Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6140z ostatnich 7 dni
25543z ostatnich 30 dni

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Renowacja zabytkowego polichromowanego stropu w kościele filialnym

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Renowacja zabytkowego polichromowanego stropu w kościele filialnym

Data zamieszczenia: 2024-05-16
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Kazimierza w Podstolicach
Podstolice 4
64-840 Budzyń
powiat: chodzieski
tel. 600 747 776, tel. +48 067/ 28 21 608 w. 21
sekretariat@gminachodziez.pl
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Budzyń
Wadium: ---
Nr telefonu: tel. 600 747 776, te
Termin składania ofert: 2024-06-17 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Nazwa zadania:
,,Renowacja zabytkowego polichromowanego stropu
w kościele filialnym pw. Św. Maksymiliana Kolbe w Podaninie, gm. Chodzież"
zapraszamy do złożenia oferty na
wykonanie zadania pn. ,,Renowacja zabytkowego polichromowanego stropu w kościele filialnym pw. Św.
Maksymiliana Kolbe w Podaninie, gm. Chodzież".
Zadanie objęte jest pomocą finansową z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na pokrycie wydatków
związanych z realizacją zadań inwestycyjnych w ramach zadań polegających na ochronie zabytków i opiece nad
zabytkami w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
(Dz. U. z 2022 r. poz. 840).
IV. Przedmiot zamówienia
1. Zadanie dotyczy wykonania prac konserwatorskich i restauratorskich wnętrza zabytkowego kościoła,
w szczególności: oczyszczenia powierzchni z zabrudzeń, podklejenia wszystkich odspojeń, uzupełnienia
ubytków drewna, zapraw i warstwy malarskiej, wykonania niezbędnych napraw malarskich, powstrzymania
aktywnych żerowisk owadów oraz zabezpieczenia przed ich wtórnym atakiem.
2. Planowane prace mają na celu zabezpieczenie i utrwalenie substancji zabytku oraz zahamowanie procesów
jego destrukcji. Z przeprowadzonych prac należy sporządzić dokumentację pisemną i fotograficzną, która
przekazana zostanie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków.
3. Przedmiot zamówienia należy wykonać na warunkach podanych w niniejszym zapytaniu ofertowym,
oraz w oparciu o załączone do niego:
1) pozwolenie na budowę Nr134/2024 z dnia 19.04.2024r. Starosty Chodzieskiego,
2) pozwolenie Nr 68/2020/A z dnia 18.03.2020r. Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
3) projekt budowlany (załącznik do pozwolenia na budowę),
4) program prac konserwatorskich i malarskich,
6) przedmiar robót
7) wymagania zawarte we Wzorze Umowy.
4. Zamawiający wymaga aby przed złożeniem oferty, Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca realizacji
zamówienia, uzgadniając z proboszczem parafii termin jej przeprowadzenia.
5. Dopuszcza się wykonanie zamówienia przy udziale podwykonawców.

CPV: 45000000-7, 45212360-7, 45453000 -7, 45442300-0, 45442100-8

Dokument nr: 2/2024/AK

Składanie ofert:
XI. TERMIN SKŁADANIA ofert.
1. TERMIN SKŁADANIA ofert upływa: 17.06.2024 r. o godz. 10:00
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego,
bez podania przyczyny.
XII. Miejsce i sposób składania ofert
1. Ofertę należy przekazać w formie listu, zgodnie z wyborem Wykonawcy: pocztą tradycyjną /kurierem
/osobiście, na adres: Gmina Chodzież Ul. Notecka 28, 64 - 800 Chodzież
Uwaga!
Wskazane jest aby oferta była umieszczona w nieprzezroczystym, zaklejonym opakowaniu opisanym następująco:
Nazwa i adres
wykonawcy
Gmina Chodzież
ul. Notecka 28
64 - 800 Chodzież
z dopiskiem: Oferta - kościół Podanin
nie otwierać przed godz.10:30, dn. 17.06.2024

