Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
5975z ostatnich 7 dni
23542z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie robót budowlanych dotyczących wymiany źródła ogrzewania i ciepłej wody w tym...

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie robót budowlanych dotyczących wymiany źródła ogrzewania i ciepłej wody w tym rozbudowa wewnętrznej instalacji gazowej wraz z kotłem gazowym oraz budowa instalacji c.o. i c.w.u

Data zamieszczenia: 2024-04-12
Dane kontaktowe Zamawiającego: Administracja Domów Miejskich ,,ADM" Sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy
ul. Śniadeckich 1
85-011 Bydgoszcz
powiat: Bydgoszcz
telefon: 513-000-912 lub 513-000-899, tel. 513-000-996
zamowieniapubliczne@adm.com.pl
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Wadium: ---
Nr telefonu: telefon: 513-000-912
Termin składania ofert: 2024-04-18 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych (zwanych dalej Robotami) dotyczących wymiany
źródła ogrzewania i ciepłej wody w tym rozbudowa wewnętrznej instalacji gazowej wraz z kotłem gazowym oraz
budowa instalacji c.o. i c.w.u. dla zamieszkałego lokalu mieszkalnego nr 6 w budynku przy Ul. Jackowskiego 22
w Bydgoszczy wraz z wykonaniem robót towarzyszących.
2. Szczegółowy zakres i sposób wykonania Robót określa dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 4
do niniejszej SWZ obejmująca :
projekt architektoniczno- budowlany
przedmiary robót
specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych
zaświadczenie Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 19.09.2023r.
UWAGA :
Likwidację użytkowanych źródeł ogrzewania oraz użytkowanych źródeł ciepłej wody należy wykonać dopiero po
uruchomieniu nowego źródła ciepła i wykonaniu instalacji grzewczej w lokalu
4. Podstawowe zasady określenia zakresu i sposobu realizacji Robót:
1) Roboty należy wykonać zgodnie z SWZ i załącznikami do SWZ, w tym: dokumentacją techniczną, w szczególności
dokumentacją projektową, decyzjami administracyjnymi, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót
budowlanych, przedmiarami robót a także zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności z
przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023. poz. 682 z późn. zm.) oraz zasadami
wiedzy technicznej.
2) Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w ofercie wszystkie roboty zawarte lub wynikające z SWZ oraz
załączonej dokumentacji projektowej i pozostałej dokumentacji technicznej, niezbędne do wykonania przedmiotu
zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami oraz wytycznymi (wymaganiami)
Zamawiającego. W przypadku rozbieżności między poszczególnymi składnikami dokumentacji technicznej, w tym
zakresem robót wynikającym z przedmiaru robót i projektu budowlanego lub specyfikacji technicznej,
dokumenty te należy traktować jako wzajemnie się uzupełniające.Oznacza to w szczególności, iż zakres Robót obejmuje wykonanie robót wskazanych w przedmiarach, choćby ich
wykonanie nie wynikało wyraźnie z projektu, jak również wykonanie robót, których potrzeba wykonania wynika z
projektu, choćby nie zostały wyraźnie wyspecyfikowane w przedmiarach.
3) Ilości jednostek przedmiarowych podane w załączonych do SWZ przedmiarach robót mają charakter wyłącznie
orientacyjny (pomocniczy), zaś Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty danego rodzaju w takiej ilości, w
jakiej okaże się to konieczne do wykonania zamówienia, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, dokumentacją
techniczną postępowania, w tym projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz
obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i normami.
4) Jeżeli w trakcie realizacji Robót powstanie konieczność wykonania robót dodatkowych, których rozmiaru i
przedmiotu Zamawiający nie był w stanie określić w momencie rozpoczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia, Zamawiający może powierzyć ich wykonanie Wykonawcy, a Wykonawca będzie zobowiązany je
wykonać, przy czym zasadność wykonania i zakres robót będą potwierdzone protokołem konieczności -
zaakceptowanym i podpisanym przez obie Strony, a ustalenie wartości tych robót będzie uzgodnione przez strony
przed ich rozpoczęciem.
5) Dla uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że Roboty, których rodzaj ujęto w przedmiarach robót stanowiących
załączniki do niniejszej SWZ, nie mogą być uznane za roboty dodatkowe ze względu na rozbieżności między ich
ilością założoną w przedmiarze a wynikającą z dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i
odbioru robót, to jest konieczną do wykonania prac zgodnie z projektem i specyfikacją techniczną.
6) Wykonawca nie może przystąpić do realizacji robót dodatkowych bez uprzedniego zgłoszenia Zamawiającemu
konieczności ich wykonania i bez uprzedniego powierzenia ich wykonania oraz uzgodnienia warunków ich
wykonania przez Zamawiającego, pod rygorem utraty prawa domagania się zapłaty dodatkowego wynagrodzenia z
tytułu realizacji robót dodatkowych.
