śląskie (Pyskowice)
pomorskie (Gdynia)
dolnośląskie (Lubin)
pomorskie (Starogard Gdański)
zachodniopomorskie (Świnoujście)
śląskie (Zbrosławice)
Typ ogłoszenia: | przetarg |
Przedmiot: | Prace restauratorskie i konserwatorskie kościoła parafialnego |
Data zamieszczenia: | 2024-02-16 |
Dane kontaktowe Zamawiającego: |
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha ul. Cysterska 4 64-234 Przemęt powiat: wolsztyński tel. +48 512008209 sw.wojciech@hotmail.com |
Województwo: | wielkopolskie |
Miasto: | Przemęt |
Wadium: | nie wymagane |
Nr telefonu: | tel. +48 512008209 |
Termin składania ofert: | 2024-03-20 OGŁOSZENIE JEST JUŻ NIEAKTUALNE |
Zapytanie ofertowe: Prace restauratorskie i konserwatorskie kościoła parafialnego pw. św. Wojciecha w Kaszczorze Zadanie dofinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - Polski Ład III. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia są prace restauratorskie i konserwatorskie kościoła parafialnego pw. św. Wojciecha w Kaszczorze Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: - Prace restauratorskie i konserwatorskie elewacji - pas cokołowy - izolacja fundamentów - roboty wewnętrzne tynkarsko - malarskie - renowacja posadzki kościoła. Szczegółowy zakres prac został określony w ślepym kosztorysie stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Budynek kościoła pw. św. Wojciecha w Kaszczorze wraz z zabytkowym wyposażeniem jest wpisany do rejestru zabytków i podlega ochronie konserwatorskiej. Jeżeli w jakiejkolwiek części zapytania ofertowego lub w jego załącznikach wskazano znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia produktów, należy przyjąć, że są one uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu jedynie wskazanie wymagań w zakresie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia, z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. W każdym takim przypadku Zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych, przez co należy rozumieć produkty zapewniające osiągnięcie efektu wymaganego w procesie konserwacji na poziomie jakości co najmniej takim jak produkt wskazany w opisie przedmiotu zamówienia. Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do udzielenia 60-miesięcznej gwarancji jakości na wykonane roboty. Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo w pełnym zakresie przedmiotu zamówienia, z zastrzeżeniem, że podwykonawca musi spełniać wymagania stawiane Wykonawcy w zakresie doświadczenia i dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w zakresie wymaganym dla powierzonej podwykonawcy części zamówienia. Otwarcie ofert: XIV. Termin i miejsce otwarcia ofert oraz dalsze czynności w postępowaniu Otwarcie ofert nastąpi dnia 21 marca 2024r. , godz. 900 Miejsce: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha, Kaszczor, Ul. Cysterska 4, 64-234 Przemęt Otwarcie ofert jest niejawne. Składanie ofert: XIII. Termin i miejsce składania ofert 1. TERMIN SKŁADANIA ofert do 20 marca 2024r. , godz. 1000 2. Miejsce: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Wojciecha, Kaszczor Ul. Cysterska 4, 64-234 Przemęt. Miejsce i termin realizacji: IV. Termin wykonania zamówienia Od dnia podpisania umowy do dnia 30 października 2024 roku. Wymagania: II. Tryb postępowania: Zamawiający nie jest zobowiązany do stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2023r. poz. 1605, 1720 z późn. zm., zwana dalej ustawą Pzp). Wszelkie odwołania do przepisów ustawy Pzp w treści niniejszego zapytania ofertowego należy traktować wyłącznie jako wskazanie jednolitych i przejrzystych zasad dokonywania czynności w postępowaniu, których dane odwołanie dotyczy. Wartość szacunkowa zamówienia (netto) objętego niniejszym postępowaniem jest większa niż 130 000,00 zł netto oraz nie przekracza równowartości kwot, o których mowa w Dzienniku Urzędowym Monitor Polski z 6.12.2023 r. poz. 1344, na podstawie art. 3 ust. 3 PrZamPubl, obwieszczenie Prezesa UZP z 3.12.2023 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych lub konkursów dla zamówień na roboty budowlane. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. V. Warunki udziału w postępowaniu O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca (osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej), który: 1) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał z należytą starannością co najmniej dwie roboty budowlane - prace o podobnym charakterze, o wartości wykonanych prac co najmniej 100.000,00 zł netto każda z robót na sakralnych obiektach zabytkowych. W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu będą zawierały kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, do oceny spełniania każdego warunku zawierającego daną kwotę lub wartość, wielkości te Wykonawca przeliczy po średnim kursie waluty obcej ogłoszonym przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu lub w kolejnym dniu, jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia NBP nie ogłosi średnich kursów walut. 2) dysponuje jedną osobą przewidzianą do: a) kierowania pracami konserwatorskimi stanowiącymi przedmiot zamówienia (kierownikiem prac konserwatorskich), spełniającą łącznie wymagania określone w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r. poz. 2187 ze zm.); posiadającą przynajmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie kierowania lub wykonania prac konserwatorskich o wartości każdej z nich min. 35.000,00 zł netto. UWAGA: Wartość 35 000 zł netto dotyczy każdej z wykazywanych prac, tj. ceny za wykonanie prac. Wskazaną wartość 35 000 zł należy odnosić do wartości pracy wykonanej na rzecz danego odbiorcy. b) kierowania pracami (kierownika budowy) w obiektach budowlanych, wpisanych do rejestru / ewidencji zabytków - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi , wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, która spełnia wymagania określone w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U. z 2017r. poz. 2187 ze zm.). Kierownik budowy winien posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego, liczonego od dnia uzyskania uprawnień zawodowych oraz winien wykazać, że pełnił funkcję kierownika budowy przynajmniej trzech zamówień tj. umów w obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru/ewidencji zabytków o wartości każdej z nich min. 100 000 zł (netto). UWAGA: Wartość 100 000 zł netto dotyczy każdej z wykazywanych prac, tj. ceny za wykonanie prac. Wskazaną wartość 100 000 zł należy odnosić do wartości pracy wykonanej na rzecz danego odbiorcy. Zamawiający dopuszcza wykazanie spełniania warunków określonych w punkcie V. 2) poprzez wskazanie osoby, która uzyskała wykształcenie, tytuły zawodowe i doświadczenie zawodowe, o których mowa w art. 37a i art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, na zasadach określonych w art. 37h tej ustawy. 3) Nie podlega wykluczeniu z postępowania w związku z: a) otwarciem wobec Wykonawcy likwidacji lub ogłoszeniem upadłości, b) zaleganiem z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, c) powiązaniami, o których mowa w punkcie XIV. 8. zapytania ofertowego, d) przedstawieniem, w wyniku zamierzonego działania, niedbalstwa lub lekkomyślności, informacji wprowadzających Zamawiającego w błąd, mogących mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, e) bezprawnym wpływem lub próbą wpływu na czynności zamawiającego lub pozyskaniem informacji poufnych, mogących dać Wykonawcy przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia - jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia, f) wzięciem udziału w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia przez Wykonawcę, jego pracownika lub osobę wykonującą pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu; g) zawarciem przez Wykonawcę z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych - jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia, h) poważnym naruszeniem przez Wykonawcę w sposób zawiniony obowiązków zawodowych, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych - jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia. Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców składających wspólną ofertę z uwzględnieniem łącznego potencjału tych Wykonawców w zakresie doświadczenia i dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. UWAGA: Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. Zamawiający umożliwi Wykonawcom podlegającym wykluczeniu z postępowania na podstawie punktu V.3) lit. d)-h) przedstawienie dowodów wskazujących, że podjęte przez Wykonawcę środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności lub że jego udział w przygotowaniu postępowania nie zakłóci konkurencji. Zasady korzystania z potencjału podmiotów trzecich w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania stanowi zał. nr 6). Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w punkcie V.3 lit. c) zapytania ofertowego, jeżeli podmiot ten będzie uczestniczył w realizacji zamówienia w charakterze podwykonawcy. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują prace, do realizacji których te zdolności są wymagane. W odniesieniu do zasobu doświadczenia, złożone zobowiązanie, o którym mowa powyżej, musi jednoznacznie potwierdzać udział podmiotu udostępniającego zasoby w realizacji zamówienia w charakterze podwykonawcy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w punkcie V. 1) - 2) zapytania ofertowego. VI. Oświadczenia i dokumenty 1) 2) 3) Odpowiednio wypełniony i podpisany formularz ofertowy - zał. nr 3 do zapytania ofertowego; Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstawy do wykluczenia określonej w punkcie V. 3) lit. a) zapytania ofertowego, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (nie dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej); Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - w celu wykazania braku podstawy do wykluczenia określonej w punkcie V. 3) lit. b) zapytania ofertowego; Aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - w celu wykazania braku podstawy do wykluczenia określonej w punkcie V. 3) lit. b) zapytania ofertowego; Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii), podpisane przez osobę figurującą we właściwym dokumencie rejestrowym (lub innym dokumencie), jako posiadającą uprawnienia do reprezentowania Wykonawcy (w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik); Wykaz wykonanych prac odpowiadających wymaganiom określonym w punktach V. 1) i V. 2) niniejszego zapytania ofertowego, wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których prace zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że prace te zostały wykonane lub są wykonywane należycie i zgodnie z zasadami sztuki konserwatorskiej. Dowodami, o których mowa powyżej, są w szczególności referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego prace były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - także są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy. Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 4 do zapytania ofertowego. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, obejmujący co najmniej osoby spełniające wymagania określone w punktach V. 2) lit. a) i lit. b) zapytania ofertowego, z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych tych osób, ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacja o podstawie dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do zapytania ofertowego. W przypadku składania oferty wspólnej - pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej Wykonawców składających ofertę wspólnie (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 2) - 4), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy - wystawionym nie wcześniej niż w odpowiednich terminach określonych w punkcie 9 lit. a i b. 10) Zobowiązanie lub inne dokumenty potwierdzające udostępnienie zasobów przez inne podmioty (jeżeli dotyczy), z których musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje prace, których wskazane zdolności dotyczą. UWAGA: Dokumenty wyszczególnione w pkt. 2) do 4) lub 9) składa odpowiednio Wykonawca którego oferta została najwyżej oceniona, na pisemne wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym terminie wskazanym w wezwaniu. VII. Opis sposobu przygotowania oferty Oferta musi być sporządzona na piśmie, w języku polskim, pismem czytelnym oraz podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymogami ustawowymi. Zamawiający zaleca, aby podpis(y) złożony(e) na formularzu ofertowym umożliwiał(y) identyfikację osoby/osób, która(e) go złożyła(y), np. będzie uzupełniony pieczątką imienną lub kartą wzorów podpisów. Poprawki winny być umieszczone czytelnie oraz opatrzone podpisem jednej z osób uprawnionych do reprezentacji Wykonawcy. Dokumenty dołączone do oferty składa się w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (tj. przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy). Dokumenty sporządzone w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę. Oferty składa się w jednym egzemplarzu. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych. Wszelkie koszty związane z opracowaniem oferty ponosi składający ofertę. Zaleca się zszycie, bindowanie, oprawienie lub złożenie oferty w innej formie uniemożliwiającej rozłączenie się kartek. Opakowanie lub inny rodzaj zabezpieczenia oferty uniemożliwiający jej odczytanie przed otwarciem należy zaadresować na adres Zamawiającego (punkt I zapytania ofertowego), oznaczyć nazwą i adresem Wykonawcy składającego ofertę oraz hasłem: ,,Prace restauratorskie i konserwatorskie kościoła parafialnego pw. św. Wojciecha w Kaszczorze". VIII. Wymagania dotyczące wadium Nie wymaga się wniesienia wadium. X. Opis sposobu obliczania ceny oferty 1. Cena za wykonanie zamówienia ma charakter ryczałtowy i musi obejmować wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia w pełnym zakresie, z uwzględnieniem ewentualnego ryzyka związanego z wynagrodzeniem ryczałtowym. Cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia - zarówno wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia, jak również w nim nie ujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia. 2. W przypadku skierowania do wykonywania zamówienia osób nie posługujących się biegle językiem polskim, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, w ramach wynagrodzenia określonego ust. 1, tłumacza przysięgłego z języka, którym dana osoba posługuje się biegle, na język polski. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić uczestnictwo tłumacza w każdej czynności, w której bierze udział osoba wymagająca jego powołania, w szczególności uczestnictwo w spotkaniach, w których niezbędna jest obecność tej osoby, jak również niezwłoczne, nie później niż w terminie 2 dni, dokonywanie przekładów wszelkich pism, wpisów, oświadczeń, notatek itp. sporządzanych przez tę osobę. 3. Zamawiający umożliwi zainteresowanym Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej miejsca prowadzenia prac konserwatorskich po uprzednim umówieniu terminu wizyty z Zamawiającym (dane kontaktowe podano w punkcie I zapytania ofertowego). 4. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich. 5. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub prac, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 6. Udostępniony Wykonawcom kosztorys ofertowy - przedmiar robót ma charakter pomocniczy, tj. może stanowić ułatwienie w przygotowaniu kalkulacji ceny, lecz nie będzie stanowić podstawy rozliczenia z Wykonawcą, z którym zostanie zawarta umowa. Podstawą odbioru i rozliczenia prac jest zakres wynikający z programu prac konserwatorskich, umowy oraz niniejszego zapytania ofertowego. XI. Wzór umowy 1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na warunkach opisanych we wzorze umowy. 3. W przypadku wyboru oferty złożonej wspólnie, Wykonawcy składający taką ofertę ponoszą odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy. XII. Termin związania ofertą 1. Termin związania ofertą ustala się na 30 dni od upływu ostatecznego terminu składania ofert. 2. W toku niniejszego postępowania Zamawiający może jednokrotnie zwrócić się do Wykonawców o zgodę na przedłużenie terminu związania ofertą, maksymalnie o 60 dni. Zawiadomienie w tej sprawie przekazane zostanie w formie pisemnej prośby o wyrażenie zgody. 3. Wykonawca może z własnej inicjatywy przedłużać termin związania ofertą 3. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 4. Oferty złożone po terminie zwrócone będą bez otwierania. Zamawiający wezwie jednokrotnie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane prace wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. UWAGA: Zamawiający nie wezwie Wykonawców do złożenia lub uzupełnienia wykazu osób (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego) w zakresie informacji stanowiących podstawę oceny oferty wg kryterium oceny ofert opisanego w punkcie IX. 2. i 3. zapytania ofertowego, tj. informacji stanowiących treść oferty. Zamawiający dokona poprawienia w ofertach: a) oczywistych omyłek rachunkowych i pisarskich, b) innych omyłek polegających na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty, z zastrzeżeniem, iż poprawienie takiej omyłki będzie skuteczne, jeżeli Wykonawca w terminie 3 dni od dnia powiadomienia przez Zamawiającego o dokonaniu poprawienia omyłki wyrazi zgodę na jej poprawienie. Przy dokonywaniu poprawek Zamawiający będzie kierował się wykładnią pojęcia omyłki obowiązującą przy poprawianiu omyłek. Oferty zawierające omyłki, których nie można poprawić, będą podlegać odrzuceniu. 