Miejsce i termin realizacji:
V. Miejsce realizacji operacji
Wnętrze budynku kościoła filialnego pw. Św. Maksymiliana Kolbe w Podaninie, należący do parafii
św. Kazimierza w Podstolicach.
VI. Termin realizacji zamówienia
1. Zakończenie zadania: do 6 miesięcy od daty podpisania umowy.
2. Podpisanie umowy: w ciągu 7-u dni od daty otrzymania promesy z Banku Gospodarstwa Krajowego.
3. Przekazanie placu budowy: w ciągu 10-u dni od daty podpisania umowy.
4. Odbiór robót: w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia gotowości do odbioru.
5. Zawiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o odbiorze prac: min 3 dni przed terminem odbioru.
6. Przekazanie Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków dokumentacji z przebiegu prac objętych wydanym
przez niego pozwoleniem: w ciągu 3-ch miesięcy od daty ich zakończenia, jednakże w terminie przewidzianym
na wykonanie zamówienia.

Wymagania:
II. Tryb postępowania
1. Postępowanie prowadzone jest z zastosowaniem konkurencyjnego wyboru wykonawcy w oparciu o § 8
ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2. Do niniejszego postępowania nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo
zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. 2023 r., poz. 1605 z póź. zm.)
3. W sprawach nieuregulowanych, zastosowanie mają przepisy:
1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 z póź . zm.)
2) ustawy z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2023r. poz. 682 z póź. zm.)
3) ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2022poz. 840 z
póź. zm.)
4) pozostałe przepisy powszechnie obowiązujące.
III. Miejsce publikacji postępowania
Zapytanie ofertowe udostępniono do publicznej wiadomości na stronie internetowej Gminy Chodzież
bip.gminachodziez.pl, w zakładce zapytania ofertowe, na której będą również zamieszczane odpowiedzi na
zadane pytania oraz inne informacje mające wpływ na przeprowadzenie postępowania i wybór wykonawcy.
VII. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają łącznie niżej wymienione warunki:
1. Zaoferują nie krótszy niż 60-miesięczny okres gwarancji na wykonanie zadania objętego zapytaniem
ofertowym.
2. Złożą ofertę na całość zadania (nie dopuszcza się składania ofert częściowych)
3. Złożą tylko jedną ofertę w tym zapytaniu ofertowym.
4. Akceptują termin wykonania zadania.
5. Akceptują termin związania ofertą.
6. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
taki obowiązek.
7. W stosunku do których nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono upadłości.
8. Posiadają doświadczenie w wykonywaniu robót i wykażą, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali należycie,
zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończyli, w ramach osobnych zadań, co najmniej dwie roboty
odpowiadające pracom konserwatorskim i restauratorskim przy zabytkach nieruchomych wpisanych do
rejestru zabytków lub objętych ochroną konserwatorską, o wartości każdego z zadań nie mniejszej niż
30 000,00 zł brutto i udokumentują to dowodami (referencje) potwierdzonymi przez inwestora .
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu (wg załącznika Nr 2 oraz wykazu wykonanych robót zał. Nr 3 do zapytania), na
zasadzie spełnia/nie spełnia.
9. Dysponują osobą (osobami) lub samodzielnie posiadają uprawnienia:
1) o których mowa w art. 37a ust. 1 i 2 (albo art. 37d) ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków
i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z póź. zm.);
2) do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno -
budowlanej lub architektonicznej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych
czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane
w tych specjalnościach oraz wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
Ocena spełniania warunków będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu - wg załącznika Nr 2 oraz wykazu osób zał. Nr 4 do zapytania).
10. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym.