7) Ani ujawnienie się w toku realizacji Robót różnic między ilością robót założoną w przedmiarze robót lub
wynikająca z projektu a koniecznych faktycznie do wykonania lub faktycznie wykonanych, ani nawet pominięcie
danego rodzaju robót w przedmiarze, jeśli konieczność ich wykonania można było przewidzieć na podstawie
dokumentacji technicznej w tym projektu, specyfikacji technicznych, bądź wizji lokalnej obiektu, nie może stanowić
podstawy dla domagania się od Zamawiającego podwyższenia wynagrodzenia, ani tym bardziej dla odmowy ich
wykonania.
8) Wykonawca zobowiązuje się wykonać Roboty zgodnie dokumentacją postępowania, zasadami wiedzy
technicznej oraz przepisami regulującymi przedmiotową problematykę, a w szczególności wynikającymi z ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023. poz. 682 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bhp podczas wykonywania robót budowlanych
9) W trakcie realizacji Robót Wykonawca jest zobowiązany do zachowania przepisów BHP oraz ograniczenia
uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca winien we własnym zakresie zabezpieczy zasilanie placu budowy.
10) Wymienione w komplecie dokumentacji nazwy własne wyrobów/materiałów/urządzeń wskazujące na
konkretnego producenta są wyłącznie przykładem ich użycia przy realizacji przedmiotu zamówienia i świadczą o
jakości wyrobów/materiałów/urządzeń i nie należy ich traktować jako zobowiązujących, gdyż w żaden sposób nie
wiążą one wykonawcy, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie wyrobów/materiałów/urządzeń równoważnych o
parametrach nie gorszych niż te, na które wskazują zastosowane nazwy.
11) Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania Robót, posiadające aktualne atesty i
certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Materiały użyte do wykonania zamówienia muszą być dopuszczone do
obrotu w krajach UE zgodnie z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jedn. Dz. U. z
2021r., poz.1213 z póżn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi i do powszechnego stosowania w budownictwie.
Transport materiałów na plac budowy (miejsce wykonania zamówienia) oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i
urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia obciążają Wykonawcę.
12) Wykonawca w razie wytworzenia odpadów jest zobowiązany do postępowania określonego przepisami ustawy
z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 699 z póżn. zm.). Wykonawca zobowiązany
jest ponadto zabezpieczyć we własnym zakresie i na własny koszt, pojemniki do składowania materiałów
(odpadów) z prowadzonych robót budowlanych.
5. Rozwiązania równoważne:
1) W przypadku, gdy w jakimkolwiek miejscu SWZ oraz jej załącznikach tj. dokumentacji technicznej, a w
szczególności opisach technicznych, projektach budowlanych, przedmiarach robót, rysunkach oraz specyfikacjach
technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych zostały wskazane nazwy producentów, nazwy własne, znaki
towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania robót budowlanych
będących przedmiotem zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń
równoważnych pod względem parametrów technicznych, jakościowych, użytkowych, funkcjonalnych oraz
eksploatacyjnych, pod warunkiem, że zapewniają one uzyskiwanie parametrów nie gorszych od założonych w
załącznikach do SWZ i nie powodują wyższych kosztów eksploatacji.2) Zamawiający informuje, że wskazanie marki, znaku towarowego, producenta lub dostawcy w dokumentacji
technicznej postępowania, kosztorysach, przedmiarach, STWIOR - ma charakter przykładowy i nadrzędna jest
zasada dopuszczania stosowania materiałów/urządzeń równoważnych.
3) Przewidziane przez wykonawcę do zastosowania na etapie realizacji Robót materiały i urządzenia powinny
spełniać parametry określone w dokumentacji postępowania i nie powinny być gorsze od jej założeń (równe lub
lepsze). Zamawiający dopuszcza wszelkie rynkowe odpowiedniki o parametrach równych lub lepszych niż
wskazane. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez
zamawiającego w postępowaniu spoczywa na wykonawcy składającym ofertę. W takim wypadku wykonawca musi
przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne
dokumenty dopuszczające dany materiał (wyrób) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są
one rzeczywiście równoważne.
4) W przypadku, gdy wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest załączyć
do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i wskazać
ich równoważność w stosunku do materiałów i innych elementów opisanych w dokumentacji, stanowiącej opis
przedmiotu zamówienia, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji przedmiaru robót, których dotyczy.
5) Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle
szczegółowy, żeby Zamawiający przy badaniu oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów
technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy
spoczywa obowiązek wykazania, że zaoferowane przez niego materiały i inne elementy są równoważne w stosunku
do opisanych przez Zamawiającego.
6) W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów dotyczących zastosowania innych materiałów i
urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia ujęte przez
Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem ,,parametry" rozumie się funkcjonalność,
przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, rodzaj materiału, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość oraz
pozostałe parametry przypisane poszczególnym materiałom i urządzeniom w opisie przedmiotu zamówienia.
6. Dodatkowe warunki realizacji robót budowlanych w czynnych (zamieszkałych) budynkach i lokalach :
1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy zapewnienia podczas realizacji robót zachowania ciągłości i
nieuciążliwości w komunikacji do wszystkich pomieszczeń znajdujących się w budynku, w którym prowadzone
będą roboty budowlane.
2) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zabezpieczenia na czas realizacji robót, wszystkich elementów
zewnętrznych budynku, które mogą być narażone na zabrudzenie lub zniszczenie/uszkodzenie w trakcie
prowadzenia robót, takich jak np. drzwi wejściowe do budynku, okna w częściach wspólnych budynku itp. - w razie
zaistnienia takiej konieczności ;
3) Zamawiający wymaga od Wykonawcy codziennego sprzątania po wykonanych robotach wszystkich ciągów
komunikacyjnych w budynku (zamiatanie i zmywanie), w razie zaistnienia takiej konieczności. Ponadto
Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zabezpieczenia we własnym zakresie i na własny koszt (w ramach
wynagrodzenia ofertowego) - pojemników na odpady, do składowania materiałów (odpadów) z prowadzonych
robót budowlanych.
4) Wykonawca w ofercie musi uwzględnić konieczność zachowania ciągłości użytkowania lokalu mieszkalnego
przez najemców (osoby) korzystające z lokalu (zamieszkujące lokal), przy zachowaniu zabezpieczenia terenu
budowy, organizację na terenie budowy tj. przenoszenie istniejących elementów wyposażenia lokali oraz czasowy
demontaż i ponowny montaż mebli w lokalach, zabezpieczenie wyposażenia przed zniszczeniem i zabrudzeniem,
bieżące sprzątanie powstałych w trakcie robót zanieczyszczeń.
5) Wykonawca w ramach wynagrodzenia ofertowego zobowiązany jest ponadto do:
a) zabezpieczania mebli i wyposażenia znajdującego się w tych lokalach przed zniszczeniem lub
zabrudzeniem (obowiązek stosowania folii ochronnej),
b) stosowania do kucia urządzeń bezpyłowych i odkurzacza przemysłowego
c) ewentualnego przesuwania/przenoszenia mebli i wyposażenia oraz ich czasowy demontaż i ponowny
montaż, w przypadku prowadzenia za nimi instalacji elektrycznych
d) sprzątania na bieżąco pomieszczeń po zakończeniu prac remontowych (w szczególności zamiatanie i
mycie podłóg ciągów komunikacyjnych korytarzy i klatki schodowej).
e) uzgadniania na bieżąco z najemcami/użytkownikami lokali terminów wykonywania prac (ponieważ są to
lokale czynne zamieszkałe należy również uwzględniać godz. popołudniowe oraz dni wolne od pracy)
f) pisemnego informowania Zamawiającego (inspektora nadzoru ADM), o każdorazowej odmowie
najemcy/użytkownika lokalu na wpuszczenie wykonawcy do lokalu lub braku dostępu do lokalu z innych
powodów, celem realizacji robót.
7. Dodatkowe wymagania dotyczące realizacji robót elektrycznych :
1) Zamawiający wymaga, aby wszystkie roboty w branży elektrycznej oraz prace kontrolno-pomiarowe
instalacji elektrycznej (wykonanie pomiarów i sporządzenie stosownych protokołów) były realizowane po
stronie wykonawcy wyłącznie przez osoby posiadające stosowne wymagane przepisami uprawnienia i
kwalifikacje (w tym uprawnienia elektroenergetyczne SEP, grupa I). Zamawiający informuje, że protokoły z
wykonanych pomiarów elektrycznych (powykonawcze) winny być podpisane przez osoby do tego
uprawnione, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
2) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie i na swój koszt wymagany sprzęt do
realizacji niniejszego zamówienia tj. przyrządy pomiarowe, które powinny mieć certyfikat na znak
bezpieczeństwa CE i być oznaczone tym znakiem oraz powinny być wzorcowane w okresach zalecanych
przez producenta sprzętu.
3) po zakończeniu robót wykonawca zobowiązany jest sporządzić uproszczoną dokumentację powykonawczą
w zakresie uzgodnionym z inspektorem nadzoru ADM ds. elektrycznych.
8. Zamawiający wymaga aby w całym okresie realizacji Robót Wykonawca dysponował co najmniej :
1) osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych,
cieplnych, wentylacyjnych i gazowych oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby
Inżynierów Budownictwa, która pełnić będzie funkcję kierownika robót podczas realizacji niniejszego
zamówienia.
2) osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania prac na stanowisku dozoru w zakresie urządzeń, instalacji
i sieci gazowych (Grupa3) tzw. świadectwo kwalifikacyjne G3d
3) osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania prac na stanowisku ekspoloatacji w zakresie urządzeń,
instalacji i sieci gazowych (Grupa3) tzw. świadectwo kwalifikacyjne G3e
4) osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania prac na stanowisku dozoru w zakresie urządzeń, instalacji
i sieci elektroenergetycznych (Grupa1) tzw. świadectwo kwalifikacyjne G1d
5) osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania prac na stanowisku eksploatacji w zakresie urządzeń,
instalacji i sieci elektroenergetycznych (Grupa1) tzw. świadectwo kwalifikacyjne G1e
9. Minimalny wymagany przez Zamawiającego ,,termin gwarancji i rękojmi" na wykonany przedmiot zamówienia tj.
w tym wykonane roboty budowlane, prace instalacyjne i montażowe, zastosowane materiały i wyroby oraz
zamontowane lub wbudowane urządzenia (np. kotły gazowe) - wynosi 36 miesięcy (słownie: trzydzieści sześć
miesięcy) licząc od daty odbioru końcowego ustalonej w protokole odbioru końcowego robót objętych
zamówieniem.
10. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki jego realizacji oraz wzajemne prawa i obowiązki stron
- zawiera ,,Wzór Umowy" stanowiący załącznik Nr 3 do SWZ.

CPV: 45.00.00.00-7, 45.45.30.00-7, 45.21.13.41-1, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.31.10.00-0, 45.33.00.00-9

Dokument nr: 11/NA/2024

Otwarcie ofert: X. Otwarcie ofert
1. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 18.04.2024r. godz. 09:05 w siedzibie Zamawiającego tj. Dział Zamówień
Publicznych ADM Sp. z o.o. przy Ul. Gdańskiej 30/5 (2 piętro, pokój nr 2).

Składanie ofert:
IX. Miejsce i termin składania ofert
1. Oferty w formie pisemnej należy składać w siedzibie Zamawiającego tj. Dział Zamówień Publicznych ADM
Sp. z o.o. przy Ul. Gdańskiej 30/5 (2 piętro pokój nr 2) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18.04.2024r. do
godz. 09:00
2. Oferty w formie elektronicznej należy przesłać na adres e-mail Zamawiającego (Spółka ADM):
zamowieniapubliczne@adm.com.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 18.04.2024r. do godz. 09:00

Miejsce i termin realizacji:
III. Termin wykonania zamówienia
1. Termin wykonania zamówienia (termin zakończenia Robót): do 45 dni od daty zawarcia umowy.
2. Szczegółowe zagadnienia dotyczące terminu realizacji umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącej
załącznik nr 3 do SWZ.

Wymagania:
IV. Warunki udziału w postępowaniu
Nie dotyczy postępowania. Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postępowaniu, od spełnienia których
uzależniony jest udział wykonawcy w niniejszym postępowaniu, w tym złożenie oferty .
V. Podstawy wykluczenia z postępowania
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi
którakolwiek z poniższych przesłanek tj. Wykonawcę:1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
? udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa
lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
? handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
? o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010r.
o sporcie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1133 oraz z 2021 r. poz. 2054 i 2142) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia
12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz
wyrobów medycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 463, 583 i 974),
? finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego,
lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub
ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
? o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu
popełnienie tego przestępstwa,
? powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy
z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym
wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1745),
? przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo
oszustwa, o którym mowa w art.286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności
dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
? o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania
wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub
partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta
prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sadu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z
uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba ze Wykonawca
odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo
przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych
należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi
Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli
odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że
przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd,
zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego
rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
7) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności
gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał
zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;
8) który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał
albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie
zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy,
odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady.
2. Zamawiający informuję, że na podstawie art.7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego, z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się (obligatoryjne przesłanki wykluczenia
wykonawcy) :
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i
rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3);2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca
2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest
osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana
na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3);
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z
dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący
taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie
wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3).
3. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie ust.2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się
o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej, którą nakłada Prezes Urzędu Zamówień
Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych).
4. Na potwierdzenie braku przesłanek wykluczenia wykonawcy z postępowania z powodu okoliczności wskazanych
przez Zamawiającego w SWZ (podstawy wykluczenia z postępowania) każdy wykonawca zobowiązany jest złożyć
wraz z ofertą stosowne oświadczenie, zgodne ze wzorem załącznika nr 2 do SWZ. W przypadku wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia np. spółka cywilna, oświadczenie składa każdy z wykonawców
występujących wspólnie.
VI. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
1. Zamawiający porówna i oceni oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Oferty zostaną ocenione za pomocą systemu punktowego, zgodnie z następującymi kryteriami :
?
?
cena (oznaczenie C) - znaczenie wagi i maksymalna liczba punktów 60% (pkt)
termin gwarancji (oznaczenie G) - znaczenie wagi i maksymalna liczba punktów 40% (pkt)
3. Ocena ofert będzie dokonywana według następujących zasad:
1) kryterium cena (C) - wg poniższego wzoru (waga kryterium 60 %) :
C = ( C min. : Cob ) x 60 pkt
gdzie:
C
- ilość punktów przyznanych danej ofercie w kryterium ,,CENA"
C min. - najniższa zaoferowana cena brutto oferty spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających
odrzuceniu
C ob
- cena brutto oferty badanej
2) kryterium termin gwarancji (G) - wg poniższego wzoru (waga kryterium 40 %) :
Zamawiający będzie przyznawał punkty w zakresie udzielonego przez Wykonawcę terminu gwarancji na wykonane
roboty objęte przedmiotem zamówienia (odpowiedzialności z tytułu udzielonej gwarancji za wady). W tym
kryterium oceny ofert Wykonawca może uzyskać maksymalnie 40 punktów. Punktacja będzie przyznawana w
następujący sposób :
Deklarowany przez Wykonawcę w ofercie - termin udzielonej gwarancji -
wyrażony w pełnych miesiącachPunktacja
* za udzielony 36 miesięczny termin gwarancji (lub dłuższy, ale krótszy niż 42 miesiące)0 pkt.
