dolnośląskie (Legnica)
dolnośląskie (Lubin)
dolnośląskie (Wałbrzych)
dolnośląskie (Wałbrzych)
śląskie (Katowice)
mazowieckie (Somianka)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie przeglądu obszaru i granic aglomeracji wraz z opracowaniem aktualizacji |
Data zamieszczenia: | 2024-04-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Gmina Trawniki Trawniki 605 21-044 Trawniki powiat: świdnicki (lubelski) Tel./Fax (81) 58 56 018 trawniki@trawniki.pl |
Województwo: | lubelskie |
Miasto: | Trawniki |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | Tel./Fax (81) 58 56 |
Termin składania ofert: | 2024-04-24 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
ZAPYTANIE OFERTOWE na wykonanie przeglądu obszaru i granic aglomeracji Trawniki wraz z opracowaniem aktualizacji Wójt Gminy Trawniki zaprasza do składania ofert cenowych na wykonanie przeglądu obszaru i granic aglomeracji Trawniki. W związku z art. 92 ustawy Prawo wodne tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1478 koniecznością wykonania przeglądu obszarów i granic aglomeracji wyznaczonej Uchwałą Nr XVII/135/2020 Rady Gminy Trawniki z dnia 30 listopada 2020 r. w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji Trawniki, Wójt Gminy Trawniki zamierza zlecić wykonanie przedmiotowego zamówienia Wykonawcy, posiadającego odpowiednie doświadczenie i wiedzę w przygotowaniu opracowań w podobnym zakresie. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) Etap I zadania - wykonanie przeglądu obszaru i granic aglomeracji Trawniki na obszarze gminy Trawniki wyznaczonej Uchwalą Nr XVII/135/2020 Rady Gminy Trawniki z dnia 30 listopada 2020 r. w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji Trawniki do którego zobliguje Zamawiającego art. 92 ustawy Prawo wodne. Przegląd obszaru i granic aglomeracji Trawniki musi być przeprowadzony z uwzględnieniem kryterium ich utworzenia, o którym mowa w art. 86 ust. 1 Prawo wodne oraz zaistniałych zmian równoważnej liczby mieszkańców w aglomeracji. 2) Etap II zadania - zlecony na wniosek Zamawiającego, w przypadku gdy po wykonaniu wskazanego w Etapie I przeglądu nastąpi konieczność opracowania aktualizacji (zmiany) aglomeracji Trawniki, wówczas przedmiotem zamówienia będzie również przygotowanie kompletnego projektu uchwały wyznaczającej obszar i granice aglomeracji Trawniki wraz z niezbędnymi załącznikami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa i uzgodnieniu go z organami opiniującymi. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia raportu z tego przeglądu. Pozyskanie niezbędnych materiałów leży po stronie Wykonawcy. 2. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: ł) Przegląd aktualizacji obszaru i granic aglomeracji Trawniki powinien być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności: 2) Dyrektywą Rady z dnia 21 maja 1991 r. dotyczącą oczyszczania ścieków komunalnych (91/271/EWG)- ,,dyrektywa ściekowa", 3) Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych, 4) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 lipca 2018 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszarów i granic aglomeracji (Dz. U. 2018 póz. 1586), 5) Ustawą z dnia 20 lipca 2017 r.- Prawo wodne z późn. zm., 6) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r.