Infolinia: 58 732-70-70 info@eurobudowa.pl
JEDYNA W POLSCE
PLATFORMA
PRZETARGÓW I ZLECEŃ
WYSPECJALIZOWANA
W BRANŻY BUDOWLANEJ
Codziennie nowe
ogłoszenia
Raporty e-mail
Intuicyjny
panel klienta
Płatności on-line
Aplikacja mobilna

Wyszukiwanie przetargów

..pokażukryj podkategorie
Wyszukiwanie szczegółowe
Liczba ogłoszeń
6508z ostatnich 7 dni
23466z ostatnich 30 dni

Najczęściej czytane (dziś)

Przetargi z kategorii

Przetargi z województw:

Prace restauratorskie i konserwatorskie kościoła parafialnego

Typ ogłoszenia: przetarg
Przedmiot:

Prace restauratorskie i konserwatorskie kościoła parafialnego

Data zamieszczenia: 2024-02-16
Dane kontaktowe Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha
ul. Cysterska 4
64-234 Przemęt
powiat: wolsztyński
tel. +48 512008209
sw.wojciech@hotmail.com
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Przemęt
Wadium: nie wymagane
Nr telefonu: tel. +48 512008209
Termin składania ofert: 2024-03-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE
Zapytanie ofertowe:
Prace restauratorskie i konserwatorskie kościoła parafialnego pw. św. Wojciecha w Kaszczorze
Zadanie dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - Polski Ład

III.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia są prace restauratorskie i konserwatorskie
kościoła parafialnego pw. św. Wojciecha w Kaszczorze
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
- Prace restauratorskie i konserwatorskie elewacji - pas cokołowy
- izolacja fundamentów
- roboty wewnętrzne tynkarsko - malarskie
- renowacja posadzki kościoła.
Szczegółowy zakres prac został określony w ślepym kosztorysie stanowiącym
załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
Budynek kościoła pw. św. Wojciecha w Kaszczorze wraz z zabytkowym
wyposażeniem jest wpisany do rejestru zabytków i podlega ochronie
konserwatorskiej.
Jeżeli w jakiejkolwiek części zapytania ofertowego lub w jego załącznikach wskazano
znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia produktów, należy przyjąć, że są one
uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu jedynie wskazanie
wymagań w zakresie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia, z uwagi na brak
innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot
zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W każdym takim przypadku
Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych, przez co należy
rozumieć produkty zapewniające osiągnięcie efektu wymaganego w procesie
konserwacji na poziomie jakości co najmniej takim jak produkt wskazany w opisie
przedmiotu zamówienia.
Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do udzielenia 60-miesięcznej gwarancji
jakości na wykonane roboty.
Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo w pełnym zakresie przedmiotu
zamówienia, z zastrzeżeniem, że podwykonawca musi spełniać wymagania stawiane
Wykonawcy w zakresie doświadczenia i dysponowania osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia w zakresie wymaganym dla powierzonej podwykonawcy
części zamówienia.

Otwarcie ofert: XIV. Termin i miejsce otwarcia ofert oraz dalsze czynności w postępowaniu
Otwarcie ofert nastąpi dnia 21 marca 2024r. , godz. 900
Miejsce: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha, Kaszczor, Ul. Cysterska
4, 64-234 Przemęt
Otwarcie ofert jest niejawne.

Składanie ofert:
XIII. Termin i miejsce składania ofert
1. TERMIN SKŁADANIA ofert do 20 marca 2024r. , godz. 1000
2. Miejsce: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha, Kaszczor Ul. Cysterska 4,
64-234 Przemęt.

Miejsce i termin realizacji:
IV.
Termin wykonania zamówienia
Od dnia podpisania umowy do dnia 30 października 2024 roku.

