śląskie (Piekary Śląskie)
pomorskie (Gdynia)
podkarpackie (Kołaczyce)
dolnośląskie (Lubin)
pomorskie (Starogard Gdański)
lubelskie (Puławy)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Wykonanie ekspertyzy przyrodniczej |
Data zamieszczenia: | 2024-05-08 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie ul. Dworcowa 60 10-437 Olsztyn powiat: Olsztyn sekretariat@olsztyn.rdos.gov.pl |
Województwo: | warmińsko-mazurskie |
Miasto: | Olsztyn |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | --- |
Termin składania ofert: | 2024-05-15 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Znak sprawy: WOA.261.2.57.2024.AMK.MJ ZAPYTANIE OFERTOWE o wartości poniżej kwoty określonej w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) 1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ekspertyzy przyrodniczej na potrzeby postępowania administracyjnego w obrębie działki nr ewid. 120, obręb Ściborki, gmina Banie Mazurskie. W szczególności ustalenie dokładnej lokalizacji (precyzyjnie określony zasięg w stosunku do obszaru inwestycji) występowania obszarów wodno- błotnych oraz cennych zasobów fauny i flory na dz. nr 120 obręb Ściborki, gm. Banie Mazurskie. Ocena możliwości realizacji inwestycji polegającej na budowie kurnika na działce nr ewid. 120 obręb Ściborki, gmina Banie Mazurskie w kontekście zakazów zawartych w § 4 ust. 1 pkt 1, 6, 7 i 8 rozporządzenia nr 49 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 2 lipca 2008 r. w sprawie obszaru chronionego Krajobrazu Doliny Gołdapy i Węgorapy oraz wpływ na przedmioty ochrony obszarów NATURA 2000 Niecka Skaliska (PLH280049) oraz Lasy Skaliskie (PLB280011). Dokument nr: WOA.261.2.57.2024.AMK.MJ Składanie ofert: 9. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT 1) Oferty składa się: a) w formie pisemnej na adres Zamawiającego -- Ul. Dworcowa 60, 10-437 Olsztyn lub b) poczty elektronicznej -- e-mail: sekretariat@olsztyn.rdos.gov.pl 2) TERMIN SKŁADANIA ofert upływa dnia 15.05.2024 r. do godz. 15:00 Miejsce i termin realizacji: 2. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Termin realizacji zamówienia: do 15.06.2024 r. Wymagania: 3. INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający, uzna za spełniony warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia osobami (zespołem osób) zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: 1) ekspertem przyrodniczym wymagania: (minimum jednym) spełniającym następujące z wykształceniem wyższym - co najmniej studia pierwszego stopnia lub studia drugiego stopnia, lub jednolite studia magisterskie (ochrona środowiska i nauki biologiczne - biologia, ekologia, ekologia i zarządzanie zasobami przyrody/ środowiska, biologia środowiskowa i pokrewne; nauki rolnicze - rybactwo, zootechnika; nauki leśne - leśnictwo) lub z wykształceniem średnim i co najmniej 3-letnim zatrudnieniem lub samozatrudnieniem w sektorze ochrony środowiska, ochrony przyrody, badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk przyrodniczych (w zakresie: ochrony gatunków zwierząt i ich siedlisk, prowadzenia monitoringów przyrodniczych, ocen oddziaływania na obszary chronione, w tym na obszary Natura 2000, sporządzania raportów z prac terenowych wraz z ocenąoddziaływania inwestycji na środowisko przyrodnicze) oraz z doświadczeniem w wykonaniu lub współudziale w wykonaniu co najmniej 1 dokumentu przyrodniczego, powstałego w oparciu o własne badania terenowe, dotyczącego inwentaryzacji, badań, monitoringu, planowania ochrony itp., w ramach którego przeprowadzona została ocena stanu ochrony. 4. PODSTAWY WYKLUCZENIA DOT. PRZECIWDZIAŁANIA WSPIERANIU AGRESJI NA UKRAINĘ ORAZ OCHRONY BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 poz. 507), zwanej dalej ,,ustawą o szczególnych rozwiązaniach", z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się: 1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącym środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej ,,rozporządzeniem 765/2006", i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.), zwanego dalej ,,rozporządzeniem 269/2014", albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach; 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach; 3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2023 poz. 120 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy o szczególnych rozwiązaniach. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych powyżej. W przypadku wykonawcy wykluczonego na Zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy. podstawie powyższych okoliczności, 5. DOKUMENTY ORAZ OŚWIADCZENIA WYMAGANE OD WYKONAWCY Do oferty należy załączyć następujące dokumenty: 1) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących2) 3) 4) 5) ochronie bezpieczeństwa narodowego, które zawarte jest w treści formularza ofertowego, który stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Oświadczenie dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu, które zawarte jest w treści formularza ofertowego, który stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w pkt 3, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych. Jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa wyżej, Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. 6. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI 1) Korespondencję dotyczącą zamówienia Wykonawca i Zamawiający mogą przekazywać drogą elektroniczną na adres sekretariat@olsztyn.rdos.gov.pl 7. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni począwszy od dnia upływu terminu składania ofert. 8. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 1) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty; 2) Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, w przypadku złożenia przez Wykonawcę więcej niż jednej oferty, żadna z ofert nie zostanie rozpatrzona w dalszym badaniu; 3) Oferta musi zawierać: a) oznaczenie Wykonawcy (nazwa i siedziba), b) cenę wraz z podatkiem VAT, podaną cyfrowo i słownie. 