Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
1192z dziś
7146z ostatnich 7 dni
24182z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Pomiar stanu zanieczyszczenia (zamulenia) rzeki

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Pomiar stanu zanieczyszczenia (zamulenia) rzeki

Data zamieszczenia: 2024-04-30
Dane kontaktowe Zamawiającego: PGE GiEK SA/Centrala/Sekcja Realizacji Zakupów przy Oddziale EL. Opole
ul. Elektrowniana 25
45-920 Opole
powiat: Opole
+48 77 423 5281
Malgorzata.Szylkiewicz@gkpge.pl
https://swpp2.gkpge.pl/app/demand/notice/public/85999/details
Województwo: opolskie
Miasto: Opole
Wadium: ---
Nr telefonu: +48 77 423 5281
Termin składania ofert: 2024-05-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Pomiar stanu zanieczyszczenia (zamulenia) rzeki Mała Panew w rejonie ujęcia wody surowej dla PGE GiEK S.A. Oddział Elektrownia Opole
Opis zamówienia:
Charakterystyka przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest dokonanie pomiaru zanieczyszczenia ujęcia wody dla PGE GIEK SA Oddział Elektrownia Opole na rzece Mała Panew: koryta rzeki przed jazem oraz w kratowni, osadniku poprzecznym oraz w kanałach napływowych na wlocie do kratowni.
1. Zakres rzeczowy robót.
Wykonawca musi dokonać pomiarów głębokości wody w odstępach co 4 metry dla danego poziomu rzeki:
a. koryta rzeki w obrębie ujęcia na odcinku 50 mb powyżej jazu na całej szerokości,
b. kanału rozpływowego przed osadnikami poziomymi,
c. kanałów wlotowych w budynku kratowni.
Wyniki pomiarów należy nanieść na szkice wg załączonych wzorów (zał. 1 i 2 do ogłoszenia).
Następnie przy użyciu technik nurkowych należy dokonać sprawdzenia stanu zamulenia kanałów i okien wlotowych do budynku kratowni a opis stanu zanieczyszczenia ujęcia (uwzględnić kanały wlotowe w kratowni) z podaniem rodzaju zanieczyszczeń (piasek, namuł, gnijące liście itp.) należy podać w raporcie nurkowym.

Dokument nr: POST/GEK/CSS/IZE-ELO/03100/2024

Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert:
14-05-2024 10:00

Składanie ofert:
Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem:
https://swpp2.gkpge.pl/app/demand/notice/public/85999/details

TERMIN SKŁADANIA ofert:
14-05-2024 10:00

Miejsce i termin realizacji:
Miejsce realizacji zamówienia:
Ujęcie wody dla PGE GiEK S.A. Oddział Elektrownia Opole na rzece Mała Panew (Opole-Czarnowąsy)

