Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6037z ostatnich 7 dni
24816z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

MODERNIZACJA BUDYNKU MIEJSKIEJ PRZYCHODNI ZDROWIA

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

MODERNIZACJA BUDYNKU MIEJSKIEJ PRZYCHODNI ZDROWIA

Data zamieszczenia: 2024-04-18
Dane kontaktowe Zamawiającego: Miejska Przychodnia Zdrowia w Barczewie
ul. Lipowa 2
11-010 Barczewo
powiat: olsztyński
tel. 514 083 963, fax. 89 514 70 12
przetargi@barczewo.pl
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Barczewo
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 514 083 963, fa
Termin składania ofert: 2024-04-19 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Nazwa zamówienia publicznego:

,,MODERNIZACJA BUDYNKU MIEJSKIEJ PRZYCHODNI ZDROWIA W BARCZEWIE
W ZAKRESIE
SCHODÓW ZEWNĘTRZNYCH WEJŚCIA GŁÓWNEGO"
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadnia pn.: ,,MODERNIZACJA BUDYNKU MIEJSKIEJ PRZYCHODNI ZDROWIA W BARCZEWIE W ZAKRESIE SCHODÓW ZEWNĘTRZNYCH WEJŚCIA GŁÓWNEGO" zgodnie z:
1) Opisem Przedmiotu zamówienia - Załącznik Nr 2 do Zapytania ofertowego
2) Projektem architektoniczno-budowlanym - Załącznik Nr 2a do Zapytania ofertowego
3) postanowieniami umowy zawartymi we wzorze umowy - Załącznik Nr 3 do Zapytania ofertowego
2. Modernizacja obejmuje schody zewnętrzne wejścia głównego do budynku Miejskiej Przychodni Zdrowia w Barczewie przy Ul. Lipowej 2. Schody zewnętrzne położone są od strony ulicy Leśnej.
Z prawej strony wejścia głównego do przychodni znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
3. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części:
1) Część Nr 1 - SCHODY I PODJAZD
a) modernizacja podjazdu o spadku 6%,
b) wykonanie spocznika z płyt gresowych
c) wpuszczenie wycieraczki zewnętrznej (wskazanej przez Zamawiającego),
d) wykonanie ścianki oporowej,
e) wykonanie stopni wejściowych,
2) Część Nr 2 - BALUSTRADY
a) wykonanie i montaż balustrad.

CPV: 09135100-5

Dokument nr: ZP.252.7.2024

Otwarcie ofert: Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.04.2024 r. o godz. 1015

Składanie ofert:
Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 19.04.2024 r. do godz. 10:00
1) w siedzibie Udzielającego zamówienie:
Miejska Przychodnia Zdrowia w Barczewie,
ul. Lipowa 2, 11-010 Barczewo, pokój numer 1
2) nadać w formie przesyłki pocztowej
(w terminie wskazanym w ogłoszeniu - decyduje data i godz. wpływu do Rejestracji)
na adres:
Miejska Przychodnia Zdrowia w Barczewie,
ul. Lipowa 2, 11-010 Barczewo, pokój numer 1
3) złożyć ofertę w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej
na adres poczty e-mail: przetargi@barczewo.pl z dopiskiem: ZP.252.7.2024 ,,MODERNIZACJA BUDYNKU MIEJSKIEJ PRZYCHODNI ZDROWIA W BARCZEWIE W ZAKRESIE SCHODÓW ZEWNĘTRZNYCH WEJŚCIA GŁÓWNEGO"

Miejsce i termin realizacji:
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
1. Planowany termin realizacji zamówienia:
1) Część Nr 1 - SCHODY I PODJAZD
Termin realizacji zamówienia:
60 dni od dnia podpisania umowy.
2) Część Nr 2 - BALUSTRADY
Termin realizacji zamówienia:
45 dni od dnia protokolarnego przekazania przedmiotu zamówienia