Ocena spełniania warunków będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu - wg załącznika Nr 2.
11. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia w wymaganym
zakresie i terminie.
Ocena spełniania warunków będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu - wg załącznika Nr 2.
12. Dokonali wizji lokalnej miejsca realizacji zamówienia.
Ocena spełniania warunków będzie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu - wg załącznika Nr 2.
VIII. Wykaz oświadczeń i dokumentów
wymaganych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu
Wraz z ofertą (wzór formularza oferty - wg zał. Nr 1 do zapytania), należy złożyć następujące dokumenty:
1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór formularza - zał. Nr 2 do zapytania).
2. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości,
terminu i miejsca wykonania oraz nawy inwestora (wzór formularza - zał. Nr 3 do zapytania) - należy podać
zamówienia spełniające wymogi podane w rozdziale VII pkt 8 wraz z załączeniem dowodów o których mowa
niżej (pkt 3).
3. Dowody dotyczące wskazanych w wykazie robót przy zabytkach, z wskazaniem nazwy zadania (robót), jego
wartości, informacji o poprawności i terminie wykonania.
Dowodami są:
1) referencje, poświadczenia
2) inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest
w stanie uzyskać poświadczenia.
4. Wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia, odpowiedzialnych za kierowanie robotami (wzór
formularza - zał. Nr 4 do zapytania).
Należy wskazać osoby spełniające wymogi podane w rozdziale VII,pkt 9.
5. Oświadczenie o dokonaniu wizji lokalnej poświadczone przez proboszcza parafii (zał. Nr 5)
6. Kosztorys ofertowy - uwzględniający wycenę wszystkich pozycji zakresu rzeczowego przedmiaru robót
(zał. Nr 7 do zapytania) załączonego do niniejszego zapytania;
UWAGA - zaleca się sporządzenie kosztorysów w wersji uproszczonej
7. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - dotyczy przypadku gdy ofertę podpisuje w imieniu
Wykonawcy inna osoba, nie posiadająca takiego umocowania na podstawie dokumentów rejestrowych
(CEIDG czy też KRS).
IX. Kryteria oceny ofert
1. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o następujące kryterium:
1.
Cena
100 %
2. Opis sposobu przyznawania punktacji:
1) Punktacja będzie przyznawana w następujący sposób:
a) Punktacja dla kryterium ,,cena" obliczana będzie według wzoru:
Cena brutto najtańszej oferty
Cena
= -------------------------------------------- x 100
Cena brutto badanej oferty
2) Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która spośród ofert niepodlegających odrzuceniu
otrzyma najwyższą sumę punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria. Pozostałe oferty zostaną
sklasyfikowane w kolejności uzyskanych punktów. Wynik zaokrąglony zostanie z dokładnością do dwóch
miejsc po przecinku.
3) W przypadku gdy dwie lub więcej ofert z najniższą ceną otrzyma taki sam bilans punktów końcowych
Zamawiający wystąpi do Wykonawców tych ofert o ponowne przedstawienie ceny i spośród tych ofert
wybierze ofertę z niższą ceną.
4) W przypadku gdy w następstwie ponownych ofert, cena każdej z nich będzie taka sama, Zamawiający
zaprosi Wykonawców tych ofert do negocjacji ceny.
X. Informacja na temat zakresu odrzucenia
1. Odrzuceniu podlegają oferty:
1) których treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
2) złożone przez Wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych
w zapytaniu ofertowym,
3) złożone po wyznaczonym terminie składania ofert,
4) w których cena podana jest w walucie innej niż polski złoty,
5) nie zostały sporządzone w języku polskim,
6) zawierające klauzule "cena ofertowa może ulec zmianie".
2. Oferty odrzucone nie podlegają punktacji.
2. Zamawiający uzna ofertę za złożoną, jeśli wpłynie ona na adres określony w p. pkt 1 oraz w terminie
wyznaczonym w rozdziale XI.
3. Każdej ofercie nadany zostanie numer porządkowy wg kolejności jej złożenia.
4. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za skutki związane np. z otwarciem opakowania przed
terminem, jeżeli opakowanie z ofertą nie będzie oznaczone w sposób podany w pkt 1.
XIII. Termin związania ofertą
1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIV. Wymagania dotyczące oferty
1. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej, w języku polskim, czytelnie, techniką trwałą oraz
podpisana przez uprawnione osoby lub posiadające pełnomocnictwo.
2. Oferta powinna zawierać co najmniej informacje zawarte we Wzorze Oferty (wzór formularza - zał. Nr 1)
zapytania ofertowego, m.in.:
1) dane identyfikujące Wykonawcę tj. pełną nazwę i adres,
2) nazwę zadania,
3) datę sporządzenia oferty,
4) cenę oferty w PLN (na cenę oferty składa się wykonanie zadania w zakresie i na warunkach wskazanych w
dokumentach będącymi załącznikami do niniejszego zapytania ofertowego i dokonanej wizji lokalnej
z uwzględnieniem kosztu robót przygotowawczych, towarzyszących, urządzenia placu budowy, odszkodowań za
ewentualne zniszczenia, uporządkowanie miejsca wykonywanych robót, składowania i utylizacji materiałów
pochodzących z robót, wszystkich obciążeń wynikających z ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych funduszu pracy
i innych, jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia a także ewentualne proponowane przez Wykonawcę upusty,
tak aby była już ceną ostateczną,
5) okres gwarancji (nie krótszy niż 60 miesięcy),
6) oferta i wymagane załączniki muszą być podpisane,
7) kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność odpisu z oryginałem
3. Do oferty należy dołączyć wymagane dokumenty, zgodnie rozdziałem VIII zapytania ofertowego.
Uwaga!
Nie sporządzenie oferty lub wymaganych do niej załączników na formularzach załączonych do niniejszego
zapytania ofertowego nie skutkuje jej odrzuceniem pod warunkiem, że oferta i załączniki będą zawierać
wszystkie wymagane przez Zamawiającego informacje.
c) listownie, na adres wyznaczony na składanie ofert.
5. Zamawiający ustosunkuje się do pytań nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert
pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie wpłynie nie później 7 dni przed upływem terminu składania
ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynął po upływie terminu, Zamawiający
może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
6. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający ma prawo zmiany treści zapytania ofertowego. Zmiana może
nastąpić w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia
takiej zmiany informacja o tym zostanie zamieszczona na stronie prowadzonego postępowania, na której
upubliczniono zaproszenie do składania ofert.
7. Jeżeli zmiany będą mogły mieć wpływ na treść ofert, Zamawiający wydłuży termin składania ofert.
8. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania strony internetowej prowadzonego postępowania.
9. Jeżeli oferta będzie niekompletna albo będzie zawierała błędy lub budziła wątpliwości co do
wiarygodności, Zamawiający w zależności od stwierdzonych uchybień, skieruje do Wykonawcy wezwanie
do jej uzupełnienia albo do udzielania wyjaśnień. Zamawiający może żądać stosownych wyjaśnień
i dowodów na każdym etapie oceny oferty, również po wyborze Wykonawcy i podpisaniu umowy.
10. W przypadku braku udowodnienia przez Wykonawcę, że złożone w ofercie informacje są zgodne
z prawdą, Zamawiający ma prawo odrzucenia oferty a także rozwiązania umowy na każdym etapie jej
realizacji.
11. Do wezwania o którym mowa w pkt 9 należy ustosunkować się pisemnie w terminie 4-ch dni od daty
przesłania wezwania na adres skrzynki poczty elektronicznej, wskazanej przez Wykonawcę w ofercie.
Termin uważa się za zachowany, jeżeli wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego na wskazany w wezwaniu
adres (nie liczy się data nadania lecz data otrzymania wyjaśnienia).
12. Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania skrzynki poczty elektronicznej, wskazanej w swej ofercie.