Uwagi:
Dodatkowe informacje:
1. Nazwa postępowania: ,,Pomiar stanu zanieczyszczenia (zamulenia) rzeki Mała Panew w rejonie ujęcia wody surowej dla PGE GiEK S.A. Oddział Elektrownia Opole".
2. Numer postępowania: POST/GEK/CSS/IZE-ELO/03100/2024
3. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
4. Rodzaj zamówienia: usługa.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
5.1. Charakterystyka przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest dokonanie pomiaru zanieczyszczenia ujęcia wody dla PGE GIEK SA Oddział Elektrownia Opole na rzece Mała Panew: koryta rzeki przed jazem oraz w kratowni, osadniku poprzecznym oraz w kanałach napływowych na wlocie do kratowni.
5.2. Zakres rzeczowy robót.
Wykonawca musi dokonać pomiarów głębokości wody w odstępach co 4 metry dla danego poziomu rzeki:
a. koryta rzeki w obrębie ujęcia na odcinku 50 mb powyżej jazu na całej szerokości,
b. kanału rozpływowego przed osadnikami poziomymi,
c. kanałów wlotowych w budynku kratowni.
Wyniki pomiarów należy nanieść na szkice wg załączonych wzorów (zał. 1 i 2 do ogłoszenia).
Następnie przy użyciu technik nurkowych należy dokonać sprawdzenia stanu zamulenia kanałów i okien wlotowych do budynku kratowni a opis stanu zanieczyszczenia ujęcia (uwzględnić kanały wlotowe w kratowni) z podaniem rodzaju zanieczyszczeń (piasek, namuł, gnijące liście itp.) należy podać w raporcie nurkowym.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych.
9. Zamawiający nie dopuszcza powierzenie części usługi podwykonawcom.
10. Miejsce realizacji zamówienia: Ujęcie wody dla PGE GiEK S.A. Oddział Elektrownia Opole na rzece Mała Panew (Opole-Czarnowąsy)
11. Termin realizacji zamówienia: Prace należy zrealizować w terminie do dwóch tygodni od daty wystawienia zamówienia.
12. Gwarancja: Wykonawca gwarantuje, że zrealizuje przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Pozostałe warunki gwarancji zostały określone w ,,OWZ" (Ogólne Warunki Zamówienia) - dostępne na stronie internetowej Zamawiającego, pod adresem: https://pgegiek.pl/Przetargi/Przetargi-zakupowe
13. Termin składania Ofert: Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 14.05.2024 r do godz. 1000 wyłącznie poprzez platformę zakupową Market Planet.
Dostępność: Usługa świadczona jest od poniedziałku do piątku w godzinach 0800-1600
(z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
14. Podstawy do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia.
O udzielenie Zakupu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
14.1. nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j.Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z późn. zm.) oraz z art. 5 k rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. U. UE. L. z 2014 r. Nr 229, str. 1 z późn. zm.)
14.2. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanki wskazanej w pkt. 6.3.4.2. lit. o Procedury Zakupy w PGE GiEK S.A. PROC 10032/G, tj. Wykonawca został umieszczony na liście LWZW (Lista Wykonawców, z którymi współpraca została czasowo zawieszona).
14.2.1. Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, określonych w pkt. 14.1 powyżej, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z Ofertą:
14.2.2. Oświadczenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania zakupowego o udzielenie zamówienia na podstawie przesłanek z art. 5 k rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. U. UE. L. z 2014 r. Nr 229, str. 1 z późn. zm.), a także nie zachodzi w odniesieniu do Wykonawcy (a jeśli dotyczy również Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie Zamówienia) żadna z przesłanek z art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j.Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 z późn. zm.) - zawarte w Formularzu ofertowym składanym na Platformie Zakupowej SWPP2.
UWAGA: W celu weryfikacji przesłanek wykluczenia, o których mowa w pkt. 14. Ogłoszenia jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej na wezwanie Zamawiającego złoży dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujących odpowiednio skład organów zarządzających, jednostkę dominującą Wykonawcy oraz beneficjentów rzeczywistych Wykonawcy.
Identyfikacji beneficjenta rzeczywistego dokonuje się na podstawie złożonej przez Wykonawcę informacji z odpowiedniego rejestru zawierającego informację o jego beneficjentach rzeczywistych albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, określający jego beneficjentów rzeczywistych. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym oświadczenie Wykonawcy o beneficjentach rzeczywistych Wykonawcy, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
Postanowienia niniejszego punktu dotyczą również Podmiotów udostępniających zasoby, podwykonawców, dostawców gdy przypada na nich ponad 10% wartości zamówienia.
14.3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca oświadczył i zagwarantował, że w ramach realizacji przedmiotu zamówienia ani Wykonawca (w tym żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia), ani żaden z jego Podwykonawców/Dostawców/Podmiotów udostępniających zasoby, nie naruszą określonych w Rozporządzeniu (UE) 833/2014, Rozporządzeniu (UE) 765/2006 lub innych aktach prawnych obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej zakazów nabywania dostaw, usług lub robót budowlanych znajdujących się w lub pochodzących z Białorusi lub Rosji oraz zakazów przywozu lub transportowania produktów pochodzących lub wywożonych z Białorusi lub Rosji.