Wymagania:
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Postępowanie prowadzone jest w trybie ZAPYTANIA OFERTOWEGO bez stosowania ustawy
z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605, 1720)
2. Zamawiający informuje, iż najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu z postępowania.
OPIS CZĘŚCI ZAMÓWIENIA
1. Zamówienie zostało podzielone na części.
2. Możliwe jest składanie ofert częściowych.
3. Ofertę można składać na wszystkie części.
4. Zamawiający nie ogranicza liczby części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy.
ROZDZIAŁ VII
OBLIGATORYJNE PODSTAWY WYKLUCZENIA
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę na podstawie przesłanek,
o których mowa w:
1) art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 r. poz. 835), z którego wynika, że z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy
z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
(Dz.U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) art. 5k rozporządzenia 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie, w brzmieniu nadanym rozporządzeniem 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r., z którego wynika, że zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych (...) na rzecz lub z udziałem:
a) obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
b) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu; lub
c) osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu,
w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia.
ROZDZIAŁ VIII
INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
ROZDZIAŁ IX
KOMUNIKACJA
1. Komunikacja w zapytaniu ofertowym odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej adres: przychodnia@barczewo.pl w zakresie zadawania pytań, wezwań, uzupełnień , składania oferty, oświadczeń.
2. Zamawiający dopuszcza składanie dokumentów w formie elektronicznej.
3. Pod pojęciem formy elektronicznej rozumie się dokument (elektroniczny bądź skan) opatrzony przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania firmy kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym i przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentami potwierdzającymi prawo do reprezentacji Wykonawcy przez osobę podpisującą dokument / ofertę.
4. Wszelka korespondencja kierowana do zamawiającego powinna być sygnowana wskazanym nr referencyjnym sprawy:
ZP.252.7.2024
,,MODERNIZACJA BUDYNKU MIEJSKIEJ PRZYCHODNI ZDROWIA W BARCZEWIE
W ZAKRESIE SCHODÓW ZEWNĘTRZNYCH WEJŚCIA GŁÓWNEGO" .
5. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - Lucyna Brejnak, e-mail: przychodnia@barczewo.pl
6. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść Zapytania ofertowego
ROZDZIAŁ X
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1. Wykonawca jest związany ofertą 30 dni od dnia otwarcia ofert
ROZDZIAŁ XI
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERTY
1. Oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia i musi być sporządzona zgodnie z niniejszym Zapytaniem ofertowym i treścią określoną w Załącznikach.
2. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne lub oferty wariantowej, spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
3. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej, opatrzony przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania firmy kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym i przekazany Zamawiającemu wraz z dokumentami potwierdzającymi prawo do reprezentacji Wykonawcy przez osobę podpisującą ofertę na adres poczty e-mail: przetargi@barczewo.pl z dopiskiem:
ZP.252.7.2024 ,,MODERNIZACJA BUDYNKU MIEJSKIEJ PRZYCHODNI ZDROWIA
W BARCZEWIE W ZAKRESIE SCHODÓW ZEWNĘTRZNYCH WEJŚCIA GŁÓWNEGO"
5. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy zgodnie
z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy.
6. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z treści dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, określające jego zakres i wystawione przez osoby do tego upoważnione.
7. Zamawiający dopuszcza w szczególności następujący format przesyłanych danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt.
ROZDZIAŁ XII
ZAWARTOŚĆ OFERTY
1. Na ofertę składają się:
1) Formularz oferty - zgodny w treści z Załącznikiem Nr 1
2) Oświadczenia lub dokumenty składane wraz z ofertą:
a) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
b) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy, jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów.
c) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
ROZDZIAŁ XIII
OFERTA WSPÓLNA
1. Zamawiający dopuszcza, możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców
w ramach oferty wspólnej pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2) wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w Formularzu oferty.
3) Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum) z którego wynika takie pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą.
4) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie zgodne