- Prawo ochrony środowiska, 7) Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 8) Ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, 9) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r., w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych, 10) Ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 11) Dokumentem pn. ,,Wytyczne do wyznaczania, zmiany lub likwidacji obszarów i granic aglomeracji" opracowanym na potrzeby tworzenia i weryfikacji obszaru i granic aglomeracji zgodnie z celami i przepisami dyrektywy 91/271/EWG, 3. Część graficzna przeglądu obszaru i granic aglomeracji Trawniki ma zawierać odpowiednio: 1) oznaczenie granic obszaru objętego lub przewidzianego do objęcia zasięgiem systemu kanalizacji zbiorczej gminy lub jej obszaru współtworzącego aglomerację na mapie w skali 1:10 000, a w przypadku jej braku- w skali 1:25 000, 2) oznaczenie istniejących i planowanych do budowy oczyszczalni ścieków lub końcowych punktów zrzutu ścieków komunalnych, do których są lub będą odprowadzane ścieki komunalne z obszaru aglomeracji, 3) oznaczenie granic administracyjnych gminy zgodnie z danymi z państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnego kraju, 4) oznaczenie granic stref ochronnych ujęć wody obejmujących tereny ochrony bezpośredniej i tereny ochrony pośredniej zgodnie z informacjami z systemu informacyjnego gospodarowania wodami, 5) oznaczenie granic form ochrony przyrody, o których mowa w arf 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody lub obszarów mających znaczenie dla Wspólnoty znajdującej się na liście, o której mowa w art. 27 ust 1 tej ustawy, zgodnie z informacjami z centralnego rejestru form ochrony przyrody, 6) oznaczenie skali projektu aglomeracji w formie liczbowej i liniowej. 4. Część opisowa aktualizacji planu aglomeracji zawierającą odpowiednio: 1) dane o długości i rodzaju istniejącej sieci kanalizacyjnej, 2) informacje o długości i rodzaju planowanej do budowy sieci kanalizacyjnej na terenach nieskanalizowanych wchodzących w skład aglomeracji. Informacje o stanie przygotowania inwestycji i terminie jej realizacji, 3) dane o liczbie mieszkańców aglomeracji obsługiwanych przez istniejącą sieć kanalizacji w poszczególnych miejscowościach wchodzących w skład aglomeracji, 4) dane o wskaźnikach koncentracji, 5) informacje o liczbie mieszkańców planowanych do podłączenia do nowo budowanej sieci kanalizacyjnej w poszczególnych miejscowościach wchodzących w skład aglomeracji, 6) przeliczenie wskaźnika długości sieci, 7) dane o liczbie turystów w sezonie turystyczno-wypoczynkowym w obiektach noclegowych planowanych do podłączenia do systemu kanalizacji, 8) dane o liczbie osób czasowo przebywających na terenie aglomeracji w tym, w obiektach obsługiwanych przez sieć i oczyszczalnie ścieków, 9) dane o przemyśle obsługiwanym przez istniejącą lub planowaną do budowy sieć kanalizacyjną, 10) dane o równoważnej liczbie mieszkańców (RLM), przedstawienie sposobu jej wyliczenia oraz uzasadnienie określonej dla aglomeracji równoważnej liczby mieszkańców, 11) opis gospodarki ściekowej zawierający: a) informacje o średniej dobowej ilości ścieków komunalnych powstających na terenie aglomeracji oraz ich składzie jakościowym, b) informacje o ilości i składzie jakościowym ścieków przemysłowych odprowadzanych przez zakłady do systemu kanalizacji zbiorczej, c) informacje o zakładach (nazwy zakładów), których podłączenie do systemu kanalizacji zbiorczej jest planowane, d) przepustowość istniejącej oczyszczalni ścieków w m3/d, e) uzasadnienie określonej RLM w aglomeracji, f) dane o strefach ochronnych ujęć wody obejmujących tereny ochrony bezpośredniej i pośredniej zawierające oznaczenie aktów prawa miejscowego lub decyzji ustanawiających te strefy oraz zakazy, nakazy i ograniczenia obowiązujące na tych terenach, g) ilość ścieków powstających na terenie aglomeracji nieobjętych systemem kanalizacji zbiorczej, gdzie zastosowanie systemów indywidualnych lub innych rozwiązań zapewniających taki sam poziom ochrony środowiska jak w przypadku systemów kanalizacji zbiorczej, h) dane o obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych zawierające oznaczenie aktów prawa miejscowego ustanawiających te obszary oraz zakazy, nakazy i ograniczenie obowiązujące na tych obszarach, i) informacje o formach ochrony