Na potwierdzenie powyższego wymogu Wykonawca złoży stosowne Oświadczenie zawarte w Formularzu ofertowym dostępnym w Systemie Zakupowym GK PGE.
W przypadku, gdy powyższy wymóg zawarty w niniejszym punkcie nie zostanie spełniony, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie pkt. 6.3.5.1 lit. e PROC 10032/G.
14.4. Oświadczenie wykonawcy o posiadaniu:
a. Certyfikatu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy zgodny z normą PN-N 18001:2004 - wymagany Ustawą z dn. 17.10.2003r. o wykonywaniu prac podwodnych (Dz. U. nr 199, poz. 1936)
b. Posiadaniu przez Kierownika prac podwodnych dyplomu Kierownika Prac Podwodnych wydany przez Urząd Morski, prace podwodne wykonują nurkowie z Dyplomem Nurka wydanym przez Urząd Morski,
c. posiadaniu przez Kierownika Robót uprawnień energetycznych ,,E" - grupa 2.
Na potwierdzenie powyższego wymogu Wykonawca złoży stosowne Oświadczenie zawarte w formularzu ofertowym dostępnym w Systemie Zakupowym GK PGE.
14.5. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku metodą spełnia/nie spełnia.
15. Opis sposobu przygotowania oferty:
15.1. Ofertę należy złożyć w 1 (jednym) egzemplarzu - w formie elektronicznej na Platformie Zakupowej SWPP2, za pośrednictwem Formularza do złożenia oferty. Na kompletną Ofertę składają się:
15.2. Formularz ofertowy wypełniony za pośrednictwem Platformy Zakupowej SWPP2.
16. Wyjaśnienia i modyfikacja Ogłoszenia:
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Ogłoszenia oraz o zmianę terminu do złożenia oferty. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego nie później niż 3 dni robocze przed upływem terminu składania ofert. Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące Ogłoszenia należy kierować poprzez platformę zakupową SWPP2, w zakładce "Pytania i odpowiedzi".
17. Sposób porozumiewania się z Wykonawcami:
Korespondencję należy kierować drogą elektroniczną poprzez Platformę Zakupową SWPP2 lub na podany poniżej adres e-mail;
Osobą uprawnioną do kontaktu jest Małgorzata Szyłkiewicz tel. 77 423 52 81, e-mail: malgorzata.szylkiewicz(at)gkpge.pl
18. Miejsce składania ofert:
18.1. Zamawiający informuje, że udział w postępowaniach zakupowych prowadzonych przez PGE GiEK S.A. jest możliwy wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej obsługiwanej, na zlecenie PGE S.A., przez firmę Market Planet dostępną pod adresem helpdesk.zakupy@gkpge.pl
Dostępność:
Usługa świadczona jest od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00-16:00
(z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
18.2. Aby uzyskać pełen dostęp do procesów zakupowych PGE, umożliwiający składanie ofert, niezbędne jest dokonanie rejestracji na platformie, pod adresem: https://oneplace.marketplanet.pl/rejestracja?supplier=PGE Kontakt z biurem obsługi klienta OnePlace pod numerem +48 22 576 87 87 lub adresem e-mail: helpdesk.zakupy@gkpge.pl, gdzie konsultanci poinformują Państwa o możliwościach platformy.
18.3. Moment złożenia oferty następuje wraz z zakończeniem procesu składania, tj. kliknięciu na przycisk ,,Złóż wniosek/ofertę" i wyświetleniu przez system komunikatu ,,Oferta złożona poprawnie".
18.4. UWAGA - za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty na serwer, a nie datę i godzinę jej wysłania przez Wykonawcę.
18.5. Po upływie terminu wskazanego powyżej nie będzie możliwe złożenie Oferty, dlatego Zamawiający rekomenduje, aby Oferty składać odpowiednim wyprzedzeniem.
19. Termin związania z ofertą: Preferowany termin związania ofertą wynosi 60 dni, licząc od daty upływu terminu składania ofert.
20. Kryterium oceny ofert: 100% ceny.
21. Informacje dotyczące udzielenia Zamówienia:
21.1. Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert, Zamawiający udzieli Zamówienia, na warunkach określonych w niniejszym Postępowaniu.
21.2. Wykonawca posiada i będzie utrzymywał przez cały okres realizacji Zamówienia ważne ubezpieczenie w zakresie odpowiedzialności cywilnej ogólnej oraz odpowiedzialności zawodowej wymaganych w związku z pracami wynikającymi z Zamówienia.
21.3. Zamawiający udostępnia Ogólne Warunki Zamówienia dostępne na stronie: https://pgegiek.pl/Przetargi/Przetargi-zakupowe w którym zawarte są wszystkie zapisy formalno-prawne.
21.4. Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji w dniu jego przekazania przez Zamawiającego. Brak przyjęcia zamówienia do realizacji w w/w terminie może być przez Zamawiającego uznane za uchylanie od zawarcia zamówienia co skutkować może umieszczeniem Wykonawcy na liście Wykonawców niekwalifikowanych. Brak potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji w w/w terminie może skutkować odmową przyjęcia dostawy/wykonania zamówienia przez Zamawiającego.
21.5. Niedotrzymanie w/w terminu może zostać potraktowane, jako uchylanie się od zawarcia Zamówienia.
21.6. Jeżeli Wykonawca, którego Oferta została wybrana jako Najkorzystniejsza Oferta uchyla się od podpisania Zamówienia, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych Ofert, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia Postępowania zakupowego.
21.7. Płatność: Fakturowanie jednoetapowe.
