Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
306z dziś
6364z ostatnich 7 dni
23240z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Budowa kanalizacji sanitarnej

Wynik: Zobacz treść wyniku
Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Budowa kanalizacji sanitarnej

Data zamieszczenia: 2024-01-17
Dane kontaktowe Zamawiającego: Gmina Mińsk Mazowiecki
ul. Józefa Chełmońskiego 14
05-300 Mińsk Mazowiecki
powiat: miński
tel.:25 - 75 62 500
gmina@minskmazowiecki.pl
Województwo: mazowieckie
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Wadium: 20 000.- zł
Nr telefonu: tel.:25 - 75 62 500
Termin składania ofert: 2024-01-26 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zapytanie ofertowe
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane
dla zamówienia sektorowego pn.:
Budowa kanalizacji sanitarnej
w części miejscowości Janów
3. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie II etapu sieci kanalizacji
sanitarnej w części miejscowości Janów. Zadanie obejmuje wykonanie kanalizacji sanitarnej
zgodnie z załączonymi przedmiarami robót, dokumentacjami technicznymi oraz STWIORB.
24. Przedsięwzięcie polega na budowie kanalizacji sanitarnej grawitacyjno-tłocznej w części
miejscowości Janów gm. Mińsk Mazowiecki. II etap budowy obejmuje swym zasięgiem dwa
zakresy:
1) Zakres rzeczowy (SJA - SJ1):
a) BUDOWA SIECI KANALIZACYJNEJ GRAWITACYJNEJ:
? Rurociąg PVC DN200 - 204,1 m,
? Studzienki inspekcyjne DN425 PP/PVC - 3 szt.,
? Studzienki inspekcyjne DN600 PP/PVC - 3 szt.,
? Studnie inspekcyjne betonowe DN1200 - 4 szt.
? Studnia z przepływomierzem DN1500 z instalacją zalicznikową niskiego napięcia tj.
kablem zasilającym, kablem sterowniczym oraz szafką elektryczną - 1 szt
? Rozbiórka istniejącego zbiornika na nieczystości ciekłe - 1 szt.
b) BUDOWA SIECI KANALIZACYJNEJ TŁOCZNEJ:
? Rurociąg PEHD DN110 - 716,9 m,
? Przepompownia ścieków z komorą zasuw Ja-2 DN1500 betonowa z instalacją
zalicznikową niskiego napięcia tj. z kablem zasilającym i szafką sterowniczą - 1 szt.,
? Studnia rewizyjna DN1200 betonowa - 1szt.,
? Studnia rozpręzna DN1200 betonowa - 1szt.,
c) BUDOWA ODCINKÓW KANALIZACJI SANITARNEJ OD SIECI DO GRANIC
NIERUCHOMOŚCI
? Rurociąg PVC SN8 DN160 - 12,8 m,
? Studzienki inspekcyjne DN425 PP/PVC - 1 szt.
2) Zakres rzeczowy (SJJ1 - SJJ1.13):
a) BUDOWA SIECI KANALIZACYJNEJ GRAWITACYJNEJ:
? Rurociąg PVC DN200 - 281,7 m,
? Studzienki inspekcyjne DN425 PP/PVC - 9 szt.,
? Studnie inspekcyjne betonowe DN1200 - 2 szt.,
? Studnia z przepływomierzem DN1500 z instalacją zalicznikową niskiego napięcia tj.
kablem zasilającym, kablem sterowniczym oraz instalacją w budynku SUW - 1 szt.,
? Rurociąg DN160PVC ~2m - przepięcie 4 sztuk przyłączy kanalizacyjnych do nowej sieci.
5. Zadania obejmują wykonanie kanalizacji sanitarnej zgodnie z załączonymi przedmiarami robót,
dokumentacjami technicznymi oraz STWIORB.
6. Przeznaczeniem kanalizacji będzie odprowadzanie ścieków typu bytowo-gospodarczego z
istniejących budynków zlokalizowanych na działkach położonych w obrębie prowadzonej
inwestycji.
7. Metoda rozliczenia robót: Wykonawca zobowiązany jest przygotować kosztorys ofertowy metodą
kalkulacji uproszczonej na podstawie zamieszczonego przedmiaru robót, jako sumę iloczynów
ilości poszczególnych elementów składających się na przedmiot zamówienia, które zostały ujęte w
przedmiarach robót (stanowiących załączniki do Zapytania) oraz zaproponowanych przez
Wykonawcę cen jednostkowych netto. Wyliczona w ten sposób cena netto powiększona o
obowiązujący podatek VAT stanowiła będzie zaproponowaną przez Wykonawcę wartość
zamówienia brutto.
8. Zakres robót przy wykonywaniu kanalizacji obejmuje:
1) Oznakowanie, oznaczenie i zabezpieczenie miejsca robót w porozumieniu z Inwestorem,
prowadzenie stałej kontroli wykonanego oznakowania, przywrócenie kompletnego
oznakowania stałej organizacji ruchu w przypadku demontażu,
2) dostawę materiałów montażowych (wskazanych w dokumentacji technicznej, przedmiarach,
STWIORB oraz innych niezbędnych do wykonania sieci kanalizacyjnej wraz z przyłączami),
3) dostawę materiałów zasypowych w tym pospółki do wykonania podsypki, obsypki oraz
związane z pełną wymianą gruntów spoistych kat. III,
4) wykonanie prac przygotowawczych, w tym związanych z frezowaniem nawierzchni jezdni,
rozbiórką istniejących nawierzchni, przekopami próbnymi oraz podwieszeniem instalacji
obcych. Destrukt pochodzący z frezowania nawierzchni bitumicznych (frez) stanowi własność
Zamawiającego. Wykonawca winien przy kalkulowaniu robót ująć załadunek, transport na
odległość do 15 km i rozładunek destruktu w miejsce wskazane przez Zamawiającego.