przyrody zawierające nazwy formy ochrony przyrody oraz wskazanie aktu prawnego oraz jego miejsce ogłoszenia, uznającego określony obszar za formę ochrony przyrody oraz informację o obszarach znajdujących się na liście, o której mowa w arf 27 ust 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, mających znaczenie dla Wspólnoty- należy podać uzasadnienie zmiany aglomeracji, j) w przypadku zmiany aglomeracji polegającej na ograniczeniu zasięgu obszaru aglomeracji należy zamieścić opis rozwiązania problemu gospodarki ściekowej na terenach, które znajdują się poza obszarem zmienionej aglomeracji. 12) lokalizację i ilość istniejących oczyszczalni ścieków komunalnych na terenie aglomeracji; uwzględnić należy jakość ścieków oczyszczanych, % redukcji zanieczyszczeń na oczyszczalniach ścieków wraz z określeniem obciążenia oczyszczalni ścieków, 13) lokalizację i ilość planowanych do wybudowania oczyszczalni ścieków komunalnych na terenie aglomeracji; termin realizacji inwestycji; planowany % redukcji zanieczyszczeń na oczyszczalniach ścieków oraz planowana jakość ścieków oczyszczanych wraz z określeniem obciążenia oczyszczalni ścieków, 14) informacje o planowanej rozbudowie i/lub modernizacji oczyszczalni ścieków komunalnych; termin realizacji inwestycji; uwzględnić należy obecną i planowaną jakość ścieków oczyszczanych, obecny i planowany % redukcji zanieczyszczeń na oczyszczalniach ścieków wraz z określeniem obciążenia oczyszczalni ścieków, 15) uzasadnienie potrzeby zmiany aglomeracji, w przypadku zaistnienia takiej konieczności, 16) W szczególności należy przeanalizować: a) wymagany procent skanalizowania aglomeracji w oparciu o analizę RLM dla ścieków komunalno-bytowych oraz przemysłowych przeliczonych wg ww. wytycznych, b) spełnienie, w przypadku nowo budowanej sieci wskaźnika koncentracji wskaźnika długości sieci obliczanego jako stosunek przewidywanej do obsługi przez budowany system kanalizacji zbiorczej liczby mieszkańców aglomeracji i niezbędnej do realizacji długości sieci kanalizacyjnej (łącznie z kolektorami i przewodami tłocznymi do oczyszczalni), c) możliwość osiągnięcia przez oczyszczalnię podwyższonych standardów oczyszczania ścieków, zgodnie z planowanymi zmianami opisanymi w opracowaniu pn. ,,Wytyczne do wyznaczania, zmiany lub likwidacji obszarów i granic aglomeracji". 4. Opracowanie zmiany planu aglomeracji należy sporządzić w 5 egz. w wersji papierowej i w 3 egz. w wersji elektronicznej (CD/DVD lub inny nośnik danych akceptowany przez Zamawiającego w formatach doc.,xlx., pdf, dwg itp.). Wszystkie pliki z dokumentacją muszą zawierać dokładnie taką samą treść jak oryginalne wydruki dokumentacji oraz muszą umożliwić edycję i wydruk dokumentacji za pomocą oprogramowania, w którym zostało wykonane. 5. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia uwag i wniosków Zamawiającego oraz organów uzgadniających i opiniujących, a następnie do ponownego przedłożenia Zamawiającemu poprawionych opracowań. Dokument nr: RRG.7011.22.2024 Składanie ofert: 10. Miejsce i termia składania ofert: Urząd Gminy Trawniki, Trawniki 605, 21-044 Trawniki 1) Ofertę należy przesłać do Urzędu Gminy Trawniki, Trawniki 605, 21-044 Trawniki, za pośrednictwem Poczty Polskiej, kuriera lub drogą elektroniczną na portalu ePUAP http://www.epuap.gov.pl/, bądź na adres mailowy trawniki@trawniki.pl do dnia 24.04.2024 r. do godz. 10.00. Miejsce i termin realizacji: 3. Termin realizacji zamówienia: 1) Data rozpoczęcia: od dnia podpisania umowy. 2) Termin wykonania Etapu I zadania: do 29.05.2024 r. 3) W razie wystąpienia konieczności zmiany aglomeracji, opracowanie aktualizacji aglomeracji wraz z przygotowaniem kompletnego projektu uchwały wyznaczającej obszar i granic aglomeracji Trawniki- należy wykonać (Etap II zadania): do 29.06.2024 r. 4) Data rozpoczęcia: od dnia podpisania umowy. Wymagania: 1. Określenie trybu zamówienia: Wartość zamówienia zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. 