Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1060z dziś
7188z ostatnich 7 dni
23542z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Wykonanie uproszczonych planów urządzania lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Wykonanie uproszczonych planów urządzania lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu

Data zamieszczenia: 2024-04-15
Dane kontaktowe Zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Opolu Lubelskim
ul. Lubelska 4
24-300 Opole Lubelskie
powiat: opolski (lubelski)
tel. 81 827-22-60, tel. 81 827 61 13
starostwo@opole.lublin.pl
Województwo: lubelskie
Miasto: Opole Lubelskie
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 81 827-22-60, t
Termin składania ofert: 2024-04-22 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
zwracamy się z zapytaniem ofertowym na wykonanie usługi pod nazwą ,,Wykonanie uproszczonych planów urządzania lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa oraz inwentaryzacji stanu lasu na terenie powiatu opolskiego ( gminy Chodel, Józefów nad Wisłą i Poniatowa)."
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie:
1) uproszczonych planów urządzania lasu zwanych dalej ,,UPUL" stanowiących własność (współwłasność) osób fizycznych i wspólnot gruntowych, a także będących w innych formach posiadania takich jak dzierżawa, użytkowanie, użytkowanie wieczyste, posiadanie samoistne, władanie, zarząd na terenie powiatu opolskiego dla łącznej powierzchni stanowiącej zwarte kompleksy leśne - 525,7582 ha na terenie gminy Chodel, Józefów nad Wisłą i Poniatowa, zgodnie z wytycznymi przedstawionymi poniżej wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dla projektu uproszczonych planów urządzania lasu, zgodnie z przepisami określonymi w Dziale IV ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w
ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. póz. 1029 z późn. zm.) jeżeli będzie wymagana .
2) uproszczonych planów urządzania lasu zwanych dalej ,,UPUL" dla lasów stanowiących własność Powiatu Opolskiego dla łącznej powierzchni - 12,1718 ha na terenie gminy Opole Lubelskie,
3) inwentaryzacji stanu lasu stanowiących własność (współwłasność) osób fizycznych i wspólnot gruntowych, a także będących w innych formach posiadania takich jak dzierżawa, użytkowanie, użytkowanie wieczyste, posiadanie samoistne, władanie, zarząd na terenie powiatu opolskiego dla łącznej powierzchni stanowiącej rozdrobnione kompleksy leśne - 2,5078 ha na terenie gminy Chodel i Poniatowa.
Zamawiający nie zna ostatecznej ilości działek, jakie mają zostać objęte opracowaniem stanowiącym przedmiot zamówienia. Znana jest tylko przybliżona powierzchnia lasów (zgodnie z załącznikiem nr 1). Szacuje się że powierzchnia gruntów leśnych w terenie może być o ok. 10 % większa a zmiany wynikające z tej okoliczności nie będą podstawą do zwiększenia wynagrodzenia należnego.
II. Wymagania zamawiającego :
1. Wykonawca sporządzi uproszczone plany urządzenia lasu i inwentaryzacje stanu lasu zgodnie z:
a) ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t. j. Dz. U. z 2023 r., póz. 1356 z późn zm.),
b) ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r., póz. 1336 z
późn. zm.),
c) ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. póz. 1094 z późn. zm.),
d) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie
szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. z 2012 r., póz. 1302),
e) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie
szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego i wielkości potencjału
kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonania prac urządzeniowych (Dz. U. z 2012 r., póz. 949),
f) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa.
2. Dokumentacja powinna być sporządzona w oparciu o Zarządzenie nr 37 Dyrektora
Generalnego Lasów Państwowych z dnia 26 czerwca 2020 roku, w sprawie przeznaczenia środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzenie uproszczonych planów urządzania lasu, którego załączniki zamieszczone są na stronie internetowej Lasów Państwowych:
a) standard uproszczonej leśnej mapy numerycznej, którego dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 2 zarządzenia,
b) standard opracowań kartograficznych dla uproszczonych planów urządzania lasu, którego dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 3 zarządzenia,
c) standard wymiany danych o lasach, którego dokumentacja techniczna stanowi załącznik nr 4 zarządzenia,
d) wytyczne do sporządzania projektów uproszczonych planów urządzenie lasu wraz z Aneksem nr 1 będących szablonem dokumentu uproszczonego planu urządzenia lasu stanowiące załącznik nr 4 zarządzenia
e) aplikację do obsługi warstw mapy numerycznej MAPA PU - do pobrania ze strony internetowej Zakładu Informatyki Lasów Państwowych
f) aplikację taksator PU - do pobrania ze strony internetowej Zakładu Informatyki Lasów Państwowych
3. Uproszczone plany urządzenia lasu i inwentaryzacje stanu lasu należy wykonać na okres 10
lat. Należy przyjąć, iż opracowane plany i inwentaryzacje będą obowiązywać w okresie od 01.01.2025 r. do 31.12.2034 r.
4. Zamawiający po podpisaniu umowy z Wykonawcą, na jego wniosek, w terminie 7 dni udostępnieni nieodpłatnie materiały i dane niezbędne do realizacji Zamówienia, w postaci graficznych i opisowych danych z ewidencji gruntów i budynków zapisanych w formacie SWDE.
5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z uzgodnieniami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia.
6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie danych osobowych
wynikającą z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Powierzenie przetwarzania danych osobowych zostanie uregulowane w odrębnej umowie.
7. Dokumentacja urządzeniowa winna być opracowana w wersji papierowej: w trzech egzemplarzach dla każdego obrębu ewidencyjnego, w twardej oprawie, format A4 oraz w wersji elektronicznej na płytach CD w 3 egz. w postaci baz danych, w postaci map cyfrowych z wykorzystaniem geograficznych systemów informacji (GIS) w państwowym systemie odniesień przestrzennych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U z 2017 r., poz.2101 z późn. zm.).
8. Mapy gospodarcze winny być wykonane na podstawie mapy ewidencyjnej dołączone do
każdego egzemplarza opracowania wraz ( ze wszystkimi szczegółami: zabudowania rowy itd. ) pokolorowane według gatunków głównych, w liczniku litera pododdziału w mianowniku gatunek i jego wiek. Mapy gospodarcze umieszczone w kieszeni (kopercie na końcu operatu).
