dolnośląskie (Porajów)
małopolskie (Kraków)
dolnośląskie (Świebodzice)
lubuskie (Gorzów Wielkopolski)
dolnośląskie (Wrocław)
mazowieckie (Piaseczno)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | REMONT ZABYTKOWYCH ORGANÓW |
Data zamieszczenia: | 2024-04-30 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
PARAFIA NAWIEDZENIA NAJŚWIĘTSZEJ MARII PANNY WIERUSZÓW - PODZAMCZE ul. Kuźnicka 11 98-400 Wieruszów powiat: wieruszowski tel.: 62 78 32 610 fax: 62 78 32 611, tel. 62 784 0112tel. 62 783 2625. pkg@op.pl |
Województwo: | łódzkie |
Miasto: | Wieruszów |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel.: 62 78 32 610 f |
Termin składania ofert: | 2024-05-15 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest: REMONT ZABYTKOWYCH ORGANÓW Z 1859 R. W KOŚCIELE CMENTARNYM ŚW. ROCHA W KUŹNICY SKAKAWSKIEJ IV. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Ogólny zakres prac remontowych : 1) Demontaż organów; 2) Wykonanie szczegółowego opisu stanu zastanego wraz z dokumentacją fotograficzną; 3) Zabezpieczenie elementów drewnianych - hylotox, penetrin; 4) Wykonanie uzupełnień stolarskich - klej skórny i klej kostny, sosna, świerk, dąb, buk; 5) Remont zasilania powietrznego - skóra kozia, owcza, darmseiten, klej kostny, klej skórny; 6) Remont stołu gry - filc, skóra, kaszmir, heban, sosna, świerk, szyldy ceramiczne, kość wołowa; 7) Remont wiatrownic - skóra owcza, pergamin, sosna, dąb, drut mosiężny, filc, kaszmir; 8) Remont piszczałek - cyna, ołów, drewno różnych gatunków, skóra; 9) Remont traktury - sosna, świerk, mosiądz, filc, kaszmir, rurka ołowiana; 10) Montaż w kościele poszczególnych elementów; 11) Intonacja i strojenie; 12) Wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej opisowej i fotograficznej; 2. Opis organów: Organy są grające. Umieszczone centralnie na chórze muzycznym. Stół gry umieszczony bokiem. Miech wielofałdowy z podawaczami powietrza z dmuchawą starego typu umieszczoną na dole wejścia kościoła. Traktura mechaniczna. Wiatrownice klapowo- zasuwowe. Piszczałki niejednorodne. Brak głosu frontowego, prawdopodobnie został zrabowany w 1917 roku podczas działań wojennych. 3. Stan zachowania Organy wymagają remontu. Konieczne jest rozebranie organów na elementy pierwsze. Po oczyszczeniu należy dokładnie sprawdzić oryginalne wpisy w wiatrownicach i na innych elementach, aby potwierdzić dyspozycję. Wszystkie elementy drewniane należy zabezpieczyć Hylotoxem przeciwko szkodnikom drewna. Miech do oskórowania. Dmuchawa do wymiany na nową cichobieżną. Zostanie ona umieszczona obok miecha w obudowie wyciszoną gąbką akustyczną. 4. Szczegółowy zakres prac: 1) Zasilanie powietrzne: a) Miech wielofałdowy- wymaga oczyszczenia i zabezpieczenia przed drewnojadami. b) Wszystkie elementy skórzane należy wymienić na nowe, używając skóry koziej, owczej oraz na zawiasy darmseiten; c) Kanały powietrzne do remontu, uszczelki skórzane do wymiany; d) Rekonstrukcja brakujących kanałów powietrznych; e) Należy wymienić dmuchawę elektryczną na nową cichobieżną. Rekomendujemy założyć czujnik zaniku i zmiany kolejności fazy, który uchroni dmuchawę przed awariami elektrycznymi. Powinien to wykonać elektryk z odpowiednimi uprawnieniami; f) Kanały powietrzne po oczyszczeniu zostaną zaimpregnowane i po ewentualnych naprawach stolarskich oklejone papierem, wymienić należy wszystkie uszczelki, obecnie są na nich nieszczelności; g) Przepustnica do remontu z wymianą elementów skórzanych; 2) Stół gry i traktura mechaniczna a) Demontaż, oczyszczenie i zabezpieczenie elementów drewnianych Hylotoxem; b) Renowacja klawiatury pedałowej; c) Remont klawiatury manuałowej; d) Renowacja włączników rejestrowych; e) Remont ławki; f) Renowacja ramy wałków skrętnych; g) Wymiana skór, filców i kaszmirów w elementach traktury; h) Wymiana osi wałków skrętnych. 3) Wiatrownice a) Czyszczenie, zabezpieczenie przeciwko szkodnikom drewna; b) W razie potrzeby wymiana mocno zaatakowanych elementów; c) Wymiana skór na klapach tonowych; d) Wymiana skór na uszczelnieniach przesuw; e) Szpanowanie pęknięć wiatrownicy; f) Uszczelnienie poszczególnych kancel; g) Wymiana skóry na pulpetach skórzanych; h) Naprawa ławeczek oraz zawieszek piszczałkowych. 