5) wykonanie wykopów wraz z umocnieniem ścian wykopu,
6) odwodnienie wykopu w przypadku potrzeby obniżenia zwierciadła wody gruntowej,
37) przygotowanie podłoża i fundamentu pod przewody i obiekty na sieci,
8) ułożenie przewodów,
9) podłączenie projektowanego kanału do istniejącej sieci kanalizacyjnej,
10) w drogach i terenach utwardzonych należy stosować pełną wymianę gruntów spoistych z
odwozem urobku na odległość wskazaną w przedmiarach,
11) warstwę wierzchnią (utwardzoną nawierzchnię drogową) o grubości 15 cm należy odwieść w
miejsce wskazane przez Inwestora. Urobek gliniasty z wykopów należy wywozić w miejsce
ustalone we własnym zakresie przez Wykonawcę. Nie wolno składować materiałów gliniastych
w pasie drogowym. Zasypkę wykopu wykonać za pomocą gruntu kat. I-II. Zagęszczenie
zasypki wykopów przeprowadzać warstwami o grubości 0,30 m z zagęszczaniem
mechanicznym, do osiągnięcia wskaźnika zagęszczenia zgodnym z dokumentacją techniczną,
12) wykonanie przewiertów/przecisków, zgodnie z dokumentacją techniczną (w przypadku
wystąpienia),
13) zasypanie i zagęszczenie wykopu z demontażem umocnień ścian wykopu,
14) odtworzenie nawierzchni po robotach - stan nawierzchni drogowej oraz posesji prywatnych
nie może ulec pogorszeniu w tym odtworzenie rowów, chodników z kostki, zjazdów, itp.,
15) przeprowadzenie pomiarów i badań wymaganych w dokumentacji projektowej oraz
specyfikacji technicznej, w tym: płukanie kanałów, inspekcja telewizyjna kanałów rurowych,
próba wodna szczelności sieci kanalizacyjnej o śr. nominalnej 200 mm,
16) pełna obsługa geodezyjna zadania (wytyczenie, inwentaryzacja powykonawcza),
17) obsługa archeologiczna zadania
9. Szczegółowy zakres robót opisany został w zapytaniu, projektach technicznych, specyfikacji
technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących podstawę do kalkulacji
ceny ofertowej.
10. Roboty składające się na przedmiot zamówienia należy wykonywać z należytą starannością,
zgodnie z dokumentacją, obowiązującymi Polskimi Normami i przepisami prawa, zasadami
współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót.
11. Ponadto Wykonawca w ramach zamówienia publicznego jest zobowiązany do:
1) wykonania niezbędnych robót tymczasowych i towarzyszących koniecznych do zrealizowania
robót podstawowych i osiągnięcia zakładanego celu jak i osiągnięcia zakładanych efektów i
rezultatów umowy,
2) wykonania wszelkich niezbędnych opracowań koniecznych do uzyskania przez
Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie,
3) wykonania wszelkich koniecznych badań, rozruchów, analiz, prób, testów, itp., niezbędnych
przy realizacji przedmiotu zamówienia i/lub wymaganych przez Zamawiającego i Inspektora
Nadzoru Inwestorskiego,
4) wypełniania wszelkich zaleceń, zapisów, robót, zobowiązań w tym nałożonych na
Zamawiającego, a wynikających z warunków technicznych, decyzji, pozwoleń, uzgodnień,
opinii i innych dokumentów formalno - prawnych stanowiących załącznik do projektów
budowlanych i przekazywanych przez Zamawiającego na etapie realizacji,
5) uaktualnienia dokumentów formalno-prawnych, w przypadku utraty przez te dokumenty
ważności lub uzyskania brakujących dokumentów koniecznych do realizacji i ukończenia
robót - w przypadku takiej konieczności,
6) uzyskania w imieniu Zamawiającego wszelkich koniecznych pozwoleń i uzgodnień
niezbędnych do realizacji robót.
12. Podstawowe wymagania dotyczące robót:
1) Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania robót budowlanych, zobowiązany będzie do
opracowania i przedstawienia do akceptacji Inspektorowi Nadzoru zestawienia materiałowego
zawierającego spis wszystkich wyrobów budowlanych oraz urządzeń planowanych do
wbudowania w ramach zamówienia wraz z przedstawieniem atestów, deklaracji, aprobaty
techniczne oraz innych dokumentów dotyczących jakości zaplanowanych do wbudowania
materiałów.
2) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich
czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z
Dokumentacją Projektową, STWIORB i poleceniami Inspektora Nadzoru.
3) Szczegółowy zakres praw i obowiązków związanych z realizacją zamówienia określa wzór
umowy stanowiący załącznik nr 7 do zapytania ofertowego.
413. Materiały z odzysku:
Wykonawca jest zobowiązany do stosowania metod pracy pozwalających na odzysk
wartościowych materiałów w trakcie prowadzenia prac. Wykonawca zapewni aby tymczasowo
składowane materiały z odzysku były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją
jakość i właściwości. Wszystkie materiały z odzysku, nie przewidziane do ponownego
wbudowania stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest przekazać je
Zamawiającemu protokołem zdawczo-odbiorczym. Materiały z odzysku niezakwalifikowane
przez Inspektora do ponownego wbudowania lub przekazania Zamawiającemu, stanowią odpad i
będą unieszkodliwione staraniem i na koszt Wykonawcy w ramach umowy.
14. Równoważność materiałów:
1) W projekcie budowlanym oraz w STWIORB mogą występować nazwy własne, znaki
towarowe, patenty lub być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nie są
one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, których charakterystyka nie jest
gorsza niż parametry urządzeń czy materiałów podanych w opracowaniach projektowych.
Wszelkie koszty wynikające z różnic pomiędzy urządzeniami zaprojektowanymi, a
zaoferowanymi ponosi Wykonawca. Zwrot ,,równoważne" oznacza możliwość uzyskania
efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych poprzez
dopuszczenie ofert opartych na równoważnych ustaleniach.
2) Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane
w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia standardów technicznych,
technologicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji. W takiej
sytuacji Zmawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią
proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia
i materiały równoważne, do oferty załączy dane techniczne pokazujące, że proponowany
element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i
jakościowym wraz z oświadczeniem producenta że proponowane urządzenie jest równoważne
do zaproponowanego w dokumentacji co do celu jego przeznaczenia.