Wymagania:
II.
Tryb postępowania:
Zamawiający nie jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 11
września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2023r. poz.
1605, 1720 z późn. zm., zwana dalej ustawą Pzp). Wszelkie odwołania do przepisów
ustawy Pzp w treści niniejszego zapytania ofertowego należy traktować wyłącznie
jako wskazanie jednolitych i przejrzystych zasad dokonywania czynności w
postępowaniu, których dane odwołanie dotyczy.
Wartość szacunkowa zamówienia (netto) objętego niniejszym postępowaniem jest
większa niż 130 000,00 zł netto oraz nie przekracza równowartości kwot, o których
mowa w Dzienniku Urzędowym Monitor Polski z 6.12.2023 r. poz. 1344, na
podstawie art. 3 ust. 3 PrZamPubl, obwieszczenie Prezesa UZP z 3.12.2023 r. w
sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w
złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro
stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych lub konkursów
dla zamówień na roboty budowlane.
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

V.
Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca (osoba fizyczna, osoba
prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej), który:
1) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał z
należytą starannością co najmniej dwie roboty budowlane - prace o podobnym
charakterze, o wartości wykonanych prac co najmniej 100.000,00 zł netto każda z
robót na sakralnych obiektach zabytkowych.
W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków
udziału w postępowaniu będą zawierały kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, do oceny
spełniania każdego warunku zawierającego daną kwotę lub wartość, wielkości te Wykonawca
przeliczy po średnim kursie waluty obcej ogłoszonym przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia o
zamówieniu lub w kolejnym dniu, jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie ogłosi średnich
kursów walut.
2) dysponuje jedną osobą przewidzianą do:
a) kierowania pracami konserwatorskimi stanowiącymi przedmiot zamówienia
(kierownikiem prac konserwatorskich), spełniającą łącznie wymagania
określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków
i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r. poz. 2187 ze zm.);
posiadającą przynajmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie kierowania lub
wykonania prac konserwatorskich o wartości każdej z nich min. 35.000,00 zł
netto.
UWAGA:
Wartość 35 000 zł netto dotyczy każdej z wykazywanych prac, tj. ceny za wykonanie prac.
Wskazaną wartość 35 000 zł należy odnosić do wartości pracy wykonanej na rzecz danego
odbiorcy.
b) kierowania pracami (kierownika budowy) w obiektach budowlanych,
wpisanych do rejestru / ewidencji zabytków - posiadającą uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi , wpisaną na listę członków
właściwej izby samorządu zawodowego, która spełnia wymagania określone w
art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad
zabytkami (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r. poz. 2187 ze zm.). Kierownik
budowy winien posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego,
liczonego od dnia uzyskania uprawnień zawodowych oraz winien wykazać, że
pełnił funkcję kierownika budowy przynajmniej trzech zamówień tj. umów w
obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru/ewidencji zabytków o wartości
każdej z nich min. 100 000 zł (netto).
UWAGA:
Wartość 100 000 zł netto dotyczy każdej z wykazywanych prac, tj. ceny za wykonanie prac.
Wskazaną wartość 100 000 zł należy odnosić do wartości pracy wykonanej na rzecz danego
odbiorcy.
Zamawiający dopuszcza wykazanie spełniania warunków określonych w punkcie
V. 2) poprzez wskazanie osoby, która uzyskała wykształcenie, tytuły zawodowe i
doświadczenie zawodowe, o których mowa w art. 37a i art. 37c ustawy o ochronie
zabytków i opiece nad zabytkami, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, na
zasadach określonych w art. 37h tej ustawy.
3) Nie podlega wykluczeniu z postępowania w związku z:
a) otwarciem wobec Wykonawcy likwidacji lub ogłoszeniem upadłości,
b) zaleganiem z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne,
c) powiązaniami, o których mowa w punkcie XIV. 8. zapytania ofertowego,
d) przedstawieniem, w wyniku zamierzonego działania, niedbalstwa lub
lekkomyślności, informacji wprowadzających Zamawiającego w błąd,
mogących mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego
w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
e) bezprawnym wpływem lub próbą wpływu na czynności zamawiającego lub
pozyskaniem informacji poufnych, mogących dać Wykonawcy przewagę w
postępowaniu o udzielenie zamówienia - jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia
zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
f) wzięciem udziału w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia
przez Wykonawcę, jego pracownika lub osobę wykonującą pracę na podstawie
umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług,
chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane
w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu;
g) zawarciem przez Wykonawcę z innymi wykonawcami porozumienia mającego
na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o
udzielenie zamówienia, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą
stosownych środków dowodowych - jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia
zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia,
h) poważnym naruszeniem przez Wykonawcę w sposób zawiniony obowiązków
zawodowych, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca
w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub
nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za
pomocą stosownych środków dowodowych - jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia
zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia.
Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. Zamawiający
dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców
składających wspólną ofertę z uwzględnieniem łącznego potencjału tych
Wykonawców w zakresie doświadczenia i dysponowania osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia.
UWAGA:
Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie
spełnia warunków udziału w postępowaniu, jeżeli zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze
Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Zamawiający umożliwi Wykonawcom podlegającym wykluczeniu z postępowania na
podstawie punktu V.3) lit. d)-h) przedstawienie dowodów wskazujących, że podjęte
przez Wykonawcę środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności lub że jego
udział w przygotowaniu postępowania nie zakłóci konkurencji.
Zasady korzystania z potencjału podmiotów trzecich w celu wykazania spełniania