2021 poz. 1129 t.j.) nie przekracza 130 000 złotych. Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego, zgodnie z Zarządzeniem Nr 120.42.2022 Wójta Gminy Trawniki z dnia 5 października 2022 r. w sprawie ustalenia warunków i zasad udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy Trawniki o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 zł. 5. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy (żal. nr 1), 2) wykaz wykonanych usług potwierdzających należyte wykonanie co najmniej jednej usługi, polegającej na aktualizacji/zmianie/wyznaczeniu aglomeracji zakończonej podjęciem i nieuchyleniem uchwały dotyczącej aglomeracji zrealizowanych od 2020 roku (zał. nr 2). 6. Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium. 7. Termin związania z ofertą: 30 dni od upływu terminu składania ofert. 8. Opis sposobu przygotowania ofert: 1) Każdy Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu tylko jedną ofertę. 2) Oferta musi być sporządzona czytelnie w języku polskim oraz podpisana przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy. W przypadku podpisania oferty przez inną osobę wymagane jest dołączenie do oferty stosownego pełnomocnictwa. 3) Wszystkie załączniki do oferty muszą być również podpisane przez oferenta lub osoby upoważnione. 4) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę. 5) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami- załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane. 9. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: 1) Jedynym kryterium oceny ofert będzie najniższa cena brutto łącznie Etap I + Etap II. 2) Kryterium wyboru przedmiotowego zamówienia: cena oferowanej usługi - 100 %. 3) Cena za wykonanie przedmiotu umowy powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Zamawiający będzie musiał ponieść za realizację przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT. 4) Ceny jednostkowe brutto określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy i nie będą podlegały zmianie. 5) Cena oferty winna obejmować wszelkie zobowiązania związane z opracowaniem analizy ryzyka. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3) Oferta złożona za pośrednictwem poczty tradycyjnej, kuriera lub też dostarczona osobiście musi być złożona w zamkniętej kopercie z opisem nazwy i adresem Wykonawcy oraz nazwą i adresem Zamawiającego, a także napisem ,,Oferta-Przegląd obszaru i granic aglomeracji Trawniki wraz z opracowaniem aktualizacji". 4) Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 5) Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. 6) W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 7) Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści przedmiotu zamówienia 11. Wybór najkorzystniejszej oferty oraz informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1) O wyborze najkorzystniejszej oferty oraz o zawarciu umowy uczestniczący w postępowaniu wykonawcy zostaną powiadomieni drogą elektroniczną. 2) Umowa w sprawie realizacji zamówienia zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszego zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie. 3) Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 3. 4) Niniejsze zapytanie ofertowe nie jest zamówieniem i otrzymane od Państwa oferty nie powodują powstania żadnych zobowiązań wobec stron. Kontakt: 12. Osoba upoważniona do kontaktu: W sprawie niniejszego zamówienia osobą upoważnioną do kontaktu z Oferentami zainteresowanymi złożeniem oferty jest p. Damian Łuczkiewicz - podinspektor w Referacie Gospodarczym Urzędu Gminy Trawniki, e-mail: damianluczkiewicz@trawniki.pl, tel. 81 58 57 293. |
© eurobudowa.pl 2004-2024