z treścią Załącznika nr 3 do Zapytania ofertowego, aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w Zapytaniu w zakresie.
5) Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w niniejszym rozdziale. Spółka cywilna ubiegająca się
o zamówienie musi wyznaczyć pełnomocnika do jej reprezentowania. Ustawowe zasady reprezentacji spółki cywilnej zezwalające każdemu wspólnikowi na jej reprezentowanie w takich granicach, w jakich jest uprawniony do prowadzenia jej spraw, nie spełniają bowiem wymogu
z art. 58 ust. 2 ustawy.
6) W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną wynagrodzenie należne Wykonawcy wpłacane będzie na konto podmiotu zwanego Liderem, wskazanego wspólnie przez podmioty występujące jako Wykonawca.
7) Zamawiający nie określił odmiennych wymagań związanych z realizacją zamówienia
w odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Uwaga! O terminie złożenia oferty decyduje czas ostatecznego wysłania oferty.
2. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona po terminie składania ofert.
ROZDZIAŁ XV
SPOSÓB OBLICZENIA CENY
1. Podstawą obliczenia ceny ofertowej powinna być dla Wykonawcy jego własna wycena oraz oparta na rachunku ekonomicznym kalkulacja dokonana na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, wzorze umowy, Zapytania ofertowego. W ramach ceny ofertowej Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić wszelkie inne koszty związane z realizacją zamówienia.
2. W przypadku, w którym wybór oferty Wykonawcy będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający doliczy do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. Wykonawca w takim przypadku musi poinformować Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazać nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadziło do powstania obowiązku podatkowego, wskazać wartość towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku oraz stawkę podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
3. Wysokość stawki podatku od towarów i usług VAT wynika z przepisów ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług.
4. Zamawiający nie przewiduje możliwości rozliczenia z Wykonawcą w innej walucie niż złoty polski
ROZDZIAŁ XVI
KRYTERIA ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT
1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone.
2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierować się będzie następującymi kryteriami i wagami:
Lp.
Kryterium
Nazwa kryterium
Jednostka
Waga
1.
PC
Cena
[zł]
100 %
3. Ocena w poszczególnych kryteriach dokonywana będzie na poniższych zasadach:
1) Każda z ważnych ofert będzie punktowana w kryterium ,,Cena" poprzez porównanie ceny brutto oferty badanej dla danej części zamówienia do ceny brutto najniższej ze wszystkich ważnych ofert dla danej części zamówienia, wg poniższego wzoru, wg poniższego wzoru:
PC = ( Cn / Cb ) x 100
?????:
PC - ilość punktów za kryterium cena
Cn - cena brutto najniższa spośród wszystkich ofert podlegających ocenie
Cb - cena brutto oferty badanej
W kryterium ,,cena" Wykonawca może uzyskać maksymalnie 100 pkt
4. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryterium oceny ofert określonego
w Zapytaniu ofertowym. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów obliczonych zgodnie z wzorem określonym w ust. 3.
5. Jeżeli oferty wykonawców uzyskały taką samą maksymalną ilość punktów, tym samym nie można dokonać wyboru, w sposób określony powyżej, zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określoną w Zapytaniu ofertowym.
7. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia, w wyznaczonym przez zamawiającego terminie, pisemnej zgody na wybór jego oferty.
8. W przypadku braku zgody, o której mowa powyżej, oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu, a zamawiający zwróci się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.

ROZDZIAŁ XVII
PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy określone zostały w Załączniku nr 3 do Zapytania ofertowego - wzór umowy.
ROZDZIAŁ XVIII
ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
1. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie wnosi się przed zawarciem umowy.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie służyło do pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
4. Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
5. Zwrot zabezpieczenia nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane.
ROZDZIAŁ XIX
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE MUSZĄ ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
1. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zgodnie z Rozdziałem XXII Zapytania ofertowego.
2. W zawiadomieniu wysłanym do Wykonawcy, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, Zamawiający określi termin i miejsce złożenia w/w dokumentów oraz poinformuje o formalnościach związanych z podpisaniem umowy.
3. Niedostarczenie dokumentów, o których jest mowa w ust. 1 niniejszego rozdziału, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie spowoduje, że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.