zawierających azbest oraz ilości ton wyrobów zawierających azbest przekazanych do unieszkodliwienia,
6) Wykonawcy należy się wynagrodzenie tylko za faktycznie wykonane usługi.
4. Oferty niekompletne, nieczytelne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
5. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz na BIP Urzędu Gminy Rybno: www.bip.gminarybno.pl, a wybrany Oferent poproszony o podpisanie umowy.
6. Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone Wykonawcom, bez ich otwierania. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego (dotyczy to także ofert przesłanych pocztą lub przesyłką kurierską).
9. Pozostałe informacje Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) zmiany lub odwołania niniejszego ogłoszenia,
2) zmiany warunków lub terminów prowadzonego postępowania ofertowego,
3) unieważnienie postępowania na każdym jego etapie bez podania przyczyny, a także pozostawienie postępowania bez wyboru oferty.

Kontakt:
8. Osoba upoważniona do kontaktu:
Anna Marek - Zastępca Kierownika Referatu Inwestycji i Ochron Środowiska tel. 23/696 60 69 wew. 35 tel. kom. 502 056 943 e-mail: a.marek@gminarybno.pl

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.