zachodniopomorskie (Dziwnów)
dolnośląskie (Wrocław)
małopolskie (Kraków)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Rozbudowa i budowa dróg gminnych |
Data zamieszczenia: | 2024-05-10 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
GMINA BABOSZEWO ul. Warszawska 9A 09-130 Baboszewo powiat: płoński 236611091 w.41 zp@gminababoszewo.pl https://gminababoszewo.ezamawiajacy.pl/pn/gminababoszewo/demand/notice/public/129148/details |
Województwo: | mazowieckie |
Miasto: | Baboszewo |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | 236611091 w.41 |
Termin składania ofert: | 2024-05-27 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Rozbudowa i budowa dróg gminnych Nr 300161W relacji Rzewin - Galominek - Pawłowo oraz drogi Nr 300156W relacji Pawłowo - Galomin. Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i budowa dróg gminnych Nr 300161W relacji Rzewin - Galominek - Pawłowo oraz drogi Nr 300156W relacji Pawłowo - Galomin" z dofinansowaniem w ramach programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, na podstawie wstępnej Promesy Nr Edycja6PGR/2023/3304/PolskiLad. 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać w formule "zaprojektuj i wybuduj". 3. Przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) część projektową: a) sporządzenie projektu zagospodarowania terenu, b) sporządzenie projektu architektoniczno-budowlanego, c) sporządzenie projektu technicznego, d) dokonanie podziałów geodezyjnych działek niezbędnych do realizacji inwestycji. Zakładana ilość działek do podziału- 30 szt. e) uzyskanie opinii geotechnicznej oraz informacji o sposobie posadowienia obiektu budowlanego, f) uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, g) sporządzenie projektów wykonawczych branży drogowej oraz branżowych, jeżeli będzie zachodzić taka konieczność (energetycznej, sanitarnej i telekomunikacyjnej) z kompletem wymaganych uzgodnień, h) sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla wymienionych wyżej branż, i) sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich dla branż, j) opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, k) sporządzenie projektu stałej organizacji ruchu i tymczasowej organizacji ruchu l) komplet wymaganych uzgodnień. 2) roboty budowlane w zakresie rozbudowy drogi gminnej Nr 300161W relacji Rzewin - Galominek - Pawłowo na odcinku ok. 2,786 km oraz budowy drogi gminnej nr 300156W relacji Pawłowo -Galomin na odcinku ok. 0,414km. W zakres robót budowlanych wchodzi w szczególności: a) budowa konstrukcji nawierzchni jezdni o warstwie ścieralnej i wiążącej z mieszanki MMA na istniejącym odcinku nawierzchni asfaltowej (ok.13050 m2), na pozostałym (ok.2070 m2) z wzmocnieniem podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie lub spoiwem hydraulicznym gr. min 20 cm z doprowadzeniem podłoża do G1, b) oznakowanie pionowe i poziome, c) uzyskanie odstępstwa na budowę kanału technologicznego lub jego wybudowanie d) przebudowa istniejącego. przepustu pod koroną drogi wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego lub zgłoszenia, e) budowa rowów przydrożnych wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego f) występują dwa przepusty poprzeczne średnicy 1000 mm w stanie dobrym, jednak na etapie przygotowania projektu będzie konieczna ocena ich sprawności. 4. Opis przedmiotu zamówienia określa załącznik Nr 11 do SWZ. CPV: 45233140-2, 45111230-9,45112730-1,45113000-2,45231000-5, 45232000-2,45233000-9, 45233150-5,45233220-7,45233221-4 Dokument nr: 2024/BZP 00318219, ZP.271.1.7.2024 Otwarcie ofert: Termin otwarcia ofert: 2024-05-27 10:05 Specyfikacja: SEKCJA III - UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://gminababoszewo.ezamawiajacy.pl/pn/gminababoszewo/demand/158137/notice/public/details 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie. 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak. 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja elektroniczna pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2020, poz. 344), za pośrednictwem platformy zakupowej, pod adresem: https://gminababoszewo.ezamawiajacy.pl/pn/gminababoszewo/demand/158137/notice/public/details Dopuszczalna jest również komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami pocztą elektroniczną pod adresem e-mail: zp@gminababoszewo.pl podając numer sprawy ZP.271.1.7.2024. W przypadku komunikowania się za pomocą poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej. Komunikacji pocztą elektroniczną jest dopuszczalna na zasadach określonych w pkt 10.1.4 SWZ. 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie zakupowej tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet : min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe); 2) komputer klasy PC lub MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta Wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge 3) zainstalowanie oprogramowania Java które można pobrać z oficjalnej strony Oracle: https://www.oracle.com/java/technologies/javase/javase8-archive-downloads.html Alternatywą dla oprogramowania Java od firmy Oracle jest JAVA w wersji OpenJDK wydawanej na licencji GPL. Rekomendowaną wersją jest AdoptOpenJDK, jest ona dostępna na stronie: https://adoptopenjdk.net. Po instalacji oprogramowania Java należy uruchomić ponownie przeglądarkę. 4) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 2. W niniejszym postępowaniu ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/ dostawy/ usługi, wykonują poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie /art.117 ust.4 Pzp/ oraz zobowiązanie podmiotu udostepniającego zasoby, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa - sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57). Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf Ofertę oraz oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej przez Wykonawcę lub pełnomocnika kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej przez Wykonawcę lub pełnomocnika kwalifikowanym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie. 3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski 3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Baboszewo (dalej: ,,ADMINISTRATOR"), z siedzibą: Ul. Warszawska 9A, 09-130 Baboszewo. Z Administratorem można się kontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej na adres: Ul. Warszawska 9A, 09-130 Baboszewo lub drogą e-mailową pod adresem: urzad@gminababoszewo.pl 2) Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@gminababoszewo.pl 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym. 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Prawo zamówień publicznych (zwana dalej uPzp). 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 8) posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); 9) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, Ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3lit.b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO, c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit. c RODO. Składanie ofert: Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem platformy elektronicznej, dostępnej pod adresem: https://gminababoszewo.ezamawiajacy.pl/pn/gminababoszewo/demand/notice/public/129148/details TERMIN SKŁADANIA ofert: 2024-05-27 10:00 Miejsce składania ofert: https://gminababoszewo.ezamawiajacy.pl/pn/gminababoszewo/demand/158137/notice/public/details Miejsce i termin realizacji: Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące Wymagania: SEKCJA IV - PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.7.2024 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i budowa dróg gminnych Nr 300161W relacji Rzewin - Galominek - Pawłowo oraz drogi Nr 300156W relacji Pawłowo - Galomin" z dofinansowaniem w ramach programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, na podstawie wstępnej Promesy Nr Edycja6PGR/2023/3304/PolskiLad. 2. Przedmiot zamówienia należy wykonać w formule "zaprojektuj i wybuduj". 3. Przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) część projektową: a) sporządzenie projektu zagospodarowania terenu, b) sporządzenie projektu architektoniczno-budowlanego, c) sporządzenie projektu technicznego, d) dokonanie podziałów geodezyjnych działek niezbędnych do realizacji inwestycji. Zakładana ilość działek do podziału- 30 szt. e) uzyskanie opinii geotechnicznej oraz informacji o sposobie posadowienia obiektu budowlanego, f) uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, g) sporządzenie projektów wykonawczych branży drogowej oraz branżowych, jeżeli będzie zachodzić taka konieczność (energetycznej, sanitarnej i telekomunikacyjnej) z kompletem wymaganych uzgodnień, h) sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla wymienionych wyżej branż, i) sporządzenie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich dla branż, j) opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, k) sporządzenie projektu stałej organizacji ruchu i tymczasowej organizacji ruchu l) komplet wymaganych uzgodnień. 2) roboty budowlane w zakresie rozbudowy drogi gminnej Nr 300161W relacji Rzewin - Galominek - Pawłowo na odcinku ok. 2,786 km oraz budowy drogi gminnej nr 300156W relacji Pawłowo -Galomin na odcinku ok. 0,414km. W zakres robót budowlanych wchodzi w szczególności: a) budowa konstrukcji nawierzchni jezdni o warstwie ścieralnej i wiążącej z mieszanki MMA na istniejącym odcinku nawierzchni asfaltowej (ok.13050 m2), na pozostałym (ok.2070 m2) z wzmocnieniem podbudowy z kruszywa stabilizowanego mechanicznie lub spoiwem hydraulicznym gr. min 20 cm z doprowadzeniem podłoża do G1, b) oznakowanie pionowe i poziome, c) uzyskanie odstępstwa na budowę kanału technologicznego lub jego wybudowanie d) przebudowa istniejącego. przepustu pod koroną drogi wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego lub zgłoszenia, e) budowa rowów przydrożnych wraz z uzyskaniem pozwolenia wodnoprawnego f) występują dwa przepusty poprzeczne średnicy 1000 mm w stanie dobrym, jednak na etapie przygotowania projektu będzie konieczna ocena ich sprawności. 