5. W przypadku złożenia oferty budzącej wątpliwości co do rażąco niskiej ceny, Zamawiający przeprowadzi odpowiednie postępowanie mające na celu wyjaśnienie stwierdzonych wątpliwości. W przypadku potwierdzenia wątpliwości w wyniku tego postępowania oferta zostanie odrzucona. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość wezwania Wykonawców do złożenia wyjaśnień treści złożonych ofert. Wyjaśnienia nie mogą prowadzić do zmiany treści oferty, z zastrzeżeniem przypadków wymienionych w punkcie 4. 7. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z powodu uzyskania przez dwie (lub więcej) oferty takiej samej liczby punktów na podstawie kryteriów określonych w punkcie VIII zapytania ofertowego, Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną. W przypadku takich samych cen ofertowych, Zamawiający wezwie każdego z Wykonawców, którzy zaoferowali te ceny, do złożenia w określonym terminie dodatkowej oferty i na tej podstawie wybierze ofertę z najniższą ceną. 8. Zamówienia w ramach Projektu nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na: a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika, d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli. Wykonawcy, wobec których zachodzi co najmniej jedno z ww. powiązań, zostaną wykluczeni z postępowania. 9. Zamawiający odrzuci ofertę: a) złożoną przez wykonawcę wykluczonego z postępowania, tj. wykonawcę, wobec którego zachodzą podstawy wykluczenia określone w punkcie V.3 zapytania ofertowego lub który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu, b) sprzeczną z treścią zapytania ofertowego, c) zawierającą omyłki, których nie można poprawić, d) zawierającą rażąco niską cenę, e) nie obejmującą całości przedmiotu zamówienia. 10. Po dokonaniu oceny złożonych ofert pod względem zgodności z wymaganiami zapytania ofertowego, Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny ofert. 11. Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej zostanie przekazane Wykonawcom drogą elektroniczną. 12. W przypadku uchylania się wykonawcy, którego oferta została wybrana, od zawarcia umowy w terminie ustalonym przez Zamawiającego, Zamawiający jest uprawniony, wedle swego wyboru, do wyboru oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert lub zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru oferty. 13. Zamawiający unieważni postępowanie w przypadku: a) braku ofert niepodlegających odrzuceniu; b) gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający będzie mógł zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; c) nieprzyznania lub odebrania Zamawiającemu środków z ,,Rządowego Programu Odbudowy Zabytków - Polski Ład", które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; d) w przypadku wystąpienia nieusuwalnej wady postępowania, polegającej na rażącym naruszeniu zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, skutkującej ryzykiem uznania części lub całości wydatków poniesionych w wyniku zawarcia umowy z wykonawcą za niekwalifikowane; e) wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. XV. Opis sposobu porozumiewania się z Zamawiającym oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów 1. Zamawiający i Wykonawcy porozumiewają się pisemnie lub drogą elektroniczną: sw.wojciech@hotmail.com 2. W przypadku porozumiewania się za pomocą faksu lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania wiadomości elektronicznej. 3. Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zawartych w zapytaniu ofertowym i jego załącznikach. Pytania muszą być sformułowane w formie pisemnej i skierowane na adres Zamawiającego, drogą elektroniczną na adres wskazany w ust. 1. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, pod warunkiem, że pytanie wpłynęło do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa pierwotnego terminu składania ofert. Upublicznienie odpowiedzi na pytania Wykonawców nastąpi poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego, na której zamieszczono ogłoszenie o zamówieniu, bez ujawniania źródła zapytania. 5. Godziny pracy Zamawiającego: od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 - 14.00. XVI. Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione w celu zawarcia umowy 1. W terminie wyznaczonym przez Zamawiającego należy zgłosić się w celu podpisania umowy. 2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców, którzy złożyli ofertę wspólnie, przed zawarciem umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo zażądania umowy regulującej zasady współpracy tych Wykonawców, uwzględniającej podział czynności przy wykonywaniu zamówienia. 