warunków udziału w postępowaniu:
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów,
zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając
wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania stanowi
zał. nr 6).
Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności
techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego
podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w punkcie V.3 lit. c) zapytania
ofertowego, jeżeli podmiot ten będzie uczestniczył w realizacji zamówienia w
charakterze podwykonawcy.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów,
jeśli podmioty te zrealizują prace, do realizacji których te zdolności są wymagane. W
odniesieniu do zasobu doświadczenia, złożone zobowiązanie, o którym mowa
powyżej, musi jednoznacznie potwierdzać udział podmiotu udostępniającego zasoby
w realizacji zamówienia w charakterze podwykonawcy.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie
potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub
zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby
Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia,
jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w punkcie
V. 1) - 2) zapytania ofertowego.
VI.
Oświadczenia i dokumenty
1)
2)
3)
Odpowiednio wypełniony i podpisany formularz ofertowy - zał. nr 3 do zapytania
ofertowego;
Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji, w celu wykazania braku podstawy do wykluczenia określonej w
punkcie V. 3) lit. a) zapytania ofertowego, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert (nie dotyczy osób fizycznych
nieprowadzących działalności gospodarczej);
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny
dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym
organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub
grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - w celu wykazania braku podstawy do
wykluczenia określonej w punkcie V. 3) lit. b) zapytania ofertowego;
Aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo
inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument
potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w
sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w
szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - w celu wykazania braku podstawy do wykluczenia
określonej w punkcie V. 3) lit. b) zapytania ofertowego;
Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty (w formie oryginału lub
potwierdzonej notarialnie kopii), podpisane przez osobę figurującą we właściwym
dokumencie rejestrowym (lub innym dokumencie), jako posiadającą uprawnienia
do reprezentowania Wykonawcy (w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje
pełnomocnik);
Wykaz wykonanych prac odpowiadających wymaganiom określonym w punktach
V. 1) i V. 2) niniejszego zapytania ofertowego, wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,
daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których prace zostały
wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że
prace te zostały wykonane lub są wykonywane należycie i zgodnie z zasadami
sztuki konserwatorskiej.
Dowodami, o których mowa powyżej, są w szczególności referencje bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace były wykonywane,
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - także są wykonywane, a
jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest
w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.
Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 4 do zapytania ofertowego.
Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia,
obejmujący co najmniej osoby spełniające wymagania określone w punktach
V. 2) lit. a) i lit. b) zapytania ofertowego, z informacjami na temat kwalifikacji
zawodowych tych osób, ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacja o podstawie dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi
załącznik nr 5 do zapytania ofertowego.
W przypadku składania oferty wspólnej - pełnomocnictwo dla osoby
reprezentującej Wykonawców składających ofertę wspólnie (w formie oryginału
lub potwierdzonej notarialnie kopii).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 2) -
4), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym
organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie
wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 9, zastępuje się je
dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę
lub miejsce zamieszkania Wykonawcy - wystawionym nie wcześniej niż w
odpowiednich terminach określonych w punkcie 9 lit. a i b.
10) Zobowiązanie lub inne dokumenty potwierdzające udostępnienie zasobów przez
inne podmioty (jeżeli dotyczy), z których musi bezspornie i jednoznacznie
wynikać w szczególności:
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy
wykonywaniu zamówienia publicznego,
- zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia
publicznego,
- czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje prace, których wskazane zdolności
dotyczą.
UWAGA:
Dokumenty wyszczególnione w pkt. 2) do 4) lub 9) składa odpowiednio
Wykonawca którego oferta została najwyżej oceniona, na pisemne wezwanie
Zamawiającego, w wyznaczonym terminie wskazanym w wezwaniu.
VII.
Opis sposobu przygotowania oferty
Oferta musi być sporządzona na piśmie, w języku polskim, pismem czytelnym
oraz podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w
obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymogami
ustawowymi.
Zamawiający zaleca, aby podpis(y) złożony(e) na formularzu ofertowym
umożliwiał(y) identyfikację osoby/osób, która(e) go złożyła(y), np. będzie
uzupełniony pieczątką imienną lub kartą wzorów podpisów.
Poprawki winny być umieszczone czytelnie oraz opatrzone podpisem jednej z
osób uprawnionych do reprezentacji Wykonawcy.
Dokumenty dołączone do oferty składa się w formie oryginału lub kopii
potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (tj. przez osobę
upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy).
Dokumenty sporządzone w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na
język polski poświadczonym przez Wykonawcę.
Oferty składa się w jednym egzemplarzu.
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
Wszelkie koszty związane z opracowaniem oferty ponosi składający ofertę.
Zaleca się zszycie, bindowanie, oprawienie lub złożenie oferty w innej formie
uniemożliwiającej rozłączenie się kartek.
Opakowanie lub inny rodzaj zabezpieczenia oferty uniemożliwiający jej
odczytanie przed otwarciem należy zaadresować na adres Zamawiającego (punkt I
zapytania ofertowego), oznaczyć nazwą i adresem Wykonawcy składającego
ofertę oraz hasłem: ,,Prace restauratorskie i konserwatorskie kościoła
parafialnego pw. św. Wojciecha w Kaszczorze".