4. Opis przedmiotu zamówienia określa załącznik Nr 11 do SWZ. 4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe 4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: 45111230-9 - Roboty w zakresie stabilizacji gruntu 45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 45113000-2 - Roboty na placu budowy 45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45233221-4 - Malowanie nawierzchi 45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych 45232451-8 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe 45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. KRYTERIUM ,,Cena" w PLN: 1) znaczenie kryterium - 60% ; 2) opis sposobu oceny ofert dla kryterium ,,Cena": C = Cmin/Cb x 60 pkt gdzie: C - liczba uzyskanych punktów dla kryterium ,,Cena" ocenianej oferty Cmin. - cena brutto w ofercie z najniższą ceną Cb - cena brutto w ofercie ocenianej (badanej). 60 - maksymalna ilość punktów do zdobycia dla kryterium cena 2. KRYTERIUM - "Okres gwarancji". 1) znaczenie kryterium - 40%; 2) maksymalna ilość punktów możliwych do zdobycia w kryterium okres gwarancji - 40 3) opis sposobu oceny ofert dla kryterium ,,Okres gwarancji": Okres gwarancji Wykonawca w ofercie podaje w pełnych miesiącach. Ilość punktów dla każdej oferty w kryterium ,,Okres gwarancji (G)" zostanie przyznana według wzoru: G = Gb/Gmax x 40 pkt gdzie: G - liczba punktów w ramach kryterium ,,Okres gwarancji" Gb - okres gwarancji badanej oferty (niepodlegającej odrzuceniu) Gmax - maksymalny okres gwarancji - 60 miesięcy od dnia odbioru. Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcę nie może być krótszy niż 36 i nie dłuższy niż 60 miesięcy. W przypadku, gdy Wykonawca określi termin gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy, do obliczenia punktów w kryterium okres gwarancji zostanie przyjęty okres 60 miesięcy, ale do umowy zostanie wpisany rzeczywisty okres gwarancji deklarowany przez Wykonawcę. Oferta Wykonawcy, który zadeklaruje krótszy okres gwarancji niż wymagany w OPZ zostanie odrzucona. Podstawą przyznania punktów w powyższym będzie okres gwarancji podany przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku gdy Wykonawca omyłkowo nie wpisze w formularzu oferty deklarowanego okresu gwarancji, Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował okres minimalny tj. 36 miesięcy. Łączna ilość punktów ocenianej oferty (ocena końcowa): L = C + G, gdzie: L - ocena końcowa uwzględniająca całkowitą liczbę punktów, C - punkty uzyskane w kryterium ,,Cena", G - punkty uzyskane w kryterium ,,Okres gwarancji", Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość (sumę) punktów w ramach ww. kryteriów. 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt 7 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. 4) zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę polegającą na zaprojektowaniu i budowie/ przebudowie/ rozbudowie/ remoncie/ modernizacji dróg lub ulic/ placów/ parkingów itp. o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej (bitumicznej) / betonu asfaltowego lub równoważnej i wartości (bez robót dodatkowych) nie mniejszej niż 500 000 zł brutto (z pod. VAT), b) dysponuje lub będzie dysponował: - co najmniej jedną osobą zdolną do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialną za opracowanie dokumentacji projektowych i posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjno-drogowej w zakresie projektowania dróg (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.) - co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno-drogowej. Zamawiający uzna, że warunek został spełniony również w przypadku, gdy Wykonawca dysponuje tylko jedną osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe i uprawnienia w specjalności inżynieryjno-drogowej do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie projektowania dróg i kierowania robotami budowlanymi przy budowie dróg, gdy wskazana przez Wykonawcę osoba (w załączniku nr 4 do SWZ) będzie odpowiedzialna zarówno za opracowanie dokumentacji projektowej i kierowanie robotami budowlanymi. Zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, Zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi/ projektowania, nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2023 poz. 334) W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2023, poz.551), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, jeżeli nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych - zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2023 poz. 1689), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - wzór załącznik nr 3 do SWZ; 2) odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 8.1.1. ppkt 2) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o których mowa w pkt 8.1.1. ppkt 2), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 8.1.1. pkt 2), lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Oświadczenia sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem. 3) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3, 4, 6 uPzp - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych (zrealizowanych w formule ,,zaprojektuj i wybuduj") wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane należycie, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - wzór załącznik nr 5 do SWZ. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami w wykazie należy wskazać roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca bezpośrednio uczestniczył. 2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych/ uprawnień, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór załącznik nr 4 do SWZ. 8.2. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp dane umożliwiające dostęp do tych środków; 8.3. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. 8.4. W zakresie nieuregulowanym niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: ) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy mogą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane / dostawy/ usługi wykonają poszczególni Wykonawcy - wzór załącznik nr 6 do SWZ. Obowiązek złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, należy również do wykonawców, prowadzących działalność w formie spółki cywilnej. 3) Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców: a) warunek dotyczący uprawnień osoby odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjno-drogowej. b) warunek dotyczący uprawnień osoby odpowiedzialnej za opracowanie dokumentacji projektowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie projektowania dróg (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.) Zamawiający uzna również , że warunek został spełniony również w przypadku, gdy jeden z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dysponuje tylko jedną osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe i uprawnienia w specjalności inżynieryjno-drogowej do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w zakresie projektowania dróg i kierowania robotami budowlanymi, gdy wskazana przez Wykonawcę osoba (w załączniku nr 4 do SWZ) będzie odpowiedzialna zarówno za opracowanie dokumentacji projektowej i kierowanie robotami budowlanymi. c) warunek dotyczący doświadczenia jest spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę polegającą na zaprojektowaniu oraz budowie, przebudowie, rozbudowie, remoncie lub modernizacji dróg, ulic, placów, parkingów itp. o wartości (bez robót dodatkowych) nie mniejszej niż 500 000 zł brutto (z pod. VAT), która swoim zakresem obejmowała między innymi wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych / betonu asfaltowego lub równoważnej. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp - wzór zał. nr 2 do SWZ oraz na wezwanie Zamawiającego oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy, składa każdy z Wykonawców odrębnie. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany Umowy w następującym zakresie : 1) przedłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia, 2) zmiany wysokości wynagrodzenia, 3) zmiany zakresu przedmiotu umowy, które nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy, których łączna wartość jest mniejsza niż 15% wartości pierwotnej umowy. 4) zmiany osoby/osób skierowanych do realizacji zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej. 5) zmiany podwykonawcy, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych polegał Wykonawca. Warunki i zakres zmian określono w §14 wzoru umowy (zał. nr 9 do SWZ). 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Uwagi: Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. KRYTERIUM ,,Cena" w PLN: 1) znaczenie kryterium - 60% ; 2) opis sposobu oceny ofert dla kryterium ,,Cena": C = Cmin/Cb x 60 pkt gdzie: C - liczba uzyskanych punktów dla kryterium ,,Cena" ocenianej oferty Cmin. - cena brutto w ofercie z najniższą ceną Cb - cena brutto w ofercie ocenianej (badanej). 60 - maksymalna ilość punktów do zdobycia dla kryterium cena 2. KRYTERIUM - "Okres gwarancji". 1) znaczenie kryterium - 40%; 2) maksymalna ilość punktów możliwych do zdobycia w kryterium okres gwarancji - 40 3) opis sposobu oceny ofert dla kryterium ,,Okres gwarancji": Okres gwarancji Wykonawca w ofercie podaje w pełnych miesiącach. Ilość punktów dla każdej oferty w kryterium ,,Okres gwarancji (G)" zostanie przyznana według wzoru: G = Gb/Gmax x 40 pkt gdzie: G - liczba punktów w ramach kryterium ,,Okres gwarancji" Gb - okres gwarancji badanej oferty (niepodlegającej odrzuceniu) Gmax - maksymalny okres gwarancji - 60 miesięcy od dnia odbioru. Okres gwarancji zaoferowany przez Wykonawcę nie może być krótszy niż 36 i nie dłuższy niż 60 miesięcy. W przypadku, gdy Wykonawca określi termin gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy, do obliczenia punktów w kryterium okres gwarancji zostanie przyjęty okres 60 miesięcy, ale do umowy zostanie wpisany rzeczywisty okres gwarancji deklarowany przez Wykonawcę. Oferta Wykonawcy, który zadeklaruje krótszy okres gwarancji niż wymagany w OPZ zostanie odrzucona. Podstawą przyznania punktów w powyższym będzie okres gwarancji podany przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. W przypadku gdy Wykonawca omyłkowo nie wpisze w formularzu oferty deklarowanego okresu gwarancji, Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował okres minimalny tj. 36 miesięcy. Łączna ilość punktów ocenianej oferty (ocena końcowa): L = C + G, gdzie: L - ocena końcowa uwzględniająca całkowitą liczbę punktów, C - punkty uzyskane w kryterium ,,Cena", G - punkty uzyskane w kryterium ,,Okres gwarancji", Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość (sumę) punktów w ramach ww. kryteriów. 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 60 Kryterium 2 4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne. 4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji 4.3.6.) Waga: 40 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie Termin związania ofertą: do 2024-06-25 |
© eurobudowa.pl 2004-2024