* za udzielony 42 miesięczny termin gwarancji (lub dłuższy, ale krótszy niż 48 miesiące)10 pkt.
* za udzielony 48 miesięczny termin gwarancji (lub dłuższy, ale krótszy niż 54 miesiące)20 pkt
* za udzielony 54 miesięczny termin gwarancji (lub dłuższy, ale krótszy niż 60 miesięcy)30 pkt
* za udzielony 60 miesięczny termin gwarancji (lub dłuższy)40 pktUWAGA:
?Zamawiający nie będzie przyznawał punktów częściowych. Oznacza to, że wykonawca w ramach tego
kryterium oceny ofert może otrzymać odpowiednio 0/10/20/30/40 punktów.
?w przypadku nie wpisania przez Wykonawcę w formularzu ofertowym terminu udzielonej gwarancji,
Zamawiający uzna, że wykonawca udzielił minimalnego wymaganego w SWZ terminu gwarancji tj. 36
miesięcy i wówczas przyzna Wykonawcy zero punktów w tym kryterium oceny ofert.
?w przypadku, gdy deklarowany przez wykonawcę w ofercie termin gwarancji, będzie krótszy niż termin
minimalny określony w SWZ tj. krótszy niż 36 miesięcy, wówczas oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu
jako niezgodna z SWZ.
?aby otrzymać maksymalną liczbę punktów w tym kryterium oceny ofert (40 pkt.) wykonawca musi
zaoferować co najmniej 60 miesięczny lub dłuższy termin udzielonej gwarancji.
4. Sposób oceny ofert:
1) Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty tj. oferty która otrzyma łącznie największą ilość punktów
wyliczoną zgodnie ze wzorem:
P=C+G
gdzie:
P - łączna ilość punktów oferty ocenianej
C - liczba punktów uzyskanych w kryterium cena
G - liczba punktów uzyskanych w kryterium termin gwarancji
2) jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z
niższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te
oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio
złożonych przez nich ofertach.
3) punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do
dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
VII. Opis sposobu przygotowania ofert
1. Forma składanych dokumentów:
Ofertę oraz wszystkie pozostałe wymagane dokumenty i oświadczenia składane są w formie pisemnej lub w
postaci elektronicznej. Dokumenty elektroniczne mogą zostać podpisane odpowiednio elektronicznym podpisem
kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wzór formularza ofertowego stanowi załącznik
nr 1 do niniejszej SWZ.
UWAGA:
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty drogą elektroniczną w wariancie uproszczonym tj. poprzez
złożenie skanu dokumentu wytworzonego pierwotnie w formie papierowej czyli formy papierowej dokumentu
podpisanego przez wykonawcę, a następnie zeskanowanie tego dokumentu i przesłanie go przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej na adres poczty elektronicznej e-mail Zamawiającego tj. Spółki ADM (np. w formacie
pliku .pdf)
e-mail: zamowieniapubliczne@adm.com.pl
2. Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną Ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej
propozycje wariantowe podlegać będzie odrzuceniu. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
3. Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formie załączników, winny być
sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz formy, w tym opisu kolumn i wierszy.
4. Ceny oferty muszą zawierać wszystkie koszty, jakie musi ponieść Wykonawca, aby zrealizować zamówienie z
najwyższą starannością oraz ewentualne rabaty.
5. Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę powinny być w języku polskim. W przypadku załączenia
dokumentów sporządzonych w innym języku niż dopuszczony, Wykonawca zobowiązany jest załączyć tłumaczenie
na język polski.6. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym zgodnie z załącznikiem nr 1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć
wraz z ofertą następujące dokumenty:
1) odpowiednie pełnomocnictwa, jeżeli oferta jest podpisywana przez pełnomocnika a zakres
pełnomocnictwa nie wynika z dokumentów rejestrowych podmiotu (KRS, CEiDG) lub z innych
dokumentów załączonych do oferty
2) oświadczenie dotyczące braku przesłanek wykluczenia z postępowania - wg wzoru załącznika do SWZ
7. Wymaga się, aby oferta składana przez wykonawcę w formie pisemnej była złożona w zamkniętej kopercie lub
innym opakowaniu zabezpieczonym przez jej otwarciem, bez uszkodzenia, w sposób gwarantujący zachowanie
poufności jej treści do chwili jej otwarcia. Na zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu należy umieścić nazwę i
adres Wykonawcy oraz oznaczenie postępowania, którego dotyczy składana oferta tj.:
OFERTA W POSTĘPOWANIU NR 11/NA/2023
Roboty gazowe w lokalu mieszkalnym przy ul. Jackowskiego 22
8. Tajemnica przedsiębiorstwa :
1) Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca nie później niż w terminie składania ofert
zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa.
2) zgodnie z art.11 ust.4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przez tajemnicę przedsiębiorstwa
rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne
przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca
podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.