VIII. Wymagania dotyczące wadium
Nie wymaga się wniesienia wadium.
X.
Opis sposobu obliczania ceny oferty
1. Cena za wykonanie zamówienia ma charakter ryczałtowy i musi obejmować
wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia w pełnym zakresie, z
uwzględnieniem ewentualnego ryzyka związanego z wynagrodzeniem
ryczałtowym. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do
zrealizowania zamówienia - zarówno wynikające wprost z opisu przedmiotu
zamówienia, jak również w nim nie ujęte, a bez których nie można wykonać
zamówienia.
2. W przypadku skierowania do wykonywania zamówienia osób nie posługujących
się biegle językiem polskim, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, w ramach
wynagrodzenia określonego ust. 1, tłumacza przysięgłego z języka, którym dana
osoba posługuje się biegle, na język polski. Wykonawca zobowiązany jest
zapewnić uczestnictwo tłumacza w każdej czynności, w której bierze udział osoba
wymagająca jego powołania, w szczególności uczestnictwo w spotkaniach, w
których niezbędna jest obecność tej osoby, jak również niezwłoczne, nie później
niż w terminie 2 dni, dokonywanie przekładów wszelkich pism, wpisów,
oświadczeń, notatek itp. sporządzanych przez tę osobę.
3. Zamawiający umożliwi zainteresowanym Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej
miejsca prowadzenia prac konserwatorskich po uprzednim umówieniu terminu
wizyty z Zamawiającym (dane kontaktowe podano w punkcie I zapytania
ofertowego).
4. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych
polskich.
5. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług,
Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny
podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi
przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór
oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku
podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub prac, których dostawa lub
świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez
kwoty podatku.
6. Udostępniony Wykonawcom kosztorys ofertowy - przedmiar robót ma charakter
pomocniczy, tj. może stanowić ułatwienie w przygotowaniu kalkulacji ceny, lecz
nie będzie stanowić podstawy rozliczenia z Wykonawcą, z którym zostanie
zawarta umowa. Podstawą odbioru i rozliczenia prac jest zakres wynikający
z programu prac konserwatorskich, umowy oraz niniejszego zapytania
ofertowego.
XI.
Wzór umowy
1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w
stosunku do treści oferty, na warunkach opisanych we wzorze umowy.
3. W przypadku wyboru oferty złożonej wspólnie, Wykonawcy składający taką
ofertę ponoszą odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy.
XII.
Termin związania ofertą
1. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni od upływu ostatecznego terminu
składania ofert.
2. W toku niniejszego postępowania Zamawiający może jednokrotnie zwrócić się do
Wykonawców o zgodę na przedłużenie terminu związania ofertą, maksymalnie o
60 dni. Zawiadomienie w tej sprawie przekazane zostanie w formie pisemnej
prośby o wyrażenie zgody.
3. Wykonawca może z własnej inicjatywy przedłużać termin związania ofertą
3. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
4. Oferty złożone po terminie zwrócone będą bez otwierania.
Zamawiający wezwie jednokrotnie Wykonawców, którzy w określonym
terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub
dokumentów lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli
wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy
lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym
terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu
albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie
Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez
oferowane prace wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w
dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
UWAGA: Zamawiający nie wezwie Wykonawców do złożenia lub uzupełnienia
wykazu osób (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego) w zakresie informacji
stanowiących podstawę oceny oferty wg kryterium oceny ofert opisanego w
punkcie IX. 2. i 3. zapytania ofertowego, tj. informacji stanowiących treść oferty.
Zamawiający dokona poprawienia w ofertach:
a) oczywistych omyłek rachunkowych i pisarskich,