21.8. Podstawą do wystawienia faktury będzie obustronnie podpisany protokół odbioru usługi, stanowiący załącznik do Zamówienia.
21.9. Faktura będzie płatna w ciągu 30 dni od daty otrzymania jej przez Zamawiającego. Za 30-sty dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia konta Zamawiającego.
21.10. Faktura, rachunek lub faktura, rachunek korygujący wystawiony winien być: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna Spółka Akcyjna, ul. Węglowa 5, 97-400 Bełchatów, Oddział Elektrownia Opole, ul. Elektrowniana 25, 45-920 Opole, NIP: 769-050-24-95. Faktura wystawiona zostanie przesłana na adres:
ArchiDoc S.A.
ul. Niedźwiedziniec 10, 41-506 Chorzów
lub efaktura.giek@archidoc.pl
21.11. Faktura, rachunek lub faktura, rachunek korygujący wysłany winien być na adres: ArchiDoc S.A. ul. Niedźwiedziniec 10, 41-506 Chorzów
21.12. Zamawiający nie udziela zaliczek.
21.13. Szczegółowe zasady płatności zostały ujęte w ,,OWZ" (Ogólne Warunki Zamówienia) dostępne na stronie internetowej Zamawiającego, pod adresem: https://pgegiek.pl/Przetargi/Przetargi-zakupowe z zastrzeżeniem jn.:
Zmienia się Par. 3, punkt 6. Po zmianie zapisy będą brzmiały następująco:
,,Dostawy będą realizowane według Incoterms 2020 (wraz z rozładunkiem w magazynie Zamawiającego lub miejscu wskazanym przez Zamawiającego), na podstawie reguły DDP".
21.14. Rozliczenie z Wykonawcą prowadzone będzie w polskich złotych (PLN).
21.15. Zamawiający informuje, że najpierw dokona oceny Ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego Oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w Postępowaniu zakupowym. Jeżeli wobec Wykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia lub Wykonawca ten nie spełnia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokonuje ponownego badania i oceny Ofert pozostałych Wykonawców, a następnie dokonuje badania kolejnego Wykonawcy, którego Oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający kontynuuje procedurę ponownego badania i oceny Ofert, do momentu wyboru Najkorzystniejszej Oferty albo unieważnienia Postępowania zakupowego.
22. Negocjacje handlowe:
22.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia negocjacji handlowych z Wykonawcami, których oferty nie podlegają odrzuceniu.
22.2. Termin i miejsce negocjacji zostaną uzgodnione drogą elektroniczną lub telefoniczną.
Negocjacje prowadzone są przez platformę zakupowa SWPP.
22.3. Negocjacje mają charakter poufny. Żadna ze Stron nie może bez zgody drugiej Strony ujawnić informacji technicznych i handlowych związanych z negocjacjami.
23. Informacje dodatkowe:
23.1. W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej ,,Rozporządzenie" lub ,,RODO"), informujemy, że komunikat dot. przetwarzania danych osobowych, dostępny jest na stronie internetowej https://pgegiek.pl/ochrona-danych-osobowych. Wykonawcy zobowiązani są do zapoznania się z treścią tego komunikatu.
23.2. Zamawiający informuje, że stosuje tzw. ,,procedurę odwróconą" tzn. najpierw dokona oceny Ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego Oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunek udziału w postępowaniu zakupowym.
23.3. PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna Spółka Akcyjna zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia bez podania przyczyny.
23.4. Komisja przetargowa upoważniona jest wyłącznie do przeprowadzenia Postępowania zakupowego i poczynione przez nią uzgodnienia nie stanowią umowy przedwstępnej.
23.5. Warunkiem zakończenia Postępowania zakupowego i udzielenia zamówienia jest uzyskanie wymaganej zgody organów GiEK, jeżeli taka zgoda nie została wydana przed przekazaniem zaproszenia.
23.6. Wszelkie informacje uzyskane przez Strony w związku z udzielaniem zamówienia, w tym również treść i warunki projektu Zamówienia, mają charakter poufny i mogą być zarówno w trakcie, jak i po wykonaniu zamówienia, udostępniane osobom trzecim przez Wykonawcę jedynie za zgodą Zamawiającego.
23.7. Przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z zachowaniem zasad określonych w niniejszym dokumencie, zaś w zakresie w nim nieuregulowanym stosuje się zapisy zamieszczone w Procedurze Zakupów PGE GiEK S.A. (PROC 10032/G) obowiązującej od dnia 01.10.2022 r. oraz Dobrych Praktykach Zakupowych, z uwzględnieniem Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych Spółek GK PGE dostępnych na stronie: https://pgegiek.pl/przetargi/Przetargi-zakupowe jak również postanowienia Kodeksu Cywilnego. Wykonawca przystępując do udziału w Postępowaniu zakupowym oświadcza, że zapoznał się z zasadami określonymi w ww. dokumentach. Wykonawca zapewnia, że w swojej działalności będzie przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień ww. dokumentów, ponadto dołoży należytej staranności, aby jego pracownicy, współpracownicy, podwykonawcy lub osób przy pomocy których będzie świadczył usługi/dostawy/roboty.
Załączniki:
Załącznik nr 1 - Wzór karty pomiaru/pomiar rzeka
Załącznik nr 2 - Pomiar kontrolny Kanał rozpływowy
Załącznik nr 3 - Wzór zamówienia wraz z załącznikami.

Kontakt:
Osoba kontaktowa:
Małgorzata Szyłkiewicz
Adres mailowy do osoby kontaktowej:
Malgorzata.Szylkiewicz@gkpge.pl
Telefon do osoby kontaktowej:
+48 77 423 5281

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.