3) jeżeli przedstawiony przez Wykonawcę dowód (wyjaśnienia), po przeprowadzonej przez Zamawiającego
analizie - nie będzie uznany za wystarczający, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie tajemnicy
przedsiębiorstwa jest nieskuteczne i informacje te zostaną ujawnione, o czym wykonawca zostanie
powiadomiony.
4) w sytuacji kiedy Wykonawca zastrzegł w ofercie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa ale nie
załączył jednocześnie dowodów to potwierdzających, wówczas Zamawiający uzna, że zastrzeżenie w tym
zakresie jest ,,nieskuteczne" i nie będzie wzywał Wykonawcy do składania dodatkowych wyjaśnień, a
informacje te jako ,,błędnie zastrzeżone" zostaną ujawnione.
9. Pełnomocnictwo:
1) gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych (KRS, CEiDG lub innego
właściwego rejestru), wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, zobowiązany jest
dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia
oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy (oryginał lub skan pełnomocnictwa)
2) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani
są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało
umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy
załączyć do oferty.
Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:
? postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
? wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z
nazwy z określeniem adresu siedziby,
? ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
10. Wykonawca zobowiązany jest wpisać w formularzu ofertowym ,,Termin gwarancji" udzielonej na wykonany
przedmiot zamówienia tj. wykonane roboty budowlane i prace montażowe, zastosowane materiały, wbudowane
lub zamontowane urządzenia (np. kotły gazowe, grzejniki c.o. itp.). Jednocześnie Zamawiający informuje, że :
1) minimalny wymagany przez Zamawiającego termin (okres) gwarancji wynosi 36 miesięcy od daty odbioru
końcowego przedmiotu zamówienia, a wykonawca może zaoferować dłuższy niż minimalny termin
gwarancji .
2) w przypadku nie wpisania przez Wykonawcę w formularzu ofertowym terminu udzielonej gwarancji (np.
brak wpisanej daty, wykonawca zostawił puste pole), wówczas Zamawiający uzna, że wykonawca udzielił
minimalnego wymaganego w SWZ terminu gwarancji tj. 36 miesięcy, co skutkować będzie uzyskaniem
przez Wykonawcę ,,zero puntów", w kryterium oceny ofert jakim jest ,,termin udzielonej gwarancji". Brak
wpisania terminu gwarancji w formularzu ofertowym nie skutkuje odrzuceniem oferty wykonawcy w tej
części, gdyż termin ten służy wyłącznie przeprowadzeniu przez Zamawiającego punktacji ofert, zgodnie z
przyjętymi w postępowaniu kryteriami oceny ofert.3) w przypadku, gdy oferowany przez wykonawcę termin gwarancji będzie krótszy niż termin ,,minimalny"
wskazany w SWZ tj. krótszy niż 36 miesięcy, wówczas oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu jako
niezgodna z SWZ
4) w przypadku, gdyż wykonawca zaoferuje dłuższy niż minimalny termin gwarancji wynikający z SWZ tj.
dłuższy niż 36 miesięcy, wówczas termin rękojmi również ulega automatycznie wydłużeniu do upływu
oferowanego przez wykonawcę okresu gwarancji, bowiem okres odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu
rękojmi za wady musi równać się okresowi udzielonej gwarancji.
VIII. Sposób obliczania ceny oferty
1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem Formularza Ofertowego
(załącznik 1). Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu
zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz istotnymi postanowieniami umowy określonymi w
niniejszej dokumentacji. Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania obowiązującej, zgodnej z przepisami
stawki podatku VAT, która na dzień wszczęcia postępowania wynosi: VAT 8% .
2. Cena podana na Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie
należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
3. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do
porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie realizacji zamówienia.
5. Cena ofertowa podana przez wykonawcę jest ceną ryczałtową za wykonanie całości przedmiotu zamówienia i
musi uwzględniać koszty wszystkich prac oraz robót budowlanych i innych czynności niezbędnych do wykonania
przedmiotu zamówienia, a w szczególności: ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk,
orientacyjny charakter przedmiaru robót, wszelkie inne koszty, opłaty i należności związane z wykonywaniem
robót (np. wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, utrzymania zaplecza budowy wraz z jego późniejszą
likwidacją itp.), uzyskaniem wymaganych decyzji, pozwoleń i uzgodnień, odpowiedzialnością materialną i
zobowiązaniami wykonawcy wymienionymi lub wynikającymi z treści SWZ, dokumentacji technicznej, w tym
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, warunków umowy. Należy uwzględnić wszelkie towarzyszące
temu procesowi czynności i koszty z tym związane, nie wyłączając ryzyka ujawnienia się konieczności wykonania
robót wcześniej nie przewidzianych lub w ilości większej niż założono pierwotnie dokumentacji technicznej.
Ponadto Wykonawca winien we własnym zakresie i na swój koszt zabezpieczyć zasilanie placu budowy, co również
winien uwzględnić w cenie oferty.