4) Formularz ofertowy stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. 5) Oferty składa się w formie pisemnej lub za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej; 6) Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę; 7) Zamawiający informuje, iż oferty składane w postępowaniu są jawne. 3) Zamawiający nie rozpatrzy w badaniu ofert, które wpłyną po terminie składania ofert. 10. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY 1) Cena brutto oferty powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Zamawiający będzie musiał ponieść przy realizacji zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT, kosztów transportu do siedziby Zamawiającego, innych opłat i podatków - z uwzględnieniem ewentualnych upustów i rabatów.2) Zamawiający wymaga, aby wszystkie ceny były podane z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania, tj.: a) ułamek kończący się cyfrą od 0 do 4 zaokrąglić należy w dół, b) ułamek kończący się cyfrą od 5 do 9 zaokrąglić należy w górę. 3) Cena powinna być wyrażona w złotych polskich, nie dopuszcza się prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. 12. ZAMKNIĘCIE LUB UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, na każdym jego etapie, bez podania przyczyny. 2) Zamawiający unieważnia postępowanie, w przypadku: a) gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający zwiększy tę kwotę. b) braku ofert lub gdy wszystkie złożone oferty będą podlegały odrzuceniu. 13. INFORMACJA O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY 1) Przed zawarciem umowy Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, przekaże Zamawiającemu następujące informacje dotyczące: a) osób, które będą podpisywać umowę, b) osób do konsultowania spraw merytorycznych i koordynowania współpracy oraz kontroli przebiegu realizacji umowy; 2) Nieusprawiedliwione niestawienie się Wykonawcy w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, Zamawiający traktować będzie jako nieprzystąpienie do zawarcia umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 3) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie uchylał się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny. 14. PROJEKT UMOWY Wzór umowy zawiera załącznik nr 2 do zapytania. 16. POSTANOWNIENIA KOŃCOWE 1) 2) 3) 4) Zamawiający nie przewiduje zaliczek. Zamawiający nie przewiduje składania ofert wariantowych. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego. Od czynności dokonanych przez Zamawiającego w toku niniejszego postępowania, w tym czynności wyboru najkorzystniejszej oferty oraz zamknięcia postępowania, Wykonawcom nie przysługuje odwołanie. 5) W sprawach nieuregulowanych w zapytaniu mają zastosowanie przepisy ustawy Kodeks cywilny.6) Postępowanie prowadzone jest na podstawie Zarządzenia nr 1 Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 14 stycznia 2021 r. w sprawie udzielania zamówień publicznych w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie, zarządzenia zmieniającego nr 79 z dnia 30 grudnia 2022r. oraz zarządzenia zmieniającego nr 38 z dnia 12 września 2023 r. Uwagi: 11. OPIS KRYTERIÓW I SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY OFERTY 1) Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami i ich wagami: Cena - 100 %, 2) Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną brutto. 3) Dopuszcza się negocjowanie cen ofert z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w terminie wyznaczonym na ich składanie. Nie jest dopuszczalne by w efekcie negocjacji uzyskano korzystną 15. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej zwanej RODO, informuję, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Olsztynie ul. Dworcowa 60, 10-437 Olsztyn, tel.: 89 53 72 100, fax: 89 527 04 23, e-mail: sekretariat@olsztyn.rdos.gov.pl.2) Szczegółowe dane kontaktowe do przedstawicieli Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie, dalej zwanej RDOŚ, podane są na stronie BIP RDOŚ: https://www.gov.pl/web/rdos-olsztyn/kontakt2 3) W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych na adres email: iod@olsztyn.rdos.gov.pl. 4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz ewentualnego zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na RDOŚ. 5) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, lub którym udostępniona zostanie umowa. 6) Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z obowiązującą u Zamawiającego instrukcją kancelaryjną, przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku realizacji programów i projektów finansowanych ze środków zewnętrznych wieczyście, a w przypadku umowy przez okres 10 lat. 7) Podanie Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem wynikającym z przepisów prawa, związanym z udziałem Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Niepodanie przez Wykonawcę danych osobowych uniemożliwi Zamawiającemu wykonanie czynności związanych z badaniem i oceną oferty oraz ewentualne zawarcie umowy. 8) Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu, a także nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany. 9) Posiada Pani/Pan prawo do: a) dostępu do treści swoich danych (art.15 RODO), b) sprostowania swoich danych (art. 16 RODO), przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników, c) żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych, z zastrzeżeniem przypadków o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO d) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. 10) Nie przysługuje Pani/Panu prawo do: a) usunięcia danych (art. 17 ust.3 lit. b, d lub e RODO), b) przenoszenia danych (art. 20 RODO), c) sprzeciwu (art. 21 RODO), wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit. c RODO. 11) Jednocześnie RDOŚ przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art.14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Kontakt: 2) Osobą uprawnioną do kontaktów z Wykonawcami jest p. Magda Jurek adres poczty elektronicznej -- e-mail.: magda.jurek@olsztyn.rdos.gov.pl. |
© eurobudowa.pl 2004-2024