9. Zadania w zakresie gospodarki leśnej powinny być zestawione oddzielnie z
przeznaczeniem dla poszczególnych właścicieli lasów.
10. W pracach taksacyjnych należy uwzględnić
a) grunty wykazane w ewidencji gruntów i budynków jako lasy (Ls),
b) grunty zalesione, w tym samosiewy rosnące na gruntach przeznaczonych do zalesienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, lecz nie ujęte w ewidencji gruntów i budynków jako użytki ,,lasy" o symbolu ,,Ls".
11. Wykonawca przed przystąpieniem do prac terenowych powiadomi właściwy urząd gminy oraz uzgodni z sołtysami wsi dla których będą sporządzane UPUL, sposób powiadamiania właścicieli lasów o prowadzeniu prac urządzeniowych.
12. Po sporządzeniu projektów uproszczonych planów urządzenia lasów dla poszczególnych obrębów geodezyjnych Wykonawca:
a) po uzgodnieniu z właściwym Urzędem Gminy/ Miasta złoży po 1 egzemplarzu
opracowanych planów we właściwych instytucjach, tj.: Urzędzie Gminy Chodel, Urzędzie Miejskim w Józefowie nad Wisłą i w Urzędzie Miejskim w Poniatowej na okres 60 dni. Wyłożone w Urzędach Gmin projekty uproszczonych planów muszą zawierać wszystkie części opisowe, tabelaryczne i obliczeniowe wraz z zadaniami dla poszczególnych właścicieli lasów oraz mapy
b) poinformuje Wójta Gminy Chodel, Burmistrza Józefowa nad Wisłą i Burmistrza Miasta Poniatowa o konieczności pisemnego poinformowania właścicieli lasów o wyłożeniu projektu uproszczonych planów urządzenia lasu z zaznaczeniem, że uproszczony plan urządzenia lasu będzie podstawą do naliczenia podatku leśnego. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu zaświadczenie z Urzędu Gminy w Chodlu, Urzędu Miejskiego w Józefowie nad Wisłą i z Urzędu Miejskiego w Poniatowej o fakcie wyłożenia uproszczonych planów urządzenia lasu do publicznego wglądu na okres 60 dni.
c) zobowiązuje się udzielić zainteresowanym właścicielom niezbędnych informacji, przyjmować zastrzeżenia i wnioski a także w każdym przypadku dokonać ponownych oględzin spornych powierzchni drzewostanu w obecności właściciela (właścicieli) lasu, dokonując ustalenia zadań z zakresu gospodarki leśnej, udzielając jednocześnie wszelkich wyjaśnień. Wykonawca zobowiązuje się na swój koszt do naniesienia ewentualnych poprawek wynikłych z zastrzeżeń i wniosków składanych przez właścicieli,
d) przedłoży Zamawiającemu projekt planów w wersji elektronicznej na płycie CD (w okresie wyłożenia w Urzędzie Gminy i Urzędach Miejskich ) celem ich przeglądu i wniesienia uwag.
13. W przypadku złożenia przez właścicieli lasów zastrzeżeń i wniosków dotyczących projektów uproszczonych planów urządzenia lasów, złożonych w okresie wyłożenia planów do publicznego wglądu oraz w terminie 30 dni od daty zakończenia wyłożenia, Wykonawca (w terminie 7 dni od daty otrzymania) sporządzi i przekaże Zamawiającemu projekt sposobu załatwienia przyjętych zastrzeżeń i wniosków wraz z uzasadnieniem, tzn. uznania lub nie uznania złożonych wniosków lub zastrzeżeń na podstawie których Starosta wyda decyzje administracyjne. Wykonawca naniesie w projektach planów ewentualne poprawki wynikłe po rozpatrzeniu zastrzeżeń i wniosków.
14. W przypadku konieczności sporządzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca dokona uzgodnień z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Lublinie i Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym w Lublinie zakresu i stopnia szczegółowości prognozy oddziaływania na środowisko ww. projektów uproszczonych planów urządzenia lasu i inwentaryzacji stanu lasu oraz sporządzi ją w zakresie realizacji umowy bez dodatkowego wynagrodzenia.
15. W przypadku stwierdzenia rozbieżności powstałych podczas prac urządzeniowych, wynikających z różnicy pomiędzy ewidencją gruntów a stanem faktycznym na gruncie Wykonawca sporządzi odrębny zbiorczy wykaz tych powierzchni, tzw. ,,Wykaz zmian użytków gruntowych" niezależnie od ujęcia tych powierzchni w projekcie planu. Wykaz zmian powinien być wzorowany na rejestrze gruntów i powinien zawierać następujące kolumny:
a) numer rejestru gruntów, nazwisko i imię właściciela, imiona rodziców, adres zamieszkania, udział w przypadku współwłaścicieli i współwładających,
b) numer działki,
c) użytek ewidencyjny,
d) numer oddziału wraz z literą pododdziału,
e) rodzaj powierzchni,
f) zmiany w powierzchni leśnej (w ha z dokładnością do 1 m2): -przybyło. - ubyło,
g) przyczyn niezależnie od ujęcia tych powierzchni w projekcie planu zmian, uwagi.
Wykaz zmian powinien być posortowany rosnąco według numeru rejestrowego, podobnie jak rejestr gruntów. Na końcu wykazu podaje się podsumowanie powierzchni dla kolumn : ,,przybyło", ,,ubyło".
16. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania poprawek oczywistych błędów w uproszczonych planów urządzania lasu oraz w inwentaryzacji stanu lasu - w okresie obowiązywania tych dokumentów na każde pisemne wezwanie zamawiającego w terminie w nim określonym.
17. Wykonawca przyjmie odpowiedzialność względem Zamawiającego, jeżeli przedmiot runowy, o którym mowa w punkcie I jest niekompletny lub ma wady zmniejszające jego wartość. Podpisanie przez zamawiającego protokołu odbioru nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności za niekompletność lub jego wady ukryte. Usunięcie niekompletności lub wad następuje na koszt Wykonawcy, bez dodatkowego wynagrodzenia.
18. Wyniki prac terenowych ujęte w projekcie UPUL) podlegają obowiązkowej kontroli w terenie z udziałem przedstawicieli powiatu , wykonawcy oraz właściwych terytorialnie jednostek Lasów Państwowych - nadleśnictwo i regionalna dyrekcja LP. Kontrolą terenową opisów taksacyjnych i oznaczeń granic wydzieleni należy objąć co najmniej 2 % liczy działek ewidencyjnych objętych opracowaniem, jednak nie mniej niż 10 wydzieleń leśnych, z obowiązkową reprezentacją jednej działki dla każdego obrębu ewidencyjnego objętego opracowaniem. Powyższe dotyczy wyłącznie zadania nr 1.
19. Wykonawca uzyska pisemną opinię Nadleśniczego Nadleśnictwa Kraśnik dla sporządzonej dokumentacji urządzeniowej. Powyższa opinia zostanie przekazana Zamawiającemu wraz z wykonaną dokumentacją.
20. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w jego siedzibie projektów UPUL najpóźniej do dnia 31 października 2024 r.
21. Ostateczny odbiór UPUL nastąpi na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
22. Rozliczenie z tytułu wykonania przedmiotu niniejszej umowy nastąpi jednorazowo końcową fakturą VAT wystawioną po protokolarnym bezusterkowym odbiorze przedmiotu umowy.