3) Zamawiający, opisując przedmiot zamówienia w dokumentacji projektowej i STWIORB przez
odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i
systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć
mowa w dokumentacji projektowej i STWIORB o normach, europejskich ocenach
technicznych, aprobatach, specyfikacjach technicznych i systemach referencji technicznych,
itp. należy rozumieć, iż Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, o charakterystyce
nie gorszej niż określona w przywołanych w dokumentacji normach. W związku z
powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu
zamówienia przedstawionego w zapytaniu ofertowym.
4) Oferent uzyska we własnym zakresie i na własny koszt stosowne pozwolenia oraz uzgodnienia
wynikające ze zmiany na urządzenia lub rozwiązania równoważne w tym poniesie pełne
koszty wynikające ze wszelkich zmian.
5) Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia
lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak atest PZH, deklaracja
zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca
wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń
ujętych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
6) Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami
lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia
sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach (podać obiekty w których zostały
zamontowane oraz rok realizacji) przez okres nie krótszy niż 2 lata. Oferent przedstawiając
rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków
towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadcza, że wymagana dla realizacji przedmiotu
umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji.
7) Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny
być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do
obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo
budowlane, oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
15. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień podobnych do 50% wartości zamówienia na
warunkach takich jak wykonanie zamówienia podstawowego. Zamawiający może udzielić
zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia
5podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych, zamówienia polegającego na
powtórzeniu podobnych robót budowlanych.

CPV: 45230000-8, 45110000-1, 45231300-8, 45232440-8, 45233140-2, 45232410-9

Dokument nr: RI.271.7.2.2024

Otwarcie ofert: 2. Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Mińsk Mazowiecki Ul. Chełmońskiego 14 05-300 Mińsk
Mazowiecki, pokój nr 110 dnia 26.01.2024 roku o godz. 10:30.
3. Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert. Zainteresowani udziałem w otwarciu ofert
Wykonawcy proszeni są o stawienie się o godz. 10:30 w sali 110.

Składanie ofert:
Rozdział 11. Sposób oraz termin składania ofert
1. Ofertę należy złożyć Zamawiającemu w Urzędzie Gminy Mińsk Mazowiecki Ul. Chełmońskiego
14, 05-300 Mińsk Mazowiecki, pokój nr 102, w terminie do dnia 26.01.2024 roku do godz. 10:00.

Miejsce i termin realizacji:
Rozdział 4. Termin wykonania zamówienia
Zamawiający wyznacza termin 30 września 2024 r. jako termin realizacji całego przedmiotu
zamówienia.

Wymagania:
adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której zamieszczona została dokumentacja
postępowania oraz udostępniane będą zmiany, wyjaśnienia treści niniejszego Zapytania ofertowego oraz
inne dokumenty dotyczące postępowania:
https://www.bip.minskmazowiecki.pl/2762,zamowienia-sektorowe-w-2024-roku
Rozdział 2.Tryb oraz warunki udzielenia zamówienia
1. Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie Zapytania
ofertowego, na podstawie Regulaminu udzielania zamówień sektorowych, wprowadzonego przez
Wójta Gminy Mińsk Mazowiecki Zarządzeniem Nr 45/2022 z dnia 16 maja 2022 r. zwanego dalej
również Regulaminem.
2. Wartość przedmiotowego zamówienia jest niższa od progów unijnych, wobec czego zgodnie z art.
2 ust. 1 pkt 1) nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. 2021 poz. 1129 ze zm.).
3. Zakres zamówienia obejmuje wszystkie niezbędne działania mające na celu prawidłowe, zgodne
z przepisami, dostępną wiedzą, warunkami Umowy i wymaganiami podanymi w załączonych
przedmiarach robót, dokumentacjach technicznych oraz STWIORB, zrealizowanie zamówienia.
8. Wykonawca składa wyłącznie jedną ofertę obejmującą wszystkie Zadania. Zamawiający nie
dopuszcza składania ofert częściowych.
9. Zamawiający nie przewiduje organizowania dla Wykonawców wizji lokalnej, jednakże w razie
zaistnienia takiej potrzeby Wykonawca winien zgłosić ten fakt Zamawiającemu za pośrednictwem
osób wskazanych do komunikacji z Wykonawcami, w dalszej części niniejszego Zapytania
ofertowego.
Rozdział 5. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które
zostaną wprowadzone do treści tej umowy
1. Wzór Umowy, która zostanie zawarta w sprawie realizacji niniejszego zamówienia, stanowi
odpowiednio Załącznik nr 7 Zapytania ofertowego.
2. Możliwości dokonania zmian w zakresie zawartej Umowy Zamawiający zawarł w treści wzoru
Umowy.
Rozdział 6. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym,
a Wykonawcami polegająca na składaniu i wysyłaniu dokumentów/oświadczeń/wyjaśnień/
zawiadomień/informacji, odbywa się przy użyciu poczty elektronicznej na adres email:
inwestycje@minskmazowiecki.pl
2. Postępowanie odbywa się w języku polskim w związku z czym wszelkie pisma, dokumenty,
oświadczenia składane w trakcie postępowania między Zamawiającym, a Wykonawcami muszą
być sporządzone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz
z tłumaczeniem na język polski.
5. Po dokonaniu otwarcia ofert wszelka korespondencja w sprawie prowadzonego postępowania
kierowana będzie na adres e-mail Wykonawcy wskazany w ofercie.
6. W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują
się numerem postępowania: RI.271.7.2.2024.
7. Zamawiający nie przewiduje innego sposobu komunikowania się z wykonawcami niż przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej.