6. Cenę oferty należy obliczyć w sposób uwzględniający w szczególności:
1) wszystkie nakłady pozwalające osiągnąć cel oznaczony w umowie;
2) okres realizacji zamówienia, w tym skutki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych do końca
realizacji przedmiotu zamówienia;
3) wykonanie wszelkich zobowiązań wynikających z SWZ i załączników do SWZ
4) wszelkie czynności prawne i faktyczne związane z dopełnieniem obowiązków wynikających z przepisów
prawa regulującego przedmiotową problematykę;
5) formę wynagrodzenia ryczałtowego zdefiniowanego w art.632 Kodeksu cywilnego
6) udzielenie co najmniej 36 miesięcznego terminu gwarancji/rękojmi na cały przedmiot zamówienia, w tym
zamontowane lub wbudowane urządzenia
7. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego
zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106, z późn. zm.),
dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę
podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. W ofercie, o której mowa w ust. 1, Wykonawca
ma obowiązek:
1) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego
obowiązku podatkowego
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do
powstania obowiązku podatkowego;
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty
podatku;
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała
zastosowanie.
8. Wzór Formularza Ofertowego został opracowany przy założeniu, iż wybór oferty nie będzie prowadzić do
powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku VAT. W przypadku, gdy Wykonawca
zobowiązany jest złożyć oświadczenie o powstaniu u Zamawiającego obowiązku podatkowego, to winien
odpowiednio zmodyfikować treść formularza.9. Zamawiający we wszystkich rozliczeniach krajowych, w których występuje podatek VAT i które są
udokumentowane fakturą VAT stosuje mechanizm podzielonej płatności.
2. Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego
postępowania (BIP ADM).
3. Zamawiający niezwłocznie po otwarciu ofert udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania
(BIP ADM) informacje o:
? nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej
albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte;
? cenach lub kosztach zawartych w ofertach;
? kwocie jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym
a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były
drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego (Spółka ADM) na adres e-mail:
zamowieniapubliczne@adm.com.pl

Uwagi:
XII. Ochrona danych osobowych
Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych , Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez
wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
1. W zakresie niniejszego postępowania administratorem danych osobowych obowiązanym do spełnienia
obowiązku informacyjnego z art.13 RODO będzie w szczególności:
Zamawiający, względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w
szczególności:
?
?
?
wykonawcy będącego osobą fizyczną,
wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą,
pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone
pełnomocnictwie),
w?
?
członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w
informacji z KRK),
osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego;
Wykonawca, względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w
szczególności:
? osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia,
? podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną,
? podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność
gospodarczą,
? pełnomocnika podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe
zamieszczone w pełnomocnictwie),
? członka organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu trzeciego, będącego osobą fizyczną (np. dane
osobowe zamieszczone w informacji z KRK);
Podwykonawca/podmiot trzeci - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał.
Dotyczy to w szczególności osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia.
2. Zamawiający informuje, że od dnia 25.05.2018 roku obowiązują nowe przepisy dotyczące ochrony danych
osobowych - Ogólne Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
3. Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO", informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest Administracja Domów Miejskich ADM Sp. z
o.o. z siedzibą przy ul. Śniadeckich 1, 85-011 Bydgoszcz,
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod numerem tel. nr 52/348-16-09 lub adresem e-
mail iod@adm.com.pl - osoba, której dane dotyczą, może uzyskać informacje lub złożyć wniosek do
dowolnego ze wskazanego powyżej inspektora ochrony danych osobowych
3) Pani/Pana/Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego objętego niniejszym postępowaniem na podstawie art.6 ust.1 lit. c) RODO, a w
przypadku zawarcia umowy na wykonanie zamówienia publicznego na podstawie art.6 ust.1 lit. b) RODO
4) podanie danych osobowych jest wymagane na podstawie przepisów prawa.
5) Państwa dane osobowe będą udostępniane wyłącznie osobom/podmiotom uprawnionym na podstawie
przepisów prawa, a w szczególności odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty,
którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w trybie dostępu do informacji publicznej
6) do Państwa danych osobowych mogą mieć dostęp, wyłącznie na podstawie zawartych umów powierzenia
przetwarzania, podmioty zewnętrzne realizujące zamówienia (usługi, roboty budowlane) na rzecz
Zamawiającego, w szczególności firmy świadczące usługi utrzymania i rozwoju systemów informatycznych
7) Pani/Pana/Państwa dane osobowe będą przetwarzane (przechowywane) przez okres wynikający z
obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
oraz aktach wykonawczych do tej ustawy tj. 5 lat, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 5 lat, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
8) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem związanym z udziałem w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
9) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art.22 RODO;
10) posiada Pan/Pani/Państwo:
? na podstawie art.15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
? na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
? na podstawie art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
11) nie przysługuje Pani/Panu/Państwu:
? w związku z art.17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;?
na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art.6 ust.1 lit. c RODO.
4. Jednocześnie Zamawiający informuje o ciążącym na Pani/Panu/Państwu obowiązku informacyjnym wynikającym
z art.14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z
prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w
postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art.14 ust.5 RODO.