b) innych omyłek polegających na niezgodności oferty z zapytaniem
ofertowym, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty, z
zastrzeżeniem, iż poprawienie takiej omyłki będzie skuteczne, jeżeli
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia powiadomienia przez Zamawiającego
o dokonaniu poprawienia omyłki wyrazi zgodę na jej poprawienie.
Przy dokonywaniu poprawek Zamawiający będzie kierował się wykładnią
pojęcia omyłki obowiązującą przy poprawianiu omyłek. Oferty zawierające
omyłki, których nie można poprawić, będą podlegać odrzuceniu.
5. W przypadku złożenia oferty budzącej wątpliwości co do rażąco niskiej ceny,
Zamawiający przeprowadzi odpowiednie postępowanie mające na celu
wyjaśnienie stwierdzonych wątpliwości. W przypadku potwierdzenia
wątpliwości w wyniku tego postępowania oferta zostanie odrzucona.
6. Zamawiający dopuszcza możliwość wezwania Wykonawców do złożenia
wyjaśnień treści złożonych ofert. Wyjaśnienia nie mogą prowadzić do zmiany
treści oferty, z zastrzeżeniem przypadków wymienionych w punkcie 4.
7. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z powodu uzyskania
przez dwie (lub więcej) oferty takiej samej liczby punktów na podstawie
kryteriów określonych w punkcie VIII zapytania ofertowego, Zamawiający
wybierze ofertę z najniższą ceną. W przypadku takich samych cen ofertowych,
Zamawiający wezwie każdego z Wykonawców, którzy zaoferowali te ceny, do
złożenia w określonym terminie dodatkowej oferty i na tej podstawie wybierze
ofertę z najniższą ceną.
8. Zamówienia w ramach Projektu nie mogą być udzielane podmiotom
powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania
kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między
Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w
imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego
czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru
wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki
osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego,
prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub
powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub
powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku
przysposobienia, opieki lub kurateli.
Wykonawcy, wobec których zachodzi co najmniej jedno z ww. powiązań,
zostaną wykluczeni z postępowania.
9. Zamawiający odrzuci ofertę:
a) złożoną przez wykonawcę wykluczonego z postępowania, tj. wykonawcę,
wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w punkcie V.3
zapytania ofertowego lub który nie wykazał spełniania warunków udziału w
postępowaniu,
b) sprzeczną z treścią zapytania ofertowego,
c) zawierającą omyłki, których nie można poprawić,
d) zawierającą rażąco niską cenę,
e) nie obejmującą całości przedmiotu zamówienia.
10. Po dokonaniu oceny złożonych ofert pod względem zgodności z wymaganiami
zapytania ofertowego, Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej
zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert.
11. Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej zostanie przekazane
Wykonawcom drogą elektroniczną.
12. W przypadku uchylania się wykonawcy, którego oferta została wybrana, od
zawarcia umowy w terminie ustalonym przez Zamawiającego, Zamawiający jest
uprawniony, wedle swego wyboru, do wyboru oferty najkorzystniejszej spośród
pozostałych ofert lub zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru oferty.
13. Zamawiający unieważni postępowanie w przypadku:
a) braku ofert niepodlegających odrzuceniu;
b) gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający
zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że
Zamawiający będzie mógł zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej
oferty;
c) nieprzyznania lub odebrania Zamawiającemu środków z ,,Rządowego
Programu Odbudowy Zabytków - Polski Ład", które Zamawiający
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
d) w przypadku wystąpienia nieusuwalnej wady postępowania, polegającej na
rażącym naruszeniu zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców, skutkującej ryzykiem uznania części lub całości wydatków
poniesionych w wyniku zawarcia umowy z wykonawcą za
niekwalifikowane;
e) wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie
postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym,
czego nie można było wcześniej przewidzieć.

