łódzkie (Wieruszów)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Sukcesywne dostawy artykułów elektrycznych do konserwacji i naprawy oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej |
Data zamieszczenia: | 2024-05-22 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
,,TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Szymony 17 a 34-500 Zakopane powiat: tatrzański Tel. (0 18) 20 25 620 Fax. (018) 20 25 621, Tel. 18 20 25 614 tesko@tesko.pl |
Województwo: | małopolskie |
Miasto: | Zakopane |
Wadium: | --- |
Nr telefonu: | Tel. (0 18) 20 25 62 |
Termin składania ofert: | 2024-05-28 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
zapraszamy Państwa do złożenia oferty cenowej na ,,Sukcesywne dostawy artykułów elektrycznych do konserwacji i naprawy oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej na potrzeby, ,,TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o." Przedmiot zamówienia: Sukcesywne dostawy artykułów elektrycznych do konserwacji i naprawy oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej na potrzeby ,,TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o w 2024 i w 2025 roku świadczy usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych, letniego i zimowego oczyszczania ulic, placów i chodników, naprawy oraz oznakowania dróg, konserwacji oświetlenia ulicznego, publicznego transportu zbiorowego, dekoracji miasta, sprzedaży worków i pojemników na odpady oraz materiałów do zwalczania śliskości. Terenem działania firmy jest Powiat Tatrzański, w szczególności teren Gminy Miasto Zakopane. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: 3. 3.1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy nowych artykułów elektrycznych i oświetleniowych do konserwacji i naprawy oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej według wykazu z Tabeli nr 1 poniżej. Tabela nr 1 L.p.Nazwa artykułu 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14Źródło sodowe SONT PIA PLUS 70W sterownik astronomiczny AST midi GPS źródło sodowe SONT PIA PLUS 100W źródło sodowe SONT PIA PLUS 150W słup stalowy ocynkowany stożkowy S-50C przewód YDY 3x2,5mm2 bezpiecznik serii S-191 (6-20A) rura ochronna karbowana typu AROT DVK75 stycznik na szynę 40A zestaw zasilający do oprawy OCP70KP bednarka Fe-Zn 30x4mm bezpiecznikWT00 stycznik na szynę 63A słup stalowy ocynkowany stożkowy S-80 PC 3.2. 3.3. 3.4. Ilość sztuk 150 10 60 50 2 300 60 100 4 6 50 80 4 1 Wymienione w Tabeli nr 1 artykuły muszą spełniać odpowiednie normy jakościowe określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. Realizacja dostaw przebiegać będzie sukcesywnie, zgodnie z zamówieniami Zamawiającego składanymi telefonicznie na dane teleadresowe Wykonawcy wskazane w ofercie. Dostawy objęte danym zamówieniem odbywać się będą od poniedziałku do piątku w godz.ch od 7:30 do 14:30 . Odbioru każdej partii dostawy dokona pracownik Zamawiającego w siedzibie lub punkcie handlowym Wykonawcy. W przypadku, gdy Zamawiający w Zapytaniu Ofertowym odniósł się do nazw, znaków towarowych, pochodzenia, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów i rozwiązań równoważnych, pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w zapytaniu ofertowym, z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Wykazanie równoważności spoczywa na Wykonawcy. W sytuacji, gdy Wykonawca zamierza zastosować równoważne materiały, produkty niż podane w zapytaniu ofertowym winien dołączyć do oferty wykaz zawierający materiały/produkty zawarte w zapytaniu ofertowym oraz podać ich równoważniki wraz z załączeniem charakterystyk oraz dokumentów potwierdzających równoważność zaproponowanych materiałów. Wskazanie przez Zamawiającego nazw, znaków towarowych, pochodzenia, źródła który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma na celu jedynie przybliżyć wymagania, których nie można było opisać przy pomocy dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń. Każdorazowo, gdy wskazana jest w zapytaniu ofertowym taka informacja, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania ,,lub równoważna". Za kryterium uznania bądź nieuznania przez Zamawiającego równoważności oferowanego produktu względem produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia uważa się przy tym istotne cechy produktu opisane w zapytaniu ofertowym. Dokument nr: 1- ZO/2024 Składanie ofert: 10. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT: 10.1. Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć albo tradycyjnie tj. w ,,TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o. 34-500 Zakopane, Ul. Szymony 17a - Sekretariat, I piętro albo za pośrednictwem poczty elektronicznej przesyłając ja na adres tesko@tesko.pl. z zastrzeżeniem, iż oferta przesyłana elektronicznie musi zostać opatrzona podpisem elektronicznym tj. podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 10.2. Termin złożenia oferty upływa w dniu: 28 maja 2024 r. o godz. 12:00. Miejsce i termin realizacji: 6. TERMIN REALIZACJI I WARUNKI PŁATNOŚCI: 6.1. DOSTAWA realizowana sukcesywnie w terminie od dnia zawarcia umowy do dnia 30 czerwca 2025 roku. Wymagania: 2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 2.1. Niniejsze postępowanie jest prowadzone w trybie Zapytania Ofertowego o szacowanej wartości zamówienia nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 2 pkt. 1) Ustawy z dnia 11 września 2019 - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023r poz. 1605, dalej: ,,Ustawa PZP"). W niniejszym postepowaniu nie znajdują zastosowania przepisy Ustawy PZP, albowiem niniejsze postepowanie nie jest zamówieniem publicznym w rozumieniu wyżej wymienionej ustawy. 2.2. Użyte w niniejszym dokumencie terminy mają następujące znaczenie: a) ,,Zamawiający" - ,,TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o., b) ,,Postępowanie" - postępowanie prowadzone przez Zamawiającego na podstawie niniejszego Zapytania Ofertowego, c) ,,ZO" - niniejsze Zapytanie Ofertowe, d) ,,Zamówienie" - należy przez to rozumieć zamówienie, którego przedmiot został w sposób szczegółowy opisany w punkcie 3 Zapytania Ofertowego. e) ,,Wykonawca" - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego. 2.3. Treść Zapytania Ofertowego wraz z załącznikami stanowi kompletny dokument, który obowiązuje Wykonawcę i Zamawiającego podczas całej procedury zapytania ofertowego. 2.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym ZO zastosowanie mają właściwe przepisy Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360). 4. INFORMACJA DOTYCZĄCA OFERT WARIANTOWYCH: Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych. 5. INFORMACJA DOTYCZĄCA OFERT CZĘŚCIOWYCH: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 6.2. Warunki płatności: a) Zapłata za zrealizowaną partię dostawy, zostanie dokonana przelewem na konto Wykonawcy (wskazane na Fakturze VAT) w terminie 30 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT do siedziby Zamawiającego. Rozliczenie usługi będzie następować po każdej partii asortymentu. b) W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT, ceny brutto oraz stawki podatku VAT ulegną odpowiedniej zmianie w taki sposób, aby wynikające z oferty Wykonawcy ceny netto pozostały niezmienione. c) Należny podatek od towarów i usług VAT zostanie naliczony i zapłacony zgodnie z przepisami obowiązującymi na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. d) Zapłata dokonana zostanie z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, zgodnie z art. 108 a ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.). e) Wykonawca oświadcza, że numer rachunku rozliczeniowego wskazany na Fakturze VAT, która będzie wystawiona w jego imieniu, jest rachunkiem, dla którego zgodnie z rozdziałem 3a Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2439.) prowadzony jest rachunek VAT. f) Zamawiający zgodnie z art. 4 pkt. 2 Ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 893) informuje, że Spółka jest podmiotem publicznym. 7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIANIA WRAZ Z INFORMACJĄ O OŚWIADCZENIACH I DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 7.1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: 7.1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia: 7.1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 7.1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej. W zakresie powyższych warunków Zamawiający odstępuje od opisywania sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku. 7.2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: a) Wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania nie wykonali zamówienia lub wykonali je nienależycie na rzecz ,,TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o. i do dnia otwarcia ofert nie usunęli skutków niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia, b) Wykonawców, z którymi Zamawiający rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia albo odstąpił od umowy w sprawie zamówienia, z powodu okoliczności, za które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wyniosła, co najmniej 5% wartości umowy, c) Wykonawców, w stosunku, do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, 7.2.1.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawców, którzy: Złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, 7.2.2.Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 7.2.3.W celu wykazania, że brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca winien przedłożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (sporządzone zgodnie z załącznikiem nr 2 do Zapytania Ofertowego), b) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o pkt. 7.2 lit. c Zapytania Ofertowego, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 8. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY: 8.1. Wymagania podstawowe: 8.1.1. Ofertę należy przygotować według wymagań określonych w niniejszym Zapytaniu Ofertowym. 8.1.2. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Oznacza to, iż jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy lub pełnomocnictwa wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być podpisane przez wszystkie te osoby. 8.1.3. Upoważnienie osób podpisujących ofertę do jej podpisania musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione. 8.1.4. Wzory dokumentów dołączonych do niniejszego Zapytania Ofertowego powinny zostać wypełnione przez Wykonawcę i dołączone do oferty bądź też przygotowane przez Wykonawcę w zgodnej z niniejszym Zapytaniem Ofertowym formie. 8.1.5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8.2. Forma oferty: 8.2.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, mieć formę pisemną i format nie większy niż A4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez Wykonawcę. 8.2.2. Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów stanowiących załączniki do niniejszego Zapytania Ofertowego i wchodzących następnie w skład oferty mogą być dokonane komputerowo, maszynowo lub ręcznie. 8.2.3. Dokumenty przygotowywane samodzielnie przez Wykonawcę na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszego Zapytania ofertowego powinny mieć formę wydruku komputerowego lub maszynopisu. 8.2.4. Całość oferty powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie. 8.2.5. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii. Oświadczenia sporządzane na podstawie wzorów stanowiących załączniki do niniejszego Zapytania Ofertowego powinny być złożone w formie oryginału. Zgodność z oryginałem wszystkich zapisanych stron kopii dokumentów wchodzących w skład oferty musi być potwierdzona 8.3. przez osobę (lub osoby, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy upoważnione są dwie lub więcej osób) podpisującą (podpisujące) ofertę zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa. 8.2.6. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości. 8.2.7. Zgodnie z niniejszym Zapytaniem Ofertowym, kompletna oferta musi zawierać: a) Formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Zapytania Ofertowego, b) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Zapytania Ofertowego, c) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, d) Pełnomocnictwa w przypadku, gdy upoważnienie osoby podpisującej ofertę nie wynika z przedstawionych dokumentów. Potencjalny Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 9. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, OSOBY UPOWAŻNIONE DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI: 9.1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje mają być przekazywane pisemnie, faxem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresy prowadzącego postępowanie podane poniżej. W przypadku przekazania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji za pomocą faksu lub poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Adres kontaktowy: ,,TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o. o. ul. Szymony 17a 34-500 Zakopane Tel. 0/18 20 25 615 Fax. 0/18 20 25 621 E-mail: tesko@tesko.pl Pracownicy upoważnieni do kontaktów z Wykonawcami: Pytania dotyczące przedmiotu zamówienia: Pan Bartłomiej Jelonek Tel. 018 20 25 629 e-mail: tesko@tesko.pl Uwaga! Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do wskazanego miejsca. 10.3. W przypadku składania oferty w sposób tradycyjny. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie. Koperta winna zawierać nazwę i adres Wykonawcy, a także opis: Zapytanie ofertowe nr 1-ZO/2024 ,,Sukcesywne dostawy artykułów elektrycznych do konserwacji i naprawy oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej na potrzeby ,,TESKO" Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o w 2024 i w 2025 roku" 10.4. W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres tesko@tesko.pl w treści maila należy wpisać: ,,Oferta na dostawy artykułów elektrycznych ". 10.5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z braku powyższych informacji na kopercie, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem, a w przypadku składania ofert pocztą lub pocztą kurierską za jej nie otwarcie w trakcie sesji otwarcia. 