Dokument nr: RLŚ.6162.1.1.2024

Składanie ofert:
Sposób, termin i miejsce złożenia oferty :
TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia 22.04.2024 r. Decydujące znaczenie dla oceny
zachowania powyższego terminu ma data i godz. wpływu oferty do Zamawiającego, a nie
data jej wysłania.
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. Starostwo Powiatowe, Ul. Lubelska 4, 24-
300 Opole Lubelskie - Kancelaria Ogólna na parterze budynku. Ofertę sporządzoną w formie
pisemnej, w języku polskim należy umieścić w zabezpieczonej kopercie zaadresowanej do Zamawiającego i oznaczyć napisem : ,,Oferta na wykonanie uproszczonych planów urządzania lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa na terenie powiatu opolskiego" lub drogą elektroniczną na adres e-mail: starostwo@opole.lublin.pl do godz. 15:00.

Miejsce i termin realizacji:
termin realizacji w opisie

Wymagania:
Inne postanowienia:
a) Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta spełniać będzie wymagania zawarte w zapytaniu ofertowym tj. kryterium wyboru ofert jest najniższa cena - 100% , ofertowa cena powinna uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.
b) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zostanie niezwłocznie poinformowany o miejscu i terminie zawarcia umowy.
c) Termin związania ofertą pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą wynosi 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

Kontakt:
Szczegółowe informacje na temat przedmiotu zamówienia można uzyskać w Wydziale Rolnictwa Leśnictwa i Środowiska Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim oraz telefonicznie pod numerem 81 827 61 13.

Podobne przetargi

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.