XV.
Opis sposobu porozumiewania się z Zamawiającym oraz przekazywania
oświadczeń i dokumentów
1. Zamawiający i Wykonawcy porozumiewają się pisemnie lub drogą
elektroniczną: sw.wojciech@hotmail.com
2. W przypadku porozumiewania się za pomocą faksu lub drogą elektroniczną,
każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania
wiadomości elektronicznej.
3. Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie
treści zawartych w zapytaniu ofertowym i jego załącznikach. Pytania muszą
być sformułowane w formie pisemnej i skierowane na adres Zamawiającego,
drogą elektroniczną na adres wskazany w ust. 1. Zamawiający udzieli
wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem, że pytanie wpłynęło do
Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa
pierwotnego terminu składania ofert.
Upublicznienie odpowiedzi na pytania Wykonawców nastąpi poprzez
zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego, na której zamieszczono
ogłoszenie o zamówieniu, bez ujawniania źródła zapytania.
5. Godziny pracy Zamawiającego: od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 -
14.00.
XVI. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione w celu zawarcia
umowy
1. W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego należy zgłosić się w celu
podpisania umowy.
2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców, którzy złożyli ofertę wspólnie,
przed zawarciem umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo zażądania
umowy regulującej zasady współpracy tych Wykonawców, uwzględniającej
podział czynności przy wykonywaniu zamówienia.
3. Wykonawca, którego oferta została wybrana, zobowiązany jest przedłożyć
Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, projekt harmonogramu
wykonania prac. Projekt harmonogramu zostanie zweryfikowany i
zatwierdzony przez przedstawiciela Zamawiającego.
4. Przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do
wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (ZNWU), w
wysokości 10 % ceny ofertowej za wykonanie zamówienia podstawowego
(dalej jako kwota ZNWU), w jednej lub w kilku następujących formach,
zgodnie ze swoim wyborem: w formie gwarancji ubezpieczeniowej, gwarancji
bankowej. Na uzasadniony, pisemny wniosek Wykonawcy Zamawiający może
wyrazić zgodę na wniesienie zabezpieczenia w innej formie. Zasady zwrotu
zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały określone we wzorze
umowy.
5. Najpóźniej wraz z zawarciem umowy wybrany Wykonawca będzie
zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu dowodu ubezpieczenia od
odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności, obejmującego
prace stanowiące przedmiot zamówienia, z sumą gwarancyjną co najmniej
400.000,00 zł.
Wykonawca będzie zobowiązany do utrzymania ubezpieczenia przez cały
okres wykonywania zamówienia.
6. Jeżeli wybrany Wykonawca opóźnia się w wykonaniu którejkolwiek z
czynności określonych w punkcie XVI, Zamawiający jednokrotnie wezwie
pisemnie Wykonawcę do wykonania tych czynności w zakreślonym terminie.
W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu Zamawiający uzna, że
Wykonawca uchyla się od podpisania umowy.
7. Podpisanie umowy z wykonawcami, którzy złożyli ofertę wspólnie, zostanie
poprzedzone dopisaniem do umowy klauzuli o odpowiedzialności solidarnej
tych wykonawców za wykonanie zamówienia

