Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Opracowanie Planu Ogólnego Gminy |
Data zamieszczenia: | 2024-05-02 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Urząd Miasta i Gminy Osieck ul. Rynek 1 08-445 Osieck powiat: otwocki tel. (025) 685-70-26 (96), fax. (025) 685-70-90 inwestycje@gminaosieck.pl |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Osieck |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | tel. (025) 685-70-26 |
Termin składania ofert: | 2024-05-14 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
opracowanie Planu Ogólnego Gminy Osieck I. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Plan będący przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi, w tym w szczególności: ? Ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) ? Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758) ? Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) ? z zapisami uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego ? z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego ? innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia, m. in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg, itp. 2. Czynności, które oferent wykona w ramach realizacji przedmiotu zlecenia dla Miasta i Gminy Osieck: ? Sporządzenie planu zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wraz z przepisami wykonawczymi; ? Przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń: o przystąpieniu do opracowania planu ogólnego, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, komunikatów dotyczących opracowania projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień oraz do współpracy przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac planistycznych;? Przygotowanie materiałów i pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, w tym gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej, według rozdzielnika wskazanego przez Wykonawcę; ? Wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzgodnień, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne, w razie potrzeby przygotowanie treści zażaleń na postanowienia; ? Przygotowanie i zamieszczanie w prasie stosownych ogłoszeń oraz ponoszenie kosztów publikacji; ? Udziału w: spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub warsztatach, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach projektanta, przeprowadzaniu wywiadów, przygotowanie ankiet i geoankiet, zbieranie uwag, prowadzenie punku konsultacyjnego (sposób i miejsce oraz termin ustalony z Zamawiającym) związanych z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych) ? Przygotowanie (w porozumieniu z Zamawiającym) dokumentów, pism, ankiet, geoankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych w procedurze sporządzenia planu ogólnego, określonej w art. 8i, 8j, 8k ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym; ? Prezentacja projektu planu i uczestnictwo w konsultacjach społecznych na temat rozwiązań przyjętych w projekcie (udział fizyczny) oraz uczestnictwo w spotkaniach z udziałem radnych (komisje rady oraz sesje - udział fizyczny); ? Sporządzenie uzasadnienia planu zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym; ? Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko; ? Wykonanie opracowania fizjograficznego; ? Wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan zmian wynikających z ewentualnych rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowanie się do tych rozstrzygnięć (ewentualne powtórzenie procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę); ? Opracowanie danych przestrzennych, o których mowa w rozdziale 5A ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym; ? Ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego. 3. Plan będący przedmiotem zamówienia należy wykonać zgodnie z poszczególnymi etapami wskazanymi w Harmonogramie prac projektowych stanowiącym załącznik nr 1 do projektu umowy. Dokument nr: ZP.271.9.2024 Składanie ofert: 5. Oferty należy złożyć w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Osieck, przy Ul. Rynek 1, 08- 445 Osieck w terminie do dnia 14.05.2024 r. do godz. 12:00, z dopiskiem: ,,Oferta na opracowanie Planu Ogólnego Gminy Osieck, znak ZP.271.9.2024". Zamawiający dopuszcza przesłanie oferty w formie elektronicznej na adres e-mail inwestycje@gminaosieck.pl - w tytule wiadomości prosimy umieścić: ,,Oferta na opracowanie Planu Ogólnego Gminy Osieck". Miejsce i termin realizacji: II. Termin realizacji zadania: Nie dłużej niż 18 m-cy od podpisania umowy. Wymagania: III.Sposób obliczenia ceny: Cena musi być wyrażona w złotych polskich, niezależnie od wchodzących w jej skład elementów - z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeśli występuje oraz uwzględniać wszystkie zobowiązania , koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia. IV.Kryterium wyboru ofert. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium: cena, która powinna obejmować wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. V.Postępowanie prowadzone jest z wyłączeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 2 ust 1 (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605). VI.Wymagania w stosunku do Wykonawcy: W postępowaniu mogą wziąć udział oferenci, którzy: a) posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) dysponują co najmniej jedną osobą do sporządzania planów ogólnych, tj. osobą spełniającą wymogi, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w brzmieniu obowiązującym od 24 września 2023 r. c) dysponują co najmniej jedną osobą spełniająca wymogi określone w art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) d) wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków minimum dwa opracowania planistyczne (plan miejscowy zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania) e) opracowali w okresie ostatnich trzech lat minimum jedno opracowanie ekofizjograficzne i minimum jedną prognozę oddziaływania na środowisko na potrzeby sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego f) są w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej realizację niniejszego zamówienia. Dokumenty wymagane: 1. Dokumenty potwierdzające uprawnienia zawodowe 2. Podpisane oświadczenie dotyczące wykazania, że wykonawca dysponuje: ? co najmniej jedną osobą do sporządzania planów ogólnych, tj. osobą spełniającą wymogi, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ? co najmniej jedną osobą spełniająca wymogi określone w art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko str. 33. Podpisane oświadczenie: ? o wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków minimum dwóch opracowań planistycznych, ? o opracowaniu w okresie ostatnich trzech lat minimum jednego opracowania ekofizjograficznego i minimum jednej prognozy oddziaływania na środowisko na potrzeby sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego 4. formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 VII. Informacje dodatkowe: 1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 2. Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego. 3. Oferta powinna zawierać nazwę i adres Wykonawcy oraz podpis osoby uprawnionej lub upoważnionej do występowania w imieniu Wykonawcy. Dopuszcza się podpis zaufany lub podpis elektroniczny. 4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w zaproszeniu do składania ofert i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru. 6. Oferty otrzymane po terminie zostaną zwrócone Wykonawcy bez otwierania. VIII. IX. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w następujących przypadkach: 1) nie wpłynęła żadna oferta podlegająca rozpatrzeniu, 2) wystąpią inne przesłanki uniemożliwiające realizację zamówienia. Kontakt: W sprawach dotyczących zapytania ofertowego informacji udziela: Magdalena Marszałek, tel. (25) 685-70-26 wew. 16 e-mail; planowanieprzestrzenne@gminaosieck.pl. |
© eurobudowa.pl 2004-2024