Rozdział 7. Warunki udziału w postępowaniu
1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki
udziału w postępowaniu:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
a) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy udokumentują
posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w okresie nie
wcześniejszym niż 3 miesiące, w wysokości nie mniejszej niż 500.000.- zł (słownie:
pięćset tysięcy złotych);
Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca przedstawi stosowną informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych
walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy
waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez NBP z dnia ogłoszenia niniejszego
Zapytania ofertowego, a w przypadku braku takiej publikacji w dniu ogłoszenia, z pierwszego
dnia zawierającego tę publikację po dniu ogłoszenia.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy warunek zostanie
spełniony jeżeli jeden z Wykonawców spełni warunek samodzielnie lub Wykonawcy łącznie
posiadać będą środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę wymaganą.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku polegać na sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących
go z nim stosunków prawnych. W takiej sytuacji Wykonawca składa wraz z ofertą zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie
z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę
poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że
za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
62) doświadczenia, zdolności technicznej lub zawodowej
a) Warunek doświadczenia spełni wykonawca, który udokumentuje, iż zrealizował w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
? dwie odrębne inwestycje z której każda polegała na budowie i/lub przebudowie
i/lub rozbudowie sieci kanalizacyjnej tłocznej wraz z montażem i uruchomieniem
min. 1 kompletnej przepompowni ścieków oraz,
? dwie odrębne inwestycje z której każda polegała na budowie i/lub przebudowie
i/lub rozbudowie sieci kanalizacyjnej sanitarnej grawitacyjnej o długości
minimum 0,5 km,
wraz z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane
należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na
rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne dokumenty; W przypadku wykonywania robót u niniejszego
Zamawiającego, wystarczające będzie wskazanie numeru i daty umowy/ów.
Pod pojęciami budowy, przebudowy lub remontu rozumie się pojęcia zdefiniowane w art., 3
pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. 2023, poz. 682 ze zm.).
Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie analizy złożonego wykazu
wykonanych robót (Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego) oraz załączonych dowodów
określających czy roboty te zostały wykonane należycie.
Zamawiający nie dopuszcza sumowania robót budowlanych wykonanych w ramach różnych
umów celem uzyskania wymaganego warunku.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
przynamniej jeden z wykonawców musi wykazać spełnienie powyższego warunku
samodzielnie lub każdy z członków konsorcjum może wykazać po co najmniej dwóch
wykonanych robót budowlanych, przy czym każde z wykazywanych, celem złączenia,
zamówień musi spełniać wymagane warunki samoistnie. Zamawiający nie dopuszcza by
Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli
faktycznie nie wykonywał wykazywanego zakresu robót.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku polegać na
doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim
stosunków prawnych, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których doświadczenie to jest wymagane. W takiej sytuacji Wykonawca składa wraz z
ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 5 do
Zapytania ofertowego.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają
poszczególni Wykonawcy lub podmioty trzecie.
b) Warunek zdolności zawodowej spełni wykonawca, który wykaże, że dysponuje
lub będzie dysponował osobami do realizacji zamówienia posiadającą
uprawnienia budowlane:
? do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, posiadającej doświadczenie
zawodowe min. 3 lata oraz doświadczenie w pełnieniu w tym okresie funkcji
kierownika robót sanitarnych na co najmniej dwóch ukończonych budowach z
których każda, polegała na budowie, przebudowie i/lub rozbudowie sieci
kanalizacyjnej tłocznej wraz z montażem i uruchomieniem min. 1 kompletnej
przepompowni ścieków oraz budowie, przebudowie i/lub rozbudowie sieci
kanalizacyjnej sanitarnej grawitacyjnej o długości minimum 0,5 km;
Ocena tego warunku zostanie dokonana na podstawie analizy złożonego wykazu osób
(Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego) wraz z kopiami wykazywanych uprawnień i
zaświadczeń o przynależności do PIIB.
7Zamawiający wymaga aby ww. osoby, które zostaną skierowane do realizacji
przedmiotowego zamówienia posiadały uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra
Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do
wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 r. poz. 831)
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio
obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie
kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy
organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji
zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2021 r. poz.
1646), lub zamierzającymi świadczyć usługi transgraniczne w rozumieniu przepisów tej
ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych
architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. 2019 r. poz. 1117).
Zamawiający dopuszcza łączenie stanowisk wyszczególnionych powyżej tylko pod
warunkiem spełnienia łącznie wymagań dotyczących kwalifikacji i doświadczenia dla danych
stanowisk.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku polegać na
zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących
go z nim stosunków prawnych, jeśli podmioty te wykonają świadczenie, do realizacji których
zdolności te są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawca składa wraz z ofertą zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego.
2. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub
zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału
w postępowaniu.
3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego potencjał, nie potwierdzają
spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda, aby
Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo
b) wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności
podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał w danym zakresie
na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,
Wykonawca przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie
podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
6. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia
dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z treści której/-ych
będzie wynikać, że w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przez jej złożeniem
odpowiednio: Wykonawca/Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie/podmiot trzeci
posiada/-ją środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500.000.-
zł.;
2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z załączeniem dowodów
określających czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy
roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone,
przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów
- inne dokumenty; W przypadku wykonywania robót u niniejszego Zamawiającego,
wystarczające będzie wskazanie numeru i daty umowy/ów. Powyższy wykaz Wykonawca
sporządza zgodnie z Załącznikiem nr 3 do Zapytania ofertowego;
83) wykazu osób w dyspozycji Wykonawcy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, wraz z
informacjami na temat ich doświadczenia i uprawnień wraz z kopiami wykazywanych
uprawnień i zaświadczeń o przynależności do PIIB, oraz informacją o podstawie dysponowania
tymi osobami. - Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego;
4) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5) oświadczenia, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z
innym wykonawcą, który złożył odrębna ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej
grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie
oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (Załącznik
nr 8 do Zapytania ofertowego);
7. Zamawiający nie wezwie Wykonawcy do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli może je
uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów
publicznych w rozumieniu ustawy z 17.2.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w Oświadczeniu o braku podstaw
wykluczenia i spełnianiu warunków postępowania. lub formularzu ofertowym, dane umożliwiające
dostęp do tych środków;
8. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt. 6 pkt 4 powyżej, składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
9. Dokument, o których mowa w ust. 8, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
jego złożeniem.
10. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
ust. 8, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której
dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze
względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
11. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający
może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o
udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
12. Zamawiający zastrzega prawo do żądania od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język
polski wskazanych przez Wykonawcę oraz pobranych samodzielnie przez Zamawiającego
dokumentów, o których mowa w ust. 8.