XIII. Podwykonawstwo
1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał
w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu
wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
4. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca (o ile są już znane) podał
nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych
w wykonanie zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich zmianach
danych, o których mowa w zdaniu poprzednim, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na
temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia.
5. Wykonawca wraz z fakturą rozliczeniową musi złożyć w stosunku do każdego zgłoszonego wcześniej
Podwykonawcy i dalszego podwykonawcy, jeden z wymienionych poniżej dokumentów (UWAGA: brak złożenia
takiego dokumentów w stosunku do wskazanego Podwykonawcy będzie równoznaczny z przyjęciem dopiero w
chwili uzupełnienia braku tego dokumentu, jako początku biegu terminu zapłaty)
?oświadczenie podwykonawcy (odpowiednio dalszego podwykonawcy), że otrzymał zapłatę za wykonane
przez siebie prace, których dotyczy (obejmuje) faktura wystawiona przez Wykonawcę
?oświadczenie podwykonawcy (odpowiednio dalszego podwykonawcy) o wysokości przysługującej mu
należności wraz z: kopią faktury dokumentującej tę należność oraz oświadczeniem Wykonawcy
upoważniającym Zamawiającego do zapłaty odpowiedniej części wynagrodzenia bezpośrednio na
rachunek Podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy ww. należności (w takim przypadku Zamawiający
zapłaci należność przypadającą Podwykonawcy bezpośrednio na jego konto z zachowaniem terminu i
zasad płatności jak dla Wykonawcy a należność pozostała zostanie przelana na konto Wykonawcy
?potwierdzone przez Podwykonawcę oświadczenie Wykonawcy, że prace, które są sprzedawane daną
fakturą zostały wykonane bez udziału tego podwykonawcy.
XIV. Czynności przed zawarciem umowy
1. Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
2. W celu zawarcia umowy, wykonawca, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą - przed podpisaniem
umowy składa następujące dokumenty i oświadczenia :
1) w przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
2) pełnomocnictwo jeżeli umowę podpisuje pełnomocnik, o ile umocowanie to nie będzie wynikać
z dokumentów załączonych do oferty
3) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia (np. polisa ubezpieczeniowa
wraz z dowodem opłacenia wymagalnej składki ubezpieczeniowej), w tym z tytułu szkód, które mogą
zaistnieć w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy oraz za szkody i następstwa nieszczęśliwych
wypadków wyrządzone osobom trzecim na kwotę (sumę) ubezpieczenia minimum 20 000,00 zł (słownie:
dwadzieścia tysięcy złotych).
UWAGA: ubezpieczenie musi obowiązywać przez cały okres trwania umowy. W przypadku upływu
terminu ubezpieczenia przed dniem zakończenia umowy, Wykonawca musi przedłużyć termin
ubezpieczenia do czasu zakończenia umowy i natychmiast przedłożyć Zamawiającemu do wglądu wraz z
dowodem opłacenia należnych składek.
4) oświadczenie o udzieleniu gwarancji według wzoru Zamawiającego (załącznik nr 5 do SWZ)5) oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia - aktualne na
dzień zawarcia umowy dotyczące braku przesłanek wykluczenia wykonawcy z postępowania na podstawie
art.7 ust.1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - według wzoru Zamawiającego.
6) UWAGA: Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane
przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy.
XV. Pozostałe informacje dotyczące postępowania
1. Informacje i wyjaśnienia uzyskać można od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00;
2. Warunki realizacji zamówienia, wzajemne prawa i obowiązki stron - określa wzór umowy - stanowiący
załącznik do niniejszego postępowania. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie za-
mówienia publicznego na warunkach określonych w załączonym do postępowania wzorze umowy;
3. Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
4. Zamawiający uprawniony jest do unieważnienia postępowania na każdym jego etapie bez podania uzasadnienia.
Zamawiający zastrzega sobie także prawo swobodnego zaniechania wyboru oferty lub zawarcia umowy.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia szczegółowej analizy cen ofertowych i w przypadku
wystąpienia podejrzenia rażąco niskiej ceny lub znacznej rozbieżności cen ofertowych - wezwania wybranych
wykonawców do złożenia stosownych wyjaśnień w zakresie oferowanej ceny, sposobu jej kalkulacji itp. Wezwany
wykonawca, który nie złoży w terminie wymaganych wyjaśnień lub którego wyjaśnienia okażą się zbyt ogólnikowe,
lakoniczne i nieuzasadniające możliwości zaoferowania danej ceny ofertowej - zostanie wykluczony z
postępowania a jego oferta odrzucona. Ocena wyjaśnień złożonych przez wykonawcę i ewentualna decyzja o
odrzuceniu oferty wykonawcy jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego.

Kontakt:
1. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
1) w sprawach proceduralnych /formalnych/ :
?
kierownik działu zamówień publicznych ADM - p. Tomasz Skierecki tel. 513-000-899
? główny specjalista działu zamówień publicznych ADM - p. Arleta Krywiel tel. 513-000-912
2) w sprawach merytorycznych /dotyczących przedmiotu zamówienia/:
?
inspektor nadzoru ADM p. Sławomir Jagałła tel. 513-000-996

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.