13. Jeżeli Wykonawca nie odpowie na wezwanie Zamawiającego albo mimo ustosunkowania się do niego
oferta nie będzie odpowiadała wymaganiom zapytania ofertowego, uznana zostanie za podlegającą
odrzuceniu.
14. Korespondencja nadana przez Zamawiającego, na ostatni znany, podany przez Wykonawcę w ofercie adres
e-mail, uznana będzie jako doręczona skutecznie tj. wysłana i otrzymana w tej samej chwili, bez względu
na włączenie czy wyłączenie opcji potwierdzenia doręczenia.
15. Zamawiający zastrzega sobie prawo prowadzenia negocjacji:
1) w celu ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert,
2) w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty przekracza budżet projektu zaplanowany na
wykonanie zadania.
16. Po zakończeniu negocjacji Zamawiający zaprosi Wykonawców do składania ofert dodatkowych. Nie
przewiduje się ograniczenia liczby wykonawców zaproszonych do negocjacji.
17. Zamawiający dopuszcza zmniejszenie zakresu rzeczowego zamówienia w przypadku gdy kwota oferty
najkorzystniejszej mimo negocjacji przekroczy budżet zadania.
XV. Informacje dotyczące wyniku postępowania i zawarcia umowy
1. Informacja o wyniku postępowania tj. o wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania, zostanie
zamieszczona na stronie prowadzonego postępowania.
2. Umowa z wybranym Wykonawcą podpisana zostanie w Urzędzie Gminy w Chodzieży, w terminie 7 dni od
daty otrzymania promesy z Banku Gospodarstwa Krajowego.
3. W sytuacji kiedy Wykonawca, którego ofertę uznano za najkorzystniejszą uchyla się od zawarcia umowy,
Zamawiający ma prawo podpisać umowę z Wykonawcą, którego oferta spośród pozostałych nie
odrzuconych i niewybranych ofert otrzymała najwyższą punktację.
XVI. Informacje dotyczące umowy
1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, by zawarł z nim umowę na warunkach określonych we Wzorze
Umowy stanowiącym załącznik Nr 6 do zapytania ofertowego, który uzupełniony zostanie jedynie o dane
ustalone w wyniku przeprowadzonego zapytania ofertowego.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty w przypadkach i na warunkach określonych we Wzorze Umowy.
3. Zmiana umowy trakcie realizacji zdania, może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, w formie pisemnej,
pod rygorem nieważności.
4. Przed podpisaniem umowy Zamawiający, żąda od wybranego Wykonawcy przedłożenia:
1) dowodu ubezpieczenia kontraktu od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją
Umowy:
a) na czas realizacji zamówienia,
b) na wartość nie mniejszą niż zaoferowana w ofercie kwota brutto,
c) ubezpieczenie opłacone w całości (koszt ubezpieczenia, pokrywa w całości Wykonawca).
d) zawierająca nazwę zadania.
2) dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia do wykonywania prac przy zabytkach.
3) kopię polisy ubezpieczenia OC z tytułu prowadzonej działalności poświadczoną za zgodność odpisu
z oryginałem.
XVII. Unieważnienie postępowania
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny, na
każdym jego etapie postępowania a także do pozostawienia postępowania bez wyboru oferty.
2. Zamawiający dopuszcza unieważnienie postępowania, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty mimo
negocjacji przewyższa kwotę, którą Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia lub w sytuacji
kiedy Zamawiający nie zamierza zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia do wysokości
kwoty wynegocjowanej.
3. Z tytułu unieważnienia postępowania Zamawiający nie ponosi jakichkolwiek skutków prawnych
i finansowych.

Kontakt:
Osoby uprawnione do kontaktu:
1. ks. Adam Kucharski - proboszcz parafii; tel. 600 747 776; e-mail: krajanin@poczta.onet.pl
2. Anna Miazga - p. inspektor ds. inwestycji w Urz. Gminy w Chodzieży, tel. +48 067/ 28 21 608 w. 21
4. Wykonawcy mogą występować z pytaniami dotyczącymi niniejszego postępowania, kierując je:
a) na adres e-mail: sekretariat@gminachodziez.pl
b) numer fax 067/ 28 21 608

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.