10.6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z braku powyższych informacji w treści wiadomości elektronicznej zawierającej ofertę tj. nie otwarcia wiadomości i zapoznania się z ofertą. 10.7. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone na adres Wykonawcy bez otwierania koperty. 11. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY: 11.1. Cena przedstawiona w ofercie winna być ceną kompletną, jednoznaczną i ostateczną wyrażoną w polskich złotych do dwóch miejsc po przecinku. 11.2. Przez pojęcie ,,cena" - należy rozumieć cenę w myśl art. 3 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 Ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 178): ,,Cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. W cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym. Przez cenę rozumie się również stawkę taryfową". 11.3. W ofercie należy podać cenę jednostkową (netto i brutto). 11.4. Jeżeli złożona zostanie Oferta, której wybór prowadzić będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 12. KRYTERIA WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ: 12.1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę, spośród ważnych ofert złożonych postępowaniu, na podstawie kryteriów oceny ofert określonych Zapytaniu ofertowym: 12.2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującym kryterium: 12.2.1. w Kryterium nr 1: Cena brutto 1 (C) - waga 100 % będzie obliczone na podstawie wzoru matematycznego: C = Cn/Cb* 100 gdzie: C - liczba punktów w kryterium Cena, Cn - najniższa oferowana cena brutto, Cb - cena brutto badanej oferty. Uwaga! Wskazane w formularzu ofertowym ilości służą wyłącznie do porównania ofert w celu wyłonienia oferty najkorzystniejszej w kryterium oceny ofert, jakim jest cena. 12.3. Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższego kryterium otrzyma najwyższą punktację. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty 12.4. 12.5. 12.6. 12.7. najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert otrzyma taką samą punktację, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertą z najniższą ceną, a jeżeli zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Zamawiający poprawi w tekście oferty: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona Przez omyłkę rachunkową Zamawiający rozumieć będzie każdy wadliwy wynik działanie matematycznego (rachunkowego) przy założeniu, że składniki działania są prawidłowe. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli: a) jest niezgodna z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, b) jej treść nie odpowiada treści Zapytania Ofertowego z zastrzeżeniem pkt. 12.5 powyżej, c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, d) zawiera rażąco niską cenę1 w stosunku do przedmiotu zamówienia, e) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenia zamówienia na podstawie pkt. 7.2. Zapytania ofertowego, f) zawiera błędy w obliczaniu ceny (np. błędną stawkę podatku VAT), g) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwraca się w formie pisemnej do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy, oryginalność projektu Wykonawcy oraz wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 13. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO: 13.1. 13.2. 13.3. 13.4. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego, z Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, niezwłocznie po podjęciu decyzji w sprawie wyboru oferty nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę odrębnym pismem lub telefonicznie. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że pozostałe oferty podlegają odrzuceniu. 14. INFORMACJA NA TEMAT ZMIAN POSTANOWIEŃ ZAWARTEJ UMOWY Istotne dla stron postanowienia umowy, zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do Zapytania Ofertowego. przez pojęcie rażąco niskiej ceny Zamawiający rozumie ofertę z ceną niewiarygodną, nierealistyczną w porównaniu do cen rynkowych podobnych zamówień. Oznacza to cenę znacząco odbiegającą od cen przyjętych, wskazującą na fakt realizacji zamówienia poniżej kosztów robót budowlanych. Przyczyną wyraźnie niższej ceny od innych ofert może być albo świadome działanie albo nierzetelność kalkulacji Wykonawcy, co grozi nienależytym wykonaniem lub niewykonaniem zamówienia w przyszłości. 15. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY: Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Kontakt: Pytania dotyczące procedury przetargowej: Pani Ewa Dworska Tel. 18 20 25 614 e-mail: tesko@tesko.pl |
© eurobudowa.pl 2004-2024