4) Piszczałki a) Po oczyszczeniu należy ułożyć głosami i sprawdzić przebiegi menzuracyjne, w razie potrzeby uzupełnić nieoryginalne piszczałki; b) W organach brak piszczałek frontowych, konieczna jest ich rekonstrukcja na podstawie innych organów budowniczego oraz na podstawie oryginalnych zawieszek, które określą średnice korpusów; c) W organach brak oryginalnych piszczałek Salicetu oraz Oktawy lub Kwinty - obecnie na tych miejscach stoją współczesne piszczałki. Konieczne jest odtworzenie głosów bazując na innych organach budowniczego; d) Piszczałki drewniane po oczyszczeniu zostaną zaimpregnować Hylotoxem, w piszczałkach krytych należy wymienić uszczelnienie szpuntów na nowe skórzane. Mocno zaatakowane elementy należy zrekonstruować zachowując gatunek drewna i jego usłojenie; e) W piszczałkach metalowych po oczyszczeniu uformować korpusy; f) Naprawić stopy oraz stroiki. Dokument nr: 1/2024 Składanie ofert: TERMIN SKŁADANIA ofert wynosi min. 30 dni, a ofertę należy złożyć w terminie do 15 maja 2024r., godz. 15:00 na formularzu, będącym załącznikiem nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego wraz z niezbędnymi załącznikami, wyłącznie w zaklejonej kopercie w siedzibie zamawiającego - adres w rozdziale I niniejszego zapytania ofertowego. Na kopercie należy umieścić: 1) nazwę i adres Zamawiającego 2) nazwę i adres Wykonawcy 3) ,,Oferta na: REMONT ZABYTKOWYCH ORGANÓW Z 1859 R. W KOŚCIELE CMENTARNYM ŚW. ROCHA W KUŹNICY SKAKAWSKIEJ" Miejsce i termin realizacji: V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA: Od dnia podpisania umowy do dnia podpisania protokołów odbioru prac remontowych bez uwag, nie później niż w terminie 120 dni od dnia podpisania umowy pomiędzy zamawiającym a wykonawcą. Wymagania: II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Postępowanie prowadzone jest w trybie: §7 ust. 8 Szczegółowych zasad i trybu udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, stanowiących Załącznik do Uchwały nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022r. UWAGA: Zamawiający informuje, że oferta, do której wykonawca nie dołączy udokumentowanego doświadczenia zgodnie z zasadami niniejszego postępowania nie podlega uzupełnieniu i zostanie odrzucona przez zamawiającego. VII. TERMIN PŁATNOŚCI: 30 dni od dnia prawidłowo wystawionej faktury VAT, z uwzględnieniem zasad wynikających z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. VIII. ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA (W TYM TERMIN GWARANCJI I RĘKOJMI): 1. Zamawiający wymaga, aby wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą na kwotę min. 300.000,00 PLN. Kopię aktualne polisy OC, wraz z dowodem opłacenia składki, należy dołączyć do oferty. Brak dołączenia do oferty stosownej polisy OC wraz z dokumentem potwierdzającym opłacenie składki ubezpieczenia nie podlega uzupełnieniu i będzie skutkować odrzuceniem oferty. Ubezpieczenie powinno być ważne przez cały okres trwania umowy zawartej w wyniku niniejszego postępowania. 2. Zamawiający informuje, że na prowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich, będących w zakresie przedmiotu zamówienia, zostało wydane stosowne pozwolenie (w formie decyzji administracyjnej) przez Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, znak WUOZ-ZRR.5144.48.2022.EK z dnia 10 sierpnia 2022 roku. W związku z powyższym wykonawca musi spełniać wymogi postawione przez Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w treści pozwolenia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w stosunku do wykonawcy prac, wykonania dokumentacji konserwatorskiej powykonawczej oraz uprawnień do kierowania pracami remontowymi. Wszelkie prace remontowe należy prowadzić z uwzględnieniem niniejszego pozwolenia (kopia stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego). 3. Zamawiający wymaga, aby wykonawca prac wykazał się stosownym doświadczeniem w zakresie remontu organów, posiadających status zabytku, na podstawie umowy o wartości min. 100.000,00 zł brutto, zgodnie z zapisami rozdziału VI. Posiadane doświadczenie należy udokumentować, wskazując wykonane w ciągu ostatnich 10 lat prace remontowe zgodnie z powyższym wymogiem zamawiającego, ujmując je w wykazie wykonanych prac, zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszego zapytania. Do powyższego wykazu należy dołączyć dokument (lub dokumenty) potwierdzający wykonanie umowy bez zastrzeżeń (referencje, protokół odbioru prac bez uwag z informacją o zakresie, wartości i terminie wykonanych prac lub inne dowody). 