XVII. Pozostałe informacje
1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zapytaniu ofertowym mają
zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
3. Integralną częścią specyfikacji są następujące załączniki (do pobrania ze
strony internetowej Zamawiającego - www.sanktuariumwielen.pl):

Uwagi:
IX.
Opis kryteriów oceny ofert oraz sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty
Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w każdej części zamówienia z
zastosowaniem następujących kryteriów:
1. Cena za całość przedmiotu zamówienia - 86%
Oferta z najniższą ceną otrzyma 86 punktów, oferty z kolejnymi cenami otrzymają
liczbę punktów obliczoną wg poniższego wzoru:
cena oferty z najniższą ceną x 86
cena badanej oferty
= liczba punktów
Podstawą oceny w tym kryterium będzie cena brutto zadeklarowana w formularzu
ofertowym.
2. Doświadczenie osoby przewidzianej do realizacji zamówienia - kierownika
prac konserwatorskich - 7%
Ocenie podlegać będzie doświadczenie osoby przewidzianej do realizacji
zamówienia - kierownika prac konserwatorskich, tj. liczba wykonanych przez
wskazaną osobę prac polegających na kierowaniu lub wykonaniu prac
konserwatorskich o wartości co najmniej 35.000,00 zł netto (każda z tych prac):
Liczba usług wykonanych przez wskazaną osobę
Mniej niż trzy prace spełniające ww.
Trzy prace spełniające ww. wymagania
Cztery prace spełniające ww. wymagania
Pięć prac spełniających ww. wymagania
Sześć lub więcej prac spełniających ww.
Liczba punktów
Oferta podlegająca odrzuceniu
0 pkt.
3 pkt.
5 pkt.
7 pkt.
Ocena oferty w tym kryterium nastąpi na podstawie wypełnionej przez Wykonawcę
tabeli stanowiącej część formularza ofertowego (zał. nr 5 do zapytania ofertowego).
3. Doświadczenie osoby przewidzianej do realizacji zamówienia - kierownika
budowy - 7%
Ocenie podlegać będzie doświadczenie osoby przewidzianej do realizacji
zamówienia - kierownika budowy, tj. liczba prac polegających na kierowaniu
robotami budowlanymi o wartości co najmniej 100.000,00 zł netto (każda z tych
prac):
Liczba prac wykonanych przez wskazaną osobę
Mniej niż trzy prace spełniające ww.
Trzy prace spełniające ww. wymagania
Cztery prace spełniające ww. wymagania
Pięć prac spełniających ww. wymagania
Sześć lub więcej prac spełniających ww.
Liczba punktów
Oferta podlegająca odrzuceniu
0 pkt.
3 pkt.
5 pkt.
7 pkt.
Ocena oferty w tym kryterium nastąpi na podstawie wypełnionej przez Wykonawcę
tabeli stanowiącej część formularza ofertowego (zał. nr 5 do zapytania ofertowego).
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy
bilans punktów w powyższych kryteriach.

Kontakt:
4. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktów z Uczestnikami
postępowania jest ks. Marian Szymański tel. +48 512008209.

Podobne przetargi

Przetargi z podobnych kategorii

© eurobudowa.pl 2004-2024

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegóły w Polityce Prywatności.