3. Wykonawca, którego oferta została wybrana, zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, projekt harmonogramu wykonania prac. Projekt harmonogramu zostanie zweryfikowany i zatwierdzony przez przedstawiciela Zamawiającego. 4. Przed zawarciem umowy wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (ZNWU), w wysokości 10 % ceny ofertowej za wykonanie zamówienia podstawowego (dalej jako kwota ZNWU), w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie ze swoim wyborem: w formie gwarancji ubezpieczeniowej, gwarancji bankowej. Na uzasadniony, pisemny wniosek Wykonawcy Zamawiający może wyrazić zgodę na wniesienie zabezpieczenia w innej formie. Zasady zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy zostały określone we wzorze umowy. 5. Najpóźniej wraz z zawarciem umowy wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu dowodu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności, obejmującego prace stanowiące przedmiot zamówienia, z sumą gwarancyjną co najmniej 400.000,00 zł. Wykonawca będzie zobowiązany do utrzymania ubezpieczenia przez cały okres wykonywania zamówienia. 6. Jeżeli wybrany Wykonawca opóźnia się w wykonaniu którejkolwiek z czynności określonych w punkcie XVI, Zamawiający jednokrotnie wezwie pisemnie Wykonawcę do wykonania tych czynności w zakreślonym terminie. W przypadku bezskutecznego upływu tego terminu Zamawiający uzna, że Wykonawca uchyla się od podpisania umowy. 7. Podpisanie umowy z wykonawcami, którzy złożyli ofertę wspólnie, zostanie poprzedzone dopisaniem do umowy klauzuli o odpowiedzialności solidarnej tych wykonawców za wykonanie zamówienia XVII. Pozostałe informacje 1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zapytaniu ofertowym mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego. 3. Integralną częścią specyfikacji są następujące załączniki (do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego - www.sanktuariumwielen.pl): Uwagi: IX. Opis kryteriów oceny ofert oraz sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w każdej części zamówienia z zastosowaniem następujących kryteriów: 1. Cena za całość przedmiotu zamówienia - 86% Oferta z najniższą ceną otrzyma 86 punktów, oferty z kolejnymi cenami otrzymają liczbę punktów obliczoną wg poniższego wzoru: cena oferty z najniższą ceną x 86 cena badanej oferty = liczba punktów Podstawą oceny w tym kryterium będzie cena brutto zadeklarowana w formularzu ofertowym. 2. Doświadczenie osoby przewidzianej do realizacji zamówienia - kierownika prac konserwatorskich - 7% Ocenie podlegać będzie doświadczenie osoby przewidzianej do realizacji zamówienia - kierownika prac konserwatorskich, tj. liczba wykonanych przez wskazaną osobę prac polegających na kierowaniu lub wykonaniu prac konserwatorskich o wartości co najmniej 35.000,00 zł netto (każda z tych prac): Liczba usług wykonanych przez wskazaną osobę Mniej niż trzy prace spełniające ww. Trzy prace spełniające ww. wymagania Cztery prace spełniające ww. wymagania Pięć prac spełniających ww. wymagania Sześć lub więcej prac spełniających ww. Liczba punktów Oferta podlegająca odrzuceniu 0 pkt. 3 pkt. 5 pkt. 7 pkt. Ocena oferty w tym kryterium nastąpi na podstawie wypełnionej przez Wykonawcę tabeli stanowiącej część formularza ofertowego (zał. nr 5 do zapytania ofertowego). 3. Doświadczenie osoby przewidzianej do realizacji zamówienia - kierownika budowy - 7% Ocenie podlegać będzie doświadczenie osoby przewidzianej do realizacji zamówienia - kierownika budowy, tj. liczba prac polegających na kierowaniu robotami budowlanymi o wartości co najmniej 100.000,00 zł netto (każda z tych prac): Liczba prac wykonanych przez wskazaną osobę Mniej niż trzy prace spełniające ww. Trzy prace spełniające ww. wymagania Cztery prace spełniające ww. wymagania Pięć prac spełniających ww. wymagania Sześć lub więcej prac spełniających ww. Liczba punktów Oferta podlegająca odrzuceniu 0 pkt. 3 pkt. 5 pkt. 7 pkt. Ocena oferty w tym kryterium nastąpi na podstawie wypełnionej przez Wykonawcę tabeli stanowiącej część formularza ofertowego (zał. nr 5 do zapytania ofertowego). Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w powyższych kryteriach. Kontakt: 4. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktów z Uczestnikami postępowania jest ks. Marian Szymański tel. +48 512008209. |
© eurobudowa.pl 2004-2024