Rozdział 8. Wymagania dotyczące oświadczeń i dokumentów
1. Oferta musi zawierać:
1) Formularz ofertowy (Załącznik nr 1),
2) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia i spełnianiu warunków postępowania. (Załącznik
nr 2),
3) Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy wspierającego agresję na Ukrainę
zgodnie z art. 7 ustawy o Szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
(Załącznik nr 9 do Zapytania ofertowego),
4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (Załącznik nr 5), (jeżeli
dotyczy),
5) Oryginał pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
6) Oryginał pełnomocnictwa dla lidera konsorcjum (jeżeli dotyczy);
7) Tabelę elementów scalonych wykonaną na podstawie załączonych przedmiarów.
2. Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia i dokumenty
w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa
każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie
9warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje
spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni załączyć do oferty oryginał
pełnomocnictwa. Wykonawcy są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania
ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie
określać zakres umocowania. Dokument ten powinien zostać podpisany przez wszystkich
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. Podpisy powinny
być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli.
5. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa,
Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba ze mimo ich
złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie
postępowania.
6. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych dokumentów i/lub oświadczeń składanych w
postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wzywa Wykonawcę
odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
1) oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub
poprawienie lub
2) zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
Uzupełnieniu nie podlega treść oferty oraz tabela elementów scalonych rozumiana jako zakres
zobowiązania Wykonawcy.
7. Wykonawca składa wymagane dokumenty na wezwanie, o którym mowa w ust. 5 i 6, aktualne na
dzień ich złożenia.
8. Złożenie, uzupełnienie lub poprawienie wymaganych dokumentów nie może służyć potwierdzeniu
spełniania kryteriów selekcji.
9. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści wymaganych
dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu.
10. Jeżeli złożone przez Wykonawcę wymagane dokumenty i/lub oświadczenia, budzą wątpliwości
Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu
informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez Wykonawcę
warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o
przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
11. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących
treści złożonych ofert oraz składanych dokumentów lub oświadczeń.
12. Zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych
poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące
istotnych zmian w treści oferty
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
13. W przypadku, o którym mowa w ust. 12 pkt 3, Zamawiający wyznacza Wykonawcy odpowiedni
termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej
poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na
poprawienie omyłki.
Rozdział 9. Wymagania dotyczące wadium
1. Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawcę wadium w wysokości 20 000.- zł (słownie:
dwadzieścia tysięcy złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach tj.:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych.
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy jednostki organizacyjnej wyznaczonej
do realizacji zadania: Bank Spółdzielczy w Mińsku Mazowieckim Nr 22 9226 0005 0024 5267
2000 0100. W tytule przelewu należy wpisać znak postępowania RI.271.7.2.2024 z dopiskiem:
,,WADIUM".
105. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje
termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Wadium w formie pieniężnej zostanie uznane
za wniesione jeżeli środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu
składania ofert. Wykonawca dołączy do oferty wydruk potwierdzenia przelewu wadium.
6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie
wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd
Gminy Mińsk Mazowiecki ul. Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki w kancelarii pok.
102, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć, do oferty.
Dokument ten musi zachować ważność przez cały okres związania ofertą i umożliwiać
jednocześnie Zamawiającemu zrealizowanie swojego uprawnienia, nawet jeżeli zdarzenie
stanowiące podstawę żądania wypłaty wadium zaistnieje w ostatnim dniu terminu związania ofertą.
Gwarancja musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium
przez Wykonawcę, tj. w sytuacji gdy:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył
dokumentów lub oświadczeń, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, co spowodowało
brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
Ww. dokument musi zawierać w swojej treści oświadczenie gwaranta, że zobowiązuje się on do
nieodwołalnej i bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego
wzywające do zapłaty.
7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu
wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego, co oznacza, że
uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane w ust. 7,
powyżej, przesłanki zatrzymania wadium. Jeżeli Wykonawca jest podmiotem niepodlegającym
reżimowi prawa polskiego i właściwości sądów polskich, w treści gwarancji musi figurować zapis
o poddaniu sporów wynikających z wadium prawu polskiemu i polskiemu sądownictwu.
8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w niniejszym Zapytaniu ofertowym
spowoduje odrzucenie oferty.
Rozdział 10. Opis sposobu przygotowania ofert
1. Opakowanie i adresowanie oferty: ofertę należy umieścić w zamkniętym, nieprzezroczystym
opakowaniu (np. koperta) zaadresowanym i opisanym:
Nadawca:
Nazwa i adres Wykonawcy (pieczęć).
Adresat:
URZĄD GMINY MIŃSK MAZOWIECKI
UL. CHEŁMOŃSKIEGO 14
05-300 MIŃSK MAZOWIECKI
OFERTA NA: ,,Budowa kanalizacji sanitarnej w części miejscowości Janów"
ZNAK SPRAWY: RI.271.7.2.2024
NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM OTWARCIA OFERT
2. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie
z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla
danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela
Wykonawcy. W przypadku, gdy osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy nie jest wpisana
do właściwego rejestru jako osoba uprawiona do reprezentacji, musi przedstawić pełnomocnictwo
11do występowania w imieniu Wykonawcy oraz jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań
finansowych.
3. Tajemnica przedsiębiorstwa:
1) jeżeli według Wykonawcy oferta będzie zawierała informacje objęte tajemnicą jego
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia l993 r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji muszą być oznaczone klauzulą NIE UDOSTĘPNIAC -
TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA. Zaleca się umieścić takie dokumenty na końcu oferty
(ostatnie strony w ofercie lub osobno)
2) nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie
składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone
informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
3) zastrzeżenie informacji, danych, dokumentów lub oświadczeń nie stanowiących tajemnicy
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o nieuczciwej konkurencji spowoduje ich
odtajnienie.
4. Informacje pozostałe:
1) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty,
2) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę przygotowaną według wymagań określonych
w niniejszym zapytaniu ofertowym,
3) oferta musi być sporządzona:
a) w języku polskim. Dokumenty lub oświadczenia sporządzone w języku obcym
Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski.
b) w formie pisemnej.