4. Zamawiający wymaga, aby wykonawca prac remontowych udzielił na wykonane prace 60-miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia. 5. Zamawiający wymaga, aby wykonawca, w okresie obowiązywania gwarancji, o której mowa w ust. 5, dokonywał corocznych, bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych na przedmiocie zamówienia. IX. FORMA ZŁOŻENIA OFERTY: 1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej, w języku polskim w jednym egzemplarzu, w przypadku złożenia przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty, oferty zostaną odrzucone. 2. Oferta powinna być czytelna. 3. Ofertę oraz wszystkie załączniki do oferty podpisuje Wykonawca lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 4. Wykonawca pozostanie związany ofertą przez okres 30 dni. 5. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o wyjaśnienie lub uzupełnienie treści złożonej oferty. Oferta Wykonawcy, który nie odpowie na takie wezwanie lub odpowie w niewystarczający sposób zostanie odrzucona. Za ofertę najkorzystniejszą uważa się ofertę, która uzyska najwięcej punktów, zgodnie z przyjętymi w zapytaniu ofertowym kryteriami. Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy. Ogłoszenie, a także warunki zapytania mogą być zmienione lub odwołane. Zamawiający zastrzega prawo unieważnienia postepowania. XI. INFORMACJA O SPOSOBIE POWIADOMIENIA O WYNIKACH PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA. 1) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze najkorzystniejszej oferty poprzez zamieszczenie stosownej informacji na stronie www prowadzonego postępowania. O zakończeniu postępowania bez wyboru oferty Zamawiający powiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy złożyli oferty w sposób tożsamy jak w zdaniu pierwszym. 2) Wybrany Wykonawca zostanie powiadomiony o szczegółach podpisania umowy z Zamawiającym za pośrednictwem poczty elektronicznej. XII. INFORMACJE DODATKOWE: 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo do: a) unieważnienia postępowania w całości lub w części w każdym czasie, b) zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru oferty, c) zmiany terminów wyznaczonych w ogłoszeniu, d) żądania szczegółowych informacji i wyjaśnień od wykonawców na każdym etapie postępowania. 2) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z któregokolwiek uprawnienia wskazanego w pkt. 1) Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia z tytułu udziału w postępowaniu. XIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 1. Oświadczenia RODO (jeśli konieczne); 2. Formularz ofertowy; 3. Wykaz wykonanych prac, zgodnie z załącznikiem nr 6, wraz ze stosownym materiałem dowodowym, zgodnie z zapisami rozdziału VIII, ust. 3 zapytania ofertowego; 4. Aktualna polisa OC wraz z dowodem opłacenia składki. Uwagi: VI. KRYTERIUM OCENY OFERT: 1. Cena ofertowa brutto - 70 % 2. Doświadczenie wykonawcy - 30 % 1) Zamawiający wymaga, zgodnie z rozdziałem VIII ust. 3 niniejszego zapytania ofertowego, aby wykonawca wykazał się stosownym doświadczeniem w zakresie wykonanych bez uwag prac restauracji i renowacji organów szkoły Śpigla z Rychtala. 2) Za wykonanie łącznie jednego remontu na podstawie umowy o wartości min. 100.000,00 PLN brutto - stanowiącego warunek udziału w niniejszym postępowaniu - wykonawca otrzyma łącznie 0 punktów w tym kryterium. Zamawiający przyzna wykonawcy dodatkowe punkty za przedstawienie i udokumentowanie zgodnie z zasadami wskazanymi w rozdziale VIII ust. 3 zapytania swojego doświadczenia w sposób następujący: a) 2 remonty organów posiadających status zabytku na podstawie umowy o wartości min. 100.000,00 PLN brutto (każda z umów) - 15 pkt; b) 3 i więcej remontów organów posiadających status zabytku na podstawie umowy o wartości min. 100.000,00 PLN brutto (każda z umów) - 30 pkt. Kontakt: X. OSOBY UPRAWNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI: 1) Ks. Karol Galewski - Przedstawiciel Zamawiającego, tel. 62 784 0112, adres poczty elektronicznej: pkg@op.pl (kontakt z zamawiającym); 2) Zbigniew Chromik - Zastępca Naczelnika Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego w Wieruszowie (Przedstawiciel beneficjenta dofinansowania, w sprawach proceduralnych), tel. 62 783 2625. |
© eurobudowa.pl 2004-2024