5. Zaleca się, aby:
1) ewentualne poprawki i skreślenia lub zmiany w tekście oferty (i w załącznikach do oferty)
były parafowane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub posiadającą
Pełnomocnictwo,
2) każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była parafowana i oznaczona
kolejnymi numerami,
3) kartki oferty były trwale spięte (z zastrzeżeniem, że część stanowiąca tajemnicę
przedsiębiorstwa może stanowić odrębną część oferty),
4) oferta została opracowana zgodnie ze wzorem załączonym do zapytania ofertowego (wzór
stanowi Załącznik Nr 1), w tym o zamiarze powierzenia części zamówienia podwykonawcom,
6. Zmiana/wycofanie oferty:
1) Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę,
2) o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty należy pisemnie powiadomić Zamawiającego,
przed upływem terminu składania ofert,
3) pismo należy złożyć zgodnie z opisem podanym w ust. 1 oznaczając odpowiednio ,,ZMIANA
OFERTY'"/,,WYCOFANIE OFERTY"
4) do pisma o wycofaniu oferty musi być załączony dokument, z którego wynika prawo osoby
podpisującej informację do reprezentowania Wykonawcy.
7. Ofertę złożoną po terminie składania ofert Zamawiający zwróci niezwłocznie Wykonawcy
8. Do oferty należy dołączyć dokumenty i oświadczenia wg Rozdziału 8 Zapytania ofertowego
w formie pisemnej.
4. Zamawiający niezwłocznie zamieści na stronie internetowej informacje z otwarcia ofert.
5. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia.
6. UWAGA - za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do
Zamawiającego.
7. Oferta złożona po terminie zostanie odrzucona.
8. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert może zmienić lub wycofać ofertę.
12Wykonawca nie może skutecznie wycofać oferty ani wprowadzić zmian w treści oferty po
upływie terminu składania ofert.
10. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z
przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę.
9.
Rozdział 12. Termin związania ofertą
1. Wykonawca będzie związany ofertą 30 dni tj. do dnia 24.02.2024 r. Bieg terminu związania
ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania
ofertą określonego w dokumentach zamówienia, Zamawiający przed upływem terminu związania
ofertą zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu
o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa w ust. 2, wymaga złożenia przez
Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania
ofertą.
4. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający
wzywa Wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą ocenę, do wyrażenia w wyznaczonym
przez Zamawiającego terminie pisemnej zgody na wybór jego oferty. W przypadku braku zgody
Zamawiający zwraca się o wyrażenie takiej zgody do kolejnego Wykonawcy, którego oferta
została najwyżej oceniona, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
5. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem
okresu ważności wadium albo, jeżeli nie będzie to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na
przedłużony okres związania ofertą.
Rozdział 14. Opis sposobu obliczenia ceny
1. Wykonawca określi cenę realizacji zamówienia w PLN cyfrowo i słownie uwzględniając należny
podatek VAT.
2. Prawidłowe ustalenie stawki VAT należy do obowiązku Wykonawcy.
3. Wszystkie wartości powinny być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4. W cenie należy uwzględnić wszystkie wymagania określone w niniejszym Zapytaniu ofertowym
oraz wszelkie koszty i obciążenia, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z
obowiązującymi przepisami prawa realizacji przedmiotu zamówienia, wynikające m.in. z
przekazanej dokumentacji a niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy.
5. Cena podana w formularzu oferty, w ujęciu liczbowym i słownie, jest ceną kosztorysową, będącą
sumą kosztów wykonania obu Zadań składających się na przedmiot zamówienia.
6. Cenę oferty należy policzyć przy zachowaniu założenia, że w przypadku uszczegółowień i/lub
zmian wprowadzonych przez Zamawiającego do Zapytania ofertowego m.in. w wyniku zapytań
Wykonawców, należy wszelkie wprowadzone modyfikacje uwzględnić w cenie.
7. Jeżeli Wykonawca złoży ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w
celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który
miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje
Zamawiającego, czy wybór oferty prowadzić będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku
podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) świadczenia, które będzie prowadzić do jego powstania,
oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
Rozdział 15. Opis kryteriów oceny ofert, waga kryteriów oceny ofert, sposób oceny ofert
1. Zamawiający przyjmuje następujące kryteria oceny ofert:
KC - cena ofertowa brutto
KG - dodatkowy okres gwarancji
2.
Powyższym kryteriom Zamawiający przypisał następujące znaczenie:
Kryterium
KC
KG
Razem
Waga [%]
60
40
100
Liczba punktów [pkt]
60
40
100
133.
4.
5.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów K równą
sumie obu kryteriów. Obliczane liczby punktów zaokrąglone będą do drugiego miejsca po
przecinku. Oceniane będą tylko oferty nie podlegające odrzuceniu.
Minimalny okres gwarancji, na wykonany przedmiot umowy od dnia podpisania protokołu
końcowego odbioru robót, wymagany przez Zamawiającego to okres 60 miesięcy, a maksymalny
dodatkowy okres gwarancji punktowany przez Zamawiającego to 24 miesiące (łącznie 84
miesiące). Oferty ze wskazaniem maksymalnego okresu gwarancji lub dłuższego od
maksymalnego, punktowane będą maksymalną liczbą punktów tj. 40 pkt.
Oferty będą oceniane wg następujących wzorów:
KC = Cmin / Cb x 60 pkt.;
KG = Gb / Gmax x 40 pkt.;
gdzie: Cmin - najniższa cena oferty brutto wśród złożonych ofert, które nie podlegają odrzuceniu,
Cb - cena brutto badanej oferty,
Gmax - najdłuższy dodatkowy okres gwarancji wśród złożonych ofert, które nie podlegają
odrzuceniu,
Gb - dodatkowy okres gwarancji badanej oferty.
6.
7.
8.
Liczba punktów K uzyskanych z sumy obu kryteriów przez daną ofertę wyliczona będzie wg
wzoru:
K = KC + KG
Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert
przedstawia taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze
spośród tych ofert ofertę z najniższą ceną.
Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 7, Zamawiający
wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez
Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
Rozdział 16. Informacje o formalnościach, jakie zostaną dopełnione po wyborze oferty w celu
zawarcia Umów w sprawie zamówienia publicznego
1. Zamawiający zawrze Umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie wskazanym w
zawiadomieniu skierowanym do Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę, nie krótszym
niż 3 dni od daty wyboru Wykonawcy.
2. Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu w terminie do 5 dni od daty
podpisania umowy, odpowiedniego harmonogramu realizacji inwestycji.
3. Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu najpóźniej w terminie do
3 dni przed podpisaniem umowy, uproszczonego kosztorysu ofertowego, sporządzonego w
oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie określenia metod i podstaw
sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych
oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-
użytkowym z dnia 20 grudnia 2021 r. (Dz.U. z 2021 r., poz. 2458), będącego uszczegółowieniem
tabeli elementów scalonych, złożonej jako załącznik do oferty Wykonawcy, sporządzonego na
podstawie przedmiarów udostępnionych przez Zamawiającego.
4. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania poprawy kosztorysu, o którym mowa w ust. 3
powyżej, na zasadach wskazanych w Rozdziale 8 ust. 12 i ust. 13 niniejszego Zapytania.
5. W przypadku nieprzedłożenia kosztorysu ofertowego określonego w ust. 3 powyżej,
Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy, traktując zachowanie Wykonawcy jako
uchylanie się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu Umowy powinny posiadać ze sobą
dokumenty potwierdzające ich umocowanie do jej podpisania, o ile nie będzie ono wynikać z
dokumentów załączonych do oferty.
7. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Zamawiający może żądać przed jej zawarciem kopii umowy regulującej współpracę tych
Wykonawców.
8. W przypadku gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się
od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i
oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać
najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
14Wykonawca, którego oferta została wybrana zobowiązany będzie do posiadania przez cały okres
realizacji przedmiotu zamówienia polisy ubezpieczeniowej OC w zakresie prowadzonej przez
niego działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500.000.- zł
(pięćset tysięcy złotych) na każde zdarzenie z rozszerzeniem zakresu ubezpieczenia o klauzulę
odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez podwykonawców oraz klauzulę OC pracodawcy
(ochrona w zakresie wypadków przy pracy).
10. Wymienioną powyżej, w pkt. 7, polisę ubezpieczeniową Wykonawca przedłoży Zamawiającemu
przed podpisaniem umowy.
11. W przypadku gdy Wykonawca nie zawarł powyższej umowy ubezpieczenia w terminie do dnia
zawarcia umowy, Zamawiający zastrzega prawo do zawarcia takiej umowy ubezpieczenia na
koszt Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę.
12. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest również wnieść zabezpieczenia
należytego wykonania umowy.
13. Na wniosek Wykonawcy dopuszcza się zawarcie umowy w formie elektronicznej, w takim
przypadku umowa podpisywana będzie kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Umowa
zostanie zawarta z chwilą złożenia podpisów przez drugą ze Stron umowy.
9.
Rozdział 17. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
1. Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawcę, zabezpieczenia należytego wykonania
umów odpowiednio w wysokości 5% ceny podanej w ofercie Wykonawcy.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy Zamawiającemu pokryciu roszczeń z tytułu
niewykonania lub nienależytego wykonywania umowy, w szczególności w przypadkach
określonych w zapisach umowy.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy winno być wniesione na cały okres realizacji
umowy oraz okres obowiązywania rękojmi lub gwarancji.
4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy można wnieść w jednej lub w kilku następujących
formach:
1) w pieniądzu,
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych.
Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
innych formach.
5. Oryginały dokumentów potwierdzające wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania
Umowy muszą być dostarczone do Zamawiającego najpóźniej w dniu jej podpisania.
6. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany będzie wnieść przelewem na
rachunek bankowy jednostki organizacyjnej wyznaczonej do realizacji zadania: Bank
Spółdzielczy w Mińsku Mazowieckim Nr 22 9226 0005 0024 5267 2000 0100 z podaniem tytułu:
,,Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, nr sprawy RI.271.7.2.2024".
7. Zabezpieczenie wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej winno być
nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego w przypadku
niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę oraz dostarczone
Zamawiającemu w oryginale.
8. Jeśli Wykonawca wnosi zabezpieczenie w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej,
zobowiązany jest przed zawarciem umowy do przekazania Zamawiającemu wzoru dokumentu
gwarancyjnego, celem akceptacji przez Zamawiającego.
9. Zamawiający zobowiązuje się zwolnić zabezpieczenie należytego wykonania umowy w
następujący sposób:
1) 70% kwoty zabezpieczenia zostanie zwrócone w terminie 30 dni od daty podpisania protokołu
odbioru bez zastrzeżeń, potwierdzającego należytego wykonanie przedmiotu umowy,
2) 30% kwoty zabezpieczenia zostanie zwrócone nie później niż w 15 dniu po upływie okresu
rękojmi za wady lub okresu gwarancji.
10. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na inną.
Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez
zmniejszenia jego wysokości.
11. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni
przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie
niż w pieniądzu, zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, przez wypłatę
kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia.
15Rozdział 18. Podwykonawcy
1. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
2. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza
powierzyć podwykonawcy w formularzu oferty.
3. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby
Wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu
Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca
lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego
zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
4. Zamawiający wymaga aby zawieranie umów o podwykonawstwo i rozliczanie
z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami odbywało się zgodnie z art. 464 i 465 ustawy
Prawo zamówień publicznych.
5. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy o
podwykonawstwo, a także projektu jej zmiany, oraz kopii zawartej umowy o podwykonawstwo i
jej zmian. Obowiązek ten nie dotyczy umów mających za przedmiot dostawy lub usługi o
wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy. Wyłączenie nie dotyczy umów o podwykonawstwo
o wartości większej niż 50.000 zł
6. Termin na zgłaszanie pisemnych zastrzeżeń do projektu umowy o podwykonawstwo, której
przedmiotem są roboty budowlane i do projektu jej zmiany lub pisemnego sprzeciwu do tej
umowy wynosi 7 dni kalendarzowych.
7. Termin zgłaszania uwag Wykonawcy co do zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia
podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy wynosi 7 dni kalendarzowych.
8. Umowa o podwykonawstwo musi przewidywać termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy
lub dalszego podwykonawcy nie dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy,
podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie
zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej.
9. W przypadku uchylania się przez Wykonawcę od obowiązku zapłaty wymagalnego
wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, którzy zawarli:
a) zaakceptowane przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są
roboty budowlane;
b) przedłożone Zamawiającemu umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy
lub usługi;
Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy kwoty
należnego wynagrodzenia, bez odsetek, należnych Wykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.
10. Do zawarcia przez Wykonawcę umowy o roboty budowlane z podwykonawcą jest wymagana
zgoda Zamawiającego.
11. Do zawarcia przez podwykonawcę umowy z dalszym podwykonawcą jest wymagana zgoda
Zamawiającego i Wykonawcy.
Rozdział 19. Odrzucenie oferty
1. Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:
1) została złożona po terminie składania ofert;
2) została złożona przez Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, lub który nie złożył w przewidzianym
terminie oświadczenia, potwierdzającego brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków
udziału w postępowaniu, lub innych dokumentów lub oświadczeń;
3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
4) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz
organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert określonymi przez Zamawiającego;
5) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16
kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
6) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia;
7) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu;
8) Wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki w Ofercie przez
Zamawiającego;
9) Wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
10) Wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie terminu związania
ofertą;
1611) Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał
wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot
wadium;
12) Przyjęcie oferty naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa
państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób.
Rozdział 20. Wykluczenie Wykonawcy
1. Zamawiający wyklucza z postępowania Wykonawcę, który jest powiązany z Zamawiającym w
sposób osobowy lub kapitałowy. Przez takie powiązania należy rozumieć wzajemne powiazania
między Zamawiającym, osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu
Zamawiającego, osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z
przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania w sprawie wyboru wykonawcy a
wykonawcą, skutkujące konfliktem interesów, rozumianym jako:
1) ubieganie się o udzielenie przedmiotowego zamówienia przez te osoby;
2) pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii
prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związanie
z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawanie we wspólnym pożyciu tych
osób z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub
organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia pozostawanie przez
te osoby w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą, otrzymywaniem od wykonawcy przez
nie wynagrodzenia z innego tytułu lub bycie przez te osoby członkiem organów
zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie
zamówienia;
4) pozostawanie z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym przez te osoby, że
istnieje uzasadniona wątpliwość co do bezstronności lub niezależności w związku z
postępowaniem o udzielenie zamówienia z uwagi na posiadanie bezpośredniego lub
pośredniego interesu finansowego, ekonomicznego lub osobistego w określonym
rozstrzygnięciu przedmiotowego postępowania.
2. Zamawiający wyklucza również wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48
ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a
Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia
przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w
art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub
mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9
ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy
cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
(Dz. U. poz. 769 oraz z 2020 r. poz. 2023),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego,
przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo
przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu
karnego, lub przestępstwo skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach
powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w
spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub
komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym
mowa w pkt. 1);
173) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o
zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania
ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie
spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca
zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w
szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16
lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, chyba że
wykażą, że przygotowali te oferty niezależnie od siebie.
Rozdział 21. Inne informacje
1. Zamawiający:
1) nie dopuszcza składania ofert wariantowych,
2) nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych,
3) nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
Zamawiający udzieli wyjaśnień nie później niż na dwa dni przed upływem terminu składania
ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie wpłynie po później niż cztery dni przed upływem terminu
składania ofert, zamawiający udzieli odpowiedzi lub pozostawi wniosek bez rozpoznania.
3. Zmiana terminu składania ofert nie powoduje przesunięcia terminów składania wyjaśnień i ich
rozpoznania.
4. Wyjaśnienia Zamawiający opublikuje na stronie BIP prowadzonego postępowania.
5. Zamawiający udziela informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi związanych z prowadzonym
postępowaniem wyłącznie przy wykorzystaniu drogi elektronicznej za pomocą wskazanych
adresów e-mail.
6. Do spraw nieuregulowanych w niniejszym Zapytaniu ofertowym mają zastosowanie przepisy
ustawy Kodeks cywilny oraz ustawy Prawo budowlane, w tym akty wykonawcze do tej
ustawy.
7. Zamawiający zastrzega możliwość:
1) zmiany treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert,
2) zakończenia postępowania bez wyboru żadnej z ofert,
3) odwołania postępowania najpóźniej w dzień poprzedzający termin składania ofert,
4) unieważnienia postępowania jeśli cena oferty najkorzystniejszej przekroczy kwotę, którą
Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia lub wystąpiła istotna
zmiana okoliczności powodująca, iż realizacja zamówienia nie leży w interesie
Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili wszczynania postępowania, w
tym nie została przyznana Zamawiającemu Promesa inwestycyjna. W powyższych
przypadkach, Wykonawcy nie przysługuje w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenie
odszkodowawcze.
8. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na
kierowane do Zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności
postępowania.

Uwagi:
Rozdział 22. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej ,,RODO",
informuję, że:
o administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki, ul. J.
Chełmońskiego 14, 05-300 Mińsk Mazowiecki, tel. 25 756 25 00;
o inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Mińsk Mazowiecki jest Pan Albert
Woźnica, adres: e-mail: iod@minskmazowiecki.pl;
18o Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia dla zadania pn. ,,Budowa kanalizacji
sanitarnej w południowej części Gminy Mińsk Mazowiecki"
o Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w celach archiwalnych przez okres wynikający z
ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. 2020 r.
poz. 164 ze zm.) oraz aktów wykonawczych do tej ustawy;
o posiada Pani/Pan:
? na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
? na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych
osobowych;
? na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
? prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy
RODO;
o nie przysługuje Pani/Panu:
? w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, prawo do usunięcia danych osobowych;
? prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
? na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO.

Kontakt:
3. Do kontaktowania się z Wykonawcami Zamawiający upoważnia Panią Kingę Sadowską.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.